Ik denk dat je heel goed weet wat ik bedoel.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 17:59 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Het zal mij een worst zijn wat moderne christenen ervan vinden, maar de teksten zelf rammelen ook aan alle kanten. Maar als ik dat aanwijs, ben ik de boeman. Tuurlijk joh..
Christendom blinkt uit in vernieuwing.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 17:57 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik denk dat je je eerst moet verdiepen in de ontwikkeling in de theologie en hoe christenen omgaan met hun geloof voordat je allerlei uitspraken hier doet. Je persoonlijke discussie met andere forumleden zal me een worst zijn, maar je beeld van de moderne christen in het algemeen rammelt aan alle kanten.
En ik denk dat jij ook heel goed weet wat ik bedoel.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 18:06 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik denk dat je heel goed weet wat ik bedoel.
Gelooft de moderne christen dan niet in de drie-eenheid? Of bedoel je iets anders?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 17:57 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik denk dat je je eerst moet verdiepen in de ontwikkeling in de theologie en hoe christenen omgaan met hun geloof voordat je allerlei uitspraken hier doet. Je persoonlijke discussie met andere forumleden zal me een worst zijn, maar je beeld van de moderne christen in het algemeen rammelt aan alle kanten.
Wat voor geloof heb je dan als je je eigen heilige boek herschrijft? Dan geloof je er toch niet meer in? Voor christenen is het geen sprookjesboek wat ze kunnen aanpassen, herschrijven, vernieuwen.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 18:07 schreef dop het volgende:
[..]
Christendom blinkt uit in vernieuwing.
Yeah right, de kerk heeft nog nooit voorop gelopen.
Onderling kunnen de verschillen groot zijn en kan de ene kerk vernieuwd zijn t.o.v. de andere maar uiteindelijk hangen ze allemaal het zelfde ouderwetse gedachtegoed aan, en zijn ze nauwelijks in staat daadwerkelijk te vernieuwen.
Bijbel 2.0 moet nog steeds worden geschreven.
Ow? 2000 jaar geleden ook gebeurt.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:07 schreef JongenZonderNaam het volgende:
Wat voor geloof heb je dan als je je eigen heilige boek herschrijft? Dan geloof je er toch niet meer in? Voor christenen is het geen sprookjesboek wat ze kunnen aanpassen, herschrijven, vernieuwen.
Bedoel je hier de godhelm? Waarmee mensen kunnen voelen dat ze uit hun lichaam treden en zo? Dat is een hoax gebleken..quote:Op woensdag 9 oktober 2019 22:42 schreef dop het volgende:
[..]
Dat doet de wetenschap dus niet er zijn prima wetenschappelijk verklaren voor die vaak zelfs reproduceerbaar zijn, maar die jij blijkbaar niet slikt.
Je zet nu zelf tegemakkelijk de wetenschap weg.
Het is heel duidelijk wat zuurstof tekort met je hersenen doet, even zo het gebruik van alcohol en drugs.
Geloof is per definitie onzinnig, dat ben ik met je eens. Het is ook een kracht om in te zien hoe fout je bezig bent met een god vereren. Je kan je beter op zaken richten die er toe doen, dan je fantasie de vrije loop geven.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:07 schreef JongenZonderNaam het volgende:
[..]
Gelooft de moderne christen dan niet in de drie-eenheid? Of bedoel je iets anders?
[..]
Wat voor geloof heb je dan als je je eigen heilige boek herschrijft? Dan geloof je er toch niet meer in? Voor christenen is het geen sprookjesboek wat ze kunnen aanpassen, herschrijven, vernieuwen.
Dat denk ik niet Sigaartje. Ik denk dat juist jouw vrije interpretatie van wat christenen allemaal denken en geloven rammelt aan alle kanten.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 17:57 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Vertel mij eens het nut van iets subjectiefs objectief benaderen.. We weten allemaal dat God niet bestaat en dat religie een fantasie is..quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:47 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
[..]
Dat denk ik niet Sigaartje. Ik denk dat juist jouw vrije interpretatie van wat christenen allemaal denken en geloven rammelt aan alle kanten.
En we moeten toch uitgaan van wat de bijbel zegt en schrijft, daar bouwen ook moderne gelovigen hun mening op. Die bijbel is al eeuwenlang hetzelfde, en daar staat al eeuwenlang iets in over slaven, over mensen die de dood verdienen want ze geloven niet, mannen die met mannen slapen moeten al eeuwenlang dood. En daar veranderd het moderne geloof niks aan..
Ik vind het ook flauw als sommige christenen zeggen "ja, maar dat moet je in die culturele context zien". OF jouw God is moreel superieur, en dan zou het tegen slavernij zijn OF de bijbel is bedacht door mensen die in verschillende culturen leefden waarin slavernij goed was. Maar dan moet men ophouden te denken dat de joods-christelijke god moreel superieur is.. Een mens die geofferd wordt tot vergeving van mensen is een Antiek geloofsbeeld. Dit staat in de bijbel, of je nou modern gelovig bent of heel orthodox.
Zie je nou echt niet hoe krom dit is? De moslims geloven ook dat hun God ALLES gemaakt heeft. Dan zouden zij ook alles in naam van Allah met de mens kunnen doen. Zo houdt religiekritiek op te bestaan.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 13:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Maar zou een God die ALLES heeft gemaakt, niet mogen doen met dat gene wat hij gemaakt heeft?
Omdat Hij een soeverein God is.
zes miljoen doden tijdens vijf jaar. "niet onbespaard" noemt hij dit..quote:Waaronder dus ook de vrije wil geven aan de mens?
Maar uiteindelijk heeft hij ook verbonden gesloten en dat zijn verbonden die niet door Hem verbroken zullen worden of ooit verbroken zijn.
Zelfs zijn eigen uitverkoren volk liet hij niet altijd onbespaard.
Zes miljoen doden in vijf jaar. "straffen en tuchtigen" noemt hij dit.quote:Maar toch bleef God zijn volk leiden. en is het dan dus niet rechtvaardig voor God om mensen te straffen en of te tuchtigen?
Omdat bij God geen enkele zonde ongestraft kan blijven.
Natuurlijk mag dat. Goed is goed, fout is fout. Of goden bestaan of niet bestaan.quote:Maar als er geen absoluut moraal bestaat, mag ik of jij of de regering van nederland dan bepalen of iets goed of fout is in andere landen?
Mogen wij dus onze moraal opleggen aan andere landen?
WHUT?!quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:51 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
[..]
Zie je nou echt niet hoe krom dit is? De moslims geloven ook dat hun God ALLES gemaakt heeft. Dan zouden zij ook alles in naam van Allah met de mens kunnen doen. Zo houdt religiekritiek op te bestaan.
[..]
zes miljoen doden tijdens vijf jaar. "niet onbespaard" noemt hij dit..
[..]
Zes miljoen doden in vijf jaar. "straffen en tuchtigen" noemt hij dit.
[..]
Natuurlijk mag dat. Goed is goed, fout is fout. Of goden bestaan of niet bestaan.
Okay dus jij hebt een pseudo wetenschappelijk voorbeeld gevonden, en kan nu de hele wetenschap afserveren?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:39 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
[..]
Bedoel je hier de godhelm? Waarmee mensen kunnen voelen dat ze uit hun lichaam treden en zo? Dat is een hoax gebleken..
BDe en BLE zijn niet wetenschappelijk te verklaren. Dus is het pseudowetenschappelijk, want zo doet de wetenschap.
Blijf discussierenquote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:53 schreef dop het volgende:
[..]
Okay dus jij hebt een pseudo wetenschappelijk voorbeeld gevonden, en kan nu de hele wetenschap afserveren?
Discussie niet waard op deze manier.
Het ging erom dat jij stelde dat BDE en BLE wetenschappelijk verklaard konden worden. Ten eerste moest je dan wel met bronnen komen. Deed je niet. Ten tweede denken veel mensen dan aan de god helm, maar het bleek dat daarmee gesjoemeld was door de mensen het doel van het experiment te verklappen. En dus was er sprake van placebo.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:53 schreef dop het volgende:
[..]
Okay dus jij hebt een pseudo wetenschappelijk voorbeeld gevonden, en kan nu de hele wetenschap afserveren?
Discussie niet waard op deze manier.
ik kwam niet met de godhelm aan wandelen.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 20:01 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
[..]
Het ging erom dat jij stelde dat BDE en BLE wetenschappelijk verklaard konden worden. Ten eerste moest je dan wel met bronnen komen. Deed je niet. Ten tweede denken veel mensen dan aan de god helm, maar het bleek dat daarmee gesjoemeld was door de mensen het doel van het experiment te verklappen. En dus was er sprake van placebo.
Voor de rest serveer ik nergens de wetenschap helemaal af. Waarom ben je meteen in de verdediging als iemand wat kritisch kijkt naar wetenschap in combinatie met bde of ble? Echt, een fucking vreemde reactie van jou.
Je vergeet dat ik pas op jou reageerde toen jij al had geschreven. En als jij geen bronnen geeft, waarom zou ik dat wel doen?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 20:08 schreef dop het volgende:
[..]
ik kwam niet met de godhelm aan wandelen.
Die heb je zelf in gebracht.
Daar gaat mijn punt helemaal niet over.
Als jij iets denkt zeg dat dan, en plak er niet veel mensen op.
Ik had het over de gevolgen van zuurstof tekort op alcohol en drugs gebruik. En de uitwerking op onze hersenen.
En bronnen? Dat geld speciaal voor mij in deze discussie?
Zie ze nergens hier ook niet van jou.
Meen je dit nou echt?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:47 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
[..]
Dat denk ik niet Sigaartje. Ik denk dat juist jouw vrije interpretatie van wat christenen allemaal denken en geloven rammelt aan alle kanten.
En we moeten toch uitgaan van wat de bijbel zegt en schrijft, daar bouwen ook moderne gelovigen hun mening op. Die bijbel is al eeuwenlang hetzelfde, en daar staat al eeuwenlang iets in over slaven, over mensen die de dood verdienen want ze geloven niet, mannen die met mannen slapen moeten al eeuwenlang dood. En daar veranderd het moderne geloof niks aan..
Ik vind het ook flauw als sommige christenen zeggen "ja, maar dat moet je in die culturele context zien". OF jouw God is moreel superieur, en dan zou het tegen slavernij zijn OF de bijbel is bedacht door mensen die in verschillende culturen leefden waarin slavernij goed was. Maar dan moet men ophouden te denken dat de joods-christelijke god moreel superieur is.. Een mens die geofferd wordt tot vergeving van mensen is een Antiek geloofsbeeld. Dit staat in de bijbel, of je nou modern gelovig bent of heel orthodox.
Ook al weer een oneliner, waarom kunnen mensen niet gewoon typen wat ze niet zo normaal vinden aan mijn reacties? Dan weet ik waar ik het fout zie of zou kunnen zien eventueel. Dit is geen discussie voeren zo.quote:
Ik licht er maar even eentje uit, dat van mannen die met mannen slapen....quote:Op donderdag 10 oktober 2019 20:18 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
[..]
Ook al weer een oneliner, waarom kunnen mensen niet gewoon typen wat ze niet zo normaal vinden aan mijn reacties? Dan weet ik waar ik het fout zie of zou kunnen zien eventueel. Dit is geen discussie voeren zo.
Jij hebt je ook niet ingelezen.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 20:13 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
[..]
Je vergeet dat ik pas op jou reageerde toen jij al had geschreven. En als jij geen bronnen geeft, waarom zou ik dat wel doen?
Tevens is het vrij bizar dat mensen nog steeds beweren dat BDE en BLE te maken hebben met zuurstofgebrek in de hersenen. Bijvoorbeeld dat tunnel zien en dan een mooi landschap te maken heeft met zuurstof dat uit de ogen wegtrekt. Tunneleffect zou kunnen, maar dat mooie landschap niet. Het terugzien van overleden mensen, zelfs mensen waarvan je niet wist dat ze gestorven waren kan ook wetenschappelijk niet verklaard worden door gebrek aan zuurstof. Tevens kan je een BDE en BLE ook niet experimenteel opwekken, want onethisch.
Beetje inlezen in de materie zou geen kwaad kunnen
het is prima mogelijk een hallucinatie op te wekken. Maar je wil nu iets dat opzichzelf totaal niet wetenschappelijk is precies wetenschappelijk verklaart zien?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 20:13 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
[..]
Je vergeet dat ik pas op jou reageerde toen jij al had geschreven. En als jij geen bronnen geeft, waarom zou ik dat wel doen?
Tevens is het vrij bizar dat mensen nog steeds beweren dat BDE en BLE te maken hebben met zuurstofgebrek in de hersenen. Bijvoorbeeld dat tunnel zien en dan een mooi landschap te maken heeft met zuurstof dat uit de ogen wegtrekt. Tunneleffect zou kunnen, maar dat mooie landschap niet. Het terugzien van overleden mensen, zelfs mensen waarvan je niet wist dat ze gestorven waren kan ook wetenschappelijk niet verklaard worden door gebrek aan zuurstof. Tevens kan je een BDE en BLE ook niet experimenteel opwekken, want onethisch.
Beetje inlezen in de materie zou geen kwaad kunnen
Sorry hoor, maar je bent vrij weinig ingelicht. Vooral als je jezelf christen noemt.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 20:24 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik licht er maar even eentje uit, dat van mannen die met mannen slapen....
Sorry man....
Dat is misschien een uitspraak geweest van een een of andere hoogpriester, maar ik denk echt niet dat met zo'n uitspraak ook na je dood mee aan hoeft te komen.
Ik geloof in hulp van God en Jezus, maar deze bullshit gaat er bij mij echt niet in. Yesterday, today, tomorrow, toyota.
Wat is je punt? Je brult veel maar je zegt eigenlijk niets.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 20:28 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar je bent vrij weinig ingelicht. Vooral als je jezelf christen noemt.
[b]Leviticus 20:13: "Als een man met een andere man omgang heeft zoals met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Zij moeten ter dood worden gebracht."
Leviticus 18:22: "Met een man mag u geen omgang hebben zoals met een vrouw; dat is een gruwel."
Leviticus 20:13: "Als een man met een andere man omgang heeft zoals met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Zij moeten ter dood worden gebracht."
Korinthiėrs 6:9-10: "Wat! Weet gij niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet zullen beėrven? Wordt niet misleid. Noch hoereerders, noch afgodsdienaars, noch overspelers, noch mannen die er voor onnatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij mannen liggen, (10) noch dieven, noch hebzuchtige personen, noch dronkaards, noch beschimpers, nog afpersers zullen Gods koninkrijk beėrven."[/b]
Dus je zal toch eens wat beter in jouw eigen heilig boekje moeten lezen voordat je oordeelt over wat anderen erover zeggen. Zo ga je een beetje voor schut.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |