abonnement Unibet Coolblue
pi_189041062
quote:
nigga math

backwards logic; belief that something will be beneficial when it is actually detrimental

"Charging $25 an eigth is nigga math; you get them on the come-up but lose them on the come-back"
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=nigga%20math
pi_189041188
quote:
Much, though certainly not all, of mathematics was created by dead white men.
https://theconversation.c(...)s-how-to-begin-65963

It’s time to take the curriculum back from dead white men
https://theconversation.c(...)dead-white-men-40268
  vrijdag 20 september 2019 @ 16:42:19 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189041208
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:30 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Komt dit eigenlijk niet gewoon neer op het verschuiven van een aantal subgebiedjes vanuit sociologie/economie/antropologie naar de wiskunde?
Vooral het zelfvertrouwen dat men het wel kan.
Maar goed, als ze het "toegankelijker maken" had genoemd dan was het ook opgevat als "eenvoudiger maken", terwijl dat onderzoek uit de VS hier volgens mij niet dezelfde resultaten zou geven, maar dat is met alles zo op dat vlak: zwart zijn in de VS is een totaal ander verhaal dan zwart zijn in NL of Europa, en dat komt door de geschiedenis van de VS.
Waarmee ik overigens niet beweer dat hier geen discriminatie op ras plaatsvindt, want dat gebeurt wel degelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 20 september 2019 @ 16:43:40 #129
8369 speknek
Another day another slay
pi_189041225
quote:
16s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja dat klinkt het wel. Kom op zeg de hele bende aanpassen omdag zwarten en vrouwen zogenaamd denken dat wiskunde alleen voor begaafden is? Man man man wat een compele sneuheid weer. Misschien de wiskunde en de studies hieromtrent niet aanpassen maar de mensen wie het niet lukt hier hun weg in te vinden.
Ik zie niet zo goed waar ze het hebben over de wiskunde aanpassen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 20 september 2019 @ 16:52:26 #130
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_189041388
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vooral het zelfvertrouwen dat men het wel kan.
Maar goed, als ze het "toegankelijker maken" had genoemd dan was het ook opgevat als "eenvoudiger maken", terwijl dat onderzoek uit de VS hier volgens mij niet dezelfde resultaten zou geven, maar dat is met alles zo op dat vlak: zwart zijn in de VS is een totaal ander verhaal dan zwart zijn in NL of Europa, en dat komt door de geschiedenis van de VS.
Waarmee ik overigens niet beweer dat hier geen discriminatie op ras plaatsvindt, want dat gebeurt wel degelijk.
In dat stuk staat zoals ik het lees gewoon dat leraren leerlingen positief moeten benaderen en niet racistisch/seksistisch moeten zijn. Dat er blijkbaar mensen zijn met een donkere huidskleur die denken dat ze het toch niet kunnen omdat de meeste wetenschappers blank zijn.

Maar ja, dat heeft 100% met de mentaliteit en competentie van de leerkracht te maken en eigenlijk niks met de praktische inhoud van het vak wiskunde of de inhoud van schoolboeken. Je kunt over elke situatie ooit waarin mensen contact hebben zeggen dat je anderen positief moet benaderen en niet racistisch moet zijn. Dit is een algemeen advies. Dekoloniseren is op z'n zachtst gezegd nogal een heftige term om deze 'oplossing' te beschrijven.
:')
  vrijdag 20 september 2019 @ 16:53:43 #131
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_189041408
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:41 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Much, though certainly not all, of mathematics was created by dead white men.
https://theconversation.c(...)s-how-to-begin-65963

Op zich wel knap van die witmansen dat je als je al dood bent je nog wiskunde kunt uitvinden.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 20 september 2019 @ 16:59:29 #132
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189041510
Ze snapt het verschil tussen nikker en neger al niet.. ik snap dat ze nu ook het cijfer negen hierin betrekt?
pi_189041732
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik zie niet zo goed waar ze het hebben over de bende aanpassen.
quote:
To transform mathematics teaching and learning in ways that empower students, universities need to give students the theoretical grounding they need to access the subject and support them to identify with it –- to want to learn it, to become the mathematicians of the future, to enjoy and critique mathematics and its applications.

This means that as teachers, my colleagues and I need to believe – to know – that all students can do mathematics. This knowledge must be transmitted to them. They must be shown that mathematics is a human enterprise: it belongs to all, and it can be taken forward to transform society.

I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189041750
Is het geen cultural appropriation als zwarten iets gaan doen wat blanken hebben uitgevonden trouwens. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 20 september 2019 @ 17:29:39 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189041900
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

In dat stuk staat zoals ik het lees gewoon dat leraren leerlingen positief moeten benaderen en niet racistisch/seksistisch moeten zijn. Dat er blijkbaar mensen zijn met een donkere huidskleur die denken dat ze het toch niet kunnen omdat de meeste wetenschappers blank zijn.

Maar ja, dat heeft 100% met de mentaliteit en competentie van de leerkracht te maken en eigenlijk niks met de praktische inhoud van het vak wiskunde of de inhoud van schoolboeken. Je kunt over elke situatie ooit waarin mensen contact hebben zeggen dat je anderen positief moet benaderen en niet racistisch moet zijn. Dit is een algemeen advies. Dekoloniseren is op z'n zachtst gezegd nogal een heftige term om deze 'oplossing' te beschrijven.
Behoorlijk idd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189041980
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik vrees het ergste voor zwarte gaten, witte reuzen, donkere materie en überhaupt de kleurenleer :'(
:D

Oh noes!!! :P

Blanke gaten ipv witte gaten dan maar :Y :7
-
pi_189042061
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:25 schreef Oud_student het volgende:
De wiskundigen hebben integreren veel moeilijker gemaakt dan differentieren. Pure rascisten dus :{
Moest lachen
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_189042099
Misschien wil ze statistieken en objectieve metingen afschaffen?
  vrijdag 20 september 2019 @ 17:48:25 #140
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_189042132
Ik ben zo klaar met dit mens :')
  vrijdag 20 september 2019 @ 17:49:15 #141
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_189042144
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Wiskunde in de onderbouw heeft toch wel eens van die praktijkvoorbeelden?

" Ingrid reist 25 kilometer waarvan ze 20% alleen aflegd. Hoeveel kilometer is dat."

Zoiets. En dan als naam ook wel eens fatima doet die 25 km aflegd naar de moskee of zo.

En verder ook afbeeldingen en illustraties of zo, meer zwarte personen, hommo's en zo.
Fatima draagt een nikaab, dus ze mag niet met de bus. Op haar fiets gaat ze gemiddeld vijf kilometer per uur, omdat haar abaya veel wind vangt. Als Fatima haar nikaab netjes afdoet mag ze met de bus, die een gemiddelde snelheid van vijftig kilometer per uur haalt. Hoeveel sneller is Fatima bij de moskee als ze fatsoenlijk integreert?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_189042155
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:49 schreef nixxx het volgende:
Op haar fiets gaat ze gemiddeld vijf kilometer per uur, omdat haar abaya veel wind vangt.
_O-
pi_189042600
Graaf Hendrick heeft 317 florijnen. Een mannelijke slaaf kost 16 florijnen, een vrouwelijke 7 florijnen. Hendrick heeft 11 vrouwelijke slaven nodig voor de keuken en voor het genoegen van de graaf. Hoeveel mannelijke slaven kan Hendrick nog kopen na aankoop van de slavinnen?

Misschien moeten we dit soort dingen bij Geschiedenis vragen, en niet meer bij Wiskunde.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_189043079
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 18:24 schreef spijkerbroek het volgende:
Graaf Hendrick heeft 317 florijnen. Een mannelijke slaaf kost 16 florijnen, een vrouwelijke 7 florijnen. Hendrick heeft 11 vrouwelijke slaven nodig voor de keuken en voor het genoegen van de graaf. Hoeveel mannelijke slaven kan Hendrick nog kopen na aankoop van de slavinnen?

Misschien moeten we dit soort dingen bij Geschiedenis vragen, en niet meer bij Wiskunde.
tenzij graaf hendrick een moor was die blanke katholieken kon kopen op de lokale markt....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189043097
Misschien vindt ze het een goed idee dat we Arabische cijfers gaan gebruiken , oh wacht
  vrijdag 20 september 2019 @ 19:09:36 #146
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189043211
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:53 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Op zich wel knap van die witmansen dat je als je al dood bent je nog wiskunde kunt uitvinden.
Superieur ras, dat blijkt. Hoewel alleen dode blanken wit zijn natuurlijk.

Toch, als het om de houding gaat, denk ik dat dat slachtofferschap zo snel mogelijk verlaten moet worden. Als negers elkaar leren dat er overal racisme is en dat alle achterstand te wijten is aan racisme door de blanken, en dat dat erfelijk is want slavernij en dergelijke, dan gaat het niet werken. Je kunt als blanke nog zo je best doen, tegen een "die blanken werken je tegen en daarom krijg je nooit een stageplek" kun je niet op. Als iemand dat gelooft, dan gaat hij zijn best niet eens doen, want wat heeft het voor nut als blanken je tegen gaan werken? En zo kom je dus inderdaad niet aan je stageplek, en dus kun je roepen dat het racisme is.

Ik snap sowieso niet dat mensen zo'n enorme nadruk op hun huidskleur leggen, alsof het ze iets bijzonders maakt. Leg liever de nadruk op prestaties, daar kom je verder mee.
pi_189043321
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:30 schreef papernote het volgende:
De verhaaltjessommen bij wiskunde moeten meer divers worden. Dus niet alleen: "boer Henk rooit twintig aardappelen per uur, hoeveel rooit hij er in een werkdag". Maar ook: "Achmed jat twee pakjes kauwgom per dag, hoeveel pakjes jat hij per week".
_O- _O_
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 20 september 2019 @ 19:33:09 #148
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189043513
SS móet wel blond zijn.

Overtreffende trap!

Maar eigenlijk is het gewoon diep triest.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 20 september 2019 @ 19:34:46 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189043538
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:41 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Much, though certainly not all, of mathematics was created by dead white men.

Dit lijkt me trouwens onzin, zo niet tamelijk onmogelijk.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 20 september 2019 @ 19:36:10 #150
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189043560
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:31 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Sumerisch, Grieks, Perzisch, Arabisch, Latijns, Italiaans, Engels, Chinees.
Latijn. :(
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')