Maar dit heeft niets met het boerkaverbod te maken. Laat dat toch eens varen joh, en concentreer je op het nieuwsartikel.quote:Op vrijdag 20 september 2019 09:59 schreef Hendrik_Bever het volgende:
Ik denk dat de NS het expres doet zo. Ze willen helemaal niet handhaven wat de gezichtsbedekking betreft. Ze zetten de trein 20 minuten stil zodat ze een stemming kweken dat mensen willen dat er niet gehandhaafd wordt, omdat ze het het niet waard vinden om de volgende trein of bus dis aansluit te missen, of 20 minuten vertraging op te lopen.
De NS had ook contact op kunnen nemen met politie terwijl de trein nog reed en dat de politie al klaar stond op het volgende station.
Ik krijg het gevoel dat dit bewust zo wordt gedaan om onder het handhaven uit te komen
En het is helemaal niet aan de conducteur om de boerkawetgeving te handhaven.quote:Op vrijdag 20 september 2019 09:55 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nouja, behalve dat de conducteur de wet dan had genegeerd. Maar daar zouden de schandpalers niet boos over zijn.
Precies. Met een abbo op naam ben je verplicht je id te tonen. De conducteur heeft prima zijn werk gedaan. Geen geweld gebruikt, assistentie gevraagd van personen die bevoegd zijn om de daadwerkelijke id vast te kunnen stellen. Ik was er niet bij hoe die zaak ter plaatste verder is afgehandeld.quote:Op donderdag 19 september 2019 21:35 schreef VoMy het volgende:
Maar dit hele incident had niets met het boerkaverbod te maken, maar alles met het feit dat zij haar gezicht niet toonde waardoor niet gecheckt kon worden of haar persoonlijke OV-kaart wel daadwerkelijk van haar was.![]()
En de NS had natuurlijk 100% gelijk.
De pro-boerkalobby is zo hinderlijk dom altijd.
Niet helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 20 september 2019 10:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar dit heeft niets met het boerkaverbod te maken. Laat dat toch eens varen joh, en concentreer je op het nieuwsartikel.
Prima dat ze een burka draagt, maar draag daar dan ook de consequenties van en ga lekker lopen ipv met de trein.quote:Op donderdag 19 september 2019 21:47 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je begint vervelend te worden met je domme opmerkingen. Het is allereerst een niqaab en geen burka. Ten tweede draagt ze dit uit geloofsovertuiging wat dus per definitie een grondrecht is.
Dus hoe kan men controleren of zij idd de eigenaar is van het vervoerbewijs ? Moeten moslimas voortaan maar vingerafdrukken aan de NS geven ? De eerdere gesuggereerde onderhuidse chip? Moet de NS gedwongen worden alleen nog maar vrouwelijke controleurs in dienst te nemen en speciale gezichtstoonhokjes in de treinen te bouwen ?quote:Op donderdag 19 september 2019 21:47 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je begint vervelend te worden met je domme opmerkingen. Het is allereerst een niqaab en geen burka. Ten tweede draagt ze dit uit geloofsovertuiging wat dus per definitie een grondrecht is.
Of natuurlijk gewoon met een niet persoonsgebonden ov-chipkaart reizen wanneer een wel persoonsgebonden variant het controleren van de identiteit van de kaarthouder vereist en zij dat zelf niet wil toelaten.quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:04 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dus hoe kan men controleren of zij idd de eigenaar is van het vervoerbewijs ? Moeten moslimas voortaan maar vingerafdrukken aan de NS geven ? De eerdere gesuggereerde onderhuidse chip? Moet de NS gedwongen worden alleen nog maar vrouwelijke controleurs in dienst te nemen en speciale gezichtstoonhokjes in de treinen te bouwen ?
Of moet mevrouw gewoon accepteren dat haar persoonlijke keuze betekent dat ze enkele offers moet brengen voor haar geloof, zoals voortaan een los kaartje kopen ?
Het gaat over het artikel slimmerd.quote:Op vrijdag 20 september 2019 10:22 schreef VoMy het volgende:
Maar dit heeft niets met het boerkaverbod te maken. Laat dat toch eens varen joh, en concentreer je op het nieuwsartikel.
Het nuanceverschil tussen 'niet mee mogen reizen omdat boerka' en 'door boerka niet kunnen controleren of het reisproduct op naam staat van degene die er op dat moment mee reist' zal velen wellicht blijkbaar ontgaan.quote:Op vrijdag 20 september 2019 10:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Klein en tenger zijn de nikaabdraagsters toch? En die imiteren de inmiddels vele grotere en bredere mannen, want die verbergen ook hun gezicht. Waarom maakt jij daar geen ophef over?quote:Op vrijdag 20 september 2019 09:04 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Hoezo kleinere en tengere medemens.
Ze kan zicht toch gewoon aan de wet houden dat is toch niet zo moeilijk?
En ja iedereen dient te werken en zich zelf te redden maar zo te horen houd jij je handje ook op althans je bent er wel voorstander van.
Ben jij zelf verticaal uitgedaagd?quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:29 schreef torentje het volgende:
[..]
Klein en tenger zijn de nikaabdraagsters toch? En die imiteren de inmiddels vele grotere en bredere mannen, want die verbergen ook hun gezicht. Waarom maakt jij daar geen ophef over?
Lijkt me ook een hele gezonde instelling voor een bedrijf.quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Het nuanceverschil tussen 'niet mee mogen reizen omdat boerka' en 'door boerka niet kunnen controleren of het reisproduct op naam staat van degene die er op dat moment mee reist' zal velen wellicht blijkbaar ontgaan.
Al laat het mijns inziens wel mooi het standpunt van de NS zien. Op zich hebben ze er geen enkel probleem mee als iemand met een boerka reist, maar o wee als ze niet kunnen controleren of diegene voor haar reis betaald heeft.
Kijk, en nu kan in één keer weer wél een beroep gedaan worden op diezelfde grondwet.quote:Op donderdag 19 september 2019 21:47 schreef Werkperd het volgende:
[..]
De mensheid is helemaal niet klaar voor social media. Tijd dat er meer wetgeving komt op internetgebruik. Mensen zijn verrot en genieten van andermans ellende. En als een ander geen ellende heeft, dan zijn er zat kleinzielige gefrustreerde strontzakken die wel zorgen dat je ellende krijgt.quote:Op vrijdag 20 september 2019 16:09 schreef Qarrad het volgende:
Het is mij ooit overkomen dat mijn naam terecht kwam op de social media naar aanleiding van mijn werk en het is echt vreselijk. Elke debiel kan zo een strontkar over je heen kieperen naar aanleiding van een (onjuist en verdraaid) verhaal.
Sterker nog, mensen hebben er plezier in en gaan graven naar nog meer details van je persoonlijke leven en moedigen elkaar lachend aan daarbij en proberen zoveel mogelijk ellende te veroorzaken van achter hun beeldscherm. Screenshots van scheldpartijen en bedreigingen die geliked worden, dat niveau.
Je kunt je niet of nauwelijk verdedigen, ten eerste omdat je met een reactie alleen maar maar aandacht genereert en in mijn geval ook nog omdat ik werk met een erg kwetsbare groep cliënten en ik kan natuurlijk niet hun dossier gaan bespreken in het openbaar. Om mezelf te verweren zou ik hun privacy moeten aantasten.
Ik heb echt heel lang last gehad van angstgevoelens en heb me niet veilig gevoeld thuis. Mensen wisten waar ik woonde, dat ik kinderen had en de groep mensen waarmee ik werk scoort -net als extremistische moslims- erg hoog in het overgaan tot geweld. Gelukkig schaart de werkgever van deze conducteur zich achter hem.
Die UI !!!quote:Op vrijdag 20 september 2019 17:20 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
De mensheid is helemaal niet klaar voor social media. Tijd dat er meer wetgeving komt op internetgebruik. Mensen zijn verrot en genieten van andermans ellende. En als een ander geen ellende heeft, dan zijn er zat kleinzielige gefrustreerde strontzakken die wel zorgen dat je ellende krijgt.
Ja, door zo'n groot en breed spook.quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:44 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ben jij zelf verticaal uitgedaagd?
Tijd dat de islam niet meer als geloof gezien wordt dan is dat zo afgelopen. Die onzin hoort hier niet thuis aangezien men zich duidelijk niet kan gedragen en niet aan de wet kan houden.quote:Op donderdag 19 september 2019 21:47 schreef Werkperd het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 20 september 2019 18:49 schreef Bloemkool het volgende:
[..]
Tijd dat de islam niet meer als geloof gezien wordt dan is dat zo afgelopen. Die onzin hoort hier niet thuis aangezien men zich duidelijk niet kan gedragen en niet aan de wet kan houden.
De techniek is niet het probleem. 500 jaar geleden zou de conducteur van hekserij zijn beschuldigd omdat ie het boze oog heeft of zo.quote:Op vrijdag 20 september 2019 17:20 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
De mensheid is helemaal niet klaar voor social media. Tijd dat er meer wetgeving komt op internetgebruik. Mensen zijn verrot en genieten van andermans ellende. En als een ander geen ellende heeft, dan zijn er zat kleinzielige gefrustreerde strontzakken die wel zorgen dat je ellende krijgt.
Was ze op je gaan zitten dan?quote:Op vrijdag 20 september 2019 18:18 schreef torentje het volgende:
[..]
Ja, door zo'n groot en breed spook.
Artikel 6quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:54 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Kijk, en nu kan in één keer weer wél een beroep gedaan worden op diezelfde grondwet.
Behalve als de grondwet overtreden word, dan is de grondwet weer niet van belang. Sterker nog dan dient men zich daartegen te verzetten.
Stuitend hypocriet natuurlijk, deze houding en zeer bevorderend voor een algemene afkeur jegens dit soort ideologische wetsovertreders, en nog meer onbegrip in het algemeen voor mensen die die aangeven moslim(a) te zijn.
Dus; deze houding verpest het ook voor de moslims die zich hier wel aan willen passen, want het draagvlak en begrip voor deze mensen ebt per voorval steeds meer weg.
Als mensen jouw mening niet delen dan moeten ze het land uit. Zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 20 september 2019 05:23 schreef Hendrik_Bever het volgende:
Het is het zelfde enge gedoe als met de Zwarte Piet haat. Als je Nederland haat om Zwarte Piet? Flikker op dan naar een land waar ze het niet vieren. Wil je in een spookkostuum over straat omdat het moet van je geloof? Donder dan op naar een land waar dat de standaard is.
Maar dat je gaat eisen dat een modern land die iedereen gelijkwaardig behandeld in eerste instantie zich moet gaan aanpassen aan jouw achterlijke achterhaalde religie? NOOIT!
Dan maar een Nazi, of een racist genoemd worden. Maar ik kan er niet voor zijn. Donder gewoon op.naar een land waar iedereen als spook over straat loopt. het ziet er niet uit. het is een verschrikking om te zien. Het staat voor onderdrukking en het is een regelrechte belediging naar mannen.
Wanneer komt Nederland nou eens massaal in actie tegen dit soort emo terroristen? Wanneer is het nou eindelijk eens genoeg?
Nee hoor. maar het wordt wel eens tijd dat Nederland een beetje opkomt voor zichzelf. Dat gejank en gemekker van beroepsverongelijkte engnekken komt me me strot een beetje uit.quote:Op vrijdag 20 september 2019 20:37 schreef azzmy1993 het volgende:
Als mensen jouw mening niet delen dan moeten ze het land uit. Zo werkt het natuurlijk niet.
Of jij doet niet zo hysterisch.quote:Op vrijdag 20 september 2019 20:39 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Nee hoor. maar het wordt wel eens tijd dat Nederland een beetje opkomt voor zichzelf. Dat gejank en gemekker van beroepsverongelijkte engnekken komt me me strot een beetje uit.
Vind je Nederland niks? Rot dan gewoon op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |