Gewoon gevolgd.. aangesproken.. bedrag geboden..quote:Op woensdag 18 september 2019 23:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ja wellicht worden mensen omgekocht
Nou ik zou ze even bellen met die tip..quote:Op woensdag 18 september 2019 23:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja die schutter rende weg, dus twee straten verderop in een auto of achterop een scooter. Radius berekenen en oppakken.
Dat ook inderdaad. Denk dat er best geld in omgaat, maar ook genoeg dreigementen.quote:Op woensdag 18 september 2019 23:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Gewoon gevolgd.. aangesproken.. bedrag geboden..
Willen ze dat niet dan worden zij.. of hun familie bedreigd
Want de rest van NL snuift niet?quote:Op woensdag 18 september 2019 23:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Dus hek om Amsterdam en 4,5 kilo per dag over het hek gooien moet voldoen.
Ja klopt, maar in een vliegtuig neem je geen 1.000 kilo mee.quote:Op woensdag 18 september 2019 23:56 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Ik heb zo het idee dat het in België ook niet vlekkeloos verloopt. Kuch kuch Charleroi enz...
Maar het zal er altijd wel zijn. Er zijn zelfs nog steeds mensen zo gek om met drugs het vliegtuig op te stappen, dus op zo'n containerschip moet wel een piece of cake zijn in vergelijking.
Maak de prijs van sos maar 400E per gram, dan gaat een groot deel over op de oer-Hollandse speedquote:Op woensdag 18 september 2019 23:58 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Want de rest van NL snuift niet?
Vooruit, per gemeente de kilogrammen doorgeven en klaar.quote:Op woensdag 18 september 2019 23:58 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Want de rest van NL snuift niet?
Denk jij dat Frank er achter zat dan?quote:Op woensdag 18 september 2019 23:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja klopt, maar in een vliegtuig neem je geen 1.000 kilo mee.
Per schip in een container ananas is dat een stuk eenvoudiger.
Ik vlak de haven van Antwerpen ook niet uit trouwens, Frank Masmeijer zit niet vast omdat hij een joint gerookt had.
De douane is gewoon te koop.. hooguit voor wat meer flappen dan normaal maar dat maakt niet uitquote:Op woensdag 18 september 2019 23:58 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat ook inderdaad. Denk dat er best geld in omgaat, maar ook genoeg dreigementen.
Alles is te koop toch. Daar in Colombia zullen ze nog geen 10.000 P.P kwijt zijn aan de douane, dus kunnen ze hier flink spenden.quote:Op donderdag 19 september 2019 00:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De douane is gewoon te koop.. hooguit voor wat meer flappen dan normaal maar dat maakt niet uit
https://nos.nl/artikel/22(...)tterdamse-haven.html
Tja, stel nou voor dat je een ton krijgt aangeboden als je even 1 container door moet laten. Kan me voorstellen dat sommige mensen dan toch wel zwichten.quote:Op donderdag 19 september 2019 00:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De douane is gewoon te koop.. hooguit voor wat meer flappen dan normaal maar dat maakt niet uit
https://nos.nl/artikel/22(...)tterdamse-haven.html
Daar kost een gram ook maar vijf euro.. Nee de haven is gewoon aan beide kanten van ze..quote:Op donderdag 19 september 2019 00:02 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Alles is te koop toch. Daar in Colombia zullen ze nog geen 10.000 P.P kwijt zijn aan de douane, dus kunnen ze hier flink spenden.
Vooral als ze even een praatje met je vrouw thuis maken, fototje ervan even laten zien...quote:Op donderdag 19 september 2019 00:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Tja, stel nou voor dat je een ton krijgt aangeboden als je even 1 container door moet laten. Kan me voorstellen dat sommige mensen dan toch wel zwichten.
Een keer omkleden, meerdere vluchtvoertuigen, een goed vluchtplan en eventuele getuigen die niets durven of willen vertellen zorgen dat zo'n schutter ongeschaad weg komt.quote:Op woensdag 18 september 2019 23:47 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar zonder dollen, ze zijn al 12 uur met een groot team aan het zoeken. En nog niets... Amsterdam hangt vol camera's
Ik denk dat je dan ook voor minder accoord gaat iddquote:Op donderdag 19 september 2019 00:04 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Vooral als ze even een praatje met je vrouw thuis maken, fototje ervan even laten zien...
quote:Politie zoekt op en langs de A28: verband met liquidatie?
Hendrik Jan Korterink 18 september 2019 0 Reacties
“Op dit moment A28 bij Amersfoort afgesloten in verband met grote zoekactie in de berm / op de weg door politie. Verband met liquidatie eerder vandaag onbekend.”
Meldt iemand. Moet dan net zijn gebeurd, een half uur geleden kwam ik daar nog langs. Toen stonden er inderdaad al wat politiewagens aan de kant, maar er was nog geen verkeershinder. Verband met de liquidatie van vanmorgen op advocaat Derk Wiersum lijkt mij wat onwaarschijnlijk, maar je weet het nooit. Vandaag de hele dag onderweg, allerlei mensen gesproken, maar nog geen tijd gehad iets te verwerken. Misschien straks een update, of anders morgenvroeg. Eén ding staat wel vast: als Taghi inderdaad de geestelijke vader van deze moord is, heeft hij zichzelf een hele slechte dienst bewezen.
https://www.misdaadjourna(...)band-met-liquidatie/
Ja en toch zijn die lui zo dom om hun telefoon aan te laten of een ander foutje te maken.quote:Op donderdag 19 september 2019 00:04 schreef vouwdeurtje het volgende:
[..]
Een keer omkleden, meerdere vluchtvoertuigen, een goed vluchtplan en eventuele getuigen die niets durven of willen vertellen zorgen dat zo'n schutter ongeschaad weg komt.
Ik heb intussen begrepen dat er van tevoren altijd een safehouse voor zo iemand geregeld wordt. Die jongen zit dus nu gewoon Jinek te kijken en als de rust een beetje is weergekeerd keert hij weer terug in zijn oude patroon.quote:Op donderdag 19 september 2019 00:04 schreef vouwdeurtje het volgende:
[..]
Een keer omkleden, meerdere vluchtvoertuigen, een goed vluchtplan en eventuele getuigen die niets durven of willen vertellen zorgen dat zo'n schutter ongeschaad weg komt.
Als ik erbij betrokken was zou ik de schutter inderdaad in die safehouse z'n keel afsnijden en hem s' nachts ergens in een kanaal flikkeren. Stuk veiliger.quote:Op donderdag 19 september 2019 00:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb intussen begrepen dat er van tevoren altijd een safehouse voor zo iemand geregeld wordt. Die jongen zit dus nu gewoon Jinek te kijken en als de rust een beetje is weergekeerd keert hij weer terug in zijn oude patroon.
twitter:Jan_Born twitterde op woensdag 18-09-2019 om 21:52:48Agenten zoeken naar iets op de A28 rijbaan en berm, net voorbij knooppunt Hoevelaken, alle banen afgekruist nu en alles staat stil #politieactie #A28 https://t.co/SHrNuufTRY reageer retweet
AMERSFOORT - Woensdagavond 18 september rond 21.35 uur staat de Rijksweg A28 bij Amersfoort vast.quote:
Je kunt ook telefoons gebruiken die niet te traceren zijn of gewoon geen telefoon.quote:Op donderdag 19 september 2019 00:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja en toch zijn die lui zo dom om hun telefoon aan te laten of een ander foutje te maken.
Top nieuws, maar bedoelde meer dat 'als Taghi...'. Ja zou het?quote:Op donderdag 19 september 2019 00:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
AMERSFOORT - Woensdagavond 18 september rond 21.35 uur staat de Rijksweg A28 bij Amersfoort vast.
De snelweg is tussen knooppunt Hoevelaken en afrit Amersfoort-Vathorst afgesloten in verband met een politieactie.
Onduidelijk is wat er precies aan de hand is.
[ afbeelding ]
https://www.hardnieuws.nl(...)_campaign=hardnieuws
Dit dus, en maak de kat wijs dat die tweede liquidatie niet in verband staat met de eerste.quote:Op donderdag 19 september 2019 00:10 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Als ik erbij betrokken was zou ik de schutter inderdaad in die safehouse z'n keel afsnijden en hem s' nachts ergens in een kanaal flikkeren. Stuk veiliger.
Als het gerelateerd is dan neem ik aan dat ze aan de hand van camerabeelden een vluchtroute hebben kunnen uitstippelen en hebben kunnen volgen en op beeld hebben kunnen zien dat iets uit bv een vluchtauto gegooid is aldaar?quote:Op donderdag 19 september 2019 00:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
AMERSFOORT - Woensdagavond 18 september rond 21.35 uur staat de Rijksweg A28 bij Amersfoort vast.
De snelweg is tussen knooppunt Hoevelaken en afrit Amersfoort-Vathorst afgesloten in verband met een politieactie.
Onduidelijk is wat er precies aan de hand is.
[ afbeelding ]
https://www.hardnieuws.nl(...)_campaign=hardnieuws
Niets is onderzocht of duidelijk he?quote:Op donderdag 19 september 2019 00:12 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Top nieuws, maar bedoelde meer dat 'als Taghi...'. Ja zou het?
Zeker waar, maar ik heb zo'n vermoeden... Maar goed, kan natuurlijk ook iets anders zijn.quote:Op donderdag 19 september 2019 00:13 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Niets is onderzocht of duidelijk he?
Of gewoon een tip hebben gekregen.. of er lag een dronken pool.. of een naakte vrouw..quote:Op donderdag 19 september 2019 00:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Als het gerelateerd is dan neem ik aan dat ze aan de hand van camerabeelden een vluchtroute hebben kunnen uitstippelen en hebben kunnen volgen en op beeld hebben kunnen zien dat iets uit bv een vluchtauto gegooid is aldaar?
Precies, morgen krijgt hij een Audi RS6 van de lokale drugsbaron cadeauquote:Op donderdag 19 september 2019 00:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik heb intussen begrepen dat er van tevoren altijd een safehouse voor zo iemand geregeld wordt. Die jongen zit dus nu gewoon Jinek te kijken en als de rust een beetje is weergekeerd keert hij weer terug in zijn oude patroon.
Dat kan natuurlijk ook. Misschien gaf ik onze opsporingsdiensten wel teveel credits met mijn vorige bericht. Je zou verwachten dat in een stad die vol camera's hangt dat er toch wel een route uit te stippelen valt, maar eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat ik geen idee heb of onze copppers daar überhaupt toe in staat zijnquote:Op donderdag 19 september 2019 00:14 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Of gewoon een tip hebben gekregen.. of er lag een dronken pool.. of een naakte vrouw..
Tja dan moet je, je misschien maar niet mengen in conflicten tussen types die op ieder pleintje in iedere (middel)grote stad een leger gretige zwakzinnigen kunnen ronselen voor wie jouw leven niets betekent/waard is.quote:Op woensdag 18 september 2019 22:30 schreef Landgeld het volgende:
‘Derk wilde geen Schwarzenegger-type in zijn buurt. Hij zei: ik ben niet alleen advocaat, ik ben ook mens. Hij wilde gewoon door de stad kunnen fietsen
Is veel te lastig.. En zoveel camera's zijn er niet in de buitenwijkenquote:Op donderdag 19 september 2019 00:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ook. Misschien gaf ik onze opsporingsdiensten wel teveel credits met mijn vorige bericht. Je zou verwachten dat in een stad die vol camera's hangt dat er toch wel een route uit te stippelen valt, maar eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat ik geen idee heb of onze copppers daar überhaupt toe in staat zijn
Ja dat is dus een probleem. Hebben we zo fucking veel camera's kan je er nog niks mee als het moetquote:Op donderdag 19 september 2019 00:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Is veel te lastig.. En zoveel camera's zijn er niet in de buitenwijken
Dino Soerel zat naast of tegenover het politiebureau.. in de tien jaar dat ie gezocht werd..quote:Op donderdag 19 september 2019 00:18 schreef Leandra het volgende:
Er worden ook schuiladressen voor aanslagplegers geregeld, zo om de hoek van een aanslaglocatie lijkt zo onlogisch dat het misschien wel een hele goede plek is.
Sommige camera's staan niet eens aan. Beelden zijn misschien niet goed van kwaliteit.quote:Op donderdag 19 september 2019 00:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ook. Misschien gaf ik onze opsporingsdiensten wel teveel credits met mijn vorige bericht. Je zou verwachten dat in een stad die vol camera's hangt dat er toch wel een route uit te stippelen valt, maar eerlijkheidshalve gebied mij te zeggen dat ik geen idee heb of onze copppers daar überhaupt toe in staat zijn
Maar dan heb je de schutter..quote:Op donderdag 19 september 2019 00:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja dat is dus een probleem. Hebben we zo fucking veel camera's kan je er nog niks mee als het moet
Dat zou eventuele volgende schutters namens Taghi afschrikken nog voor hem te werken.quote:Op donderdag 19 september 2019 00:10 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Als ik erbij betrokken was zou ik de schutter inderdaad in die safehouse z'n keel afsnijden en hem s' nachts ergens in een kanaal flikkeren. Stuk veiliger.
Ik geloof nog steeds dat als ik een naakte vrouw op een dakterras kan zien liggen, dat de overheid live kan zien of ze een ingegroeide haar heeft..quote:Op donderdag 19 september 2019 00:20 schreef vouwdeurtje het volgende:
[..]
Sommige camera's staan niet eens aan. Beelden zijn misschien niet goed van kwaliteit.
Ja en die moet je dan dus ondervragen, gitmo-style, over wie zijn opdrachtgever was. 100% zeker dat je zo iemand gewoon kan breken. Ik bedoel in de hollywoodfilms lukt dat ook gewoon altijd!quote:Op donderdag 19 september 2019 00:21 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Maar dan heb je de schutter..
Dit, en daarom is het ook onzin hem als ontastbaar te bestempelen.quote:Op donderdag 19 september 2019 00:21 schreef Rock92 het volgende:
[..]
Dat zou eventuele volgende schutters namens Taghi afschrikken nog voor hem te werken.
Gay!quote:Op donderdag 19 september 2019 00:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja en die moet je dan dus ondervragen, gitmo-style, over wie zijn opdrachtgever was. 100% zeker dat je zo iemand gewoon kan breken. Ik bedoel in de hollywoodfilms lukt dat ook gewoon altijd!
Ook dan moet je nog uitkijken dat je geen DNA sporen achter laat. Beter zou zijn om hem vervolgens te verbrandenquote:Op donderdag 19 september 2019 00:10 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
De professionele wel ja, maar er zijn altijd wel opgeschoten gastjes van 17-18 die zich willen bewijzen, ook al zijn er geruchten dat... Dit is wel één van de meest high-profile aanslagen in NL sinds Fortuijnquote:Op donderdag 19 september 2019 00:21 schreef Rock92 het volgende:
[..]
Dat zou eventuele volgende schutters namens Taghi afschrikken nog voor hem te werken.
Nee gewoon zeggen dat zijn familie morgen aan de Brug hangt. Dat Halsema er klaar mee is, of we vragen Robbert O. voor een mooi scenario. Die heeft ervaring met Jason W en wapens.quote:Op donderdag 19 september 2019 00:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja en die moet je dan dus ondervragen, gitmo-style, over wie zijn opdrachtgever was. 100% zeker dat je zo iemand gewoon kan breken. Ik bedoel in de hollywoodfilms lukt dat ook gewoon altijd!
Ja maar dat werkt dus niet, want dat gaan ze toch niet doen. Dus we hebben eigenlijk gewoon Bruce Willis nodig. Die zou dat wel even regelen.quote:Op donderdag 19 september 2019 00:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee gewoon zeggen dat zijn familie morgen aan de Brug hangt. Dat Halsema er klaar mee is, of we vragen Robbert O. voor een mooi scenario. Die heeft ervaring met Jason W en wapens.
Geven ze niets om.. dan halen ze een blik vol anderen..quote:Op donderdag 19 september 2019 00:21 schreef Rock92 het volgende:
[..]
Haha nu je het zegt! Al helemaal vergeten dat dat Oey was! Zou ie ook over dummy handgranaten beschikken?quote:Op donderdag 19 september 2019 00:25 schreef ootjekatootje het volgende:
of we vragen Robbert O. voor een mooi scenario. Die heeft ervaring met Jason W en wapens.
Nog een geluk dus dat iemand uit de eigen kring getroffen werd. Anders had het dat stuk stront geen hol uitgemaakt.quote:Op donderdag 19 september 2019 00:27 schreef Zolderkamer het volgende:
Precies waarom Nabil kroongetuige is geworden: Z'n eigen vriend is dood door een vergismoord in opdracht van Taghi
Die weten daar ofwel niet van of ze worden gouden bergen beloofd net als deze schutter.quote:Op donderdag 19 september 2019 00:21 schreef Rock92 het volgende:
[..]
Weet dat ze zonder dat stuk stront geen enkel bewijs hebben om Taghi en co ook maar iets te doen of aan te klagen..quote:Op donderdag 19 september 2019 00:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nog een geluk dus dat iemand uit de eigen kring getroffen werd. Anders had het dat stuk stront geen hol uitgemaakt.
Alsof Taghi de duivel zelf is en met hem alles begint en ophoudt. Het wemelt in Nederland van de Taghi's die staan te popelen om net zo groot te worden. Kennelijk kom jij uit een dorp maar ga eens naar een middelgrote stad bij je in de buurt, dan kun je ze zo op pleintjes zien hangen.quote:Op donderdag 19 september 2019 00:31 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Weet dat ze zonder dat stuk stront geen enkel bewijs hebben om Taghi en co ook maar iets te doen..
Ga maar eerst eens teruglezen........ tot over heel lang..quote:Op donderdag 19 september 2019 00:32 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Alsof Taghi de duivel zelf is en met hem alles begint en ophoudt. Het wemelt in Nederland van de Taghi's die staan te popelen om net zo groot te worden. Kennelijk kom jij uit een dorp maar ga eens naar een middelgrote stad bij je in de buurt, dan kun je ze zo op pleintjes zien hangen.
Waarom precies?quote:Op donderdag 19 september 2019 00:33 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ga maar eerst eens teruglezen........ tot over heel lang..
Hij zegt zelf nog een voorraadje op zolder te hebben liggen dus wie weet. Misschien krijgt hij zelfs wat goede recensies want ik had voor vorige week nog nooit van hem gehoord dan als partner van Halsema. Ik dacht dat hij het huismannetje was.quote:Op donderdag 19 september 2019 00:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Haha nu je het zegt! Al helemaal vergeten dat dat Oey was! Zou ie ook over dummy handgranaten beschikken?
quote:Extra bescherming voor officieren in zaak-Taghi
Na de moord op advocaat Derk Wiersum, vanmorgen, zijn maatregelen genomen voor bescherming van officieren van justitie en rechters die betrokken zijn bij de rechtszaak tegen de bende van het criminele kopstuk Ridouan Taghi, de zaak Marengo.
Binnenlandredactie 18-09-19, 23:45
Dat zei Fred Westerbeke, hoofdofficier van het landelijk parket van het Openbaar Ministerie, vanavond in Nieuwsuur.
Met de vermoorde advocaat Derk Wiersum was gesproken over zijn veiligheid, maar er waren geen aanwijzingen dat er een aanslag op zijn leven zou worden gepleegd. ,,Er was geen zodanige informatie dat dit zich zou kunnen voordoen”, zei Westerbeke. Daarom waren er voor Wiersum geen veiligheidsmaatregelen genomen die verder gingen dan de gebruikelijke bescherming die alle betrokkenen in deze zaak krijgen.
Taghi
Westerbeke zei dat betrokkenheid van de bende van Taghi "het belangrijkste scenario" is waar het OM van uitgaat in het onderzoek naar de moord op Wiersum. Hij was de advocaat van kroongetuige Nabil B. in het onderzoek-Marengo, dat wordt geleid door het landelijk parket.
Johan Rijlaarsdam, deken van de Nederlandse Orde van Advocaten, heeft donderdagmorgen overleg met minister Ferd Grapperhaus naar aanleiding van de liquidatie van Wiersum. De deken kondigde het onderhoud aan in de uitzending van Nieuwsuur.
https://www.ad.nl/dossier(...)zaak-taghi~aef0d142/
Juist. Ik bedank er vriendelijk voor. De essentie van deze zaak is toch wel dat het volstrekt oninteressant is. Dit is één proces (van straatrat tot grote jongen of voortijdig dood) dat toevallig ver gevorderd is, op dit moment lopen in Nederland vele tientallen zoniet honderden gelijksoortige processen in allerhande stadia.quote:Op donderdag 19 september 2019 00:36 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Omdat je jezelf dan niet steeds voor gek zet
Moet dat niet eigenlijk andersom? Dus dat je eerst gaat onderzoeken en dan tot een conclusie komen in plaats van dat je al ergens vanuit gaat en vervolgens die kant op rechercheert?quote:Op donderdag 19 september 2019 00:35 schreef Zolderkamer het volgende:
Westerbeke zei dat betrokkenheid van de bende van Taghi "het belangrijkste scenario" is waar het OM van uitgaat in het onderzoek naar de moord op Wiersum
Nee want dan blijf je weer bij de schutter steken en er zijn duidelijke aanwijzingen..quote:Op donderdag 19 september 2019 00:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Moet dat niet eigenlijk andersom? Dus dat je eerst gaat onderzoeken en dan tot een conclusie komen in plaats van dat je al ergens vanuit gaat en vervolgens die kant op rechercheert?
Ik ben wel blij dat ze niet zo wereldvreemd te werk gaan. Jouw manier van onderzoek past prima bij een natuurkundig experiment, maar bij dergelijke criminele activiteiten moet men juist ook gebruik maken van ervaring en 'fingerspitzengefühl'quote:Op donderdag 19 september 2019 00:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Moet dat niet eigenlijk andersom? Dus dat je eerst gaat onderzoeken en dan tot een conclusie komen in plaats van dat je al ergens vanuit gaat en vervolgens die kant op rechercheert?
Ja, best goed in ontsnappen. Mogelijk gevlucht naar Duitsland oid?quote:Op woensdag 18 september 2019 23:47 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar zonder dollen, ze zijn al 12 uur met een groot team aan het zoeken. En nog niets... Amsterdam hangt vol camera's
Dit. Als je een vluchtplan hebt kan het snel gaan.quote:Op donderdag 19 september 2019 00:04 schreef vouwdeurtje het volgende:
[..]
Bron? En waarom een safe house eigenlijk tov eigen woning bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 19 september 2019 00:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Best triest eigenlijk, hij heeft ook een moeder.quote:Op donderdag 19 september 2019 01:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hebben ze weer een wegwerpmarokkaan ingezet voor deze afrekening?
Had die moeder maar wat meer moederliefde getoond en aandacht in hem gestoken. Dan was hij misschien helemaal geen dader geweest.quote:Op donderdag 19 september 2019 01:52 schreef Stray_cat het volgende:
Best triest eigenlijk, hij heeft ook een moeder.
Had zijn Marokkaanse moeder hem maar opgevoed. Of beter, nooit naar ons Nederland toegekomen.quote:Op donderdag 19 september 2019 01:52 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Best triest eigenlijk, hij heeft ook een moeder.
Dat is wel heel simpel gesteldquote:Op donderdag 19 september 2019 01:54 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Had zijn Marokkaanse moeder hem maar opgevoed. Of beter, nooit naar ons Nederland toegekomen.
Nee, denk dat het de kern is van de problematiek. Marokkanen staan verhoudingsgewijs heel hoog in de criminaliteitscijfers. Dat komt ergens vandaan. Al vroeg gaat het mis met op straat hangen en wordt erger en erger.quote:
Klopt. Gewoon uit het rif gebergte...quote:Op donderdag 19 september 2019 02:19 schreef Jellereppe het volgende:
Onderontwikkelde land, onderontwikkelde mensen. Dat is het probleem. Een volk groeit mee met de ontwikkeling van het native land (als die zich ontwikkeld, maar zelfs dat is niet het geval, het blijft armoedige troep op grofweg hetzelfde niveau jaar in jaar uit, maar wel koning plofkop blijven aanbidden verder). Als je onderontwikkelde zo bam pardoes dumpt in een geavanceerd land gaat die het moeilijk hebben (minimaal) maar bij Mocros ontspoort het vaak (nog een paar graadjes erger). Ouders die niet kunnen opvoeden en andere talrijke problemen.
Ik quote jou nietquote:Op donderdag 19 september 2019 02:21 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Nee, denk dat het de kern is van de problematiek. Marokkanen staan verhoudingsgewijs heel hoog in de criminaliteitscijfers. Dat komt ergens vandaan. Al vroeg gaat het mis met op straat hangen en wordt erger en erger.
Een fijne jeugd en een warm nest geeft jeugd empathie mee en iets om te verliezen. Bij veel Marokkanen gaat het daar al mis. Te grote gezinnen in te kleine huizen, te laag inkomen voor een groot gezin. Geen privacy thuis en weinig mogen en kunnen thuis.
Dat eist zijn tol.
Tuurlijk niet. Kijk nou eens naar het probleem met Marokkanen. Niet alleen veel wijken terroriseren ze. Ze zijn ook heer en meester in de criminele misdaad.quote:Op donderdag 19 september 2019 02:15 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dat is wel heel simpel gesteld
Eeegm welke misdaad is niet crimineel?quote:Op donderdag 19 september 2019 02:25 schreef Landgeld het volgende:
Ze zijn ook heer en meester in de criminele misdaad.
Nee niet als prinsjes. Er is juist te weinig aandacht voor ze thuis denk ikquote:Op donderdag 19 september 2019 02:25 schreef Landgeld het volgende:
Vaak worden zes als prinsjes behandeld en hebben de Marokkaanse ouders geen zicht op wat ze doen.
Wat is jouw oplossing?quote:Op donderdag 19 september 2019 02:25 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Kijk nou eens naar het probleem met Marokkanen. Niet alleen veel wijken terroriseren ze. Ze zijn ook heer en meester in de criminele misdaad.
En dat komt echt niet omdat ze zo'n goede opvoeding hebben gehad.
Vaak worden zes als prinsjes behandeld en hebben de Marokkaanse ouders geen zicht op wat ze doen.
Ik denk geboortebeperking. 2 kinderen maximaal. Ik denk werkelijk dat dat het grote verschil maakt.quote:
Je ziet het trouwens ook bij autochtonen. Sinds ouders beide moeten werken om een redelijk inkomen te hebben lijkt het wel alsof er een generatie is ontstaan die enorm opgefokt is.quote:Op donderdag 19 september 2019 02:21 schreef Hendrik_Bever het volgende:
Nee, denk dat het de kern is van de problematiek. Marokkanen staan verhoudingsgewijs heel hoog in de criminaliteitscijfers. Dat komt ergens vandaan. Al vroeg gaat het mis met op straat hangen en wordt erger en erger.
Een fijne jeugd en een warm nest geeft jeugd empathie mee en iets om te verliezen. Bij veel Marokkanen gaat het daar al mis. Te grote gezinnen in te kleine huizen, te laag inkomen voor een groot gezin. Geen privacy thuis en weinig mogen en kunnen thuis.
Dat eist zijn tol.
Globaal?quote:Op donderdag 19 september 2019 02:27 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Ik denk geboortebeperking. 2 kinderen maximaal. Ik denk werkelijk dat dat het grote verschil maakt.
Als dat écht zo zou werken zou het heel mooi zijn. Maar wie zegt dat het juist niet de andere kant opgaat? Het zou zomaar kunnen dat ze zich juist nog meer afsluiten en dat de islamitische indoctrinatie achter de voordeur juist toeneemt.quote:Op donderdag 19 september 2019 02:44 schreef Loekie1 het volgende:
Dus iets wat echt zou helpen is: schaf het godsdienstonderwijs af of in elk geval het islamitisch onderwijs, zodat kinderen en pubers zich allemaal verbonden gaan voelen met Nederland en met de Nederlandse rechtsstaat.
Nee in Nederland bij Marokkanen. Eventueel ook bij andere gezinnen onder een bepaald inkomen. Want als je niet het geld hebt voor een groot gezin. Dan kun je 2 kinderen een beter leven bieden dan 4quote:
Onder andere ja. Geen religieus onderwijs meer. Strengere controle bij kerken en Moskeeen op wat er verteld wordt. Geloofsschriften pakken en langs het gelijkheidsbeginsel leggen en de passages die in strijd zijn met de grondwet verwijderen.quote:Op donderdag 19 september 2019 02:44 schreef Loekie1 het volgende:
Het lijkt wel alsof het bij ons erger is dan in Belgie? Misschien omdat zij geen islamitishe scholen hebben? Deze daders hebben niets met onze rechtsstaat en dat komt mede doordat zij op aparte scholen zitten die geen oorsprong hebben met ons land. Dus iets wat echt zou helpen is: schaf het godsdienstonderwijs af of in elk geval het islamitisch onderwijs, zodat kinderen en pubers zich allemaal verbonden gaan voelen met Nederland en met de Nederlandse rechtsstaat.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 19 september 2019 02:50 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Onder andere ja. Geen religieus onderwijs meer. Strengere controle bij kerken en Moskeeen op wat er verteld wordt. Geloofsschriften pakken en langs het gelijkheidsbeginsel leggen en de passages die in strijd zijn met de grondwet verwijderen.
Geen uitzonderingen meer op basis van religie.
Bij radicalisering het stemrecht afnemen en eventueel de nationaliteit. Als er geen dubbele Nationaliteit is dan onder restricties zetten en streng controleren.quote:Op donderdag 19 september 2019 02:47 schreef Hoogslaper het volgende:
Als dat écht zo zou werken zou het heel mooi zijn. Maar wie zegt dat het juist niet de andere kant opgaat? Het zou zomaar kunnen dat ze zich juist nog meer afsluiten en dat de islamitische indoctrinatie achter de voordeur juist toeneemt.
Ze moeten toch naar school? Dat heeft minstens zoveel invloed als thuis.quote:Op donderdag 19 september 2019 02:47 schreef Hoogslaper het volgende:
[..]
Als dat écht zo zou werken zou het heel mooi zijn. Maar wie zegt dat het juist niet de andere kant opgaat? Het zou zomaar kunnen dat ze zich juist nog meer afsluiten en dat de islamitische indoctrinatie achter de voordeur juist toeneemt.
Dan is de criminaliteit niet weg. Het verschuift enkel ergens anders heen. Het probleem zit hier niet in de drugs. Het probleem zit dieper in de maatschappij. Het probleem zit bij mensen die makkelijk veel geld willen verdienen zo snel mogelijk. Als het met drugs niet kan, dan gaan ze overvallen plegen, gijzelingen doen, oplichten, etcetera.quote:Op donderdag 19 september 2019 01:26 schreef wawowiewa het volgende:
Gewoon die zooi legaal maken, verdien je er ook nog veel belasting aan heeft de rest er ook wat aan.
Het is niet enkel het onderwijs. het is ook de religie die men thuis meekrijgt. Islam is een religie van segregatie en discriminatie. Men groeit op met het idee dat de autochtonen in het gastland slechte ongelovigen zijn, homo's en andersgelovigen.quote:Op donderdag 19 september 2019 03:26 schreef Loekie1 het volgende:
Het is nergens zo erg als in Nederland, en toevallig is Nederland het enige land in Europa met islamitisch openbaar onderwijs. Ik zie wel een link.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Islamitisch_onderwijs_in_Europa
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |