abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 17 september 2019 @ 12:04:47 #1
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_188988186


vervolg van: Topicreeks: Herenkleding voor fijnproevers

archief:
LIF / [Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers deel III
LIF / [Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers deel II
LIF / [Centraal] Herenkleding voor ware fijnproevers

labels/maatwerk:
a-labels.nl
barbanapoli.it
barbour.com
baroni.it
bottegaveneta.com
breuer.fr
brioni.it
bulgari.com
canali.it
cesareattolini.it
corneliani.com
etro.com
hackett.co.uk
interno8.net
kiton.it
liverano.com
loropiana.com
luigiborrelli.com
marinellanapoli.it
newandlingwood.com
pauwmannen.nl
roberttalbott.com
sirmax.nl
sovrano.de
stefanoricci.com
thebridge.it
turnbullandasser.com
zegna.com
zilli.fr

online shopping:
accessoires
albertthurston.com
antieke-manchetknopen.be
capsplaza.com
chesterjefferies.co.uk
hatshopping.com
leathershop.co.uk
mandarinaduck.com
martindingman.com
pickett.co.uk
pierotucci.com
quality-shop.nl
sagebrown.co.uk
simplycufflinks.com
tiedeals.com
algemeen
assem.nl
bivolino.com
brooksbrothers.com
ctshirts.co.uk
forzieri.com
francos.com
harrods.com
ilrosso.com
johnsmedley.com
longmire.co.uk
paulsmith.co.uk
robertold.co.uk
shirtbyhand.nl
shirtsco.nl
suitableshop.nl
suitsupply.com
theartofcamouflage.nl
thomaspink.co.uk
virtualclotheshorse.com
woodsofshropshire.co.uk
sieraden
juwelier.net
steinermaastricht.nl
verzorging
carterandbond.com
classicshaving.com
escentual.com
executive-shaving.co.uk
gentlemans-shop.com
gentlemenstonic.co.uk
groominglounge.com
headblade.nl
haarshop.nl
mankind.co.uk
mensbeautyshop.ch
shavershop.nl
styleandgrooming.com
theartofshaving.com
trumpers.com

schoenen:
allenedmonds.com
borgiolifratelli.it
crockettandjones.co.uk
edwardgreen.co.uk
gjcleverley.co.uk
johnlobbltd.co.uk
ilmaestro.nl
maatschoenen.nl
magnanni
moreschi.it
pantofoladoro.it
santonishoes.com
sirmax.nl
sutormantellassi.com
theroyaltreatment.nl
tods.com
vanbommel.nl
vanlier.nl
zintala.it

winkels:
harveylewis.com
harvie.nl
herenmode-vovw.nl
hoogenboommode.nl
nerofashion.nl
newtailor.nl
oger.nl
romeyn-mode.nl
rons-exclusive.nl
shoebaloo.nl
suitsupply.nl
tipdebruin.nl
vanita.nl
zwartjes.nl

wegwijzer:
askandyaboutclothes.com
icontinuativi.canclini.it
stijlforum.nl
styleforum.net
thelondonlounge.net
yvra.nl
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 22 september 2019 @ 20:13:08 #2
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_189077237
Altijd een beetje een dilemma voor me. Wat doen jullie met kleren die duur waren en nog helemaal prima zijn maar die je nooit draagt? Ik heb het vooral vaak met overhemden en truien.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 23 september 2019 @ 13:48:04 #3
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_189084589
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 20:13 schreef Federer-fan het volgende:
Altijd een beetje een dilemma voor me. Wat doen jullie met kleren die duur waren en nog helemaal prima zijn maar die je nooit draagt? Ik heb het vooral vaak met overhemden en truien.
Herkenbaar.
Ik kijk het een aantal jaren aan of ik er iemand anders blij mee kan maken en zoniet gaan ze alsnog de kliko in.
  dinsdag 24 september 2019 @ 21:43:38 #4
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_189105523
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 13:48 schreef kibo het volgende:

[..]

Herkenbaar.
Ben blij dat ik niet de enige ben.
quote:
Ik kijk het een aantal jaren aan of ik er iemand anders blij mee kan maken en zoniet gaan ze alsnog de kliko in.
Maar shirts waar je 300 euro voor hebt betaald en die helemaal prima zijn maar die je om de een of andere reden nooit draagt in de kliko gooien, doet dat geen pijn? :@ :'( Ik wou dat ik vroeger zo kieskeurig was geweest als nu. Dan had ik niet zo veel over. ;(
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_189106461
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 13:48 schreef kibo het volgende:

[..]

Herkenbaar.
Ik kijk het een aantal jaren aan of ik er iemand anders blij mee kan maken en zoniet gaan ze alsnog de kliko in.
Wel eens van een kringloopwinkel gehoord?
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  donderdag 26 september 2019 @ 19:23:17 #6
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_189133496
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 21:43 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ben blij dat ik niet de enige ben.
[..]

Maar shirts waar je 300 euro voor hebt betaald en die helemaal prima zijn maar die je om de een of andere reden nooit draagt in de kliko gooien, doet dat geen pijn? :@ :'( Ik wou dat ik vroeger zo kieskeurig was geweest als nu. Dan had ik niet zo veel over. ;(
Herkenbaar.
Maar op marktplaats bv mag je blij zijn dat je er dan veel gezeur nog 10% van de nieuwprijs voor krijgt. Dat doet nog veel meer pijn.
Dus geef ik ze liever weg in eigen kring.
  donderdag 26 september 2019 @ 19:25:08 #7
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_189133522
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 september 2019 22:24 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Wel eens van een kringloopwinkel gehoord?
Ja.
pi_189182316
Heeft er iemand ervaring met het bestellen van schoenen uit het buitenland (Europa)? Ik heb mijn oog op een paar Meermins maar ik ben toch vrij huiverig met het eventueel retour sturen van de schoenen - wel of niet verzekeren, bijkomende kosten, etc...
  maandag 30 september 2019 @ 01:08:59 #9
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_189186295
Wat heeft dat met kleding te maken?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_189187010
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 01:08 schreef static het volgende:
Wat heeft dat met kleding te maken?
Laat ik mijn vraag herformuleren. Ik ben specifiek op zoek naar een paar zwarte oxfords van Meermin. Meermin is een merk dat veelvuldig is geprezen voor zijn prijs/kwaliteit, zo ook op SF. Echter is er geen fysieke winkel in Nederland en zijn er door de verscheidenheid aan leesten veel keuzemogelijkheden te maken.

Mijn oog is gevallen op de Elton leest en ik zat te denken om een halve maat groter te nemen dan mijn huidige paar Van Bommels. Omdat men natuurlijk altijd het risico loopt om onverhoopt toch de verkeerde maat te bestellen, vroeg ik me af of iemand ervaring c.q. tips heeft met het eventueel retourneren van dergelijke schoenen.
pi_189187747
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 19:23 schreef kibo het volgende:

[..]

Herkenbaar.
Maar op marktplaats bv mag je blij zijn dat je er dan veel gezeur nog 10% van de nieuwprijs voor krijgt. Dat doet nog veel meer pijn.
Dus geef ik ze liever weg in eigen kring.
heb ok Vinted wel eens wat verkocht, je krijgt er geen drol meer voor maar in de kast laten hangen neemt teveel plek in.
  maandag 30 september 2019 @ 18:35:16 #12
414827 Wave103
It's not pop music
pi_189195166
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 08:05 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Laat ik mijn vraag herformuleren. Ik ben specifiek op zoek naar een paar zwarte oxfords van Meermin. Meermin is een merk dat veelvuldig is geprezen voor zijn prijs/kwaliteit, zo ook op SF. Echter is er geen fysieke winkel in Nederland en zijn er door de verscheidenheid aan leesten veel keuzemogelijkheden te maken.

Mijn oog is gevallen op de Elton leest en ik zat te denken om een halve maat groter te nemen dan mijn huidige paar Van Bommels. Omdat men natuurlijk altijd het risico loopt om onverhoopt toch de verkeerde maat te bestellen, vroeg ik me af of iemand ervaring c.q. tips heeft met het eventueel retourneren van dergelijke schoenen.
Twee paar van Meermin, zelf erg tevreden. Heb veel research (google, fora) gedaan over maten en pasvorm, het blijft een gok. Weet niet meer precies hoe het zit qua retourneren maar daar verlies je wel wat op. Bij mij zaten beide paren goed, ben er erg blij mee.
pi_189197662
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 08:05 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Laat ik mijn vraag herformuleren. Ik ben specifiek op zoek naar een paar zwarte oxfords van Meermin. Meermin is een merk dat veelvuldig is geprezen voor zijn prijs/kwaliteit, zo ook op SF. Echter is er geen fysieke winkel in Nederland en zijn er door de verscheidenheid aan leesten veel keuzemogelijkheden te maken.

Mijn oog is gevallen op de Elton leest en ik zat te denken om een halve maat groter te nemen dan mijn huidige paar Van Bommels. Omdat men natuurlijk altijd het risico loopt om onverhoopt toch de verkeerde maat te bestellen, vroeg ik me af of iemand ervaring c.q. tips heeft met het eventueel retourneren van dergelijke schoenen.
Een goed excuus voor een weekendje Madrid. Dat is in ieder geval wat ik heb gedaan. :P

Ik heb deze Meermins gehaald in maat 9.5. Ter vergelijking, ik heb deze Van Bommels in maat 8.5.

Inlopen van de Meermins was wel een dingetje trouwens, het zijn vrij stugge schoenen. Desalniettemin zit ik nu wel naar een nieuw paar te kijken. :9
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:54:03 #14
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_189205087
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 20:51 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Een goed excuus voor een weekendje Madrid. Dat is in ieder geval wat ik heb gedaan. :P

Ik heb deze Meermins gehaald in maat 9.5. Ter vergelijking, ik heb deze Van Bommels in maat 8.5.

Inlopen van de Meermins was wel een dingetje trouwens, het zijn vrij stugge schoenen. Desalniettemin zit ik nu wel naar een nieuw paar te kijken. :9
Deftig ^O^
Hoe vallen ze in de breedte?
pi_189205164
Nu we toch in de schoenenhoek zitten.
Ik ben altijd erg tevreden over van Bommel, en heb er enkele paren van in de kast staan.

Is iemand bekend met Melik (ook een Nederlands merk) en hoe het zich qua kwaliteit maar ook pasvorm verhoudt met Bommeltjes? De prijzen zijn wel vergelijkbaar.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_189205469
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:58 schreef Gripper het volgende:
Nu we toch in de schoenenhoek zitten.
Ik ben altijd erg tevreden over van Bommel, en heb er enkele paren van in de kast staan.

Is iemand bekend met Melik (ook een Nederlands merk) en hoe het zich qua kwaliteit maar ook pasvorm verhoudt met Bommeltjes? De prijzen zijn wel vergelijkbaar.
Nog nooit van gehoord. Zou naar Morjas kijken als je iets zoekt in die prijscategorie.
pi_189205808
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:54 schreef kibo het volgende:

[..]

Deftig ^O^
Hoe vallen ze in de breedte?
Eigenlijk vrijwel hetzelfde als m'n Van Bommels. De Meermins zien er wel wat 'lomper' uit trouwens.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_189210188
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 18:35 schreef Wave103 het volgende:

[..]

Twee paar van Meermin, zelf erg tevreden. Heb veel research (google, fora) gedaan over maten en pasvorm, het blijft een gok. Weet niet meer precies hoe het zit qua retourneren maar daar verlies je wel wat op. Bij mij zaten beide paren goed, ben er erg blij mee.
Bedankt!

quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 20:51 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Een goed excuus voor een weekendje Madrid. Dat is in ieder geval wat ik heb gedaan. :P

Ik heb deze Meermins gehaald in maat 9.5. Ter vergelijking, ik heb deze Van Bommels in maat 8.5.

Inlopen van de Meermins was wel een dingetje trouwens, het zijn vrij stugge schoenen. Desalniettemin zit ik nu wel naar een nieuw paar te kijken. :9
Ook bedankt! Bedoel je met 'lomper' minder slanke taille?
pi_189210958
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 15:28 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Bedankt!
[..]

Ook bedankt! Bedoel je met 'lomper' minder slanke taille?
Ja, de schoen is wat breder in het midden en bij de punt.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
  zondag 20 oktober 2019 @ 20:00:51 #20
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_189536119
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 13:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ik heb al jaren overhemden van Tyrwhitt. Online bestellen, altijd prima. Non iron is goede prijs-kwaliteitverhouding
Weet je toevallig hoe de pasvorm zich verhoudt tot een Olymp Level 5 (boordmaat 39)?

Vind vooral de stoffen mooi op de foto
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:00:45 #21
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_189679768
Dit gecheckt, moest volgens de maattabel een M hebben, zo'n 41.5 dacht ik. De extra slim fit heeft teveel ruimte rond m'n middel en oksels, maar heb goede hoop dat de super slim fit goed gaat vallen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_189679924
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:58 schreef Gripper het volgende:
Nu we toch in de schoenenhoek zitten.
Ik ben altijd erg tevreden over van Bommel, en heb er enkele paren van in de kast staan.

Is iemand bekend met Melik (ook een Nederlands merk) en hoe het zich qua kwaliteit maar ook pasvorm verhoudt met Bommeltjes? De prijzen zijn wel vergelijkbaar.
Ik heb 2 paar Meliks gehad (is overigens Turks makelij). Redelijke schoenen maar niet uitzonderlijk ofzo. Ik liep er in ongeveer een jaar doorheen (draag wel vrij continue 1 paar). Van Bommels liep ik 15 jaar geleden nog 4-6 jaar op (met verzolen etc.) voordat het niet meer kon. Tegenwoordig zijn die net zo snel kapot. Het is gewoon voornamelijk troep in schoenenmarkt tegenwoordig. Het laatste paar schoenen waar ik nog echt blij mee was was van Greve (maar die kosten 2,5 keer zoveel als een paar van Bommels).
pi_189693380
Heeft men hier ervaring met shirt stays?

Ik ben er wel in geïnteresseerd, maar wel verschillende soorten zie ik.

De gemiddelde verkoper kijkt me raar aan als ik ernaar vraag.
pi_189694278
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 10:13 schreef wokkel667 het volgende:

[..]

Ik heb 2 paar Meliks gehad (is overigens Turks makelij). Redelijke schoenen maar niet uitzonderlijk ofzo. Ik liep er in ongeveer een jaar doorheen (draag wel vrij continue 1 paar). Van Bommels liep ik 15 jaar geleden nog 4-6 jaar op (met verzolen etc.) voordat het niet meer kon. Tegenwoordig zijn die net zo snel kapot. Het is gewoon voornamelijk troep in schoenenmarkt tegenwoordig. Het laatste paar schoenen waar ik nog echt blij mee was was van Greve (maar die kosten 2,5 keer zoveel als een paar van Bommels).
Thanks! Inmiddels een paar vrij wild gekleurde Meliks gekocht (ik draag de laatste tijd alleen nog maar aparte schoenen, m'n cognac en zwart gekleurde staan al jaren ongebruikt in de kast) . Waren nog eens afgeprijsd van 200 naar 100, dus kon het gerust eens proberen.

Je moet je schoenen toch ook niet continue dragen joh :P slecht voor het leer en vochtig blijven en alles.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 31 oktober 2019 @ 15:21:47 #25
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_189715401
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:37 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Heeft men hier ervaring met shirt stays?

Ik ben er wel in geïnteresseerd, maar wel verschillende soorten zie ik.

De gemiddelde verkoper kijkt me raar aan als ik ernaar vraag.
Nee geen ervaring mee, koop dan gelijk jarratels ~O>

Als je dress shirts koopt moet het redelijk goed gaan toch? De mijne zijn altijd lang zat.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Tettenkoning donderdag 31 oktober 2019 @ 16:14:02 #26
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_189715953
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 15:21 schreef Fretwork het volgende:
jarratels
Wat zijn dat?
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_189718683
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 15:21 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Nee geen ervaring mee, koop dan gelijk jarratels ~O>

Als je dress shirts koopt moet het redelijk goed gaan toch? De mijne zijn altijd lang zat.
Ik begrijp je punt, maar aan de andere kant op zich wel aardig populair bij onder andere militairen (als ik het goed begrepen heb :7 ).

In principe is het inderdaad geen ramp, ik overleef de dag wel, maar toch zit ik naar mijn voorkeur iets te vaak de boel (obsessief) strak te zetten!
pi_189718695
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 16:14 schreef Nine. het volgende:

[..]

Wat zijn dat?
Niet in een publieke ruimte op je telefoon naar zoeken, is wat ik erover te zeggen heb. 8)7
  donderdag 31 oktober 2019 @ 22:19:02 #29
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_189721499
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 16:14 schreef Nine. het volgende:

[..]

Wat zijn dat?
Oke kennelijk zijn het jarretels, ik ben ook geen kenner :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 1 november 2019 @ 17:54:12 #30
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_189732506
Over schoenen gesproken, wat is een goed merk voor hoge donkerbruine chic-sportieve schoenen? Deze Eskdales van Crockett and Jones vind ik mooi, maar liever heb ik iets voor rond de vierhonderd euro.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_189741821
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 17:54 schreef Federer-fan het volgende:
Over schoenen gesproken, wat is een goed merk voor hoge donkerbruine chic-sportieve schoenen? Deze Eskdales van Crockett and Jones vind ik mooi, maar liever heb ik iets voor rond de vierhonderd euro.
De chukkas en enkellaarzen van Meermin hebben een goede rep, en kosten minder dan de helft dan C&J:

https://www.meermin.es/en(...)from_store=in_en&p=1

Weet alleen niet of je deze modellen bedoelt.
  zaterdag 2 november 2019 @ 09:57:49 #32
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_189742500
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 08:07 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

De chukkas en enkellaarzen van Meermin hebben een goede rep, en kosten minder dan de helft dan C&J:

https://www.meermin.es/en(...)from_store=in_en&p=1

Weet alleen niet of je deze modellen bedoelt.
Dank je wel. Ja, en zeker dit model vind ik mooi. Zijn er in Nederland goede verkoopadressen voor dit merk?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_189821614
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 09:57 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dank je wel. Ja, en zeker dit model vind ik mooi. Zijn er in Nederland goede verkoopadressen voor dit merk?
Helaas niet! Ik heb na een week lang vergelijkingen lezen op diverse sites/forums een bestelling gedaan (ander model, zwarte oxfords op de Elton leest). Schoenen waren net iets te smal maar heb ze toch gehouden en laten opspannen. Ik weet niet hoe de boots vallen, maar valt genoeg over te lezen op internet.
  donderdag 7 november 2019 @ 14:23:28 #34
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_189832678
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:19 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Helaas niet! Ik heb na een week lang vergelijkingen lezen op diverse sites/forums een bestelling gedaan (ander model, zwarte oxfords op de Elton leest). Schoenen waren net iets te smal maar heb ze toch gehouden en laten opspannen. Ik weet niet hoe de boots vallen, maar valt genoeg over te lezen op internet.
Oké, jammer. En ken je een alternatief merk? Ik vind die zeshonderd euro voor Crockett & Jones zo royaal.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_189834380



Door het vele afvallen (+40kg) heb ik een nog haast ongedragen Corneliani ID jasje liggen (twv 785¤) maat 58 (valt als 56)

Moest iemand interesse hebben, 75¤ loop je er als nieuw bij :)
pi_189852392
Welke jas heeft Ziyech hier aan?
https://www.foxsports.nl/(...)r-wil-altijd-spelen/
4 8 15 16 23 42
  donderdag 21 november 2019 @ 12:02:21 #37
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_190050330
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 10:00 schreef Fretwork het volgende:
Dit gecheckt, moest volgens de maattabel een M hebben, zo'n 41.5 dacht ik. De extra slim fit heeft teveel ruimte rond m'n middel en oksels, maar heb goede hoop dat de super slim fit goed gaat vallen.
Dit nog gecheckt, met mijn bouw valt een superslim fit het lekkerst, zit het dichtst bij een Olymp level 5. Kan met voorstellen dat er mensen zijn die graag een nog slimmere optie willen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_190166021
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 17:54 schreef Federer-fan het volgende:
Over schoenen gesproken, wat is een goed merk voor hoge donkerbruine chic-sportieve schoenen? Deze Eskdales van Crockett and Jones vind ik mooi, maar liever heb ik iets voor rond de vierhonderd euro.
Je kan kijken of je Allen Edmonds kunt krijgen. Ben zelf erg blij met mijn paar Strands. Mooi leer, netjes afgewerkt en na vijf jaar nog steeds prima. Verder komen ze ook in breedte maten.

Alleen lasting in Nederland te vinden ben ik bang, heb ze zelf op vakantie in de VS gekocht.
  vrijdag 29 november 2019 @ 19:28:31 #39
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_190188833
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 12:05 schreef kipknots het volgende:

[..]

Je kan kijken of je Allen Edmonds kunt krijgen. Ben zelf erg blij met mijn paar Strands. Mooi leer, netjes afgewerkt en na vijf jaar nog steeds prima. Verder komen ze ook in breedte maten.

Alleen lasting in Nederland te vinden ben ik bang, heb ze zelf op vakantie in de VS gekocht.
Oké, dank je wel. Ik ga kijken.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 29 november 2019 @ 19:38:53 #40
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_190189044
Ik heb al een tijdje een erg irritant kledingprobleem. Het is een beetje een verhaal maar ik wil het toch even aan jullie voorleggen.

Op een gegeven moment had ik het idee dat de mouwen van een aantal overhemden te lang waren. Toen ben ik ermee teruggegaan naar de winkel waar ik ze had gekocht. Toen concludeerden we eigenlijk samen dat de mouwlengte van de overhemden prima was maar dat de mouwen van het jasje te lang waren. Daarop heb ik de mouwen van al mijn jasjes en van diverse overhemden (waarvan ik aanvankelijk dacht dat ze wel een goede mouwlengte hadden) korter laten maken. Toen het klaar was, zag het er allemaal prima uit...

Tot ik het ging dragen. Want ik merk dat de mouwen van de overhemden omhoog kruipen, doordat de stof vrij glad is. Dan verdwijnt het stukje overhemdmanchet in de mouw van het jasje en ik vind dat lelijk. Ik ben het dan continu aan het corrigeren, omdat het me echt stoort.

Een overhemdmouw langer maken is nogal lastig. Daarop besloot ik naar Oger te gaan om het eens aan een ander voor te leggen. Hun conclusie was dat de mouwlengte van mijn overhemden prima is maar dat de mouwen van het jasje nog steeds te lang zijn. Een aanvullende complicatie daarbij was dat degene die me hielp me erop wees dat mijn ene schouder twee centimeter lager is dan de andere. Dat betekende wat hem betreft dat het jasje aan die kant twee centimeter te lang is. (Dat kan ik nog steeds niet helemaal volgen, want het feit dat mijn schouder lager hangt wil niet zeggen dat mijn arm ook korter is.) Maar goed, het jasje was maar aan één kant afgespeld en achteraf gezien lijkt me dat onhandig.

Hebben jullie dit probleem weleens gehad en hoe zijn jullie ermee omgegaan? Ik ben nogal perfectionistisch en wil gewoon dat het helemaal klopt. Die jasjes moeten vanuit de schouder korter worden gemaakt en dat kost me zo zestig euro per jasje en dat dan maal zeven jasjes. Ik word er een beetje gestoord van, vooral omdat ik er al zo'n tijd mee bezig ben. Snap niet dat mijn reguliere kledingwinkel niet heeft opgemerkt dat a) dit soort gladde stof omhoog kruipt en b) de schouders van mensen vaak niet gelijk zijn en ze dus beide mouwen van het jasje hadden moeten afspelden.

Ik hoor graag jullie mening hierover.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 1 december 2019 @ 00:03:58 #41
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_190207349
Wie heeft je geholpen bij Oger?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 1 december 2019 @ 10:58:29 #42
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_190211205
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 00:03 schreef static het volgende:
Wie heeft je geholpen bij Oger?
Paul.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_190211207
En welke winkel? Den Haag vind ik ver uit het fijnst. Rotterdam vind ik bagger. Amsterdam geen ervaring mee.
  zondag 1 december 2019 @ 11:09:32 #44
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_190211322
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 10:58 schreef wielrennerdt het volgende:
En welke winkel? Den Haag vind ik ver uit het fijnst. Rotterdam vind ik bagger. Amsterdam geen ervaring mee.
Was in Den Haag.

Een ander probleem nog en ik kan er maar niet over uit dat dit soort fouten worden gemaakt: de kleermaker die mijn reguliere kledingwinkel altijd inschakelt (ik noem de winkel bewust niet, omdat ik er lange een goede relatie mee heb gehad), heeft de mouwen van de jasjes korter gemaakt vanaf de onderkant, niet vanaf de mouwinzet. Dat heeft ertoe geleid dat de manchetknopen nu veel te dicht bij het uiteinde van de mouw zitten. Zodra korter maken van de mouw van een jasje ertoe leidt dat de knopen te dicht bij het mouwuiteinde zitten, moeten ze het vanuit de schouder korter maken. (Soms heb ik eigenlijk gewoon zin om alles weg te doen, naar Oger te gaan en gewoon allemaal nieuwe spullen te kopen, maar dat vind ik te veel kapitaalvernietiging.)

En om misverstanden te voorkomen: ik heb de kleding dus in een andere winkel gekocht en laten vermaken maar wilde even een second opinion. Daarom ging ik naar Oger.

[ Bericht 24% gewijzigd door Federer-fan op 01-12-2019 11:34:39 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_190683139
Hoe denken jullie over strijkvrije overhemden? Gevalletje net niet?
  zaterdag 28 december 2019 @ 10:34:36 #46
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_190701254
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 16:33 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Hoe denken jullie over strijkvrije overhemden? Gevalletje net niet?
Ik zweer erbij, maar strijken blijft netter. Zolang het nette hemden zijn van 100% katoen zit je gewoon goed wat mij betreft.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_190703048
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 10:34 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik zweer erbij, maar strijken blijft netter. Zolang het nette hemden zijn van 100% katoen zit je gewoon goed wat mij betreft.
Duidelijk!

Het zal hopelijk geen vloeken in de kerk zijn, maar biedt de C&A doorgaans een goede prijs-kwaliteitverhouding?
  zaterdag 28 december 2019 @ 18:18:11 #48
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_190713417
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 12:12 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Duidelijk!

Het zal hopelijk geen vloeken in de kerk zijn, maar biedt de C&A doorgaans een goede prijs-kwaliteitverhouding?
C&A = Cheap & Awful?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_190713760
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 december 2019 18:18 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

C&A = Cheap & Awful?
Dat vereist geen verdere toelichting. ^O^

Suggesties voor verkooppunten strijkvrije overhemden hoor ik graag!
  zaterdag 28 december 2019 @ 19:12:07 #50
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_190714840
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 18:29 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Dat vereist geen verdere toelichting. ^O^
:s)

Niet zelfbedacht trouwens. Wel een grappig verhaal. Ik had ooit op de mavo een leraar Engels die dat gaf als verklaring voor/voluitversie van de afkorting C&A. Maar hij wist niet dat twee kinderne van de eigenaar op dat moment bij hem in de klas zaten. _O-
quote:
Suggesties voor verkooppunten strijkvrije overhemden hoor ik graag!
Draag je veel overhemden en jasjes? Als je er een trui overheen draagt is het niet per se nodig om het overhemd te strijken vind ik. En als je er een jasje overheen draagt, is het alleen belangrijk dat de voorkant gestreken is. Vind ik dan.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')