abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189005454
Wat een stijve hark is die CDA-leider, gelukkig is hij maar tijdelijk.
leven zoals het leven is
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 12:43:56 #52
362868 crew  Slobeend
of all places
  woensdag 18 september 2019 @ 12:46:24 #53
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_189005497
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:43 schreef Slobeend het volgende:
Heerma is een nietszeggend figuur.
Hugo en Wopke staan te springen.
pi_189005500
quote:
18s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:03 schreef xzaz het volgende:
Ik word ook wel een beetje moe van Dijkhof.
Hij zal zelf ook wel moe worden, hij moet immers de desastreuze gevolgen van jaren VVD-beleid verdedigen terwijl hij ook moet doen alsof hij dat beleid wil bijsturen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_189005513
Heerma is helemaal geen slecht politicus, maar meer een dossiertijger dan iemand die een politieke lijn uit zet. Een logische keus, want CDA wil De Jonge of Hoekstra als leider en beschadigt zo niemand. Als D66 bijvoorbeeld straks Kaag of Ollongren naar voren schuift, is Jetten beschadigt en kan die beter de landelijke politiek verlaten omdat hij dan duidelijk gepasseerd is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189005599
Hoe kan de overheid de lonen verhogen?? Ze kunnen toch alleen de belastingdruk verminderen?? Immers bepalen werkgevers en vakbonden in de cao de loonstijging.
speak only if it improves the silence.
pi_189005666
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:53 schreef TjjWester het volgende:
Hoe kan de overheid de lonen verhogen?? Ze kunnen toch alleen de belastingdruk verminderen?? Immers bepalen werkgevers en vakbonden in de cao de loonstijging.
Je kunt de lonen van de mensen in dienst van de overheid verhogen (leraren, zorg, politie), dan volgt de rest vaak zelf wel. En wat ze nu doen: ze hebben de bedrijven gezegd dat ze de lagere VPB pas krijgen als de lonen genoeg gestegen zijn, mede daarom gaat nu de VPB verlaging niet door.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189005679
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je kunt de lonen van de mensen in dienst van de overheid verhogen (leraren, zorg, politie), dan volgt de rest vaak zelf wel. En wat ze nu doen: ze hebben de bedrijven gezegd dat ze de lagere VPB pas krijgen als de lonen genoeg gestegen zijn, mede daarom gaat nu de VPB verlaging niet door.
Zowel onderwijs als zorg personeel zijn NIET in dienst van de overheid en daar heeft de regering geen rechtstreekse invloed op.
pi_189005685
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:53 schreef TjjWester het volgende:
De overheid zou het wettelijk minimumloon kunnen verhogen, dat heeft vaak ook een effect op andere salarissen.

Ook kunnen ze de lonen in de publieke sector verhogen bijvoorbeeld.

Verder is het vooral vrijblijvend inderdaad, een aanspraak doen op de welwillendheid van werkgevers.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  † In Memoriam † woensdag 18 september 2019 @ 12:59:07 #60
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_189005691
Robot Jetten :')
:')
pi_189005708
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De overheid zou het wettelijk minimumloon kunnen verhogen, dat heeft vaak een effect op andere salarissen.

Verder is het vooral vrijblijvend inderdaad, een aanspraak doen op de welwillendheid van werkgevers.
Ik doelde meer op het pvda,gl, sp plan dat garandeerd dat de lonen volgend jaar omhoog gaan.
  Moderator woensdag 18 september 2019 @ 13:00:07 #62
362868 crew  Slobeend
of all places
  woensdag 18 september 2019 @ 13:00:24 #63
268491 fetX
pi_189005720
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:58 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Zowel onderwijs als zorg personeel zijn NIET in dienst van de overheid en daar heeft de regering geen rechtstreekse invloed op.
Dit inderdaad. Maar dat blijkt voor de meesten toch nog lastig te begrijpen.
pi_189005726
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:59 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ik doelde meer op het pvda,gl, sp plan dat garandeerd dat de lonen volgend jaar omhoog gaan.
Daar staat verhoging van het minimumloon volgens mij ook in.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_189005730
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:58 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar omdat de overheid daar het geld levert hebben ze daar wel meer invloed. Ministers van zorg en onderwijs bemoeien zich ook wel vaker met de CAO onderhandelingen.
pi_189005750
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 13:00 schreef fetX het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Maar dat blijkt voor de meesten toch nog lastig te begrijpen.
Ik heb geen idee of de regering wel rechtstreekse invloed heeft op de politiesalarissen?? Of is dat ook apart gezet??
pi_189005782
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 13:01 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of de regering wel rechtstreekse invloed heeft op de politiesalarissen?? Of is dat ook apart gezet??
Dat gaat volgens mij net als bij zorg en onderwijs, er zijn CAO onderhandelingen en daar zit niet het ministerie aan tafel, maar gewoon iemand van de politie als werkgever.

Alleen bij defensie doet de overheid het volgens mij wel rechtstreeks (maar die lonen hebben dan weer weinig effect op lonen in de rest van de maatschappij).
  woensdag 18 september 2019 @ 13:06:23 #68
268491 fetX
pi_189005825
Ik krijg altijd een beetje plaatsvervangende schaamte bij Marijnissen.
pi_189005845
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 13:06 schreef fetX het volgende:
Ik bij Asscher.

Al zit ik wel in dezelfde politieke hoek.
  † In Memoriam † woensdag 18 september 2019 @ 13:07:51 #70
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_189005855
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 13:06 schreef fetX het volgende:
Ja, klein meisje die met haar hoge stem wat roept. Vraag me echt af of ze niks beters konden vinden bij SP. Je hebt voor zo'n partij iemand nodig die met zijn/haar vuist op tafel slaat.
:')
pi_189005860
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij zal zelf ook wel moe worden, hij moet immers de desastreuze gevolgen van jaren VVD-beleid verdedigen terwijl hij ook moet doen alsof hij dat beleid wil bijsturen.
Over desastreus VVD beleid gesproken: ‘Krikke of stikke’: vele ambtenaren rond Haagse burgemeester stappen op
  woensdag 18 september 2019 @ 13:08:36 #72
268491 fetX
pi_189005863
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 12:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De overheid zou het wettelijk minimumloon kunnen verhogen, dat heeft vaak ook een effect op andere salarissen.

Het is algemeen bekend dat een verhoging van het minimumloon alleen maar zorgt voor een hogere werkloosheid. Blijf het ook onbegrijpelijk dat juist partijen als de SP daar voor staan, want daarmee raken ze alleen maar hun eigen achterban.
pi_189005882
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 13:08 schreef fetX het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat een verhoging van het minimumloon alleen maar zorgt voor een hogere werkloosheid. Blijf het ook onbegrijpelijk dat juist partijen als de SP daar voor staan, want daarmee raken ze alleen maar hun eigen achterban.
Dat is helemaal niet 'algemeen bekend', dat is jouw standpunt, die door sommigen inderdaad wordt onderschreven, maar net zo hard door anderen wordt weerlegd.
pi_189005899
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 13:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ja, klein meisje die met haar hoge stem wat roept. Vraag me echt af of ze niks beters konden vinden bij SP. Je hebt voor zo'n partij iemand nodig die met zijn/haar vuist op tafel slaat.
Peter Kwint als een soort houthakker tussen de nette mannen zou denk ik wel werken. Al vind ik Marijnissen wel verbeterd tov haar start. Dat ze een vrouwenstem heeft kan zij ook niks aan doen.
pi_189005932
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 13:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Peter Kwint als een soort houthakker tussen de nette mannen zou denk ik wel werken. Al vind ik Marijnissen wel verbeterd tov haar start. Dat ze een vrouwenstem heeft kan zij ook niks aan doen.
Ik zou al heel lang graag Ronald van Raak zien als fractievoorzitter bij de SP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')