Hugo en Wopke staan te springen.quote:Op woensdag 18 september 2019 12:43 schreef Slobeend het volgende:
Heerma is een nietszeggend figuur.
Hij zal zelf ook wel moe worden, hij moet immers de desastreuze gevolgen van jaren VVD-beleid verdedigen terwijl hij ook moet doen alsof hij dat beleid wil bijsturen.quote:Op woensdag 18 september 2019 12:03 schreef xzaz het volgende:
Ik word ook wel een beetje moe van Dijkhof.
Je kunt de lonen van de mensen in dienst van de overheid verhogen (leraren, zorg, politie), dan volgt de rest vaak zelf wel. En wat ze nu doen: ze hebben de bedrijven gezegd dat ze de lagere VPB pas krijgen als de lonen genoeg gestegen zijn, mede daarom gaat nu de VPB verlaging niet door.quote:Op woensdag 18 september 2019 12:53 schreef TjjWester het volgende:
Hoe kan de overheid de lonen verhogen?? Ze kunnen toch alleen de belastingdruk verminderen?? Immers bepalen werkgevers en vakbonden in de cao de loonstijging.
Zowel onderwijs als zorg personeel zijn NIET in dienst van de overheid en daar heeft de regering geen rechtstreekse invloed op.quote:Op woensdag 18 september 2019 12:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt de lonen van de mensen in dienst van de overheid verhogen (leraren, zorg, politie), dan volgt de rest vaak zelf wel. En wat ze nu doen: ze hebben de bedrijven gezegd dat ze de lagere VPB pas krijgen als de lonen genoeg gestegen zijn, mede daarom gaat nu de VPB verlaging niet door.
De overheid zou het wettelijk minimumloon kunnen verhogen, dat heeft vaak ook een effect op andere salarissen.quote:Op woensdag 18 september 2019 12:53 schreef TjjWester het volgende:
Hoe kan de overheid de lonen verhogen?? Ze kunnen toch alleen de belastingdruk verminderen?? Immers bepalen werkgevers en vakbonden in de cao de loonstijging.
Ik doelde meer op het pvda,gl, sp plan dat garandeerd dat de lonen volgend jaar omhoog gaan.quote:Op woensdag 18 september 2019 12:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De overheid zou het wettelijk minimumloon kunnen verhogen, dat heeft vaak een effect op andere salarissen.
Ook kunnen ze de lonen in de publieke sector verhogen bijvoorbeeld.
Verder is het vooral vrijblijvend inderdaad, een aanspraak doen op de welwillendheid van werkgevers.
Dit inderdaad. Maar dat blijkt voor de meesten toch nog lastig te begrijpen.quote:Op woensdag 18 september 2019 12:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zowel onderwijs als zorg personeel zijn NIET in dienst van de overheid en daar heeft de regering geen rechtstreekse invloed op.
Daar staat verhoging van het minimumloon volgens mij ook in.quote:Op woensdag 18 september 2019 12:59 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het pvda,gl, sp plan dat garandeerd dat de lonen volgend jaar omhoog gaan.
Dat weet ik, maar omdat de overheid daar het geld levert hebben ze daar wel meer invloed. Ministers van zorg en onderwijs bemoeien zich ook wel vaker met de CAO onderhandelingen.quote:Op woensdag 18 september 2019 12:58 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zowel onderwijs als zorg personeel zijn NIET in dienst van de overheid en daar heeft de regering geen rechtstreekse invloed op.
Ik heb geen idee of de regering wel rechtstreekse invloed heeft op de politiesalarissen?? Of is dat ook apart gezet??quote:Op woensdag 18 september 2019 13:00 schreef fetX het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Maar dat blijkt voor de meesten toch nog lastig te begrijpen.
Dat gaat volgens mij net als bij zorg en onderwijs, er zijn CAO onderhandelingen en daar zit niet het ministerie aan tafel, maar gewoon iemand van de politie als werkgever.quote:Op woensdag 18 september 2019 13:01 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of de regering wel rechtstreekse invloed heeft op de politiesalarissen?? Of is dat ook apart gezet??
Ik bij Asscher.quote:Op woensdag 18 september 2019 13:06 schreef fetX het volgende:
Ik krijg altijd een beetje plaatsvervangende schaamte bij Marijnissen.
Ja, klein meisje die met haar hoge stem wat roept. Vraag me echt af of ze niks beters konden vinden bij SP. Je hebt voor zo'n partij iemand nodig die met zijn/haar vuist op tafel slaat.quote:Op woensdag 18 september 2019 13:06 schreef fetX het volgende:
Ik krijg altijd een beetje plaatsvervangende schaamte bij Marijnissen.
Over desastreus VVD beleid gesproken: ‘Krikke of stikke’: vele ambtenaren rond Haagse burgemeester stappen opquote:Op woensdag 18 september 2019 12:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij zal zelf ook wel moe worden, hij moet immers de desastreuze gevolgen van jaren VVD-beleid verdedigen terwijl hij ook moet doen alsof hij dat beleid wil bijsturen.
Het is algemeen bekend dat een verhoging van het minimumloon alleen maar zorgt voor een hogere werkloosheid. Blijf het ook onbegrijpelijk dat juist partijen als de SP daar voor staan, want daarmee raken ze alleen maar hun eigen achterban.quote:Op woensdag 18 september 2019 12:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
De overheid zou het wettelijk minimumloon kunnen verhogen, dat heeft vaak ook een effect op andere salarissen.
Ook kunnen ze de lonen in de publieke sector verhogen bijvoorbeeld.
Verder is het vooral vrijblijvend inderdaad, een aanspraak doen op de welwillendheid van werkgevers.
Dat is helemaal niet 'algemeen bekend', dat is jouw standpunt, die door sommigen inderdaad wordt onderschreven, maar net zo hard door anderen wordt weerlegd.quote:Op woensdag 18 september 2019 13:08 schreef fetX het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat een verhoging van het minimumloon alleen maar zorgt voor een hogere werkloosheid. Blijf het ook onbegrijpelijk dat juist partijen als de SP daar voor staan, want daarmee raken ze alleen maar hun eigen achterban.
Peter Kwint als een soort houthakker tussen de nette mannen zou denk ik wel werken. Al vind ik Marijnissen wel verbeterd tov haar start. Dat ze een vrouwenstem heeft kan zij ook niks aan doen.quote:Op woensdag 18 september 2019 13:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja, klein meisje die met haar hoge stem wat roept. Vraag me echt af of ze niks beters konden vinden bij SP. Je hebt voor zo'n partij iemand nodig die met zijn/haar vuist op tafel slaat.
Ik zou al heel lang graag Ronald van Raak zien als fractievoorzitter bij de SP.quote:Op woensdag 18 september 2019 13:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Peter Kwint als een soort houthakker tussen de nette mannen zou denk ik wel werken. Al vind ik Marijnissen wel verbeterd tov haar start. Dat ze een vrouwenstem heeft kan zij ook niks aan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |