Hahaha ja ik betrapte mezelf er vanmorgen ook op dat ik in m'n slaapkamer in m'n hoofd aan 't schuiven ging zodat ik dit ook kan realiserenquote:Op maandag 21 oktober 2019 11:03 schreef Fazz het volgende:
Wat een goed idee die inloopkastwil ik ook
![]()
Behangquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 22:22 schreef SQ het volgende:
Nou, ik was dus vandaag bezig met het primen van onze slaapkamer. Ook naar de behangwinkel geweest om een behangetje uit te zoeken voor deze slaapkamer:
[ afbeelding ]
Nou ja, ik zou dus morgen gaan verven, maar omdat het behang pas over een week geleverd wordt en ik de kleur van de andere muren op het behang wilde afstemmen maar even uitgesteld naar volgende week. Ook prima, we zijn al zo gewend aan die zolder...
En toen kreeg ik dus een epiphany![]()
Al vanaf dag 1 is dit ons slaapkamerplan:
[ afbeelding ]
Groot, open, ruim, grote kastenwand, veel ongebruikte ruimte.
En ineens dacht ik: Ik wil dit niet. Want waar ik me al 11 jaar aan erger is dat mijn kleren in de slaapkamer hangen. En mijn man slaapt liever uit dan ik. En dus sta ik altijd sneaky in het duister op de tast mijn kleren te pakken.
Ik wil mijn inloopkast.
Dus net even dit getekend. Blei is ook om. Dus we gaan het doen!
[ afbeelding ]
Voordelen:
Altijd relaxed aankleden
Een vaste plek voor al je kleren dus nooit meer kleren die rondslingeren in de slaapkamer
De slaapkamer wordt knusser
Bed kijkt nu uit op de tuin
En niet meer afvragen hoe de fuck we die enorme ruimte nou knus gaan krijgen.
Ben ik blij dat ik dat inzicht vandaag kreeg en niet over een week
Dat was ook ergernisbron #1 van ons. Nog erger dan bouwvolk die niet eens reageren.quote:Op maandag 21 oktober 2019 11:43 schreef SQ het volgende:
Wat is dat toch met bouwvolk en last minute cancelen / verzetten van afsprakenzo kun je toch helemaal geen project runnen
Kunt natuurlijk ook verlichting aanbrengenquote:Op zondag 20 oktober 2019 14:33 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee, dan hou ik het liever zo licht mogelijk, ik heb ooit een zwarte kast gehad maar dat wil ik echt nooit meer, je ziet nooit wat er in ligt
Ook met verlichting blijft een zwarte kast een lichtabsorberend gat.quote:Op maandag 21 oktober 2019 20:36 schreef Juup© het volgende:
[..]
Kunt natuurlijk ook verlichting aanbrengen
Eens hoorquote:Op maandag 21 oktober 2019 20:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Ook met verlichting blijft een zwarte kast een lichtabsorberend gat.
Voor boeken en snuisterijen vind ik het gaaf, in de woonkamer komt ook een donkere kast, maar voor kleding vind ik het echt kut
+1quote:Op maandag 21 oktober 2019 11:38 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Behangslaapkamer plannen
allemaal prachtig!
We hadden op die faux wengequote:Op maandag 21 oktober 2019 20:36 schreef Juup© het volgende:
[..]
Kunt natuurlijk ook verlichting aanbrengen
Had blei mijn dm nog gelezen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 16:01 schreef SQ het volgende:
Ooh kennen jullie die grap van die metselaar die kwam helpen? En steeds weer een dagje uitstelde?
Wat ontzettend naarquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:20 schreef SQ het volgende:
Ja ik ben er best een beetje naar van. We hadden er zó op gerekend en nu is het gewoon wéér iemand die ons laat zitten. De markt is echt compleet verziekt op dit moment. Niet grappig. En ondertussen wordt het steeds kouder, hangen er nog geen radiatoren, de hele gevel ligt nog open.
De radiatoren worden over twee weken geplaatst maar ik zal me maar vast weer mentaal instellen op een afzegging 1 dag van te voren, dan kan het alleen maar meevallen.
Wat ontzettend afgrijselijk kut ! Das echt iets om blij van te worden !quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:20 schreef SQ het volgende:
Ja ik ben er best een beetje naar van. We hadden er zó op gerekend en nu is het gewoon wéér iemand die ons laat zitten. De markt is echt compleet verziekt op dit moment. Niet grappig. En ondertussen wordt het steeds kouder, hangen er nog geen radiatoren, de hele gevel ligt nog open.
De radiatoren worden over twee weken geplaatst maar ik zal me maar vast weer mentaal instellen op een afzegging 1 dag van te voren, dan kan het alleen maar meevallen.
Ik duim. Tevens duim dat ze vakwerk afleveren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 19:50 schreef SQ het volgende:
Ik heb net via werkspot 2! beschikbare metselaars gevonden. Duim mee.
Idd, hier ook nare ervaringenquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:36 schreef miss_sly het volgende:
O, dat is echt heel rot, SQ
Het is echt absurd hoe oververhit de markt is.
Blijft bizar welquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 20:13 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Idd, hier ook nare ervaringen
Probeer al sinds april de voorgevel van de vve geschilderd te krijgen, steeds uitgesteld
Buurman wil dubbelglas in zijn etage, bij mij kostte dat 1800 euro hij krijgt geen offerte onder de 7000
Buurvrouw wilde kleine verbouwing, ze kwamen meteen en trokken de cv ketel eraf zodat de klus binnen wasen gingen toen weer aan het werk bij klus 1
Buurman wil woning verbouwen duurt twee maanden volgens offerte, in april gestart nu nog bezigen pas halverwege, en geen badkamer
Wat een volk die misbruiken hun positie ten volle om te
Als de schilder eindelijk komt kan hij ook 5 maanden wachten totdat er poen komtnadat alles klaar is en naar tevredenheid
Dat zal ze leren
Ik snap niet zo goed dat je veel prefab bochten gebruikt; die brengen best veel weerstand in je leiding doordat de straal vrij kort is. Zeker als je dan ook nog veel bochten achter elkaar hebt.quote:Op zondag 20 oktober 2019 21:01 schreef bleiblei het volgende:
Zelf heb ik ook niet helemaal stil gezeten en ben ik weer lekker met draadjes en pijpjes aan het fröbelen. Hopelijk maak ik geen grove fouten, maar zelf vind ik het er best okee uit zien zo.
Komt daar rechts bij de leidingen een soort van koof te zitten ?quote:Op zondag 20 oktober 2019 21:01 schreef bleiblei het volgende:
Hier op het plafond heb ik nu alle losse groepen voor de keuken erop zitten
De verpakkingen van merk vd draad zijn vaak waterbestendig en vallen niet snel uit elkaar.quote:Op zondag 20 oktober 2019 21:01 schreef bleiblei het volgende:
Iemand trouwens enig idee wat er nog meer het verschil zou kunnen zijn van merk en merkloos VD draad? Ik kan mij niet voorstellen dat er qua kwaliteit echt verschil in kan zitten. Alleen in het gemak van verwerken (gladdere mantel, minder kronkels e.d.)
En je moet tegen de rotzooi kunnen die menig stukadoor achter laat...quote:Op maandag 21 oktober 2019 10:49 schreef SQ het volgende:
Zeker, ik ben er zeer tevreden mee. Je moet wel tegen gemopper kunnen
Varkens zijn hetquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:20 schreef SQ het volgende:
Ja, maar da's bij elke stukadoor, niet alleen bij de onze
Ik word een beetje leip van die bochtjes buigen. Elke keer knikt de pijpquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 22:19 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed dat je veel prefab bochten gebruikt; die brengen best veel weerstand in je leiding doordat de straal vrij kort is. Zeker als je dan ook nog veel bochten achter elkaar hebt.
Dan gaat er niks boven het werken met een buigveer; ook kun je makkelijker verzetjes maken om leidingen bijvoorbeeld over elkaar heen te kunnen laten gaan of eenvoudig de wand in kunt werken. En een beetje bochtjes buigen is best te leren; als je de eerste 100 meter buis weggewerkt hebt dan kun je het wel![]()
[..]
Jep, die pilaar blijft staan, daar liggen wat stalen balken op. Dus de hoekjes wordt dadelijk gewoon dichtgezet met gipsplaat oid.quote:Komt daar rechts bij de leidingen een soort van koof te zitten ?
Hoe ben je nu uiteindelijk met die leidingen toch weer in de meterkast uitgekomen ? Gewoon door een gat te boren boven het plafond van het toilet beneden ? En dan het leidingwerk door het plafond gehaald ?
Bijna! 2x vaatwasser, 2x oven, kookplaat en quooker.quote:Even een wilde gok voor wat betreft die zes groepen..
Wasmachine, droger, vaatwasser, quooker, oven, kookplaat ?
[..]
Vooral die spiraalvorming was mij opgevallen ja. Strippen nog niet. Die dino-unit heeft er in ieder geval geen moeite meequote:De verpakkingen van merk vd draad zijn vaak waterbestendig en vallen niet snel uit elkaar.
Ze hebben minder spiraalvorming, zijn eenvoudig te strippen en hebben een lage wrijvingscoëfficiënt en vaak hebben ze een grote mechanische sterkte.
Het is een beetje te vergelijken met A-merk en B-merk sanitair .
Maar het verschil is overduidelijk als je het gaat verwerken.
[..]
En je moet tegen de rotzooi kunnen die menig stukadoor achter laat...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |