abonnement Unibet Coolblue
pi_188985249
quote:
10s.gif Op maandag 16 september 2019 23:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

Je hebt toch van die kamikaze drones
Dat noemen we normaal gesproken kruisraketten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_188985278
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 08:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Iran stelt zelf klaar te zijn voor een oorlog, doen een aanval op olievoorraden in SA (direct of indirect). Een vergeldingsactie moet er komen. Ik hoop alleen dat ze SA het werk laten doen en dat als de VS moet helpen, daar voor de SA een flink geldbedrag tegenover gaat staan.
Als jij door een agressor (de VS in deze) totaal van de buitenwereld wordt afgesloten terwijl je je wel aan eerdere afspraken hebt gehouden zou je dan ook constant rustig blijven.
pi_188985353
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 08:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als jij door een agressor (de VS in deze) totaal van de buitenwereld wordt afgesloten terwijl je je wel aan eerdere afspraken hebt gehouden zou je dan ook constant rustig blijven.
Het tegendeel is waar. Iran speelt het spelletje zeer goed. Ze hebben doorheen heel het Midden-Oosten invloed met proxy's. De banden tussen Iran en Rusland, China zijn goed. Als de VS Iran van de buitenwereld probeert af te sluiten, dan falen ze hier behoorlijk in.

Je lijkt je eigen waarheid te hebben.
  dinsdag 17 september 2019 @ 08:49:07 #104
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188985377
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 08:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als de VS Iran van de buitenwereld probeert af te sluiten, dan falen ze hier behoorlijk in.

Dat ze falen, betekent niet dat ze het niet proberen.

Verder kun je natuurlijk best zelf lezen over alle sancties tegen Iran en proxy-oorlogen in de regio.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_188985381
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2019 08:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat ze falen, betekent niet dat ze het niet proberen. Verder kun je natuurlijk best zelf lezen over alle sancties tegen Iran en proxy-oorlogen in de regio.
Iedereen heeft belangen op geopolitieke schaal. Niemand is onschuldig.

Realpolitiek gaat nu eenmaal niet goed samen met moraliteit.
  dinsdag 17 september 2019 @ 08:51:25 #106
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_188985398
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 08:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het tegendeel is waar. Iran speelt het spelletje zeer goed. Ze hebben doorheen heel het Midden-Oosten invloed met proxy's. De banden tussen Iran en Rusland, China zijn goed. Als de VS Iran van de buitenwereld probeert af te sluiten, dan falen ze hier behoorlijk in.

Je lijkt je eigen waarheid te hebben.
De sancties beginnen inmiddels wel echt hun tol te eisen in Iran, armoede is aan het toenemen. Zelfs de financiering van Hezbollah komt in het geding. De VS willen natuurlijk bereiken dat het volk het regime omver stoot op deze wijze.
  dinsdag 17 september 2019 @ 08:52:15 #107
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_188985404
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 08:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Iran stelt zelf klaar te zijn voor een oorlog, doen een aanval op olievoorraden in SA (direct of indirect). Een vergeldingsactie moet er komen. Ik hoop alleen dat ze SA het werk laten doen en dat als de VS moet helpen, daar voor de SA een flink geldbedrag tegenover gaat staan.
Waarom zou de VS zich daar in moeten mengen? Zelfs als Iran er achter zit, is het nog altijd een conflict tussen KSA en Iran. Waarom zouden daar Amerikaanse belastingdollars en Amerikaanse mensenlevens aan besteed worden? Nota bene het land waar de meeste daders van 9/11 vandaan kwamen en waarvan gedacht wordt dat hooggeplaatsten in het koninkrijk er ook mee te maken hadden (uiteraard alles wat daar mee te maken heeft voor 50 jaar in de kluis) en tegenwoordig nog steeds financierders van wereldwijd terrorisme.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_188985414
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 08:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De sancties beginnen inmiddels wel echt hun tol te eisen in Iran, armoede is aan het toenemen. Zelfs de financiering van Hezbollah komt in het geding. De VS willen natuurlijk bereiken dat het volk het regime omver stoot op deze wijze.
Klopt. Erg goed nieuws. Zou prachtig zijn als men een regime change in Iran kan realiseren, zonder bombardementen.
pi_188985423
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 september 2019 08:52 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Waarom zou de VS zich daar in moeten mengen? Zelfs als Iran er achter zit, is het nog altijd een conflict tussen KSA en Iran. Waarom zouden daar Amerikaanse belastingdollars en Amerikaanse mensenlevens aan besteed worden? Nota bene het land waar de meeste daders van 9/11 vandaan kwamen en waarvan gedacht wordt dat hooggeplaatsten in het koninkrijk er ook mee te maken hadden (uiteraard alles wat daar mee te maken heeft voor 50 jaar in de kluis) en tegenwoordig nog steeds financierders van wereldwijd terrorisme.
Daar ben ik het dus grotendeels mee eens. Laat SA maar het smerige werk doen. En als de VS zich dan toch moet bemoeien, dan moet SA een flink prijskaartje betalen.
  Moderator dinsdag 17 september 2019 @ 09:12:32 #110
8781 crew  Frutsel
pi_188985678
Wanneer gaat Rusland zich bemoeien met deze kwestie? Wat vinden zij hiervan?
  dinsdag 17 september 2019 @ 09:18:11 #111
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_188985752
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 09:12 schreef Frutsel het volgende:
Wanneer gaat Rusland zich bemoeien met deze kwestie? Wat vinden zij hiervan?
Ze hebben zich er al mee bemoeid. Putin heeft gezegd dat ze beter Russische luchtafweer kunnen aanschaffen.
  dinsdag 17 september 2019 @ 09:29:23 #112
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_188985930
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 08:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Klopt. Erg goed nieuws. Zou prachtig zijn als men een regime change in Iran kan realiseren, zonder bombardementen.
Mwaah. De bevolking lijdt nu wel heel erg. Daarnaast is het de vraag wat een regime change gaat betekenen. Aan de andere kant, er is geen noemenswaardige groep soennieten die beïnvloed kunnen worden door Saudi-Arabië dus de hegemonie zal wel bewaard blijven. Het mooiste zou zijn als de bevolking van Iran het regime omver werpt en er een verlichte democratie voor terugkomt.
pi_188985987
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 09:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Mwaah. De bevolking lijdt nu wel heel erg. Daarnaast is het de vraag wat een regime change gaat betekenen. Aan de andere kant, er is geen noemenswaardige groep soennieten die beïnvloed kunnen worden door Saudi-Arabië dus de hegemonie zal wel bewaard blijven. Het mooiste zou zijn als de bevolking van Iran het regime omver werpt en er een verlichte democratie voor terugkomt.
Dat laatste zou uiteraard het mooist zijn. Maar niet erg realistisch.
  Moderator dinsdag 17 september 2019 @ 09:45:08 #114
8781 crew  Frutsel
pi_188986119
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 09:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ze hebben zich er al mee bemoeid. Putin heeft gezegd dat ze beter Russische luchtafweer kunnen aanschaffen.
En verder? Hebben zij iets gezegd over de "mogelijke daders" ?
  dinsdag 17 september 2019 @ 09:48:31 #115
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_188986173
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 09:45 schreef Frutsel het volgende:

[..]

En verder? Hebben zij iets gezegd over de "mogelijke daders" ?
Nope. Volgens mij niet.
  dinsdag 17 september 2019 @ 09:51:08 #116
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_188986206
quote:
7s.gif Op maandag 16 september 2019 21:52 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Waar zijn die drones terechtgekomen dan? Kamikaze gepleegd? Nog een foto gevonden:

[ afbeelding ]

arabia00 twitterde op zondag 15-09-2019 om 13:16:04 صوره طائره أو صاروخ سقط قبل 15 كيلو من بقيق https://t.co/ezGuYJ3Tu5 reageer retweet
Bing vertaling: A picture of a plane or a rocket that landed 15 kilometers before the behest.
Qua omgeving lijkt me dat eerder bij abqaiq in de buurt, dan khurais.. bij khurais is het zand roder
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_188986262
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 08:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat noemen we normaal gesproken kruisraketten.
Nee nee
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188986288
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 09:12 schreef Frutsel het volgende:
Wanneer gaat Rusland zich bemoeien met deze kwestie? Wat vinden zij hiervan?
De Russen lachen zich suf. Check de kop van Putin en de reactie van de Iraniërs wanneer Putin de Saudi's de s400 aanbeveelt _O-

Video

ragipsoylu twitterde op dinsdag 17-09-2019 om 06:57:49 Putin advises Saudis to purchase S-400s to prevent future possible attacks while Iran’s Rouhani and Zarif cannot stop laughing in Ankara summit https://t.co/qoFUdCrJ7t reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188986346
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2019 09:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

De Russen lachen zich suf. Check de kop van Putin en de reactie van de Iraniërs wanneer Putin de Saudi's de s400 aanbeveelt _O-

Video

ragipsoylu twitterde op dinsdag 17-09-2019 om 06:57:49 Putin advises Saudis to purchase S-400s to prevent future possible attacks while Iran’s Rouhani and Zarif cannot stop laughing in Ankara summit https://t.co/qoFUdCrJ7t reageer retweet
Alleen Putin lacht zich suf. Dat hele land ligt op zijn gat.
  Moderator dinsdag 17 september 2019 @ 13:15:27 #120
8781 crew  Frutsel
pi_188989371
quote:
Saudi attack perhaps came from Iranian base near Iraqi border
Riyadh, Saudi Arabia (CNN)Saudi and US investigators have determined "with very high probability" that the weekend attack on the Saudi oil industry was launched from an Iranian base in Iran close to the border with Iraq, according to a source familiar with the investigation.

The attack involved cruise missiles flying at low altitude, the source said, and their trajectory was from the north of the Abqaiq complex, which was struck by more than a dozen projectiles in the early hours of Saturday morning. The source added that there is absolutely no indication that these missiles came from a southern area and especially not one as far as Yemen.

The missiles, according to the investigators' current assessment, flew over southern Iraq and through Kuwaiti airspace before reaching their targets. The trajectory would imply that the launch point of the attack was being masked.

Kuwait on Monday announced it had launched an investigation into reports of sightings of drones or missiles shortly before the Saudi targets were hit.

CNN was trying to reach Iran and the US Department of Defense for comment.

On Saturday, the Yemen-based Houthis -- backed by Iran -- took responsibility for the attacks and claimed to have used ten drones to hit the Saudi oil targets. But the US and the Saudis have discounted the claims.

A US official told CNN on Monday that the US has assessed that the attack originated from inside Iran, the official spoke on condition of anonymity because they were not authorized to speak to the press.

The source told CNN that US weapons system investigators are in Saudi Arabia to assist in the investigation, and to establish how many missiles struck the two complexes -- Abqaiq and the Khurais oilfield -- as well as the design of the missiles. This would help determine the origin of the technology involved and which country possesses it.

So far, no evidence has been made public, however that task may be made easier for investigators by the fact that some of the missiles failed to reach their targets, the source said, and wreckage was recovered from the desert.

Oil shock hits a global economy that's already on shaky ground
Oil shock hits a global economy that's already on shaky ground
"Some are in a good enough state to determine their origins," the source added.
Since the accusation was first leveled by US Secretary of State Mike Pompeo that Iran was behind the attack, the country has consistently denied it.

Responding to Pompeo's weekend accusation, Iranian foreign ministry spokesman Abbas Mousavi said "such blind accusations and inappropriate comments in a diplomatic context are incomprehensible and meaningless."

Iranian Foreign Minister Javad Zarif said Pompeo turned to "max deceit" in blaming Iran for the attack.
  dinsdag 17 september 2019 @ 15:53:29 #121
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_188991694
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 13:15 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Telkens wordt er geen enkel bewijs geleverd bij die claims. Het lijkt mij uitgesloten dat Iran dit doet. Ze worden letterlijk helemaal kapotgemaakt als ze het zouden doen, dit is veel te openlijk.
  Moderator dinsdag 17 september 2019 @ 15:59:40 #122
8781 crew  Frutsel
pi_188991775
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2019 15:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Telkens wordt er geen enkel bewijs geleverd bij die claims. Het lijkt mij uitgesloten dat Iran dit doet. Ze worden letterlijk helemaal kapotgemaakt als ze het zouden doen, dit is veel te openlijk.
Oh daar is wel wat voor te zeggen maar wat winnen de Houthi's ermee dan om te zeggen dat zij het zijn geweest, wetende dat er kansen zijn dat er mogendheden naar Iran wijzen en daarmee hun belangrijkste bondgenoot op het spel zetten? En wat als het de Houthi's waren maar de raketten komen uit Iran? In hoeverre is Iran dan medeschuldig?

Het kunnen de Israëliërs zijn geweest, de Amerikanen, de Saoedi's zelf ,de Houthi's maar ook de Iraniërs... ik kijk nergens van op.
pi_188992250
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 15:59 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Oh daar is wel wat voor te zeggen maar wat winnen de Houthi's ermee dan om te zeggen dat zij het zijn geweest, wetende dat er kansen zijn dat er mogendheden naar Iran wijzen en daarmee hun belangrijkste bondgenoot op het spel zetten? En wat als het de Houthi's waren maar de raketten komen uit Iran? In hoeverre is Iran dan medeschuldig?

Het kunnen de Israëliërs zijn geweest, de Amerikanen, de Saoedi's zelf ,de Houthi's maar ook de Iraniërs... ik kijk nergens van op.
De houthis beschermen hun meesters in Teheran. Als ze de aanslag niet zouden claimen zouden alle pijlen geruchten zijn op Iran. Nog meer dan nu het geval is.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 17 september 2019 @ 19:18:32 #124
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_188994345
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2019 15:53 schreef Richestorags het volgende:

Telkens wordt er geen enkel bewijs geleverd bij die claims. Het lijkt mij uitgesloten dat Iran dit doet. Ze worden letterlijk helemaal kapotgemaakt als ze het zouden doen, dit is veel te openlijk.
Er zijn wel getuigenverklaringen vanuit Koeweit dat er raketten overgevlogen zijn. Het volgende filmpje is gefilmd vanuit de Salmi woestijn ten zuidoosten van Koeweit:
BinqorahM twitterde op zaterdag 14-09-2019 om 23:19:49 @aa_dashti اسمع الكويتي https://t.co/CFAkfkIaF0 reageer retweet
Daarnaast baseren ze op de richting van de inslagen. Het onderstaande roept bij mij wel vragen op, want waarom mooie gaatjes in de gastanks terwijl een explosie mij logischer lijkt?



En wat fikt hier nog? En waar is de inslag- en brandschade bij de tanks boven?

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_188994643
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2019 15:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Telkens wordt er geen enkel bewijs geleverd bij die claims. Het lijkt mij uitgesloten dat Iran dit doet. Ze worden letterlijk helemaal kapotgemaakt als ze het zouden doen, dit is veel te openlijk.
Welnee. Zoals ik al zei: er is geen essentieel verschil of ze dit direct of via proxys doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')