We gaan nog wel een vergelding zien van de Quds-brigade.quote:Op vrijdag 20 september 2019 20:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Terwijl we niet eens weten dat Iran erachter zit. En Saudi-Arabië mag heel Jemen naar de tering bombarderen. Wat een wereld leven we toch in.
Een vergelding voor de behandeling van Iran?quote:Op vrijdag 20 september 2019 20:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We gaan nog wel een vergelding zien van de Quds-brigade.
Iran zal hoe dan ook iets gaan flikken nog. De VS lokt gewoon een first strike uit zodat ze militair kunnen ingrijpen. Wat moet Iran? Het kan niet met sancties tegen de VS komen, militair ingrijpen, waarschijnlijk weer via proxy's, is de enige mogelijkheid. Diplomatieke banden zijn toch al naar de tyfus.quote:Op vrijdag 20 september 2019 22:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een vergelding voor de behandeling van Iran?
Toch weer een nieuwe uitzending voor Amerikaanse militairen onder Trumpquote:Op zaterdag 21 september 2019 07:05 schreef nixxx het volgende:
US stuurt troepen naar Saudi.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-49777672
Ik zie ze wel verschijnenquote:Op zaterdag 21 september 2019 09:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
Toch weer een nieuwe uitzending voor Amerikaanse militairen onder Trump
https://www.ad.nl/buitenl(...)en-rusland~a8f6a940/quote:Marine Iran gaat oefenen met China en Rusland
Iran gaat binnenkort oefeningen houden samen met de Russische en Chinese marine. De aankondiging komt nadat de Verenigde Staten lieten weten een beperkt aantal troepen naar Saoedi-Arabië te sturen.
De oefeningen op zee worden gehouden in de Indische Oceaan en in de Golf van Oman, meldt het semiofficiële Iraanse persbureau Tasim. Er zouden geen plannen zijn de oefening uit te breiden naar de Perzische Golf. Het is voor het eerst dat de marines van Iran, China en Rusland gezamenlijk zullen oefenen, aldus Tasim.
De timing van de manoeuvres lijken een boodschap aan de Verenigde Staten om aan te geven dat Iran niet alleen staat. Volgens verschillende media twijfelt de Amerikaanse president Trump nog steeds over direct militair ingrijpen tegen Iran. Dat zou een vergelding zijn want de VS houden Iran nog steeds verantwoordelijk voor de spectaculaire aanval op de Saoedische olie-installaties. Die aanval zorgde voor grote onrust op de energiemarkten en werd door de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Mike Pompeo als een ‘oorlogsdaad’gekwalificeerd. Trump liet vrijdag in het Witte Huis weten dat hij op ieder moment opdracht kan geven tot een vergeldingsaanval, maar dat zijn terughoudendheid juist als een teken van kracht moet worden gezien.
De spanning in de Golfregio is verder opgelopen sinds die droneaanval op Saoedische olie-installaties. Er worden nu dus extra Amerikaanse soldaten naar Saoedi-Arabië gestuurd. Op verzoek van Saoedi-Arabië had president Trump zijn goedkeuring gegeven aan de inzet van Amerikaanse troepen. Die zullen voornamelijk defensief zijn en gericht op lucht- en raketverdediging, aldus de Amerikaanse minister van Defensie Mark Esper.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Jellereppe op 23-09-2019 10:57:50 ]![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Zit.jij in Saudi?quote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Yup, paar jaar geleden woonde ik nog in abqaiq, nu ergens anders, maar nog steeds zelfde bedrijf en zelfde operating area. Zit er middenin ... nu is vrije dag, zit ik toch op kantoorquote:ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
De Houthi schijnen een hele kudde Saoedis of hun huurlingen veroverd te hebben, nog meer poppetjes om te voeden.
Of gewoon niet natuurlijk.![]()
Saudi Arabia’s options would be limited, given its weak military capacity and suspect diplomatic muscle, but it’s a mistake to say that they don’t exist.quote:
Ze stikken van de moderne wapens.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Als je niet goed getraind bent of er amper mee overweg kan gaan....quote:Op zondag 29 september 2019 09:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Saudi Arabia’s options would be limited, given its weak military capacity and suspect diplomatic muscle, but it’s a mistake to say that they don’t exist.
Ze stikken van de moderne wapens.Corporate translator![]()
Zijn getraind in de VS.quote:Op zondag 29 september 2019 09:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Als je niet goed getraind bent of er amper mee overweg kan gaan....
Maar lees idd dat een langdurig conflict niet te dragen is.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Of je aanpak is gewoon ruk. De tegenstander heeft niet zo heel veel en toch krijg je ze maar niet onder de knie.quote:Op zondag 29 september 2019 09:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zijn getraind in de VS.
Maar lees idd dat een langdurig conflict niet te dragen is.Corporate translator![]()
Wapens die ze nauwelijks in combat hebben gebruikt. We hebben gezien wat er is gebeurd toen ze dachten dat ze ff de cluster fuck in Jemen zouden fixen met hun state of the art arsenaal. Als er een 1 op 1 strijd tegen Iran zou komen, zou een Perzische invasie van Saudi 1 van de reële opties zijn. Dit met name het oosten van Saudi waar de Shia wonen.quote:Op zondag 29 september 2019 09:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Saudi Arabia’s options would be limited, given its weak military capacity and suspect diplomatic muscle, but it’s a mistake to say that they don’t exist.
Ze stikken van de moderne wapens.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Beelden worden nu uitgezonden op Aden TV. Geen linkje.quote:Op zaterdag 28 september 2019 23:23 schreef WammesWaggel het volgende:
De Houthi schijnen een hele kudde Saoedis of hun huurlingen veroverd te hebben, nog meer poppetjes om te voeden.
Of gewoon niet natuurlijk.
Best wel een faalberen die Saudisch, maar dat wisten we al. Sick wat ze allemaal aan materiaal kwijt zijn geraakt. Als ze betre en moderner wapens hadden zou het een veel grotere slachting zijn geweest denk ik. Ze claimen nu =-2.000 soldaten/huurlingen gevangen te hebben genomen. Afgaande op de beelden klopt dat aantal wel.![]()
Ik gok dat dat laatste de VS niet gaan toelaten. De Sauodi zijn één ding de Amerikaanse marine en luchtmacht is wat anders.quote:Op zondag 29 september 2019 10:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
Wapens die ze nauwelijks in combat hebben gebruikt. We hebben gezien wat er is gebeurd toen ze dachten dat ze ff de cluster fuck in Jemen zouden fixen met hun state of the art arsenaal. Als er een 1 op 1 strijd tegen Iran zou komen, zou een Perzische invasie van Saudi 1 van de reële opties zijn. Dit met name het oosten van Saudi waar de Shia wonen.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
wanneer 1 op 1 zeg ik toch. saudi is een amerikaanse protectoraat, die hoeven zich idd niet zorgen te maken voor een perzische invasiequote:Op zondag 29 september 2019 17:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik gok dat dat laatste de VS niet gaan toelaten. De Sauodi zijn één ding de Amerikaanse marine en luchtmacht is wat anders.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ik zie nu dus dat er nog meer mensen waren die zich wilden overgeven aan de Houthi's, maar direct daarna kwam er een vliegtuig (Saudisch) die ze in stukken bombardeerde :|quote:Op zondag 29 september 2019 17:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Beelden worden nu uitgezonden op Aden TV. Geen linkje.
Best wel een faalberen die Saudisch, maar dat wisten we al. Sick wat ze allemaal aan materiaal kwijt zijn geraakt. Als ze betre en moderner wapens hadden zou het een veel grotere slachting zijn geweest denk ik. Ze claimen nu =-2.000 soldaten/huurlingen gevangen te hebben genomen. Afgaande op de beelden klopt dat aantal wel.![]()
de saudis bombardeerden hun eigen mensen?quote:Op zondag 29 september 2019 17:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik zie nu dus dat er nog meer mensen waren die zich wilden overgeven aan de Houthi's, maar direct daarna kwam er een vliegtuig (Saudisch) die ze in stukken bombardeerde :|Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Die zich probeerden over te geven aan de houthis. Weet niet hoeveel van "hun eigen mensen" er tussen zitten. 90% zal wel Jemeni zijn.![]()
Moraal is natuurlijk ook heel belangrijk. De Houthis vechten voor hun land en volk dus motivatie zal wel snor zitten. Waar vechten de Saudis voor? Voor hun koningshuis? Verder kunnen ze wel moderne wapens hebben maar dat zegt niet alles. Men kan ook moderne wapens geven aan de rimboeman in Zuidelijk Afrika. En dan? De rimboemannen hebben die wapens niet ontwikkeld dus ze snappen niks van, en ga zo maar door. Vanuit de ontwikkelingsperspectief kun je beter als je een rijk land bent natuurlijk met genoeg andere middelen tot de beschikking zelf ook zoveel mogelijk proberen te ontwikkelen ook al is het geen cutting edge de eerste generatie zelf geproduceerde wapens. Als je zelf hebt ontwikkeld dan snap je de wapens en hun gebruik/idee achter ook beter lijkt mij.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: