abonnement Unibet Coolblue
pi_189044607
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Terwijl we niet eens weten dat Iran erachter zit. En Saudi-Arabië mag heel Jemen naar de tering bombarderen. Wat een wereld leven we toch in.
We gaan nog wel een vergelding zien van de Quds-brigade.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 20 september 2019 @ 22:18:51 #102
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189046445
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

We gaan nog wel een vergelding zien van de Quds-brigade.
Een vergelding voor de behandeling van Iran?
pi_189046629
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 22:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een vergelding voor de behandeling van Iran?
Iran zal hoe dan ook iets gaan flikken nog. De VS lokt gewoon een first strike uit zodat ze militair kunnen ingrijpen. Wat moet Iran? Het kan niet met sancties tegen de VS komen, militair ingrijpen, waarschijnlijk weer via proxy's, is de enige mogelijkheid. Diplomatieke banden zijn toch al naar de tyfus.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 21 september 2019 @ 07:05:12 #104
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_189050619
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_189051611
quote:
Toch weer een nieuwe uitzending voor Amerikaanse militairen onder Trump :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 21 september 2019 @ 14:51:27 #106
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_189054868
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 september 2019 09:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

Toch weer een nieuwe uitzending voor Amerikaanse militairen onder Trump :')
Ik zie ze wel verschijnen :)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_189057926
quote:
Marine Iran gaat oefenen met China en Rusland

Iran gaat binnenkort oefeningen houden samen met de Russische en Chinese marine. De aankondiging komt nadat de Verenigde Staten lieten weten een beperkt aantal troepen naar Saoedi-Arabië te sturen.

De oefeningen op zee worden gehouden in de Indische Oceaan en in de Golf van Oman, meldt het semiofficiële Iraanse persbureau Tasim. Er zouden geen plannen zijn de oefening uit te breiden naar de Perzische Golf. Het is voor het eerst dat de marines van Iran, China en Rusland gezamenlijk zullen oefenen, aldus Tasim.

De timing van de manoeuvres lijken een boodschap aan de Verenigde Staten om aan te geven dat Iran niet alleen staat. Volgens verschillende media twijfelt de Amerikaanse president Trump nog steeds over direct militair ingrijpen tegen Iran. Dat zou een vergelding zijn want de VS houden Iran nog steeds verantwoordelijk voor de spectaculaire aanval op de Saoedische olie-installaties. Die aanval zorgde voor grote onrust op de energiemarkten en werd door de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Mike Pompeo als een ‘oorlogsdaad’gekwalificeerd. Trump liet vrijdag in het Witte Huis weten dat hij op ieder moment opdracht kan geven tot een vergeldingsaanval, maar dat zijn terughoudendheid juist als een teken van kracht moet worden gezien.

De spanning in de Golfregio is verder opgelopen sinds die droneaanval op Saoedische olie-installaties. Er worden nu dus extra Amerikaanse soldaten naar Saoedi-Arabië gestuurd. Op verzoek van Saoedi-Arabië had president Trump zijn goedkeuring gegeven aan de inzet van Amerikaanse troepen. Die zullen voornamelijk defensief zijn en gericht op lucht- en raketverdediging, aldus de Amerikaanse minister van Defensie Mark Esper.
https://www.ad.nl/buitenl(...)en-rusland~a8f6a940/

Petje af voor de Chinezen. Een kleine stap maar daar moet het mee beginnen. Het voelt waarschijnlijk onwennig voor ze zo ver van hun eigen regio. Mogen internationaal wel wat meer in actie komen (van hun gat afkomen, verdomme man, inactiefheid op dat gebied sinds de dood van Mao in 1976, de politiek van Deng omdat het land extreem armoedig en honger had dus ging hij zich vanaf 1978 concentreren op interne reconstructie en werden dat soort avonturen de deur uitgedaan en militaire budget ging onder zijn regime stevig omlaag om middelen vrij te maken voor die reconstructie, logisch, maar kan nu ruim 40 jaar later wel voorzichtig wat meer militaire-defensie diplomatie gaan doen, alleen maar handelsrelaties met landen meer doen ze haast niet) om eenzijdige internationale westerse hyperagressie te balanceren. De Russen in hun uppie is niet voldoende. Die driedaagse bezoek van een Iraanse generaal aan Beijing aan het begin van de maand om bilaterale militaire samenwerking van de grond te krijgen met het land heeft wel een eerste resultaatje opgeleverd. Vaker doen Teheran. AD brengt het wel heel pro-Amerikaans maar dat is het resultaat van West-Europese bias. Weinig aan te doen behalve meerdere bronnen lezen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 22-09-2019 13:07:53 ]
pi_189059025
Ik heb veel over China gesproken in dit topic: NWS / Chinese uitvinding maakt nieuw tandglazuur aan Voor de geínteresseerden. Ik knip en plak het hier. Allemaal onder een spoiler want een lange amateur-straattaal-enclopedie. Als je lui bent opflikkeren. Stop hier! Het is een land dat enclopedies waard is aangezien het enige land met een enorme economie en industrie is dat niet onder Amerikaanse invloedssfeer valt dus geopolitiek kan dat zorgen voor verschuivingen. Het is ook wat waard want we horen alles van pro-westerse/amerikaanse bias in de media dus deze posts zijn vanuit een pro-Chinese bias. Ik juich als kleurling geen liberale orthodoxie/hegemonie en amerikaanse-westerse hegemonie toe dus sowieso zie ik een rol weggelegd voor de Chinezen in een multipolaire wereld. Een van de hoekstenen van een multipolaire wereld. Hopelijk ontwikkeld India zich ook enigszins als andere onafhankelijke hoeksteen van die multipolaire wereld. Voor nu veel te zwak en onderontwikkeld. Poetin heeft het natuurlijk ook allemaal door die verschuivingen (een minder machtige Westen) door opkomst andere landen.

Gekkenwerk dat we als niet-blanken overal ter wereld onder de terreur (sancties, propaganda, infiltratie, handelsoorlogen, militaire agressie) van de westerse alliantie moeten leven jaar in jaar uit als we niet naar hun pijpen/wil dansen. Terugslaan als de tijd rijp is. De Westerse cultuur aanvallen zoals die Zwarte Piet extremisten is welkom in dat hele verhaal. Wie weet kunnen we het op een dag in West-Europa/Amerika uitvechten in plaats van alle andere werelddelen. Ik heb lang over nagedacht, gelezen, nagedacht, gepiekerd en lijkt geen andere mogelijkheid dan dit soort handelen om die westerse agressie terug te dringen dan het zelf smerig spelen. Ben geen fan van iedereen in zijn waarde laten verdient mijn voorkeur maar agressors houden niet vanzelf op. Daarom al die blanke populisme en radicalisme in bijv. Murica want voelen dat ze niet zo almachtig zijn als de jaren 90 dus 'Make America Great Again' , nog steeds extreem machtig maar geen jaren-90 machtig meer.

https://www.geotrendlines(...)-met-china-en-india/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Jellereppe op 23-09-2019 10:57:50 ]
pi_189068098
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 14:51 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik zie ze wel verschijnen :)
Zit.jij in Saudi?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 22 september 2019 @ 13:20:58 #111
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_189069576
quote:
10s.gif Op zondag 22 september 2019 11:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zit.jij in Saudi?
Yup, paar jaar geleden woonde ik nog in abqaiq, nu ergens anders, maar nog steeds zelfde bedrijf en zelfde operating area. Zit er middenin ... nu is vrije dag, zit ik toch op kantoor
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_189094597
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189167605
De Houthi schijnen een hele kudde Saoedis of hun huurlingen veroverd te hebben, nog meer poppetjes om te voeden.
Of gewoon niet natuurlijk.
pi_189170387
quote:
Saudi Arabia’s options would be limited, given its weak military capacity and suspect diplomatic muscle, but it’s a mistake to say that they don’t exist.

Ze stikken van de moderne wapens.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189170412
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 09:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Saudi Arabia’s options would be limited, given its weak military capacity and suspect diplomatic muscle, but it’s a mistake to say that they don’t exist.

Ze stikken van de moderne wapens.
Als je niet goed getraind bent of er amper mee overweg kan gaan....
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_189170512
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 09:13 schreef HSG het volgende:

[..]

Als je niet goed getraind bent of er amper mee overweg kan gaan....
Zijn getraind in de VS.
Maar lees idd dat een langdurig conflict niet te dragen is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189170857
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 09:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Zijn getraind in de VS.
Maar lees idd dat een langdurig conflict niet te dragen is.
Of je aanpak is gewoon ruk. De tegenstander heeft niet zo heel veel en toch krijg je ze maar niet onder de knie.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_189171042
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 09:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Saudi Arabia’s options would be limited, given its weak military capacity and suspect diplomatic muscle, but it’s a mistake to say that they don’t exist.

Ze stikken van de moderne wapens.
Wapens die ze nauwelijks in combat hebben gebruikt. We hebben gezien wat er is gebeurd toen ze dachten dat ze ff de cluster fuck in Jemen zouden fixen met hun state of the art arsenaal. Als er een 1 op 1 strijd tegen Iran zou komen, zou een Perzische invasie van Saudi 1 van de reële opties zijn. Dit met name het oosten van Saudi waar de Shia wonen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189179555
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 23:23 schreef WammesWaggel het volgende:
De Houthi schijnen een hele kudde Saoedis of hun huurlingen veroverd te hebben, nog meer poppetjes om te voeden.
Of gewoon niet natuurlijk.
Beelden worden nu uitgezonden op Aden TV. Geen linkje.

Best wel een faalberen die Saudisch, maar dat wisten we al. Sick wat ze allemaal aan materiaal kwijt zijn geraakt. Als ze betre en moderner wapens hadden zou het een veel grotere slachting zijn geweest denk ik. Ze claimen nu =-2.000 soldaten/huurlingen gevangen te hebben genomen. Afgaande op de beelden klopt dat aantal wel.
pi_189179639
quote:
10s.gif Op zondag 29 september 2019 10:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wapens die ze nauwelijks in combat hebben gebruikt. We hebben gezien wat er is gebeurd toen ze dachten dat ze ff de cluster fuck in Jemen zouden fixen met hun state of the art arsenaal. Als er een 1 op 1 strijd tegen Iran zou komen, zou een Perzische invasie van Saudi 1 van de reële opties zijn. Dit met name het oosten van Saudi waar de Shia wonen.
Ik gok dat dat laatste de VS niet gaan toelaten. De Sauodi zijn één ding de Amerikaanse marine en luchtmacht is wat anders.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189179658
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 17:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik gok dat dat laatste de VS niet gaan toelaten. De Sauodi zijn één ding de Amerikaanse marine en luchtmacht is wat anders.
wanneer 1 op 1 zeg ik toch. saudi is een amerikaanse protectoraat, die hoeven zich idd niet zorgen te maken voor een perzische invasie
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189179770
quote:
10s.gif Op zondag 29 september 2019 17:29 schreef Peunage het volgende:

[..]

Beelden worden nu uitgezonden op Aden TV. Geen linkje.

Best wel een faalberen die Saudisch, maar dat wisten we al. Sick wat ze allemaal aan materiaal kwijt zijn geraakt. Als ze betre en moderner wapens hadden zou het een veel grotere slachting zijn geweest denk ik. Ze claimen nu =-2.000 soldaten/huurlingen gevangen te hebben genomen. Afgaande op de beelden klopt dat aantal wel.
Ik zie nu dus dat er nog meer mensen waren die zich wilden overgeven aan de Houthi's, maar direct daarna kwam er een vliegtuig (Saudisch) die ze in stukken bombardeerde :|
pi_189179851
quote:
8s.gif Op zondag 29 september 2019 17:43 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik zie nu dus dat er nog meer mensen waren die zich wilden overgeven aan de Houthi's, maar direct daarna kwam er een vliegtuig (Saudisch) die ze in stukken bombardeerde :|
de saudis bombardeerden hun eigen mensen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189179934
Die zich probeerden over te geven aan de houthis. Weet niet hoeveel van "hun eigen mensen" er tussen zitten. 90% zal wel Jemeni zijn.
  zondag 29 september 2019 @ 18:04:20 #125
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189180013
Moraal is natuurlijk ook heel belangrijk. De Houthis vechten voor hun land en volk dus motivatie zal wel snor zitten. Waar vechten de Saudis voor? Voor hun koningshuis? Verder kunnen ze wel moderne wapens hebben maar dat zegt niet alles. Men kan ook moderne wapens geven aan de rimboeman in Zuidelijk Afrika. En dan? De rimboemannen hebben die wapens niet ontwikkeld dus ze snappen niks van, en ga zo maar door. Vanuit de ontwikkelingsperspectief kun je beter als je een rijk land bent natuurlijk met genoeg andere middelen tot de beschikking zelf ook zoveel mogelijk proberen te ontwikkelen ook al is het geen cutting edge de eerste generatie zelf geproduceerde wapens. Als je zelf hebt ontwikkeld dan snap je de wapens en hun gebruik/idee achter ook beter lijkt mij.
pi_189180248
quote:
10s.gif Op zondag 29 september 2019 17:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

wanneer 1 op 1 zeg ik toch. saudi is een amerikaanse protectoraat, die hoeven zich idd niet zorgen te maken voor een perzische invasie
Dat had ik gemist. Het zou wel een stunt zijn.

Overigens even de wiki aan het lezen maar hun marine is wel echt zwak met maar 3 grote boten.
Ze zijn wel aan een spending spree om dat te upgraden met Duitse onderzeeboten en Amerikaanse schepen.

De luchtmacht daarentegen ziet er goed uit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_189180319
Een moderne onderzeeër met een Saoedi crew, die zinkt binnen een jaar.
Dat kan welhaast niet anders.
Wel een mooie verkapte manier van de Duitsers laten meegenieten van de weelde, dat dan weer wel.
pi_189180350
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 18:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dat had ik gemist. Het zou wel een stunt zijn.

Overigens even de wiki aan het lezen maar hun marine is wel echt zwak met maar 3 grote boten.
Ze zijn wel aan een spending spree om dat te upgraden met Duitse onderzeeboten en Amerikaanse schepen.

De luchtmacht daarentegen ziet er goed uit.
kameraad binkov denkt dat het een draw zal worden :P

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189180392
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 18:28 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Terrorist in wording @:AIVD. Welke kleur ben je zelf eigenlijk? Geel, bruin of zwart?
ik heb de aivd al gemailed. no spang ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189180402
quote:
10s.gif Op zondag 29 september 2019 18:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

kameraad binkov denkt dat het een draw zal worden :P

Die denkt ook dat een Egyptische invasie van Israël redelijk succesvol zou zijn, kijk die content met veel plezier maar kan mij niet altijd vinden in de conclusie :P
pi_189180484
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 18:32 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Die denkt ook dat een Egyptische invasie van Israël redelijk succesvol zou zijn, kijk die content met veel plezier maar kan mij niet altijd vinden in de conclusie :P
hij geeft israel als de clear winner aan



zeker leuke content :Y
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189180662
quote:
10s.gif Op zondag 29 september 2019 18:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

hij geeft israel als de clear winner aan



zeker leuke content :Y
Dan was het een andere video die ik zag, volg eckt teveel channels op YouTube.
Ben nu het zo regent ArmchairGenerals aan het kijken.
pi_189188218
damn wat een vernedering voor de saudis. uiteraard gaan ze erover zwijgen en uiteraard gaat al jazeera (qatari zender) er uitgebreid over melden.

Yemen's Houthi rebels release Saudi attack video

Saudi Arabia has not responded to Houthi claim 500 of its forces were killed or wounded in August's cross-border attack.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189189926
quote:
10s.gif Op maandag 30 september 2019 10:36 schreef Slayage het volgende:
damn wat een vernedering voor de saudis. uiteraard gaan ze erover zwijgen en uiteraard gaat al jazeera (qatari zender) er uitgebreid over melden.

Yemen's Houthi rebels release Saudi attack video

Saudi Arabia has not responded to Houthi claim 500 of its forces were killed or wounded in August's cross-border attack.

Zou Iran hier niet een grote rol in spelen? Het is wel toevallig dat ze op dit moment grote successen behalen. Het was altijd wel een zooitje in Jemen, maar het lijkt nu alsof de rebellen echt veel sterker terug komen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189204905
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 12:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Zou Iran hier niet een grote rol in spelen? Het is wel toevallig dat ze op dit moment grote successen behalen. Het was altijd wel een zooitje in Jemen, maar het lijkt nu alsof de rebellen echt veel sterker terug komen.
De beelden zijn recent naar buiten gekomen, maar de aanval zelf is in augustus uitgevoerd. Denk niet dat Iran hier per se iets mee te maken heeft, Houthis maken al een tijdje gehakt van de Saudis op de grond.
pi_189226878
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 12:51 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Zou Iran hier niet een grote rol in spelen? Het is wel toevallig dat ze op dit moment grote successen behalen. Het was altijd wel een zooitje in Jemen, maar het lijkt nu alsof de rebellen echt veel sterker terug komen.
Rebellen is nogal minderwaardig als term. Bedenk dat er een groot gedeelte van het vroegere reguliere leger van Jemen achter schuilgaat. Dat zijn, in tegenstelling tot de Saoedi's, dus geen amateurs.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 20:22:13 #137
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189232478
Saudi-Arabië heeft zich opengesteld voor toerisme.

https://www.ad.nl/reizen/(...)n-toelaten~a6306e0d/
  woensdag 2 oktober 2019 @ 20:30:37 #138
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189235383
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:22 schreef Jellereppe het volgende:
Saudi-Arabië heeft zich opengesteld voor toerisme.

https://www.ad.nl/reizen/(...)n-toelaten~a6306e0d/
Ik heb al advertenties zien komen :')

Zag ook een reportage over een leger aan influencers die Mohammed Bonesaw Salman heeft ingehuurd. Inclusief een Nederlandse chick van een marketing bedrijf.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189235463
https://www.wsj.com/artic(...)ike-soon-11569105344
quote:
Yemeni Rebels Warn Iran Plans Another Strike Soon
The information has been passed along to the Saudis and the U.S., according to people briefed on the warnings

BEIRUT—Houthi militants in Yemen have warned foreign diplomats that Iran is preparing a follow-up strike to the missile and drone attack that crippled Saudi Arabia’s oil industry a week ago, people familiar with the matter said.
En nu wachten op de volgende (artikel van 21 september, maar dan hebben we al het nieuws tot nu toe wel een beetje gehad).
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 22:12:56 #141
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_189235840
In Irak is het donker ligt bijna al het internet-verkeer plat.
netblocks twitterde op woensdag 02-10-2019 om 21:40:38 Update: #Iraq is now largely offline amid widening mass-protests; situation on the ground unclear due to blackouts; real-time network data show ~75% of country including #Baghdad now offline (excl. autonomous regions) 📉📰 https://t.co/7GF42YLDWU https://t.co/zUzK36w8nC reageer retweet
2019: The Great Awakening
  woensdag 2 oktober 2019 @ 22:24:47 #142
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189236215
quote:
10s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:56 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik heb al advertenties zien komen :')

Zag ook een reportage over een leger aan influencers die Mohammed Bonesaw Salman heeft ingehuurd. Inclusief een Nederlandse chick van een marketing bedrijf.
Het gaat hem toch niet lukken imago van Saudi-Arabië in een jaar op te poetsen. Dat kost minimaal een generatie. Een generatie omdat ze qua globale imago helemaal onderaan de lijsten staan behalve onder mensen die het wahabisme aanhangen. Maar goed ik ben benieuwd. Laat mij graag verbazen.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 06:37:12 #143
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_189239900
Ging hier ook meteen de volgende grap rond:

De eerste toerist land op Dammam AirPort, hij bestelt een Über en wanneer hij instapt zegt hij tegen de chauffeur: “Breng me waar de locals heen gaan voor hun plezier!” Prompt brengt de chauffeur hem naar Bahrein...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_189240512
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 06:37 schreef nixxx het volgende:
Ging hier ook meteen de volgende grap rond:

De eerste toerist land op Dammam AirPort, hij bestelt een Über en wanneer hij instapt zegt hij tegen de chauffeur: “Breng me waar de locals heen gaan voor hun plezier!” Prompt brengt de chauffeur hem naar Bahrein...
_O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189240599
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 22:24 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het gaat hem toch niet lukken imago van Saudi-Arabië in een jaar op te poetsen. Dat kost minimaal een generatie. Een generatie omdat ze qua globale imago helemaal onderaan de lijsten staan behalve onder mensen die het wahabisme aanhangen. Maar goed ik ben benieuwd. Laat mij graag verbazen.
Mwah dat weet ik niet zo zeker. De meeste mensen hebben niet zo'n beste geheugen. Kashoggi heeft nagenoeg niemand meer over. Onthoofde homo's zal je geen beelden van hebben en de politieke gevamgen zie je ook niet. Mensen zijn makkelijk beïnvloedbaar door marketing campagnes. Dus dat ze toeristen zullen trekken staat vast, maar hoe het allemaal exact zal uitpakken?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 3 oktober 2019 @ 20:02:53 #146
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189251513
quote:
10s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 08:29 schreef Slayage het volgende:

[..]

Mwah dat weet ik niet zo zeker. De meeste mensen hebben niet zo'n beste geheugen. Kashoggi heeft nagenoeg niemand meer over. Onthoofde homo's zal je geen beelden van hebben en de politieke gevamgen zie je ook niet. Mensen zijn makkelijk beïnvloedbaar door marketing campagnes. Dus dat ze toeristen zullen trekken staat vast, maar hoe het allemaal exact zal uitpakken?
Goed gesproken.
pi_197834392
quote:
VS beëindigen steun aan offensief tegen Houthi’s in Jemen

De Verenigde Staten zullen geen steun meer geven aan ‘offensieve operaties’ in Jemen tegen de opstandige Houthi’s. President Joe Biden zal dat donderdag aankondigen, zei nationaal veiligheidsadviseur Jake Sullivan. Washington blijft aanvallen tegen terreurgroep al-Qaeda wel ondersteunen.

Biden benoemt naar verwachting de ervaren diplomaat Timothy Lenderking als speciale gezant voor Jemen. Dat wordt gezien als een teken dat de VS een actievere rol willen spelen in het beëindigen van de burgeroorlog in dat land.

De vorige regering onder president Trump steunde het door Saudi-Arabië geleide offensief in Jemen. Dat land bestookt met andere Arabische landen opstandige Houthi’s, die worden geholpen door Iran. Trump leverde veel wapens aan Saudi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten (VAE). De nieuwe regering bevroor de verkoop van F35-straaljagers aan de VAE en bepaalde wapentransacties met de Saudi’s eerder al.

Grote hongersnood

De strijd van zes jaar had al meer dan 100.000 doden en grote hongersnood tot gevolg. Volgens de VN is het de grootste humanitaire crisis op aarde.

De VS bestempelden de Houthi’s vlak voor het vertrek van Trump nog als terroristen. De nieuwe regering in Washington heeft daar afstand van genomen. Minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken heeft gezegd dat het Saudische offensief tegen de Houthi’s heeft bijgedragen aan de vreselijke humanitaire toestand in Jemen. Het is volgens hem erg belangrijk humanitaire hulp naar het ‘wanhopige’ Jemenitische volk te krijgen.
Incelfrikandel
  zaterdag 6 februari 2021 @ 00:05:25 #148
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_197844833
Maar we likken niet bij Iran hoor.
pi_197849600
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 00:05 schreef YoungDriller het volgende:
Maar we likken niet bij Iran hoor.
Dat heb je goed gezien.
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')