abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188940705
Hallo fokkers!

Heb afgelopen week bij een bekende webshop in plaats van een smartphone een draadloze oplader ontvangen.

Gelijk dit aangegeven aan de desbetreffende shop, maar ze gaan nu een onderzoek starten wat een paar weken kan duren (!). Helaas niet met creditcard betaald maar met ideal. Wat zijn mijn rechten, en wie heeft dit ook al eens meegemaakt?

Te bizar voor woorden, en vraag me af wat ik buiten een klacht nog verder kan doen.
pi_188940728
Ding gewoon terugsturen want niet tevreden. En erbij vertellen dat ze niks in retour hoeven sturen als ze eruit zijn met hun onderzoek.

En dan vervolgens die telefoon elders bestellen :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_188940740
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:22 schreef vosss het volgende:
Ding gewoon terugsturen want niet tevreden. En erbij vertellen dat ze niks in retour hoeven sturen als ze eruit zijn met hun onderzoek.

En dan vervolgens die telefoon elders bestellen :)
Dan krijg ik mijn geld niet terug als ik dit zou doen want moest onderzoek afwachten.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 14 september 2019 @ 12:24:55 #4
408813 crew  trein2000
pi_188940752
zie email 27 oktober
pi_188940768
quote:
Aha, dus het hele wachten op onderzoek is gewoon niet legitiem en mag niet eens.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 14 september 2019 @ 12:37:38 #6
408813 crew  trein2000
pi_188940905
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:26 schreef Mrbrightside1987 het volgende:

[..]

Aha, dus het hele wachten op onderzoek is gewoon niet legitiem en mag niet eens.
Nee. Gewoon duidelijke brief heen sturen.

quote:
Geachte webwinkel,

Onlangs heb ik bij u een smartphone merk X type Y besteld. Helaas ontving ik slechts een draadloze oplader (zie foto in bijlage).

Omdat dit product evident niet voldoet aan de overeenkomst verzoek ik u met klem om zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, mij alsnog het besteld product te doen toekomen.

Gelet op u eerdere mededeling over het moeten wachten op onderzoek wijs ik u er, ongetwijfeld ten overvloede, op dat het herstellen van deze fout uwerzijds binnen een redelijke termijn dient te gebeuren (7:21 lid 3 BW).

Het afwachten van langdurig onderzoek, terwijl het probleem evident is, is in dat licht dan ook onrechtmatig.

Ik verzoek u dus om alsnog de telefoon die ik besteld heb af te leveren. En wel binnen uiterlijk 14 dagen. Indien u dat niet doet ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen, maar ik hoop uiteraard dat het niet zo ver hoeft te komen.

Met vriendelijke groet,
Mrbrightside
Bijlage 1: foto inhoud doos
Bijlage 2: orderbevestiging
Zoiets. Als je zelf iets wil opstellen even rekening houdendatxje drie dingen er sowieso in zet:
- Het probleem
- de oplossing die je wil (krachtens de wet)
- een redelijke termijn daar voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door trein2000 op 14-09-2019 12:45:38 ]
zie email 27 oktober
pi_188941085
gewoon retouren. en zeggen dat product verkeerd is. Voor de rest is het hun probleem, niet de jouwe.

Zij had een smartphone moet leveren.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_188941499
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee. Gewoon duidelijke brief heen sturen.
[..]

Zoiets. Als je zelf iets wil opstellen even rekening houdendatxje drie dingen er sowieso in zet:
- Het probleem
- de oplossing die je wil (krachtens de wet)
- een redelijke termijn daar voor.
Maar waarom zouden ze onderzoek gaan doen? Wie het van de inpak medewerkers heeft gestolen? Heb ik geen boodschap aan tenslotte.

Hier kan ik wat mee!
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 14 september 2019 @ 13:30:59 #9
408813 crew  trein2000
pi_188941547
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:26 schreef Mrbrightside1987 het volgende:

[..]

Maar waarom zouden ze onderzoek gaan doen? Wie het van de inpak medewerkers heeft gestolen? Heb ik geen boodschap aan tenslotte.

Hier kan ik wat mee!
Of jij niet liegt, smartphones zijn een risicogeval zeg maar.
zie email 27 oktober
pi_188941775
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:26 schreef Mrbrightside1987 het volgende:

[..]

Maar waarom zouden ze onderzoek gaan doen? Wie het van de inpak medewerkers heeft gestolen? Heb ik geen boodschap aan tenslotte.

Hier kan ik wat mee!
Is toch vrij logisch dat ze een onderzoek willen doen? Anders kan iedereen makkelijk de boel oplichten door te zeggen dat ze iets anders hebben ontvangen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 14 september 2019 @ 16:27:13 #11
408813 crew  trein2000
pi_188943395
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:45 schreef SwitchSwatch het volgende:

[..]

Is toch vrij logisch dat ze een onderzoek willen doen? Anders kan iedereen makkelijk de boel oplichten door te zeggen dat ze iets anders hebben ontvangen.
Het is toch vrij logisch dat je gewoon het goede levert?
zie email 27 oktober
pi_188943608
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is toch vrij logisch dat je gewoon het goede levert?
Nu ga je er van uit dat TS de waarheid spreekt.
pi_188943670
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is toch vrij logisch dat je gewoon het goede levert?
Als het verkeerde is geleverd dan zal alsnog het juiste geleverd moeten worden.
Een onderzoek om de processen bij de verkoper te verbeteren is dan niet relevant.

Maar de verkoper kan met 'onderzoek' natuurlijk ook bedoelen dat ze de koper niet vertrouwen en eerst zelf willen nagaan of echt het verkeerde is geleverd.
Ze zouden dan 1 oplader te weinig en 1 telefoon te veel hebben.

De koper kan natuurlijk nog steeds de verkoper in gebreke stellen en levering binnen redelijke termijn eisen.
De verkoper kan dat dan alsnog doen of zeggen dat ze toch eerst hun onderzoek gaan doen.
In dat geval zal de koper naar de rechter moeten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_188943774
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:42 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Nu ga je er van uit dat TS de waarheid spreekt.
Precies.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 14 september 2019 @ 16:59:33 #15
408813 crew  trein2000
pi_188943777
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:48 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Als het verkeerde is geleverd dan zal alsnog het juiste geleverd moeten worden.
Een onderzoek om de processen bij de verkoper te verbeteren is dan niet relevant.

Maar de verkoper kan met 'onderzoek' natuurlijk ook bedoelen dat ze de koper niet vertrouwen en eerst zelf willen nagaan of echt het verkeerde is geleverd.
Ze zouden dan 1 oplader te weinig en 1 telefoon te veel hebben.

De koper kan natuurlijk nog steeds de verkoper in gebreke stellen en levering binnen redelijke termijn eisen.
De verkoper kan dat dan alsnog doen of zeggen dat ze toch eerst hun onderzoek gaan doen.
In dat geval zal de koper naar de rechter moeten.
Ja prima zo'n onderzoek. Maar dat hoeft geen weken te duren. Hun maken de fout.

En ik zou naar de geschillencommissie gaan. Daar zijn alle grote jongens wel bij aangesloten.
zie email 27 oktober
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 14 september 2019 @ 17:19:51 #16
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_188944022
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:42 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Nu ga je er van uit dat TS de waarheid spreekt.
Dat doen we in WGR sowieso, anders kunnen we heel WGR wel opdoeken.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_188944269
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 september 2019 17:19 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dat doen we in WGR sowieso, anders kunnen we heel WGR wel opdoeken.
Klopt. Maar dan is het toch nog steeds begrijpelijk dat zo een onderneming wel een onderzoek wilt doen?
pi_188944274
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:42 schreef Pap89 het volgende:

[..]

Nu ga je er van uit dat TS de waarheid spreekt.
Volgens het consumentenrecht is de eerste 6 maanden de bewijslast omgedraaid: de verkoper moet aantonen dat de consument iets fout heeft gedaan.
dag
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 14 september 2019 @ 17:39:31 #19
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_188944305
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 17:36 schreef SwitchSwatch het volgende:

[..]

Klopt. Maar dan is het toch nog steeds begrijpelijk dat zo een onderneming wel een onderzoek wilt doen?
Dan sturen ze TS nu wel de telefoon op en als blijkt uit het onderzoek dat TS idd al een telefoon had gehad kunnen ze een rekening sturen en eventueel rechtsgang indien TS niet over de brug komt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_188944527
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 17:37 schreef Peter het volgende:

[..]

Volgens het consumentenrecht is de eerste 6 maanden de bewijslast omgedraaid: de verkoper moet aantonen dat de consument iets fout heeft gedaan.
Ja, conformiteit, maar geldt dat ook voor een foutieve levering? Dan kan iedereen wel claimen een lege doos ontvangen te hebben.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188944574
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 17:59 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, conformiteit, maar geldt dat ook voor een foutieve levering? Dan kan iedereen wel claimen een lege doos ontvangen te hebben.
Waarom zou de verzender dat niet moeten kunnen aantonen?
Anders kun je als webshop wel lege dozen gaan versturen.

@TS, heb je van de post een tracknummer en kun je daar een gewicht vinden?
dag
pi_188944597
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 18:04 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarom zou de verzender dat niet moeten kunnen aantonen?
Anders kun je als webshop wel lege dozen gaan versturen.

@:TS, heb je van de post een tracknummer en kun je daar een gewicht vinden?
Fair enough. Bij fulfilment wordt de inhoud ongetwijfeld gefotografeerd.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188944809
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 18:04 schreef Peter het volgende:

[..]

Waarom zou de verzender dat niet moeten kunnen aantonen?
Anders kun je als webshop wel lege dozen gaan versturen.

@:TS, heb je van de post een tracknummer en kun je daar een gewicht vinden?
Ja, 250 gram staat er op. Maar de draadloze oplader weegt ook ongeveer zoveel als ik de specificaties op zoek.
pi_188944816
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 18:06 schreef baskick het volgende:

[..]

Fair enough. Bij fulfilment wordt de inhoud ongetwijfeld gefotografeerd.
Ja. Denk dat ze eerst intern willen kijken wie wat heeft gestolen, maar ze maken van hun interne probleem mijn probleem. Niet echt netjes.
pi_188945498
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 18:24 schreef Mrbrightside1987 het volgende:

[..]

Ja. Denk dat ze eerst intern willen kijken wie wat heeft gestolen, maar ze maken van hun interne probleem mijn probleem. Niet echt netjes.
Ik kan me wel voorstellen dat ze niet meteen naar het magazijn rennen om je een telefoon te sturen, maar een onderzoek van een paar weken is wel weer wat overdreven.
pi_188946052
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:06 schreef Light het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen dat ze niet meteen naar het magazijn rennen om je een telefoon te sturen, maar een onderzoek van een paar weken is wel weer wat overdreven.
Paar dagen tot een paar weken was het antwoord. Tot 2 a 3 weken kon het duren.
pi_188947814
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee. Gewoon duidelijke brief heen sturen.
[..]

Zoiets. Als je zelf iets wil opstellen even rekening houdendatxje drie dingen er sowieso in zet:
- Het probleem
- de oplossing die je wil (krachtens de wet)
- een redelijke termijn daar voor.
Jij hebt echt altijd goede posts met nuttige hulp ^O^
Alius aliud dicit
pi_188947892
Als het gewicht bij verzending hetzelfde is als wat jij retourneert zit je altijd goed.
Dat is het enige wat gecontroleerd wordt, en heel af en toe beelden vanuit het magazijn wat er in het doosje gegaan is.

Ik spreek uit ervaring vriend van mij werkt bij een niet nader te noemen gigantische webshop.
En zelfs is het juiste product in het doosje gegaan en jij zegt van niet en de gewichten kloppen krijg je alsnog gelijk de eerste keer.

Nee wil jullie niet laten oplichten maar een klein inzicht geven :)
pi_188953258
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:33 schreef Steef1991 het volgende:
Als het gewicht bij verzending hetzelfde is als wat jij retourneert zit je altijd goed.
Dat is het enige wat gecontroleerd wordt, en heel af en toe beelden vanuit het magazijn wat er in het doosje gegaan is.

Ik spreek uit ervaring vriend van mij werkt bij een niet nader te noemen gigantische webshop.
En zelfs is het juiste product in het doosje gegaan en jij zegt van niet en de gewichten kloppen krijg je alsnog gelijk de eerste keer.

Nee wil jullie niet laten oplichten maar een klein inzicht geven :)
Dit biedt hoop! Heb je dm gestuurd ;)
pi_188953349
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:28 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Jij hebt echt altijd goede posts met nuttige hulp ^O^
Heel behulpzaam idd! Thanx nogmaals.
pi_188953958
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 21:33 schreef Steef1991 het volgende:
Als het gewicht bij verzending hetzelfde is als wat jij retourneert zit je altijd goed.
Dat is het enige wat gecontroleerd wordt, en heel af en toe beelden vanuit het magazijn wat er in het doosje gegaan is.

Ik spreek uit ervaring vriend van mij werkt bij een niet nader te noemen gigantische webshop.
En zelfs is het juiste product in het doosje gegaan en jij zegt van niet en de gewichten kloppen krijg je alsnog gelijk de eerste keer.

Nee wil jullie niet laten oplichten maar een klein inzicht geven :)
Je wilt zeggen dat de inhoud van een retour niet bekeken wordt (hetzij door een scan bij een intakte verpakking, hetzij met de hand bij uitval)?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188954194
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 11:16 schreef baskick het volgende:

[..]

Je wilt zeggen dat de inhoud van een retour niet bekeken wordt (hetzij door een scan bij een intakte verpakking, hetzij met de hand bij uitval)?
Dat zegt hij toch niet?
pi_188955854
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 11:37 schreef Mrbrightside1987 het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch niet?
Jawel. Hij zegt dat het gewicht het enige is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188956235
Ja dat klopt, er hangen wel camera’s bij de magazijnen.
Maar heb meerdere casussen gezien waarbij het goede toestel werd ingepakt, maar klant zogenaamd verkeerde levering ontvangen had.
Post nl trackt alleen de afmetingen en gewicht als deze overeenkomen krijg je de eerste keer altijd gelijk.
In geval van TS als de gewichten en afmetingen overeenkomen krijg jij gewoon je uitbetaling of omruiling.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 15 september 2019 @ 14:44:59 #35
408813 crew  trein2000
pi_188956965
I
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 14:03 schreef Steef1991 het volgende:
Ja dat klopt, er hangen wel camera’s bij de magazijnen.
Maar heb meerdere casussen gezien waarbij het goede toestel werd ingepakt, maar klant zogenaamd verkeerde levering ontvangen had.
Post nl trackt alleen de afmetingen en gewicht als deze overeenkomen krijg je de eerste keer altijd gelijk.
In geval van TS als de gewichten en afmetingen overeenkomen krijg jij gewoon je uitbetaling of omruiling.
Is ook gevolg van de wet, het is aan de winkel om aan te tonen dat de fout bij jou ligt.
zie email 27 oktober
pi_188959320
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 14:03 schreef Steef1991 het volgende:
Ja dat klopt, er hangen wel camera’s bij de magazijnen.
Maar heb meerdere casussen gezien waarbij het goede toestel werd ingepakt, maar klant zogenaamd verkeerde levering ontvangen had.
Post nl trackt alleen de afmetingen en gewicht als deze overeenkomen krijg je de eerste keer altijd gelijk.
In geval van TS als de gewichten en afmetingen overeenkomen krijg jij gewoon je uitbetaling of omruiling.
Duidelijk verhaal. Dan hoef ik me geen zorgen te maken👌
pi_188960688
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 14:03 schreef Steef1991 het volgende:
Ja dat klopt, er hangen wel camera’s bij de magazijnen.
Maar heb meerdere casussen gezien waarbij het goede toestel werd ingepakt, maar klant zogenaamd verkeerde levering ontvangen had.
Post nl trackt alleen de afmetingen en gewicht als deze overeenkomen krijg je de eerste keer altijd gelijk.
In geval van TS als de gewichten en afmetingen overeenkomen krijg jij gewoon je uitbetaling of omruiling.
Afmetingen en gewicht wijken nogal vaak af als een andere doos gebruikt wordt. Gammel systeem.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 16 september 2019 @ 00:16:42 #38
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_188967526
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 17:23 schreef Mrbrightside1987 het volgende:

[..]

Duidelijk verhaal. Dan hoef ik me geen zorgen te maken👌
hij heeft het waarschijnlijk om een heel grote webshop. die hebben geen zin in gezeur. ik weet niet of jij bij een van de grote 5 hebt gekocht??
Tot nooit .......
pi_188979165
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 00:16 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

hij heeft het waarschijnlijk om een heel grote webshop. die hebben geen zin in gezeur. ik weet niet of jij bij een van de grote 5 hebt gekocht??
Wat noem je de grote 5?
  maandag 16 september 2019 @ 22:06:19 #40
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_188981081
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 20:47 schreef Mrbrightside1987 het volgende:

[..]

Wat noem je de grote 5?
bol, coolblue en nog 3
Tot nooit .......
  dinsdag 17 september 2019 @ 08:09:39 #41
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_188985061
Tegenwoordig pak ik m'n telefoon/tablet er bij en film terwijl ik uitpak. Voorkomt problemen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_188985093
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 08:09 schreef Hallmark het volgende:
Tegenwoordig pak ik m'n telefoon/tablet er bij en film terwijl ik uitpak. Voorkomt problemen.
Leuk, uboxing video's ;)
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_188986654
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 16:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is toch vrij logisch dat je gewoon het goede levert?
als TS via bv bol een smartphone bestelt en deze heeft een verkeerde EAN die bij de verkoper (een wederverkoper) aan een draadloze oplader is gekoppeld kan dat prima gebeuren..

ik weet uit ervaring met bol+werk dat koppelingen op barcode volledig mank kunnen lopen (dvdbox bestellen, kattenbakgrind ontvangen bv)
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 september 2019 @ 11:18:13 #44
408813 crew  trein2000
pi_188987397
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2019 10:29 schreef mschol het volgende:

[..]

als TS via bv bol een smartphone bestelt en deze heeft een verkeerde EAN die bij de verkoper (een wederverkoper) aan een draadloze oplader is gekoppeld kan dat prima gebeuren..

ik weet uit ervaring met bol+werk dat koppelingen op barcode volledig mank kunnen lopen (dvdbox bestellen, kattenbakgrind ontvangen bv)
Ja dat is mij ook wel eens gebeurd, zei het dat het geen smartphone was. De volgende dag werd het juiste product geleverd.
zie email 27 oktober
pi_188997976
Als t om bol gaat, die maken laatste tijd wel veel fouten. Heb laatste 2 weken ook steeds een ander product ontvangen.... gaat om zaken van 2 tientjes, maar toch.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_189041795
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 22:04 schreef Chinless het volgende:
Als t om bol gaat, die maken laatste tijd wel veel fouten. Heb laatste 2 weken ook steeds een ander product ontvangen.... gaat om zaken van 2 tientjes, maar toch.
Dat komt omdat ze allerlei externe partijen zooi laten verkopen waarvan je geen idee hebt hoe die te werk gaan.

Meestal betaal ik maar een paar knaken meer bij een wat bekendere verkoper als ik een keus heb als 't ware, dan dat ik het risico ga nemen een verkoper uit te kiezen die geen recensies heeft, net actief is maar zogenaamd wel xx eu lager zit met de prijs dan alle anderen.. dat is gewoon verdacht.

Ik denk dat we de komende jaren gaan zien dat het uit de hand loopt en dan bol ingrijpt en verkopers strenger gaat controleren.
pi_189042241
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze allerlei externe partijen zooi laten verkopen waarvan je geen idee hebt hoe die te werk gaan.

Meestal betaal ik maar een paar knaken meer bij een wat bekendere verkoper als ik een keus heb als 't ware, dan dat ik het risico ga nemen een verkoper uit te kiezen die geen recensies heeft, net actief is maar zogenaamd wel xx eu lager zit met de prijs dan alle anderen.. dat is gewoon verdacht.

Ik denk dat we de komende jaren gaan zien dat het uit de hand loopt en dan bol ingrijpt en verkopers strenger gaat controleren.
bol faciliteert dit door iedere verkoper de optie te geven producten aan te passen en nieuwe producten toe te voegen.
probleem ligt deels bij domme verkopers maar grotendeels bij het stupide beleid van bol.com

begincontrole doen ze overigens al afaik
pi_189042684
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:56 schreef mschol het volgende:

[..]

bol faciliteert dit door iedere verkoper de optie te geven producten aan te passen en nieuwe producten toe te voegen.
probleem ligt deels bij domme verkopers maar grotendeels bij het stupide beleid van bol.com

begincontrole doen ze overigens al afaik
Zou goed kunnen inderdaad.
Als ik een verkoper ga mailen, doe ik dat altijd met een vinkje dat het ook naar bol gestuurd word.
Moet je eens kijken hoe snel ze dan meestal reageren en/of de boel willen helpen of corrigeren etc.
pi_189132243
TS, is je probleem inmiddels opgelost? Gaat het om de zelfde verkoper als hier-> WGR / Grote webwinkel levert fout artikel ?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 29 september 2019 @ 11:42:52 #50
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_189172237
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze allerlei externe partijen zooi laten verkopen waarvan je geen idee hebt hoe die te werk gaan.

Meestal betaal ik maar een paar knaken meer bij een wat bekendere verkoper als ik een keus heb als 't ware, dan dat ik het risico ga nemen een verkoper uit te kiezen die geen recensies heeft, net actief is maar zogenaamd wel xx eu lager zit met de prijs dan alle anderen.. dat is gewoon verdacht.

Ik denk dat we de komende jaren gaan zien dat het uit de hand loopt en dan bol ingrijpt en verkopers strenger gaat controleren.
Wat is daar verdacht aan? Hoe moet je anders aan recensies komen? Dat kan toch alleen door de prijs te laten zakken...?
pi_189174501
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 22:04 schreef Chinless het volgende:
Als t om bol gaat, die maken laatste tijd wel veel fouten. Heb laatste 2 weken ook steeds een ander product ontvangen.... gaat om zaken van 2 tientjes, maar toch.
Gebeurt bij mij ook weleens, maar Bol lost het altijd gelijk zonder problemen op.
Wat dat betreft koop ik daar graag, worden de problemen zonder veel gedoe gewoon opgelost en maakt niet uit of het een externe verkoper is of niet, maar dat zal bij ts niet het geval zijn.

Bij bol kun je kiezen voor achteraf of ideal bijvoorbeeld, je betaalt echter altijd aan bol, dus bij een verschil ben je niet gelijk je geld kwijt.

Zelf meegemaakt dat mijn geld keurig teruggestort werd omdat de verkoper niet meer reageerde.
En het mooie is dat alle mailverkeer via bol loopt.
pi_189176987
In het Bolcom distributiecentrum stikt het van de overwerkte Poolse arbeidsmigranten.
Ben er niet verbaasd over dat dit gebeurd.

Lees en huiver:
https://www.volkskrant.nl(...)an-bol-com~b18a9510/

[ Bericht 0% gewijzigd door CoExist op 29-09-2019 16:19:38 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 29 september 2019 @ 16:04:40 #53
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_189177480
Even voor de duidelijkheid. Hier is nergens gemeld over welke webwinkel dit gaat.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')