Paar dagen tot een paar weken was het antwoord. Tot 2 a 3 weken kon het duren.quote:Op zaterdag 14 september 2019 19:06 schreef Light het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat ze niet meteen naar het magazijn rennen om je een telefoon te sturen, maar een onderzoek van een paar weken is wel weer wat overdreven.
Jij hebt echt altijd goede posts met nuttige hulpquote:Op zaterdag 14 september 2019 12:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Gewoon duidelijke brief heen sturen.
[..]
Zoiets. Als je zelf iets wil opstellen even rekening houdendatxje drie dingen er sowieso in zet:
- Het probleem
- de oplossing die je wil (krachtens de wet)
- een redelijke termijn daar voor.
Dit biedt hoop! Heb je dm gestuurdquote:Op zaterdag 14 september 2019 21:33 schreef Steef1991 het volgende:
Als het gewicht bij verzending hetzelfde is als wat jij retourneert zit je altijd goed.
Dat is het enige wat gecontroleerd wordt, en heel af en toe beelden vanuit het magazijn wat er in het doosje gegaan is.
Ik spreek uit ervaring vriend van mij werkt bij een niet nader te noemen gigantische webshop.
En zelfs is het juiste product in het doosje gegaan en jij zegt van niet en de gewichten kloppen krijg je alsnog gelijk de eerste keer.
Nee wil jullie niet laten oplichten maar een klein inzicht geven
Heel behulpzaam idd! Thanx nogmaals.quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:28 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Jij hebt echt altijd goede posts met nuttige hulp
Je wilt zeggen dat de inhoud van een retour niet bekeken wordt (hetzij door een scan bij een intakte verpakking, hetzij met de hand bij uitval)?quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:33 schreef Steef1991 het volgende:
Als het gewicht bij verzending hetzelfde is als wat jij retourneert zit je altijd goed.
Dat is het enige wat gecontroleerd wordt, en heel af en toe beelden vanuit het magazijn wat er in het doosje gegaan is.
Ik spreek uit ervaring vriend van mij werkt bij een niet nader te noemen gigantische webshop.
En zelfs is het juiste product in het doosje gegaan en jij zegt van niet en de gewichten kloppen krijg je alsnog gelijk de eerste keer.
Nee wil jullie niet laten oplichten maar een klein inzicht geven
Dat zegt hij toch niet?quote:Op zondag 15 september 2019 11:16 schreef baskick het volgende:
[..]
Je wilt zeggen dat de inhoud van een retour niet bekeken wordt (hetzij door een scan bij een intakte verpakking, hetzij met de hand bij uitval)?
Jawel. Hij zegt dat het gewicht het enige is.quote:
Is ook gevolg van de wet, het is aan de winkel om aan te tonen dat de fout bij jou ligt.quote:Op zondag 15 september 2019 14:03 schreef Steef1991 het volgende:
Ja dat klopt, er hangen wel camera’s bij de magazijnen.
Maar heb meerdere casussen gezien waarbij het goede toestel werd ingepakt, maar klant zogenaamd verkeerde levering ontvangen had.
Post nl trackt alleen de afmetingen en gewicht als deze overeenkomen krijg je de eerste keer altijd gelijk.
In geval van TS als de gewichten en afmetingen overeenkomen krijg jij gewoon je uitbetaling of omruiling.
Duidelijk verhaal. Dan hoef ik me geen zorgen te maken👌quote:Op zondag 15 september 2019 14:03 schreef Steef1991 het volgende:
Maar heb meerdere casussen gezien waarbij het goede toestel werd ingepakt, maar klant zogenaamd verkeerde levering ontvangen had.
Post nl trackt alleen de afmetingen en gewicht als deze overeenkomen krijg je de eerste keer altijd gelijk.
In geval van TS als de gewichten en afmetingen overeenkomen krijg jij gewoon je uitbetaling of omruiling.
Afmetingen en gewicht wijken nogal vaak af als een andere doos gebruikt wordt. Gammel systeem.quote:Op zondag 15 september 2019 14:03 schreef Steef1991 het volgende:
hij heeft het waarschijnlijk om een heel grote webshop. die hebben geen zin in gezeur. ik weet niet of jij bij een van de grote 5 hebt gekocht??quote:Op zondag 15 september 2019 17:23 schreef Mrbrightside1987 het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal. Dan hoef ik me geen zorgen te maken👌
Wat noem je de grote 5?quote:Op maandag 16 september 2019 00:16 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
hij heeft het waarschijnlijk om een heel grote webshop. die hebben geen zin in gezeur. ik weet niet of jij bij een van de grote 5 hebt gekocht??
bol, coolblue en nog 3quote:Op maandag 16 september 2019 20:47 schreef Mrbrightside1987 het volgende:
[..]
Wat noem je de grote 5?
Leuk, uboxing video'squote:Op dinsdag 17 september 2019 08:09 schreef Hallmark het volgende:
Tegenwoordig pak ik m'n telefoon/tablet er bij en film terwijl ik uitpak. Voorkomt problemen.
als TS via bv bol een smartphone bestelt en deze heeft een verkeerde EAN die bij de verkoper (een wederverkoper) aan een draadloze oplader is gekoppeld kan dat prima gebeuren..quote:Op zaterdag 14 september 2019 16:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is toch vrij logisch dat je gewoon het goede levert?
Ja dat is mij ook wel eens gebeurd, zei het dat het geen smartphone was. De volgende dag werd het juiste product geleverd.quote:Op dinsdag 17 september 2019 10:29 schreef mschol het volgende:
[..]
als TS via bv bol een smartphone bestelt en deze heeft een verkeerde EAN die bij de verkoper (een wederverkoper) aan een draadloze oplader is gekoppeld kan dat prima gebeuren..
ik weet uit ervaring met bol+werk dat koppelingen op barcode volledig mank kunnen lopen (dvdbox bestellen, kattenbakgrind ontvangen bv)
Dat komt omdat ze allerlei externe partijen zooi laten verkopen waarvan je geen idee hebt hoe die te werk gaan.quote:Op dinsdag 17 september 2019 22:04 schreef Chinless het volgende:
Als t om bol gaat, die maken laatste tijd wel veel fouten. Heb laatste 2 weken ook steeds een ander product ontvangen.... gaat om zaken van 2 tientjes, maar toch.
bol faciliteert dit door iedere verkoper de optie te geven producten aan te passen en nieuwe producten toe te voegen.quote:Op vrijdag 20 september 2019 17:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze allerlei externe partijen zooi laten verkopen waarvan je geen idee hebt hoe die te werk gaan.
Meestal betaal ik maar een paar knaken meer bij een wat bekendere verkoper als ik een keus heb als 't ware, dan dat ik het risico ga nemen een verkoper uit te kiezen die geen recensies heeft, net actief is maar zogenaamd wel xx eu lager zit met de prijs dan alle anderen.. dat is gewoon verdacht.
Ik denk dat we de komende jaren gaan zien dat het uit de hand loopt en dan bol ingrijpt en verkopers strenger gaat controleren.
Zou goed kunnen inderdaad.quote:Op vrijdag 20 september 2019 17:56 schreef mschol het volgende:
[..]
bol faciliteert dit door iedere verkoper de optie te geven producten aan te passen en nieuwe producten toe te voegen.
probleem ligt deels bij domme verkopers maar grotendeels bij het stupide beleid van bol.com
begincontrole doen ze overigens al afaik
Wat is daar verdacht aan? Hoe moet je anders aan recensies komen? Dat kan toch alleen door de prijs te laten zakken...?quote:Op vrijdag 20 september 2019 17:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze allerlei externe partijen zooi laten verkopen waarvan je geen idee hebt hoe die te werk gaan.
Meestal betaal ik maar een paar knaken meer bij een wat bekendere verkoper als ik een keus heb als 't ware, dan dat ik het risico ga nemen een verkoper uit te kiezen die geen recensies heeft, net actief is maar zogenaamd wel xx eu lager zit met de prijs dan alle anderen.. dat is gewoon verdacht.
Ik denk dat we de komende jaren gaan zien dat het uit de hand loopt en dan bol ingrijpt en verkopers strenger gaat controleren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |