abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188939893

quote:
Zoon Femke Halsema gearresteerd in verband met gewapende inbraak

Burgemeester Femke Halsema (GroenLinks) van Amsterdam is in grote verlegenheid gebracht door de arrestatie van haar minderjarige zoon in verband met een gewapende inbraak. Dat schrijft De Telegraaf woensdag.

De vijftienjarige jongen werd in het weekeinde van 14 juli opgepakt na een achtervolging. De burgemeesterszoon was met een andere jongen op de vlucht omdat zij waren betrapt bij een inbraak op een woonboot.

Na de arrestatie vond de politie op de woonboot twee messen die de jeugdige verdachten kennelijk als wapen hadden meegenomen. Ook werd op de vluchtroute een alarmpistool gevonden. De politie vermoedt dat het tweetal het wapen tijdens het vluchten heeft weggegooid.

Binnen kringen van politie en Openbaar Ministerie is groot ongenoegen omdat de aanhouding al weken ’onder de pet’ wordt gehouden. De officiële reden is dat het onderzoek in alle rust moet plaatsvinden. Veel politiemensen vrezen echter dat het incident in de doofpot gaat.

De affaire is pijnlijk voor Halsema. Dinsdag schreef de burgemeester aan de gemeenteraad dat ze gaat kijken of er extra maatregelen nodig zijn naar aanleiding van de recente geweldsincidenten in de stad.De hoofdstad werd de afgelopen week opgeschrikt door meerdere schietincidenten, waarvan meerdere in Zuidoost, in Geuzenveld en op IJburg. Ook werd er een handgranaat gevonden bij een woning in Zuidoost.

https://tpo.nl/2019/08/14(...)verband-met-inbraak/
update :
Het nepwapens blijkt van vader te zijn. Heeft 10 dagen in de ambtswoning gelegen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ambtswoning-a3973363
pi_188939950
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Het nep wapen blijkt dus een onklaar gemaakt wapen te zijn, toch wel een belangrijk verschil. Een nep wapen kan nog redelijk variërend wat betreft hoe echt/nep het er uitziet, een onklaar gemaakt wapen ziet er gewoon echt uit (want het wapen ís echt, alleen werkt ie niet meer). Waarom noemen Halsema en de advocaat het dan toch een nep wapen?
Als ze er met haar man niet over praat kan ze dat zomaar oprecht gedacht hebben.
Ze kan zelfs altijd wel gedacht hebben dat dat wapen van het logo "nep" was, al dan niet omdat het onklaar gemaakt was, of simpelweg omdat hij dat zo uitgelegd heeft.
"Is niet echt joh..."
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188939967
Linkje naar het NRC interview erbij in de OP?

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188939976
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:15 schreef Leandra het volgende:
Linkje naar het NRC interview erbij in de OP?

yoo
pi_188940037
Volgens Oey, die documentairemaker en filmproducent is, is het een echte, onklaar gemaakte revolver die in Duitsland is aangeschaft. „Ik ken het wapen al twintig jaar. We hebben het in 1999 gefotografeerd voor het logo van onze toenmalige productiemaatschappij.” Sindsdien is de revolver eigendom van een goede vriend, die ook in de stad woont. Daar heeft Oey het wapen een paar weken voor de aanhouding van zijn zoon opgepikt voor een filmshoot. :')

In het interview zegt haar man, filmmaker Robert Oey, het volgende: „Ik heb het ding in een juten zak gedaan en in een kastje in de woonkamer gelegd”, aldus Oey. Volgens hem wist Halsema niet dat er een revolver in huis was :') en heeft hij haar dat pas verteld nadat hun zoon was aangehouden. Ze heeft het vervolgens niet in haar brief vermeld „omdat er door de buitenwacht geen vragen werden gesteld over de herkomst van het wapen.” :')

https://www.telegraaf.nl/(...)alsema-was-van-vader

Zoveel leugens in zo een kort bericht :r
pi_188940044
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Het nep wapen blijkt dus een onklaar gemaakt wapen te zijn, toch wel een belangrijk verschil. Een nep wapen kan nog redelijk variërend wat betreft hoe echt/nep het er uitziet, een onklaar gemaakt wapen ziet er gewoon echt uit (want het wapen ís echt, alleen werkt ie niet meer). Waarom noemen Halsema en de advocaat het dan toch een nep wapen?
Ik neem aan omdat zij weten dat het publiek alles aangrijpt om haar op aan te vallen. Functioneel zijn in dit geval beide hetzelfde en in de brief had Halsema niet zoveel keus want als ze daar in vijf zinnen het wapen moet beschrijven, verzekeren dat het onklaar was gemaakt, uitleggen waar het vandaan kwam én overtuigen dat zij geen enkele weet van het wapen had, dan ligt de focus van die hele brief ineens niet meer bij de Telegraaf maar bij het wapen en waar het vandaan kwam.

Waarschijnlijk hadden Halsema en advocaat niet verwacht dat de details van het wapen naar buiten zouden komen, dus dat ze met deze kwalificatie weg zouden komen.

Opmerkelijk dat net haar man met een dolksteek zijn rol in het hele gebeuren opeist.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 14 september 2019 @ 11:22:14 #7
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_188940046
Nu al zin in Jensen maandag!
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_188940060
Welke agenten hebben naar De Telegraaf de arrestatie van zoon Halsema gelekt?

Blijkbaar niet de agenten die het kind opgepakt hebben, want die hadden direct kunnen verklaren dat het geen nepwapen was wat zoon bij zich had
pi_188940078
quote:
19s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:22 schreef Paul het volgende:
Nu al zin in Jensen maandag!
Leeft die nog?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188940085
Gemeenteraad roept Halsema op het matje om verboden vuurwapen in ambtswoning :D *O*

Burgemeester Femke Halsema moet volledige openheid van zaken geven over het vuurwapen waarmee haar 15-jarige zoon in juli werd aangehouden. Dat stellen de raadsfracties van VVD en FvD. ‘Een verboden vuurwapen in de ambtswoning. Dit is niet langer een privékwestie.’ _O_ _O_

VVD-fractievoorzitter Marianne Poot heeft de kwestie geagendeerd voor de raadscommissie algemene zaken op donderdag 26 september. Alle fractievoorzitters zullen Halsema dan het hemd van het lijf vragen. _O_ Poot had het beeld dat de puberzoon van de burgemeester met een kermispistooltje had staan zwaaien, maar het blijkt om een onklaar gemaakte revolver te gaan. Dat vertelde Robert Oey, de man van Halsema, in een interview met NRC. ,,Ik was erg verbaasd toen ik het las. Ik wil de dat de burgemeester hier uitleg over geeft.’’

Poot wil alles weten over het vuurwapen. ,,Waarom noemde de burgemeester het een nepwapen? Ik weet het niet. Ik wil er niet over speculeren omdat ik uitga van de oprechtheid en de eerlijkheid van de burgemeester. Maar het is nu wel tijd om goed uitleg te geven aan de gemeenteraad. Het is voor ons geen privékwestie meer, maar een serieuze zaak waar de burgemeester aan de raad en de Amsterdammers verantwoording moet afleggen.’’

Ook willen de raadsleden weten wat Halsema wist van het wapen dat haar man in de woonkamer had ‘verstopt'. En op welke wijze was het onklaar gemaakt? Was de revolver eenvoudig weer schietklaar te krijgen? Was er munitie aanwezig? ,,Wanneer wist ze dat het een echt wapen was? Wat heeft ze er vervolgens aan gedaan? We hebben tal van vragen.’’ Poot wil niet op de antwoorden vooruit lopen en kan nog niet concluderen of Halsema de raad onjuist heeft geïnformeerd.

Halsema moet zich in de raadscommissie verantwoorden omdat de agenda van de reguliere gemeenteraad tjokvol is en er dan geen ruimte is voor een debat.

https://www.ad.nl/binnenl(...)mbtswoning~a281faac/

When the shit hits the fan *O* *O*
*pakt popcorn*
pi_188940091
Zoals ik hier al weken schrijf: die trut zal moeten aftreden. Zo grappig dat er mensen zijn die dat niet meteen begrijpen.
  zaterdag 14 september 2019 @ 11:29:54 #13
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_188940126
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zoals ik hier al weken schrijf: die trut zal moeten aftreden. Zo grappig dat er mensen zijn die dat niet meteen begrijpen.
Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, dat snap jij even goed als ieder ander hier.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_188940156
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:26 schreef ikweethetookniet het volgende:

*pakt popcorn*
Mwoah, het is de oppositie die Halsema op het matje roept. Die ruikt logischerwijs bloed.
pi_188940178
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Uit principe zou ze al niet moeten aftreden. Alleen het hebben van een puberzoon die stomme streken uithaalt en een zak hooi van een man zijn namelijk geen redenen om af te treden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188940185
Uit een interview met Robert Oey

Uw partner Femke Halsema schrijft in haar autobiografie Pluche dat u een nogal onthechte indruk op haar maakte toen ze u voor het eerst tegenkwam.
“Hè, staat dat erin? Dat brengt ze dan slim: ‘op mij maakte hij een onthechte indruk’. Zo van: die jongen heeft natuurlijk wat sturing nodig, hahaha. Ik had er zelf niet zo’n last van.”

U ging gewoon flierefluitend door het leven?
“Ja.”

Waar bent u elkaar tegengekomen?
“In Carels Nachtcafé. Stomdronken. Heel gênant. Ik was haar al helemaal vergeten, maar we zagen elkaar opnieuw in De Balie. Ik wist helemaal niet wie ze was. Toen ze zei dat ze voor GroenLinks de Kamer in ging, zei ik alleen: ‘O ja, ik heb ook altijd dominee willen worden.’”
  zaterdag 14 september 2019 @ 11:34:45 #17
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_188940189
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Uit principe zou ze al niet moeten aftreden. Alleen het hebben van een puberzoon die stomme streken uithaalt en een zak hooi van een man zijn namelijk geen redenen om af te treden.
Het gaat dan ook om de wijze waarop ze er tot nu toe mee omgaat.
  zaterdag 14 september 2019 @ 11:35:13 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_188940196
quote:
Op basis waarvan precies?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_188940208
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:34 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Daar valt weinig van te zeggen.
Er is 1 brief naar buiten gebracht met een verklaring en verder laat ze het over aan het OM.

Maar sommigen hier hebben daar toch al 12 topics over volgepraat.
Ik geloof dat de laatste keer dat dat gebeurde, er 2 vliegtuigen de Twin Towers in vlogen.

Dan is het of "heel belangrijk nieuws" of "de haat jegens Femke heel groot".
pi_188940220
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:34 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Als De Telegraaf dat vreselijke artikel niet had geplaatst, had ze er net als iedere moeder alleen slapeloze nachten en een hoop zorgen over gehad. Ze had de ruimte moeten krijgen om er zo mee om te gaan. Zoals hopelijk de moeder van het vriendje wel ermee kan dealen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188940221
Wel bizar trouwens dat hij dat joch zelf voor de bus had willen gooien:

quote:
Is het niet naïef om te veronderstellen dat er vroeg of laat geen vragen zouden komen over de herkomst van het wapen?

„Luister, ik heb voorgesteld dat er een persconferentie zou komen met Femke en onze zoon. Die jongen in een mooi pak. Ik ben heel Amerikaans in dat soort dingen. Maar ie-de-reen zegt: niet de publiciteit zoeken. Ik ken mijn rol in dit soort gevallen. Als er zoiets gebeurt, wordt het direct een zaak tussen de burgemeester, haar woordvoerder en de advocaat. Dan ben ik geen factor van belang meer – en dat snap ik ook.”
Nee, dan kent hij zijn rol wel :r
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188940235
Hmm die ophef over die revolver is zo fake dat het er aan allen eraf spat. Enige doel is lekker stampen op Halsema. Niet veel probleem mee overigens.
pi_188940238
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gemeenteraad roept Halsema op het matje om verboden vuurwapen in ambtswoning :D *O*

Burgemeester Femke Halsema moet volledige openheid van zaken geven over het vuurwapen waarmee haar 15-jarige zoon in juli werd aangehouden. Dat stellen de raadsfracties van VVD en FvD. ‘Een verboden vuurwapen in de ambtswoning. Dit is niet langer een privékwestie.’ _O_ _O_

VVD-fractievoorzitter Marianne Poot heeft de kwestie geagendeerd voor de raadscommissie algemene zaken op donderdag 26 september. Alle fractievoorzitters zullen Halsema dan het hemd van het lijf vragen. _O_ Poot had het beeld dat de puberzoon van de burgemeester met een kermispistooltje had staan zwaaien, maar het blijkt om een onklaar gemaakte revolver te gaan. Dat vertelde Robert Oey, de man van Halsema, in een interview met NRC. ,,Ik was erg verbaasd toen ik het las. Ik wil de dat de burgemeester hier uitleg over geeft.’’

Poot wil alles weten over het vuurwapen. ,,Waarom noemde de burgemeester het een nepwapen? Ik weet het niet. Ik wil er niet over speculeren omdat ik uitga van de oprechtheid en de eerlijkheid van de burgemeester. Maar het is nu wel tijd om goed uitleg te geven aan de gemeenteraad. Het is voor ons geen privékwestie meer, maar een serieuze zaak waar de burgemeester aan de raad en de Amsterdammers verantwoording moet afleggen.’’

Ook willen de raadsleden weten wat Halsema wist van het wapen dat haar man in de woonkamer had ‘verstopt'. En op welke wijze was het onklaar gemaakt? Was de revolver eenvoudig weer schietklaar te krijgen? Was er munitie aanwezig? ,,Wanneer wist ze dat het een echt wapen was? Wat heeft ze er vervolgens aan gedaan? We hebben tal van vragen.’’ Poot wil niet op de antwoorden vooruit lopen en kan nog niet concluderen of Halsema de raad onjuist heeft geïnformeerd.

Halsema moet zich in de raadscommissie verantwoorden omdat de agenda van de reguliere gemeenteraad tjokvol is en er dan geen ruimte is voor een debat.

https://www.ad.nl/binnenl(...)mbtswoning~a281faac/

*pakt popcorn*
De gieren cirkelen om het karkas, gewoon lijkenpikkerij
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188940239
Je zou maar zo'n man hebben die je nog even fijn voor de bus gooit, heb je geen Telegraaf voor nodig :')
pi_188940245
Wonderlijke scenes uit het huwelijk van Femke Halsema en Robert Oey

Robert Oey blijkt zijn zoon het wapen te hebben bezorgd dat leidde tot diens aanhouding. Lag in de woonkamer van de ambtswoning. NRC, die dat achterhaalde, vraagt aan Oef of zijn vrouw boos was dat hij een wapen laat slingeren bij 2 minderjarige kinderen. “Deze kwestie is nog niet uitgesproken tussen Femke en mij. Maar ze is natuurlijk heel boos.

Alleen is dat nog nooit uitgesproken, tot op de dag van vandaag. We kunnen prima ruzie maken, dat is het niet. Maar ze heeft het nog niet tegen me gezegd, al wil ze dat natuurlijk heel graag. Ze heeft nog niet geroepen: ‘Paardenlul, hoe kún je nou…? Ze kan dat zeggen, maar dan zeg ik tegen haar: ‘Dit is gewoon mijn werk. Flikker op met je ambtswoning!’ Dat is de ruzie die we nu beiden uit de weg gaan.”

Toen hun zoon werd aangehouden zat Oey voor zijn werk in Bangkok en hij had geen zin er voor terug te komen. :o

„Femke zei: ‘Ik wil dat je terugkomt.’ Dat heb ik niet gedaan. Ik ben nog twaalf dagen in Bangkok gebleven. Ik heb het weggestopt en heb me volledig op m’n werk gestort daar. Ik heb gedacht: ik zie wel wat ik straks aantref thuis.”

Toen dankzij De Telegraaf de kwestie een nationale rel werd zat het gezin in Kenia. Terwijl zijn vrouw de storm over zich heen kreeg in de nacht voor de publikatie in De Telegraaf ging Oey slapen.

Nog diezelfde nacht tikt Halsema een brief aan alle Amsterdammers. „Buiten op het terras, op haar smartphone,” vertelt Oey, „want we hadden bewust geen laptops bij ons. Ze heeft de hele nacht zitten typen. Ik ben gewoon gaan slapen en las de brief pas de volgende ochtend.” :o

https://www.welingelichte(...)a-en-robert-oey.html

Klinkt als een ideaal huwelijk :') _O-
Dit gaat Femke nog veel meer shit opleveren *O*
pi_188940249
quote:
Komt omdat jouw argument "Halsema moet aftreden want zij is een GroenLinkser" is. Dat is geen onderbouwing over haar persoonlijke functioneren.

Het is grappig dat jij dat niet begrijpt en je begrijpt vast en zeker ook niet dat jouw argument al 22 jaar oud is
pi_188940278
quote:
En zie hier waarom haar man sowieso een enorme lamlul was het wapen in huis te bewaren, al even los van het feit dat je zulke dingen niet laat slingeren als er kinderen in huis zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188940281
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Op basis waarvan precies?
Liegen.
pi_188940284
,,Ze heeft nog niet geroepen: ‘Paardenlul, hoe kún je nou…?’’’, staat in een AD-artikel.

Robert Oey hengelt blijkbaar naar een compliment van Femmke Halsema.
Ik denk dat hij zichzelf overschat.
pi_188940289
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je moet er maar zin in hebben al dat gedoe alleen om burgermeester van een of andere kutstad te zijn. Ik zou rondkijken voor een ander baantje.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188940292
Femke Halsema, burgemeester van Amsterdam, ontkent dat haar 15-jarige zoon een gewapende inbraak heeft gepleegd. Ook is volgens haar geen sprake van een doofpot. Dat schrijft ze in een brief aan alle Amsterdammers. Lees de volledige tekst van de brief hieronder:

quote:
Beste Amsterdammers,

Deze brief is ongewoon. Ik ben ook in een heel ongewone situatie geplaatst en voel mij genoodzaakt u te schrijven. Vanochtend heeft De Telegraaf in chocoladeletters bekendgemaakt dat mijn 15-jarige zoon een gewapende inbraak zou hebben gepleegd. Over (de eerste) 3 pagina’s wordt gemeld dat er daar boven op sprake zou zijn van een doofpot omdat dit niet naar buiten is gebracht. Er wordt verwezen naar anonieme bronnen.

Het is niet mijn gewoonte te reageren maar nu mijn minderjarige zoon wordt beschadigd, vind ik het nodig u uit te leggen wat er werkelijk aan de hand is.

Mijn zoon heeft geen gewapende inbraak gepleegd. Mijn zoon had een (verboden) nepwapen bij zich waarmee hij selfies maakte en was met vriendjes zich aan het vervelen en aan het klieren. Zij vonden een verwaarloosde en verlaten woonboot, waar zij naar binnen zijn gegaan. Daar vonden zij oude brandblussers die zij naar buiten hebben gesleept en leeg hebben gespoten. Politie is op de overlast af gekomen, mijn zoon is gaan rennen, heeft paniekerig het nepwapen weggegooid, is toen alsnog gestopt en ingerekend.

Daarmee heeft hij de wet overtreden - hij had het nepwapen niet bij zich mogen hebben en hij had de verlaten boot niet mogen betreden - en daarvoor zal hij de gevolgen moeten dragen.

Ik heb hem opgehaald, bestraft en daarna eindeloos met hem gepraat. Daarna hebben wij enkele weken zenuwachtig gewacht terwijl het verhoor plaatsvond, onderzoek werd gedaan totdat ons via de advocaat werd gemeld dat de zaak mogelijk wat langer zou duren omdat het OM Amsterdam deze had overgedaan aan het parket Haarlem om te vermijden dat er een verwijt van bevoordeling of de suggestie van een ‘doofpot’ zou kunnen ontstaan. Sindsdien wachten wij op het vervolg.

Vanaf het begin ben ik me scherp bewust geweest van mijn verantwoordelijkheid als burgemeester van deze stad. Al op de avond dat het gebeurde heb ik tegen de politie gezegd dat mijn zoon als elke Amsterdamse jongen behandeld dient te worden. Het enige waarop ik hoopte was dat men discreet zou zijn omdat mijn functie mijn zoon kwetsbaar maakt voor publiciteit die hem jaren kan achtervolgen. Ik heb niet gevraagd om zijn naam af te schermen maar was de politie wel dankbaar toen ik later hoorde dat dit vaak gebeurt en ook in zijn geval was gedaan.

Ik heb daarnaast onmiddellijk de gemeentesecretaris en het integriteitsbureau van de gemeente geïnformeerd omdat ik geen enkele verstrengeling wil laten ontstaan tussen mijn bezorgdheid als moeder en mijn verantwoordelijkheid als burgemeester.

In de driehoek heb ik er niet over gesproken, aan de commissaris en de hoofdofficier heb ik laten weten dat wij als ouders de zaak met de dienstdoende beambten afhandelen.

Er is geen sprake van een doofpot. Er is sprake van een privékwestie, van een jongen van vijftien jaar wiens gegevens in vergelijkbare zaken nooit openbaar zouden zijn gemaakt. Waarbij de politie ambtsgeheim heeft en journalisten er bij andere, minderjarige Amsterdamse jongens zonder strafblad niet over zouden piekeren om hun gegevens zo op straat te gooien. Vanaf vandaag weet iedereen wat hij heeft gedaan. Vriendjes, familie, leraren. Voordat er een rechterlijk oordeel is geveld heeft De Telegraaf hem op de voorpagina veroordeeld voor een delict dat hij niet heeft gepleegd. Ik verdien het elke dag gecontroleerd te worden en ter verantwoording te worden geroepen. Dat hoort bij mijn ambt. Mijn zoon is een gewone Amsterdamse jongen die inderdaad een fout heeft begaan die hij moet herstellen. Hij verdient geen extra publieke straf, alleen omdat hij mijn zoon is.

Met vriendelijke groet,

Femke Halsema
Toen was het nog een nep wapen :')
Alle amsterdammers dus voorgelogen :r
En zo een trut is daar de burgermeester van :|W :|W
pi_188940320
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:34 schreef Spectator19 het volgende:
Uit een interview met Robert Oey

Uw partner Femke Halsema schrijft in haar autobiografie Pluche dat u een nogal onthechte indruk op haar maakte toen ze u voor het eerst tegenkwam.
“Hè, staat dat erin? Dat brengt ze dan slim: ‘op mij maakte hij een onthechte indruk’. Zo van: die jongen heeft natuurlijk wat sturing nodig, hahaha. Ik had er zelf niet zo’n last van.”

U ging gewoon flierefluitend door het leven?
“Ja.”

Waar bent u elkaar tegengekomen?
“In Carels Nachtcafé. Stomdronken. Heel gênant. Ik was haar al helemaal vergeten, maar we zagen elkaar opnieuw in De Balie. Ik wist helemaal niet wie ze was. Toen ze zei dat ze voor GroenLinks de Kamer in ging, zei ik alleen: ‘O ja, ik heb ook altijd dominee willen worden.’”
Heb je een linkje?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188940326
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:42 schreef vipergts het volgende:
..Je moet er maar zin in hebben al dat gedoe alleen om burgermeester van een of andere kutstad te zijn. Ik zou rondkijken voor een ander baantje.
Maar dat andere baantje met een boven modaal inkomen zal ze dan wel op eigen kracht moeten vinden, en dat kan ze niet
Die trut is gierend incompetent en is als goedmakertje door Den Haag hier neegezet :r
pi_188940327
Ik denk eigenlijk dat dit een vooropgezet plan is om dit zo naar buiten te brengen.

Dat ze nu "op het matje geroepen" wordt is ideaal, dan blijft er niets boven de markt hangen en kan ze het sneller afsluiten dan wanneer het nog maanden doorsuddert.

En natuurlijk hoeft ze niet af te treden, al zullen sommigen hier nog wel even blijven schuimbekken.
  zaterdag 14 september 2019 @ 11:45:52 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188940330
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vergeet jij je medicijnen niet in te nemen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_188940332
quote:
De echtgenoot van Halsema heeft moeite met het vergrootglas waarmee hij wordt bekeken sinds zijn vrouw burgemeester is. „Luister, laatst hadden we al ruzie toen ik onze auto neerzette op een parkeerplek voor laden en lossen. ‘Kijk nou!’ gilde Femke, terwijl ze op het bord wees. ‘Nou én!’, zei ik.’’’
Robert Oey probeert Femke Halsema hier neer te zetten als een hysterisch krijsende vrouw.
pi_188940341
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heb je een linkje?
Gevonden:

https://www.parool.nl/ps/(...)ke-halsema~ba6fa06f/
  zaterdag 14 september 2019 @ 11:47:17 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_188940351
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:42 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Liegen.
Waar heeft ze gelogen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 14 september 2019 @ 11:47:30 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188940353
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:45 schreef Idisrom het volgende:
Robert Oey probeert Femke Halsema hier neer te zetten als een hysterisch krijsende vrouw.
Nee, dat probeer jij.
pi_188940363
Kunt u uitsluiten dat er op dit moment nog meer illegale wapens bij jullie in huis liggen?

„Ik ben door jullie vragen ook aan het denken gezet. Er staan op de zolder van de ambtswoning nog een heleboel onuitgepakte dozen. Ik moet even goed nadenken wat daar allemaal inzit. Want ik heb dozen waar allemaal gereedschap in zit, tot en met een Japans mes. Ik heb geen idee wat de wettelijk toegestane lengte van een lemmet mag zijn. Al dat soort dingen zit nog in koffers. En weet ik veel wat allemaal nog meer.

Ik denk dat de politie het pand moet verzegelen en huiszoeking moet gaan doen.
pi_188940377
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:39 schreef ikweethetookniet het volgende:

Robert Oey blijkt zijn zoon het wapen te hebben bezorgd dat leidde tot diens aanhouding. Lag in de woonkamer van de ambtswoning. NRC, die dat achterhaalde, vraagt aan Oef of zijn vrouw boos was dat hij een wapen laat slingeren bij 2 minderjarige kinderen. “Deze kwestie is nog niet uitgesproken tussen Femke en mij. Maar ze is natuurlijk heel boos.

Alleen is dat nog nooit uitgesproken, tot op de dag van vandaag. We kunnen prima ruzie maken, dat is het niet. Maar ze heeft het nog niet tegen me gezegd, al wil ze dat natuurlijk heel graag. Ze heeft nog niet geroepen: ‘Paardenlul, hoe kún je nou…? Ze kan dat zeggen, maar dan zeg ik tegen haar: ‘Dit is gewoon mijn werk. Flikker op met je ambtswoning!’ Dat is de ruzie die we nu beiden uit de weg gaan.”

Toen hun zoon werd aangehouden zat Oey voor zijn werk in Bangkok en hij had geen zin er voor terug te komen. :o

„Femke zei: ‘Ik wil dat je terugkomt.’ Dat heb ik niet gedaan. Ik ben nog twaalf dagen in Bangkok gebleven. Ik heb het weggestopt en heb me volledig op m’n werk gestort daar. Ik heb gedacht: ik zie wel wat ik straks aantref thuis.”

Toen dankzij De Telegraaf de kwestie een nationale rel werd zat het gezin in Kenia. Terwijl zijn vrouw de storm over zich heen kreeg in de nacht voor de publikatie in De Telegraaf ging Oey slapen.

Nog diezelfde nacht tikt Halsema een brief aan alle Amsterdammers. „Buiten op het terras, op haar smartphone,” vertelt Oey, „want we hadden bewust geen laptops bij ons. Ze heeft de hele nacht zitten typen. Ik ben gewoon gaan slapen en las de brief pas de volgende ochtend.” :o

https://www.welingelichte(...)a-en-robert-oey.html

Vriend. Al die artikelen die jij post, zijn allemaal gebaseerd op dat éne NRC artikel en de link naar dat éne NRC artikel staat in de OP.

....
  zaterdag 14 september 2019 @ 11:49:51 #42
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188940381
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:48 schreef Spectator19 het volgende:
Ik denk dat de hoofdstedelijke politie andere prioriteiten heeft.
Maar trek je vooral lekker af op het idee.
pi_188940385
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188940387
Wat bezielt je om met een echt wapen ergens in te breken en te gaan vandaliseren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_188940405
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Waar heeft ze gelogen?
Ze heeft het steeds gehad over een nepwapen, terwijl het dus een echt wapen blijkt te zijn.
pi_188940409
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heb je een linkje?
Ja deze : https://www.pzc.nl/zeeuws(...)ke-halsema~aa6fa06f/
  zaterdag 14 september 2019 @ 11:52:37 #47
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188940410
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:50 schreef Montagui het volgende:
Wat bezielt je om met een echt wapen ergens in te breken en te gaan vandaliseren.
Als vijftienjarige nog wel!
Deug-user Montagui kan het zich niet voorstellen!
pi_188940411
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Vriend. Al die artikelen die jij post, zijn allemaal gebaseerd op dat éne NRC artikel en de link naar dat éne NRC artikel staat in de OP.

....
_O-
pi_188940415
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Femke Halsema, burgemeester van Amsterdam, ontkent dat haar 15-jarige zoon een gewapende inbraak heeft gepleegd. Ook is volgens haar geen sprake van een doofpot. Dat schrijft ze in een brief aan alle Amsterdammers. Lees de volledige tekst van de brief hieronder:
[..]

Toen was het nog een nep wapen :')
Alle amsterdammers dus voorgelogen :r
En zo een trut is daar de burgermeester van :|W :|W
Je weet helemaal niet of ze toen wel wist dat het niet als "nepwapen" gekwalificeerd zou worden, als ze überhaupt al wist dat het een onklaar gemaakte echte revolver was.

Laat ik het zo stellen; van haar man hoeft ze dat iig niet te hebben gehoord.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 14 september 2019 @ 11:54:42 #50
8369 speknek
Another day another slay
pi_188940433
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ze heeft het steeds gehad over een nepwapen, terwijl het dus een echt wapen blijkt te zijn.
Als het onklaar gemaakt is, is het geen echt wapen.

Daarnaast heeft ze alleen uit tweede hand gehoord wat voor wapen het was.
pi_188940438
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als vijftienjarige nog wel!
Deug-user Montagui kan het zich niet voorstellen!
Kan me van alles voorstellen.

Vraag me alleen af wat er in zijn koppie rondging toen hij dat wapen pakte en op pad ging.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_188940440
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:45 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Maar dat andere baantje met een boven modaal inkomen zal ze dan wel op eigen kracht moeten vinden, en dat kan ze niet
Die trut is gierend incompetent en is als goedmakertje door Den Haag hier neegezet :r
Dat zal wel meevallen
pi_188940452
quote:
Een Nederlands-Duitse moeder.

Blijkbaar heeft die Duitse afkomst toch de overhand gekregen.
  zaterdag 14 september 2019 @ 11:56:39 #54
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188940455
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:45 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:') :')

Ze heeft zo ongeveer persoonlijk groenlinks tot coalitiefähige partij omgeturnd en werd als kamerlid van links tot rechts zeer gerespecteerd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_188940466
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:54 schreef Montagui het volgende:

[..]

Vraag me alleen af wat er in zijn koppie rondging toen hij dat wapen pakte en op pad ging.
Weinig hij is 15 die dacht alleen stoer ga ik aan mijn vriendje laten zien
pi_188940468
quote:

[..]

Ik weet niet hoor, maar volgens mij heeft zij tussen haar vertrek uit Den Haag en haar burgemeesterspost in Amsterdam prima weten te verdienen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188940472
quote:

[..]

Waarschijnlijk wilde het aan z'n matties laten zien. Als je 15 bent, is het vet om met zo'n ding rond te lopen.
  zaterdag 14 september 2019 @ 11:58:39 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188940475
quote:
Welkom in het Puberbrein.
pi_188940480
quote:
..........Klinkt als een ideaal huwelijk :') _O-
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:45 schreef Ringo het volgende:
Vergeet jij je medicijnen niet in te nemen.
:?

De echtgenoot van Halsema heeft moeite met het vergrootglas waarmee hij wordt bekeken sinds zijn vrouw burgemeester is. „Luister, laatst hadden we al ruzie toen ik onze auto neerzette op een parkeerplek voor laden en lossen. ‘Kijk nou!’ gilde Femke, terwijl ze op het bord wees. ‘Nou én!’, zei ik.’ _O-

De familie Oey-Halsema heeft nooit gesproken over de gevolgen van het burgemeesterschap voor het gezinsleven, zegt Oey in NRC. „Nee. Wij zijn hele impulsieve, emotionele mensen. De consequenties van dat soort dingen denken we niet echt door. We gaan niet, zoals andere ouders, met z’n allen zitten en zeggen: wat betekent zo’n openbaar ambt nou voor ons als gezin?’ :')

Voor de filmmaker is het een uitgemaakte zaak. Hij blijft niet bij alles wat hij doet keurig binnen de lijntjes. ,,En dat is ook een reactie op de onvoorstelbare keurigheid van Femke, waar ik af en toe echt helemaal gek van word. Ik ben al strafbaar als ik straks op de Herengracht een stukje tegen het verkeer in fiets. Maar ik doe het gewoon. Ik overtreed iedere dag de wet.’’ :')

De revolver is een bommetje in het huwelijk.
Oey zegt dat de kwestie nog niet is uitgesproken, maar dat zijn vrouw wel ‘heel boos’ op hem is. „Alleen is dat nog nooit uitgesproken, tot op de dag van vandaag. :')

https://www.ad.nl/binnenl(...)noot-br-br~ad805986/

Die neukt dit jaar niet meer met Femke :+ _O-
pi_188940486
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Als het onklaar gemaakt is, is het geen echt wapen.

Daarnaast heeft ze alleen uit tweede hand gehoord wat voor wapen het was.
Een onklaar gemaakt wapen blijft een echt wapen en zeker geen "nepwapen".

Een "nepwapen" is zo'n plastic ding van de kermis.
pi_188940497
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:48 schreef Spectator19 het volgende:
Kunt u uitsluiten dat er op dit moment nog meer illegale wapens bij jullie in huis liggen?

„Ik ben door jullie vragen ook aan het denken gezet. Er staan op de zolder van de ambtswoning nog een heleboel onuitgepakte dozen. Ik moet even goed nadenken wat daar allemaal inzit. Want ik heb dozen waar allemaal gereedschap in zit, tot en met een Japans mes. Ik heb geen idee wat de wettelijk toegestane lengte van een lemmet mag zijn. Al dat soort dingen zit nog in koffers. En weet ik veel wat allemaal nog meer.

Komt wel mooi uit dat z'n koffers nog gepakt zijn, kan hij ze zo weer meenemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188940500
Wie is trouwens die Bekende Schrijver waarmee Femke is vreemdgegaan?
pi_188940501
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

En zie hier waarom haar man sowieso een enorme lamlul was het wapen in huis te bewaren, al even los van het feit dat je zulke dingen niet laat slingeren als er kinderen in huis zijn.
Ik ben geen fan van Halsema maar je zou maar met zo’n engnek getrouwd zijn.
Het klinkt niet echt als een huwelijk met wederzijds respect.
pi_188940518
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:50 schreef Montagui het volgende:
Je denkt dat dat joch dacht dat er een echt wapen in een laatje in de woonkamer lag?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 14 september 2019 @ 12:02:30 #65
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_188940519
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Even ervan uitgaand dat het allemaal waar is natuurlijk.
pi_188940530
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je denkt dat dat joch dacht dat er een echt wapen in een laatje in de woonkamer lag?
Hij was 15, geen 8.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_188940538
HammersteinO twitterde op zaterdag 14-09-2019 om 10:52:52 De echtscheiding doe ik voor de halve prijs en de ontslagzaak geheel Pro Deo. #FemkeHalsema #goedebuur #goudenbocht #GroenLinks #Femke https://t.co/6iAa4i69Y4 reageer retweet
:P
  zaterdag 14 september 2019 @ 12:04:28 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_188940540
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:59 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Een onklaar gemaakt wapen blijft een echt wapen en zeker geen "nepwapen".

Een "nepwapen" is zo'n plastic ding van de kermis.
Hangt er vanaf op welke manier hij onklaar gemaakt was. Aanvankelijk ging de roddel dat het een alarmpistool betrof, dat is natuurlijk ook geen plastic ding van de kermis.
pi_188940542
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 11:57 schreef Leandra het volgende:
Ik weet niet hoor, maar volgens mij heeft zij tussen haar vertrek uit Den Haag en haar burgemeesterspost in Amsterdam prima weten te verdienen.
CV Femke Halsema
Femke Halsema werd op 25 april 1966 geboren en groeide op in Enschede. Opgeleid als criminoloog :D _O- _O- bekleedde zij diverse posities in het openbaar bestuur waaronder fractievoorzitter in de Tweede Kamer en politiek leider van GroenLinks.

In 2011 verliet zij na twaalf jaar de landelijke politiek om meer praktisch bij te dragen aan het oplossen van maatschappelijke problemen. Sinds haar vertrek werkte zij als bestuurder in het bedrijfsleven, in de semipublieke sector en in de cultuur. Ook publiceerde Halsema haar politieke memoires Pluche en schreef zij het essay voor de maand van de filosofie Macht en verbeelding. Halsema woont sinds haar studententijd in Amsterdam. Zij woont samen met haar man en hun twee kinderen.

Politiek
Fractievoorzitter Tweede Kamerfractie en politiek leider van GroenLinks. Lid van de commissie voor de Inlichtingen en Veiligheidsdiensten (2002 - 2011)
Tweede Kamerlid voor GroenLinks. Woordvoerder justitie, binnenlandse zaken, gezondheidszorg en media en cultuur (1998-2011)

Wetenschap (selectie)
Bijzonder hoogleraar, leerstoel Vrede van Utrecht, faculteit Humanities. Oratie: ’De betekenis van social media voor mensenrechten en democratie’ (2012)
Bijzonder hoogleraar, Leonardo-leerstoel, Universiteit Tilburg. Oratie: ‘Politiek in de 21e eeuw’ (2011)
Projectleider Res Publica: onderzoeksproject Ministerie van Binnenlandse Zaken i.s.m. debatcentrum De Balie naar de betekenis van de grondwet voor de moderne samenleving (1997 - 1998)

Televisie, theater, journalistiek (selectie)
Een vrij land - Theatercollege over de Nederlandse identiteit; samenstelling en presentatie (24 theaters, 2018)
Terreur - Zesdelige documentaireserie NTR over internationaal terrorisme sinds de Tweede Wereldoorlog; ontwikkeling, research, presentatie (NTR, 2016 - 2019)
De Correspondent - Medeoprichter en columnist (2013 - 2016)
De Fractie - Politieke dramaserie VPRO; bedenker & coproducent (VPRO, 2013 - 2016)
Seks en de zonde - Zesdelige documentaireserie NTR over de positie van vrouwen in de islamitische wereld; ontwikkeling, research en presentatie (2012 - 2014)
Opleiding (selectie)
Doctoraal Sociale Wetenschappen, specialisatie criminologie en rechtssociologie, Rijksuniversiteit Utrecht (1989 - 1993)

https://www.amsterdam.nl/(...)er/cv-femke-halsema/

Ik zie na een tussenjaar 2012 geen enkel bewijs van een goede betaalde baan, enkel alleen wat bezig zijn dankzij haar man ;)
  zaterdag 14 september 2019 @ 12:05:18 #70
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188940547
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:00 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Wie is trouwens die Bekende Schrijver waarmee Femke is vreemdgegaan?
Harry Mulisch.
pi_188940557
Nu wordt niet alleen de zoon strafrechterlijk vervolgd.

Ook de echtgenoot zal zich moeten verantwoorden voor het bezit van wapen(s). Gaat dit dan ook naar het OM van Haarlem?
pi_188940561
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Harry Mulisch.
Echt? Met die bejaarde lul?
  zaterdag 14 september 2019 @ 12:11:09 #73
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188940604
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:04 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

CV Femke Halsema
Femke Halsema werd op 25 april 1966 geboren en groeide op in Enschede. Opgeleid als criminoloog :D _O- _O- bekleedde zij diverse posities in het openbaar bestuur waaronder fractievoorzitter in de Tweede Kamer en politiek leider van GroenLinks.

In 2011 verliet zij na twaalf jaar de landelijke politiek om meer praktisch bij te dragen aan het oplossen van maatschappelijke problemen. Sinds haar vertrek werkte zij als bestuurder in het bedrijfsleven, in de semipublieke sector en in de cultuur. Ook publiceerde Halsema haar politieke memoires Pluche en schreef zij het essay voor de maand van de filosofie Macht en verbeelding. Halsema woont sinds haar studententijd in Amsterdam. Zij woont samen met haar man en hun twee kinderen.

Politiek
Fractievoorzitter Tweede Kamerfractie en politiek leider van GroenLinks. Lid van de commissie voor de Inlichtingen en Veiligheidsdiensten (2002 - 2011)
Tweede Kamerlid voor GroenLinks. Woordvoerder justitie, binnenlandse zaken, gezondheidszorg en media en cultuur (1998-2011)

Wetenschap (selectie)
Bijzonder hoogleraar, leerstoel Vrede van Utrecht, faculteit Humanities. Oratie: ’De betekenis van social media voor mensenrechten en democratie’ (2012)
Bijzonder hoogleraar, Leonardo-leerstoel, Universiteit Tilburg. Oratie: ‘Politiek in de 21e eeuw’ (2011)
Projectleider Res Publica: onderzoeksproject Ministerie van Binnenlandse Zaken i.s.m. debatcentrum De Balie naar de betekenis van de grondwet voor de moderne samenleving (1997 - 1998)

Een vrij land - Theatercollege over de Nederlandse identiteit; samenstelling en presentatie (24 theaters, 2018)
Terreur - Zesdelige documentaireserie NTR over internationaal terrorisme sinds de Tweede Wereldoorlog; ontwikkeling, research, presentatie (NTR, 2016 - 2019)
De Fractie - Politieke dramaserie VPRO; bedenker & coproducent (VPRO, 2013 - 2016)
Seks en de zonde - Zesdelige documentaireserie NTR over de positie van vrouwen in de islamitische wereld; ontwikkeling, research en presentatie (2012 - 2014)
Opleiding (selectie)
Doctoraal Sociale Wetenschappen, specialisatie criminologie en rechtssociologie, Rijksuniversiteit Utrecht (1989 - 1993)

Ik zie na een tussenjaar 2012 geen enkel bewijs van een goede betaalde baan, enkel alleen wat bezig zijn dankzij haar man ;)
Ah de typisch rechtse misvatting dat competentie en inkomen 1 op 1 mappen. Precies de reden dat de wetenschap, de journalistiek, de kunsten en het onderwijs linkse bolwerken zijn, rechtsen geloven dat succes gelijkstaat aan gouden kranen in de badkamer en een diamanten rolex om de pols.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 14 september 2019 @ 12:13:53 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_188940628
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:04 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

CV Femke Halsema

Politiek

Wetenschap (selectie)

Opleiding (selectie)

Hoogleraarschap.
pi_188940651
quote:
Thnx, vervelende vent zeg :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188940689
quote:

[..]

Harry Mulisch.
Die was zo wat 40 jaar ouder.
I´m back.
pi_188940698
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die was zo wat 40 jaar ouder.
Hoe oud was zij dan, op het moment dat ze hem afzoog?
pi_188940718
Lekker interview hoor, het zal wel gezellig zijn dit weekend bij huize Halsema.
pi_188940727
quote:

[..]

CV Femke Halsema

Politiek

Wetenschap (selectie)

Opleiding (selectie)

Haar man heeft eerder meer werk dankzij haar dan omgekeerd.
Daarbij ontbreken allerlei bestuursfuncties in dat overzicht.
En ze was gewoon in te huren als dagvoorzitter, en ik denk dat ze daar prima van kon rondkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188940750
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Haar man heeft eerder meer werk dankzij haar dan omgekeerd.
Daarbij ontbreken allerlei bestuursfuncties in dat overzicht.
En ze was gewoon in te huren als dagvoorzitter, en ik denk dat ze daar prima van kon rondkomen.
Heeft Harry Mulisch haar ook een keer ingehuurd als dagvoorzitter?
pi_188940771
Het staat er verdomme ook gewoon:
quote:
Sinds haar vertrek werkte zij als bestuurder in het bedrijfsleven, in de semipublieke sector en in de cultuur.
Bestuursfuncties dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 14 september 2019 @ 12:27:51 #82
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188940788
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:26 schreef Leandra het volgende:
Het staat er verdomme ook gewoon:
[..]

Bestuursfuncties dus.
Overigens geloof ik wel dat ze niet heel erg geschikt is als bestuurder, ondanks dat ik haar als politicus altijd zeer kan waarderen. Teveel een bijter, te idealistisch...
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_188940841
Ik kan alleen maar denken: arm kind. Heeft iets stoms gedaan, maar hij blijft 15. Dan word je door een grote krant al onder de bus gegooid op de voorpagina, maar dan blijft die publiciteit omtrent je vader en moeder ook nog zo rollen. En dan krijg je al jaren al veel shit over je heen en mensen bij je huis want je moeder is Halsema. Dan groei je niet normaal op
pi_188940847
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:24 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Heeft Harry Mulisch haar ook een keer ingehuurd als dagvoorzitter?
Want die leefde nog toen zij uit de politiek vertrok?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188940866
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Overigens geloof ik wel dat ze niet heel erg geschikt is als bestuurder, ondanks dat ik haar als politicus altijd zeer kan waarderen. Teveel een bijter, te idealistisch...
Ik denk dat dat in veel bestuursfuncties helemaal niet zo speelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 14 september 2019 @ 12:35:06 #86
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188940880
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat dat in veel bestuursfuncties helemaal niet zo speelt.
Geen idee, ik wil er in ieder geval zelf niet aan bijdragen dat door dit niemendallerig prive-akkefietje haar functioneren en geschiktheid in twijfel wordt getrokken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_188940891
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Geen idee, ik wil er in ieder geval zelf niet aan bijdragen dat door dit niemendallerig prive-akkefietje haar functioneren en geschiktheid in twijfel wordt getrokken.
Nee idd, mensen die dat wel doen doen dat ook alleen op pure persoonlijke afkeur, heeft niets met haar functioneren te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188940911
quote:

[..]

Harry Mulisch.
Dat verzin je. Met zo'n ouwe kerel?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_188940923
Tja, zo geef je de Telegraaf gratis en voor niks heel veel munitie in handen.
  zaterdag 14 september 2019 @ 12:40:30 #90
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188940946
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:38 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Gerard Reve zal 't niet geweest zijn, die was katholiek.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_188940979
Waar komt dat vreemdgaan met een schrijver verhaal überhaupt vandaan?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188940999
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:43 schreef Leandra het volgende:
Waar komt dat vreemdgaan met een schrijver verhaal überhaupt vandaan?
Geen Stijl.

quote:
Oey verliet de echtelijke sponde overigens al eerder nadat Femke schuins marcheerde met die Bekende Schrijver, dus het was al stuk.
https://www.geenstijl.nl/(...)-door-interview-nrc/
I´m back.
pi_188941004
Ik tegen mijn man: Weet jij iets over Femke Halsema die vreemdgegaan zou zijn met een schrijver?
Mijn man: Dat heeft ze me nooit verteld?

:D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 14 september 2019 @ 12:51:37 #94
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_188941066
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ah de typisch rechtse misvatting dat competentie en inkomen 1 op 1 mappen. Precies de reden dat de wetenschap, de journalistiek, de kunsten en het onderwijs linkse bolwerken zijn, rechtsen geloven dat succes gelijkstaat aan gouden kranen in de badkamer en een diamanten rolex om de pols.
Vooroordelen over rechts zijn natuurlijk geen greintje terechter/onterechter.
NB. Diamanten op je Rolex is net iets teveel van het goede. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 14 september 2019 @ 12:53:30 #95
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188941080
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:51 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Vooroordelen over rechts zijn natuurlijk geen greintje terechter/onterechter.
NB. Diamanten op je Rolex is net iets teveel van het goede. ;)
Dat weet ik ook wel ;)
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 14 september 2019 @ 12:54:42 #96
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188941095
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:38 schreef maryen65 het volgende:
Ik heb het me laten vertellen. Ze was nog jong hè, in haar studententijd. En Mulisch een knappe gentleman van in de vijftig. Geen idee of ze toen al met heur huidige eega het bed deelde.
pi_188941097
quote:

[..]

Harry Mulisch.
Hoe komen we hier eigenlijk ineens bij?
  zaterdag 14 september 2019 @ 12:56:24 #98
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188941115
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:54 schreef VEM2012 het volgende:
Hoe komen we hier eigenlijk ineens bij?
Geen idee. Maar ik ben dol op zulke speculaties.
pi_188941130
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2019 12:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik heb het me laten vertellen. Ze was nog jong hè, in haar studententijd. En Mulisch een knappe gentleman van in de vijftig. Geen idee of ze toen al met heur huidige eega het bed deelde.
Waarom is het nu ook nog ineens relevant dat ze een wild studentenleven had?
pi_188941164
de vader van de zoon van Femke Halsoverkomsema cq de (ex)partner heeft een wapen?

het is dus gvd geen nepwapen maar een ECKT wapen???

wtfffffffffffffffffffffffffff
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')