abonnement Unibet Coolblue
pi_188921023
Na dit jaar verhuisd te zijn besloten we een nieuwe keuken te laten plaatsen,
en die hebben we dan ook besteld. De keuken komt over een maand maar ivm werk hebben we besloten in de laatste paar dagen van de vakantie de keuken weg te halen.

De nieuwe keuken komt eind oktober, daarom heb ik toen we de keuken bestelden gezegd dat we dan wel een buitenkeuken moesten hebben zodat we gewoon kunnen koken :7 .

Jammer genoeg wisten we toen niet dat de badkamer verkeerd geplaatst is, dus zodra we daaraan beginnen komt die ook ...

Jammer genoeg heeft de vorige eigenaar eerst de keuken geplaatst en toen pas gestuuct |:(








[ Bericht 12% gewijzigd door Sgt.Warlock op 14-09-2019 13:37:04 ]
The past is history, the future a mystery, today is a gift, that why it is the present
pi_188923174
Leuk en nieuw project!

Je plaatje doet niks.
Laat die handjes wapperen!
pi_188923221
Ik zou even alle losse foto's plaatsen die je onder elkaar hebt gezet in de link, dat leest wat makkelijker voor ons luie fokkers. :+
pi_188939100
Dus je hebt nu eigenlijk geen keuken tot eind volgende maand?
Resistance is futile.
pi_188939326
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2019 09:58 schreef Seven. het volgende:
Dus je hebt nu eigenlijk geen keuken tot eind volgende maand?
Heerlijk, iedere dag thuisbezorgd 😊
pi_188941700
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 september 2019 09:58 schreef Seven. het volgende:
Dus je hebt nu eigenlijk geen keuken tot eind volgende maand?
Klopt, geen "echtekeuken" , maar we hebben wel de buitenkeuken als in bbq... dus we hebben de komende 5 weken elke dag eten van de barbecue. gisteren bij voorbeeld stoofvlees met goulash en ovenaardappeltjes. Kan makkelijk als je ook indirect vuur gebruikt en ook gezond. Af en toe een keer thuisbezorgd kan best, maar we gaan proberen gewoon te koken ( er zit ook een sideburner bij om water te koken en groenten/aardappelen)
The past is history, the future a mystery, today is a gift, that why it is the present
  zaterdag 14 september 2019 @ 14:28:23 #7
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_188942224
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:40 schreef Sgt.Warlock het volgende:

[..]

Klopt, geen "echtekeuken" , maar we hebben wel de buitenkeuken als in bbq... dus we hebben de komende 5 weken elke dag eten van de barbecue. gisteren bij voorbeeld stoofvlees met goulash en ovenaardappeltjes. Kan makkelijk als je ook indirect vuur gebruikt en ook gezond. Af en toe een keer thuisbezorgd kan best, maar we gaan proberen gewoon te koken ( er zit ook een sideburner bij om water te koken en groenten/aardappelen)
Hahah, bazenoplossing hoor! :D

Wat voor keuken komt er weer in? ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_188946079
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2019 13:40 schreef Sgt.Warlock het volgende:

[..]

Klopt, geen "echtekeuken" , maar we hebben wel de buitenkeuken als in bbq... dus we hebben de komende 5 weken elke dag eten van de barbecue. gisteren bij voorbeeld stoofvlees met goulash en ovenaardappeltjes. Kan makkelijk als je ook indirect vuur gebruikt en ook gezond. Af en toe een keer thuisbezorgd kan best, maar we gaan proberen gewoon te koken ( er zit ook een sideburner bij om water te koken en groenten/aardappelen)
OK, succes! Was er een reden dat je keuken er nu al uit moest?
Resistance is futile.
pi_188959922


Dit komt in de plaats van wat er gesloopt is al, gekozen voor inductie ipv gas en alleen onderkastjes, met een zwart granieten aanrechtblad en stootrand van 23cm, en bij het kookdeel tot aan de afzuigkap tegen spetteren . De afzuigkap is schuin omdat ik mijn hoofd steeds stoot.De ksstjes licht gekleurd ivm de vloer die wat grijzig is (ben kleurenblind, dus vergeef me als het de verkeerde kleur is). Nieuwe pannen hebben we al gekocht van BK met afgietrand (dus geen vergiet meer nodig) , die ook in de oven mogen tot 180 graden voor de stoofpotten en een wok met "schudrand" zodat je minder spettert.


Dit komt er aan de andere kant. Gekozen voor licht eiken aan deze kant en een stoomoven omdat mijn vrouw deze al gewend is en het veel pannen scheelt. Wel een van 60 cm breed zodat wel de lasagnaschaal erin past. De koelkast en diepvries ernaast en een grote servieskast links zodat je met overlopen 1 stap zet steeds.

Bijvoorbeeld van de kookplaat omdraaien en een stap naar rechts voor de koelkast, 1 stap en omdraaien en voor de kraan enz.

Rechts daarvan een lager deel waar de espressomachine en de waterkoker komen te staan zodat ze uit zicht blijven.

De keuken moest er nu uit omdat op werk de drukke tijd begint waardoor vrij krijgen moeilijk is en dit de laatste dag van onze vakantie was. Tot nu toe is het grootste behelpen afwassen in de badkamer. We mogen van de buren hun oven gebruiken als we willen, en we zouden ook de vaatwasser mogen gebruiken van de buren dus dat is op zich goed geregeld.

Zaterdag de badkamer dingen doorgesproken. We wachten op de offerte , maar ze kunnen dan op 18 november beginnen. Ze zijn dan een paar dagen voor kerst klaar verwachten ze.
The past is history, the future a mystery, today is a gift, that why it is the present
pi_188988725
Handig dat de plaatjes het doen. :-)

En over die indeling is goed nagedacht hé. Hebben jullie de indeling ook al 3D gezien?

Plus: goede buren zijn heel veel waard in zo'n behelpen-situatie. *O*
pi_188988812
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2019 19:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

OK, succes! Was er een reden dat je keuken er nu al uit moest?
Zie boven.

Vandaag de elektricien, met voor vonkenboer een foto van de meterkast:



verder:





En voor degenen die zich afvraagt of je gezond kan eten van een buitenkeuken:
The past is history, the future a mystery, today is a gift, that why it is the present
  Moderator dinsdag 17 september 2019 @ 13:00:02 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188989052
Dat stuckwerk _O-

En die maaltijd ziet er prima uit :9

Mooi ouderwets tekenwerk, die keuken O+
Compleet met posballonnen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189012484
Die grilstrepen nondeju, nu heb ik honger!
pi_189131061
Update:
volgende week vrijdag komt de stukadoor, en de keukenboer heeft laten weten een week eerder dan gepland te leveren..

het meest vervelende tot nu toe is geen afwasmachine, dus de oude vaatwasmachine aangesloten om dat te fixed. Buitenkeuken is echt aan te raden!

Badkamer: nog geen offerte gehad, maar wel een 3d tekening.
The past is history, the future a mystery, today is a gift, that why it is the present
pi_189347263
de stukadoor is geweest, alles ziet er strak uit!

voorstrijk:


resultaat:

The past is history, the future a mystery, today is a gift, that why it is the present
pi_189369009
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 12:48 schreef Sgt.Warlock het volgende:

[..]

Zie boven.

Vandaag de elektricien, met voor vonkenboer een foto van de meterkast:

[ afbeelding ]

verder:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En voor degenen die zich afvraagt of je gezond kan eten van een buitenkeuken:
[ afbeelding ]
ziet er top uit,
even een onozele vraag van mij, is er een speciale reden dat je de 230v stopcontacten inbouw heb gemaakt en de krachtstroom er naast als opbouw variant?
https://www.groepenkastcompleet.nl/perilex-stopcontact-inbouw
pi_189376246
Zit onder de plint dus dan zou ik me zeker de moeite sparen in beton een doos te boren!
Laat die handjes wapperen!
  Moderator vrijdag 11 oktober 2019 @ 06:14:44 #18
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189376471
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:11 schreef akatar het volgende:

[..]

ziet er top uit,
even een onozele vraag van mij, is er een speciale reden dat je de 230v stopcontacten inbouw heb gemaakt en de krachtstroom er naast als opbouw variant?
https://www.groepenkastcompleet.nl/perilex-stopcontact-inbouw
Er is ruimte genoeg achter de plint van de keuken. En om daar nou speciaal iets in de beton wand te maken.

Dit is eenvoudiger en minder arbeidsintensief. :)
pi_189377368
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 06:14 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Er is ruimte genoeg achter de plint van de keuken. En om daar nou speciaal iets in de beton wand te maken.

Dit is eenvoudiger en minder arbeidsintensief. :)
Het is op verzoek van de keukenboer, iets met makkelijker en als je een andere inductieplaat nodig hebt kan het zijn dat de aansluiting anders is en dan kunnen ze er makkelijker bij .
The past is history, the future a mystery, today is a gift, that why it is the present
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')