quote:Op dinsdag 10 september 2019 19:38 schreef opreis het volgende:
Deze al voorbij gekomen?
https://streamable.com/oa8vr
In F2 dus wel een straf voor uitgedeeld maar bij Leclerc dus niet
Gelden dezelfde regels?quote:Op dinsdag 10 september 2019 19:38 schreef opreis het volgende:
Deze al voorbij gekomen?
https://streamable.com/oa8vr
In F2 dus wel een straf voor uitgedeeld maar bij Leclerc dus niet
Nee, de gehele wagen moet over de lijn zijn, niet alleen het deel dat de grond raakt.quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:49 schreef BroesWillems het volgende: [..] Dat vind ik dus raar, het is geen voetbal, waarbij de bal vaak door de lucht gaat. Dan is het logisch dat de bal geheel over de lijn moet. Anders gelden er andere regels als de bal rolt of in de lucht hangt. Bij F1 is dat anders, dat is doorgaans geen sport waarbij je door de lucht hoort te vliegen. Je kon nu heel duidelijk zien dat alle gedeelten die grond raken over de lijn waren. Als je dat nu aanhoud als richtlijn, kan er nooit tegenspraak zijn.
Nee. Maar andere coureurs die hetzelfde deden in de F2 hebben ook geen straf gekregen, zal wel wat anders zijn.quote:Op dinsdag 10 september 2019 19:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gelden dezelfde regels?
Ik heb ergens gelezen dat je het wat dat betreft niet te direct met elkaar mag vergelijken, maar ik weet niet of dat iemands mening was of dat het ook echt vaststaat.
En aan de andere kant. Misschien was die straf die Camara kreeg veel te zwaar. Een verkeerde beslissing moet je niet willen herhalen
Het is enigszins zwaar, maar niet per se onterecht IMO. Sette Camara had ook Nyck nét voorbij kunnen laten gaan. Dan had hij geen straf gekregen en had hij maar 0,5-1 sec achterstand op Nyck gehad en daarna kans om terug te komen. Coureurs zullen altijd schaamteloos voordeel pakken en dat is de schuld van de FIA zelf, want er was een periode dat er slecht ingegrepen werd en je dus reeel een paar seconden per race kon winnen door stout te zijn.quote:Op dinsdag 10 september 2019 19:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gelden dezelfde regels?
Ik heb ergens gelezen dat je het wat dat betreft niet te direct met elkaar mag vergelijken, maar ik weet niet of dat iemands mening was of dat het ook echt vaststaat.
En aan de andere kant. Misschien was die straf die Camara kreeg veel te zwaar. Een verkeerde beslissing moet je niet willen herhalen
Dat is juist de reden om zwaarder te straffen, zodat ze leren dat zoiets niet magquote:Op dinsdag 10 september 2019 21:57 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het is enigszins zwaar, maar niet per se onterecht IMO. Sette Camara had ook Nyck nét voorbij kunnen laten gaan. Dan had hij geen straf gekregen en had hij maar 0,5-1 sec achterstand op Nyck gehad en daarna kans om terug te komen. Coureurs zullen altijd schaamteloos voordeel pakken en dat is de schuld van de FIA zelf, want er was een periode dat er slecht ingegrepen werd en je dus reeel een paar seconden per race kon winnen door stout te zijn.
Het raadsel is dan inderdaad waarom ze in de F1 anders acteren. Wellicht om de strijd levend te houden, want Hamilton had over een heel rondje iets meer pace (toen zijn banden nog heel waren). Maar de rijdersbriefing van de F1 is niet de rijdersbriefing van de F2, dat is waar. Maar normaal gesproken laten ze juist in de F2 iets meer toe, omdat dat nog lerende rijders zijn.
Ja, dat zeg ik ook. Maar dat vind ik dus raar. Dat kun je alleen zien door er een camera recht boven te hangen. Wat natuurlijk onmogelijk is bij alle lijnen.quote:Op dinsdag 10 september 2019 21:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, de gehele wagen moet over de lijn zijn, niet alleen het deel dat de grond raakt.
Daarom geven ze Vettel ook het voordeel van de twijfel. Meestal is het wel duidelijk, maar soms niet.quote:Op dinsdag 10 september 2019 22:53 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik ook. Maar dat vind ik dus raar. Dat kun je alleen zien door er een camera recht boven te hangen. Wat natuurlijk onmogelijk is bij alle lijnen.
Misschien. Maar bij het betere elbogenbeukwerk zijn ze vrij mild in de F2.quote:Op dinsdag 10 september 2019 22:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is juist de reden om zwaarder te straffen, zodat ze leren dat zoiets niet mag
En dan kom ik terug op m'n originele post, als ze dit nou zouden aanhouden is de discussie er dus niet.quote:Op dinsdag 10 september 2019 23:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarom geven ze Vettel ook het voordeel van de twijfel. Meestal is het wel duidelijk, maar soms niet.
quote:Op dinsdag 10 september 2019 16:49 schreef BroesWillems het volgende: [..]
[Knip]
Je kon nu heel duidelijk zien dat alle gedeelten die grond raken over de lijn waren. Als je dat nu aanhoud als richtlijn, kan er nooit tegenspraak zijn.
Het hele weekend mooie shots van boven maar toevallig bij dat moment niet.quote:Op dinsdag 10 september 2019 22:53 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik ook. Maar dat vind ik dus raar. Dat kun je alleen zien door er een camera recht boven te hangen. Wat natuurlijk onmogelijk is bij alle lijnen.
Niet precies genoeg. Maximaal op een aantal cm's.quote:Op woensdag 11 september 2019 09:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Moet toch ook gewoon met de gps kunnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |