Verhalen, software, taarten, een mooie tuin, foto's, filmpjes, tekeningen, muziek...quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:26 schreef heywoodu het volgende:
Wat zou ik voor dingen moeten maken?
Maar ik heb helemaal geen zin om verhalen te verzinnen, of software te maken, of taarten te bakken, of een mooie tuin te maken, of te tekenen. Ik doe liever dingen die ik wél leuk vind!quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Verhalen, software, taarten, een mooie tuin, foto's, filmpjes, tekeningen, muziek...
Dan komt er ook nog wat uit je
Maar er zijn ook mensen die het leuk en normaal vinden om weekend in, weekend uit in een kroeg of club of andere gelegenheid te hangen. Elke keer weer lazarus, elke keer weer je euro's er doorheen jagen aan veel te dure drank.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:36 schreef Postbus100 het volgende:
Terechte klacht. Een keertje netflixen is leuk (en een avondje met z'n 8-en bij iemand afspreken en Netflix kijken, kan ook), maar hele dagen netflixen en verder niets meer doen is wel pure armoede hoor.
(hele dagen FOK!ken ook, daar niet van. *kijkt naar zichzelf* )
En dat is de hele dag binnen zitten en naar een schermpje kijken?quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar ik heb helemaal geen zin om verhalen te verzinnen, of software te maken, of taarten te bakken, of een mooie tuin te maken, of te tekenen. Ik doe liever dingen die ik wél leuk vind!
Alsof dat het enige alternatief is.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar er zijn ook mensen die het leuk en normaal vinden om weekend in, weekend uit in een kroeg of club of andere gelegenheid te hangen. Elke keer weer lazarus, elke keer weer je euro's er doorheen jagen aan veel te dure drank.
Mensen genoeg die dat leuk en 'lekker sociaal' vinden, zelf lijkt het me nogal leeg en godvergeten saai.
Inderdaad. Je kan niet altijd actief zijn dus prima om wat te kijken. Maar sommigen doen weekenden lang niks anders. Wat een treurnis.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:36 schreef Postbus100 het volgende:
Terechte klacht. Een keertje netflixen is leuk (en een avondje met z'n 8-en bij iemand afspreken en Netflix kijken, kan ook), maar hele dagen netflixen en verder niets meer doen is wel pure armoede hoor.
(hele dagen FOK!ken ook, daar niet van. *kijkt naar zichzelf* )
Op sommige dagen wel, op andere dagen nietquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En dat is de hele dag binnen zitten en naar een schermpje kijken?
Eindelijk snap je hetquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En dat is de hele dag binnen zitten en naar een schermpje kijken?
Natuurlijk niet, het was slechts een voorbeeld. Er zijn nou eenmaal mensen die graag dingen doen die anderen saai of nutteloos of wat dan ook vinden, en andersom.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:40 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Alsof dat het enige alternatief is.
oja, en trouwens, daar vind ik ook wat van (van mensen die weekenden lang in de kroeg lopen zuipen). Net zoveel pure armoe van niet weten wat je anders met je leven moet. Al kan dat ook heel leuk zijn, hoor.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, het was slechts een voorbeeld. Er zijn nou eenmaal mensen die graag dingen doen die anderen saai of nutteloos of wat dan ook vinden, en andersom.
Ik heb het idee dat het vele Netflixen de fantasie nogal aantast. Dan moet alles voorgekauwd worden.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:40 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Alsof dat het enige alternatief is.
Wat doe jij voor spannende dingen dan?quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het vele Netflixen de fantasie nogal aantast. Dan moet alles voorgekauwd worden.
-Vrienden bezoekenquote:Op zaterdag 7 september 2019 13:05 schreef Leonos het volgende:
[..]
Wat doe jij voor spannende dingen dan?
Ik wil graag jou zijnquote:Op zaterdag 7 september 2019 13:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
-Vrienden bezoeken
-Lange natuur wandelingen maken
-Naar speciaal bier events gaan
-Wijn maken
-Boeken schrijven
-Daten/Leuke dingen met een lieve vrouw ondernemen
-Fietsen in andere delen van het land
-Musea bezoeken
Ik heb geeneens Netflix
En hoe precies heb jij daar last van?quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:17 schreef Hexagon het volgende:
Hoe vaak hoor je tegenwoordig dat eer bepaalde groep mensen als favoriete bezigheid enkel thuis zit op de bank voor Netflix. Leuk ieder moment van de dag de ene na de andere serie kunnen kijken.
Maar iets ondernemen gebeurt dus niet meer. Gaat dagje erop uit. Geen dingen maken. Geen sociale activiteit. Alleen maar voor de buis hangen.
Wat treurig, je vrije tijd enkel series consumeren voor een schermpje.
Aldus opa die zelf al bijna 2 decennia elke dag zijn vrije aan het spenderen is met het maken van baggertopics achter eenzelfde schermpje.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:17 schreef Hexagon het volgende:
Wat treurig, je vrije tijd enkel consumeren voor een schermpje.
Saaaaai, dan ben je daar bij iemand anders in huis. En dan?quote:
Saaaaaaiquote:-Lange natuur wandelingen maken
Gewoon een doos speciaalbiertjes bestellen en thuis op de bank leegklappenquote:-Naar speciaal bier events gaan
Wijn is voor wijven, en waarom zou je het zelf maken als je het gewoon kunt kopen, gemaakt door pro's die weten hoe je wijn maakt omdat het hun vak is.quote:-Wijn maken
Hoe kut is dit, echt wtf het zal maar je hobby zijnquote:-Boeken schrijven
Ook saaai, vrouwen zijn gewoon niet leuk, alleen om mee te seksen maar kun je ook niet heel de dag doenquote:-Daten/Leuke dingen met een lieve vrouw ondernemen
Ook niet leuk echt leuk van jippiieeeee dit wil doenquote:-Fietsen in andere delen van het land
Ja daaaaaaag, Zum kotsenquote:-Musea bezoeken
Nou dat laatste is dus precies wat je nodig hebt, je weet niet wat je mistquote:Ik heb geeneens Netflix
Ik denk dat het schadelijk is voor de samenleving als velen enkel in hun muffe woonkamer op hun luie reet zitten te Netflixen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 13:23 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
En hoe precies heb jij daar last van?
Kinderen, die kan het land wel gebruikenquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:26 schreef heywoodu het volgende:
Wat zou ik voor dingen moeten maken?
Wat een onzinquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Verhalen, software, taarten, een mooie tuin, foto's, filmpjes, tekeningen, muziek...
Dan komt er ook nog wat uit je
Voor de eigen ontwikkeling van die mensen heeeeeeeeel misschien als je dat uitsluitend doet, hoezo schadelijk voor de samenleving?quote:Op zaterdag 7 september 2019 13:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat het schadelijk is voor de samenleving als velen enkel in hun muffe woonkamer op hun luie reet zitten te Netflixen.
Hoe dan?quote:Op zaterdag 7 september 2019 13:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat het schadelijk is voor de samenleving als velen enkel in hun muffe woonkamer op hun luie reet zitten te Netflixen.
Het gaat ten koste van sociale verbanden. Van vrijwilligerswerk. Van onderlinge solidariteit. Van ontwikkeling van de maatschappij als geheel. Schadelijk dus wanneer mensen Netflix tot hun levensdoel hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 7 september 2019 13:39 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Voor de eigen ontwikkeling van die mensen heeeeeeeeel misschien als je dat uitsluitend doet, hoezo schadelijk voor de samenleving?
Er is geen ruimte en capaciteit in Nederland als iedereen elke vrije minuut van zijn leven erop uitgaat.
Waar heb je zon en warmte voor nodig als je binnen zit?!quote:Op zaterdag 7 september 2019 13:38 schreef Hyaenidae het volgende:
Sowieso, mensen die altijd ergens heen willen gaan![]()
Waarom niet gewoon tevreden zijn met je eigen hut? Neem een voorbeeld aan mijn kat, is al meer dan 10 jaar de straat niet uit geweest, op een bezoek aan de dierenarts na maar dat was niet op eigen initiatief.
Hij kan zo de wijde wereld intrekken, maar doet dat niet, simpelweg omdat hij tevreden is met zijn huis en tuintje, en is nog elke dag vrolijk en opgewekt en kan elke dag genieten van lekker eten.
Ik heb dat ook wel een beetje, geef mij maar gewoon lekker eten, beetje fok en Netflix dan hoor je mij niet klagen hoor.
Ja behalve dan over het schijtweer, een beetje zon en warmte kan er blijkbaar ook niet meer vanaf
Vrijwilligerswerkquote:Op zaterdag 7 september 2019 13:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het gaat ten koste van sociale verbanden. Van vrijwilligerswerk. Van onderlinge solidariteit. Van ontwikkeling van de maatschappij als geheel. Schadelijk dus wanneer mensen Netflix tot hun levensdoel hebben gemaakt.
In mijn royale achtertuinquote:Op zaterdag 7 september 2019 13:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Waar heb je zon en warmte voor nodig als je binnen zit?!
FOK!enquote:Op zaterdag 7 september 2019 13:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
In mijn royale achtertuin![]()
Heb een heerlijk plekje onder de boom 's zomers waar ik lekker kan fokken
Ah ja dat is wel lekker inderdaad, terechte klacht.quote:Op zaterdag 7 september 2019 13:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
In mijn royale achtertuin![]()
Heb een heerlijk plekje onder de boom 's zomers waar ik lekker kan fokken
Daten?quote:Op zaterdag 7 september 2019 13:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
-Vrienden bezoeken
-Lange natuur wandelingen maken
-Naar speciaal bier events gaan
-Wijn maken
-Boeken schrijven
-Politieke bieenkomstem bezoeken
-Daten/Leuke dingen met een lieve vrouw ondernemen