Vast wel.quote:Op zaterdag 7 september 2019 00:56 schreef Simmertje het volgende:
Duitsland en Nederland gaan gewoon door. Heeft het nog een voordeel om eerste te worden? Voordeel bij de poule indeling op het EK?
Nou zeg, dit is ook wat onzinnig. Kuyt middelmatig noemen slaat gewoon nergens op, die was in die tijd ontzettend goed (en nooit minder dan vdVaart). Engelaar, Ooijer en Braafheid speelden zelden tot nooit mee, verder waren alleen Heitinga en Mathijsen zeer matige spelers die een vaste basisplek hadden.quote:Op zaterdag 7 september 2019 00:02 schreef JR-Style-93 het volgende: [..] Kijk even naar de teams met De Grote Vier erin, die werden ook omgeven door middelmatige spelers als Heitinga, Mathijsen, een bejaarde van Bronckhorst, Kuyt, Engelaar, Ooijer, Braafheid.
Kan me hier ook in vinden. Van Persie, Robben, Sneijder en Van Bommel waren gewoon wereldtop in 2010. Kuijt, Van der Vaart en Nigel de Jong uitstekende spelers net onder de top en Heitinga en Mathijssen functioneerden ook gewoon prima.quote:Op zaterdag 7 september 2019 02:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nou zeg, dit is ook wat onzinnig. Kuyt middelmatig noemen slaat gewoon nergens op, die was in die tijd ontzettend goed (en nooit minder dan vdVaart). Engelaar, Ooijer en Braafheid speelden zelden tot nooit mee, verder waren alleen Heitinga en Mathijsen zeer matige spelers die een vaste basisplek hadden.
Op het moment hebben we drie á vier spelers van topkwaliteit (van Dijk, de Jong en Wijnaldum; de Ligt vermoedelijk ook maar die heeft niet zijn beste vorm te pakken), verder zijn Babel, Blind en Depay enorm wisselvallig en Dumfries en Promes gewoon niet zo goed. Ik vind de selecties waarmee Nederland tussen 2008 en 2012 mee speelde toch wel wat beter dan wat we nu hebben.
Van persie was vrij wisselvallig en stond altijd buitenspel omdat hij niet wilde rennen. Van bommel was ook slecht, onvergelijkbaar met frenkie de Jong. En robben speelde helaas niet op z'n top door zijn blessures. Wat we nu hebben is denk ik sterker, want nu de aanval sterker begint te worden overheersen we straks in alle linies van het veld.quote:Op zaterdag 7 september 2019 02:21 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Kan me hier ook in vinden. Van Persie, Robben, Sneijder en Van Bommel waren gewoon wereldtop in 2010. Kuijt, Van der Vaart en Nigel de Jong uitstekende spelers net onder de top en Heitinga en Mathijssen functioneerden ook gewoon prima.
Dat elftal was aanvallend veel beter dan het huidige Oranje. Dat zie je ook aan de kwaliteit van de goals.
Welke limiet bedoel je?quote:Op vrijdag 6 september 2019 21:55 schreef Doublepain het volgende:
Kan er niks aan doen dat @:Danny een mongolen limiet erop heeft gezet
ow. nou ja, als die te lang wordt past het niet meer op de regel, dus is het zinloos om 'm langer te kunnen maken.quote:
Nu word ik wel uitgelachenquote:Op zaterdag 7 september 2019 09:33 schreef Danny het volgende:
[..]
ow. nou ja, als die te lang wordt past het niet meer op de regel, dus is het zinloos om 'm langer te kunnen maken.
Van Bommel was aanvoerder bij Bayern München.quote:Op zaterdag 7 september 2019 07:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Van persie was vrij wisselvallig en stond altijd buitenspel omdat hij niet wilde rennen. Van bommel was ook slecht, onvergelijkbaar met frenkie de Jong. En robben speelde helaas niet op z'n top door zijn blessures. Wat we nu hebben is denk ik sterker, want nu de aanval sterker begint te worden overheersen we straks in alle linies van het veld.
Zo kun je alles relativeren. Van Persie en Robben waren in alles beter dan onze huidige aanvallers en spelers als Van der Vaart en Kuijt eigenlijk ook.quote:Op zaterdag 7 september 2019 07:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Van persie was vrij wisselvallig en stond altijd buitenspel omdat hij niet wilde rennen. Van bommel was ook slecht, onvergelijkbaar met frenkie de Jong. En robben speelde helaas niet op z'n top door zijn blessures. Wat we nu hebben is denk ik sterker, want nu de aanval sterker begint te worden overheersen we straks in alle linies van het veld.
Kuijt voegde aanvallend ook nooit wat toe.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:14 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Zo kun je alles relativeren. Van Persie en Robben waren in alles beter dan onze huidige aanvallers en spelers als Van der Vaart en Kuijt eigenlijk ook.
Ik vind het huidig NL elftal veel beter ogen dan die van ‘10, de spelers en het spel vind ik veel beter dan destijds waar het meer om individuele kwaliteiten ging dan het collectiefquote:Op zaterdag 7 september 2019 10:14 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Zo kun je alles relativeren. Van Persie en Robben waren in alles beter dan onze huidige aanvallers en spelers als Van der Vaart en Kuijt eigenlijk ook.
Hoe kun je dat nou zeggen? Heel veel goals en assists voor Oranje, in 2008 en 2010 vaak beslissend. (Mooie assists in kwartfinale en halve finale WK+goal tegen Frankrijk op EK.)quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:14 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Kuijt voegde aanvallend ook nooit wat toe.
Omdat ik alle wedstrijden heb gekeken. Ja, hij zal vast wel eens een assist hebben gegeven want hij deed elke wedstrijd mee maar het was pure creatieve armoede. 24 goals in 104 interlands ben ik ook niet echt van onder de indruk.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:18 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nou zeggen? Heel veel goals en assists voor Oranje, in 2008 en 2010 vaak beslissend. (Mooie assists in kwartfinale en halve finale WK+goal tegen Frankrijk op EK.)
Ja kijk dat is een andere discussie. Ik vond Robben, Sneijder en Van Persie ook niet altijd even complementair. Waren alle drie natuurlijk ook wel jongens die graag voor zichzelf gingen. Maar ik moet deze generatie nog maar eens een zilveren en bronzen WK-medaille zien te behalen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:16 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik vind het huidig NL elftal veel beter ogen dan die van ‘10, de spelers en het spel vind ik veel beter dan destijds waar het meer om individuele kwaliteiten ging dan het collectief
Ja maar het draait toch ook gewoon om een stukje rendement? Kuijt was altijd erg effectief met de kansen die hij kreeg, dat zijn onze huidige buitenspelers totaal niet.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:20 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Omdat ik alle wedstrijden heb gekeken. Ja, hij zal vast wel eens een assist hebben gegeven want hij deed elke wedstrijd mee maar het was pure creatieve armoede.
24 goals in 104 interlands, dat vind ik geen bijzonder hoog rendement. En hij creëerde nooit wat voor zichzelf, dat kunnen Malen enz wel.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:23 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ja maar het draait toch ook gewoon om een stukje rendement? Kuijt was altijd erg effectief met de kansen die hij kreeg, dat zijn onze huidige buitenspelers totaal niet.
(Nou verwacht ik wel veel van Malen moet ik zeggen.)
Ben wel benieuwd naar het aantal assists dan. Maar goed, we kunnen er eindeloos over blijven discussiëren. Het lijkt me echt buiten kijf staan dat Robben en Van Persie buitencategorie waren.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:24 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
24 goals in 104 interlands, dat vind ik geen bijzonder hoog rendement. En hij creëerde nooit wat voor zichzelf, dat kunnen Malen enz wel.
19. Verder ben ik het wel met je eens ja, hoewel ik Babel best nuttig vond en Malen en Bergwijn wel potentie hebben.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:29 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar het aantal assists dan. Maar goed, we kunnen er eindeloos over blijven discussiëren. Het lijkt me echt buiten kijf staan dat Robben en Van Persie buitencategorie waren.
Van de huidige spelers is er niemand met een echt creatieve dribbel (als je een tegenstander kapot moet spelen) of een lekker schot. Wel kunnen ze lekker counteren.
Vergelijkbaar met Vd Vaart dus terwijl die een linie verder stondquote:Op zaterdag 7 september 2019 10:31 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
19. Verder ben ik het wel met je eens ja, hoewel ik Babel best nuttig vond en Malen en Bergwijn wel potentie hebben.
Ja maar kom op, Babel is een buitenspeler. Hij krijgt zichzelf niet eens meer in schotpositie omdat hij te log is en geeft heel incidenteel misschien een blinde voorzet die een keer goed kan vallen. Ja, hij houdt de bal goed vast maar is echt niet creatief.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:31 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
19. Verder ben ik het wel met je eens ja, hoewel ik Babel best nuttig vond en Malen en Bergwijn wel potentie hebben.
Hij speelde dan ook vaak op de vleugel en zelfs nog wel dieper met veel defensieve arbeid. Voor oranje heeft hij meer assists dan goals, kan de bron wel bij pakkenquote:Op zaterdag 7 september 2019 10:24 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
24 goals in 104 interlands, dat vind ik geen bijzonder hoog rendement. En hij creëerde nooit wat voor zichzelf, dat kunnen Malen enz wel.
Vandaar dat ik ook zei aanvallend. En nee, hij heeft niet meer assists dan goals, dat post ik net. 24 om 19. Dus pak je bron er maar bij. Verder heeft hij in 21 potjes op EK WK precies 2x gescoord, het is wat.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:37 schreef Klopkoek het volgende:
Hij speelde dan ook vaak op de vleugel en zelfs nog wel dieper met veel defensieve arbeid. Voor oranje heeft hij meer assists dan goals, kan de bron wel bij pakken
Dit ja. Een meer dan prima buitenspeler voor Oranje. Van de huidige lichting zie ik alleen Depay er overheen gaan wat betreft goals.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij speelde dan ook vaak op de vleugel en zelfs nog wel dieper met veel defensieve arbeid. Voor oranje heeft hij meer assists dan goals, kan de bron wel bij pakken
Verder heeft de beste man gescoord in halve finales en finales van de Champions League. Hat-tegen Manchester United, meer hat-tricks in Engeland dan Cristiano Ronaldo. Diverse goals en assists op eintoernooien tegen grote tegenstanders zoals Frankrijk en Brazilië.
Het was itt Robben, Sneijder en Van Persie in geen enkel jaar top tien van de wereld, maar gewoon een prima speler. Heeft meer bereikt dan Van der Vaart.
In een 4231 die we vaak gebruikten onder Van Basten en Van Marwijk stonden ze in dezelfde linie hoorquote:Op zaterdag 7 september 2019 10:33 schreef JanCees het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met Vd Vaart dus terwijl die een linie verder stond
Ook dat is gewoon een prima speler. Heeft ook al meerdere keren gescoord in de halve finale van de Champions League, diverse grote wedstrijden in Engeland.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:46 schreef Generationalpha het volgende:
Als je trouwens naar Wijnaldum kijkt zijn de goals tegen toplanden wel opvallend. Al gescoord tegen Brazilië, Frankrijk en 2 keer tegen Duitsland.
Je moet hem wel goed gebruiken en zijn gebreken (postbode voetbal, geen bijzondere passing) op de koop toe nemen.twitter:Kloppholic twitterde op maandag 10-06-2019 om 20:38:328 of Wijnaldum’s 13 goals for Liverpool:Middlesbrough x1 (secured UCL football)City x1Chelsea x1Arsenal x1Roma x1Spurs x1Barcelona x2Big game player. One of the most underrated players in the Premier League. https://t.co/pPYvgBnFAa reageer retweet
Onze meeste diepe generatie was trouwens 1995-2005. In de breedte zelfs meer kwaliteit dan de generatie die Europees kampioen werd. Misschien ook wel meer topmateriaal dan de jaren 70.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:41 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dit ja. Een meer dan prima buitenspeler voor Oranje. Van de huidige lichting zie ik alleen Depay er overheen gaan wat betreft goals.
1998 was de beste ploeg die we ooit hebben gehad:quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Onze meeste diepe generatie was trouwens 1995-2005. In de breedte zelfs meer kwaliteit dan de generatie die Europees kampioen werd. Misschien ook wel meer topmateriaal dan de jaren 70.
Toen kwam Van Gaal met zijn masterplan en was de pret over...
Inderdaad. Sinds 2005 zijn het een handvol topspelers aangevuld met zeer degelijke spelers of spelers die korte tijd heel goed zijn. Hele smalle basis om op te bouwen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Onze meeste diepe generatie was trouwens 1995-2005. In de breedte zelfs meer kwaliteit dan de generatie die Europees kampioen werd. Misschien ook wel meer topmateriaal dan de jaren 70.
Toen kwam Van Gaal met zijn masterplan en was de pret over...
Blind stond op linksback.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:52 schreef Oldground het volgende:
Wat deed Promes op linksback? Speelt nauwelijks en laat zo z'n man weglopen bij de 1-0.
Gevalletje op het verkeerde moment doordekken zoals ze bij de analyse in de rust lieten zien.quote:
Nooit goed gevonden. Raar.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Van Bommel was aanvoerder bij Bayern München.
Even perspectief
Van persie was wedstrijden achter elkaar super slecht en scoorde als spits helemaal niets voor zo'n 5 wedstrijden achter elkaar. Vergeten die drama eromheen en dat hij uit vorm was? Maken komt er 10 minuten in en scoort. Bijna twee keer zelfs. Kuyt was voetbaltechnisch zo slecht dat zelfs Babel veel beter was vandaag dan een Kuyt. Je moet kunnen meespelen, dat kon Kuyt totaal niet.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:14 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
meer geluk dan wijsheidquote:Op zaterdag 7 september 2019 01:48 schreef Oldground het volgende:
Mooi dat Koeman het Nederlands Elftal weer nieuw leven in geblazen heeft. Ziet er goed uit.
niet met je eens hoor over Kuyt, wel een beperkte speler maar ook intelligent, stond heel vaak op de juiste plek en was echt een teamspelerquote:Op zaterdag 7 september 2019 11:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Van persie was wedstrijden achter elkaar super slecht en scoorde als spits helemaal niets voor zo'n 5 wedstrijden achter elkaar. Vergeten die drama eromheen en dat hij uit vorm was? Maken komt er 10 minuten in en scoort. Bijna twee keer zelfs. Kuyt was voetbaltechnisch zo slecht dat zelfs Babel veel beter was vandaag dan een Kuyt. Je moet kunnen meespelen, dat kon Kuyt totaal niet.
Van der Vaart was ook niet altijd goed, maar Kuyt was gewoon echt pure bagger. En Ooijer, Engelaar en Braafheid hadden gewoon speelminuten in cruciale potjes op eindtoernooien, die verdediging was vaak echt lachwekkend en Nigel de Jong - van Bommel als blok was ook niet heel bijzonder en voetballend pover. Dan heb je zo denk ik meer aan een blok Wijnaldum - Frenkie met van de Beek ervoor.quote:Op zaterdag 7 september 2019 02:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nou zeg, dit is ook wat onzinnig. Kuyt middelmatig noemen slaat gewoon nergens op, die was in die tijd ontzettend goed (en nooit minder dan vdVaart). Engelaar, Ooijer en Braafheid speelden zelden tot nooit mee, verder waren alleen Heitinga en Mathijsen zeer matige spelers die een vaste basisplek hadden.
maar als de grote Van Dijk op tijd stapt is er niks aan de hand, dus wiens fout is het dan?quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gevalletje op het verkeerde moment doordekken zoals ze bij de analyse in de rust lieten zien.
Er staat nu wel weer een team. Koeman heeft allemaal maatregelen genomen die vechtlust en positiviteit in de groep moesten bevorderen en je ziet dat het heeft gewerkt.quote:
Van Persie was alleen zijn laatste jaar bij Arsenal en eerste jaar bij Man Utd echt goed.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook dat is gewoon een prima speler. Heeft ook al meerdere keren gescoord in de halve finale van de Champions League, diverse grote wedstrijden in Engeland.Je moet hem wel goed gebruiken en zijn gebreken (postbode voetbal, geen bijzondere passing) op de koop toe nemen.twitter:Kloppholic twitterde op maandag 10-06-2019 om 20:38:328 of Wijnaldum’s 13 goals for Liverpool:Middlesbrough x1 (secured UCL football)City x1Chelsea x1Arsenal x1Roma x1Spurs x1Barcelona x2Big game player. One of the most underrated players in the Premier League. https://t.co/pPYvgBnFAa reageer retweet
Ik zie Kuijt en Wijnaldum van een vergelijkbaar niveau. Zo iemand als Van Persie was echter voor een paar jaar top tien van de wereld. Robben eveneens. Sneijder was één jaar wereldtop.
Koeman kan een team opzich wel goed zelfvertrouwen geven inderdaad.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er staat nu wel weer een team. Koeman heeft allemaal maatregelen genomen die vechtlust en positiviteit in de groep moesten bevorderen en je ziet dat het heeft gewerkt.
Verder durft ie wel tactische omzettingen te doen tijdens de wedstrijd. Onder Blind werden we als makke lammetjes naar de slachtbank gevoerd in dit soort wedstrijden.
Van Persie was ongeveer de laatste 3 jaar bij Arsenal al echt goed, maar toen was ie nog wat vaker geblesseerd.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Van Persie was alleen zijn laatste jaar bij Arsenal en eerste jaar bij Man Utd echt goed.
ja maar dat heeft vooral met de rijpheid van de spelersgroep te maken, in die zin bedoel ik dus geluk.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er staat nu wel weer een team. Koeman heeft allemaal maatregelen genomen die vechtlust en positiviteit in de groep moesten bevorderen en je ziet dat het heeft gewerkt.
Verder durft ie wel tactische omzettingen te doen tijdens de wedstrijd. Onder Blind werden we als makke lammetjes naar de slachtbank gevoerd in dit soort wedstrijden.
Ik heb liever dat iedereen voetbaltechnisch op hetzelfde niveau zit zodat alles wat dynamischer vloeid mbt bal-aanname. Het kwam teveel voor dat hij de bal random verkeerd op de voet wegschoot.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet met je eens hoor over Kuyt, wel een beperkte speler maar ook intelligent, stond heel vaak op de juiste plek en was echt een teamspeler
Van Persie was vanaf 2006 tot en met 2014 godsgruwelijk goed als hij niet geblesseerd was.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Van Persie was ongeveer de laatste 3 jaar bij Arsenal al echt goed, maar toen was ie nog wat vaker geblesseerd.
Maar geen top-10 van de wereld.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Van Persie was ongeveer de laatste 3 jaar bij Arsenal al echt goed, maar toen was ie nog wat vaker geblesseerd.
Nee Van Bommel wint op goed geluk acht landstitels als basisspeler in vier verschillende landen en speelt twee Champions League finales voor verschillende clubs. Wordt de eerste niet-Duitse aanvoerder bij Bayern. ESM team van het jaar als speler van PSV, tussen de internationale top.quote:
Nee oké, maar ik denk dat ie na Van Gaal wel de beste trainer voor het Nederlands Elftal is van de laatste 20 jaar.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar dat heeft vooral met de rijpheid van de spelersgroep te maken, in die zin bedoel ik dus geluk.
Koeman zal wel een betere trainer zijn dan Blind hoor maar categorie Van Gaal is hij ook zeker niet.
Blind. Die dekt door op de foute man als je zoneverdediging toepast. Promes komt te laat en het is 1-0.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar als de grote Van Dijk op tijd stapt is er niks aan de hand, dus wiens fout is het dan?
Nou ja zeg, Kuyt pure bagger noemen is oprecht heel dom, nu klink je gewoon als een veertienjarige stoker op Voetbalzone.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Van der Vaart was ook niet altijd goed, maar Kuyt was gewoon echt pure bagger.
Maar ik zie liever een speler als Frenkie.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee Van Bommel wint op goed geluk acht landstitels als basisspeler in vier verschillende landen en speelt twee Champions League finales voor verschillende clubs. Wordt de eerste niet-Duitse aanvoerder bij Bayern. ESM team van het jaar als speler van PSV, tussen de internationale top.
Het was geen Xavi of Modric, geen groot talent, maar gewoon een topspeler voor topclubs.
Is dit je objectieve waarneming?quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar geen top-10 van de wereld.
Deels geluk met het doorbreken van spelers, maar hij laat Depay wel optimaal renderen, geeft spelers in het veld veel vrijheid en snapt ook waar hij Frenkie de Jong het best tot zijn recht kan laten komen.quote:
ja maar niet alleen Blind, het is altijd een verzameling van fouten, zelden een fout van 1 spelerquote:Op zaterdag 7 september 2019 11:49 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Blind. Die dekt door op de foute man als je zoneverdediging toepast. Promes komt te laat en het is 1-0.
Ohjee ik zeg wat over een Feyenoorder.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nou ja zeg, Kuyt pure bagger noemen is oprecht heel dom, nu klink je gewoon als een veertienjarige stoker op Voetbalzone.
Ging al mis bij het feit dat er geen druk op de bal was.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar niet alleen Blind, het is altijd een verzameling van fouten, zelden een fout van 1 speler
natuurlijk valt het nu goed maar het had niet veel gescheeld of je komt met 2-0 achter en dan moet je nog maar zien of je eruit komtquote:Op zaterdag 7 september 2019 11:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Deels geluk met het doorbreken van spelers, maar hij laat Depay wel optimaal renderen, geeft spelers in het veld veel vrijheid en snapt ook waar hij Frenkie de Jong het best tot zijn recht kan laten komen.
Hoe kun je kuyt van vergelijkbaar niveau noemen. Heeft hij ook een prijs gehad waarbij hij beter is dan fucking Messi en Ronaldo?? Frenkie de Jong is ook wereldtop. Als jij straks zo door blijft gaan in de aanval wordt het misschien de Nederlandse Messi.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook dat is gewoon een prima speler. Heeft ook al meerdere keren gescoord in de halve finale van de Champions League, diverse grote wedstrijden in Engeland.Je moet hem wel goed gebruiken en zijn gebreken (postbode voetbal, geen bijzondere passing) op de koop toe nemen.twitter:Kloppholic twitterde op maandag 10-06-2019 om 20:38:328 of Wijnaldum’s 13 goals for Liverpool:Middlesbrough x1 (secured UCL football)City x1Chelsea x1Arsenal x1Roma x1Spurs x1Barcelona x2Big game player. One of the most underrated players in the Premier League. https://t.co/pPYvgBnFAa reageer retweet
Ik zie Kuijt en Wijnaldum van een vergelijkbaar niveau. Zo iemand als Van Persie was echter voor een paar jaar top tien van de wereld. Robben eveneens. Sneijder was één jaar wereldtop.
Dit dus.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:44 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Van der Vaart was ook niet altijd goed, maar Kuyt was gewoon echt pure bagger. En Ooijer, Engelaar en Braafheid hadden gewoon speelminuten in cruciale potjes op eindtoernooien, die verdediging was vaak echt lachwekkend en Nigel de Jong - van Bommel als blok was ook niet heel bijzonder en voetballend pover. Dan heb je zo denk ik meer aan een blok Wijnaldum - Frenkie met van de Beek ervoor.
Aanvallend is het minder sterk dat klopt, maar er komt genoeg aan qua talent en als Memphis altijd zo goed speelt in Oranje maar niet per se bij zijn club is het toch ook prima.
maar het is wel grappig bij het interland voetbal dat de "eigen" spelers altijd beter zijn dan die van de andere clubsquote:Op zaterdag 7 september 2019 11:52 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ging al mis bij het feit dat er geen druk op de bal was.
Vermoeiend vooral, ik vind het niet zo moeilijk om te zeggen dat Blind en Promes er niks van bakten.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar het is wel grappig bij het interland voetbal dat de "eigen" spelers altijd beter zijn dan die van de andere clubs
Blind had gewoon een belangrijke pass bij die 2-3.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:55 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Vermoeiend vooral, ik vind het niet zo moeilijk om te zeggen dat Blind en Promes er niks van bakten.
Dumfries ook niet, al snap ik nog steeds niet waarom Koeman hem als rechtsbuiten liet spelen. Hij kan niets in de kleine ruimte.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:55 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Vermoeiend vooral, ik vind het niet zo moeilijk om te zeggen dat Blind en Promes er niks van bakten.
En was verder bijzonder slecht.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Blind had gewoon een belangrijke pass bij die 2-3.
Kuyt speelde gewoon om z'n vooruit verdedigen, Robben en ook Sneijder zijn daar niet zo van, dus hij was echt wel nuttig hoor, Van Persie vond ik onder Bert wat minder omdat hij altijd overgeslagen werd, goeie speler maar niet in zijn kracht gebruikt toen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ohjee ik zeg wat over een Feyenoorder.
Maar nee ik heb hem gewoon nooit een goede speler gevonden.
Dat was echt pijnlijk, maar ik zie zo 1,2,3 ook niet veel goede alternatieven helaas.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:56 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Dumfries ook niet, al snap ik nog steeds niet waarom Koeman hem als rechtsbuiten liet spelen. Hij kan niets in de kleine ruimte.
Vond ik wel meevallen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:57 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
En was verder bijzonder slecht.
Misschien Karsdorp over een tijdje als ie volledig fit is.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:57 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat was echt pijnlijk, maar ik zie zo 1,2,3 ook niet veel goede alternatieven helaas.
We haalden de WK-finale ook ondanks Bertje en niet dankzij.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kuyt speelde gewoon om z'n vooruit verdedigen, Robben en ook Sneijder zijn daar niet zo van, dus hij was echt wel nuttig hoor, Van Persie vond ik onder Bert wat minder omdat hij altijd overgeslagen werd, goeie speler maar niet in zijn kracht gebruikt toen.
Zou wel fijn zijn als hij weer fit raakt ja.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:58 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Misschien Karsdorp over een tijdje als ie volledig fit is.
Virgil van dijk heeft tenminste die championsleague finale gewonnen en is vele malen beter. Zelfs de ligt vind ik vele malen beter dan van bommel. Hoeveel scoorde van bommel?quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee Van Bommel wint op goed geluk acht landstitels als basisspeler in vier verschillende landen en speelt twee Champions League finales voor verschillende clubs. Wordt de eerste niet-Duitse aanvoerder bij Bayern. ESM team van het jaar als speler van PSV, tussen de internationale top.
Het was geen Xavi of Modric, geen groot talent, maar gewoon een topspeler voor topclubs.
Hoe oud ben je?quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Virgil van dijk heeft tenminste die championsleague finale gewonnen en is vele malen beter. Zelfs de ligt vind ik vele malen beter dan van bommel. Hoeveel scoorde van bommel?
dat is gewoon onzin, hij heeft dat team in elkaar gezet, vond ik het aantrekkelijk? Nee maar het zat wel goed in elkaarquote:Op zaterdag 7 september 2019 11:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
We haalden de WK-finale ook ondanks Bertje en niet dankzij.
Van Bommel behoorde niet tot de vijf beste spelers van oranje ja. Geeft alleen maar de breedte aan.quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Virgil van dijk heeft tenminste die championsleague finale gewonnen en is vele malen beter. Zelfs de ligt vind ik vele malen beter dan van bommel. Hoeveel scoorde van bommel?
Jij bent niet objectief in deze.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:00 schreef Caland het volgende:
Ik vond Oliver Kahn ook veel beter dan Patrick Kluivert
Kan wel beter autorijden jaquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:00 schreef Caland het volgende:
Ik vond Oliver Kahn ook veel beter dan Patrick Kluivert
Van Marwijk?quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:49 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nee oké, maar ik denk dat ie na Van Gaal wel de beste trainer voor het Nederlands Elftal is van de laatste 20 jaar.
quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Welnee het was gewoon puur en alleen gokken op de individuele klasse van Sneijder en Robben die in een bloedvorm waren. De finale was ook een schande.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is gewoon onzin, hij heeft dat team in elkaar gezet, vond ik het aantrekkelijk? Nee maar het zat wel goed in elkaar
Dat was inderdaad een schande maar ik snap dat hij met het brandhout achterin ook niet al teveel risico durfde te nemen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:03 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Welnee het was gewoon puur en alleen gokken op de individuele klasse van Sneijder en Robben die in een bloedvorm waren. De finale was ook een schande.
Eens.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:04 schreef Tarado het volgende:
Van Bommel vond ik het WK van 2010 de 3e speler van NL, na Robben en Sneijder, die was echt goed toen.
en wat is daar fout aan, hij heeft gewoon pragmatisch gehandeld, 2 centrale verdedigers die in een G elftal niet misstaan hadden, daar moet je wel zo'n blok voorzetten.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:03 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Welnee het was gewoon puur en alleen gokken op de individuele klasse van Sneijder en Robben die in een bloedvorm waren. De finale was ook een schande.
Van Bommel scoorde nooit. Oud genoeg om al zijn eks en wks gezien te hebben.quote:
Precies. En bovendien:quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is gewoon onzin, hij heeft dat team in elkaar gezet, vond ik het aantrekkelijk? Nee maar het zat wel goed in elkaar
Stekelenburg.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:04 schreef Tarado het volgende:
Van Bommel vond ik het WK van 2010 de 3e speler van NL, na Robben en Sneijder, die was echt goed toen.
Voor een verdedigende middenvelder scoorde hij juist vrij makkelijk in mijn beleving.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:07 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Van Bommel scoorde nooit. Oud genoeg om al zijn eks en wks gezien te hebben.
Hij viel op omdat hij mathijsen en heitinga naast hem had. Dan is iedereen goed.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:04 schreef Tarado het volgende:
Naast hem? Volgens mij stond hij ervoor.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:10 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hij viel op omdat hij mathijsen en heitinga naast hem had. Dan is iedereen goed.
Lol watquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:10 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hij viel op omdat hij mathijsen en heitinga naast hem had. Dan is iedereen goed.
Echt een @kk mongol dezequote:Op zaterdag 7 september 2019 12:10 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Tijdens het volkslied denk ik.quote:
10 goals en 9 assists in 79 interlands, niks mis mee.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor een verdedigende middenvelder scoorde hij juist vrij makkelijk in mijn beleving.
Ja goed argument hoorquote:Op zaterdag 7 september 2019 11:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ohjee ik zeg wat over een Feyenoorder.
2001 vriendschappelijke match.quote:
Bommel was goed omdat hij meeverdedigde. Niets meer dan dat, omdat wij niets hadden staan.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:10 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Naast hem? Volgens mij stond hij ervoor.
wat ik van Kuyt altijd goed vond is z'n positie kiezen bij corners en vrije trappen en verder gewoon een hele nuttige speler voor het vuile werk wat de diva's niet wilden doenquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja goed argument hoor. Jij weet ook wel dat ik het niet (meer) zo heb op Kuyt.
Ik kan ook zeggen dat bijvoorbeeld Frenkie een waardeloze voetballer is van VVV-niveau, en als iemand er wat van zegt ‘ohjee ik zeg wat over een ajacied roepen’.
Lees bovenstaande. Van Bommel was meer verdedigend bezig.quote:
Raar zeg voor een verdedigende middenvelderquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Lees bovenstaande. Van Bommel was meer verdedigend bezig.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar van bommel viel alleen op omdat hij heitinga en mathijsen uit de brand hielp. Verder vond ik hem vrij slecht vaak.quote:
Mwah ook toen was het meer Pierre die dat zo’n beetje eigenhandig deed, terwijl daarnaast nog een paar leuke spelers rondliepen die hem daarbij ondersteunden. Het is altijd bekend geweest dat vMarwijk heel erg de selectie zelf laat managen, wat ook helemaal niet verkeerd is als de groep een goede mentaliteit heeft en een paar spelers in bloedvorm.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:07 schreef manny het volgende:
[..]
Precies. En bovendien:
Als je met Feijenoord een europacup wint dan kan je nooit een slechte coach zijn. Dat is alsof je wereldkampioen F1 wordt met een Renault Twingo.
En als je het wat breder trekt, 88 goals, 84 assists in 650 wedstrijden bij toch niet de minste clubs.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:12 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
10 goals en 9 assists in 79 interlands, niks mis mee.
Zoals ik zeg, iedere verdedigend middenvelder zou opgevallen zijn als je verdedigers allemaal zo slecht zijn. Van Bommel was vaak genoeg slecht. Boularouz was veel beter.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:16 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Raar zeg voor een verdedigende middenvelder
Nu ga je echt te verquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:18 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zoals ik zeg, iedere verdedigend middenvelder zou opgevallen zijn als je verdedigers allemaal zo slecht zijn. Van Bommel was vaak genoeg slecht. Boularouz was veel beter.
En voor belangrijke ek en wk wedstrijden?quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:12 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
10 goals en 9 assists in 79 interlands, niks mis mee.
Dat is echt onzin. Je zag vanaf het begin een stijgende lijn in het team.quote:
zeker goed alleen zal hij niet al die 650 wedstrijden als vm hebben gespeeld, ik weet niet wanneer hij van zeg maar box to box naar vm gingquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:18 schreef Caland het volgende:
[..]
En als je het wat breder trekt, 88 goals, 84 assists in 650 wedstrijden bij toch niet de minste clubs.
Zijn maar weinig verdedigende middenvelders die dergelijke cijfers halen gok ik.
140 gele kaarten overigens
quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En voor belangrijke ek en wk wedstrijden?
Je bent dus echt 16 jaarquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:22 schreef firefly3 het volgende:
Waar komen die van bommel lovers vandaan? Zeker PSV lovers ofzo? Frenkie de Jong is 1000x beter dan van bommel. Helaas jongens, de waarheid is hard![]()
heb ik al uitgelegd een paar posts hierbovenquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:22 schreef Oldground het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Je zag vanaf het begin een stijgende lijn in het team.
Enige wedstrijd waar hij wel ok was idd.quote:
quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:22 schreef firefly3 het volgende:
Waar komen die van bommel lovers vandaan? Zeker PSV lovers ofzo? Frenkie de Jong is 1000x beter dan van bommel. Helaas jongens, de waarheid is hard![]()
quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Enige wedstrijd waar hij wel ok was idd.
Met Ooijer in het team val je wel op.quote:
bij zijn terugkeer was het wel over met hem, beetje wat Davids bij Ajax had, overal een stap te laatquote:
Klopt, ik heb hem ook altijd uitstekende aanvulling gevonden voor Robben en vPersie. Toen Kuyt in 2012 werd vervangen door Afellay ging het ook helemaal niet meer goed (dat had uiteraard meer oorzaken dan alleen dat). Kuyt is nooit top 10 van de wereld geweest maar zo iemand als ‘pure bagger’ bestempelen is een beetje dwaas.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat ik van Kuyt altijd goed vond is z'n positie kiezen bij corners en vrije trappen en verder gewoon een hele nuttige speler voor het vuile werk wat de diva's niet wilden doen
Had bij Milan moeten blijven, heeft ie zelf ook nog spijt van denk ikquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
bij zijn terugkeer was het wel over met hem, beetje wat Davids bij Ajax had, overal een stap te laat
Wat was zijn rol in die wedstrijden?quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:20 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En voor belangrijke ek en wk wedstrijden?
Wij gaan naar het EK makker nu wij van duitsland hebben gewonnenquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:28 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Had bij Milan moeten blijven, heeft ie zelf ook nog spijt van denk ik
Qatarquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:31 schreef KingRoland het volgende:
Wacht in welk land wordt het EK gehouden
Zelfs Virgil van dijk en de ligt scoren als verdedigers. Van Bommel heeft nooit scorend vermogen gehad voor belangrijke wedstrijden voor ons. Hij was te traag om weer terug naar zijn plek te rennen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:28 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Wat was zijn rol in die wedstrijden?
Even tussen jou en mij tarado. Ik heb daar echt geen goed gevoel bij. Wat moet je nou met die hitte als voetballer :’). Voelt denk ik veel warmer aan dan in Rio bijvoorbeeldquote:
Busquets scoort ook zelden, die viel alleen op omdat hij Piqué en Pujol uit de brand hielp.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:18 schreef Caland het volgende:
[..]
En als je het wat breder trekt, 88 goals, 84 assists in 650 wedstrijden bij toch niet de minste clubs.
Zijn maar weinig verdedigende middenvelders die dergelijke cijfers halen gok ik.
140 gele kaarten overigens
Wat raar zeg, dat kopsterke lange verdedigers scoren.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zelfs Virgil van dijk en de ligt scoren als verdedigers. Van Bommel heeft nooit scorend vermogen gehad voor belangrijke wedstrijden voor ons. Hij was te traag om weer terug naar zijn plek te rennen.
ik las op twitter dat Frenkie veel beter isquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:33 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Busquets scoort ook zelden, die viel alleen op omdat hij Piqué en Pujol uit de brand hielp.
Kappen met deze shitquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:34 schreef Caland het volgende:
Van der Sar scoorde ook zelden in belangrijke wedstrijden op eks en wks
Waardeloze keeper
Kanté is echt een hele matige voetballer. Scoort nooit en leek alleen goed omdat Rüdiger en David Luiz naast hem stonden.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:33 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Busquets scoort ook zelden, die viel alleen op omdat hij Piqué en Pujol uit de brand hielp.
Misschien spelen zij laat en koelt het snel af.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:33 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Even tussen jou en mij tarado. Ik heb daar echt geen goed gevoel bij. Wat moet je nou met die hitte als voetballer :’). Voelt denk ik veel warmer aan dan in Rio bijvoorbeeld
quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zelfs Virgil van dijk en de ligt scoren als verdedigers. Van Bommel heeft nooit scorend vermogen gehad voor belangrijke wedstrijden voor ons. Hij was te traag om weer terug naar zijn plek te rennen.
Die wilde ik net noemen, slechts 1 goal voor Frankrijk gemaakt. Waardeloos.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:36 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Kanté is echt een hele matige voetballer. Leek alleen goed omdat Rüdiger en David Luiz achter hem stonden.
Busquets is een hele matige spelerquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:33 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ja dus? Ik wil resultaat, niet medelijden omdat hij klein en langzaam is.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:34 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Wat raar zeg, dat kopsterke lange verdedigers scoren.
Wie is er kleinquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:38 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja dus? Ik wil resultaat, niet medelijden omdat hij klein en langzaam is.
Kan jij zo een verdedigende middenvelder opnoemen met betere statistieken qua goals/assist dan Bommel? Ik zit nu te zoeken maar kan er zo niet op komen. Op dat niveau.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:39 schreef Lange_Lans het volgende:
Frenkie lijkt ook goed omdat hij steeds De Ligt en Van Dijk uit de brand moet helpen. 1 goal ook pas.
Kan er dus eigenlijk geen kut van.
Hij was altijd al traag geweest. Daarom moet hij altijd tackels op de bal maken zodat het weer een ingooi werd voor de tegenstander. Dit gebeurde 1.0000x per wedstrijd. En dan is het weer "oooh van bommel heeft weer een aanval gestopt". Terwijl Frenkie de bal afpakt en vooruit speelt. Een wereld van verschil.quote:
dan moet je ook kijken hoeveel hij op die positie heeft gemaakt, ik denk dat hij 300 van die 600 wedstrijden rechtshalf speelde al weet @Lange_Lans dat misschienquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:41 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Kan jij zo een verdedigende middenvelder opnoemen met betere statistieken qua goals/assist dan Bommel? Ik zit nu te zoeken maar kan er zo niet op komen. Op dat niveau.
Van Bommel zonder kopsterkte volgens jou.quote:
Wat raaskal je nou allemaal zeg.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:44 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Van Bommel zonder kopsterkte volgens jou.
Krijgen die stadions niet gewoon allemaal airconditioning?quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:33 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Even tussen jou en mij tarado. Ik heb daar echt geen goed gevoel bij. Wat moet je nou met die hitte als voetballer :’). Voelt denk ik veel warmer aan dan in Rio bijvoorbeeld
Redondo vond ik altijd een geweldenaar, Rijkaard ook al heeft die op veel posities gespeeldquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:41 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Kan jij zo een verdedigende middenvelder opnoemen met betere statistieken qua goals/assist dan Bommel? Ik zit nu te zoeken maar kan er zo niet op komen. Op dat niveau.
Virgil van dijk en de ligt zijn zeer goed. Des te moeilijker is het om op te vallen. Frenkie komt 1x in de 16 meter en scoort. Dus hij moet gewoon zijn speelwijze wat veranderen. Van Bommel kon dit fysiek en technisch niet aan. Van Bommel kon niet eens een man uitspelen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:39 schreef Lange_Lans het volgende:
Frenkie lijkt ook goed omdat hij steeds De Ligt en Van Dijk uit de brand moet helpen. 1 goal ook pas.
Kan er dus eigenlijk geen kut van.
quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:46 schreef firefly3 het volgende:
Frenkie komt 1x in de 16 meter en scoort. Dus hij moet gewoon zijn speelwijze wat veranderen
WAARDELOOSquote:Op zaterdag 7 september 2019 12:37 schreef maxi-mus het volgende:
Busquets heeft er 2 gemaakt in 114 interlands. STAAT ER NOOIT ALS HET MOET.
quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:45 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Wat raaskal je nou allemaal zeg.
Je zegt hier zelf dat zij scoren vanwege hun lengte. Van Bommel was echt geen meerwaarde in de 16meter. Hij kon niet koppen en was voetbaltechnisch niet goed genoeg.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:34 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Wat raar zeg, dat kopsterke lange verdedigers scoren.
Nee, dat zeg ik niet.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
[..]
Je zegt hier zelf dat zij scoren vanwege hun lengte. Van Bommel was echt geen meerwaarde in de 16meter. Hij kon niet koppen en was voetbaltechnisch niet goed genoeg.
Busquets ook nooit goed gevonden, was ook het minste van het elftal. Xavi en Iniesta waren 1000 keer beter bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:37 schreef maxi-mus het volgende:
Busquets heeft er 2 gemaakt in 114 interlands. STAAT ER NOOIT ALS HET MOET.
En waarom kopte hij er dan zo weinig in vergeleken met Virgil van dijk en de ligt? Juist ja, omdat hij slecht was.quote:
Het ligt in ieder geval niet aan zijn lengte inderdaad.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
En waarom kopte hij er dan zo weinig in vergeleken met Virgil van dijk en de ligt? Juist ja, omdat hij slecht was.
quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:51 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Busquets ook nooit goed gevonden, was ook het minste van het elftal. Xavi en Iniesta waren 1000 keer beter bijvoorbeeld.
Deze slaan we even op. Goed gifje, makker.quote:
Goede hoop op Malen en andere nieuwelingen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 13:00 schreef Generationalpha het volgende:
Iedereen die hier het elftal van 2010 afkraakt.De grote 4 (+Kuyt en Huntelaar) legden er in die tijd gewoon 100 per seizoen in.
Het is een wonder dat Oranje het afgelopen jaar nog zoveel scoort, want als je het op clubniveau vergelijkt gaat het nergens over qua aanvallende statistieken. Promes met 3 goals, Babel met 4, vrij dramatisch allemaal.
Vieira misschien. Al stond die, net als Van Bommel, vaak rechtshalf. Waar Van Bommel dat in zijn begintijd bij PSV deed, deed Vieira dat juist in het midden van zijn carrière.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:41 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Bij PSV speelde die inderdaad rechtshalf. Na Barcelona is die op 6 komen te spelen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan moet je ook kijken hoeveel hij op die positie heeft gemaakt, ik denk dat hij 300 van die 600 wedstrijden rechtshalf speelde al weet @:Lange_Lans dat misschien
Van Bommel had een heerlijk afstandsschot, dat scheelt al flink qua doelpunten. De schotjes van Frenkie (van 20 meter) halen de doellijn nauwelijks.quote:Op zaterdag 7 september 2019 13:03 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Vieira misschien. Al stond die, net als Van Bommel, vaak rechtshalf. Waar Van Bommel dat in zijn begintijd bij PSV deed, deed Vieira dat juist in het midden van zijn carrière.
Johan Cruijff heeft nog nooit op een EK gescoordquote:Op zaterdag 7 september 2019 13:02 schreef -XOR- het volgende:
Lev Yashin, wat een kutkeeper.
Scoorde nooit.
Matthias Sammer.quote:Op zaterdag 7 september 2019 12:41 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het grote nadeel van Bommel was dat die alleen maar een rechter heeft. Draaide ook altijd naar dezelfde kant open. Daarom stond hij bij topclubs ook op 6. Had hij het spel voor zich.quote:Op zaterdag 7 september 2019 13:05 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Van Bommel had een heerlijk afstandsschot, dat scheelt al flink qua doelpunten. De schotjes van Frenkie (van 20 meter) halen de doellijn nauwelijks.
Messi ook niet. Kan er geen kut van.quote:Op zaterdag 7 september 2019 13:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Johan Cruijff heeft nog nooit op een EK gescoord
Dat wordt ook wel wat overdreven allemaal. Kijk eens hoeveel ballen Frenkie per wedstrijd met links geeft. Ook maximaal 10 procent, waarschijnlijk nog minder. Er zijn maar weinig echt tweebenige spelers.quote:Op zaterdag 7 september 2019 13:06 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Het grote nadeel van Bommel was dat die alleen maar een rechter heeft. Draaide ook altijd naar dezelfde kant open. Daarom stond hij bij topclubs ook op 6. Had hij het spel voor zich.
Klopt, maar hij draait wel naar links open. Bommel nooit zien doen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 13:08 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dat wordt ook wel wat overdreven allemaal. Kijk eens hoeveel ballen Frenkie per wedstrijd met links geeft. Ook maximaal 10 procent, waarschijnlijk nog minder. Er zijn maar weinig echt tweebenige spelers.
is ook wel handig om spelers die al een carriere achter de rug hebben te vergelijken met spelers die net begonnen zijn, Van Bommel speelde nog bij Fortuna op die leeftijdquote:Op zaterdag 7 september 2019 13:05 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Van Bommel had een heerlijk afstandsschot, dat scheelt al flink qua doelpunten. De schotjes van Frenkie (van 20 meter) halen de doellijn nauwelijks.
Dat is natuurlijk wel grappig jaquote:Op zaterdag 7 september 2019 13:53 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik denk dat een goed NL elftal een mix moet zijn van pakweg acht goede, maar niet perse exceptionele spelers, aangevuld met drie of vier exceptionele. Dat de kracht van het nl elftal dus vooral ook een hoog basisniveau is.
74/78 Cruijff - Hanegem - Neeskens - Krol
88 Van Basten - Gullit - Rijkaard - Koeman
10/14 robben - Van Persie - Sneijder
De late jaren negentig waren dan wat verwarrend. Heel veel klasse, maar geen echte uitschieters.
Persoonlijk denk ik dat 74 het absolute hoogtepunt was. Een elftal dat ook gewoon makkelijk wereldkampioen had kunnen worden. Samengesteld uit vooral een top Ajax (3 keer Europacup 1) en Feyenoord (1 keer Europacup 1, 1 keer UEFA cup)
Wat op dit moment wel grappig is dat we nu vooral achterin wereldtop hebben. Kijkend naar de centrale as met Van Dijk, de Ligt, De Jong en Depay denk ik dat er nog maar een paar dingen op hun plek hoeven te vallen om opnieuw om de prijzen te kinnen meedoen.
Goed punt, en Frenkie is een totaal ander soort speler. Maar om nu te doen alsof Van Bommel er niets van kon slaat natuurlijk ook nergens op.quote:Op zaterdag 7 september 2019 13:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
is ook wel handig om spelers die al een carriere achter de rug hebben te vergelijken met spelers die net begonnen zijn, Van Bommel speelde nog bij Fortuna op die leeftijd
Ik weet te weinig van 74/78 om dit te kunnen beoordelen, maar staken die spelers echt als viertal uit boven de rest?quote:Op zaterdag 7 september 2019 13:53 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik denk dat een goed NL elftal een mix moet zijn van pakweg acht goede, maar niet perse exceptionele spelers, aangevuld met drie of vier exceptionele. Dat de kracht van het nl elftal dus vooral ook een hoog basisniveau is.
De late jaren negentig waren dan wat verwarrend. Heel veel klasse, maar geen echte uitschieters.
Persoonlijk denk ik dat 74 het absolute hoogtepunt was. Een elftal dat ook gewoon makkelijk wereldkampioen had kunnen worden. Samengesteld uit vooral een top Ajax (3 keer Europacup 1) en Feyenoord (1 keer Europacup 1, 1 keer UEFA cup)
Wat op dit moment wel grappig is dat we nu vooral achterin wereldtop hebben. Kijkend naar de centrale as met Van Dijk, de Ligt, De Jong en Depay denk ik dat er nog maar een paar dingen op hun plek hoeven te vallen om opnieuw echt om de prijzen te kunnen meedoen.
daar hoor ik dan ook zeker niet bij zie mijn post #99quote:Op zaterdag 7 september 2019 14:27 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Goed punt, en Frenkie is een totaal ander soort speler. Maar om nu te doen alsof Van Bommel er niets van kon slaat natuurlijk ook nergens op.
Natuurlijk was van bommel niet slecht. Maar hij wordt hier vereerd alsof het dezelfde caliber is als de verdediging die wij nu hebben staan. Totaal niet vind ik.quote:Op zaterdag 7 september 2019 14:27 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Goed punt, en Frenkie is een totaal ander soort speler. Maar om nu te doen alsof Van Bommel er niets van kon slaat natuurlijk ook nergens op.
Wat een onzin, Kluivert en Bergkamp waren beter dan Van Persie en Sneijder. Over de puffende, dikke een eenbenige Sneijder van 2014 hoeven we het helemaal niet te hebben. Pas toen die geblesseerd uitvoel kon er weer dominant gevoetbald worden.quote:Op zaterdag 7 september 2019 13:53 schreef mcmlxiv het volgende:
Van persie was vooral goed bij zijn eigen club. Hebben wij hier niets aan. En altijd maar die ruzies door hem.quote:Op zaterdag 7 september 2019 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat een onzin, Kluivert en Bergkamp waren beter dan Van Persie en Sneijder. Over de puffende, dikke een eenbenige Sneijder van 2014 hoeven we het helemaal niet te hebben. Pas toen die geblesseerd uitvoel kon er weer dominant gevoetbald worden.
Ja precies, dit ja! Er is geschiedenis geschreven.quote:Op zaterdag 7 september 2019 15:03 schreef TLC het volgende:
4 keer scoren in 1 helft tegen de Duitsers is lekker hoor, dat doen weinig andere landen Oranje na
Topscorer aller tijden en prachtige goals tegen Frankrijk, Brazilië, Duitsland en Spanje. Tikkeltje overdreven om te zeggen dat we er niets aan hebben gehad.quote:Op zaterdag 7 september 2019 15:04 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Van persie was vooral goed bij zijn eigen club. Hebben wij hier niets aan. En altijd maar die ruzies door hem.
Kluivert beter dan Van Persie.quote:Op zaterdag 7 september 2019 14:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat een onzin, Kluivert en Bergkamp waren beter dan Van Persie en Sneijder. Over de puffende, dikke een eenbenige Sneijder van 2014 hoeven we het helemaal niet te hebben. Pas toen die geblesseerd uitvoel kon er weer dominant gevoetbald worden.
De ruzies kwamen door de egomane Sneijder die per se zelf de ster wilde zijn en kankergezwel Huntelaar die dacht zijn vriendjes bij de pers te gebruiken om een basisplaats op te eisen, als matig succesvolle balletjesafwachter bij een Duitse subtopper.quote:Op zaterdag 7 september 2019 15:04 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Van persie was vooral goed bij zijn eigen club. Hebben wij hier niets aan. En altijd maar die ruzies door hem.
Mwa, in aanleg en als spits zeker wel, die was echt goddelijk in zijn hoogtijdagen. Was als spits completer dan Van Persie.quote:Op zaterdag 7 september 2019 15:08 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Kluivert beter dan Van Persie.
Nee. Gewoon niet. Haalde geen enkel seizoen de 20 goals in de competitie. Van Persie had een veel beter schot, veel betere volleys en veel meer techniek.quote:Op zaterdag 7 september 2019 15:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, in aanleg en als spits zeker wel, die was echt goddelijk in zijn hoogtijdagen. Was als spits completer dan Van Persie.
Kluivert was op zn top absoluut veel beter dan Persie. Dat dat überhaupt een discussie is.quote:
Depay is een speler die snel wordt vergeten. Absolute toppers in het huidige elftal: van Dijk, de Ligt & Frenkie. De rest zijn waterdragertjes.quote:Op zaterdag 7 september 2019 14:34 schreef hhh38 het volgende:
Ik weet te weinig van 74/78 om dit te kunnen beoordelen, maar staken die spelers echt als viertal uit boven de rest?
Depay gaat denk ik nooit exceptioneel goed worden, is meer van het niveau Wijnaldum en wellicht Cillessen. Maar die drie anderen zullen de komende 5 jaar de basis vormen voor een team wat hopelijk weer ver kan komen op toernooien.
Dan ben je van de generatie die Kluivert niet live heeft zien spelen want Kluivert was ook nog een aanspeelpunt, zijn volleys waren niet minder dan die van Van Persie en hij had een beter schot en all round een betere techniek. Was ook een betere kopper. Kluivert was ook een echte big game player, stond er in de echt grote wedstrijden en als het echt moest.quote:Op zaterdag 7 september 2019 15:57 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Nee. Gewoon niet. Haalde geen enkel seizoen de 20 goals in de competitie. Van Persie had een veel beter schot, veel betere volleys en veel meer techniek.
Depay is in dit systeem extreem belangrijk. Als ie goed is (en dat is praktisch altijd in het Nederlands Elftal) draagt ie in z'n eentje de hele voorhoede.quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:09 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Depay is een speler die snel wordt vergeten. Absolute toppers in het huidige elftal: van Dijk, de Ligt & Frenkie. De rest zijn waterdragertjes.
Wijnaldum een waterdragerquote:Op zaterdag 7 september 2019 16:09 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Depay is een speler die snel wordt vergeten. Absolute toppers in het huidige elftal: van Dijk, de Ligt & Frenkie. De rest zijn waterdragertjes.
Dat is ie ook, maar wel een hele sjieke, net als bijvoorbeeld een Edgar Davids. Nederland mist alleen wel een Salah of een Firmino.quote:
Een waterdrager is meer een type De Roon, volgens mij. Maar ik kan het verkeerd hebben.quote:
Ja, dat ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:28 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Een waterdrager is meer een type De Roon, volgens mij. Maar ik kan het verkeerd hebben.
Er zijn natuurlijk veel wedstrijden bij Liverpool waar hij in een meer behoudende rol speelt, maar bij Oranje absoluut niet.quote:
Ik vind Wijnaldum bij Liverpool een dienende rol hebben, en dat noem ik waterdragers, hoe goed ook. Bij Nederland is hij bij gebrek aan echte grootheden natuurlijk meer dan een waterdrager.quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:28 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Een waterdrager is meer een type De Roon, volgens mij. Maar ik kan het verkeerd hebben.
Waterdrager en onterecht geselecteerd meer. Hij was ontzettend slecht. Hem eruit halen was de beste beslissing van Koeman.quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:28 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Bij gebrek aan echte grootheden? Dat vind ik een bijzondere uitdrukking voor een speler die ook bij Liverpool en Newcastle met zijn drang naar voren veel afdong; nota bene een cruciale rol in de comeback tegen Barcelona. Voordat Frenkie de Jong aansloot bij Oranje zat Wijnaldum juist klem, sindsdien is hij extreem goed gaan spelen omdat hij altijd onderweg kon zijn en ruimtes mocht zoeken.quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vind Wijnaldum bij Liverpool een dienende rol hebben, en dat noem ik waterdragers, hoe goed ook. Bij Nederland is hij bij gebrek aan echte grootheden natuurlijk meer dan een waterdrager.
Nouja nummer 1 op de lijst van middenvelders die niet meer geselecteerd mogen worden is natuurlijk Strootman, als Donny er weer bij is zijn we hopelijk van hem af. Daarna komt Vilhena en dan misschien De Roon, maar ik heb geen idee wie hen zouden moeten vervangen in deze selectie. Til, Rosario, Vormer en Hendrikx zijn het ook allemaal (net) niet.quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:38 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Waterdrager en onterecht geselecteerd meer. Hij was ontzettend slecht. Hem eruit halen was de beste beslissing van Koeman.
Klaassen hebben we ook nog, al is dat ook geen hoogvlieger.quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nouja nummer 1 op de lijst van middenvelders die niet meer geselecteerd mogen worden is natuurlijk Strootman, als Donny er weer bij is zijn we hopelijk van hem af. Daarna komt Vilhena en dan misschien De Roon, maar ik heb geen idee wie hen zouden moeten vervangen in deze selectie. Til, Rosario, Vormer en Hendrikx zijn het ook allemaal (net) niet.
De Roon komt voetballend natuurlijk te kort, maar ik zou hem ook hebben opgesteld tegen Duitsland in de wetenschap wat hij defensief kan bieden. Dat de Duitsers zo wisselvallig zouden zijn, had Oranje denk ik ook niet verwacht. Als we grotere delen van de wedstrijd de bal hebben, speel je tuurlijk met een man minder.quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nouja nummer 1 op de lijst van middenvelders die niet meer geselecteerd mogen worden is natuurlijk Strootman, als Donny er weer bij is zijn we hopelijk van hem af. Daarna komt Vilhena en dan misschien De Roon, maar ik heb geen idee wie hen zou moeten vervangen in deze selectie. Til, Rosario, Vormer en Hendrikx zijn het ook allemaal (net) niet.
Nee, ik onderschat hem zeker niet, al sla jij hem denk ik dan iets hoger aan dan ik. Ik hield er bij mijn definitie misschien een iets te dichotome opvatting op na; Wijnaldum is natuurlijk geen waterdrager in de zin zoals De Roon dat is maar ik zie in Wijnaldum ook weer geen creatief leider of de man die het spel naar zich toetrekt. Wijnaldum zit meer in de categorie vd Beek, die indien hij zich nog een heel stuk doorontwikkelt een gelijkaardige speler kan worden.quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:39 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Bij gebrek aan echte grootheden? Dat vind ik een bijzondere uitdrukking voor een speler die ook bij Liverpool en Newcastle met zijn drang naar voren veel afdong; nota bene een cruciale rol in de comeback tegen Barcelona. Voordat Frenkie de Jong aansloot bij Oranje zat Wijnaldum juist klem, sindsdien is hij extreem goed gaan spelen omdat hij altijd onderweg kon zijn en ruimtes mocht zoeken.
Dan kan je wel allerlei verbanden of excuses proberen te zoeken om Wijnaldum een waterdrager of iets anders denigrerend te noemen, maar dan heb ik het idee dat je hem hevig onderschat.
Xavi Simonsquote:Op zaterdag 7 september 2019 16:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Nouja nummer 1 op de lijst van middenvelders die niet meer geselecteerd mogen worden is natuurlijk Strootman, als Donny er weer bij is zijn we hopelijk van hem af. Daarna komt Vilhena en dan misschien De Roon, maar ik heb geen idee wie hen zouden moeten vervangen in deze selectie. Til, Rosario, Vormer en Hendrikx zijn het ook allemaal (net) niet.
Ik werd gisteren al aan zijn bestaan herinnerd en nu was ik hem alweer vergetenquote:Op zaterdag 7 september 2019 16:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Klaassen hebben we ook nog, al is dat ook geen hoogvlieger.
Wat heb je er nou aan als een speler defensief goed is en de bal afpakt om hem vervolgens te verspelen? Met daarbij in acht nemen dat De Jong en Wijnaldum ook uitstekend een bal kunnen afpakken.quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:51 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
De Roon komt voetballend natuurlijk te kort, maar ik zou hem ook hebben opgesteld tegen Duitsland in de wetenschap wat hij defensief kan bieden. Dat de Duitsers zo wisselvallig zouden zijn, had Oranje denk ik ook niet verwacht. Als we grotere delen van de wedstrijd de bal hebben, speel je tuurlijk met een man minder.
Welnee die gaan vanaf nu ook gewoon alles winnen net als Nederland verwacht ik.quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:52 schreef dokter.knakworst het volgende:
Ik zie Duitsland nog wel derde worden in de poule
Volgens mij is Koeman op hem afgeknapt vanwege hun tijd bij Everton .quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:50 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Klaassen hebben we ook nog, al is dat ook geen hoogvlieger.
Ja dat denk ik ook dat Koeman er daarom niet veel vertrouwen in heeft, maar liever Klaassen als bankzitter dan Strootman. Al is het wachten op wat middenvelders die eraan komen, ik zou die Ihatarren ook maar gewoon snel oproepen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:58 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Volgens mij is Koeman op hem afgeknapt vanwege hun tijd bij Everton .
Hobbelt wel nee leuk mee bij een Duitse middenmoter voor wat het waard is.
Ik verwacht wel een gelijkspel maandag tegen Noord-Ierlandquote:Op zaterdag 7 september 2019 16:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Welnee die gaan vanaf nu ook gewoon alles winnen net als Nederland verwacht ik.
Omdat een bal helemaal niet afpakken of onderscheppen en je voorbij laten lopen veel gevaarlijker is. Zo'n type heb je tegen Estland inderdaad niet nodig, maar tegen een echt sterke tegenstander is dat wel handig. Uiteindelijk kwam 84% van de passes van De Roon ook gewoon aanquote:Op zaterdag 7 september 2019 16:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat heb je er nou aan als een speler defensief goed is en de bal afpakt om hem vervolgens te verspelen? Met daarbij in acht nemen dat De Jong en Wijnaldum ook uitstekend een bal kunnen afpakken.
Ik zou hem nooit opgesteld hebben, gewoon veel liever Pröpper gisteren.
Probleem was vooral dat Duitsland geen flikker deed na de 1-0 dus zijn kwaliteiten ook niet echt tot uiting kwamen. Als je zelf het spel moet maken heb je natuurlijk op topniveau net te weinig aan De Roon.quote:Op zaterdag 7 september 2019 17:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Omdat een bal helemaal niet afpakken of onderscheppen en je voorbij laten lopen veel gevaarlijker is. Zo'n type heb je tegen Estland inderdaad niet nodig, maar tegen een echt sterke tegenstander is dat wel handig. Uiteindelijk kwam 84% van de passes van De Roon ook gewoon aan
Wel een totaal ander type, denk niet dat hij in dit systeem als één van de drie middenvelders zou kunnen spelen. Maar misschien wel handig om erbij te hebben en als je te lang wacht wordt het wellicht een geval Ziyech.quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook dat Koeman er daarom niet veel vertrouwen in heeft, maar liever Klaassen als bankzitter dan Strootman. Al is het wachten op wat middenvelders die eraan komen, ik zou die Ihatarren ook maar gewoon snel oproepen.
Of gewoon Stengs oproepen voor het middenveld. Die jongen kan op elke positie uit de voeten op de verdediging na met zijn kwaliteiten .quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook dat Koeman er daarom niet veel vertrouwen in heeft, maar liever Klaassen als bankzitter dan Strootman. Al is het wachten op wat middenvelders die eraan komen, ik zou die Ihatarren ook maar gewoon snel oproepen.
Eens.quote:Op zaterdag 7 september 2019 17:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Probleem was vooral dat Duitsland geen flikker deed na de 1-0 dus zijn kwaliteiten ook niet echt tot uiting kwamen. Als je zelf het spel moet maken heb je natuurlijk op topniveau net te weinig aan De Roon.
Stengs oproepen is sowieso een goed idee of dat nou voor de vleugel is of voor het middenveld. Als Bergwijn er ook weer bij is Kluivert en Promes lekker thuislaten.quote:Op zaterdag 7 september 2019 17:02 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Of gewoon Stengs oproepen voor het middenveld. Die jongen kan op elke positie uit de voeten op de verdediging na met zijn kwaliteiten .
Nou beschrijf je een andere Nederlandse specialiteit. Onderlinge ruzie en elkaar torpederen. Ook begonnen omstreeks 74. Cruijf/Neeskens versus van Beveren/Vd Kuijlen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 15:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De ruzies kwamen door de egomane Sneijder die per se zelf de ster wilde zijn en kankergezwel Huntelaar die dacht zijn vriendjes bij de pers te gebruiken om een basisplaats op te eisen, als matig succesvolle balletjesafwachter bij een Duitse subtopper.
Sneijder heeft Van Persie het hele WK 2010 drie keer aangespeeld. Dat is ongeveer net zoveel keer als hij van eigen helft op goal geschoten heeft. Dat is geen spelmaker en geen leider. Zonder Sneijder was het voetbal dan ook veel beter. Maar ja, lievelingetjes van de pers, dan kun je wel voorspellen wie hier wat vindt.
Omdat hij normaal meer balvast is, zo moeilijk is het allemaal niet. Laten we niet doen alsof Gasperini zwakzinnig is en hem altijd opstelt bij een vrij aanvallend Atalanta. Waarom zijn de mensen die regelmatig Atalanta kijken dan altijd lovend over hem?quote:Op zaterdag 7 september 2019 16:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat heb je er nou aan als een speler defensief goed is en de bal afpakt om hem vervolgens te verspelen?
@Rellende_Rotscholierquote:Op zaterdag 7 september 2019 17:05 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Omdat hij normaal meer balvast is, zo moeilijk is het allemaal niet. Laten we niet doen alsof Gasperini zwakzinnig is en hem altijd opstelt bij een vrij aanvallend Atalanta. Waarom zijn de mensen die regelmatig Atalanta kijken dan altijd lovend over hem?
Volgens mij zijn veel sporters die de beste in hun vak zijn ongelofelijke teringlijers . Of dat het ten koste ging van de prestaties kan je ook over twisten.quote:Op zaterdag 7 september 2019 17:04 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nou beschrijf je een andere Nederlandse specialiteit. Onderlinge ruzie en elkaar torpederen. Ook begonnen omstreeks 74. Cruijf/Neeskens versus van Beveren/Vd Kuijlen.
Cruijf was een briljante voetballer/trainer, maar als mens regelmatig een absolute klootzak. Ook regelmatig ten koste van de prestaties
Leuke speler voor Atalanta,niet voor Oranje.quote:Op zaterdag 7 september 2019 17:05 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Omdat hij normaal meer balvast is, zo moeilijk is het allemaal niet. Laten we niet doen alsof Gasperini zwakzinnig is en hem altijd opstelt bij een vrij aanvallend Atalanta. Waarom zijn de mensen die regelmatig Atalanta kijken dan altijd lovend over hem?
Tja blijkbaar is het niveau van Atalanta en de Serie A gewoon ook niet zo hoog dat je meteen wat toevoegt in Oranje, want ik baseer het op zijn potjes voor Nederland en daar vind ik hem gewoon altijd te kort komen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 17:05 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Muah Ihatarren kan wel op het middenveld spelen in alle kwalificatiepotjes die we dit jaar nog hebben, al zal hij vooral nog op de bank zitten als iedereen weer fit is. Maar kan je hem in elk geval claimen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 17:02 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wel een totaal ander type, denk niet dat hij in dit systeem als één van de drie middenvelders zou kunnen spelen. Maar misschien wel handig om erbij te hebben en als je te lang wacht wordt het wellicht een geval Ziyech.
Muah ik weet niet of hij echt geschikt is voor het middenveld, maar je kan hem er prima bij hebben inderdaad.quote:Op zaterdag 7 september 2019 17:02 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Of gewoon Stengs oproepen voor het middenveld. Die jongen kan op elke positie uit de voeten op de verdediging na met zijn kwaliteiten .
Jij bent niet goed bij je hoofd.quote:Op zaterdag 7 september 2019 18:19 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Ik vond Marten de Roon goed spelen gisteren. Ik vond Wijnaldum een zaadpot spelen, al kan dat ook komen dat ik hem pas opmerkte toen 'ie scoorde.
De Roon kan er geen kut van.quote:Op zaterdag 7 september 2019 18:19 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Ik vond Marten de Roon goed spelen gisteren. Ik vond Wijnaldum een zaadpot spelen, al kan dat ook komen omdat ik hem pas opmerkte toen 'ie scoorde.
Maar Hateboer heeft al een aantal keer een kans gekregen in Oranje en hem nooit gegrepen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 18:26 schreef Klopkoek het volgende:
Kunnen we Gosens van Atalanta niet claimen? Die is beter dan De Roon bij Atalanta.
Sowieso moet Hateboer een kans krijgen. Kwam gewoon in diverse elftallen van het jaar voor van 2018-19 Serie A.
Zou ik doen ja, zeker tegen tegenstanders die zich ingraven.quote:Op zaterdag 7 september 2019 18:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar Hateboer heeft al een aantal keer een kans gekregen in Oranje en hem nooit gegrepen.
Al kan je het best nog een keer proberen tov Dumfries want daar moet je mee stoppen.
Zet er gewoon Veltman neer.quote:Op zaterdag 7 september 2019 18:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar Hateboer heeft al een aantal keer een kans gekregen in Oranje en hem nooit gegrepen.
Al kan je het best nog een keer proberen tov Dumfries want daar moet je mee stoppen.
Je moet V Aanholt LB zetten. Dan heb je echt een dynamische aanval ivm statische Blind.quote:Op zaterdag 7 september 2019 18:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Jerdy Schoutenquote:Op zaterdag 7 september 2019 16:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die is al 22.quote:Op zondag 8 september 2019 07:40 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Jerdy Schouten
https://www.vi.nl/pro/ana(...)ten/share/998b87540e
Sommige voetballers hebben wat meer tijd nodig om te ontbolsteren. Wel jammer dat hij tijdens de voorbereiding bij Bologna een blessure kreeg en daarom wellicht nog een achterstand heeft. Maar sowieso zal hij wel aanpassingsproblemen hebben. In het buitenland wordt nu eenmaal veel harder getraind dan in Nederland. Dijks die ook bij Bologna speelt zegt er dit over:quote:
En dat harder trainen werpt zijn vruchten af:quote:Jürgen Locadia, Hans Hateboer, Marten de Roon, Wout Weghorst; vrijwel iedereen die de afgelopen jaren naar een grote competitie werd getransfereerd, zei dat hij veel harder moest gaan trainen. Nu komt ook Dijks tot de conclusie dat niet alleen geld de oorzaak is van de grote verschillen in Europa. ‘Ajax heeft vaak de bal en dus trainden we vooral heel veel op positiespel, maar nu kan ik wel zeggen dat ik bij Ajax niet zwaar heb getraind. Terwijl dat toch de belangrijkste voorwaarde is van topsport: fit zijn en het heel lang kunnen volhouden.’
Weghorst zei dat hij na zijn overgang naar de Bundesliga overal in slaap viel. Dijks knikt. ‘De voorbereiding was enorm zwaar. De accenten liggen anders, met meer aandacht op het hoge tempo en omschakelen. Echt, het is minstens twee keer zo zwaar als in Nederland. Het is hier natuurlijk ook vereist, want Bologna is een kleinere club die veel moet compenseren met strijd, kracht en uithoudingsvermogen.’
Wat dat betreft zit Jerdy wel goed. Wel jammer overigens dat er in Nederland niet fatsoenlijk getraind wordt. Je fysiek optimaliseren is wel het minste wat je kan doen als voetballer. De liever lui dan moe mentaliteit van het Nederlandse voetbal kost de clubs maar ook het nationale elftal gewoon resultaten.quote:Volgens de boomlange linksback voelt hij zich nu als ‘een racepaard dat in de wei wordt losgelaten. Volgens de dataman ben ik regelmatig de nummer één met gelopen kilometers en accelaratie. Elke dag zijn ze aan het analyseren. Met plakkers op je lichaam doen ze BIA-metingen waarmee ze tot op de komma nauwkeurig spiermassa, vetpercentage en zelfs stress in kaart brengen. Ze zien meteen wanneer je uit eten bent geweest. Op een zeker moment had ik nog maar 6,9 procent vet. Zo laag heb ik nog nooit gezeten. Het is bijna niet onder woorden te brengen, maar ik voel me zó anders op het veld nu. Sterker, sneller, zelfverzekerder, lichtvoetiger. Tegen AS Roma moest ik in de blessuretijd nog achter Dzeko aan. Ik haalde hem gewoon in, omdat ik me nog zo fit voelde.’
https://www.vi.nl/pro/ove(...)and/share/9a1156c0e8
Fysiek is een van de makkelijkste manieren om overwicht te krijgen in de Eredivisie. Kijk maar eens naar het seizoen dat Feyenoord kampioen werd: Het elftal liep over van spelers die kunnen blijven lopen en duels winnen. Kongolo, Karsdorp, El Ahmadi, Vilhena, Elia, Kuyt, Toornstra. In het grootste deel van de wedstrijden zag je rond minuut 70 een kantelpunt waarin de tegenstander zo vermoeid raakte dat Feyenoord altijd weer het overwicht kreeg.quote:Op zondag 8 september 2019 10:39 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Sommige voetballers hebben wat meer tijd nodig om te ontbolsteren. Wel jammer dat hij tijdens de voorbereiding bij Bologna een blessure kreeg en daarom wellicht nog een achterstand heeft. Maar sowieso zal hij wel aanpassingsproblemen hebben. In het buitenland wordt nu eenmaal veel harder getraind dan in Nederland. Dijks die ook bij Bologna speelt zegt er dit over:
[..]
En dat harder trainen werpt zijn vruchten af:
[..]
Wat dat betreft zit Jerdy wel goed. Wel jammer overigens dat er in Nederland niet fatsoenlijk getraind wordt. Je fysiek optimaliseren is wel het minste wat je kan doen als voetballer. De liever lui dan moe mentaliteit van het Nederlandse voetbal kost de clubs maar ook het nationale elftal gewoon resultaten.
Blind staat er juist omdat hij de aanval dynamisch maakt door z'n passingquote:Op zondag 8 september 2019 03:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je moet V Aanholt LB zetten. Dan heb je echt een dynamische aanval ivm statische Blind.
Het aanvallende gedeelte is bij blind het probleem inderdaad niet, maar ik denk dat Blind vooral wordt opgesteld vanwege zijn ervaring. In principe is Ake natuurlijk de veel betere speler, ook al is linkback ook niet zijn positie.quote:Op zondag 8 september 2019 13:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blind staat er juist omdat hij de aanval dynamisch maakt door z'n passing
V Aanholt komt veel vaker op dan Blind beetje ala Marcelo.quote:Op zondag 8 september 2019 13:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blind staat er juist omdat hij de aanval dynamisch maakt door z'n passing
de snellere maar waarschijnlijk niet de betere, ik vind Blind ook geen linksback hoor maar hij is wel belangrijk in het opbouwende/aanvallende gedeelte en neemt Koeman zijn tekortkomingen in het man op man verdedigen op de koop toe. Eigenlijk zou je hem als libero tussen of net voor Van Dijk en De Ligt moeten zetten en dan een links en rechtsback die de hele flank bestrijken en voorin met 2 spitsen spelenquote:Op zondag 8 september 2019 13:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het aanvallende gedeelte is bij blind het probleem inderdaad niet, maar ik denk dat Blind vooral wordt opgesteld vanwege zijn ervaring. In principe is Ake natuurlijk de veel betere speler, ook al is linkback ook niet zijn positie.
goed naar voren passen blijft nog altijd beter dan hard naar voren lopenquote:Op zondag 8 september 2019 14:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
V Aanholt komt veel vaker op dan Blind beetje ala Marcelo.
Karsdorp is daar nog niet fit genoeg voor. Laat die eerst maar eens wat meer wedstrijden spelen.quote:Op zondag 8 september 2019 14:05 schreef PSVCL het volgende:
Blind doet het goed.
Promer,Dumfries en Roon moeten banken voor Bergwijn,Karsdorp en Hendrix
Promerquote:Op zondag 8 september 2019 14:05 schreef PSVCL het volgende:
Blind doet het goed.
Wijnaldum zei het zelfde:quote:Op zondag 8 september 2019 10:39 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Sommige voetballers hebben wat meer tijd nodig om te ontbolsteren. Wel jammer dat hij tijdens de voorbereiding bij Bologna een blessure kreeg en daarom wellicht nog een achterstand heeft. Maar sowieso zal hij wel aanpassingsproblemen hebben. In het buitenland wordt nu eenmaal veel harder getraind dan in Nederland. Dijks die ook bij Bologna speelt zegt er dit over:
[..]
En dat harder trainen werpt zijn vruchten af:
[..]
Wat dat betreft zit Jerdy wel goed. Wel jammer overigens dat er in Nederland niet fatsoenlijk getraind wordt. Je fysiek optimaliseren is wel het minste wat je kan doen als voetballer. De liever lui dan moe mentaliteit van het Nederlandse voetbal kost de clubs maar ook het nationale elftal gewoon resultaten.
Hoog tijd dat er weer gevoetbald wordt.quote:Op zondag 8 september 2019 13:26 schreef LordVoldermort het volgende:
Dit topic gaat echt helemaal nergens meer over. Teveel vrije tijd waarschijnlijk.
Dat is al jaren bekend maar er verandert niks. Conservatief clubje die voetballerij.quote:Op zondag 8 september 2019 16:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wijnaldum zei het zelfde:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=299791
"In Nederland trainen we niet"
mwa ik weet het niet, heb toch gezien in de afgelopen CL dat Ajax er conditioneel er beter aan toe was dan de zogenaamde grootmachtenquote:Op zondag 8 september 2019 17:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is al jaren bekend maar er verandert niks. Conservatief clubje die voetballerij.
Gezien en ben het met je eens. Pathetisch filmpje dat me doet denken aan het 'We are back' filmpje van Ajax. Eerst jarenlang niks laten zien en bij de eerste de beste oprisping weer praatjes krijgen. Zal wel typisch Nederlands zijn maar zorg eerst maar eens dat je structureel iets presteert. Voorlopig zijn we slechts de nummer 16 van de FIFA ranking.quote:Op zondag 8 september 2019 17:25 schreef VeX- het volgende:
Het over de zogenaamd Nederlandse new wave hebben en dat wordt dan ingesproken door zo'n typisch Londense urban stem.
Dat slaat toch nergens op. Wat kansloos.
Heb het idee dat Ten Hag ook een goede trainer is..zal wel zijn ervaring uit zijn Bayern tijd gebruiken.quote:Op zondag 8 september 2019 17:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
mwa ik weet het niet, heb toch gezien in de afgelopen CL dat Ajax er conditioneel er beter aan toe was dan de zogenaamde grootmachten
Exit De Roon voor Propper.quote:Op zondag 8 september 2019 14:05 schreef PSVCL het volgende:
Blind doet het goed.
Klopt.quote:Op zondag 8 september 2019 17:36 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
[..]
Exit De Roon voor Propper.
Ik denk ook niet dat hij Sven van Beek gaat oproepen.quote:Op zondag 8 september 2019 17:44 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Klopt.
Denk nie dat ie met van beek en wijnaldum gaat spelen
Zeer onterecht overigens.quote:Op zondag 8 september 2019 17:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat hij Sven van Beek gaat oproepen.
Meer rustdagen vooral. Na drie dagen herstel je niet volledigquote:Op zondag 8 september 2019 17:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
mwa ik weet het niet, heb toch gezien in de afgelopen CL dat Ajax er conditioneel er beter aan toe was dan de zogenaamde grootmachten
Ik wel, hij heeft gedebuteerd onder Koeman, en op die leeftijd was ie net zo ver als de Ligt. Jammer dat vBeek geblesseerd is anders had hij vrijdag al gespeeld denk ikquote:Op zondag 8 september 2019 17:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 8 september 2019 18:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik wel, hij heeft gedebuteerd onder Koeman, en op die leeftijd was ie net zo ver als de Ligt. Jammer dat vBeek geblesseerd is anders had hij vrijdag al gespeeld denk ik
quote:Op zondag 8 september 2019 17:25 schreef VeX- het volgende:
Het over de zogenaamd Nederlandse new wave hebben en dat wordt dan ingesproken door zo'n typisch Londense urban stem.
Trouwens, deze overwinning hoewel belangrijk en broodnodig, was er zeker een die tot stand kwam door meer geluk dan wijsheid. We zijn 70 minuten lang door de mand gevallen en alleen omdat Duitsland de weg kwijt was, niet helemaal kapot gespeeld. Ik snap die euforie niet zo goed.
Voor het g teamquote:Op zondag 8 september 2019 17:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 8 september 2019 18:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik wel, hij heeft gedebuteerd onder Koeman, en op die leeftijd was ie net zo ver als de Ligt. Jammer dat vBeek geblesseerd is anders had hij vrijdag al gespeeld denk ik
Klaas?quote:Op zondag 8 september 2019 18:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wat een debiel filmpje op vele manieren.quote:Op zondag 8 september 2019 17:25 schreef VeX- het volgende:
Trouwens, deze overwinning hoewel belangrijk en broodnodig, was er zeker een die tot stand kwam door meer geluk dan wijsheid. We zijn 70 minuten lang door de mand gevallen en alleen omdat Duitsland de weg kwijt was, niet helemaal kapot gespeeld. Ik snap die euforie niet zo goed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |