Vast wel.quote:Op zaterdag 7 september 2019 00:56 schreef Simmertje het volgende:
Duitsland en Nederland gaan gewoon door. Heeft het nog een voordeel om eerste te worden? Voordeel bij de poule indeling op het EK?
Nou zeg, dit is ook wat onzinnig. Kuyt middelmatig noemen slaat gewoon nergens op, die was in die tijd ontzettend goed (en nooit minder dan vdVaart). Engelaar, Ooijer en Braafheid speelden zelden tot nooit mee, verder waren alleen Heitinga en Mathijsen zeer matige spelers die een vaste basisplek hadden.quote:Op zaterdag 7 september 2019 00:02 schreef JR-Style-93 het volgende: [..] Kijk even naar de teams met De Grote Vier erin, die werden ook omgeven door middelmatige spelers als Heitinga, Mathijsen, een bejaarde van Bronckhorst, Kuyt, Engelaar, Ooijer, Braafheid.
Kan me hier ook in vinden. Van Persie, Robben, Sneijder en Van Bommel waren gewoon wereldtop in 2010. Kuijt, Van der Vaart en Nigel de Jong uitstekende spelers net onder de top en Heitinga en Mathijssen functioneerden ook gewoon prima.quote:Op zaterdag 7 september 2019 02:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nou zeg, dit is ook wat onzinnig. Kuyt middelmatig noemen slaat gewoon nergens op, die was in die tijd ontzettend goed (en nooit minder dan vdVaart). Engelaar, Ooijer en Braafheid speelden zelden tot nooit mee, verder waren alleen Heitinga en Mathijsen zeer matige spelers die een vaste basisplek hadden.
Op het moment hebben we drie á vier spelers van topkwaliteit (van Dijk, de Jong en Wijnaldum; de Ligt vermoedelijk ook maar die heeft niet zijn beste vorm te pakken), verder zijn Babel, Blind en Depay enorm wisselvallig en Dumfries en Promes gewoon niet zo goed. Ik vind de selecties waarmee Nederland tussen 2008 en 2012 mee speelde toch wel wat beter dan wat we nu hebben.
Van persie was vrij wisselvallig en stond altijd buitenspel omdat hij niet wilde rennen. Van bommel was ook slecht, onvergelijkbaar met frenkie de Jong. En robben speelde helaas niet op z'n top door zijn blessures. Wat we nu hebben is denk ik sterker, want nu de aanval sterker begint te worden overheersen we straks in alle linies van het veld.quote:Op zaterdag 7 september 2019 02:21 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Kan me hier ook in vinden. Van Persie, Robben, Sneijder en Van Bommel waren gewoon wereldtop in 2010. Kuijt, Van der Vaart en Nigel de Jong uitstekende spelers net onder de top en Heitinga en Mathijssen functioneerden ook gewoon prima.
Dat elftal was aanvallend veel beter dan het huidige Oranje. Dat zie je ook aan de kwaliteit van de goals.
Welke limiet bedoel je?quote:Op vrijdag 6 september 2019 21:55 schreef Doublepain het volgende:
Kan er niks aan doen dat @:Danny een mongolen limiet erop heeft gezet
ow. nou ja, als die te lang wordt past het niet meer op de regel, dus is het zinloos om 'm langer te kunnen maken.quote:
Nu word ik wel uitgelachenquote:Op zaterdag 7 september 2019 09:33 schreef Danny het volgende:
[..]
ow. nou ja, als die te lang wordt past het niet meer op de regel, dus is het zinloos om 'm langer te kunnen maken.
Van Bommel was aanvoerder bij Bayern München.quote:Op zaterdag 7 september 2019 07:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Van persie was vrij wisselvallig en stond altijd buitenspel omdat hij niet wilde rennen. Van bommel was ook slecht, onvergelijkbaar met frenkie de Jong. En robben speelde helaas niet op z'n top door zijn blessures. Wat we nu hebben is denk ik sterker, want nu de aanval sterker begint te worden overheersen we straks in alle linies van het veld.
Zo kun je alles relativeren. Van Persie en Robben waren in alles beter dan onze huidige aanvallers en spelers als Van der Vaart en Kuijt eigenlijk ook.quote:Op zaterdag 7 september 2019 07:13 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Van persie was vrij wisselvallig en stond altijd buitenspel omdat hij niet wilde rennen. Van bommel was ook slecht, onvergelijkbaar met frenkie de Jong. En robben speelde helaas niet op z'n top door zijn blessures. Wat we nu hebben is denk ik sterker, want nu de aanval sterker begint te worden overheersen we straks in alle linies van het veld.
Kuijt voegde aanvallend ook nooit wat toe.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:14 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Zo kun je alles relativeren. Van Persie en Robben waren in alles beter dan onze huidige aanvallers en spelers als Van der Vaart en Kuijt eigenlijk ook.
Ik vind het huidig NL elftal veel beter ogen dan die van ‘10, de spelers en het spel vind ik veel beter dan destijds waar het meer om individuele kwaliteiten ging dan het collectiefquote:Op zaterdag 7 september 2019 10:14 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Zo kun je alles relativeren. Van Persie en Robben waren in alles beter dan onze huidige aanvallers en spelers als Van der Vaart en Kuijt eigenlijk ook.
Hoe kun je dat nou zeggen? Heel veel goals en assists voor Oranje, in 2008 en 2010 vaak beslissend. (Mooie assists in kwartfinale en halve finale WK+goal tegen Frankrijk op EK.)quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:14 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Kuijt voegde aanvallend ook nooit wat toe.
Omdat ik alle wedstrijden heb gekeken. Ja, hij zal vast wel eens een assist hebben gegeven want hij deed elke wedstrijd mee maar het was pure creatieve armoede. 24 goals in 104 interlands ben ik ook niet echt van onder de indruk.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:18 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nou zeggen? Heel veel goals en assists voor Oranje, in 2008 en 2010 vaak beslissend. (Mooie assists in kwartfinale en halve finale WK+goal tegen Frankrijk op EK.)
Ja kijk dat is een andere discussie. Ik vond Robben, Sneijder en Van Persie ook niet altijd even complementair. Waren alle drie natuurlijk ook wel jongens die graag voor zichzelf gingen. Maar ik moet deze generatie nog maar eens een zilveren en bronzen WK-medaille zien te behalen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:16 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik vind het huidig NL elftal veel beter ogen dan die van ‘10, de spelers en het spel vind ik veel beter dan destijds waar het meer om individuele kwaliteiten ging dan het collectief
Ja maar het draait toch ook gewoon om een stukje rendement? Kuijt was altijd erg effectief met de kansen die hij kreeg, dat zijn onze huidige buitenspelers totaal niet.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:20 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Omdat ik alle wedstrijden heb gekeken. Ja, hij zal vast wel eens een assist hebben gegeven want hij deed elke wedstrijd mee maar het was pure creatieve armoede.
24 goals in 104 interlands, dat vind ik geen bijzonder hoog rendement. En hij creëerde nooit wat voor zichzelf, dat kunnen Malen enz wel.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:23 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ja maar het draait toch ook gewoon om een stukje rendement? Kuijt was altijd erg effectief met de kansen die hij kreeg, dat zijn onze huidige buitenspelers totaal niet.
(Nou verwacht ik wel veel van Malen moet ik zeggen.)
Ben wel benieuwd naar het aantal assists dan. Maar goed, we kunnen er eindeloos over blijven discussiëren. Het lijkt me echt buiten kijf staan dat Robben en Van Persie buitencategorie waren.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:24 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
24 goals in 104 interlands, dat vind ik geen bijzonder hoog rendement. En hij creëerde nooit wat voor zichzelf, dat kunnen Malen enz wel.
19. Verder ben ik het wel met je eens ja, hoewel ik Babel best nuttig vond en Malen en Bergwijn wel potentie hebben.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:29 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar het aantal assists dan. Maar goed, we kunnen er eindeloos over blijven discussiëren. Het lijkt me echt buiten kijf staan dat Robben en Van Persie buitencategorie waren.
Van de huidige spelers is er niemand met een echt creatieve dribbel (als je een tegenstander kapot moet spelen) of een lekker schot. Wel kunnen ze lekker counteren.
Vergelijkbaar met Vd Vaart dus terwijl die een linie verder stondquote:Op zaterdag 7 september 2019 10:31 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
19. Verder ben ik het wel met je eens ja, hoewel ik Babel best nuttig vond en Malen en Bergwijn wel potentie hebben.
Ja maar kom op, Babel is een buitenspeler. Hij krijgt zichzelf niet eens meer in schotpositie omdat hij te log is en geeft heel incidenteel misschien een blinde voorzet die een keer goed kan vallen. Ja, hij houdt de bal goed vast maar is echt niet creatief.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:31 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
19. Verder ben ik het wel met je eens ja, hoewel ik Babel best nuttig vond en Malen en Bergwijn wel potentie hebben.
Hij speelde dan ook vaak op de vleugel en zelfs nog wel dieper met veel defensieve arbeid. Voor oranje heeft hij meer assists dan goals, kan de bron wel bij pakkenquote:Op zaterdag 7 september 2019 10:24 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
24 goals in 104 interlands, dat vind ik geen bijzonder hoog rendement. En hij creëerde nooit wat voor zichzelf, dat kunnen Malen enz wel.
Vandaar dat ik ook zei aanvallend. En nee, hij heeft niet meer assists dan goals, dat post ik net. 24 om 19. Dus pak je bron er maar bij. Verder heeft hij in 21 potjes op EK WK precies 2x gescoord, het is wat.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:37 schreef Klopkoek het volgende:
Hij speelde dan ook vaak op de vleugel en zelfs nog wel dieper met veel defensieve arbeid. Voor oranje heeft hij meer assists dan goals, kan de bron wel bij pakken
Dit ja. Een meer dan prima buitenspeler voor Oranje. Van de huidige lichting zie ik alleen Depay er overheen gaan wat betreft goals.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij speelde dan ook vaak op de vleugel en zelfs nog wel dieper met veel defensieve arbeid. Voor oranje heeft hij meer assists dan goals, kan de bron wel bij pakken
Verder heeft de beste man gescoord in halve finales en finales van de Champions League. Hat-tegen Manchester United, meer hat-tricks in Engeland dan Cristiano Ronaldo. Diverse goals en assists op eintoernooien tegen grote tegenstanders zoals Frankrijk en Brazilië.
Het was itt Robben, Sneijder en Van Persie in geen enkel jaar top tien van de wereld, maar gewoon een prima speler. Heeft meer bereikt dan Van der Vaart.
In een 4231 die we vaak gebruikten onder Van Basten en Van Marwijk stonden ze in dezelfde linie hoorquote:Op zaterdag 7 september 2019 10:33 schreef JanCees het volgende:
[..]
Vergelijkbaar met Vd Vaart dus terwijl die een linie verder stond
Ook dat is gewoon een prima speler. Heeft ook al meerdere keren gescoord in de halve finale van de Champions League, diverse grote wedstrijden in Engeland.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:46 schreef Generationalpha het volgende:
Als je trouwens naar Wijnaldum kijkt zijn de goals tegen toplanden wel opvallend. Al gescoord tegen Brazilië, Frankrijk en 2 keer tegen Duitsland.
Je moet hem wel goed gebruiken en zijn gebreken (postbode voetbal, geen bijzondere passing) op de koop toe nemen.twitter:Kloppholic twitterde op maandag 10-06-2019 om 20:38:328 of Wijnaldum’s 13 goals for Liverpool:Middlesbrough x1 (secured UCL football)City x1Chelsea x1Arsenal x1Roma x1Spurs x1Barcelona x2Big game player. One of the most underrated players in the Premier League. https://t.co/pPYvgBnFAa reageer retweet
Onze meeste diepe generatie was trouwens 1995-2005. In de breedte zelfs meer kwaliteit dan de generatie die Europees kampioen werd. Misschien ook wel meer topmateriaal dan de jaren 70.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:41 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dit ja. Een meer dan prima buitenspeler voor Oranje. Van de huidige lichting zie ik alleen Depay er overheen gaan wat betreft goals.
1998 was de beste ploeg die we ooit hebben gehad:quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Onze meeste diepe generatie was trouwens 1995-2005. In de breedte zelfs meer kwaliteit dan de generatie die Europees kampioen werd. Misschien ook wel meer topmateriaal dan de jaren 70.
Toen kwam Van Gaal met zijn masterplan en was de pret over...
Inderdaad. Sinds 2005 zijn het een handvol topspelers aangevuld met zeer degelijke spelers of spelers die korte tijd heel goed zijn. Hele smalle basis om op te bouwen.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Onze meeste diepe generatie was trouwens 1995-2005. In de breedte zelfs meer kwaliteit dan de generatie die Europees kampioen werd. Misschien ook wel meer topmateriaal dan de jaren 70.
Toen kwam Van Gaal met zijn masterplan en was de pret over...
Blind stond op linksback.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:52 schreef Oldground het volgende:
Wat deed Promes op linksback? Speelt nauwelijks en laat zo z'n man weglopen bij de 1-0.
Gevalletje op het verkeerde moment doordekken zoals ze bij de analyse in de rust lieten zien.quote:
Nooit goed gevonden. Raar.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Van Bommel was aanvoerder bij Bayern München.
Even perspectief
Van persie was wedstrijden achter elkaar super slecht en scoorde als spits helemaal niets voor zo'n 5 wedstrijden achter elkaar. Vergeten die drama eromheen en dat hij uit vorm was? Maken komt er 10 minuten in en scoort. Bijna twee keer zelfs. Kuyt was voetbaltechnisch zo slecht dat zelfs Babel veel beter was vandaag dan een Kuyt. Je moet kunnen meespelen, dat kon Kuyt totaal niet.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:14 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
meer geluk dan wijsheidquote:Op zaterdag 7 september 2019 01:48 schreef Oldground het volgende:
Mooi dat Koeman het Nederlands Elftal weer nieuw leven in geblazen heeft. Ziet er goed uit.
niet met je eens hoor over Kuyt, wel een beperkte speler maar ook intelligent, stond heel vaak op de juiste plek en was echt een teamspelerquote:Op zaterdag 7 september 2019 11:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Van persie was wedstrijden achter elkaar super slecht en scoorde als spits helemaal niets voor zo'n 5 wedstrijden achter elkaar. Vergeten die drama eromheen en dat hij uit vorm was? Maken komt er 10 minuten in en scoort. Bijna twee keer zelfs. Kuyt was voetbaltechnisch zo slecht dat zelfs Babel veel beter was vandaag dan een Kuyt. Je moet kunnen meespelen, dat kon Kuyt totaal niet.
Van der Vaart was ook niet altijd goed, maar Kuyt was gewoon echt pure bagger. En Ooijer, Engelaar en Braafheid hadden gewoon speelminuten in cruciale potjes op eindtoernooien, die verdediging was vaak echt lachwekkend en Nigel de Jong - van Bommel als blok was ook niet heel bijzonder en voetballend pover. Dan heb je zo denk ik meer aan een blok Wijnaldum - Frenkie met van de Beek ervoor.quote:Op zaterdag 7 september 2019 02:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nou zeg, dit is ook wat onzinnig. Kuyt middelmatig noemen slaat gewoon nergens op, die was in die tijd ontzettend goed (en nooit minder dan vdVaart). Engelaar, Ooijer en Braafheid speelden zelden tot nooit mee, verder waren alleen Heitinga en Mathijsen zeer matige spelers die een vaste basisplek hadden.
maar als de grote Van Dijk op tijd stapt is er niks aan de hand, dus wiens fout is het dan?quote:Op zaterdag 7 september 2019 11:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Gevalletje op het verkeerde moment doordekken zoals ze bij de analyse in de rust lieten zien.
Er staat nu wel weer een team. Koeman heeft allemaal maatregelen genomen die vechtlust en positiviteit in de groep moesten bevorderen en je ziet dat het heeft gewerkt.quote:
Van Persie was alleen zijn laatste jaar bij Arsenal en eerste jaar bij Man Utd echt goed.quote:Op zaterdag 7 september 2019 10:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook dat is gewoon een prima speler. Heeft ook al meerdere keren gescoord in de halve finale van de Champions League, diverse grote wedstrijden in Engeland.Je moet hem wel goed gebruiken en zijn gebreken (postbode voetbal, geen bijzondere passing) op de koop toe nemen.twitter:Kloppholic twitterde op maandag 10-06-2019 om 20:38:328 of Wijnaldum’s 13 goals for Liverpool:Middlesbrough x1 (secured UCL football)City x1Chelsea x1Arsenal x1Roma x1Spurs x1Barcelona x2Big game player. One of the most underrated players in the Premier League. https://t.co/pPYvgBnFAa reageer retweet
Ik zie Kuijt en Wijnaldum van een vergelijkbaar niveau. Zo iemand als Van Persie was echter voor een paar jaar top tien van de wereld. Robben eveneens. Sneijder was één jaar wereldtop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |