abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_188806186
registreer om deze reclame te verbergen
Ipv SayCheese kun je ook de CheeseCam in het leven roepen. Random momenten tijdens de show waarin een aantal fans cheese roepen on camera, die dan gedeeld worden op instagram van Eurovision.

Of gewoon zelf als Eurovision de hashtag #Saycheese trending maken op de socials en zorgen dat iedereen hun foto’s deelt met #SayCheese @eurovision.

Wellicht is een speciaal kaasicoon bij de hashtag wel een geinige knipoog naar Nederland ook.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mandy040986 op 05-09-2019 23:22:42 ]
  donderdag 5 september 2019 @ 20:45:33 #27
484759 Mlita
Esc teamduncan
pi_188806234
Tip en uitdaging: innoveer de persconferenties. Die zijn al jaren hetzelfde, zijn voor de artiesten, pers en fans te langdradig en leveren effectief te weinig nieuws op. Graag ook een wat informelere setting dan die lange tafel met dat eeuwige glaasje water :)
pi_188806368
Hooguit drie presentatoren (waarvan er n uitsluitend in de greenroom blijft). De afgelopen jaren met vier presentatoren (of drie die afwisselden tussen greenroom en podium) waren vaak wat rommelig en dan krijg je als kijker minder een band met de presentatoren.
Op maandag 13 mei 2019 16:16 schreef Guanabana het volgende:
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
pi_188806512
registreer om deze reclame te verbergen
Lee Towers moet optreden als bonus voor de gehele wereld.
Feyenoord kampioen 2019-2020
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator donderdag 5 september 2019 @ 21:14:21 #30
163650 crew  Greys
Nee.
pi_188806547
Even tussendoor, zodat jullie weten dat dit topic cht in overleg met het team is: Head of Communications Eurovision 2020 heeft hem ook geretweet (dank Babet! :) ). Zie onder. En Sietse zal hier dus later ook even z'n neus laten zien. Dus blijf jullie serieuze ideen maar lekker spuien de komende tijd. Denk er rustig over na. Hoeft niet per se allemaal vanavond.

nwnwUrs.png
Koutist in opleiding.
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator donderdag 5 september 2019 @ 21:49:20 #31
163650 crew  Greys
Nee.
pi_188806985
Wellicht een gezellig idee om RET te vragen of ze in de Eurovisieweek op alle stations en in de metro's songfestivalnummers willen draaien, ter verhoging van de feestvreugde.

(En van de hoogtepunten van m'n Lissabonbezoek qua sfeer was namelijk de metrorit terug van de arena naar de stad na de juryshow en dat er iemand hardop een Songfestivallied begon te zingen in de metro en de hele wagon heel hard meezong en dat de hele rit zo doorgegaan is. O+ )

Oh en zorg alsjeblieft dat er echt genoeg punten op Eurovision Village zijn om iets te drinken te kopen. In Lissabon stond iedereen op dat plein meer dan de helft van de hele show in de rij voor een flesje water ipv dat ze voor het grote scherm stonden om te kijken. Zonde. Dus als dat in Rotterdam een stuk beter wordt krijg je veel tevreden bezoekers!

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 05-09-2019 22:12:27 ]
Koutist in opleiding.
pi_188807134
registreer om deze reclame te verbergen
Artiesten in postcards van 40-43 steden in Nederland.
Andr Rieu, Martin Garrix etc. beginnen met de 5 winnende Nederlandse inzendingen.
Podium moet met water te maken hebben.
Life can be a bitch, so like it..
pi_188807486
Mijn wens en ik denk die van veel songfestivalfans is om weer eens een echt vernieuwend, creatief en innovatief podiumontwerp (met voorkeur van een Nederlandse ontwerper) te zien. Iets wat verrast en hopelijk nog niet eerder gezien is op het Eurovisie Songfestival. Een podium echt gericht op de toekomst, heel flexibel inzetbaar en bomvol van de nieuwste technieken. Het podiumontwerp van 2014 was bijvoorbeeld uitzonderlijk innovatief. Met bijvoorbeeld de onzichtbare folie in het framewerk dat (gedeeltelijk) ingezet kon worden als projector. Dat gaf elke podiumact weer zo'n andere identiteit.

Augmented reality done well. Het idee van de puntentelling, hoe het in 2017 bedacht was bijvoorbeeld:


Op de vmas, de zaal nog groter laten lijken.


Of zoals de 2014 editie van TVOH:



[ Bericht 12% gewijzigd door lashatumbai op 05-09-2019 22:42:40 ]
pi_188807554
Zoveel mogelijk openbaar vervoer bij betrekken in andere steden, dus meer treinen, bussen etc. Inzetten.
Reclame/promotie op treinen, bussen, trams, metro's.
Steden zoals Den Haag, Utrecht etc.
Life can be a bitch, so like it..
pi_188807629
De 'ding dong' van de metro en treinomroepen veranderen in de Eurovisie-tune (of afwisselend in 'ding-a-dong' uit het nummer :D )

In de app: laat mensen/kroegen hun ESF-party aanmelden zodat de fans die daar willen kijken ook die loacties zien (wellicht als filter over een kaart met alle officile locaties: Rotterdam met: Ahoy, Village, OV, openingsceremonie etc.. en dan aan te zetten als filters: fanfeesten, sponsorlocaties, cultuurspots, handige dingen[ziekenhuis, vvv, politie, apotheken] en meer)
Handig voor Nederlandse fans, stimuleert fanfeestjes, praktisch voor bezoekers.
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
#Haags
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator donderdag 5 september 2019 @ 22:46:58 #36
163650 crew  Greys
Nee.
pi_188807710
Het zou wellicht leuk idee zijn om een app voor de ESF-bezoekers te maken met allemaal bedrijven en hot spots in Rotterdam/Nederland die korting geven op vertoon van je Eurovisie-toegangsticket. Je maakt het dan voor de buitenlandse fans aantrekkelijk als ze minder extra onkosten hebben als ze bv korting krijgen op bezoek Euromast of korting krijgen bij deelnemende restaurants, winkels en musea gedurende de gehele Eurovisieweek. Tevens een mooie kans voor die deelnemende bedrijven om extra bezoekers te krijgen uiteraard.

Oh en laat het Pinball Museum tevens speelhal in Rotterdam dan ook meedoen met de kortingsactie, als 'Arcade'. :P

En dan noem je de app:

PENNIES

How many pennies in the slot?
This app could save you a lot!


(Deze titel is bedacht in samenwerking met @Cee en @MaGNeT
We twijfelden tussen deze en Ka-chingiz _O- )

[ Bericht 6% gewijzigd door Greys op 05-09-2019 23:36:26 ]
Koutist in opleiding.
pi_188807824
Een paar dingetjes:

-Intervalact: Eigenlijk maar n tip, hou het kort. In de voorbije paar jaar duurde de show veel te lang. Het ESF is toch in eerste instantie een familieshow, maar grote delen van die families hebben de uitslag pas op zondagochtend meegekregen.

-Meer aandacht voor de liedjes die net niet winnen, maar wel goed scoren. Ik begrijp dat er maar n positie is die telt, en dat is de winst. Maar ook de andere landen die goed scoren verdienen iets meer eer dan gelijk vergeten te worden. Ik dacht hierbij zelf aan een overzicht van de nummers 10 t/m 2, net zoals bij de Top 40 op de radio, alvorens de winnaar nog eens zijn lied zingt.
Twee extra redenen waarom ik dit wel handig vind, zijn enerzijds dat de uitslag dan wat duidelijker wordt. Ik heb sterk het idee dat vrijwel heel Nederland nog altijd denkt dat Zweden dit jaar tweede is geworden, vanwege de manier van bekendmaken van de uitslag. Daarnaast geeft het antwoord op het type vraag dat ongetwijfeld door veel huiskamers is gegaan tijdens de puntentelling: "Huh Macedoni, ik weet helemaal niet meer hoe die ging."

-Bij de postcards is het misschien leuk om de vlaggen van de deelnemende landen uit te beelden met tulpen in de bollenstreek. Geen idee wanneer die bollen de grond in moeten overigens, dus misschien komt dit al te laat :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_188807879
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:38 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

Wellicht is het een idee om elke postcard te eindigen met een soort schilderij/afbeelding van de deelnemer (met misschien de vlag van het land?) die dan als puzzelstukje in een groter geheel past. Net als bij Duncans reveal. Je ziet dan bij de eerste deelnemer nog weinig, en bij de laatste wordt het dan n geheel. Ik denk daarbij dan aan de ESF versie van een beroemd Nederlands schilderij. Een ESF versie van de Nachtwacht of zo.
Iets doen met onze beroemde kunstwerken is zeker een goed idee. Het enige probleem is natuurlijk wel dat je van tevoren niet precies weet wie de finale haalt en wat daarin de startvolgorde wordt. Wat dat betreft zou je dan in elke postcard een eigen kunstwerk moeten gebruiken o.i.d.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_188807937
Ik hoop dat Rotterdam aankomende mei echt helemaal het songfestival ademt! Dat je er niet om heen kan. Andere edities is het nog wel eens dat het aan de gewone inwoner voorbij gaat. Dat het zich vooral afspeelt in de eurovision bubble. Daar ontkom je natuurlijk niet helemaal aan.

Maar ik hoop op gigantisch veel aankleding in de stad en dat winkeliers ook betrokken worden om er aandacht aan te besteden in hun etalages. (Vorig jaar met de grote Rubens expositie waren de etalages op de Nieuwe Binnenweg helemaal in stijl bijvoorbeeld)

En hoe gaaf is als er op het nationale nederlanden gebouw iets songfestival gerelateerds zou komen. Dit wordt vaker gebruikt als reclame en is zooooo indrukwekkend en van ver weg te zien.

?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
edgar.jpg

Op de Markthal is er ook vaak dergelijke branding:

55491781_2725907254116403_8044344110410104832_o.jpg?_nc_cat=104&_nc_oc=AQkaQK7B8GyW7Pt5Q7g_58QQ3-Ef3Q0hxHHyhK7RLF-SxKaOeGsLCTEo13bIRR0osfc&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=b1ea28b17805c9c3cad474e106c2d319&oe=5E12C3D0

images?q=tbn:ANd9GcQxzluFkAjc5T6p1oRVcp542wfpZl3jsE9x9Hqjvqx9M836WO5xsw

27983050_907923409377467_8240035436776931055_o-2048x1536.jpg

[ Bericht 18% gewijzigd door Greys op 07-09-2019 13:47:10 ]
pi_188808046
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 22:56 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Iets doen met onze beroemde kunstwerken is zeker een goed idee. Het enige probleem is natuurlijk wel dat je van tevoren niet precies weet wie de finale haalt en wat daarin de startvolgorde wordt. Wat dat betreft zou je dan in elke postcard een eigen kunstwerk moeten gebruiken o.i.d.
Idd lastig. ja. Het zou tof zijn als iedere deelnemer zijn eigen beroemde schilderij krijgt dan, waarin zij mogen poseren als eindhot van de postcard. Een beetje zoals @SCH68 ook al zei.

Close up einde postcard:
“I am (naam deelnemer) from (naam land). Welcome to the Netherlands.” Zoals in het Rotterdam filmpje.

En dan een wideshot van de deelnemer, in een beroemd Nederlands schilderij. Ervoor of naast het kunstwerk staan kan overigens ook. Is goedkoper. :+

Zoiets.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mandy040986 op 05-09-2019 23:17:21 ]
pi_188808047
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 22:35 schreef ato het volgende:
Zoveel mogelijk openbaar vervoer bij betrekken in andere steden, dus meer treinen, bussen etc. Inzetten.
Reclame/promotie op treinen, bussen, trams, metro's.
Steden zoals Den Haag, Utrecht etc.
Even aanhakend hierop:

Ook misschien leuk om meerdere steden/regio's in Nederland er op een unieke manier bij te betrekken. Zeker de omliggende steden en dorpen rondom R'dam, waar ook veel buitenlandse pers en fans zullen neerstrijken.

Maar zeker ook het extra OV is belangrijk, als dit haalbaar is voor de commissie om te bewerkstelligen. Nederland is natuurlijk een klein land sowieso en de afstanden zijn voor veel buitenlandse fans al niet indrukwekkend; met meer en later inzetbaar OV kunnen veel meer fans verder in Nederland neerstrijken en alsnog makkelijk van een show heen- en terug reizen (en natuurlijk ook de Nederlanders die verder weg wonen).
Op maandag 13 mei 2019 16:16 schreef Guanabana het volgende:
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
pi_188808062
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 17:53 schreef Nashipeer het volgende:
Echt heel handig topic dit, wel slim idee :) ik zal het ook maar hier plaatsen
[..]

Ik vind dit zelf echt een super leuk idee, stel dat ze dit zouden doen, dan zou ik wel de Nederlandse kandidaat of iemand van de big 5 die kant opsturen, zodat je er zeker van bent dat die postcard de finale haalt :P
pi_188808083
Tijdens de finale live gaan naar de vier andere steden die een bidbook ingediend hebben, waarbij telkens een massa volk op een plein op groot scherm de show staat te volgen.
pi_188808091
Uitzendingen vroeger laten beginnen

Ik hoop dat de tijd van uitzending een uur vervroegd gaat worden in de toekomst. Ik vind het hier al laat in NL, beginnend om 21u. Laat staan voor al die landen die ten oosten van ons liggen. Hierdoor voorkom je ook iets dat als het wordt gehost in bijv Moskou en Baku dat je dan in na middernacht moet beginnen met de show.

Geen previewclips meer van de daadwerkelijke camerashots


Sinds drie jaar krijgen we nu repetitiebeelden te zien die precies laten zien hoe we het op tv gaan zien. Ik vind het echt iets van de magie van de liveshows wegnemen en hoop dat ze dat dan ook terug gaan draaien.
pi_188808121
Ideen die ik heb zijn soort van wel genoemd hiervoor, maar zal mijn ideen toch maar even opgooien.

Ik las dat ze graag meer op het internet willen doen met ESC. Ik denk dat Nikkie De Jager, meer dan 10 miljoen abonnees en groot esc-fan, een aandeel hier in kan hebben. Je zou haar kunnen vragen om content te maken op de officiele ESC-youtube. Interviews met de artiesten terwijl zij hun make-up doet bijvoorbeeld.

Ik denk dat we als interval-acts met acts moeten komen die Nederlands grootste export producten zijn. Daar vallen de DJ's, Within Temptation en Vengaboys bijvoorbeeld onder. Ik denk dat je een bekende DJ met Duncan kunt koppelen en een speciale Arcade versie kunt maken voor in de finale. Iedereen kent wel een nummer van de Vengaboys, laat ze een leuke remix doen van hun nummers tijdens een van de halve-finales. Denk ook dat weinig mensen weten dat ze uit Nederland komen. Within Temptation spreekt voor zich.

Ik heb eigenlijk wel een goed gevoel over de show, ik merk en lees overal dat ze het echt heel goed aanpakken. Ik vind het ook leuk dat de Zweden een keer thuis worden gelaten. Bjrkman is volgens mij in 2015 voor het laatst echt HoD van Zweden geweest. We hebben in Nederland meer dan genoeg talent en ervaring om dit tot een topshow te maken. Daarbij wil ik natuurlijk niet zeggen dat praten en advies vragen van de Zweden uitgesloten is, dat moet je altijd doen.

Voor de postcards lijkt het me leuk als je de artiesten gewoon Nederlandse dingen laat doen. Naar de keukenhof, Efteling, Koek happen, Volendamse kleding rondlopen of wat dan ook. En aan het eind van de postcard misschien tulpen in de kleuren van hun vlag?

Wil voor de rest gewoon zeggen dat jullie goed bezig zijn en dat ik hoop dat ik kaarten kan krijgen volgend jaar.
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator donderdag 5 september 2019 @ 23:13:16 #46
163650 crew  Greys
Nee.
pi_188808162
Tussendoor even een hartelijk welkom aan de mensen die door deze actie op dit Songfestivalforum zijn gekomen. Leuk dat jullie er zijn en we hopen jullie ook in vele andere topics hier terug te zien. w/

En bedankt iedereen voor de leuke ideen tot dusver. Ga zo door! *O*
Koutist in opleiding.
pi_188808324
In een Japanse stad waar ik ooit was kwam er klassieke muziek uit de straatputten. In Brussel was er klassieke muziek op de metrostations. In de Efteling heb je de muziekpaddestoelen... :D

Hoe gaaf zou het zijn dat er verspreid door Rotterdam in mei alle songfestivalklassiekers te horen zal zijn. In de metrostations, in de verschillende kledingwinkels, wellicht zijn er zelfs speciale muziekpalen oid voor de openbare ruimtes.
pi_188808454
Gaaf topic! Zal nog eens nadenken over leuke ideen, maar sowieso voelt de vibe al goed. Innovatief en creatief als steekwoorden om Nederland te laten zien, in plaats van molens en tulpen. Daarom heb ik ook minder met het 'oude meesters' idee. Dat kennen mensen wel. @woutergoku zit er op een lijn met mij:

quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 23:10 schreef woutergoku het volgende:
Ik las dat ze graag meer op het internet willen doen met ESC. Ik denk dat Nikkie De Jager, meer dan 10 miljoen abonnees en groot esc-fan, een aandeel hier in kan hebben. Je zou haar kunnen vragen om content te maken op de officiele ESC-youtube. Interviews met de artiesten terwijl zij hun make-up doet bijvoorbeeld.
Ik ben geen Nikkie fan en zie haar liever ook niet in de presentatie, maar dit idee vind ik echt heel gaaf! Nikkie die met de artiesten een verwenmoment inplant en wat vraagt en keuvelt over de deelnemers, hun optreden en eurovision. Succes gegarandeerd.

quote:
Ik denk dat we als interval-acts met acts moeten komen die Nederlands grootste export producten zijn. Daar vallen de DJ's, Within Temptation en Vengaboys bijvoorbeeld onder. Ik denk dat je een bekende DJ met Duncan kunt koppelen en een speciale Arcade versie kunt maken voor in de finale. Iedereen kent wel een nummer van de Vengaboys, laat ze een leuke remix doen van hun nummers tijdens een van de halve-finales. Denk ook dat weinig mensen weten dat ze uit Nederland komen. Within Temptation spreekt voor zich.
Ook eensch. Nederland kent genoeg (internationaal) talent dat het Eurovisie podium kan vullen (als ze dat willen). Wij hebben geen Madonna of Justin Timberlake nodig. Misschien zijn die internationale artiesten een bewuste keuze om Amerikaans publiek aan te spreken. Als dat niet zo is, lekker weg laten!

quote:
Voor de postcards lijkt het me leuk als je de artiesten gewoon Nederlandse dingen laat doen. Naar de keukenhof, Efteling, Koek happen, Volendamse kleding rondlopen of wat dan ook. En aan het eind van de postcard misschien tulpen in de kleuren van hun vlag?
Het idee van tulpen in de vorm van de vlag (wat ook al viral nieuws gaat zijn op het moment dat die in bloei staan, ergens in april) vind ik hl tof. Zonde om dat te laten liggen, echt een unieke kans.

Of alle deelnemers dan iets Nederlands moeten doen, I don't know. Misschien is het leuk om ze gewoon allemaal door verschillende delen van Nederland te laten fietsen. Steden als Gouda, Delft, vestingstadjes als Ravenstein of Woudrichem, Afsluitdijk, Deltawerken, de Pier in Scheveningen, de Friese wateren, Gelderse kastelen, Brabantse duinen, het MECC... :P

quote:
Wil voor de rest gewoon zeggen dat jullie goed bezig zijn en dat ik hoop dat ik kaarten kan krijgen volgend jaar.
Daar sluit ik me bij aan!
't Echte en 't ware!
pi_188808561
De Maas in Rotterdam is een behoorlijk breed stuk water, dus er is vast wel iets moois van te maken dat alle landen per (zeil)boot de Maas op varen richting de Erasmusbrug. Zwaaien naar elkaar, drone er tussen en het lijkt me schitterend :) Het lijkt mij het mooiste als begin van de show en dan in een keer iedereen, maar het is eventueel ook op te splitsen voor gebruik op de socials.

En ik weet niet of het technisch mogelijk is, maar misschien is een spidercam nog wel mooi om erbij te hebben in Ahoy. Dan kan je mooi van achteren naar voren de zaal door (of andersom) en zo mooi het publiek laten zien :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Hawaii_Tim op 05-09-2019 23:45:29 ]
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 5 september 2019 @ 23:46:21 #50
138876 Andromache
don't give up Andro
pi_188808747
EBU-ding wellicht, maar dit jaar werd Zweden tot op het laatst in beeld getoond naast Duncan als potentieel winnaar. Ok, maar daardoor sneeuwde Itali onder als nummer twee. Veel mensen zeiden dat Zweden nr. 2 was geworden en dat is niet zo. Wat mij betreft moet er meer aandacht komen in de regie voor wie op dat moment nog in de top 3 zitten. Kun je misschien doen met cirkels met die half over elkaar liggen met close shots op nr. 1-2-3, net als watermoleculen ofzo (vanwege de Maas).
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
>>>> Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken <<<<
Don't give up: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')