quote:
Op woensdag 23 oktober 2019 16:55 schreef vouwdeurtje het volgende:[..]
Jensen wil niet eens meer op tv verschijnen, want dat is een medium waar anno 2019 uitsluitend nog gebrainwashed volk naar kijkt en achter de schermen is het een pot nat.
De MSM kanalen (NPO op tv, websites als ad.nl en nu.nl) geven stelselmatig een eigen draai aan onderzoeksconclusies (i.e. misleiding), verkondigen ronduit leugens en publiceren pulpnieuws als sport en celebs om gasten zoals jij tevreden te houden. Dat mixen ze dan met echt nieuws zoals files en ongelukken, om authentiek en legitiem bij het slapende volk over te komen. Ze weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn.
Jensen baseert zich uitsluitend op feiten, jammer dat je nooit de moeite hebt genomen om een aflevering te kijken.
Nou hier gaan we dan. Ik heb even gekeken naar de 'feiten' die Jensen brengt. Ik heb slechts 1 filmpje te hoeven kijken om zijn leugens te vinden. Het filpmje wat ik heb bekeken:
1) Hij zegt dat vlees eten goed is want hij wilt 'mannelijkheid' in de maatschappij houden. Hoe verklaar je dan dat vegan mannen hoger testosteron hebben dan vleeseters? (
https://nutritionfacts.or(...)e-more-testosterone/). Overigens zou het vlees wat vaker laten staan het testosteron van Jensen ook wel goed doen aangezien hij dikkere tieten heeft dan mijn moeder en overgewicht zorgt voor een afname van testosteron.
2) Hij laat bewust feiten weg. In letterlijk DEZELFDE STUDIE die hij quote staat tevens dat vegetariërs ook een 22% lagere kans hebben op hart- en vaatziekten. Laat hij even strategisch weg want dat gaat natuurlijk tegen zijn bias in. LANGE LEVE HET ECHTE GELUID!
3) "
Eten waar honden op gepist hebben"... LOL. Jensen heeft vast nog nooit een slachthuis gezien, die beesten/zijn lookalikes zitten letterlijk onder de stront.
4) "
Het klimaat stijgt helemaal niet zo snel". Data graag? Oja Jensen doet niet aan data en data is geloof... ofzoiets.
5) Het "
Hockeystick model' staat aan de basis van de angst voor klimaatveranderingen?" Ja... Dat... en HONDERDEN andere peer-reviewed meta studies.
6) Hij pikt 1 klimaatgekkie eruit en hij gaat er meteen vanuit dat iedereen die links is achter deze persoon staat. Sta jij soms ook echter de daden van ene Anders Breivik?
7) Hij heeft wel gelijk over dat de laatste 40 jaar het totale aantal dieren niet is gehalveerd. Het gaat hier alleen om dieren met een ruggengraat;-).
https://www.nationalgeogr(...)cline-science-world/. Voor de duidelijkheid: dat zijn olifanten, tijgers, walvissen en ga zo maar door.
8) (Over het koraalrif)
"daar is geen bewijs voor": Uhm jawel, dat is er wel:
https://reliefweb.int/sit(...)temperature-rise.pdf. Hij zegt dat onderzoek het tegenovergestelde zegt? Ik heb lang gezocht maar dit onderzoek niet kunnen vinden...
9) "
Dan gaan we op een vegetarisch dieet en dan krijgt 20% van Nederland een tia". Dit is veruit de domste misinterpretatie van data die ik in lange tijd gehoord heb en bewijst dat hij geen idee heeft hoe statistiek werkt, ik hoop dat je dat zelf ook ziet.