quote:Deal: spoor Zandvoort op de schop voor Formule 1
De capaciteit van het spoor tussen Zandvoort en Haarlem gaat voor de Formule 1 flink omhoog. Straks kunnen er tien treinen per uur over de lijn rijden. ProRail, NS en de overheid hebben vanochtend een akkoord bereikt over de kosten.
De spoorwegen luidden in juni bij deze site de noodklok over de gebrekkige capaciteit van de acht kilometer lange spoorlijn naar Zandvoort. Als de Formule 1 begin mei neerstrijkt in de badplaats, verwacht NS in de dagen rond de Grand Prix 50.000 treinreizigers per dag te vervoeren naar de badplaats. Momenteel is de lijn hier totaal ongeschikt voor en kan maximaal vier treinen per uur aan. De spoorwegen zeggen dat twaalf treinen per uur, drie keer zoveel, nodig zijn.
De afgelopen maanden is door ProRail, NS, de gemeente Zandvoort, het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat, de provincie Noord-Holland en de Vervoersregio Amsterdam druk gepraat over een oplossing. Vanmorgen is een deal bereikt over de ruim 7 miljoen euro kostende uitbreiding. Het ministerie draagt, de provincie en de gemeente Zandvoort dragen ieder eenmaal 2,3 miljoen euro bij, de Vervoersregio Amsterdam nog eens 6 ton.
Extra perrons
Bedoeling is dat de stroomvoorziening op de route tussen Haarlem en Zandvoort komend half jaar flink wordt verbeterd, zodat NS het aantal treinen kan opvoeren naar maximaal tien per uur. Door onder meer extra kabels aan te leggen tussen de bovenleiding en het onderstation, is het mogelijk om meer vermogen naar de bovenleiding te krijgen.
Voor dat geld krijgt station Zandvoort ook twee extra perrons en extra in- en uitgangen om de toevloed van reizigers aan te kunnen. Ook worden overwegen in Zandvoort en Overveen aangepakt. Station Haarlem krijgt ondertussen een extra ingang en trappen. Ook op de stations Leiden, Amsterdam CS en Amsterdam Sloterdijk, waar veel raceliefhebbers vandaan komen zal ProRail enkele kleine maatregelen nemen.
Stranddagen
Door de ingrepen kunnen op 3 mei, de datum van de Dutch Grand Prix die door de FIA onlangs is bekendgemaakt, straks tienduizenden reizigers met de trein naar Zandvoort. Voordeel voor NS is dat de spoorwegen door de uitbreiding straks op zomerse stranddagen ook meer treinen kunnen laten rijden naar Zandvoort, een lang gekoesterde wens. ProRail kan dan zes treinen per uur laten rijden.
Staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur) laat weten verheugd over de deal te zijn. ,,Ik ben blij dat er straks meer mensen naar Zandvoort kunnen naar de zon en zee en ook naar de Formule 1.”
Bron : AD.nl
geweldig dit!quote:Op woensdag 11 september 2019 13:54 schreef Fer het volgende:
Daar heb je ze al. De liefhebbers van Duinpadden en hagedissen komen uit hun holen.
https://www.parool.nl/ned(...)t-begonnen~b05ef20f/
Assen moet ook aangepast wordenquote:Op woensdag 11 september 2019 17:57 schreef Houtenbeen het volgende:
Uw leest het hier voor het eerst. Heineken Dutch Grand Prix 2020 in Assen.
Als @Nattekat dit leest springt hij uit zijn vel van nijd.quote:Op woensdag 11 september 2019 17:57 schreef Houtenbeen het volgende:
Uw leest het hier voor het eerst. Heineken Dutch Grand Prix 2020 in Assen.
???quote:Op woensdag 11 september 2019 18:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als @:Nattekat dit leest springt hij uit zijn vel van nijd.
Vieze gore milieusalafisten zijn het.quote:Op woensdag 11 september 2019 13:54 schreef Fer het volgende:
Daar heb je ze al. De liefhebbers van Duinpadden en hagedissen komen uit hun holen.
https://www.parool.nl/ned(...)t-begonnen~b05ef20f/
Zijn er voor de DTM, F3 masters en Jumbo racedagen ook nieuwe wegen aangelegd? Graafwerkzaamheden in beschermd duingebied uitgevoerd? En grote aanpassingen aan het circuit uitgevoerd?quote:Op woensdag 11 september 2019 22:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vieze gore milieusalafisten zijn het.
Idd. Voor die gore teringlijers is het nooit een probleem geweest dat de dtm, f3 masters, jumbo racedagen werden gehouden... Nu opeens de F1 komt, komen ze uit hun grotten.
Dat soort mensen mogen wel een met kussens geladen vrachtwagen koppen. Is voor de wereld echt beter.
Bij de milieusalafisten gaat het nooit om het behoud zelf, maar om de exposure. Ten aller tijden iddquote:Op woensdag 11 september 2019 22:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zijn er voor de DTM, F3 masters en Jumbo racedagen ook nieuwe wegen aangelegd? Graafwerkzaamheden in beschermd duingebied uitgevoerd? En grote aanpassingen aan het circuit uitgevoerd?
Of moeten die teringlijers sowieso ten aller tijden hun smoel houden?
Dit dus.quote:Op woensdag 11 september 2019 23:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
De milieumafia had wel protest ingediend tegen de helikoptervluchten tijdens de Jumbo Racedagen. Dit hebben ze verloren. Met name omdat niet kon worden aangetoond dat de helikopters tot (onevenredige) overlast zouden zijn.
Dat dus. Dus hebben ze gelijk dat ze het aankaarten.quote:Op woensdag 11 september 2019 22:43 schreef opgebaarde het volgende:
Zijn er voor de DTM, F3 masters en Jumbo racedagen ook nieuwe wegen aangelegd? Graafwerkzaamheden in beschermd duingebied uitgevoerd? En grote aanpassingen aan het circuit uitgevoerd?
Je blijft een eng kereltje dat er maar weinig van snapt he?quote:Op woensdag 11 september 2019 22:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vieze gore milieusalafisten zijn het.
Idd. Voor die gore teringlijers is het nooit een probleem geweest dat de dtm, f3 masters, jumbo racedagen werden gehouden... Nu opeens de F1 komt, komen ze uit hun grotten.
Dat soort mensen mogen wel een met kussens geladen vrachtwagen koppen. Is voor de wereld echt beter.
Ziedend.quote:Op woensdag 11 september 2019 22:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vieze gore milieusalafisten zijn het.
Idd. Voor die gore teringlijers is het nooit een probleem geweest dat de dtm, f3 masters, jumbo racedagen werden gehouden... Nu opeens de F1 komt, komen ze uit hun grotten.
Dat soort mensen mogen wel een met kussens geladen vrachtwagen koppen. Is voor de wereld echt beter.
Kom eens met een argument dan?quote:Op donderdag 12 september 2019 05:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Je blijft een eng kereltje dat er maar weinig van snapt he?
Exact.quote:
Lees anders gewoon je eigen post even na. Wanneer je zulk taalgebruik normaal vindt dan past daar enkel het etiket van een eng kereltje op. En het allerergste is dat je motivatie tot dit soort wanstaltig taalgebruik gebaseerd is op een vergelijk tussen appels en perenquote:
We hebben Assen nog.quote:Op donderdag 12 september 2019 01:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit dus.
Op ieder moertje en schroefje gaan ze straks traineren en irriteren. Net zo lang tot dat de F1 gewoon weer weg is.
En 300.000 man van een leuk weekend is bestolen. En een miljoen fans thuis. Staan we er weer goed op als land .
Salafisten omdat men de wetgeving gebruikt zoals het kan?quote:Op woensdag 11 september 2019 22:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vieze gore milieusalafisten zijn het.
Welke inhoud het ongefundeerde onderbuikgevoel van jou om mensen die binnen de wet opereren voor salafisten uit te maken.quote:Op donderdag 12 september 2019 12:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je gaat op de vorm verder omdat je het op de inhoud niet kan pareren?
Typisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |