Goed begin welquote:Als die er niet zijn kan dit topic dicht.
Ja he? Maar ik begrijp al dat jij jouw eigen topic zou beginnen met "ik ben een stoere man, afgezeken worden en gecommandeerd is mn dagelijks leven ik krijg er energie van! Ik hou van jullie Fok forumleden die mijn probleem niet hebben maar beter dan God weten wat de oplossing ervan is en ik ben maar een nulletje in vergeleken met jullie onbetwistbare inzicht en wijsheid ik doe alles wat mij word opgedragen geef mij een commando en ik voer het onmiddellijk uit en ik ben eeuwig dankbaar met jullie ongevraagde oplossing voor mijn nu verdwenen problemen amen" of zoiets.quote:
Waarmee? Ik had toch al gezegd wat ik zelf doe? Waar het topic over gaat dusquote:
een gebrek aan iets anders zinnigs zeker niet anders was het juist geen probleem. Het is een probleem omdat ik de dingen die ik eigenlijk had willen doen niet doe .quote:Op woensdag 4 september 2019 00:26 schreef BasEnAad het volgende:
Het is denk ik het gebrek aan iets anders zinnigs om te doen.
Geen reden om naar bed te gaan omdat je geen zin hebt om weer op te staan omdat de volgende dag kut is.
Interessant, waarom stop je nu niet dan?quote:Op woensdag 4 september 2019 00:29 schreef 111210 het volgende:
Zit savonds weleens doelloos op mn telefoon te scrollen en dingen te lezen die niet echt belangrijk zijn. Terwijl ik weet dat ik beter kan gaan slapen.
Zoals nu ja...
Je stelt het vrij algemeen, maar ok, ik heb daar geen probleem mee. Gewoon vermaak, niks mis mee.quote:Op woensdag 4 september 2019 00:33 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Waarmee? Ik had toch al gezegd wat ik zelf doe? Waar het topic over gaat dus
Ja maar als je een duidelijk doel hebt, zoals op tijd naar bed gaan en iedere keer neem je dat jezelf voor en je neemt jezelf nooit voor om bijv. dingen te gaan lezen die je niet van plan was te lezen en waar je achteraf niks aan hebt (zoals bijv. Klaagbaak op fok). Dan kun je toch wel stellen dat die tijd verspild is vind ik of zie jij dat anders? Als jij nu een ander doel had of ook naar bed wou verspil je nu ook tijd met deze reactie.quote:Op woensdag 4 september 2019 00:43 schreef Stray_cat het volgende:
Je stelt het vrij algemeen, maar ok, ik heb daar geen probleem mee. Gewoon vermaak, niks mis mee.
Mijn doel is om alle belangrijke zaken af te handelen elke dag en dan is mijn tijd mijn tijd. Wat ik daarmee doe is mijn zaak. Ik zie dat niet als verspilde tijd omdat ik zorg dat alles af is voordat ik me ga vermaken.quote:Op woensdag 4 september 2019 00:48 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ja maar als je een duidelijk doel hebt, zoals op tijd naar bed gaan en iedere keer neem je dat jezelf voor en je neemt jezelf nooit voor om bijv. dingen te gaan lezen die je niet van plan was te lezen en waar je achteraf niks aan hebt (zoals bijv. Klaagbaak op fok). Dan kun je toch wel stellen dat die tijd verspild is vind ik of zie jij dat anders? Als jij nu een ander doel had of ook naar bed wou verspil je nu ook tijd met deze reactie.
Tsjemig, wat een onsamenhangend gebral. Luister, maat, er zijn weinig personen op de wereld die geen eigenschappen bezitten die ze zelf niet als onwenselijk beschouwen. De één probeert er intrinsiek en zelfstandig aan te werken, een tweede zoekt externe hulp en een derde neemt het zoals het is.quote:Op woensdag 4 september 2019 00:33 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ja he? Maar ik begrijp al dat jij jouw eigen topic zou beginnen met "ik ben een stoere man, afgezeken worden en gecommandeerd is mn dagelijks leven ik krijg er energie van! Ik hou van jullie Fok forumleden die mijn probleem niet hebben maar beter dan God weten wat de oplossing ervan is en ik ben maar een nulletje in vergeleken met jullie onbetwistbare inzicht en wijsheid ik doe alles wat mij word opgedragen geef mij een commando en ik voer het onmiddellijk uit en ik ben eeuwig dankbaar met jullie ongevraagde oplossing voor mijn nu verdwenen problemen amen" of zoiets.
Tada. Doe wat je moet doen om je leven op een deftige manier in stand te houden en deel het stukje tijd wat vrij is naar eigen wens in. Haal je daar geen plezier uit dan doe je iets anders waar je wel plezier uit haalt en maak je je vooral niet zo dik wanneer je daar niet binnen een x-aantal dagen uit bent enkel omdat dat volgens jou zo moet zijn.quote:Op woensdag 4 september 2019 00:54 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Mijn doel is om alle belangrijke zaken af te handelen elke dag en dan is mijn tijd mijn tijd. Wat ik daarmee doe is mijn zaak. Ik zie dat niet als verspilde tijd omdat ik zorg dat alles af is voordat ik me ga vermaken.
Geen persoonlijke ervaring, maar ik herinner me wel iemand die een soort internetslot had gecreëerd. Dat zorgde ervoor dat hij niet meer uren kon lijven surfen, de boel ging gewoon uit op x tijdstip. Bleek een aardige oplossing voor een hardnekkig probleem van zijn blijven doorgaan.quote:Op woensdag 4 september 2019 00:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Bijv. Verslaafd zijn aan laat opblijven en onzin zoeken/posten op internet terwijl je iedere dag ervan baalt dat je het hebt gedaan en je voorneemt het niet meer te doen maar toch blijf je het doen.
Reacties als "gewoon niet meer doen", "zoek hulp van een psycholoog/huisarts/acupuncturist/ " en persoonlijke aanvallen hoeven niet te worden gepost want aangezien die mij alleen maar chagrijnig maken is het wel plaatsen ervan verspilde moeite want ik ga er niet op in. Het enige waar ik op zit te wachten zijn ervaringen van mensen die nu op dit moment hetzelfde probleem hebben. Als die er niet zijn kan dit topic dicht.
Ja ik ook maar het vermaak daar heb ik altijd achteraf spijt van omdat ik me liever met iets nuttigers had vermaakt. Maar je kunt niet alles hebben.quote:Op woensdag 4 september 2019 00:54 schreef Stray_cat het volgende:
Mijn doel is om alle belangrijke zaken af te handelen elke dag en dan is mijn tijd mijn tijd. Wat ik daarmee doe is mijn zaak. Ik zie dat niet als verspilde tijd omdat ik zorg dat alles af is voordat ik me ga vermaken.
Nou, bedankt dat je me de motivatie geeft om zo van dit forum weg te gaan omdat ik er geen zin meer in heb gezien men weer niks aantrekt van waar ik wel om vraag. Niemand is verplicht zich wat van mijn gevoelens aan te trekken, daarom schrijf ik juist letterlijk dat ik alleen wou dat mensen reageren die dit herkennen omdat die er nog enigszins baat bij hebben om ook hun onvrede te uiten en de rest heeft er geen baat bij en verwijt mij dat ze een helperssyndroom hebben of maskeert hun eigenbelang van zich beter voelen door mij af te zeiken. Als je dat negeert en alsnog post omdat je boos bent omdat ik anderen zogenaamd beledig kan ik er ook niks aan doen.quote:Op woensdag 4 september 2019 00:55 schreef Dven het volgende:
Tsjemig, wat een onsamenhangend gebral. Luister, maat, er zijn weinig personen op de wereld die geen eigenschappen bezitten die ze zelf niet als onwenselijk beschouwen. De één probeert er intrinsiek en zelfstandig aan te werken, een tweede zoekt externe hulp en een derde neemt het zoals het is.
Jij vraagt om het gouden ei terwijl niemand deze in bezit heeft en in de tussentijd kom je zwaar gefrustreerd over omdat niemand jou die zo gewenste weg naar Eden toont. Dan kan je dapper de rest omlaag proberen te halen omdat ze jouw probleem zogenaams niet snappen maar misschien moet je eerst zelf even inzien dat de rest van de wereld het drukker heeft dan zich zo zorgen te moeten maken om 'ik ga dagelijke een half uur te laat naar bed' of 'ik zou wat minder stomme plaatjes morten zoeken op het internet.'
Als zo'n gewoonte in je vastgeroest zit en je wil dat veranderen dan is er al met al maar één oplossing namelijk en deze heb je zelf nota bene al aangegeven. Kap. Er. Mee. En probeer zeker niet op andere mensen af te reageren dat jij een chagrijnig stuk vreten met persoonlijke problemen bent.
Als het zo simpel was deed ik dat wel uit mezelf zonder aanleiding al. Maar toch wel bedankt eigenlijk, misschien postte ik dit topic onbewust juist om de dit soort reacties waar van ik toch wel wist dat ze hoe dan ook zouden komen omdat ik dan misschien inderdaad eindelijk zou stoppen met op dit forum posten voor vandaag.quote:Op woensdag 4 september 2019 00:59 schreef Dven het volgende:
Tada. Doe wat je moet doen om je leven op een deftige manier in stand te houden en deel het stukje tijd wat vrij is naar eigen wens in. Haal je daar geen plezier uit dan doe je iets anders waar je wel plezier uit haalt en maak je je vooral niet zo dik wanneer je daar niet binnen een x-aantal dagen uit bent enkel omdat dat volgens jou zo moet zijn.
Zo'n programma had ik op mijn computer geïnstalleerd. Werkte niet helaas want je kon het immers zelf ook weer uitzetten en ik heb meerdere apparaten. Als de ene expres leeg is, neem ik de andere.quote:Op woensdag 4 september 2019 01:08 schreef Scary_Mary het volgende:
Geen persoonlijke ervaring, maar ik herinner me wel iemand die een soort internetslot had gecreëerd. Dat zorgde ervoor dat hij niet meer uren kon lijven surfen, de boel ging gewoon uit op x tijdstip. Bleek een aardige oplossing voor een hardnekkig probleem van zijn blijven doorgaan.
Er zijn ook programma's, in eerste instantie gebouwd om rsi e.d. te voorkomen, die je gewoon een periode onderbreken. Dat kan helpen bij een stukje bewustwording, want je activiteit wordt noodgedwongen zo een kwartier of langer stil gelegd. Het haalt je even uit je ritme van doorploegen en misschien ook de emotie waarin je makkelijker doorschiet. Tijd waarin je makkelijker kan beslissen waarom je wel of niet door zou moeten blijven gaan. In bovenstaand geval was dat te licht voor zijn verslaving en was het dus niet zozeer zaak om bewust te zijn van het gedrag (dat wist ie stiekem best wel) en er leek ook niet echt een onderliggende reden.
Geen idee of wat jouw motivatie is om zo lang door te blijven gaan. Soms krijg ik het idee dat het onderdeel van je verwerkingsproces is, een uitlaatklep waarin je graag gehoord en erkend zou willen voelen. Ofzo.
Alleen is dat niet zo efficiënt als het niet de gewenste reacties oplevert en je naast meer gekwetst, meer gefrustreerd ook meer vermoeid bent daardoor omdat het je slaap in de weg zit. Dan lek je meer energie dan het je oplevert en dat is zonde.
De vraag is dan waar je wel meer energie van zou krijgen, terwijl je toch ergens die uitlaatklep zou kunnen creëren of positiviteit zou kunnen genereren.
Als het gaat om uiten, dan is een dagboek of anders een blog misschien wel een plek om je ei beter kwijt te kunnen. Gaat het om verwerken, dan is de door een andere user genoemde trauma release misschien iets positievers om op het internet op te zoeken. Peter Levine heeft ook het nodige over trauma geschreven, zijn boeken kun je soms voor een prikkie online of in de kringloop vinden. Met als bonus dat een boek niet het natuurlijk ritme van je lijf verstoort, zoals een elektronisch scherm met bijbehorend licht dat wel kan.
Twee van mijn persoonlijke favorieten als ik me rot voel, zijn dingen als imgur voor opbeurende content (en het skippen van nare, want die heb je daar ook) zoals dierengifjes opzoeken en 5 minute crafts op youtube kijken. Dat zijn korte stukjes achter elkaar, niet al te ingewikkelde, soms vernuftige dingen, die ik makkelijk weg vind kijken om mijn hoofd leeg te maken. Heerlijk!
Oh ja en muziek, muziek is life
Kunst is wel om daar ook niet in te blijven hangen. Zet een wekker indien nodig.
Over crafts gesproken, had het laatst in de sc met @:DeZwabber erover. Hij tipte David Bull.https://www.youtube.com/user/seseragistudio/videos Die plaatst video's van zijn wood block werk en hij streamt ook af en toe live op Twitch http://www.twitch.tv/japaneseprintmaking
Bob Ross behoeft denk ik geen uitleg, superchill. Wordt uitgezonden op Vice en kennelijk ook als marathon op Twitch. Kende dat hele Twitch niet, maar dat is ook het leuke van zo een soort digitale kroeg als FOK! Dan leer je nog eens wat anders kennen soms. Bedankt Zwab
quote:Op woensdag 4 september 2019 01:18 schreef Maharski het volgende:
Ik vind jou altijd zo'n 'altijd boos mevrouw'. Volgens mij ben je daar behoorlijk verslaafd aan.
Het antwoord op je vraag is bijzonder simpel: dopamine feedback loops https://digitash.com/tech(...)feedback-loops-work/quote:Op woensdag 4 september 2019 00:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Bijv. Verslaafd zijn aan laat opblijven en onzin zoeken/posten op internet terwijl je iedere dag ervan baalt dat je het hebt gedaan en je voorneemt het niet meer te doen maar toch blijf je het doen.
Reacties als "gewoon niet meer doen", "zoek hulp van een psycholoog/huisarts/acupuncturist/ " en persoonlijke aanvallen hoeven niet te worden gepost want aangezien die mij alleen maar chagrijnig maken is het wel plaatsen ervan verspilde moeite want ik ga er niet op in. Het enige waar ik op zit te wachten zijn ervaringen van mensen die nu op dit moment hetzelfde probleem hebben. Als die er niet zijn kan dit topic dicht.
Hm, wel een leuk idee.. Ik luister s avonds juist nooit naar muziek of juist naar van die wakker makende pop herrie dus iets ontspannends kan ik wel eens proberen af en toe misschien.quote:Op woensdag 4 september 2019 01:18 schreef Scary_Mary het volgende:
Oh en nog wat open deuren wat betreft meer proberen te ontspannen op de late avond: Doe eens ouderwets en zet een cd aan of een playlist die niet op repeat staat. Vink dat doorloop ding op youtube ook uit. Als het afgelopen is, moet je weer actief een keuze maken om het weer aan te zetten. Kies voor opbeurende, niet potentieel of ronduit opruiende content. Luister naar rustige muziek zonder wilde videoclips. Ga op bed liggen en probeer te visualiseren op een stuk soundscape oid.
Luister asmr, meditatieoefeningen of brain waves gedoe.
Kijk naar apps als Headspace (hier door meerdere users aangeraden) of Insight Timer.
Dat had ik nog niet eerder gelezen.. Mn grenzen aangeven aan mezelf.. Zal nog wel een uitdaging worden want ik trek me er weinig van aan maar ik zal het proberen bedankt. Het is mij niet opgedragen dat ik iets anders moet doen dan wat ik doe, ik wil het zelf. En wat ik moet doen is gewoon een automatisme of compulsie.. Ik doe het en daarna denk ik waarom ben ik al eenuur dit aan het doen dan is het te laatquote:Op woensdag 4 september 2019 01:32 schreef Stray_cat het volgende:
Wat een gedoe allemaal, geef gewoon je grenzen aan. Jouw tijd is jouw tijd. En als je een uur op je kop wil staan of 3 uur lang online mensen wil afschieten. Jouw tijd. Laat je niks wijsmaken met al die achterlijke cursussen en schuldgevoelens dat je iets niet goed doet omdat je niet meedoet aan dat circus.
Ja dank je. Het is gewoon dat ik te lui ben om moeite te doen te stoppen met waar ik mee bezig ben denk ik. Kom snel in een soort trance met bezigheden waar ik heel moeilijk dan uitkom. Ook laat ik me afleiden door dingen.quote:Op woensdag 4 september 2019 01:32 schreef Treinhoer het volgende:
Je kan ook jezelf afvragen: Waarom?
Waarom kijk je onnodige videos terwijl je spijt gaat krijgen.
Wat is de reden? Verdring je iets voor jezel? Ben je onzeker en bang te gaan piekeren doordat je niet in slaap komt? Ben je onrustig?
Haal de "verslaving" hoewel dat misschien wel een groot woord is, maar haal het "storende" eens weg en wat gaat er dan gebeuren?
Onrust? Angst? Onzekerheid?
Bedankt voor de inhoudelijke info, dacht net nog aan dopamine en hieraan koffie versterkt het maar koffie heb ik nodig om te werken, dit forum is een vicieuze cirkel idd als de berichten door blijven gaan, maar hoe verklaar je dan waarom iemand het forum van tevoren al opzoekt, en hoe verklaar je dan waarom ik uit mezelf oude executiemethoden ga opzoeken en dan vervolgens 2 uur lang dingen lees over gevierendeelde mensen enzo? Heeft dat ook met dopamine te maken? Mensen hebben dat ook nodig om te functioneren. Maar kk kan wel eens iets als bacopa proberen. Misschien moet ik het verhogen. Maar dat is dan weer niet zo simpel want als het uitgewerkt is, bijv met methylfenidaat of cinnarizine, dan krijg je daar restless legs of parkinson achtige symptomen van. Ik koop wel weer gewoon wat voordeelzakken tuinbonen. Hopen dat het helpt.quote:Op woensdag 4 september 2019 01:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Het antwoord op je vraag is bijzonder simpel: dopamine feedback loops https://digitash.com/tech(...)feedback-loops-work/
Bij Fok! valt het nog wel mee, al is een forum van opzet sowieso al vergelijkbaar met het sociale aspect van social media, maar vrijwel alles op het internet is ontworpen om je aandacht zo lang mogelijk vast te houden, je zo vaak mogelijk nóg een pagina te laten openen, etc. Dit uiteraard om je daarbij zoveel mogelijk reclame te kunnen serveren en/of zoveel mogelijk waardevolle gegevens over je te verzamelen.
Maar wat wil je dan met die ervaringen?quote:Op woensdag 4 september 2019 00:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Dan wil je die dingen blijkbaar niet graag genoeg doenquote:Op woensdag 4 september 2019 00:33 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
dingen die ik eigenlijk had willen doen niet doe
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |