abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188780185
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Bijv. Verslaafd zijn aan laat opblijven en onzin zoeken/posten op internet terwijl je iedere dag ervan baalt dat je het hebt gedaan en je voorneemt het niet meer te doen maar toch blijf je het doen.

Reacties als "gewoon niet meer doen", "zoek hulp van een psycholoog/huisarts/acupuncturist/ " en persoonlijke aanvallen hoeven niet te worden gepost want aangezien die mij alleen maar chagrijnig maken is het wel plaatsen ervan verspilde moeite want ik ga er niet op in. Het enige waar ik op zit te wachten zijn ervaringen van mensen die nu op dit moment hetzelfde probleem hebben. Als die er niet zijn kan dit topic dicht.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 4 september 2019 @ 00:16:53 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188780271
quote:
Als die er niet zijn kan dit topic dicht.
Goed begin wel
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 4 september 2019 @ 00:22:55 #3
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188780316
TS begint.
  woensdag 4 september 2019 @ 00:26:18 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_188780342
Het is denk ik het gebrek aan iets anders zinnigs om te doen.
Geen reden om naar bed te gaan omdat je geen zin hebt om weer op te staan omdat de volgende dag kut is.
pi_188780362
Zit savonds weleens doelloos op mn telefoon te scrollen en dingen te lezen die niet echt belangrijk zijn. Terwijl ik weet dat ik beter kan gaan slapen.

Zoals nu ja...
pi_188780383
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:16 schreef Dven het volgende:
Goed begin wel
Ja he? Maar ik begrijp al dat jij jouw eigen topic zou beginnen met "ik ben een stoere man, afgezeken worden en gecommandeerd is mn dagelijks leven ik krijg er energie van! Ik hou van jullie Fok forumleden die mijn probleem niet hebben maar beter dan God weten wat de oplossing ervan is en ik ben maar een nulletje in vergeleken met jullie onbetwistbare inzicht en wijsheid ik doe alles wat mij word opgedragen geef mij een commando en ik voer het onmiddellijk uit en ik ben eeuwig dankbaar met jullie ongevraagde oplossing voor mijn nu verdwenen problemen amen" of zoiets.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:22 schreef Stray_cat het volgende:
TS begint.
Waarmee? Ik had toch al gezegd wat ik zelf doe? Waar het topic over gaat dus

quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:26 schreef BasEnAad het volgende:
Het is denk ik het gebrek aan iets anders zinnigs om te doen.
Geen reden om naar bed te gaan omdat je geen zin hebt om weer op te staan omdat de volgende dag kut is.
een gebrek aan iets anders zinnigs zeker niet anders was het juist geen probleem. Het is een probleem omdat ik de dingen die ik eigenlijk had willen doen niet doe .
De volgende dag is juist nog meer kut hoe later ik naar bed ga. Als ik normaal slaap functioneer ik goed en gaat de volgende dag redelijk goed wat betreft functioneren. Anders ben ik chagrijnig en moe en is mijn dag verpest, Dat is het rare.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:29 schreef 111210 het volgende:
Zit savonds weleens doelloos op mn telefoon te scrollen en dingen te lezen die niet echt belangrijk zijn. Terwijl ik weet dat ik beter kan gaan slapen.

Zoals nu ja...
Interessant, waarom stop je nu niet dan?
Voor mezelf sprekend: in dit geval omdat ik zelf een topic had geopend. Maar waarom open ik s nachts een topic, terwijl ik een uur geleden al naar bed wou. Omdat ik gefrustreerrd ben dat het niet is gelukt. Maar waarom was het niet gelukt? Geen idee. Ik zei notabene vanmorgen nog tegen mezelf: ga nou niet weer zoals gisteren en eergisteren en de dag ervoor enz. s avonds afgeleid raken en daardoor te laat naar bed.

[ Bericht 28% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 04-09-2019 00:43:20 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 4 september 2019 @ 00:43:33 #7
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188780428
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:33 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Waarmee? Ik had toch al gezegd wat ik zelf doe? Waar het topic over gaat dus

Je stelt het vrij algemeen, maar ok, ik heb daar geen probleem mee. Gewoon vermaak, niks mis mee.
pi_188780453
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:43 schreef Stray_cat het volgende:

Je stelt het vrij algemeen, maar ok, ik heb daar geen probleem mee. Gewoon vermaak, niks mis mee.
Ja maar als je een duidelijk doel hebt, zoals op tijd naar bed gaan en iedere keer neem je dat jezelf voor en je neemt jezelf nooit voor om bijv. dingen te gaan lezen die je niet van plan was te lezen en waar je achteraf niks aan hebt (zoals bijv. Klaagbaak op fok). Dan kun je toch wel stellen dat die tijd verspild is vind ik of zie jij dat anders? Als jij nu een ander doel had of ook naar bed wou verspil je nu ook tijd met deze reactie.
Misschien heb je gelijk en dienen dit soort activiteiten als ontspanning van de geest die je nodig hebt. Maar het is niet zo ontspannend als slapen voor de hersenen, als ik echt onbewust zoveel ontspanning nodig had was ik wel in slaap gevallen. Dus ergens klopt er dan iets niet.
Ik bedoel af en toe ergens om lachen is leuk, als het niet ten koste gaat van andere dingen die belangrijker zijn, en het is niet alleen maar vermaak soms is het juist niet om te lachen ik bedoel bijv. eerder deze week ging ik over operaties zonder verdoving lezen en martelmethoden in vroeger tijden in diverse landen. En dan kun je denken ter relativering he, en dat is ook wel zo, maar daarvoor hoef je geen 2 uur eraan te besteden lijkt mij, bovendien wist ik al ervan af, ik moest alleen de details nog een keer lezen, hoewel het wel iets hielp ter relativering omdat ik over een methode las die ik nog niet kende (dat men iemand doormidden hakte tot het hoofd, ze waren alleen genadig voor sommigen die ze daarvoor al onthooffdden) . Maaf daar tegenover stond dat ik er wel weer extra pessimistisch van werd over de menselijke aard dat ik dacht in wat voor wereld leef ik. Oh ja en een vrouw die ermee akkoord ging dat ze geamputeerd werd tot aan haar middel vanwege een trein ongeluk, maar uiteindelijk toch overleed.

[ Bericht 4% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 04-09-2019 01:06:44 ]
  woensdag 4 september 2019 @ 00:54:45 #9
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188780467
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:48 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja maar als je een duidelijk doel hebt, zoals op tijd naar bed gaan en iedere keer neem je dat jezelf voor en je neemt jezelf nooit voor om bijv. dingen te gaan lezen die je niet van plan was te lezen en waar je achteraf niks aan hebt (zoals bijv. Klaagbaak op fok). Dan kun je toch wel stellen dat die tijd verspild is vind ik of zie jij dat anders? Als jij nu een ander doel had of ook naar bed wou verspil je nu ook tijd met deze reactie.
Mijn doel is om alle belangrijke zaken af te handelen elke dag en dan is mijn tijd mijn tijd. Wat ik daarmee doe is mijn zaak. Ik zie dat niet als verspilde tijd omdat ik zorg dat alles af is voordat ik me ga vermaken.
  woensdag 4 september 2019 @ 00:55:12 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188780468
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:33 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja he? Maar ik begrijp al dat jij jouw eigen topic zou beginnen met "ik ben een stoere man, afgezeken worden en gecommandeerd is mn dagelijks leven ik krijg er energie van! Ik hou van jullie Fok forumleden die mijn probleem niet hebben maar beter dan God weten wat de oplossing ervan is en ik ben maar een nulletje in vergeleken met jullie onbetwistbare inzicht en wijsheid ik doe alles wat mij word opgedragen geef mij een commando en ik voer het onmiddellijk uit en ik ben eeuwig dankbaar met jullie ongevraagde oplossing voor mijn nu verdwenen problemen amen" of zoiets.

Tsjemig, wat een onsamenhangend gebral. Luister, maat, er zijn weinig personen op de wereld die geen eigenschappen bezitten die ze zelf niet als onwenselijk beschouwen. De één probeert er intrinsiek en zelfstandig aan te werken, een tweede zoekt externe hulp en een derde neemt het zoals het is.

Jij vraagt om het gouden ei terwijl niemand deze in bezit heeft en in de tussentijd kom je zwaar gefrustreerd over omdat niemand jou die zo gewenste weg naar Eden toont. Dan kan je dapper de rest omlaag proberen te halen omdat ze jouw probleem zogenaams niet snappen maar misschien moet je eerst zelf even inzien dat de rest van de wereld het drukker heeft dan zich zo zorgen te moeten maken om 'ik ga dagelijke een half uur te laat naar bed' of 'ik zou wat minder stomme plaatjes morten zoeken op het internet.'

Als zo'n gewoonte in je vastgeroest zit en je wil dat veranderen dan is er al met al maar één oplossing namelijk en deze heb je zelf nota bene al aangegeven. Kap. Er. Mee. En probeer zeker niet op andere mensen af te reageren dat jij een chagrijnig stuk vreten met persoonlijke problemen bent.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 4 september 2019 @ 00:59:49 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188780478
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:54 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Mijn doel is om alle belangrijke zaken af te handelen elke dag en dan is mijn tijd mijn tijd. Wat ik daarmee doe is mijn zaak. Ik zie dat niet als verspilde tijd omdat ik zorg dat alles af is voordat ik me ga vermaken.
Tada. Doe wat je moet doen om je leven op een deftige manier in stand te houden en deel het stukje tijd wat vrij is naar eigen wens in. Haal je daar geen plezier uit dan doe je iets anders waar je wel plezier uit haalt en maak je je vooral niet zo dik wanneer je daar niet binnen een x-aantal dagen uit bent enkel omdat dat volgens jou zo moet zijn.
pi_188780499
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Bijv. Verslaafd zijn aan laat opblijven en onzin zoeken/posten op internet terwijl je iedere dag ervan baalt dat je het hebt gedaan en je voorneemt het niet meer te doen maar toch blijf je het doen.

Reacties als "gewoon niet meer doen", "zoek hulp van een psycholoog/huisarts/acupuncturist/ " en persoonlijke aanvallen hoeven niet te worden gepost want aangezien die mij alleen maar chagrijnig maken is het wel plaatsen ervan verspilde moeite want ik ga er niet op in. Het enige waar ik op zit te wachten zijn ervaringen van mensen die nu op dit moment hetzelfde probleem hebben. Als die er niet zijn kan dit topic dicht.
Geen persoonlijke ervaring, maar ik herinner me wel iemand die een soort internetslot had gecreëerd. Dat zorgde ervoor dat hij niet meer uren kon lijven surfen, de boel ging gewoon uit op x tijdstip. Bleek een aardige oplossing voor een hardnekkig probleem van zijn blijven doorgaan.

Er zijn ook programma's, in eerste instantie gebouwd om rsi e.d. te voorkomen, die je gewoon een periode onderbreken. Dat kan helpen bij een stukje bewustwording, want je activiteit wordt noodgedwongen zo een kwartier of langer stil gelegd. Het haalt je even uit je ritme van doorploegen en misschien ook de emotie waarin je makkelijker doorschiet. Tijd waarin je makkelijker kan beslissen waarom je wel of niet door zou moeten blijven gaan. In bovenstaand geval was dat te licht voor zijn verslaving en was het dus niet zozeer zaak om bewust te zijn van het gedrag (dat wist ie stiekem best wel) en er leek ook niet echt een onderliggende reden.

Geen idee of wat jouw motivatie is om zo lang door te blijven gaan. Soms krijg ik het idee dat het onderdeel van je verwerkingsproces is, een uitlaatklep waarin je graag gehoord en erkend zou willen voelen. Ofzo.
Alleen is dat niet zo efficiënt als het niet de gewenste reacties oplevert en je naast meer gekwetst, meer gefrustreerd ook meer vermoeid bent daardoor omdat het je slaap in de weg zit. Dan lek je meer energie dan het je oplevert en dat is zonde.

De vraag is dan waar je wel meer energie van zou krijgen, terwijl je toch ergens die uitlaatklep zou kunnen creëren of positiviteit zou kunnen genereren.
Als het gaat om uiten, dan is een dagboek of anders een blog misschien wel een plek om je ei beter kwijt te kunnen. Gaat het om verwerken, dan is de door een andere user genoemde trauma release misschien iets positievers om op het internet op te zoeken. Peter Levine heeft ook het nodige over trauma geschreven, zijn boeken kun je soms voor een prikkie online of in de kringloop vinden. Met als bonus dat een boek niet het natuurlijk ritme van je lijf verstoort, zoals een elektronisch scherm met bijbehorend licht dat wel kan.
Twee van mijn persoonlijke favorieten als ik me rot voel, zijn dingen als imgur voor opbeurende content (en het skippen van nare, want die heb je daar ook) zoals dierengifjes opzoeken en 5 minute crafts op youtube kijken. Dat zijn korte stukjes achter elkaar, niet al te ingewikkelde, soms vernuftige dingen, die ik makkelijk weg vind kijken om mijn hoofd leeg te maken. Heerlijk!
Oh ja en muziek, muziek is life O+
Kunst is wel om daar ook niet in te blijven hangen. Zet een wekker indien nodig.

Over crafts gesproken, had het laatst in de sc met @DeZwabber erover. Hij tipte David Bull.https://www.youtube.com/user/seseragistudio/videos Die plaatst video's van zijn wood block werk en hij streamt ook af en toe live op Twitch http://www.twitch.tv/japaneseprintmaking
Bob Ross behoeft denk ik geen uitleg, superchill. Wordt uitgezonden op Vice en kennelijk ook als marathon op Twitch. Kende dat hele Twitch niet, maar dat is ook het leuke van zo een soort digitale kroeg als FOK! Dan leer je nog eens wat anders kennen soms. Bedankt Zwab O+
pi_188780530
Ik vind jou altijd zo'n 'altijd boos mevrouw'. Volgens mij ben je daar behoorlijk verslaafd aan.
Eens kijken
pi_188780531
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:54 schreef Stray_cat het volgende:

Ja ik ook maar het vermaak daar heb ik altijd achteraf spijt van omdat ik me liever met iets nuttigers had vermaakt. Maar je kunt niet alles hebben.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:55 schreef Dven het volgende:
Tsjemig, wat een onsamenhangend gebral. Luister, maat, er zijn weinig personen op de wereld die geen eigenschappen bezitten die ze zelf niet als onwenselijk beschouwen. De één probeert er intrinsiek en zelfstandig aan te werken, een tweede zoekt externe hulp en een derde neemt het zoals het is.

Jij vraagt om het gouden ei terwijl niemand deze in bezit heeft en in de tussentijd kom je zwaar gefrustreerd over omdat niemand jou die zo gewenste weg naar Eden toont. Dan kan je dapper de rest omlaag proberen te halen omdat ze jouw probleem zogenaams niet snappen maar misschien moet je eerst zelf even inzien dat de rest van de wereld het drukker heeft dan zich zo zorgen te moeten maken om 'ik ga dagelijke een half uur te laat naar bed' of 'ik zou wat minder stomme plaatjes morten zoeken op het internet.'

Als zo'n gewoonte in je vastgeroest zit en je wil dat veranderen dan is er al met al maar één oplossing namelijk en deze heb je zelf nota bene al aangegeven. Kap. Er. Mee. En probeer zeker niet op andere mensen af te reageren dat jij een chagrijnig stuk vreten met persoonlijke problemen bent.
Nou, bedankt dat je me de motivatie geeft om zo van dit forum weg te gaan omdat ik er geen zin meer in heb gezien men weer niks aantrekt van waar ik wel om vraag. Niemand is verplicht zich wat van mijn gevoelens aan te trekken, daarom schrijf ik juist letterlijk dat ik alleen wou dat mensen reageren die dit herkennen omdat die er nog enigszins baat bij hebben om ook hun onvrede te uiten en de rest heeft er geen baat bij en verwijt mij dat ze een helperssyndroom hebben of maskeert hun eigenbelang van zich beter voelen door mij af te zeiken. Als je dat negeert en alsnog post omdat je boos bent omdat ik anderen zogenaamd beledig kan ik er ook niks aan doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:59 schreef Dven het volgende:
Tada. Doe wat je moet doen om je leven op een deftige manier in stand te houden en deel het stukje tijd wat vrij is naar eigen wens in. Haal je daar geen plezier uit dan doe je iets anders waar je wel plezier uit haalt en maak je je vooral niet zo dik wanneer je daar niet binnen een x-aantal dagen uit bent enkel omdat dat volgens jou zo moet zijn.
Als het zo simpel was deed ik dat wel uit mezelf zonder aanleiding al. Maar toch wel bedankt eigenlijk, misschien postte ik dit topic onbewust juist om de dit soort reacties waar van ik toch wel wist dat ze hoe dan ook zouden komen omdat ik dan misschien inderdaad eindelijk zou stoppen met op dit forum posten voor vandaag.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 01:08 schreef Scary_Mary het volgende:
Geen persoonlijke ervaring, maar ik herinner me wel iemand die een soort internetslot had gecreëerd. Dat zorgde ervoor dat hij niet meer uren kon lijven surfen, de boel ging gewoon uit op x tijdstip. Bleek een aardige oplossing voor een hardnekkig probleem van zijn blijven doorgaan.

Er zijn ook programma's, in eerste instantie gebouwd om rsi e.d. te voorkomen, die je gewoon een periode onderbreken. Dat kan helpen bij een stukje bewustwording, want je activiteit wordt noodgedwongen zo een kwartier of langer stil gelegd. Het haalt je even uit je ritme van doorploegen en misschien ook de emotie waarin je makkelijker doorschiet. Tijd waarin je makkelijker kan beslissen waarom je wel of niet door zou moeten blijven gaan. In bovenstaand geval was dat te licht voor zijn verslaving en was het dus niet zozeer zaak om bewust te zijn van het gedrag (dat wist ie stiekem best wel) en er leek ook niet echt een onderliggende reden.

Geen idee of wat jouw motivatie is om zo lang door te blijven gaan. Soms krijg ik het idee dat het onderdeel van je verwerkingsproces is, een uitlaatklep waarin je graag gehoord en erkend zou willen voelen. Ofzo.
Alleen is dat niet zo efficiënt als het niet de gewenste reacties oplevert en je naast meer gekwetst, meer gefrustreerd ook meer vermoeid bent daardoor omdat het je slaap in de weg zit. Dan lek je meer energie dan het je oplevert en dat is zonde.

De vraag is dan waar je wel meer energie van zou krijgen, terwijl je toch ergens die uitlaatklep zou kunnen creëren of positiviteit zou kunnen genereren.
Als het gaat om uiten, dan is een dagboek of anders een blog misschien wel een plek om je ei beter kwijt te kunnen. Gaat het om verwerken, dan is de door een andere user genoemde trauma release misschien iets positievers om op het internet op te zoeken. Peter Levine heeft ook het nodige over trauma geschreven, zijn boeken kun je soms voor een prikkie online of in de kringloop vinden. Met als bonus dat een boek niet het natuurlijk ritme van je lijf verstoort, zoals een elektronisch scherm met bijbehorend licht dat wel kan.
Twee van mijn persoonlijke favorieten als ik me rot voel, zijn dingen als imgur voor opbeurende content (en het skippen van nare, want die heb je daar ook) zoals dierengifjes opzoeken en 5 minute crafts op youtube kijken. Dat zijn korte stukjes achter elkaar, niet al te ingewikkelde, soms vernuftige dingen, die ik makkelijk weg vind kijken om mijn hoofd leeg te maken. Heerlijk!
Oh ja en muziek, muziek is life O+
Kunst is wel om daar ook niet in te blijven hangen. Zet een wekker indien nodig.

Over crafts gesproken, had het laatst in de sc met @:DeZwabber erover. Hij tipte David Bull.https://www.youtube.com/user/seseragistudio/videos Die plaatst video's van zijn wood block werk en hij streamt ook af en toe live op Twitch http://www.twitch.tv/japaneseprintmaking
Bob Ross behoeft denk ik geen uitleg, superchill. Wordt uitgezonden op Vice en kennelijk ook als marathon op Twitch. Kende dat hele Twitch niet, maar dat is ook het leuke van zo een soort digitale kroeg als FOK! Dan leer je nog eens wat anders kennen soms. Bedankt Zwab O+
Zo'n programma had ik op mijn computer geïnstalleerd. Werkte niet helaas want je kon het immers zelf ook weer uitzetten en ik heb meerdere apparaten. Als de ene expres leeg is, neem ik de andere.
Qua andere bezigheden , bedankt voor de tip maar ik kan er genoeg bedenken die ik liever zou willen doen. Ik doe ze alleen niet.
Het is inderdaad de erkenning, dat ik niet alleen ben met de dingen waar ik tegenaan loop. Dat kan ik me met dit probleem immers niet voorstellen. Toch lijkt het op de 1 of andere manier zo te zijn, zoals altijd, omdat mensen gewoon meestal niet voor hun problemen uit willen komen. Dat is wat me frustreert. Dat een paar hun ervaring posten dat ze het herkennen ben ik wel blij mee.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 01:18 schreef Maharski het volgende:
Ik vind jou altijd zo'n 'altijd boos mevrouw'. Volgens mij ben je daar behoorlijk verslaafd aan.
:( wat is die zweepsmiley whatever ik ga slapen Jij kunt niet eens boos zijn de k ik want je bent altijd zen. Daar ben jij verslaafd aan

[ Bericht 7% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 04-09-2019 01:34:41 ]
pi_188780532
Oh en nog wat open deuren wat betreft meer proberen te ontspannen op de late avond: Doe eens ouderwets en zet een cd aan of een playlist die niet op repeat staat. Vink dat doorloop ding op youtube ook uit. Als het afgelopen is, moet je weer actief een keuze maken om het weer aan te zetten. Kies voor opbeurende, niet potentieel of ronduit opruiende content. Luister naar rustige muziek zonder wilde videoclips. Ga op bed liggen en probeer te visualiseren op een stuk soundscape oid.
Luister asmr, meditatieoefeningen of brain waves gedoe.
Kijk naar apps als Headspace (hier door meerdere users aangeraden) of Insight Timer.
  woensdag 4 september 2019 @ 01:32:29 #16
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188780559
Wat een gedoe allemaal, geef gewoon je grenzen aan. Jouw tijd is jouw tijd. En als je een uur op je kop wil staan of 3 uur lang online mensen wil afschieten. Jouw tijd. Laat je niks wijsmaken met al die achterlijke cursussen en schuldgevoelens dat je iets niet goed doet omdat je niet meedoet aan dat circus.
pi_188780560
Je kan ook jezelf afvragen: Waarom?
Waarom kijk je onnodige videos terwijl je spijt gaat krijgen.

Wat is de reden? Verdring je iets voor jezel? Ben je onzeker en bang te gaan piekeren doordat je niet in slaap komt? Ben je onrustig?
Haal de "verslaving" hoewel dat misschien wel een groot woord is, maar haal het "storende" eens weg en wat gaat er dan gebeuren?
Onrust? Angst? Onzekerheid?
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_188780571
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 00:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Het antwoord op je vraag is bijzonder simpel: dopamine feedback loops https://digitash.com/tech(...)feedback-loops-work/

Bij Fok! valt het nog wel mee, al is een forum van opzet sowieso al vergelijkbaar met het sociale aspect van social media, maar vrijwel alles op het internet is ontworpen om je aandacht zo lang mogelijk vast te houden, je zo vaak mogelijk nóg een pagina te laten openen, etc. Dit uiteraard om je daarbij zoveel mogelijk reclame te kunnen serveren en/of zoveel mogelijk waardevolle gegevens over je te verzamelen.
pi_188780622
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 01:18 schreef Scary_Mary het volgende:
Oh en nog wat open deuren wat betreft meer proberen te ontspannen op de late avond: Doe eens ouderwets en zet een cd aan of een playlist die niet op repeat staat. Vink dat doorloop ding op youtube ook uit. Als het afgelopen is, moet je weer actief een keuze maken om het weer aan te zetten. Kies voor opbeurende, niet potentieel of ronduit opruiende content. Luister naar rustige muziek zonder wilde videoclips. Ga op bed liggen en probeer te visualiseren op een stuk soundscape oid.
Luister asmr, meditatieoefeningen of brain waves gedoe.
Kijk naar apps als Headspace (hier door meerdere users aangeraden) of Insight Timer.
Hm, wel een leuk idee.. Ik luister s avonds juist nooit naar muziek of juist naar van die wakker makende pop herrie dus iets ontspannends kan ik wel eens proberen af en toe misschien.

quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2019 01:32 schreef Stray_cat het volgende:
Wat een gedoe allemaal, geef gewoon je grenzen aan. Jouw tijd is jouw tijd. En als je een uur op je kop wil staan of 3 uur lang online mensen wil afschieten. Jouw tijd. Laat je niks wijsmaken met al die achterlijke cursussen en schuldgevoelens dat je iets niet goed doet omdat je niet meedoet aan dat circus.
Dat had ik nog niet eerder gelezen.. Mn grenzen aangeven aan mezelf.. Zal nog wel een uitdaging worden want ik trek me er weinig van aan maar ik zal het proberen bedankt. Het is mij niet opgedragen dat ik iets anders moet doen dan wat ik doe, ik wil het zelf. En wat ik moet doen is gewoon een automatisme of compulsie.. Ik doe het en daarna denk ik waarom ben ik al eenuur dit aan het doen dan is het te laat

quote:
3s.gif Op woensdag 4 september 2019 01:32 schreef Treinhoer het volgende:
Je kan ook jezelf afvragen: Waarom?
Waarom kijk je onnodige videos terwijl je spijt gaat krijgen.

Wat is de reden? Verdring je iets voor jezel? Ben je onzeker en bang te gaan piekeren doordat je niet in slaap komt? Ben je onrustig?
Haal de "verslaving" hoewel dat misschien wel een groot woord is, maar haal het "storende" eens weg en wat gaat er dan gebeuren?
Onrust? Angst? Onzekerheid?
Ja dank je. Het is gewoon dat ik te lui ben om moeite te doen te stoppen met waar ik mee bezig ben denk ik. Kom snel in een soort trance met bezigheden waar ik heel moeilijk dan uitkom. Ook laat ik me afleiden door dingen.

quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2019 01:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:

Het antwoord op je vraag is bijzonder simpel: dopamine feedback loops https://digitash.com/tech(...)feedback-loops-work/

Bij Fok! valt het nog wel mee, al is een forum van opzet sowieso al vergelijkbaar met het sociale aspect van social media, maar vrijwel alles op het internet is ontworpen om je aandacht zo lang mogelijk vast te houden, je zo vaak mogelijk nóg een pagina te laten openen, etc. Dit uiteraard om je daarbij zoveel mogelijk reclame te kunnen serveren en/of zoveel mogelijk waardevolle gegevens over je te verzamelen.
Bedankt voor de inhoudelijke info, dacht net nog aan dopamine en hieraan koffie versterkt het maar koffie heb ik nodig om te werken, dit forum is een vicieuze cirkel idd als de berichten door blijven gaan, maar hoe verklaar je dan waarom iemand het forum van tevoren al opzoekt, en hoe verklaar je dan waarom ik uit mezelf oude executiemethoden ga opzoeken en dan vervolgens 2 uur lang dingen lees over gevierendeelde mensen enzo? Heeft dat ook met dopamine te maken? Mensen hebben dat ook nodig om te functioneren. Maar kk kan wel eens iets als bacopa proberen. Misschien moet ik het verhogen. Maar dat is dan weer niet zo simpel want als het uitgewerkt is, bijv met methylfenidaat of cinnarizine, dan krijg je daar restless legs of parkinson achtige symptomen van. Ik koop wel weer gewoon wat voordeelzakken tuinbonen. Hopen dat het helpt.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 04-09-2019 03:02:51 ]
  woensdag 4 september 2019 @ 09:05:08 #20
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_188781790
Al de issues die je in OP noemt zijn het gevolgd van het niet hebben van doelen en ook het niet hebben van de motivatie, redenen en discipline tot het behalen van deze doelen.
pi_188781814
Ik herken het wel. Op Twitter of Facebook zitten, of een of ander zinloos spelletje doen op de iPad. En dan na een uur denken: 'eigenlijk had ik liever willen lezen.' Maarja, zo erg is het nou ook weer niet. Zolang het je leven maar niet verstoort. Als je te laat komt, je afspraken niet nakomt, ernstig vervuilt of zoiets omdat je te veel 'zinloze' dingen doet, dan heb je een probleem.
pi_188782244
quote:

Maar wat wil je dan met die ervaringen?

Want eigenlijk wil je liever dat je gewoon een goede nachtrust hebt, althans, dat lees ik in jouw reacties. Dan is het toch wel vreemd dat je expliciet aangeeft dat alle reacties die die kant op gaan wat jou betreft niet mogen. Vind ik. :)
pi_188782669
Het is vaak gedrag wat voortkomt uit een ander probleem, bv verveling, niet moe zijn, frustratie. Heb een periode gehad na overlijden van mijn man dat ik langzaam dag en nacht omdraaide en eigenlijk kun je alleen zelf dit veranderen.
Ik heb het misschien niet op de goede manier gedaan maar wel voor mij de meest effectieve manier. Ik kan slecht tegen drank en word dan ontzettend sloom en slaperig van. Heb mezelf dronken gedronken en ben om 22 uur naar bed gegaan en toen ik in de ochtend wakker werd eruit en jezelf bezig zetten en dan met discipline doorbreek je deze gewoonte, ik had op deze manier het gewone ritme weer, was ook gewoon weer moe om 22 uur
Maar uiteindelijk is het hoe streng jij jezelf eraan kan houden.
  woensdag 4 september 2019 @ 10:15:32 #24
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188782717
quote:
dingen die ik eigenlijk had willen doen niet doe
Dan wil je die dingen blijkbaar niet graag genoeg doen ;)
pi_188782744
Als ik in dat soort periodes zit mis ik iets om voor te leven. Als ik weer een doel heb in mijn leven gaat dat gedrag weer weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')