Er staat netto in de opquote:Op dinsdag 3 september 2019 13:23 schreef Gutanoth het volgende:
Ik vind 2200 bruto voor iemand van 35 die een HBO opleiding heeft afgerond heel erg weinig.
TS heeft het over nettoquote:Op dinsdag 3 september 2019 13:23 schreef Gutanoth het volgende:
Ik vind 2200 bruto voor iemand van 35 die een HBO opleiding heeft afgerond heel erg weinig.
Oh, mijn excuses. Zonder Leaseauto zal dat dus rond de 3200 bruto zitten? Dat vind ik niet bijster hoog, maar ook niet súper laag.quote:
Gezien het lerarentekort in het basisonderwijs vind ik dit loon te laag. Je haalt zo niet het talent binnen waardoor de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat.quote:Op dinsdag 3 september 2019 13:24 schreef iScream. het volgende:
Een vriendin van me werkt in basisonderwijs en verdient inderdaad zo'n 2200 netto (ook midden 30). Geen bijzonder loon, maar volgens mij gewoon passend bij het niveau van het werk.
Dat idee heb ik ook, maar als ik de tv moet geloven worden basisschooldocenten een groot onrecht aangedaan.quote:Op dinsdag 3 september 2019 13:24 schreef iScream. het volgende:
Een vriendin van me werkt in basisonderwijs en verdient inderdaad zo'n 2200 netto (ook midden 30). Geen bijzonder loon, maar volgens mij gewoon passend bij het niveau van het werk.
Vriendin van me heeft 22 jaar onderwijservaring in de basisschool, ze werkt 4/5 en krijgt daar 2300¤ netto voor. Ook de 14 weken vakantie zijn doorbetaald. ze is bezig van 8h30 tot 12h15 en van 13h15 tot 16:00; woensdagnamiddag en vrijdagnamiddag en heel de donderdag thuis.quote:Op dinsdag 3 september 2019 13:25 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Oh, mijn excuses. Zonder Leaseauto zal dat dus rond de 3200 bruto zitten? Dat vind ik niet bijster hoog, maar ook niet súper laag.
En maar klagen en zeiken met zn allen. Oh o o wat verdienen ze weinigquote:Op dinsdag 3 september 2019 13:29 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Vriendin van me heeft 22 jaar onderwijservaring in de basisschool, ze werkt 4/5 en krijgt daar 2300¤ netto voor. Ook de 14 weken vakantie zijn doorbetaald. ze is bezig van 8h30 tot 12h15 en van 13h15 tot 16:00; woensdagnamiddag en vrijdagnamiddag en heel de donderdag thuis.
Haha dat is dan toch niet te weinig?quote:Op dinsdag 3 september 2019 13:29 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Vriendin van me heeft 22 jaar onderwijservaring in de basisschool, ze werkt 4/5 en krijgt daar 2300¤ netto voor. Ook de 14 weken vakantie zijn doorbetaald. ze is bezig van 8h30 tot 12h15 en van 13h15 tot 16:00; woensdagnamiddag en vrijdagnamiddag en heel de donderdag thuis.
Ik neem aan dat ze thuis toch ook nog wel dingen doet? Of buiten de lestijden om?quote:Op dinsdag 3 september 2019 13:29 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
bijbaantje bij de mcdonalds voor de 5e dag!quote:Op dinsdag 3 september 2019 13:32 schreef vosss het volgende:
Ik heb maar 2100 netto voor 4 dagen werken en heb maar 36 verlofdagen
Nee, als mn vriendin klaar is met haar opleiding ga ik weer 40 uur werken. Tot die tijd kan dat ook prima uit met 32 uur.quote:Op dinsdag 3 september 2019 13:33 schreef iScream. het volgende:
[..]
bijbaantje bij de mcdonalds voor de 5e dag!
Dat is wel verdomd veel. Ik heb alleen nog wettelijke verlofuren (140 uur ofzo per jaar), daarnaast een keuzebudget bestaand uit de waarde van bovenwettelijke verlofuren (65 per jaar), vakantieuitkering en eindejaarsuitkering. Van dit potje kan ik dus extra verlofuren aankopen. Wel mooi systeem, zo weet je precies wat het je kost om een dag vrij te nemen, dus ik neem eigenlijk nooit meer vrijquote:Op dinsdag 3 september 2019 13:36 schreef vosss het volgende:
Met 40 uur heb ik overigens 44 verlofdagen, dus eigenlijk geen reden tot klagen. Dat zijn ook gewoon 9 weken ongeveer:+
Volgens mij is het op de meeste scholen niet wenselijk om zo weinig aanwezig te zijn als je 4/5 werkt. Al je werk gedaan krijgen al helemaal niet, al kan dat natuurlijk thuis nog.quote:Op dinsdag 3 september 2019 13:29 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ik denk dat een fulltimebonus ook veel zou kunnen betekenen voor het lerarentekort. Weet alleen niet of juridisch gezien kan in Nederland, want qua parttime werken zijn er ook bepaalde rechten.quote:Op dinsdag 3 september 2019 13:37 schreef Holenbeer het volgende:
Is het probleem niet vooral de doorgroeimogelijkheden in salaris? Je begint relatief hoog, maar komt nauwelijks vooruit. Tel daarbij op alle parttime contractjes en het wordt wel lastig op den duur
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |