abonnement Unibet Coolblue
pi_188777276
TS, laat je de handdoeken wel drogen na het afdrogen?

Waarom gebruik je een handdoek eigenlijk maar één keer? Ik weet dat veel mensen dat doen,ik heb nooit zo goed begrepen waarom.
Spoilers!
  Tettenkoning donderdag 5 september 2019 @ 10:01:55 #52
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_188797293
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2019 13:32 schreef Lienekien het volgende:
Simpel gezegd is het voor kleding meestal niet goed om die op 60 graden te wassen. Dat geeft krimp, slijtage, vervaging van kleuren. Daarbij komt de overweging dat kouder wassen energiezuiniger is.
Kleding die daar niet tegen kan is of te delicaat (zijde/wol) of Primark rommel. Ik was al mijn kleding op 60 graden. Maar ik heb dan ook vrijwel alleen maar katoenen kleding. Met kleding heb je trouwens sneller bacteriën dan met handdoeken omdat kleding met van alles en nog wat in aanraking komt (denk aan kantoor, openbare ruimtes, toiletten, zweet, etc, etc.).
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  donderdag 5 september 2019 @ 10:15:30 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188797443
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:01 schreef Nine. het volgende:

[..]

Kleding die daar niet tegen kan is of te delicaat (zijde/wol) of Primark rommel. Ik was al mijn kleding op 60 graden. Maar ik heb dan ook vrijwel alleen maar katoenen kleding. Met kleding heb je trouwens sneller bacteriën dan met handdoeken omdat kleding met van alles en nog wat in aanraking komt (denk aan kantoor, openbare ruimtes, toiletten, zweet, etc, etc.).
Je kleding wordt er gewoon niet mooier van, dat vind ik zonde, juist van de niet-Primark duurdere kleding. Verder heb ik niet zo’n bacterievrees.
The love you take is equal to the love you make.
  Tettenkoning donderdag 5 september 2019 @ 10:22:17 #54
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_188797541
Dat laatste was ook meer gericht op de vraag van Chia. En dat kleding er lelijker van zou worden heb ik niets van gemerkt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 13:19 schreef Chia het volgende:
Ik snap gewoon niet waarom het belangrijker is dat handdoeken die worden gebruikt voor afdrogen na het douchen per se helemaal ontsmet moeten raken door het wassen en kleding niet.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_188798555
Je stinkt en dat draag je over, ook een mogelijkheid.
  donderdag 5 september 2019 @ 12:06:40 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188798866
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 10:22 schreef Nine. het volgende:
Dat laatste was ook meer gericht op de vraag van Chia. En dat kleding er lelijker van zou worden heb ik niets van gemerkt.
[..]

Fijn!
The love you take is equal to the love you make.
pi_189144542
Voortaan met poeder wassen en handdoeken,beddengoed,theedoeken en vaatdoeken, onderbroeken, sokken op 60 graden.
Te korte en op lage temperatuur wassen met poeder werkt niet want dan lost de poeder niet goed op.
Voor korte wasjes en op lage temperatuur is vloeibaarwasmiddel prima. Niet te vaak doen ivm aankoeken wasmiddel ( waardoor de was gaat stinken)
Onze wasmachine heeft een trommelreinigingsfunctie waar we heel blij mee zijn.
Eens in de zoveel tijd geeft de wasmachine aan op het display wanneer het tijd is om de trommel te reinigen. Dit gaat op de hoogste temperatuur.
Heb je dit niet dan 1 keer per maand een kookwas (90 graden) draaien.
Azijn,soda,bleek en dat soort shit zijn niet nodig.

Waspoeder gebruiken we voor alles wat op zestig graden kan/moet en alles wat veertig graden kan hebben.
Vloeibaar gebruiken we alleen voor korte wasjes op lage temperatuur.

Nooit meer stank of rare dingen met mijn was gehad sinds ik het zo doe. :W
pi_189161413
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 september 2019 14:57 schreef quirina het volgende:
Voortaan met poeder wassen en handdoeken,beddengoed,theedoeken en vaatdoeken, onderbroeken, sokken op 60 graden.
Te korte en op lage temperatuur wassen met poeder werkt niet want dan lost de poeder niet goed op.
Voor korte wasjes en op lage temperatuur is vloeibaarwasmiddel prima. Niet te vaak doen ivm aankoeken wasmiddel ( waardoor de was gaat stinken)
Onze wasmachine heeft een trommelreinigingsfunctie waar we heel blij mee zijn.
Eens in de zoveel tijd geeft de wasmachine aan op het display wanneer het tijd is om de trommel te reinigen. Dit gaat op de hoogste temperatuur.
Heb je dit niet dan 1 keer per maand een kookwas (90 graden) draaien.
Azijn,soda,bleek en dat soort shit zijn niet nodig.

Waspoeder gebruiken we voor alles wat op zestig graden kan/moet en alles wat veertig graden kan hebben.
Vloeibaar gebruiken we alleen voor korte wasjes op lage temperatuur.

Nooit meer stank of rare dingen met mijn was gehad sinds ik het zo doe. :W
Dit ja, werkt bij mij ook prima.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')