Waarom denk je dat er zoveel geld verdiend wordt in (onder andere) die sport? Appelleert massaal op het onderbewustzijn. Het gevoel van spanning en sensatie, en dat veilig vanuit je luie stoel. We willen het allemaal niet toegeven, maar het zien van zo’n crash roept ook een soort van opwinding op. Misschien nog wel meer dan een overwinning, Zeker als het er op beeld ‘netjes’ uitziet, zonder bloed en ledematen. Want dan kunnen we gemakkelijker vergeten dat er een mens in die auto zit en zien we vooral de spectaculaire crash. Ja, ik heb het filmpje ook gekeken, en wist dat er een dode was gevallen. Dus ik doe net zo hard aan mee.quote:Op zondag 1 september 2019 11:38 schreef Sarabi het volgende: Ik vind je dan wel een beetje een ramptoerist ja. Maar dat zal wel aan mij liggen. Waarom wil je bewust een filmpje zien waarop een persoon dood gaat?
Mwah ik kijk graag F1 en bijvoorbeeld ook wielrennen. Maar toch echt niet voor de ongelukken.quote:Op zondag 1 september 2019 11:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er zoveel geld verdiend wordt in (onder andere) die sport? Appelleert massaal op het onderbewustzijn. Het gevoel van spanning en sensatie, en dat veilig vanuit je luie stoel. We willen het allemaal niet toegeven, maar het zien van zo’n crash roept ook een soort van opwinding op. Misschien nog wel meer dan een overwinning, Zeker als het er op beeld ‘netjes’ uitziet, zonder bloed en ledematen. Want dan kunnen we gemakkelijker vergeten dat er een mens in die auto zit en zien we vooral de spectaculaire crash. Ja, ik heb het filmpje ook gekeken, en wist dat er een dode was gevallen. Dus ik doe net zo hard aan mee.
Je hebt ook mensen die tijdens een filmmarathon bijvoorbeeld bewust gaan kijken naar bloedstollende films als Free Solo. Ook een vorm van ramptoerisme.quote:Op zondag 1 september 2019 11:55 schreef Sarabi het volgende:
Snap daarom ook niet dat je het bewust gaat op zoeken. Maar dan zal ik wel hypocriet zijn
Ook iets dat niemand wil zienquote:Op zondag 1 september 2019 11:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, mooi. Ik heb yoghurt met blauwe bessen, granola havervlokken van g'woon, en walnoten. Weer eens wat anders dan cashewnoten.
En als ik dan na 3 keer kauwen mijn mond open doe zie je OOK een ongeluk in een tunnel
Ik zal je maar niet spoilen hequote:Op zondag 1 september 2019 12:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt ook mensen die tijdens een filmmarathon bijvoorbeeld bewust gaan kijken naar bloedstollende films als Free Solo. Ook een vorm van ramptoerisme.
Ik kan daar echt zo slecht tegenquote:Op zondag 1 september 2019 12:04 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Deze keer ben ik het toch wel met @:sarabi eens hoor
Doe maar weer dicht
Bijna net zo irritant als je mond volproppen en dan meteen beginnen te pratenquote:Op zondag 1 september 2019 12:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik kan daar echt zo slecht tegenkinderen op mijn werk vonden dat altijd erg leuk om te doen.
Gezien het weer is het misschien een soort grote lente schoonmaak, maar dan voor de herfstquote:Op zondag 1 september 2019 11:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hmmm.... mijn katten hebben grotere plannen dan ik vandaag.
Ze zijn zich beiden al tijden aan het oppoetsen. Zal toch geen bezoek komen?
quote:Op zondag 1 september 2019 11:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hmmm.... mijn katten hebben grotere plannen dan ik vandaag.
Ze zijn zich beiden al tijden aan het oppoetsen. Zal toch geen bezoek komen?
zo meteen heavy zegquote:Op zondag 1 september 2019 13:53 schreef borisz het volgende:
Uurtje kickboksen gedaan.
Morgen dood.
Tijd geleden dat ik een uur echt diep ging. Vrijdag starten met de getting started zodat er een leuk schema uit komt rollen om het aantal kilo's te verminderen.Kortom heb me dus aangemeld bij een sportschool
.
Geen zin is een goeie redenquote:Op zondag 1 september 2019 13:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik hou het verder voor gezien vandaag. Ik heb weer 2 kilo tomaten plus een berg tomatillos en een komkommer geoogst. Vaatwasser staat aan. De la met ovenschalen is opgeruimd, evenals twee planken in de voorraadkast en het gootsteenkastje. Brownies zijn ingevroren, koelkast en vriezer zijn uitgezocht en opgeruimd. En de gladiolen staan zonder verpakking in een vaas. Ik heb nog wel meer te doen maar ik vind 'geen zin' een prima reden om dat weer uit te stellen.
Eerste keer? Jep, dat wordt geheud spierpijn! Misschien vanavond al.quote:Op zondag 1 september 2019 13:53 schreef borisz het volgende:
Morgen dood.
Tijd geleden dat ik een uur echt diep ging. Vrijdag starten met de getting started zodat er een leuk schema uit komt rollen om het aantal kilo's te verminderen.Kortom heb me dus aangemeld bij een sportschool
.
Jup.quote:Op zondag 1 september 2019 14:02 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Eerste keer? Jep, dat wordt geheud spierpijn! Misschien vanavond al.
Maar leuk! Hoop dat je er energie van krijgt
Kickboksen is gaafquote:Op zondag 1 september 2019 13:53 schreef borisz het volgende:
Morgen dood.
.
Meteen aanpakken dus. En nog wel een uur ook. Jouw arme spierenquote:Op zondag 1 september 2019 13:53 schreef borisz het volgende:
Morgen dood.
.
Wow meteen goed bezig dusquote:Op zondag 1 september 2019 14:07 schreef borisz het volgende:
[..]
Jup.
Heb al jaren niet meer op een kussen of zak geramd. Was vroeger met Pencak Silat een andere stoot en traptechniek gewend. Dat kwam toch weer boven, maar uiteindelijk schakelde ik snel om..
Ik moest lachen om de corpserunquote:Op zondag 1 september 2019 09:12 schreef Holyme het volgende:
Goeiemorgen![]()
Dat is een aardig lijstje films Sarabi.
Lonaa enigszins heel vandaag?
Isa en andere wow'ers, kiek dit dan, die corpse run ook![]()
Misschien waren ze wel geīnspireerd door mijn huishoudelijke bezigheden afgelopen weekquote:Op zondag 1 september 2019 12:24 schreef Holyme het volgende:
[..]
Gezien het weer is het misschien een soort grote lente schoonmaak, maar dan voor de herfstHoe was dat ondersteboven huisje vanbinnen eigenlijk?
Filmpje wel gezien, stond op het nieuws, en dan ben ik toch even nieuwsgierig. Dat ik zoiets kijk maakt niet dat ik het minder erg vind voor de nabestaanden.
Het hoofd van B. is niet eetbaar.quote:Op zondag 1 september 2019 14:05 schreef FutureFairytale het volgende:
@:golfer; doen we!![]()
Ik zou voor- en na van jou kiezen en hoofd van Bluezz. Of de kangaroe
quote:Op zondag 1 september 2019 15:33 schreef golfer het volgende:
Al die oranjefans hebben Max niet eens 1x voorbij zien komen.
Wow.quote:Op zondag 1 september 2019 15:51 schreef z80 het volgende:
Dat je de garagedeur dicht doet en deze met een knal een stuk zwaarder wordt.![]()
Veer afgebroken. In Nederland 100 Euro per veer. Nu in Duitsland besteld 23 Euro voor 2. Zelfde leverancier.
Dankje! Had een tijd fb stilte qua posten en dacht ineens 'nou boeiend, waarom post ik niks eigenlijk'quote:Op zondag 1 september 2019 14:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat veel leuke foto's de laatste tijd op FB
Veel stoeipoezenfoto's.quote:Op zondag 1 september 2019 15:59 schreef FutureFairytale het volgende:
Had een tijd fb stilte qua posten en dacht ineens 'nou boeiend, waarom post ik niks eigenlijk'
Zuur jaquote:Op zondag 1 september 2019 15:33 schreef golfer het volgende:
The Voice senior bestaat ook.quote:Op zondag 1 september 2019 16:34 schreef Bluezz het volgende:
Zo leuk! bij Yousician volg ik gitaar en piano lessen en nu hebben ze ook zanglessen, dus ook maar ff proberen.
Ik krijg het nog drukIk vlieg wel door het begin vd zanglessen heen..ervaring helpt dus
Nee daar ben ik niet goed genoeg voorquote:Op zondag 1 september 2019 16:44 schreef AnneX het volgende:
The Voice senior bestaat ook.![]()
Heb je een voorkeur voor genre? Blues lukte goed. Cuby
Gewoon lekker postenquote:Op zondag 1 september 2019 15:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dankje! Had een tijd fb stilte qua posten en dacht ineens 'nou boeiend, waarom post ik niks eigenlijk'
Hij is voor m'n broertje gecrasht. Hij heeft hem langer gezien dan wanneer hij 60 keer voorbij was gevlogenquote:Op zondag 1 september 2019 15:33 schreef golfer het volgende:
quote:Op zondag 1 september 2019 17:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hij is voor m'n broertje gecrasht. Hij heeft hem langer gezien dan wanneer hij 60 keer voorbij was gevlogen
Jaa met Fransjequote:Op zondag 1 september 2019 16:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
The Voice senior bestaat ook.![]()
Heb je een voorkeur voor genre? Blues lukte goed. Cuby
Ik heb m vandaag net opgestart en het is nu vrnl eerst testen hoe hoog en hoe laat je zingt, dat zie je dan op zo'n meter, je kan dat een paar x doen om te verbeteren.quote:Op zondag 1 september 2019 19:18 schreef Tele6 het volgende:
@:Bluezz lekker muzikaal! Ik houd ook veel van zingen, zit graag te neuriën op de fiets. Wat is het dat ze je bij die lesjes aanleren? Want meezingen met liedjes kan toch altijd? Ik heb een tijdje zangles gehad en daar ging het over ademhaling, ademsteun, het aanzetten van de toon (vanuit een h zingen klinkt anders dan vanuit bijvoorbeeld een d of een r) en de klank van klinkers. Lijkt me moeilijk om te doen als je geen feedback krijgt over hoe je klinkt
Wat goed! Ik zit ook wel eens te denken om een broek die heerlijk zit na te maken.. wie weet ga ik het ook eens proberen.quote:Op zondag 1 september 2019 19:15 schreef Tele6 het volgende:
Ik was een dagje bij m'n ouders, maar heb ze amper gezien: m'n naaimachine staat daar. Een stokoude Vendomatic, loeizwaar en heel groot, dus ik heb nog niet de moed verzameld (en de ruimte) om die naar m'n eigen huis te brengen. Nu dus bij m'n ouders gezeten om een korte broek te naaien. Ik wilde eens kijken of ik het kon. Fijn broekje meegenomen als voorbeeld en op basis daarvan geknipt. Voor de eerste keer een rits ingezet, steekzakken gemaakt en een knoopsgat gemaakt, en het lukte allemaal![]()
![]()
Het jammere is alleen dat ik had verwacht dat het niet mooi zou worden en dus een random lap stof had gepakt, en nu heb ik dus een broek uit wit hoeslaken
M'n moeder gaat dunne denim kopen op de stoffenmarkt en dan ga ik een broek maken voor m'n broer. En A heeft ook al gemeld dat hij er wel eentje wil
Menu moet nog gefinetuned worden, maar gaat bestaan uit wat tapas van Spanish Harlem (winkel in Haarlem) en er moet rekening worden gehouden met 2 vegetariërs.quote:Op zondag 1 september 2019 19:02 schreef Holyme het volgende:
[..]
Prachtig daar. Heb er een ex wonen. Wil er nog ooit een terug naartoe, tot die tijd doe ik het met Zweeds voer van Ikea![]()
@:golfer klinkt lekker. Wat heb je nog meer gemaakt?
@:Bluezz oh dat lijkt me heerlijk om goed te kunnen. Kijk ik kan wel zingen hoor, maar, uhm...
quote:
Vaker doen!quote:Op zondag 1 september 2019 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik probeer weleens op een Tin whistle te fluiten. Dat is echt heel makkelijk maar ik steek er gewoon te weinig tijd in
Lijkt mij ook heerlijk om goed te kunnen zingen, maar helaas zing ik zo vals, doet zeer aan m’n eigen oren. Een van de katten kan mijn gekerm wel waarden, die komt dicht bij me zittenquote:Op zondag 1 september 2019 20:36 schreef Holyme het volgende:
Nou, het klinkt voor geen meter, haha. Dacht even dat je echt les volgde ergens. Mooi kunnen zingen lijkt me echt tof, heb je altijd en overal muziek bij je. Ik heb, tsja, geluid bij meMaar thuis zing ik ook wel!
Ik ookquote:Op zondag 1 september 2019 20:25 schreef Holyme het volgende:
@:Dr_Flash turbotaartjes? Ik mis een oven!
Oi, dat is helemaal ergquote:Op zondag 1 september 2019 20:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook heerlijk om goed te kunnen zingen, maar helaas zing ik zo vals, doet zeer aan m’n eigen oren. Een van de katten kan mijn gekerm wel waarden, die komt dicht bij me zitten
Geen idee wat die taartjes zijn, maar in de magnetron is vast minder succesvolquote:Op zondag 1 september 2019 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ookMaar ik ben virtuoos met de airfryer
Hartige taartjes uit een muffinvorm. Deze keer met Italiaans gekruid gehakt en Zwitserse gruyčrekaas. Basis is bladerdeeg deze keer, maar het kan ook met bakjes van aardappelrasp (of als je een luie teckel zoals ik bent: gesmolten röstiquote:Op zondag 1 september 2019 20:50 schreef Holyme het volgende:
[..]
Geen idee wat die taartjes zijn, maar in de magnetron is vast minder succesvol
Wat ik vandaag deed om een nette zoom te krijgen was het voetje van de naaimachine parallel te laten lopen met de rand van de stof. Dan wordt hij vanzelf rechtquote:Op zondag 1 september 2019 20:25 schreef Holyme het volgende:
@:Tele6 wat knap joh! Ben blij als ik een rechte naad krijg (je moet de zoom van mijn gordijnen niet van dichtbij bekijken)
@:Sarabi lijkt me wel leuk dat je zo helemaal los kan gaan met glitters en glans en allerlei niet-alledaagse dingen![]()
@:Dr_Flash turbotaartjes? Ik mis een oven!
daar heb je van die voetjeverbreders voor. Eurootje bij de naaiwinkeltquote:Op zondag 1 september 2019 21:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat ik vandaag deed om een nette zoom te krijgen was het voetje van de naaimachine parallel te laten lopen met de rand van de stof. Dan wordt hij vanzelf rechtJe krijgt wel nogal een smalle zoom dan, want zo'n voetje is niet breed. Verder voelt het voor mij een beetje als fietsen of zo. Je moet sturen
Ik vind het knap hoor wat er allemaal uit je airfryer tovert. Ik pak toch iets makkelijker de normale oven en is dat ding een veredelde frituurpan bij mijquote:Op zondag 1 september 2019 20:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hartige taartjes uit een muffinvorm. Deze keer met Italiaans gekruid gehakt en Zwitserse gruyčrekaas. Basis is bladerdeeg deze keer, maar het kan ook met bakjes van aardappelrasp (of als je een luie teckel zoals ik bent: gesmolten rösti).
Soms, indien bij de hand, snipper ik er weleens een bosuitje bij in ook trouwens![]()
Paillettenstof lijkt me ook moeilijk! Ik heb expres stevige, niet-elastische katoen gepakt, want dat verwerkt tenminste lekker makkelijk op de naaimachine. Iets met rek erin of iets kwetsbaarders of iets dat dingen heeft waar je naaimachine aan kan blijven hangen lijkt me engquote:Op zondag 1 september 2019 20:11 schreef Sarabi het volgende:
@:Tele6 wat knap dat je een broek gemaakt hebt, is meteen een van de moeilijkere dingen volgens mij
Ik ga morgen weer aan de slag, samen met mijn moeder, aan een nieuw kostuum. Erg gaaf paillettenstof gevonden.
Mijn naaimachine heeft ook een "stofgeleider" die daarvoor handig zou zijn, maar die heb ik nog niet gemonteerd en gebruikt. Ik was vandaag al aan het genieten van het feit dat er een knoopsgatenvoetje en een ritsenvoetje zijn die ik erop kan monterenquote:Op zondag 1 september 2019 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
daar heb je van die voetjeverbreders voor. Eurootje bij de naaiwinkelt
Oh, dat is wel leuk, je bereik volgen. Sinds ik zangles heb is mijn bereik ook veel groter -- mijn stem lijkt heel erg op die van mijn moeder, maar ik kan stukken lager en hoger dan zij inmiddelsquote:Op zondag 1 september 2019 20:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik heb m vandaag net opgestart en het is nu vrnl eerst testen hoe hoog en hoe laat je zingt, dat zie je dan op zo'n meter, je kan dat een paar x doen om te verbeteren.
Er wordt tussendoor verteld hoe je het beste kan staan en opwarmen van je stem.
Dan zing je wat mee/na op basis van toonhoogtestreepjes. De app 'hoort' of je op toon zingt, geeft een groen streepje of een rood streepje als je te hoog/laag zit.
Verder is het alleen maar lollig hoor, ik probeer er niks mee te bereiken of zo.
Ik heb jaren in een popkoor gezongen en daar kregen we wel wat tips en coaching van een zangcoach.. en ik zing sowieso altijd met de liedjes die ik speel op mn gitaar/kb mee.
En tot vervelens toe met alles op de radio
Ik kan ze bíjna ruikenquote:Op zondag 1 september 2019 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Ow jezus wat zien ze er goed uitBocuse step aside, Jamie Oliver ga maar een eitje bakken
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 1 september 2019 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Ow jezus wat zien ze er goed uitBocuse step aside, Jamie Oliver ga maar een eitje bakken
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 1 september 2019 21:11 schreef Holyme het volgende:
Lucky, ik zou dan niet specifiek naar een broodtrommel zoeken, maar gewoon een vershouddoos kopen.
Twijfel je daaraan of zoquote:Op zondag 1 september 2019 21:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]zien er idd goed uit! Nu de smaak nog
Ik heb zelf op YouTube een hoop filmpjes gekeken van mensen die simpele kledingstukken naaiden. Vooral het kanaal "coolirpa" vond ik fijn om te volgen, zij laat heel duidelijk zien hoe ze kleding aanpast zodat het voor haarzelf lekker zit en ze gebruikt ook kleren die ze al heeft om nieuwe kleren te ontwerpen. Vaak ook met oude stukken stofquote:Op zondag 1 september 2019 20:19 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wat goed! Ik zit ook wel eens te denken om een broek die heerlijk zit na te maken.. wie weet ga ik het ook eens proberen.
Al is het maar met lakenstof
En een vendomatic die 1000k weegt heb ik ook
Mammoeten, maar ze doen het altijd!
Ja absoluutquote:
Deventer, over een half uurtje.quote:Op zondag 1 september 2019 21:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja absoluut
Ik wil ze dan ook best komen proeven om te zien of ze wel lekker zijn.
Kan je niet even op de koffie komen bij mij? Ik moet over een kwartiertje richting Assen om te werken. Verkeerde kant opquote:
Daar heb ik dan weer geen idee van. Ik heb haken geleerd uit Het Grote Bruna Haak- En Breiboek maar dat was niet aan te raden, uiteindelijk deed ik alles verkeerdom omdat ik de diagrammen niet goed begrepen hadquote:Op zondag 1 september 2019 21:16 schreef Isabeau het volgende:
Is er ook een aan te raden youtube kanaal om te leren haken? Ik heb plots een haakambitie
Ik heb het geleerd door een heel simpel patroon voor een deken te kiezen (granny stripe) en daar de benodigde steken even voor te googlen. Geen specifiek kanaal dus, maar die tactiek werkt nog steeds.quote:Op zondag 1 september 2019 21:16 schreef Isabeau het volgende:
Is er ook een aan te raden youtube kanaal om te leren haken? Ik heb plots een haakambitie
Mijn moeder wil graag een netje in vrolijke kleuren voor achter de rolstoel en dat moest ik dan maar even haken.quote:Op zondag 1 september 2019 21:18 schreef Holyme het volgende:
Ik heb het geleerd door een heel simpel patroon voor een deken te kiezen (granny stripe) en daar de benodigde steken even voor te googlen. Geen specifiek kanaal dus, maar die tactiek werkt nog steeds.
Zie m'n editquote:Op zondag 1 september 2019 21:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn moeder wil graag een netje in vrolijke kleuren voor achter de rolstoel en dat moest ik dan maar even haken.
Ik: Maar ik kan niet haken!
Ma: Dan wordt dat eens tijd.
Dus.
Ja zegquote:Op zondag 1 september 2019 21:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kan je niet even op de koffie komen bij mij? Ik moet over een kwartiertje richting Assen om te werken. Verkeerde kant op
Subtielquote:Op zondag 1 september 2019 21:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn moeder wil graag een netje in vrolijke kleuren voor achter de rolstoel en dat moest ik dan maar even haken.
Ik: Maar ik kan niet haken!
Ma: Dan wordt dat eens tijd.
Dus.
Och natuurlijk is er een foktopic voor hakenquote:
quote:
Ik zal eens kijken op coolirpa.quote:Op zondag 1 september 2019 21:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb zelf op YouTube een hoop filmpjes gekeken van mensen die simpele kledingstukken naaiden. Vooral het kanaal "coolirpa" vond ik fijn om te volgen, zij laat heel duidelijk zien hoe ze kleding aanpast zodat het voor haarzelf lekker zit en ze gebruikt ook kleren die ze al heeft om nieuwe kleren te ontwerpen. Vaak ook met oude stukken stof
Als een laken versleten is, is het aan de randen vaak nog gewoon goedIk heb voor een korte broek nauwelijks de helft van de randen van een eenpersoons hoeslaken nodig gehad -- ik denk dat ik nog wel zo'n broekje eruit zou kunnen maken. Het is alleen wel saaie stof. Ik ga proberen om het te verven -- het is niet alsof ik veel te verliezen heb
Mijn vendomatic had moeite met het opwinden van de klosjes voor de onderdraad. Nu heeft mijn vader er een rubber ringetje aan toegevoegd en het loopt weer als een zonnetje. Heerlijk, dat soort mechanische dingen waar je gewoon makkelijk wat kleins aan kunt repareren
Ja, hallo! We zagen er allemaal een beetje maf uit in de seventies en eighties. Dat was toen heel modern.quote:Op zondag 1 september 2019 21:26 schreef Bluezz het volgende:
Ik zal eens kijken op coolirpa.
Op zich kan ik wel kleding maken, ooit lang gelee wat lessen gevolgd en veel gemaakt voor mijn zoons.
Als ze het trouwens nu zien op foto's vinden ze het zelf niet zo leuk geslaagd, vooral de stofkeuze.. net als dikkie dik ingebreid op een trui![]()
Wearing the scars ook?quote:Op zondag 1 september 2019 21:26 schreef minilot het volgende:
Afscheid bobsleebaan Efteling. Slik. Niet gehuild. Op het nippertje.Heb t-shirt
![]()
[ afbeelding ]
Nu naar huis. Straks bijlees.
Ik zie al een hippe website voor mequote:Op zondag 1 september 2019 21:26 schreef Isabeau het volgende:
En ik kan natuurlijk een Vrolijke Rolstoelnetjes imperium beginnen!
eh...afscheid?quote:Op zondag 1 september 2019 21:26 schreef minilot het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Vrijwillig?quote:
De sloopkogel gaat er morgenochtend om 06:00 in.quote:Op zondag 1 september 2019 21:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
eh...afscheid?Wordt hij opgeknapt, gesloopt?
Tja, andere tijdenquote:Op zondag 1 september 2019 21:26 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken op coolirpa.
Op zich kan ik wel kleding maken, ooit lang gelee wat lessen gevolgd en veel gemaakt voor mijn zoons.
Als ze het trouwens nu zien op foto's vinden ze het zelf niet zo leuk geslaagd, vooral de stofkeuze.. net als dikkie dik ingebreid op een trui![]()
Ja joh, helemaal met simpele sjaals en dekens enzo gaat dat lekkerquote:Op zondag 1 september 2019 21:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]dat dacht ik ook al. En als ik het uiteindelijk een beetje op de automatische piloot kan ook tijdens het netflix kijken.
Ja! Met kleurtjes, en kraaltjes, en vakjes erin voor het brei-etuitje en het bingopotloodje en de fles advocaat!quote:Op zondag 1 september 2019 21:26 schreef Isabeau het volgende:
En ik kan natuurlijk een Vrolijke Rolstoelnetjes imperium beginnen!
Oef.quote:Op zondag 1 september 2019 21:28 schreef minilot het volgende:
De sloopkogel gaat er morgenochtend om 06:00 in.
Precies!quote:Op zondag 1 september 2019 21:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, hallo! We zagen er allemaal een beetje maf uit in de seventies en eighties. Dat was toen heel modern.
Jazeker, die hebben altijd super leuke reis/ muziekprogramma'squote:
Gat in de markt dit.quote:Op zondag 1 september 2019 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja! Met kleurtjes, en kraaltjes, en vakjes erin voor het brei-etuitje en het bingopotloodje en de fles advocaat!Mogelijkheden zijn EIN DE LOOS
quote:Op zondag 1 september 2019 21:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oef.
Waar moeten we dan gluhwein drinken tijdens de winterefteling
Ik ga geen knuffeltjes haken. Er is maar 1 persoon waar ik die moeite voor zou doen, maar die komt al om in de knuffels.quote:Op zondag 1 september 2019 21:28 schreef Holyme het volgende:
Ja joh, helemaal met simpele sjaals en dekens enzo gaat dat lekkerKnuffeltjes ben ik niet zo van, lijkt me dat je daar wel meer aandacht voor nodig hebt.
Ik zal mijn moeder het vakje voor de advocaat voorstellen, Daar is ze vast voorstander vanquote:Op zondag 1 september 2019 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja! Met kleurtjes, en kraaltjes, en vakjes erin voor het brei-etuitje en het bingopotloodje en de fles advocaat!Mogelijkheden zijn EIN DE LOOS
Als ik haak, maak ik juist graag knuffeltjes. Maar één steek nodig (vaste), en vaak ben je eindeloos rondjes aan het haken. Rondje, steekmarkeerder verschuiven, weer een rondje, en repeat voor 10 keer. Dan een rondje meerderen of minderen, weer een paar rondjes, enzovoort. Saai genoeg om bij te kunnen netflixen hoor.quote:Op zondag 1 september 2019 21:28 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ja joh, helemaal met simpele sjaals en dekens enzo gaat dat lekkerKnuffeltjes ben ik niet zo van, lijkt me dat je daar wel meer aandacht voor nodig hebt.
Een kennisje heeft een jigglypuff voor me gehaaktquote:Op zondag 1 september 2019 21:30 schreef Tele6 het volgende:
Als ik haak, maak ik juist graag knuffeltjes. Maar één steek nodig (vaste), en vaak ben je eindeloos rondjes aan het haken. Rondje, steekmarkeerder verschuiven, weer een rondje, en repeat voor 10 keer. Dan een rondje meerderen of minderen, weer een paar rondjes, enzovoort. Saai genoeg om bij te kunnen netflixen hoor.![]()
Ik maak dus liever maar heel kleine knuffeltjes, want daar zit dan zo min mogelijk herhaling in. Laatst bijvoorbeeld een pinguīn gemaakt van zo'n 8 cm hoog, en daarvoor ook een girafje van die maat
Ik moet daarbij altijd zo tellen. Als ik lekker wil Netflixen werkt een sprei haken goed.quote:Op zondag 1 september 2019 21:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Als ik haak, maak ik juist graag knuffeltjes. Maar één steek nodig (vaste), en vaak ben je eindeloos rondjes aan het haken. Rondje, steekmarkeerder verschuiven, weer een rondje, en repeat voor 10 keer. Dan een rondje meerderen of minderen, weer een paar rondjes, enzovoort. Saai genoeg om bij te kunnen netflixen hoor.![]()
Ik maak dus liever maar heel kleine knuffeltjes, want daar zit dan zo min mogelijk herhaling in. Laatst bijvoorbeeld een pinguīn gemaakt van zo'n 8 cm hoog, en daarvoor ook een girafje van die maat
Yesquote:Op zondag 1 september 2019 19:02 schreef Holyme het volgende:
[..]
Prachtig daar. Heb er een ex wonen. Wil er nog ooit een terug naartoe, tot die tijd doe ik het met Zweeds voer van Ikea![]()
ripquote:Op zondag 1 september 2019 21:26 schreef minilot het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Gecondoleerd met de bobquote:
Hmm dan “moet” je zo’n ergonomische naald gebruiken... dan kun je niet zo knijpen en dat scheelt kramp.quote:Op zondag 1 september 2019 21:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Isa, voor haken moet je bij @:Kwakzür zijn, de blogt er over en maakt prachtige dingen. Sunny ook trouwen, maar die blogt geloof ik niet. Vroeger heel veel gehaakt maar om de een of andere reden kreeg ik het laatst niet voor elkaar om te beginnen. Dus een workshop gevolgd, en na 1x voordoen konden mijn handen het weer zelfHelaas krijg ik na ca 10-15 minuten kramp want het is zo leuk om te doen
Ik ben nu met een jurkje bezig voor een tweejarige, nu gestopt, morgenavond verder. Hierbij heb ik m’n handen wel nodig maar niet met bewegingen dus dat gaat redelijk. Alleen laatst bij naailes, eerst patroon tekenen op de stof en daarna uitknippen was teveel.
Wanneequote:Op zondag 1 september 2019 20:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Terug uit Ijsselstein, gezellige middag gahad. Nichtje was blij met het Wannee kookboek.
Die heb ik. Het is niet alleen het knijpen maar de beweging lukt ook niet te lang.quote:Op zondag 1 september 2019 21:53 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm dan “moet” je zo’n ergonomische naald gebruiken... dan kun je niet zo knijpen en dat scheelt kramp.
Ze wilde een basis kookboek, en volgens mij is er geen betere. Zij heeft nu de 32e druk, ik heb de 19e en gebruik m regelmatig, niet maandelijks maar het ding is zo goed.quote:
Ik zou graag een Dikkie Dik op mijn trui willen nu hoorquote:Op zondag 1 september 2019 21:29 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Precies!
En weet je wel hoe lastig het was om dat beest door te laten lopen op de achterkant zodat je daar de staart zag!
Wacht maar tot zijn eigen zoontjes hem uitlachen over 20 jr
Jaaaquote:Op zondag 1 september 2019 22:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zou graag een Dikkie Dik op mijn trui willen nu hoor![]()
Dikkie
Hmm dat is wel jammer...quote:Op zondag 1 september 2019 22:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die heb ik. Het is niet alleen het knijpen maar de beweging lukt ook niet te lang.
Hou op, tijd tekort. Morgen werk ik thuis, maar moet echt de deur van de kamer waar de naaimachine dichthouden, anders zal het lastig worden om me op m’n werk te concentreren. Voordeel is wel dat ik niet 2x 25 minuten hoef te fietsenquote:Op zondag 1 september 2019 22:13 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm dat is wel jammer...
ik vind het heerlijk om te doen... maar al zolang ik ben gescheiden mn mojo een beetje kwijt qua haken geloof ik.
Jammer wel want het is echt leuk en ontspannen.
Maarja.. je kunt maar zoveel dingen tegelijk doen he
ZO SCHATTIGquote:Op zondag 1 september 2019 22:23 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik maakte ooit deze voor dochters verjaardag....
Veel werk... dat krullige wolletje komt echt uit de hel.. nachtwerk om het op tijd af te krijgen omdat ik dat krullende deel tig keer opnieuw ben begonnen...
[ afbeelding ]
Hij staat dus al jaren in de vensterbank want dochterlief vindt het zielig voor mij als hij geen ereplekje heeft
(Dr favoriet maakte ik ook overigens.. stuk eenvoudiger en deels van restjes omdat ik precies niet uit kwam)
@Molo kan aan het breienquote:Op zondag 1 september 2019 22:27 schreef Bluezz het volgende:
http://www.marktplaza.nl/(...)t-gras-35232306.html
HET PATROON BESTAAT NOG![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vond ik ook... maar favoriet.. al jaren is een blauwe aapquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook dat heb ik al net zo lang niet gedaan...quote:Op zondag 1 september 2019 22:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hou op, tijd tekort. Morgen werk ik thuis, maar moet echt de deur van de kamer waar de naaimachine dichthouden, anders zal het lastig worden om me op m’n werk te concentreren. Voordeel is wel dat ik niet 2x 25 minuten hoef te fietsen
quote:Op zondag 1 september 2019 22:30 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Vond ik ook... maar favoriet.. al jaren is een blauwe aapOok leuk, maar die ander is, qua werk, indrukwekkenderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
[..]
Vond ik ook... maar favoriet.. al jaren is een blauwe aapDat snap ik -- die is ķķk leuk! Ik heb het idee dat die wat meer persoonlijkheid heeft. Toen ik klein was, had ik vooral knuffels die ofwel lekker knuffelden (juiste vorm en zachtheid en materiaal) ofwel heel geschikt waren om mee te fantaseren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee neequote:
[..]
Vond ik ook... maar favoriet.. al jaren is een blauwe aapHij kijkt wel heel geilSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ik ben nog maar net begonnen, maar geloof nu al meer kledingstukken gemaakt dan gekocht.quote:Op zondag 1 september 2019 22:31 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ook dat heb ik al net zo lang niet gedaan...
zou eigenlijk wel moeten... nog leuk patroon voor een lange broek startklaar liggem.
Maar moet duidelijk nog veel oefenen.
(Maar eenzelfde broek voor dochterlief lukte ook.. dus ik heb goede hoop)
Helaas, ik had/heb een bloedhekel aan breien.quote:Op zondag 1 september 2019 22:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee nee
Maar als iemand m in maat 42 kan breien voor me?![]()
Ik ga het echt nooit kunnenquote:Op zondag 1 september 2019 22:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Helaas, ik had/heb een bloedhekel aan breien.
Nee neequote:Op zondag 1 september 2019 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaat dat over die ring van Barrel?
Oh hmm.quote:Op zondag 1 september 2019 22:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee nee
Jaren 80 klassiekertje, nieuw verhaal, nu een serie ipv een film.
Jim Henson
Dan is dat wel echt je possie! Leuk!quote:Op zondag 1 september 2019 22:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hou op, tijd tekort. Morgen werk ik thuis, maar moet echt de deur van de kamer waar de naaimachine dichthouden, anders zal het lastig worden om me op m’n werk te concentreren. Voordeel is wel dat ik niet 2x 25 minuten hoef te fietsen
Ook dit de hele dag gezongen?quote:Op zondag 1 september 2019 21:26 schreef minilot het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Jup.. die blauwe is redelijk recht toe, recht aan.quote:Op zondag 1 september 2019 22:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ook leuk, maar die ander is, qua werk, indrukwekkender
Dat zou het best kunnen zijnquote:Op zondag 1 september 2019 22:32 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat snap ik -- die is ķķk leuk! Ik heb het idee dat die wat meer persoonlijkheid heeft. Toen ik klein was, had ik vooral knuffels die ofwel lekker knuffelden (juiste vorm en zachtheid en materiaal) ofwel heel geschikt waren om mee te fantaseren.
Gaafquote:Op zondag 1 september 2019 22:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben nog maar net begonnen, maar geloof nu al meer kledingstukken gemaakt dan gekocht.
Ja ik hou er vanquote:Op zondag 1 september 2019 20:25 schreef Holyme het volgende:
@:Sarabi lijkt me wel leuk dat je zo helemaal los kan gaan met glitters en glans en allerlei niet-alledaagse dingen![]()
De juiste naald helpt heel erg met dat soort stoffenquote:Op zondag 1 september 2019 21:05 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Paillettenstof lijkt me ook moeilijk! Ik heb expres stevige, niet-elastische katoen gepakt, want dat verwerkt tenminste lekker makkelijk op de naaimachine. Iets met rek erin of iets kwetsbaarders of iets dat dingen heeft waar je naaimachine aan kan blijven hangen lijkt me eng
Ik ben wel een beetje van de uitdagingentoen ik begon met breien, ben ik meteen patroonsteken en kabels gaan doen, vervolgens rondbreien met kabels
Ik had vroeger al wel eerder op de naaimachine gewerkt: ik heb poppenkleertjes gemaakt vanaf dat ik best wel klein was en ik heb regelmatig handdoeken gerepareerd en stukken op de broeken van m'n broertje gezet. Mijn moeder probeerde dat soort dingen wel, maar dat zag er nooit uit. Dan denk ik, hoe moeilijk kan het zijn om gewoon rechtdoor met de juiste kleur garen eroverheen te stikken? Maar kennelijk is het dat wel
Dan is het mijn possiequote:Op zondag 1 september 2019 22:41 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dan is dat wel echt je possie! Leuk!
* Bluezz noemt passie altijd possie
Heb je een naaimachine? Daar zit vaak een knoopsgatenknop op. Anders lijkt me het een enorm pokkewerk om het met de hand te doenquote:Op zondag 1 september 2019 23:00 schreef Lot_1 het volgende:
Tele, heb je ook tips of YouTube filmpjes voor het naaien van een knoopsgat? Ik moet in een lakentje 6 knoopsgaten naaien. Ik ben begonnen maar het lukt nog voor geen meter.
Dwangbuis voor de baby?quote:Op zondag 1 september 2019 23:00 schreef Lot_1 het volgende:
Tele, heb je ook tips of YouTube filmpjes voor het naaien van een knoopsgat? Ik moet in een lakentje 6 knoopsgaten naaien. Ik ben begonnen maar het lukt nog voor geen meter.
https://nl.pinterest.com/pin/393924298652788129/?nic=1quote:Op zondag 1 september 2019 23:00 schreef Lot_1 het volgende:
Het zijn allemaal fases, moederquote:Op zondag 1 september 2019 22:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dan is het mijn possie![]()
Mijn moeder zit ergens hierboven met de mond open van verbazing zich af te vragen...waarom nu wel en niet toen ik nog leefde, was zo gezellig geweest.
Dat is t leukste dat er is! Als het lukt althansquote:Op zondag 1 september 2019 23:00 schreef Lot_1 het volgende:
Ja, exact die! Maar dan een wat paarsere versie. Ik vond het zo lief van haarquote:
@kwakz0r ! Ja, ik volg haar ook op FB, dat wist ik natuurlijk eigenlijk wel. En Sun heeft een heel mooi sprei/kleed gehaaktquote:Op zondag 1 september 2019 21:44 schreef Kaatje1 het volgende:
Isa, voor haken moet je bij @:Kwakzür zijn, de blogt er over en maakt prachtige dingen. Sunny ook trouwen, maar die blogt geloof ik niet. Vroeger heel veel gehaakt maar om de een of andere reden kreeg ik het laatst niet voor elkaar om te beginnen. Dus een workshop gevolgd, en na 1x voordoen konden mijn handen het weer zelfHelaas krijg ik na ca 10-15 minuten kramp want het is zo leuk om te doen
Ik ben nu met een jurkje bezig voor een tweejarige, nu gestopt, morgenavond verder. Hierbij heb ik m’n handen wel nodig maar niet met bewegingen dus dat gaat redelijk. Alleen laatst bij naailes, eerst patroon tekenen op de stof en daarna uitknippen was teveel.
Kwam net dit artikel tegen: https://www.vox.com/2019/(...)al-age-of-resistancequote:
Snotver, ik had het eindelijk niet meer in mijn hoofd.quote:
Yup!quote:Op zondag 1 september 2019 23:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kwam net dit artikel tegen: https://www.vox.com/2019/(...)al-age-of-resistance
Ga het absoluut kijken
Oh dat artikel kende ik nog niet, ga ik morgen even lezenquote:Op zondag 1 september 2019 23:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kwam net dit artikel tegen: https://www.vox.com/2019/(...)al-age-of-resistance
Ga het absoluut kijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Jammer wel hoor!quote:Op zondag 1 september 2019 23:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Snotver, ik had het eindelijk niet meer in mijn hoofd.
Was het ook heel erg druk vandaag bij de Bob?quote:Op zondag 1 september 2019 23:29 schreef minilot het volgende:
Grmbl. Ik ga er nou mee in slaap vallen.
Yup, de hele dag veruit de langste wachtrijenquote:Op zondag 1 september 2019 23:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Was het ook heel erg druk vandaag bij de Bob?
Luister dit nog even, dat overstemt het welquote:Op zondag 1 september 2019 23:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Grmbl. Ik ga er nou mee in slaap vallen.
quote:Op zondag 1 september 2019 23:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh dat artikel kende ik nog niet, ga ik morgen even lezen
Vond het wel vet dat het NRC er ook over berichtte
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-ondergang-a3971579
Weinig mensen kennen het merk ikWas altijd mijn moeders lievelingsfilm...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
net als labyrinth trouwens.
Dus the dark crystal staat wel op mijn lijstje.
Ben benieuwd of het net zo leuk is
Geen zwarte katten!quote:Op maandag 2 september 2019 00:06 schreef AnneX het volgende:
Voor de werknemers van katten:
https://kadonimosocks.com/products/custom-catsocks
Weltrusten.
Meevaller! Volgende keer toch harder boksenquote:Op maandag 2 september 2019 06:56 schreef borisz het volgende:
Mogge
Spierpijn is er, maar nog wel prima opgestaan.
Klinkt goed, wel een overdaad aan bloemquote:Op maandag 2 september 2019 07:08 schreef minilot het volgende:
Heb net een half pak opgegeten met allerlei hartig en zoet beleg terwijl ik aan het wachten ben op de tweede rijs van: http://breadandcompanatic(...)oof-overnight-rolls/
Zo broodjes de oven in
Kletsnat deeg (76% hydratatie), dus dat maakt het wat beter handelbaarquote:Op maandag 2 september 2019 07:13 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Klinkt goed, wel een overdaad aan bloem
Ja ok, maar dan nog zou het imo wel met minder op de werkbank kunnenquote:Op maandag 2 september 2019 07:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Kletsnat deeg (76% hydratatie), dus dat maakt het wat beter handelbaarIk klop de overdaad aan bloem er gewoon even vanaf vķķr het opeten.
Ja, dat snap ik ook niet helemaal: waarom in vredesnaam met de hand? Ik vouw gewoon om met deegschraperquote:Op maandag 2 september 2019 07:24 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja ok, maar dan nog zou het imo wel met minder op de werkbank kunneneen steker ofzo gebruiken bij het vouwen.. maar goed, smaken en werkwijzen verschillen
Het eind resultaat ziet er wel heel lekker uitquote:Op maandag 2 september 2019 07:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Kletsnat deeg (76% hydratatie), dus dat maakt het wat beter handelbaarIk klop de overdaad aan bloem er gewoon even vanaf vķķr het opeten.
Ze zitten nog in de oven. Maar ik zou niet weten waarom ze niet zouden lukken: ik heb precies deze broodjes een jaar lang een paar keer per week 's morgens vroeg gemaakt toen ik het eerste deel van de dag thuiswerkte voor een ongestoorde softwareuitrolquote:Op maandag 2 september 2019 07:29 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Het eind resultaat ziet er wel heel lekker uit
Zijn ze bij jou ook zo goed gelukt?
Overigens 45 rijstijd op een werkdag...
die dame is wel beetje overenthousiast qua hoeveel tijd ik dan heb
Bijna dagelijks, om die reden wil ik een betere oven en een rijskast in de toekomst.quote:Op maandag 2 september 2019 07:34 schreef minilot het volgende:
Frantic, bak jij zelf eigenlijk nog regelmatig wanneer je niet op zee zit?
Een?? Ik heb er wel 4 gemaaktquote:Op zondag 1 september 2019 23:16 schreef Isabeau het volgende:
@:kwakz0r ! Ja, ik volg haar ook op FB, dat wist ik natuurlijk eigenlijk wel. En Sun heeft een heel mooi sprei/kleed gehaaktAllemaal creatief hier
Ik heb hem even gebookmarked...quote:Op maandag 2 september 2019 07:32 schreef minilot het volgende:
[..]
Ze zitten nog in de oven. Maar ik zou niet weten waarom ze niet zouden lukken: ik heb precies deze broodjes een jaar lang een paar keer per week 's morgens vroeg gemaakt toen ik het eerste deel van de dag thuiswerkte voor een ongestoorde softwareuitrolWaren steevast erg lekker!
Ja. Deze oven is nogal naadje onder de 50 graden. Rofco rijskast is niet gek duur..quote:
De bakkers van ex-CUL hebben grote Rofco-ovens, gave dingen zijn dat! Zou ik ook best leuk vinden voor thuis!quote:Op maandag 2 september 2019 07:50 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja. Deze oven is nogal naadje onder de 50 graden. Rofco rijskast is niet gek duur..
Kan natuurlijk nog een koelkast ombouwen, net als voor de worst.. maar daar schuif je niet zomaar bakplaatjes in..
Rijskasten zijn 2e hands ook goed te krijgen mocht je dat geen punt vindenquote:Op maandag 2 september 2019 07:50 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja. Deze oven is nogal naadje onder de 50 graden. Rofco rijskast is niet gek duur..
Kan natuurlijk nog een koelkast ombouwen, net als voor de worst.. maar daar schuif je niet zomaar bakplaatjes in..
Ja weet ik, speel er ook wel eens mee als ik weer eens langs ga bij de dochter ban de bakker waar ik werkte..quote:Op maandag 2 september 2019 07:55 schreef minilot het volgende:
[..]
De bakkers van ex-CUL hebben grote Rofco-ovens, gave dingen zijn dat! Zou ik ook best leuk vinden voor thuis!
I know,quote:Op maandag 2 september 2019 08:17 schreef Puala het volgende:
[..]
Rijskasten zijn 2e hands ook goed te krijgen mocht je dat geen punt vinden
Die zijn leuk hequote:Op maandag 2 september 2019 07:49 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Een?? Ik heb er wel 4 gemaakt
Maar het ligt nu al lang stil. Ben nog met een megalomaan borduurwerk bezig, wat ook stil ligt. Daarna wil ik wel weer popjes gaan maken. Ik ben nogal gecharmeerd van http://www.lalylala.com/ en heb nog materiaal en patronen liggen voor een paar popjes..
Oh die crackers zien er interessant uit. Zeker gezien die kleine hier zulke crackers heerlijk vindt en ik van de lucht al ga kokhalzen.quote:Op maandag 2 september 2019 07:08 schreef minilot het volgende:
Lonaa, pic van de barbecue?
Verdere CUL: ik vind rijstwafels helemaal niks, maar gemaakt van kikkererwt in plaats van rijst is zo'n wafel ineens hartstikke lekker!![]()
[ afbeelding ]
Heb net een half pak opgegeten met allerlei hartig en zoet beleg terwijl ik aan het wachten ben op de tweede rijs van: http://breadandcompanatic(...)oof-overnight-rolls/
Zo broodjes de oven in
Dat vliegend hert!quote:Op maandag 2 september 2019 07:49 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Maar het ligt nu al lang stil. Ben nog met een megalomaan borduurwerk bezig, wat ook stil ligt. Daarna wil ik wel weer popjes gaan maken. Ik ben nogal gecharmeerd van http://www.lalylala.com/ en heb nog materiaal en patronen liggen voor een paar popjes..
Ik heb de handleiding van mijn Vendomatic gebruikt. Misschien heeft jouw naaimachine ook wel een handleiding waarin staat wat je moet doen. Die van mij was echt heel duidelijk: hij zei in welke stand je de machine moest zetten en welke kant je in moest naaien, waar je het voetje moest laten en waar je de naald moest hebben als je omkeerde. Heb je alleen niks aan als je naaimachine anders bediend wordt, denk ik.quote:Op zondag 1 september 2019 23:00 schreef Lot_1 het volgende:
Oh.quote:Op maandag 2 september 2019 08:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wou dat ik mijn dromen kon uitschakelen
quote:Op maandag 2 september 2019 08:36 schreef Lonaa het volgende:
Snelle BBQ-foto:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zijn nog heel veel goede foto's gemaakt, maar daar moeten we nog even op wachten.
Tevens voel ik me alsof er 9x een vrachtwagen over me heen gereden is.
Ik vind rijstwafels ook niks, maar maīswafels zijn wel leuk. Net popcorn, behalve dat je er dan beleg op kunt smerenquote:Op maandag 2 september 2019 07:08 schreef minilot het volgende:
Lonaa, pic van de barbecue?
Verdere CUL: ik vind rijstwafels helemaal niks, maar gemaakt van kikkererwt in plaats van rijst is zo'n wafel ineens hartstikke lekker!![]()
[ afbeelding ]
Zo broodjes de oven in
Het zijn geen enge dromen hoor maar ik zou het wel eens leuk vinden om niet de hele nacht zo ontzettend druk te zijn met vanalles. Ik word steeds zo gaar wakker.quote:
Nahja vandaag waren we uiteindelijk zelfs vroeger dan gepland bij school.quote:
Ja, snap ik. Ik heb die nachten ook.quote:Op maandag 2 september 2019 08:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het zijn geen enge dromen hoor maar ik zou het wel eens leuk vinden om niet de hele nacht zo ontzettend druk te zijn met vanalles. Ik word steeds zo gaar wakker.
Maīswafels ook geprobeerd ja. Niet vies, maar vond ze nogal niksig. Die kikkererwtenwafels daarentegen zijn echt te gek!quote:Op maandag 2 september 2019 08:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind rijstwafels ook niks, maar maīswafels zijn wel leuk. Net popcorn, behalve dat je er dan beleg op kunt smeren
Tegelijk?quote:Op maandag 2 september 2019 08:44 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhHet leven is best prettig eigenlijk
Iedereen een toffe nieuwe week maar
Vanavond twee dames over de vloer en dan weer gerookte zalm maken
Ik heb een tijdje een maīswafel-met-pindakaas-obsessie gehadquote:Op maandag 2 september 2019 08:45 schreef minilot het volgende:
[..]
Maīswafels ook geprobeerd ja. Niet vies, maar vond ze nogal niksig. Die kikkererwtenwafels daarentegen zijn echt te gek!Aanrader
Tof! Geen brandschade op vingers en armen?quote:Op maandag 2 september 2019 08:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, gaaf ding hoorEn ik mocht er de hele dag mee werken.
Hehe.quote:Op maandag 2 september 2019 08:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje een maīswafel-met-pindakaas-obsessie gehad![]()
Maar eerlijk gezegd denk ik dat de meeste niksige dingen met pindakaas veel beter zijn, dus dat zegt niet zoveel over de maīswafels
Neequote:Op maandag 2 september 2019 08:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Tof! Geen brandschade op vingers en armen?
Daarom vroeg ik het!quote:
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Voor de mooi ga je zoiets niet doenquote:Op maandag 2 september 2019 08:49 schreef minilot het volgende:
Toch even geīntrigeerd.. @:Lot_1 Waarom zoveel knoopsgaten in een lakentje?!
Ja. Naja. Er moest toch iets gebeuren.quote:Op maandag 2 september 2019 08:50 schreef minilot het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik het!Maar yay!
Naja. Wel gecompenseerd met voet in tafel dus
Tegelijk jaquote:
Dwangbuis voor de babyquote:Op maandag 2 september 2019 08:49 schreef minilot het volgende:
Toch even geīntrigeerd.. @:Lot_1 Waarom zoveel knoopsgaten in een lakentje?!
Dat zou echt geweldig zijn. Al is het maar eens in de week.quote:Op maandag 2 september 2019 08:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Ik heb die nachten ook.Heel erg vermoeiend. Gewoon in zo'n zwart gat vallen en dan 8 uur later weer wakker worden, dat is ook wel echt mijn wens hoor.
Dat moet ook, veel steken op 1 plek bij knoopsgaten. Die hebben nogal wat te lijden, dus is dit een soort versteviging.quote:Op maandag 2 september 2019 08:59 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Dwangbuis voor de baby
Nee, ik heb een reisbedje waarin de matras onderin geschoven kan worden, maar dan ligt de baby op een laag polyester te slapen. Dus ik wil het matras gewoon in het bedje leggen. Er zitten langs de zijkanten zes soort-van-knoopjes. Dus als ik een lakentje maak wat daar overheen kan en vastgemaakt kan worden met die knoopjes, kan de koter niet onder het matrasje terecht komen.
Ik heb een naaimachine die het kan maar ondanks dat lukt het me niet. De stof loopt niet vanzelf/gemakkelijk onder het naaivoetje door dus of er komen heel veel steken op dezelfde plek, ķf ik trek te hard en dan zitten de steken te ver uit elkaar. Ik zal eens in de handleiding kijken, dank voor de tip!
Mooie poppen zijn datquote:Op maandag 2 september 2019 07:49 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Pimp de Hoog-waardig gedragquote:
Telefoonnummer?quote:Op maandag 2 september 2019 10:42 schreef Candaasje het volgende:
Haakwerken e.d. is niet mijn ding. Ik laat dat maar aan een vriendin over, die het bizar goed en snel kan.
Ze had ooit een Etsy pagina, maar die is al jaren niet meer geupdate zie ikquote:Op maandag 2 september 2019 10:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Telefoonnummer?
Knuf voor LSIk heb dat lang geleden ook een tijdje gehad. Van die rare, drukke dromen waardoor je gewoon geestelijk moe wakker wordt. Het ging over. AL jaren geen last meer. Misschien helpt ouder worden
Geen idee.
Die knuffels die Sun linkte zijn wel enorm tof zeg. Maar nog steeds denk ik dat ik het vooral bij recht toe recht aan moet houden
Succes met solliciterenquote:Op maandag 2 september 2019 10:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Als je echt geen zin hebt in haken isa, zou je ook een netje kunnen kopen die achter kinderwagens gaan....
Pff, m’n oudste is weer naar school en de jongste naar kdv. Ik heb er zo naar uitgekeken, maar het is maar stil in huis....
Tijd om te gaan solliciteren. Eerste leuke functie al gezien...
Gelukkig ken je mij niet.quote:Op maandag 2 september 2019 08:47 schreef minilot het volgende:
Ik droom sinds zwanger vrijwel elke nacht nogal heftig en raar over seks met allerlei mensen die ik ken.Soms best een beetje raar wakker worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
Je geeft zelf aan hoeveel en hoe lang, over het algemeen. Meeste gaan 5 dagen in de week, want de meeste ouders werken hier beiden fulltime. O gaat voor nu schooltijden, wat heel makkelijk is want het kdv en de school zitten in hetzelfde gebouw.quote:Op maandag 2 september 2019 11:12 schreef Kaatje1 het volgende:
Succes Jagär, ik ga duimen. Gaan kinderen in België fulltime naar een KDV of geef je zelf aan wanneer en hoe lang?
Oh dat is makkelijk!quote:Op maandag 2 september 2019 11:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Je geeft zelf aan hoeveel en hoe lang, over het algemeen. Meeste gaan 5 dagen in de week, want de meeste ouders werken hier beiden fulltime. O gaat voor nu schooltijden, wat heel makkelijk is want het kdv en de school zitten in hetzelfde gebouw.
quote:Op maandag 2 september 2019 11:28 schreef golfer het volgende:
Vandaag 14 jaar geleden:Jammer dat ze het gemeentehuis zo minder pompeus en dynastie hebben verbouwdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Vond het wel een goeie grap destijds dat we in ons megalomane gemeentehuis gingen trouwen.. de monden van de gasten vielen open toen ze het zagen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mini heef weer de bak mojo terug.
De no knead heb ik weer opgeslagen, inderdaad eerder gebakken.
We zijn al bijna 21 jaar samen, zit wel goed, we hebben het nog steeds heel leukquote:Op maandag 2 september 2019 12:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Gefeliciteerd Golfer en Bluezz! Nog vele jaren gezellig samen erbij.
Lijkt wel een kleine versie van het witte huis![]()
Gefeliciteerdquote:Op maandag 2 september 2019 12:21 schreef Bluezz het volgende:
[..]
We zijn al bijna 21 jaar samen, zit wel goed, we hebben het nog steeds heel leuk
Ja toch, heeeeerlijk over de top dat ding
Ruiken naar helemaal niks en smaken zacht en mildquote:Op maandag 2 september 2019 12:20 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind die rijstwafels altijd zo stinken, het is soms weer mode op het werk, dan zit iedereen geregeld die krengen te knagen.
Is dat bij die met kikkererwten minder? En hķe smaken die?
Heh! Bij deze, Bloes!quote:Op maandag 2 september 2019 12:50 schreef Kreator het volgende:
Het 14 jaar met Golfer uithouden is wel een felicitatie waard.
Ja, wat wil je nou!?quote:Op maandag 2 september 2019 10:52 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb er zo naar uitgekeken, maar het is maar stil in huis...
Zo, da's productief. Ik heb nog niks anders gedaan dan opstaan en ontbijten, met therapeut praten en lunchenquote:Op maandag 2 september 2019 12:58 schreef minilot het volgende:
Pompidom.. Verse broodjes gebakken dus, weekendachterstand was aan het wegwerken, koffie en taart met mijn moeder bij een tentje en verhuisvoorbereidingen met haar doorgenomen, eten voor de komende drie dagen gekocht en net een half uur als klimrek gefungeerd. Ochtend kon slechter
Nuttiger dan alles van mij bij elkaar, mogelijk minus het klimrek wezenquote:
quote:Op maandag 2 september 2019 11:28 schreef golfer het volgende:
Vandaag 14 jaar geleden:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
gefeliciteerd
quote:Op maandag 2 september 2019 12:50 schreef Kreator het volgende:
Het 14 21! jaar met Golfer uithouden is wel een felicitatie waard.
Kutbullar dusquote:Op maandag 2 september 2019 14:29 schreef golfer het volgende:
Deze heugelijke dag gevierd met een bezoek aan de hel Ikea.
Paar extra bordjes en amuseglazen gekocht. We dachten op de terugweg ook nog köttbullar gekocht te hebben, maar dat bleken bij thuiskomst dus vegetarische balletjes te zijn.
Uit pure frustratie net nog maar even langs onze dorpsslager gereden om daar door hem gemaakte kant-en-klare gehaktballen te kopen.quote:
quote:Op maandag 2 september 2019 14:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik vind de vegetarische balletjes lekkerder dan de echte, golfer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |