Waarom ga je er vanuit dat hij het slachtoffer is? Omdat je Zoë Quinn niet mag?quote:Op zondag 1 september 2019 12:45 schreef drexciya het volgende:
[..]
Tsja dat is Eurogamer; daar probeert men Zoë te beschermen. Als ik een andere site had gelinkt was het een heel stuk minder subtiel geweest.
Het is wel heel toevallig dat iemand een extra duwtje krijgt, en vervolgens zelfmoord pleegt, nadat hij is aangevallen door een twittermob en zijn baan is kwijtgeraakt. Dat bepaalde betrokken personen hun twitterhistorie hebben verwijderd geeft te denken. Het is extra triest trouwens dat je iemand, die al niet zo sterk in zijn schoenen staat, zo aan gaat vallen en denkt ermee weg te komen.
Bron?quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 23:15 schreef drexciya het volgende:
Vervolgens blijkt het om Miss GamerGate, alias Zoë Quinn, te gaan, die blijkbaar weer wat aandacht nodig heeft (en geld, ook al heeft ze al 10.000en euro's voor een Kickstarter achterover gedrukt), en iedere vorm van geloofwaardigheid is wel verdwenen.
Als er serieuze aanwijzingen zijn dat de cijfers significant anders liggen dan in die vijf studies zie ik daar graag een linkje van.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 22:10 schreef Broomer het volgende:
[..]
Proven false allegations. Net zoals lang niet alle verkrachtingen bewezen kunnen worden (want vaak woord tegen woord), kan ook moeilijk bewezen worden dat een beschuldiging vals is.
Ah het is de schuld van degene die misbruikt is dat ze open kaart speelt over de misbruiker. Classy.quote:Op zondag 1 september 2019 12:19 schreef drexciya het volgende:
Zoë Quinn en de twitter mob mogen blij zijn; de beschuldigde heeft zichzelf omgebracht. https://www.eurogamer.net(...)lec-holowka-has-died
Wat een succes weer voor "believeallwomen". En hoe toevallig dat bepaalde personen hun twitter berichten hebben verwijderd; toch een beetje een schuldgevoel?
quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 22:10 schreef Broomer het volgende:
Proven false allegations. Net zoals lang niet alle verkrachtingen bewezen kunnen worden (want vaak woord tegen woord), kan ook moeilijk bewezen worden dat een beschuldiging vals is.
quote:indicate that the prevalence of false allegations is between 2% and 10%.
https://web.archive.org/w(...)alse-Allegations.pdf
VK:
estimated that 3% of 299 rape reports analysed were perceived to be malicious claims.
Taal is zeg maar niet helemaal jouw ding of wel?quote:
Hij wilde het niet meer doorzetten nadat hij anders tegen zichzelf moest gaan getuigen over het laten verdwijnen van bewijs waar Spacey's onschuld wellicht door bewezen kon worden. Oepsie.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 14:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat 1 rechtszaak tegen Spacey geseponeerd werd, wil nog niet zeggen dat de beste man niets gedaan heeft. Het wil alleen maar zeggen dat het vermeende slachtoffer niet meer wil getuigen. Dat kan om allerlei redenen zijn. Geen zin in een mediacircus, zwijggeld, persoonlijke redenen, of inzien dat er niets te bewijzen valt, en mogelijk ook de keutel ingetrokken omdat er nooit iets gebeurd is.
We zullen het waarschijnlijk nooit weten.
We hebben hier in de stad een speciaal gebouw waar je 24/7 terecht kan om open kaart te spelen. Social media aanwenden om wraak te nemen met onbewezen claims om een haatmob iemands kant op sturen maakt jij imho net zo kut als een verkrachter. Of die claims nou waar zijn of niet. De gevolgen van die claims kunnen net zo groot of groter zijn dan een verkrachting.quote:Op zondag 1 september 2019 13:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Ah het is de schuld van degene die misbruikt is dat ze open kaart speelt over de misbruiker. Classy.
Uit welk roddelblad haal jij je informatie?quote:Op zondag 1 september 2019 14:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hij wilde het niet meer doorzetten nadat hij anders tegen zichzelf moest gaan getuigen over het laten verdwijnen van bewijs waar Spacey's onschuld wellicht door bewezen kon worden. Oepsie.
Eh ja die verder niets kunnen en ook toekomstige slachtoffers niet behoedt.quote:Op zondag 1 september 2019 14:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We hebben hier in de stad een speciaal gebouw waar je 24/7 terecht kan om open kaart te spelen. Social media aanwenden om wraak te nemen met onbewezen claims om een haatmob iemands kant op sturen maakt jij imho net zo kut als een verkrachter. Of die claims nou waar zijn of niet. De gevolgen van die claims kunnen net zo groot of groter zijn dan een verkrachting.
Waarschijnlijk dezelfde plek als waar hij "seks met een journalist" belangrijk genoeg vond om als diepgeworteld probleem van de game industrie te noemen. (Lees: haatgroepen die geallieerd waren op 8chan)quote:Op zondag 1 september 2019 15:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Uit welk roddelblad haal jij je informatie?
Ja, bek dicht die wijven! Allemaal koppen dicht online over aanrandingen en verkrachtingen want degene die z'n poten niet thuis kon houden heeft mogelijk nogal last van de gevolgen.quote:Op zondag 1 september 2019 14:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We hebben hier in de stad een speciaal gebouw waar je 24/7 terecht kan om open kaart te spelen. Social media aanwenden om wraak te nemen met onbewezen claims om een haatmob iemands kant op sturen maakt jij imho net zo kut als een verkrachter. Of die claims nou waar zijn of niet. De gevolgen van die claims kunnen net zo groot of groter zijn dan een verkrachting.
Sarkeesian heeft er verder niet zoveel mee te maken, behalve dan dat bepaalde mannetjes een hateboner voor haar hebben.quote:Op zondag 1 september 2019 15:10 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ah, hebben Sarkesian en Quinn weer wat aandacht nodig?
Ik geloof er nu al weer geen kut van, stelletje ophitsende, liegende heksen dat het zijn
Volkskrant.quote:Op zondag 1 september 2019 15:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Uit welk roddelblad haal jij je informatie?
quote:Toen deze zaak in januari voorkwam, zei Spacey dan ook direct dat hij onschuldig was. Tijdens die bewuste nacht zou de jongeman via zijn telefoon berichten hebben verstuurd waaruit zou blijken dat het contact met Spacey onschuldig van aard was. De rechtbank eiste de telefoon op, maar die was verdwenen. Begin juli trok de man de civiele rechtszaak in, omdat hij 'door een emotionele achtbaan' ging, en focusten de aanklagers zich op de strafzaak. Woensdag werd ook de strafzaak geseponeerd, omdat de zoon van de nieuwslezer weigerde te getuigen voor de rechtbank over de verdwenen telefoon.
Ik lees om de zoveel tijd toch dat een verkrachter het gevang in moet.quote:Op zondag 1 september 2019 15:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Eh ja die verder niets kunnen en ook toekomstige slachtoffers niet behoedt.
Ik ben het met je eens dat haatmobs nooit goed zijn (maar zijn die de verantwoordelijkheid van het slachtoffer?), doch of ze net zo erg zijn als misbruikers is niet een claim die ik verder categorisch zou maken.
En ook in het geval hiervan zijn maar zeer weinig van de claims niet waar. Misschien wel aangedikt.
in jouw geval eerder bek dicht omdat je te dom om te poepen bent als dit werkelijk is wat je eruit haalt. We hebben zo'n hele rechtsstaat opgebouwd onder andere omdat er zoveel onschuldige vrouwen levend verbrand werden door de achterlijke middeleeuwse mentaliteit waar jij voorstander van lijkt te zijn.quote:Op zondag 1 september 2019 15:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, bek dicht die wijven! Allemaal koppen dicht online over aanrandingen en verkrachtingen want degene die z'n poten niet thuis kon houden heeft mogelijk nogal last van de gevolgen.
Volkskrant.quote:Op zondag 1 september 2019 15:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dezelfde plek als waar hij "seks met een journalist" belangrijk genoeg vond om als diepgeworteld probleem van de game industrie te noemen. (Lees: haatgroepen die geallieerd waren op 8chan)
Ja, als er bijvoorbeeld fysiek geweld heeft plaatsgevonden of als er geen relatie was.quote:Op zondag 1 september 2019 15:30 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik lees om de zoveel tijd toch dat een verkrachter het gevang in moet.
https://slate.com/news-an(...)pathy-no-prison.htmlquote:Sexual assault is massively underreported, and even when victims come forward, convictions are rare. According to RAINN, only 5 out of every 1,000 rapes committed—that’s 0.5 percent—ends in a felony conviction. The Washington Postputs the figure at 7 out of 1,000, but pretty much everyone agrees it’s under 1 percent.
quote:Genoeg verkrachting slachtoffers die makkelijker door kunnen gaan met hun leven dan al die mannen die hun baan, vrienden en familie verloren zijn
Misschien moet je eens nadenken over wat je bedoelt, en dat daadwerkelijk posten. Want je zegt wel degelijk dat vrouwen online niet hun beklag mogen doen.quote:Op zondag 1 september 2019 15:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
in jouw geval eerder bek dicht omdat je te dom om te poepen bent als dit werkelijk is wat je eruit haalt. We hebben zo'n hele rechtsstaat opgebouwd onder andere omdat er zoveel onschuldige vrouwen levend verbrand werden door de achterlijke middeleeuwse mentaliteit waar jij voorstander van lijkt te zijn.
En vervolgens probeer je mij de mond te snoeren door een grote waffel op te zetten over dat ik m'n bek moet houden want ik ben te dom om te poepen. Daarnaast haal je er niet-bestaande verbanden bij in een mislukte poging om de discussie te winnen.quote:Op zondag 1 september 2019 14:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Onvolledige lijst.quote:Op zondag 1 september 2019 15:41 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, als er bijvoorbeeld fysiek geweld heeft plaatsgevonden of als er geen relatie was.
[..]
https://slate.com/news-an(...)pathy-no-prison.html
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb het al eens gepost maar er wordt nergens beweerd dat deze man zelfmoord heeft gepleegd. Bovendien staat verre van vast dat hij onschuldig is.quote:Op zondag 1 september 2019 15:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Onvolledige lijst.
Misschien tijd om vrouwen op te roepen naar de politie te gaan.
Je reageerde net nog op iemand die liet zien dat een van die metoo boosmannen zelfmoord heeft gepleegd.
Toch grappig hoe mensen die zeggen metoo heel belangrijk te vinden op zo'n walgelijke onderhandse manier discussiëren als speknek en seven.
Je kan tegenwoordig ook online aangifte doen. Je verlegd de goal post. Ik zei dat vrouwen wel degelijk hun beklag moeten doen, maar dat we daar instanties voor hebben. Logisch gevolg daarvan is dat twitter niet de plek is om te beginnen met je beschuldigingen. Das wat anders dan alle vrouwen moeten hun bek dicht houden als ze verkracht worden. Het tegenovergestelde zelfs.quote:Op zondag 1 september 2019 15:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Misschien moet je eens nadenken over wat je bedoelt, en dat daadwerkelijk posten. [b]Want je zegt wel degelijk dat vrouwen online niet hun beklag mogen doen.[/b]
[..]
En vervolgens probeer je mij de mond te snoeren door een grote waffel op te zetten over dat ik m'n bek moet houden want ik ben te dom om te poepen. Daarnaast haal je er niet-bestaande verbanden bij in een mislukte poging om de discussie te winnen.
[b]
Wat zink jij diep in een inhoudelijke discussie[/b].
Ik wil daar best op reageren hoor. Volkskrant is ook gewoon een vod en iedereen die een krant als betrouwbare bron beschouwd, is te dom om te poepen niet geloofwaardig.quote:Op zondag 1 september 2019 15:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je kan tegenwoordig ook online aangifte doen. Je verlegd de goal post. Ik zei dat vrouwen wel degelijk hun beklag moeten doen, maar dat we daar instanties voor hebben. Logisch gevolg daarvan is dat twitter niet de plek is om te beginnen met je beschuldigingen. Das wat anders dan alle vrouwen moeten hun bek dicht houden als ze verkracht worden. Het tegenovergestelde zelfs.
Grappig. Ik zag een post van jou waarin je liep te speculeren en ik gaf je de daadwerkelijke reden. Vervolgens beschuldigde je mij van roddelblaadjes en sprak je iemand niet tegen die mij om die reden zette bij 8chan. Vervolgens blijkt het uit de volkskrant te komen en ben je helemaal stil. Geen sorry of dankjewel.
En dan ben ik degene die diep zinkt.![]()
Deze man heeft overigens wel zelfmoord gepleegd. Maar het laatste dat hij vroeg was dat mensen niet achter Zoe Quinn aan zouden gaan, dus dat klinkt niet als iemand die valselijk beschuldigd werd.quote:Op zondag 1 september 2019 15:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb het al eens gepost maar er wordt nergens beweerd dat deze man zelfmoord heeft gepleegd. Bovendien staat verre van vast dat hij onschuldig is.
En dat jij het inhoudelijk aflegt tegen mij en speknek, wil nog niet zeggen dat wij op walgelijke op onderhandse manier discussiëren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |