Fraaie nimby-mentaliteit spreid je daar ten toon. "Als ik er maar geen last van heb." Zolang je de hekken van je 'gated community' ieder jaar maar wat hoger kunt maken is het wel best?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daar voel jij je onveilig door? In vrijwel elke stad (en dorp) in ons land worden drugs verhandeld. Dat leidt zelden tot gevaarlijke situaties. Als doorsnee burger heb je daar in ieder geval geen last van.
Dan stel ik voor dat jij richting Wenen vertrekt om ons te verdedigen tegen de horden uit het oosten. Wij gaan dan gewoon verder met ons leven waarin inderdaad daadwerkelijk ook wat moslims voorkomen. Niet zo heel veel en eigenlijk heel geïntegreerd en beschaafd allemaal. Maar ja, misschien verkeer ik in andere kringen dan jij.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 12:12 schreef Eendenkooi het volgende:
[..]
Ben blij dat we toen ze bij Poitiers en Wenen voor de poorten stond we ons er wat minder makkelijk bij neerlegden dat ze er nu “eenmaal waren”.
Daarom legaliseren, die shit.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 12:57 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Fraaie nimby-mentaliteit spreid je daar ten toon. "Als ik er maar geen last van heb." Zolang je de hekken van je 'gated community' ieder jaar maar wat hoger kunt maken is het wel best?
Begrijp je dat de narcostaat een ondermijnende werking heeft op onze democratie?
We zijn aan de verliezende hand door slap optreden van de autoriteiten, laten we daarom maar alle teugels vieren in de hoop dat het goedkomt.quote:
Volgens mij is criminaliteit niet meegenomen:quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 12:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Klinkt meer als een vergelijking van al bestaande statistische gegevens gesponsord door een commerciele partij puur om publiciteit te genereren met grote uitspraken/een ranglijstje en uitgaven te verkopen.
Als je geintereresseerd bent in criminaliteit/misdaadbestrijding in Amsterdam zou ik sowieso meer waarde hechten aan een specifiek daarop gericht onderzoek dan één of andere commerciele compilatie van allerhande al bekende statistische gegevens die veiligheid direct of indirect raken.
Ja, want we hebben in de VS gezien dat een all-out war on drugs zijn vruchten wel afwerpt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 13:05 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
We zijn aan de verliezende hand door slap optreden van de autoriteiten, laten we daarom maar alle teugels vieren in de hoop dat het goedkomt.
Dan stel ik voor dat jij lekker richting het midden oosten vertrekt, de moslims hier met je meeneemt en daar gezellig tussen de rest van de moslims gaat zitten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 12:57 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dan stel ik voor dat jij richting Wenen vertrekt om ons te verdedigen tegen de horden uit het oosten. Wij gaan dan gewoon verder met ons leven waarin inderdaad daadwerkelijk ook wat moslims voorkomen. Niet zo heel veel en eigenlijk heel geïntegreerd en beschaafd allemaal. Maar ja, misschien verkeer ik in andere kringen dan jij.
Ja, want de VS en Nederland zijn ook dezelfde landen met exact dezelfde factoren die het tot een narcostaat maken.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 13:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, want we hebben in de VS gezien dat een all-out war on drugs zijn vruchten wel afwerpt.
stoere taal....da ken iedereen... roept u maarquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 13:05 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
We zijn aan de verliezende hand door slap optreden van de autoriteiten, laten we daarom maar alle teugels vieren in de hoop dat het goedkomt.
Het is niet het AD dat met dit nieuws komt echter.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 13:11 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Volgens mij is criminaliteit niet meegenomen:
"Zaken waar naar werd gekeken zijn onder meer digitale veiligheid, veiligheid met betrekking tot infrastructuur, veiligheid wat betreft gezondheid en persoonlijke veiligheid."
Het is handig om in acht te nemen dat het AD een nepnieuwskrant is.
Oepsquote:Op vrijdag 30 augustus 2019 13:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is niet het AD dat met dit nieuws komt echter.
(Via de link uit de OP terecht gekomen op:)quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 09:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat als er wordt gezegd dat Amsterdam de op 3 na veiligste stad van de wereld is dat ze dan alle steden in de wereld wrs van enige omvang in de survey hebben betrokken. Dus niet bijvoorbeeld Goes of Bergen op Zoom, maar wel Groningen, Leeuwarden, Rotterdam etc.
AD is nepnieuws, zei je net.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 13:32 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
(Via de link uit de OP terecht gekomen op:)
AD: Amsterdam opnieuw onveiligste stad
https://www.at5.nl/artike(...)euw-onveiligste-stad
Enigszins begrijpelijk was het wel dat men eind jaren 70, begin jaren 80 iets moest gaan doen aan de import van drugs uit Zuid-Amerika m.n. Columbia. De netflix tv-series en docu-series over de achtergrond daarvan heeft iedereen wel gezien, neem ik aan? Het zorgde voor een explosie aan criminaliteit in de VS. De term War on Drugs was al eerder gemunt door Nixon, maar Bush sr. nam dat eind jaren 80 over. De gevolgen zijn echter wel een faal te noemen, denk ik, op meerdere gebieden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 13:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
stoere taal....da ken iedereen... roept u maar
hoe zie je dat concreet ?
Of was het juist de criminalisering die maakte dat midden- en zuid-amerikaanse boeren ineens op een miljardenstroom zaten en al snel uitgroeiden tot drugsbaronnen/koningen met afgebakende territoria en legers?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 13:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Enigszins begrijpelijk was het wel dat men eind jaren 70, begin jaren 80 iets moest gaan doen aan de import van drugs uit Zuid-Amerika m.n. Columbia. De netflix tv-series en docu-series over de achtergrond daarvan heeft iedereen wel gezien, neem ik aan? Het zorgde voor een explosie aan criminaliteit in de VS. De term War on Drugs was al eerder gemunt door Nixon, maar Bush sr. nam dat eind jaren 80 over. De gevolgen zijn echter wel een faal te noemen, denk ik, op meerdere gebieden.
Je bedoelt dat het vraaggestuurd was ipv aanbodgestuurd?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 13:47 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Of was het juist de criminalisering die maakte dat midden- en zuid-amerikaanse boeren ineens op een miljardenstroom zaten en al snel uitgroeiden tot drugsbaronnen/koningen met afgebakende territoria en legers?
Waarom zou vraag en aanbod ineens ophouden te werken in plaats van tot in het extreme versterken wanneer het hard drugs betreft en de vraag welhaast pathologische vormen aanneemt?
Wel leuk dat je Netflix hebt/kijkt hoor Ryan. Ik vind zelf Dark beter dan Narcos, probeer het eens.
Mooi he, dat de onveiligste stad van Nederland de veiligste (grote) stad van Europa en nummer drie van de wereld is! Dat betekent niets anders dan dat Nederland gewoon een erg veilig land is.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 13:32 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
(Via de link uit de OP terecht gekomen op:)
AD: Amsterdam opnieuw onveiligste stad
https://www.at5.nl/artike(...)euw-onveiligste-stad
Noemde jij anderen net niet dom? Dat jij geheel willekeurig gekozen grote/wereldsteden en verwerkte statistieken daarover als uitgansgpunt neemt om uitspraken te doen over hele landen en hoe het leven daarin zou zijn vind ik zacht gezegd nogal twijfelachtig...quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 15:24 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Mooi he, dat de onveiligste stad van Nederland de veiligste (grote) stad van Europa en nummer drie van de wereld is! Dat betekent niets anders dan dat Nederland gewoon een erg veilig land is.
He, wat gek! Dat is ook echt zo. 3.3 moorden per miljoen inwoners tegenover 7.7 in Zwitserland en maar liefst bijna 30 in de VS. En al jaren zo ongeveer stabiel.
Nee hoor, ik trek slechts dom-rechts in het belachelijke.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 15:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Noemde jij anderen net niet dom? Dat jij geheel willekeurig gekozen grote/wereldsteden en verwerkte statistieken daarover als uitgansgpunt neemt om uitspraken te doen over hele landen en hoe het leven daarin zou zijn vind ik zacht gezegd nogal twijfelachtig...
En hoe komt het dat ze mazzel hebben hier te wonen en bijvoorbeeld niet in de steenrijke oliestaat saudie arabie? Zou dat misschien toch iets te maken kunnen hebben met de walgelijke ideeën die daar heilig worden gehouden en waar jij het hier dwaas jezelf op de borst kloppend om je zogenaamde beschaafdheid voor opneemt?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 15:35 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee hoor, ik trek slechts dom-rechts in het belachelijke.
Dat constante gejank over immigranten, moslims, hoe slecht NL - Amsterdam tegenwoordig wel niet is en hoe goed imbecielen als Trump en imbeciele ideeën als Brexit wel niet zijn. Het verheerlijken van vroeger, van de VS en wapenbezit en geen oog hebben voor echte harde cijfers. Die klote sneeuwklokjes die werkelijk geen idee hebben hoeveel mazzel ze hebben op dit stukje van onze aardbol geboren te zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |