abonnement Unibet Coolblue
pi_192869698
Nog even één vraagje nog 8-)

Mijn onderrug is aan de holle kant waardoor mijn buik wat naar voren steekt. Is zoiets een probleem bij een doek? Of dat de baby in een verkeerde houding in de doek zit?
pi_192869712
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 20:57 schreef Keroppi het volgende:
De kans is misschien wat klein, maar heeft iemand hier ervaring met rugdragen met een Tula Halfbuckle?

Ik vind het nog steeds een van mijn betere baby-aankopen :) met buikdragen heb ik haar zo geinstaleerd, maar er gaat een moment komen dat het comfortabeler wordt om op mijn rug te dragen en ik ben benieuwd of daar nog handige tips & trics voor zijn en of dat met dit model een beetje handig kan of ik dan misschien toch beter naar een Free to grow overstappen. Duidelijke instructie-filmpjes heb ik al gevonden :)
Ik vroeg me gisteren toevallig hetzelfde af! Heb je misschien een link naar de instructiefilmpjes?
A balanced diet is a cookie in each hand
  donderdag 30 april 2020 @ 09:34:43 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_192870257
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 08:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nog even één vraagje nog 8-)

Mijn onderrug is aan de holle kant waardoor mijn buik wat naar voren steekt. Is zoiets een probleem bij een doek? Of dat de baby in een verkeerde houding in de doek zit?
Nee, want de baby zit hoger ;)
disclaimer
  donderdag 30 april 2020 @ 10:57:35 #129
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192871459
N00b meld zich. Wil actief gaan dragen, maar ben echt een complete leek. Wilde een draagconsult, maar ja, toen was daar corona en komt er geen consulent meer aan huis -O-.

Ik heb een manduca, maar dochter 1 wilde daar nooit in, vond het niet plezierig. Twee weken geleden ben ik bevallen van dochter 2 en dat lijkt tot dusver een ekte plakbaby te zijn :D. Reden te meer dus om te gaan dragen, want ik kom nu de bank niet af zo ongeveer :').

Van Kyara krijg ik een paar doeken te leen om te proberen, die verwacht ik morgen of zaterdag in huis te hebben. Dan maar eens met een grote knuffel en YouTube instructies aan de slag...

Weet wel dat ik een maat 6 of 7 nodig heb, maar voor de rest ben ik echt blanco. Maar het aanbod is zo groot, iets met bomen en bos..
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192872678
Wrap you in love heeft goede instructie filmpjes, zie hierboven

Maat 6 is inderdaad een standaard maat.

Krijg je rekbaar of geweven? Dat maakt veel verschil in hoe te knopen

Voor beide is het hele belangrijk dat je echt goed aan spant. Bij geweven doe je dat baan voor baan. Het moet strakker dan je zou denken wellicht. De FWCC is een fijne beginners knoop. Als je je newborn knoopt kan het wel fijn zijn een extra twist te doen onder de billetjes zodat je niet met de doek onder de beentjes door naar achter hoeft.

Eerst lekker uit proberen met de gekregen doeken O+ Voor het kopen van een doek staan er hierboven ook een paar links met tips!
  donderdag 30 april 2020 @ 12:31:19 #131
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192872860
Ik heb eigenlijk geen idee, zal d'r vragen wat voor soorten het zijn. Ik ben wat groter dan gemiddeld, vandaar dat ik wel neig naar maat 7 :+.

Twist onder de billen? :D Ik ga wel ff de instructiefilmpjes kijken :').

Edit: het zijn geweven doeken!

[ Bericht 3% gewijzigd door XcUZ_Me op 30-04-2020 13:05:41 ]
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192873582
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 12:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee, zal d'r vragen wat voor soorten het zijn. Ik ben wat groter dan gemiddeld, vandaar dat ik wel neig naar maat 7 :+.

Twist onder de billen? :D Ik ga wel ff de instructiefilmpjes kijken :').

Edit: het zijn geweven doeken!
Dit bedoelt @Zo-is-dat
https://images.app.goo.gl/yZSmxRjNggxxUtB38
Protège moi de mes désirs.
pi_192873682
quote:
Ja!
  donderdag 30 april 2020 @ 14:22:45 #134
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192874292
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_192874697
quote:
Mooi ja! O+

Ik zie dat Didymos en Little frog aardig van prijs verschillen. Merk je dat goed bij het knopen wanneer je een wat duurdere doek hebt?

[ Bericht 6% gewijzigd door Sunshine1982 op 30-04-2020 14:59:20 ]
pi_192876031
Dat is ook persoonlijk, maar ik vind van wel. M’n Artipoppe doeken kon je echt niet vergelijken met m’n andere doeken. De kwaliteit, de mooiheid, hoe fijn je er mee draagt.. maar er zijn ook weer mensen die zweren bij Yaro.
Protège moi de mes désirs.
  FOK!fossiel donderdag 30 april 2020 @ 16:44:31 #137
1455 Keroppi
kool kikker
pi_192876211
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 08:40 schreef Taartje het volgende:

[..]

Ik vroeg me gisteren toevallig hetzelfde af! Heb je misschien een link naar de instructiefilmpjes?
Deze vind ik heel duidelijk:
Maar jij hebt ook een Tula halfbuckle? Mocht je straks ervaring of tips hebben, laat het me zeker weten! :)
Chick on a mission
pi_192880147
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Dat is ook persoonlijk, maar ik vind van wel. M’n Artipoppe doeken kon je echt niet vergelijken met m’n andere doeken. De kwaliteit, de mooiheid, hoe fijn je er mee draagt.. maar er zijn ook weer mensen die zweren bij Yaro.
Ik moet bekennen dat ik mijn Oscha ook het fijnste vind knopen O+

https://www.oschaslings.c(...)ns-aduial-baby-wrap/
De doek van mijn oudste O+

Eigenlijk zou ik deze https://www.oschaslings.c(...)ini-anouk-baby-wrap/
voor ons meisje willen, want O+ O+ maar ja die prijs }:|

Blijf trouwens ook erg nieuwsgierig naar een artipoppe maar daar gaat natuurlijk hetzelfde voor op :o
pi_192880425
Ik ga eerst een little frog kopen. En mocht ik het dragen echt helemaal te gek vinden met een doek, dan ga ik misschien wel over op een duurdere. Ik zie dit trouwens wel vreselijk uit de hand lopen als ik het dragen fijn vind. Ik denk dat ik mezelf dan wel in de hand moet houden, anders bestel ik binnen de kortste keren meerdere doeken :'( O+ Er zitten zoveel mooie bij!
pi_192880448
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 20:27 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ik moet bekennen dat ik mijn Oscha ook het fijnste vind knopen O+

https://www.oschaslings.c(...)ns-aduial-baby-wrap/
De doek van mijn oudste O+

Eigenlijk zou ik deze https://www.oschaslings.c(...)ini-anouk-baby-wrap/
voor ons meisje willen, want O+ O+ maar ja die prijs }:|

Blijf trouwens ook erg nieuwsgierig naar een artipoppe maar daar gaat natuurlijk hetzelfde voor op :o
Oh, de tweede is prachtig! O+

Je kan nu voor ¤150 AP’s scoren. De markt ligt echt op z’n gat. :@
Ik hoop op een meisje en koop dan alle roze doeken die ik tegen kom. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_192880609
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 20:41 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Oh, de tweede is prachtig! O+

Je kan nu voor ¤150 AP’s scoren. De markt ligt echt op z’n gat. :@
Ik hoop op een meisje en koop dan alle roze doeken die ik tegen kom. O+
Artipoppe is ook zo hip, ik denk dat ze mega vaak gekocht worden om vervolgens na 1 matige poging in de verkoop te belanden :{
pi_192886367
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 16:44 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Deze vind ik heel duidelijk:
Maar jij hebt ook een Tula halfbuckle? Mocht je straks ervaring of tips hebben, laat het me zeker weten! :)
Ah, dat is inderdaad een duidelijk filmpje. Ik was al bang dat die banden over de borst gekruist moesten worden, dat zou er weinig charmant uitzien... :')

Als ik een poging gewaagd heb, zal ik laten weten hoe het ging!
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_192887807
Ha! Ik kom even binnenvallen! Geen ervaring met dragen hier en even tips nodig 😉
Bij dochter 1 heb ik een (stretch, geloof ik) draagdoek gekocht, nooit gebruikt (durfde niet) en dus weer verkocht.
Nu bij dochter 2 weer een (geweven) doek gekocht. Heb het nu 2x geprobeerd, ik krijg hem op zich goed geknoopt denk ik, maar mijn dochter krijst het uit als ze erin zit. Terwijl ze echt een plakbaby is, slaapt eigenlijk alleen als ze op een van ons ligt. Zou ik iets niet goed doen?

Nu vind ik het knopen ook wel bewerkelijk. Ik zat eens rond te kijken en zag ook een ringsling. Iemand daar ervaring mee? Is dat makkelijker/sneller om te doen? Wellicht kan ik dat dan nog proberen. Het is eigenlijk alleen voor binnenshuis, zodat ik een beetje kan rondlopen. Ben niet van plan er echt mee te gaan wandelen.
Ik heb wel ook een tula liggen, die heb ik nog niet geprobeerd, maar dat lijkt me dan weer zo massief voor binnen en was juist wel bedoeld om te wandelen straks.
  maandag 4 mei 2020 @ 11:10:29 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_192938532
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 08:54 schreef SQ het volgende:
Ik vraag me sowieso af hoe je een tula écht goed om doet zonder te verstellen. :D het enige wat ik me kan indenken is dat je 'm net iets minder ver hoeft aan te snoeren.
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 09:18 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ik hoef m nooit echt meer te veranderen hoor als ik hem eenmaal heb ingesteld. Doe ik dan iets verkeerd 😅
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 09:24 schreef pinquit het volgende:
Hoe doe je hem aan dan? Toch veel te strak?
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 09:28 schreef jUsTmE13o2 het volgende:

[..]

Bij mij niet echt, soms moet ik die band inderdaad een heel klein beetje finetunen, maar niet zo erg als veranderen tussen man en mijzelf. Blijkbaar is dat gek?
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 09:33 schreef pinquit het volgende:
Niks is gek, maar ik kan het me gewoon niet voorstellen omdat het bij mij anders is :)

Ik krijg dat achterclipje sowieso niet vast als hij aangespannen zit, en m'n baby "goed zetten" lukt ook niet als hij al strak zit.
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 09:35 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja dit dus.
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 09:47 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Grappig. Mijn man heeft hem ook nog nooit echt moeten verstellen sinds we hem gebruiken (ja wel als kind gegroeid was uiteraard). Nooit het idee gehad dat ze er niet goed in zat eigenlijk 😬
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 09:49 schreef SaskiaR het volgende:
Mij lukte dit altijd door het clipje al dicht te maken, baby erin, en dan mijzelf onder het clipje door te wurmen. Want zelf kreeg ik dat clipje idd niet dicht :P
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:17 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik heb ooit een Tula Standard gekocht terwijl we al een Emeibaby hadden, met als argument dat we dan niet meer hoefden te verstellen (ik ben lang/slank, man is kort/breed).

Maar in de praktijk blijk ik minstens een schouderband losser te maken om een carrier uit te doen, en de heupband zit altijd te strak bij het aandoen, dus die maak ik dan even wat losser om 'm daarna weer aan te snoeren. :Y)

Oh en dat clipje tussen de schouderbladen bij buikdragen is ook een bitch ja, dat kan ik niet zelf dichtdoen als de schouderbanden al aangesnoerd zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:36 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ah dat helpt misschien ook wel, ik doe hem nooit alleen aan 😂 Dus mijn man doet altijd het clipje op mn rug dicht 😅
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 10:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Het enige wat ik verstelde was de schouderbandjes. En dat was gewoon een kwestie van de bandjes aantrekken. Kan dus wel degelijk. :P

Wel bij de FTG, maar zelfde principe.
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 11:09 schreef SQ het volgende:

[..]

Er zijn toch ook alleen maar een heupband en schouderbanden?

Dat je bij buikdragen de heupband niet persé hoeft te verstellen lijkt me evident ;)

Anyway, ik neem deze discussie even mee naar het draagtopic!
disclaimer
pi_192939374
Hihi hier beter op zn plek ja. Net weer aangedaan, niks versteld hoor 😂
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 4 mei 2020 @ 12:12:07 #146
269689 crew  Viv
pi_192939543
Goed plan, SQ :Y)

Ik heb trouwens al lang niet meer gedragen. :'( De laatste keer was afgelopen oktober in Londen, toen vakanties nog wél mogelijk waren en zo. :') In het dagelijkse leven loopt ze al heel goed mee. Jammer eigenlijk.. :P
pi_192939675
Ik nu ook amper meer. droeg meestal in het dorp in de winkels met de ringsling maarja dat moet nu alleen. en inderdaad met vakanties en uitjes met de draagzak. Zou eigenlijk gewoon eens vanuit huis moeten gaan wandelen, dat kan ook prima.

Moet alleen met de isara nog een andere manier aanleren om het rugpand omhoog te krijgen. bij de tula kon ik die gewoon aan de schouderbanden omhoog trekken maar denk dat ik 'walk like an egyptian' weer eens moet proberen.
  maandag 4 mei 2020 @ 15:09:35 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_192942277
Ik zat weer te kwijlen op een doek maar ik heb er al 4 of 5 en twee dragers dus het is tamelijk onzinnig.

:(
disclaimer
  maandag 4 mei 2020 @ 15:41:00 #149
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_192942684
Ik heb vandaag de doeken van Kyara binnengekregen! Straks eens ff oefenen. Ik heb een belachelijk slechte rug, dus ben heel benieuwd of die het gaat houden :X.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 4 mei 2020 @ 21:34:11 #150
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_192949577
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2020 15:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb vandaag de doeken van Kyara binnengekregen! Straks eens ff oefenen. Ik heb een belachelijk slechte rug, dus ben heel benieuwd of die het gaat houden :X.
Ik zag dat Marloes van " ik neem je mee" consulten doet (nu digitaal) voor dragen met lichamelijke beperkingen ^O^ misschien heb je daar wat aan?
https://www.ikneemjemee.net/
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')