abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189288607
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 21:11 schreef Zo-is-dat het volgende:
Oeps Beco Toddler Lemur Marine besteld :+
Boks :') :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189288679
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 21:21 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Boks :') :D
:D nu maar hopen dat ie ook bevalt :')
pi_189290297
Ik ben ook aan het kijken naar een peuterdrager.
Twijfel alleen nog of ik een nieuwe draagzak nog veel zal gebruiken naast de ringsling.

Plan was om bij het draagcafe langs te gaan maar dat is gestopt :{ Zomaar op de gok iets bestellen ga ik durf ik niet aan dus ik twijfel nog maar even verder.
pi_189336168
Hij is binnen! Ziet er wel goed uit, wel groot! :o benieuwd hoe hij zit, nog ff geduld tot morgen avond
pi_189346678
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:37 schreef Zo-is-dat het volgende:
Hij is binnen! Ziet er wel goed uit, wel groot! :o benieuwd hoe hij zit, nog ff geduld tot morgen avond
Heb hem ook net uitgepakt, fijne goed gevulde schouderbanden itt de ftg in ieder geval. Ziet er zo op t oog wel prima uit. als mn peuter straks zin heeft gaan we even passen :D
pi_189347167
Heeft iemand hier ervaring met de Little frog XL toddler drager?

Mijn peuter gaat nog graag in de draagzak, maar de tula toddler wordt onderhand best krap met maat 104. Ik zag dat deze vanaf maat 104 goed draagt, maar ben wel benieuwd naar ervaringen dus :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Wompat preschool had ik hier ook goeie dingen over gelezen (@MevrouwCactus volgens mij?), maar ik zie dat die maar tot maat 104 gaat -O-
pi_189348501
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 15:11 schreef onomatopee het volgende:

Mijn peuter gaat nog graag in de draagzak, maar de tula toddler wordt onderhand best krap met maat 104. Ik zag dat deze vanaf maat 104 goed draagt, maar ben wel benieuwd naar ervaringen dus :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Wompat preschool had ik hier ook goeie dingen over gelezen (@:MevrouwCactus volgens mij?), maar ik zie dat die maar tot maat 104 gaat -O-
rose and rebellion heeft ook een schoolkinddrager vanaf maat 104 zag ik vandaag
pi_189348532
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 14:39 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Heb hem ook net uitgepakt, fijne goed gevulde schouderbanden itt de ftg in ieder geval. Ziet er zo op t oog wel prima uit. als mn peuter straks zin heeft gaan we even passen :D
Uitgeprobeerd ^O^ ik moet nog even n beetje n handige hoogte vinden voor dat brede stuk in de heupband,had m nu vrij laag en dat was niet helemaal optimaal. Een keer goed afstellen als vriend thuis is en ik niet hoef te hanessen met kind met 1 hand in drager slingeren ;). Maar zit wel lekker verder en kind was er ook happy in, dus ik hou m *O*
pi_189348762
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 15:11 schreef onomatopee het volgende:

SPOILER
De Wompat preschool had ik hier ook goeie dingen over gelezen (@:MevrouwCactus volgens mij?), maar ik zie dat die maar tot maat 104 gaat -O-
De Little Frog heb ik nog nooit geprobeerd. De Wompat is inderdaad O+ , maar al (bijna) te klein voor jullie. Wij gebruiken nu, met maat 110, afwisselend de Rose and Rebellion Big Kid en de Easyfeel Extend Plus. Die laatste vind ik heerlijk in gebruik, maar het is heel groot om mee te nemen. De R&R is veel compacter, maar biedt mij minder ondersteuning, dus vind ik minder fijn dragen.
pi_189348873
Easyfeel Extend Plus zat ik ook naar te kijken maar compact is vooral met een lopend kind wel handig denk ik.
Mag binnenkort de isara one proberen en nog een paar andere dragers. hoop dat daar een tussen zit die genoeg ondersteuning bied en toch makkelijk is om mee te nemen.
pi_189348888
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 17:22 schreef Elleska het volgende:
Easyfeel Extend Plus zat ik ook naar te kijken maar compact is vooral met een lopend kind wel handig denk ik.
Mag binnenkort de isara one proberen en nog een paar andere dragers. hoop dat daar een tussen zit die genoeg ondersteuning bied en toch makkelijk is om mee te nemen.
Wat ik meestal doe, is de Easyfeel op mijn rug hangen als ik met Sjaak weg ben. Dan zit hij niet in de weg. Maar hij past niet lekker in een tas, helaas. Verder is hij echt O+ voor zowel Sjaak als voor mij.
pi_189350271
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 17:22 schreef Elleska het volgende:
maar jouw dreumes zit toch niet in maat 110? Daar komt mijn 4-jarige net aan!

Die zit trouwens eigenlijk ook nog wel best in de tula toddler. Al zit hij er bijna nooit meer in....
pi_189350442
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 14:39 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hier net gepast bij papa, die is tevreden dus ^O^ Vind hm de fijnste drager tot nu toe! (Excl de doek toen ie nog klein was O+ )

Hij is wel nog iets te breed, maar daar hoorde ik onze schaterende kleine man niet over klagen met het wilde test rondje door de kamer *; nog een beetje langere benen krijgen voordat ie langer comfortabel is denk ik.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 19:44:21 #64
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_189350966
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 19:16 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Hier net gepast bij papa, die is tevreden dus ^O^ Vind hm de fijnste drager tot nu toe! (Excl de doek toen ie nog klein was O+ )

Hij is wel nog iets te breed, maar daar hoorde ik onze schaterende kleine man niet over klagen met het wilde test rondje door de kamer *; nog een beetje langere benen krijgen voordat ie langer comfortabel is denk ik.
Ik wacht al jaren op langere benen, maar helaas -O-
pi_189351032
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 19:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Die zit trouwens eigenlijk ook nog wel best in de tula toddler. Al zit hij er bijna nooit meer in....
De Extend Plus begint bij maat 86/92, misschien daarom?
pi_189351126
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 19:48 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

De Extend Plus begint bij maat 86/92, misschien daarom?
Ah, sorry! Niet aandachtig gelezen...
pi_189360596
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 17:24 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wat ik meestal doe, is de Easyfeel op mijn rug hangen als ik met Sjaak weg ben. Dan zit hij niet in de weg. Maar hij past niet lekker in een tas, helaas. Verder is hij echt O+ voor zowel Sjaak als voor mij.
Dat kan natuurlijk ook nog ja. In een tas passen is wel makkelijk maar draagcomfort gaat voor.
De ringsling past in de tas en die is prima voor kleine stukjes. Maar zoals nu met de regenachtige dagen dan mis ik toch de draagzak. Hup in de draagzak met een paraplu en we kunnen wandelen. Ik wandel ook graag met de kinderwagen maar niet in de regen.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 19:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dat zou wel echt mega groot zijn :o nee we gaan net naar broekmaat 92.
De tula FTG bevalt me eigenlijk niet zo met rugdragen dus ik wil wat anders dan de tula toddler en graag iets dat lange meegaat dan de FTG want net iets meer dan een jaar kunnen gebruiken viel me eigenlijk wel tegen.
pi_189360836
Thanks voor de reacties! Ik ga eens kijken naar de R&R en easyfeel. Zag ergens een draaguitleen waar ze beide hebben, dan kan mijn man even passen wat het fijnste zit voor hem, hij draagt peuter het meeste nu. Comfort/voldoende ondersteuning is uiteindelijk belangrijker dan compact, we gebruiken de draagzak vooral voor langere wandelingen (al dan niet icm een dutje) en 'm evt leeg op de rug dragen is dan ook prima. In het dagelijks leven is een hele grote draagzak weer minder handig idd.

@Elleska, ik ben benieuwd waar je op uitkomt, fijn om verschillende te kunnen proberen :) En ja, regenachtige dagen en dan lekker knus dichtbij onder de plu.. Herfst O+
pi_189361511
Ik laat een Twist maken door Diens Dragers van U. z’n geboortedoek. Ben zeer benieuwd! Die drager kan tot maat 116.
Protčge moi de mes désirs.
  FOK!fossiel donderdag 10 oktober 2019 @ 14:25:52 #70
1455 Keroppi
kool kikker
pi_189363667
Vast een terugkerende vraag, maar ik hoop,dat jullie me van advies kunnen voorzien :)

Als ik met een 6 weken oude baby in een stretch draagdoek naar buiten ga, moet ik dan (en zo ja wat) extra lagen aandoen? Door de doek heb je natuurlijk al 3 extra lagen, maar toch...

Ik had nu een muts op gedaan en hele lekkere warme slofjes. Ze had binnenshuis een lange mouwen romper + pakje met lange mouwen aan, bij naar buiten gaan nog een gebreid vestje extra aangedaan (deze https://www.prenatal.nl/b(...)oEIYvzkaAh3UEALw_wcB ).

Ik heb geen draagjas en mijn jas kan er niet overheen dicht.

Thanks voor het advies :)

(Ps: Zo’n draagjas, is dat echt handig om te hebben? En zijn er ook fijne die er ook nog een beetje mooi/stijlvol uitzien? Zag al vesten van fleece maar dat is niet helemaal mijn ding ;) )
Chick on a mission
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:46:48 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189364019
In de OP staat een overzichtje, @Keroppi :). Ik zou zeggen dat je het goed hebt gedaan (dus met vestje en slofjes). Check anders tijdens het dragen af en toe de temperatuur in haar nekje. Babies hebben het - in mijn ervaring - in een draagdoek eerder warm dan koud.
KuikenGuppy
pi_189364100
Nog steeds fan van de Liliputi draagjas :) koop hem!! Ik draag nu niet meer en gebruik hem nog steeds als gewone winterjas.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_189364847
Ik heb een tweedehands Liliputi en ben ook fan O+
  FOK!fossiel donderdag 10 oktober 2019 @ 16:34:01 #74
1455 Keroppi
kool kikker
pi_189365589
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:46 schreef Burdie het volgende:
In de OP staat een overzichtje, @:keroppi :)
Oei, daar had ik op zijn minst even kunnen kijken :@

Bedankt over de tips van de Liliputti draagjas SaskiaR & Lunapuella, heb ze direct opgezocht. Zien er goed uit, maar de contrasterende jaszakken (wat volgens mij wel hun handelsmerk is) is misschien niet helemaal mijn ding :). Zijn er nog andere merken waar mensen ervaring mee hebben?

Ik vond deze ( https://www.bonprix.nl/pr(...)6/?shop=401139#image ) wel wat hebben. Maar ja... ik weet niet of ik van dit bedrijf kwaliteit kan verwachten.

Edit: Hmm als je op de link klikt kom je niet op het product maar op een algemene landingspagina, terwijl als ik de link in een nieuw tabblad kopieer het wel goed gaat. Geen idee waarom het forum dit doet...)
Chick on a mission
pi_189366161
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik laat een Twist maken door Diens Dragers van U. z’n geboortedoek. Ben zeer benieuwd! Die drager kan tot maat 116.
Oh wat mooi om dat van z'n geboortedoek te doen! Laat je tzt een foto zien? Ben benieuwd :)
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:25 schreef Keroppi het volgende:

(Ps: Zo’n draagjas, is dat echt handig om te hebben? En zijn er ook fijne die er ook nog een beetje mooi/stijlvol uitzien? Zag al vesten van fleece maar dat is niet helemaal mijn ding ;) )
Ik heb tot nu toe geen draagjas naar mijn smaak kunnen vinden, maar een draagcover werkt prima hier. Die kan op koude/natte dagen over je kindje heen zodat hij/zij met open jas toch een extra laagje heeft, zelf bleef ik er ook goed warm bij. Maar warm blijven is met een kindje in de doek toch al niet zo moeilijk :D Bijkomend voordeel vind ik dat je partner 'm ook kan gebruiken itt een draagjas.
pi_189368032
+1 op de draagcover. Vond ik over het algemeen warm genoeg. Op hele koude dagen had ik een groot wollen vest die ik zelf aan deed en over baby dicht knoopte.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 19:59:58 #77
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189368739
Ik heb een goedkoop gigantisch fleecevest voor lange wandelingen en het onderste knoopje van mijn winterjas kon tot nu toe net dicht met prul op m'n buik. Was voldoende, prul heeft het eerder warm dan koud.

Ik merk dat ze wel langzaam zwaar wordt voor op m'n buik (nu bijna 8 kilo), maar rugdragen vind ik ingewikkeld, ongezellig en met regen ronduit stom... -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189369223
Is een draagcover met rugdragen een beetje te doen? kan je die vooraf vastmaken en daarna op je rug slingeren?
pi_189389180
Nog een update over de beco toddler, vandaag langer bij manlief op de rug gehad, hij zei dat ie de 15 kilo niet eens voelde :D

Wel komt t rugpand nog een stuk lager als ik had verwacht. Maar ik denk dat dit komt omdat ie eigenlijk nog wat te breed is en daarom op t zitvlak wat naar beneden trekt? Beetje lastig te zien waar t nu aan ligt.

In ieder geval goed gekeurd!
pi_189392500
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:21 schreef littledrummergirl het volgende:
Is een draagcover met rugdragen een beetje te doen? kan je die vooraf vastmaken en daarna op je rug slingeren?
Ik zou gewoon je dreumes warm aankleden... Hier zou het er zo vaak in een uit zijn dat het het niet waard zou zijn. Het lijkt me ook nogal een gedoe...
pi_189392695
Als iemand nog een boba 4G zoekt, vandaag dagaanbieding bij dragen enzo, maar 49,95. Ik zou me weer bijna laten verleiden :P

https://www.dragenenzo.nl(...)210&utm_medium=email

Qua cover: manlief draagt een cover soms, als een grote bodywarmer die voor en achter kan. Maar eenmaal geen kleine baby meer gaat goed aankleden ook prima. Ik heb een draagjas maar de inserts ondertussen ook al een tijd niet meer gebruikt.
pi_189392729
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 06:33 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik zou gewoon je dreumes warm aankleden... Hier zou het er zo vaak in een uit zijn dat het het niet waard zou zijn. Het lijkt me ook nogal een gedoe...
Ja daar neig ik eigenlijk ook naar, tis allemaal niet zo kwetsbaar meer als n klein babyprulletje natuurlijk. Ik denk dat ik lekker maillots of kniekousen voor m koop, goeie muts en dat t dan wel goed komt :D
pi_189643110
Vraagje: ik verkoop mijn tula ftg draagzak via een provinciaal prikbord maar welke prijs zou ik daar nu opzetten?
Ik heb geen idee. Wil het niet voor te weinig doen maar het is natuurlijk wel zo’n 8 maanden zeer regelmatig gebruikt.
De nieuwprijs is ¤130 bij bijv. Bol.com.
pi_189643130
Ik denk 80-90 euro.
pi_189643734
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:11 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik denk 80-90 euro.
Dacht ik ook aan, maar twijfelde of het niet te hoog is. Iemand bood ¤55 maar vond ik nogal karig. :?
pi_189643788
Ik heb mijn ftg vorige week verkocht voor ¤80 excl. Was binnen twee dagen weg. :)
pi_189643830
Toevallig de mijne, een discovery, gister verkocht voor ¤90 via marktplaats.
pi_189643832
En deze Twist laten maken van U. z’n geboortedoek. Gister af laten stellen op de Carry & Connectbeurs. Was iemand van jullie daar ook?

Manager PR/Moderator zondag 27 oktober 2019 @ 10:40:59 #89
269689 crew  Viv
pi_189644220
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
En deze Twist laten maken van U. z’n geboortedoek. Gister af laten stellen op de Carry & Connectbeurs. Was iemand van jullie daar ook?

[ afbeelding ]
Ik kende deze drager helemaal niet, maar wat enorm fijn (voor mijn neurotische hoofd) dat het grafische patroon van het slaapkapje en het rugpand exact in elkaar overloopt! :D O+ Wat kost deze conversion?
pi_189644543
Ik denk dat ik voor J een minimeis koop. Hele nieuwe “drager” op de markt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189644867
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:05 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dacht ik ook aan, maar twijfelde of het niet te hoog is. Iemand bood ¤55 maar vond ik nogal karig. :?
Dat vind ik ook erg karig. Even laten staan en ook op andere plekken aanbieden eventueel, dan komt het wel goed.
pi_189784136
Nou, zojuist de draagzak verkocht voor ¤80. :)
Die andere dame wou nog ¤65 doen maar dat vond ik dus ook niet voldoende.

Voelt gek om te verkopen maar al sinds begin dit jaar niet meer gedragen. Denk sinds Z. loopt.
Heb het op de rug geprobeerd maar dat werd hm ook niet. :)
  FOK!fossiel woensdag 20 november 2019 @ 22:57:46 #93
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190045331
Ik ben zo blij met mijn Tula half buckle! In de eerste weken vooral een stretchy draagdoek gebruikt, maar nu pak ik eigenlijk altijd deze :)

Van de ene kant heeft de half buckle gemak van een draagzak, maar omdat je 'm toch ook deels knoopt vind ik 'm mooier dan bijv de free to grow.

Wat ik ook handig vind, is dat we 'm ook gemakkelijk allebei kunnen gebruiken omdat je alleen maar de band om je middel hoeft te verstellen.

Maar... Als ik dan foto's met al die mooie geweven draagdoeken zie, dan vind ik dat ook weer zo mooi. Dus denk dat er in de toekomst ook wel een geweven draagdoek komt ;)
Chick on a mission
  donderdag 21 november 2019 @ 08:36:58 #94
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190048233
Prul wil niet meer op m'n buik... ze overstrekt, wil continu haar hoofd achterover gooien om rond te kijken, trekt haar handjes naar boven en gaat zich afzetten -O-

Dus nu wil ik op m'n rug gaan proberen, maar ik heb geen draagjas ofzo. Op m'n buik doe ik mijn jas een stukje over haar heen en dan een maillotje aan en een warme muts op en dan blijft ze warm genoeg, maar hoe ga ik dat op m'n rug doen? Liefst een oplossing die voor mijn man ook werkt...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190048330
Groot vest erover? Niet helemaal dichtritsen ;) als rugdragen bevalt:

Poncho haken ...
Draagjas kopen...
(Ski)pak voor kind kopen als je buiten de jas draagt..
Schudden voor gebruik
  donderdag 21 november 2019 @ 10:01:31 #96
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190049043
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2019 08:49 schreef Stippelrientje het volgende:
Groot vest erover? Niet helemaal dichtritsen ;) als rugdragen bevalt:

Poncho haken ...
Draagjas kopen...
(Ski)pak voor kind kopen als je buiten de jas draagt..
Mijn man in een poncho zie ik nog niet helemaal voor me, al zou hij het wrs weinig boeiend vinden wat andere mensen van hem denken.

Ik ga eens proberen of ik er met een heel groot vest ga komen. Prul heeft het op zich snel warm in de draagzak...
pi_190049202
Ik had voor de koude maanden ook altijd kinderbeenwarmers. Die waren veel te groot en trok ik daardoor ook een deel over de schoen heen, waardoor je bij overgang broek naar schoen ook geen blote enkels meer had. In combinatie met een extra vestje zou dat voldoende moeten zijn lijkt me.
pi_190049603
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[ afbeelding ]
Prachtig O+

@Keroppi: wat fijn dat de tula half buckle zo goed werkt voor jullie! Hoe oud is jullie kindje nu? Ben benieuwd vanaf welke leeftijd/grootte hij een beetje prettig werkt :)
  donderdag 21 november 2019 @ 10:58:15 #99
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190049618
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 10:16 schreef FlyingFish het volgende:
Ik had voor de koude maanden ook altijd kinderbeenwarmers. Die waren veel te groot en trok ik daardoor ook een deel over de schoen heen, waardoor je bij overgang broek naar schoen ook geen blote enkels meer had. In combinatie met een extra vestje zou dat voldoende moeten zijn lijkt me.
Ik heb prul sowieso vaak een maillot aan onder haar broek, omdat ze haar sokken uittrekt. En oma haakt vast wel beenwarmers voor d'r :D
  FOK!fossiel donderdag 21 november 2019 @ 11:25:16 #100
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190049924
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 10:57 schreef onomatopee het volgende:

[..]

Prachtig O+

@:Keroppi: wat fijn dat de tula half buckle zo goed werkt voor jullie! Hoe oud is jullie kindje nu? Ben benieuwd vanaf welke leeftijd/grootte hij een beetje prettig werkt :)
Officieel al vanaf de geboorte/ruim 3 kg. Ik zou zelf zeggen dat wanneer ze goed in maat 56 zitten. Denk dat wij met 8 weken begonnen zijn. Het materiaal is toch wat stugger dus toen ze heel klein was vond ik het aansluitende van een doek prettiger.
Chick on a mission
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')