SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9SOp maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Het is hier nog zo heet hequote:
Onweer lijkt hier weer langs te trekken, of er moet een magische oostelijke afbuiging komen, of een nieuwe buiquote:
Lekker huis vol muggen?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:14 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Wat klinkt dat lekker zeg.Ramen open, de donder klinkt al een tijdje en nou ook de verkoelende regen.
Ja maar die waren er voor vandaag ook al wel. Zijn ook vast niet met het onweer mee vertrokken.quote:
Waarom zou het raam dicht moeten bij onweer?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 22:56 schreef heywoodu het volgende:
Er komt schijnbaar een bui deze kant op. Hopelijk dooft het onweer voor die tijd uit, kan ik lekker met het raam open blijven slapen
Het zou kunnen dat er een vuurbol door naar binnen vliegt. Hoewel die kans niet zo groot is.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Waarom zou het raam dicht moeten bij onweer?
Omdat niet enkel het gedeelte dat een voltreffer krijgt toch een flinke klap te verduren krijgt en ook de omgeving onder spanning komt te staan. In theorie is via een openstaande raam de gemakkelijkste weg naar binnen. Het zijn kleinigheden en zelf zal ik er geen rekening mee houden maar wil je zo veilig mogelijk zijn, moeten je ramen en deuren gewoon gesloten zijn. Kans is klein. Maar je zal niet de eerste zijn.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:03 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat er een vuurbol door naar binnen vliegt. Hoewel die kans niet zo groot is.
Ik las net dat bolbliksems/vuurbollen, hoewel bovenstaand stuk over gewone bliksems gaat neem ik aan, zelfs door muren heen kunnen vliegen.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat niet enkel het gedeelte dat een voltreffer krijgt toch een flinke klap te verduren krijgt en ook de omgeving onder spanning komt te staan. In theorie is via een openstaande raam de gemakkelijkste weg naar binnen. Het zijn kleinigheden en zelf zal ik er geen rekening mee houden maar wil je zo veilig mogelijk zijn, moeten je ramen en deuren gewoon gesloten zijn. Kans is klein. Maar je zal niet de eerste zijn.
Mijn moeder heeft het 1 keer meegemaakt door het openstaande raam. Lijkt me een zeldzaam verschijnsel.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:18 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ik las net dat bolbliksems/vuurbollen, hoewel bovenstaand stuk over gewone bliksems gaat neem ik aan, zelfs door muren heen kunnen vliegen.
Heb verhalen gehoord dat die dingen ook flink schade kunnen veroorzaken em zelfs daarna doodleuk weer naar buiten kunnen vliegen.
Maar dat is zo'n zeldzaam verschijnsel dat het het bespreken amper nog waard is. Voor zover ik weet kunnen die niet door muren gaan (zelfde reden waarom je niet met je hoofd tegen een betonnen muur moet gaan staan met bliksem, geleidt vrij goed dus als het ergens geraakt wordt ben jij ook de sjaak) maar kunnen eventueel wel aangetrokken worden door luchtstromen. Die in ramen natuurlijk wel aanwezig zijn.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:18 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ik las net dat bolbliksems/vuurbollen, hoewel bovenstaand stuk over gewone bliksems gaat neem ik aan, zelfs door muren heen kunnen vliegen.
Heb verhalen gehoord dat die dingen ook flink schade kunnen veroorzaken em zelfs daarna doodleuk weer naar buiten kunnen vliegen.
Daar zit ik nietquote:Op donderdag 29 augustus 2019 01:46 schreef SoldMayor het volgende:
Het ploft ineens hard boven Brabant
Laat je speelgoed staan schuif gezellig aan.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 01:46 schreef SoldMayor het volgende:
Het ploft ineens hard boven Brabant
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |