Oh daar ben ik anders wel goed inquote:Op woensdag 28 augustus 2019 18:55 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nee, die kan je niet verzuipen zodat ie nog beter gaat groeien
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 19:35 schreef Puala het volgende:
[..]
Oh daar ben ik anders wel goed inEn dan echt verzuipen dat je de plant kan afgieten en dat hij 4 weken later nog nat is
![]()
Dat vindt de papyrus he-le-maal primaquote:Op woensdag 28 augustus 2019 19:35 schreef Puala het volgende:
[..]
Oh daar ben ik anders wel goed inEn dan echt verzuipen dat je de plant kan afgieten en dat hij 4 weken later nog nat is
![]()
Ik lees hierbij altijd fiscusquote:Op woensdag 28 augustus 2019 19:39 schreef Puala het volgende:
Mijn ficus zuipt op dit moment 6 liter per week. Ik heb al een keer gekeken of er geen gat in de pot zit, want er is niet tegenop te gieten
* Puala schrijft hem op het lijstje voor het volgende huisquote:Op woensdag 28 augustus 2019 19:40 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dat vindt de papyrus he-le-maal prima
Even gegoogled want kind gaat hier over een jaar naar Montessori, maar wat een graflelijk ding johquote:Op woensdag 28 augustus 2019 19:40 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dat vindt de papyrus he-le-maal prima
Ja, die had ik ook al aan de drankquote:
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 19:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, die had ik ook al aan de drank
Staat op school en in de grote vakantie extra veel water geven,wie weet overleeft hij dat welquote:Op woensdag 28 augustus 2019 19:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Even gegoogled want kind gaat hier over een jaar naar Montessori, maar wat een graflelijk ding joh![]()
Net als varens, niet te doen
Ik weet dat een fors percentage van notarissen alcoholist is, wellicht kan dat verder doorgetrokken worden?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 19:49 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wij zuipen inderdaad minimaal 6 liter per dag.
Ik hoop van nietquote:Op woensdag 28 augustus 2019 19:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Staat op school en in de grote vakantie extra veel water geven,wie weet overleeft hij dat wel
Gewoon Wajong aanvragen met terugwerkende kracht!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 19:54 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Anna ook. Maar het combineert niet zo goed met een kind en werk voorlopig.
Daarom ben ik er ook niet meer aan begonnen. Misschien over een jaar of 12quote:Op woensdag 28 augustus 2019 19:54 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Anna ook. Maar het combineert niet zo goed met een kind en werk voorlopig.
Dat hoeft niet bij dit soort. Die zijn er ook in kleine potjes en een 8-9 cm hoog. En ze zijn met wat rondvragen vaak als stekje ook heel goed te krijgen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:00 schreef Clubsoda het volgende:
@:Puala, ik ken sansevaria alleen als best groot, en dat is dan weer onhandig met 25 planten in de vensterbank of op een minuscuul tafeltje.
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 19:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Even gegoogled want kind gaat hier over een jaar naar Montessori, maar wat een graflelijk ding joh![]()
Net als varens, niet te doen
Op kleedjes werken en lentefeest en zo... Gewoon van die typische dingen van mijn school maar grotendeels dus 'gewoon' montessori onderwijs.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:00 schreef Clubsoda het volgende:
@:Sunnythesun, wat voor gekkigheden waren dat bijvoorbeeld? Ik moest wennen aan verticale klassen, heel veel materialen, een soort buddy-systeem en hulp van oudere kinderen. Wat ik echt tof vind is dat iedereen zijn ding doet in zijn eigen tempo en dat de leerkracht dat allemaal kan overzien en begeleidenZoveel beter dan altijd als eerste klaar zijn en dan maar boeken lezen, zoals mijn eigen basisschooltijd.
Ik bedoelde in de vakantie met een plens water op school achterlatenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 19:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik hoop van niet
Ik heb trouwens zelfs een aloë vera dood gekregen, is knap hoor
Geen idee waarom maar vanaf kleins af aan een bloedhekel aanquote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:07 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]jij hebt gewoon geen smaak.. een beetje de varen dissen, een van mijn favo bos-planten
Gewoon hier in zettenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik bedoelde in de vakantie met een plens water op school achterlaten
Oh ja, die kleedjes inderdaad. Ook niet bij stilgestaan dat dat montessori is. Lentefeest hebben we niet, maar na vier jaar op een antroposofische opvang hebben we wel genoeg van zulke feesten gehadquote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:10 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Op kleedjes werken en lentefeest en zo... Gewoon van die typische dingen van mijn school maar grotendeels dus 'gewoon' montessori onderwijs.
Ok, dat laatste is dan weer een pluspuntje..quote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen idee waarom maar vanaf kleins af aan een bloedhekel aan
Hier in de tuin als eerste vermoord
Ik heb een zwak voor paardebloemen tot gruwel van mijn bejaarde buren
Daar kunnen ze er helemaal wat van. Maar dan met christelijke inslag ook nog! (mijn zusjes zaten op een Vrije School, genoeg van mee gekregen dus)quote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh ja, die kleedjes inderdaad. Ook niet bij stilgestaan dat dat montessori is. Lentefeest hebben we niet, maar na vier jaar op een antroposofische opvang hebben we wel genoeg van zulke feesten gehad
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:26 schreef Jagärtrut het volgende:
Ha Mini, na jou foto's moest ik glimlachen toen ik deze foto zag. Dit is T twee jaar geleden, bijna 2:
[ afbeelding ]
Hoe vier je Pasen op christelijke manier dan? Enige wat wij deden (openbaar) was een paasontbijt volgens mij. Op de naam na is daar weinig christelijks aan volgens mij.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:18 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Daar kunnen ze er helemaal wat van. Maar dan met christelijke inslag ook nog! (mijn zusjes zaten op een Vrije School, genoeg van mee gekregen dus)
Mijn school was openbaar, dus Lentefeest was een beetje om andere christelijke feesten te vervangen. Al deden we ook gewoon pasen en kerst en zo uiteraard. Op de niet-gelovige manier zoals de meeste Nederlanders..
Vooral baggerslechte koffie zeker. Zelfde meuk als bij ons? gepoederdroogde koffiedrap van DEquote:Op woensdag 28 augustus 2019 19:49 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wij zuipen inderdaad minimaal 6 liter per dag.
Op mijn katholieke basisschool, een Paasmis bijwonen met bijbehorende liedjes. Palmpasen stokken maken met mandarijntjes, allerlei shizzle en broodhaantjes erop en die uitdelen aan armen/zieken in de buurt.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoe vier je Pasen op christelijke manier dan? Enige wat wij deden (openbaar) was een paasontbijt volgens mij. Op de naam na is daar weinig christelijks aan volgens mij.
Nee, we hebben gewoon bonen machines staan van DE. Best okay. In het andere complex staan luxere machines in speciale coffee corners.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:02 schreef z80 het volgende:
[..]
Vooral baggerslechte koffie zeker. Zelfde meuk als bij ons? gepoederdroogde koffiedrap van DE
Ja dat bedoel ik dus. Op de Katholieke school waar ik werkte werd dan nog het paasverhaal verteld en palmpaasstokkern gemaakt en dergelijken. Op mijn eigen school vroeger niet.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoe vier je Pasen op christelijke manier dan? Enige wat wij deden (openbaar) was een paasontbijt volgens mij. Op de naam na is daar weinig christelijks aan volgens mij.
Die palmpasen stokken, daar was ik, christelijke basisschool leerling, zo jaloers op. Leek me zo gaafquote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Op mijn katholieke basisschool, een Paasmis bijwonen met bijbehorende liedjes. Palmpasen stokken maken met mandarijntjes, allerlei shizzle en broodhaantjes erop en die uitdelen aan armen/zieken in de buurt.
Prachtig altijd, keken we daar uit
Die ga ik hier mooi komende Pasen invoerenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die palmpasen stokken, daar was ik, christelijke basisschool leerling, zo jaloers op. Leek me zo gaaf
Palmpasen stokjes, dat is juist heidens toch?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:06 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik dus. Op de Katholieke school waar ik werkte werd dan nog het paasverhaal verteld en palmpaasstokkern gemaakt en dergelijken. Op mijn eigen school vroeger niet.
Ja revo's zullen dat niet doen, Katholieken wel. Die hebben er gewoon een kruis van gemaakt en klaar ben je. Net als de kerstboom, ook heidens. Gewoon adopteren en weer een volk bekeerd. Dat hadden de vroege christenen goed bekeken (en afgekeken van de Romeinen, wat ze zelf overigens ook waren dus logisch..)quote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Palmpasen stokjes, dat is juist heidens toch?
Althans volgens de grevo timmerman hier in het dorp. We vroegen of ie hout kon sponsoren voor de Palmpasen optocht naar het paasvuur. Foute vraag
De katholieke kerk, kan er wel om lachen. Alles doen wat God al dan niet verboden heeft en zondag alles opbiechtenquote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:17 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja revo's zullen dat niet doen, Katholieken wel. Die hebben er gewoon een kruis van gemaakt en klaar ben je. Net als de kerstboom, ook heidens. Gewoon adopteren en weer een volk bekeerd. Dat hadden de vroege christenen goed bekeken (en afgekeken van de Romeinen, wat ze zelf overigens ook waren dus logisch..)
En de protestante beweging ging daar dus tegenin..(en tegen nog wat zaken..)
Katholiek gebruik, voor sommigen staat dat gelijk aan heidens (heb er zo een, met z’n familie in de vriendenkring gehad, heel vriendelijk, met vaak een verbaasde blik als het buiten zijn wereldje kwam)quote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Palmpasen stokjes, dat is juist heidens toch?
Althans volgens de grevo timmerman hier in het dorp. We vroegen of ie hout kon sponsoren voor de Palmpasen optocht naar het paasvuur. Foute vraag
Ja joh, zo is de kerk rijk geworden he.. aflaatje hier, aflaatje daar.. kaching!!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De katholieke kerk, kan er wel om lachen. Alles doen wat God al dan niet verboden heeft en zondag alles opbiechten
Zo ver is Dordt toch niet? Ik woonde nog een paar dorpen verder dan jullie en ging ook naar de school in Dordrecht.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 20:57 schreef minilot het volgende:
Mweeeeh, ik wou dat er Montessori-onderwijs in mijn dorp of één van de omliggende dorpen was, maar er helemaal voor naar Dordrecht vind ik denk ik wat al te gortig.
Anne is lief jaquote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg AnneX jij was ook lief he? Ik heb een koelkastmagneet over, hebbeuh?
AnneX is heel liefquote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
En erna de kroeg inquote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De katholieke kerk, kan er wel om lachen. Alles doen wat God al dan niet verboden heeft en zondag alles opbiechten
Voor een basisschool? En Mini heeft geen rijbewijsquote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo ver is Dordt toch niet? Ik woonde nog een paar dorpen verder dan jullie en ging ook naar de school in Dordrecht.
De katholieke kerk is gewoon een anachronistisch relict uit de Middeleeuwen. Geef het een plaatsjequote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ja, geen rijbewijs is wel een ding dan.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 22:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Voor een basisschool? En Mini heeft geen rijbewijs
Als hullie het zeggen...quote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer plek is er niet.![]()
Vanaf je tiende met de trein? Alleen?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 22:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, geen rijbewijs is wel een ding dan.
Ik werd 's ochtends door mijn vader weggebracht. Hij werkte vlakbij. En 's middags werd ik door mijn moeder opgehaald. Toen er een meisje en jongen uit mijn dorp op school kwam gingen we carpoolen. Dat hield op toen mijn moeder hen sloeg![]()
Vanaf mijn tiende ging ik meestal met de trein naar huis.
Ik vond het in Dordt op school zitten ook wel lastig hoor. Bij kinderen spelen moest altijd van te voren worden afgesproken en was ivm file eigenlijk niet gewenst. Met kinderen uit mijn dorp spelen was ook lastig want dat kwam niet uit met schooltijden.
Ja. Mijn moeder ging toen studeren en kon me niet altijd ophalen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 22:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Vanaf je tiende met de trein? Alleen?
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 22:23 schreef AnneX het volgende:
[..]
Als hullie het zeggen...![]()
Merci voor het aanbod...doe alleen magneten van waar ik ben geweest.Dat is niet eens een koelkastSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer plek is er niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Wowquote:Op woensdag 28 augustus 2019 22:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja. Mijn moeder ging toen studeren en kon me niet altijd ophalen.
Nestquote:Op woensdag 28 augustus 2019 22:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat ook nog.
Het is een combi magnetron...![]()
Oh, doet het niet in koel blauw.![]()
Oh ik begreep dat ze de buurkinderen sloeg. Merkwaardige kijk op prioriteiten sowiesoquote:Op woensdag 28 augustus 2019 22:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh wacht, dit lees ik nu? Watquote:Op woensdag 28 augustus 2019 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ik begreep dat ze de buurkinderen sloeg. Merkwaardige kijk op prioriteiten sowieso
Wel bekende kinderen?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 22:38 schreef Sunnythesun het volgende:
Nou ja, mijn moeder moest werken én studeren, dus kon dat ook niet. Daar ben ik niet echt slechter van geworden of zo..
Maar ze sloeg er geen vreemde kinderen bij
Zijn ze nu dood?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 22:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vond het geen echt slaan trouwens. Die kinderen waren altijd aan het vechten en krijsen op de achterbank dus mijn moeder zwaaide bij een stoplicht ofzo met haar arm naar achteren om ze uit elkaar te halen. Toen gingen ze met een mishandelingsverhaal naar hun moeder.
Ik vind het wel grappig dat ik soms door dit topic leer wat wel en niet normaal is.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 22:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Iedere keer als jouw moeder naar voren komt zakt me weer de mond open van verbazing. Met tien jaar alleen met de treinen kindertjes meppen (al hebben mijn broer zus en ik ook regelmatig van die uitzwaaimeppen gehad)
Ik moet opeens denken aan een oudcollega, kinderen van 17 en 19 en als de moeder een weekje met vakantie ging moest hij eerder weg om te koken. En tot 2e klas middelbare bracht hij ze en haalde zij ze (10 min fietsen) 🙀quote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig dat ik soms door dit topic leer wat wel en niet normaal is.
Mijn punt was meer dat mijn ouders allebei een auto hadden en mijn dorp een treinstation zodat ik wel naar die school kon.
Dat hangt er vanaf wat je onder het huis uit gaan verstaat. Officieel op mijn 18e, zodra ik ging studeren. Ik heb vanaf mijn 13e ofzo spullen gespaard voor mijn uitzet. Elke verjaardag kreeg ik handdoeken, pannen, etc. Het was echt de bedoeling dat ik zo snel mogelijk weg zou gaan.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:13 schreef AnneX het volgende:
Zeg Lucky...wanneer ging jij eigenlijk het huis uit?
Toen je ging studeren?
Vanaf mijn 14-15e bestudeerde ik de kleine advertenties om geld te verdienen en het huis uit te gaan.
Dat duurde uiteindelijk tot 19e en toen ver weg om intern een in service opleiding te doen.
Dankzij vaders - de enige keer dat hij met mij naar school ging - naar de middelbare school.
Want moeder vond mulo genoeg voor een baantje.![]()
Daar werd ik maar ongelukkig van. En later: zie je wel...
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik moet opeens denken aan een oudcollega, kinderen van 17 en 19 en als de moeder een weekje met vakantie ging moest hij eerder weg om te koken. En tot 2e klas middelbare bracht hij ze en haalde zij ze (10 min fietsen) 🙀
Hmm hier gaat dochterlief sinds ze 11 is alleen met de metro naar school.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 22:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nu wel ja.. maar in begin was het dat natuurlijk niet en ze was toch vanaf de metro nog 3 kwartier onderweg met overstappen al.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:33 schreef AnneX het volgende:
@:Uhmmpie...met mobiel en alles is het toch wel vertrouwd reizen op bekend terrein?
Niet lang genoeg geloof ik. Maar er moet morgen weer gewerkt worden.quote:
Ik neem aan dat je de hint wel begrepen hebtquote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Niet lang genoeg geloof ik. Maar er moet morgen weer gewerkt worden.
Mijn roadtrip door Zeeland met een picknick naast de Oosterscheldekering bij Burgh-Haamstede was erg gezellig en tof en geslaagdDe dame kan erg prettig koken
Ze had het geheel goed voorbereid: stokbrood met twee soorten smeersels, briljante pompoensoep (nog warm), quiche, salade en apple crumble als toetje
Die aten we overigens in de auto want ze kreeg het koud
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat hangt er vanaf wat je onder het huis uit gaan verstaat. Officieel op mijn 18e, zodra ik ging studeren. Ik heb vanaf mijn 13e ofzo spullen gespaard voor mijn uitzet. Elke verjaardag kreeg ik handdoeken, pannen, etc. Het was echt de bedoeling dat ik zo snel mogelijk weg zou gaan.
Onofficieel heb ik meer dan de helft van de jaren tussen 15 en 18 niet thuis gewoond. Ik werd vaak op straat gezet en kon dan bij bekenden wonen. Meestal 2-5 maanden bij ouders van vrienden en een keer 9 maanden bij een oom en tante.
Heerlijk hoorquote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Niet lang genoeg geloof ik. Maar er moet morgen weer gewerkt worden.
Mijn roadtrip door Zeeland met een picknick naast de Oosterscheldekering bij Burgh-Haamstede was erg gezellig en tof en geslaagdDe dame kan erg prettig koken
Ze had het geheel goed voorbereid: stokbrood met twee soorten smeersels, briljante pompoensoep (nog warm), quiche, salade en apple crumble als toetje
Je hebt haar, galant als je bent, even lekker opgewarmd?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 23:50 schreef PdeHoog het volgende:
Hier eerder op de avond: hagelstenen en bomen om.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 04:53 schreef Kreator het volgende:
Onweer zo hard dat het huis letterlijk trilt en er overal alarm afgaat.. Schrok me kapot.
Handafdrukken op beslagen autoruiten enzulks. A la Titanic.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt haar, galant als je bent, even lekker opgewarmd?
Duhquote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt haar, galant als je bent, even lekker opgewarmd?
We zijn idd ff koffie gaan drinkenquote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de hint wel begrepen hebt![]()
![]()
Klopt, de motivatie is ook vooral dat we het op sociaal vlak wel knus zouden vinden als Günther met buurtgenootjes op school zou zitten en er is op zich een prima openbare school twee straten bij ons huis vandaan. Dordrecht is niet het andere eind van de wereld, maar wel drie kwartier fietsen over grote bruggen en langs autowegen en dat laat ik een kleutertje echt niet zelf doen. Gewoon al vroeg op eigen houtje naar en van school kunnen gaan is me heel wat waardquote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo ver is Dordt toch niet? Ik woonde nog een paar dorpen verder dan jullie en ging ook naar de school in Dordrecht.
Woah, schrikken ja, maar ook wel gaaf!quote:Op donderdag 29 augustus 2019 04:53 schreef Kreator het volgende:
Onweer zo hard dat het huis letterlijk trilt en er overal alarm afgaat.. Schrok me kapot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |