abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:31:18 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_189441566
hahaha, oh wat erg. Dertig dozen :')
disclaimer
pi_189442088
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:26 schreef Puala het volgende:
We hebben ook nog heel veel diaspullen gevonden en oude foto-/videocamera's. Mochten jullie liefhebbers zijn meld je dan even in DM :Y
Oude camera's is zeker vraag naar! Niet zomaar weggooien ;)
Geen vraag door mij overigens :+
pi_189442226
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 10:27 schreef Piles het volgende:

[..]

Oude camera's is zeker vraag naar! Niet zomaar weggooien ;)
Geen vraag door mij overigens :+
Ik ben inderdaad van plan ze te bewaren als ik geen liefhebber vind. Maar eerlijk gezegd heb ik weinig zin om er nu heel veel tijd in te steken en weg = weg.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:13:05 #204
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189443681
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 10:39 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad van plan ze te bewaren als ik geen liefhebber vind. Maar eerlijk gezegd heb ik weinig zin om er nu heel veel tijd in te steken en weg = weg.
Ff snel een topicje in FOT knutselen? Daar komt vast iemand op af dan!
Of een post in de SC: FOT / [FOT SC] #421 Weer of geen weer
pi_189444974
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:26 schreef Puala het volgende:
Overal in huis lagen nog boeken. We hebben in totaal een 30tal dozen volgestapeld. En echt elke kast die we open trokken bevatte boeken. Mijn partner was op een gegeven moment best gefrustreerd, want die vond het maar onzin dat ze dat achter hadden gelaten.

We hebben ook nog heel veel diaspullen gevonden en oude foto-/videocamera's. Mochten jullie liefhebbers zijn meld je dan even in DM :Y
Boeken heb ik, als het nog wat is, eventueel wel belang bij.
Ik kan ook wel iets regelen om ze te laten halen denk ik.
Is het goed als ik je een DM stuur morgen of vanavond?
pi_189445123
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:32 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Boeken heb ik, als het nog wat is, eventueel wel belang bij.
Ik kan ook wel iets regelen om ze te laten halen denk ik.
Is het goed als ik je een DM stuur morgen of vanavond?
Dat mag :Y Het is wel zo dat ik ze ook op een andere plek heb aangeboden en weg is wel weg.
pi_189451021
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 10:39 schreef Puala het volgende:

[..]

Gewoon op marktplaats zetten.
pi_189469101
Er staat een regenpijp in de woonkamer. Wtf 😂
pi_189469566
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:36 schreef Puala het volgende:
Inpandige hwa? Ergens weggewerkt?
pi_189469917
Ben benieuwd wat je er van gaat maken. Komt vast helemaal goed ^O^
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 22:15:14 #211
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189473261
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:36 schreef Puala het volgende:
Je hebt natuurlijk wel veel plat dak; vind het niet gek dat er dan ergens een inpandige hwa zit :)
pi_189476945
De achtergevel van het huis lag voorheen een meter of 1,5 naar binnen. De vorige bewoners hebben hier een serre aangebouwd. Maar blijkbaar hebben ze geen reden gezien om een andere oplossing voor de regenpijp te bedenken. Ook hebben ze 6 jaar geleden het platte dak vervangen en toen het niet aangepast. En ze hebben 4 jaar geleden het andere dak vervangen en ook daar niets voor aangepast.

Beetje jammer :@ Ik ga wel kijken of het ons lukt om het te verplaatsen, want hij zit voor ons echt heel erg in de weg. En het maakt best veel lawaai nu de koof weg is.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 07:24:52 #213
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_189477050
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 07:03 schreef Puala het volgende:
De achtergevel van het huis lag voorheen een meter of 1,5 naar binnen. De vorige bewoners hebben hier een serre aangebouwd. Maar blijkbaar hebben ze geen reden gezien om een andere oplossing voor de regenpijp te bedenken. Ook hebben ze 6 jaar geleden het platte dak vervangen en toen het niet aangepast. En ze hebben 4 jaar geleden het andere dak vervangen en ook daar niets voor aangepast.

Beetje jammer :@ Ik ga wel kijken of het ons lukt om het te verplaatsen, want hij zit voor ons echt heel erg in de weg. En het maakt best veel lawaai nu de koof weg is.

Inpakken in glaswol scheelt al een hoop
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_189477085
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 07:24 schreef lipje het volgende:

[..]

Inpakken in glaswol scheelt al een hoop
Dat kan, maar er komt daar een deur :P
pi_189477131
Alles wat er uit aan muren en deuren uit moest moest is er uit in dit deel van het huis:

Hier komen uiteindelijk 3 slaapkamers en een inloopkast. Gister wat gemeten en het lijkt allemaal prima te gaan passen. Onze slaapkamer gaat 3,5x3,4 worden. De inloopkast 3,5 bij 1,7. En de andere 2 slaapkamers een 3,1 bij 2,5. Volgens mij allemaal prima kamers. Niet bizar groot, maar dat wisten we al :)

Als je trouwens een regenpijp in huis hebt moet je die wel afschermen als je er spotjes onder maakt (!!) :')

Dit komt er op uit. De bovenste regenpijp is vrij gemakkelijk om te leggen naar de andere kant van het huis. Maar de afvoer van het platte dak natuurlijk niet. Misschien dat ik die ipv door het huis langs het huis kan leiden, want het zit wel in de weg.

En ik heb al een stukje woonkamervloer er uitgehaald. Ging verrassend makkelijk :D Maar dit deel is er later ingelegd, dus zegt helaas niets over de rest van het huis.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 08:55:56 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189477583
Ai, da's wel heel irritant van die regenpijp! :o Er is vast op een creatieve manier van alles mee te verzinnen, maar als dat niet in jullie plannen past dan moet je idd naar een werkend alternatief.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 09:02:34 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_189477642
Dat wordt al een fraaie bouwput :9

Gaan jullie het allemaal lichter maken ook straks? Qua houtwerk en dergelijke? Het oogt allemaal zó donker nu :o
disclaimer
pi_189480218
die constante drang om te moeten plassen bij het horen van de regenpijp.
Hooray for boobies!
pi_189480235
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 07:37 schreef Puala het volgende:
Alles wat er uit aan muren en deuren uit moest moest is er uit in dit deel van het huis:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hier komen uiteindelijk 3 slaapkamers en een inloopkast. Gister wat gemeten en het lijkt allemaal prima te gaan passen. Onze slaapkamer gaat 3,5x3,4 worden. De inloopkast 3,5 bij 1,7. En de andere 2 slaapkamers een 3,1 bij 2,5. Volgens mij allemaal prima kamers. Niet bizar groot, maar dat wisten we al :)

[ afbeelding ]
Als je trouwens een regenpijp in huis hebt moet je die wel afschermen als je er spotjes onder maakt (!!) :')

[ afbeelding ]

Dit komt er op uit. De bovenste regenpijp is vrij gemakkelijk om te leggen naar de andere kant van het huis. Maar de afvoer van het platte dak natuurlijk niet. Misschien dat ik die ipv door het huis langs het huis kan leiden, want het zit wel in de weg.

[ afbeelding ]

En ik heb al een stukje woonkamervloer er uitgehaald. Ging verrassend makkelijk :D Maar dit deel is er later ingelegd, dus zegt helaas niets over de rest van het huis.
topperrrrrr ^O^
Hooray for boobies!
pi_189482004
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 08:55 schreef BE het volgende:
Ai, da's wel heel irritant van die regenpijp! :o Er is vast op een creatieve manier van alles mee te verzinnen, maar als dat niet in jullie plannen past dan moet je idd naar een werkend alternatief.
Ik hoop dat we de regenpijp van het platte dak via buitenkant naar de hoek kunnen leiden en dan daar op het riool kunnen aansluiten. De andere 2 gaan we op regentonnen aansluiten, omdat ik dat fijner vind voor de natuur en onze tuin O+

quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 09:02 schreef SQ het volgende:
Dat wordt al een fraaie bouwput :9

Gaan jullie het allemaal lichter maken ook straks? Qua houtwerk en dergelijke? Het oogt allemaal zó donker nu :o
Waarom denk jij dat ik gister naar verf vroeg ;) De balken in het plafond worden wit, alle muren ook en de kozijnen blijven wel zwart. En de koepels zijn nu mat door ouderdom, daar hopen we ook nieuwe in te gaan zetten.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 14:55:49 #221
132767 lipje
pi_189482409
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 07:30 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat kan, maar er komt daar een deur :P
Kijk eens naar het Pluvia hemelwaterafvoersysteem van ik meen Geberit. Die bouwt een druk op je afvoerbuis en kan met kleinere leidingen af (50 vs 75 of 80mm). Deze zijn makkelijker te verslepen ;)
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_189482784
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 14:55 schreef lipje het volgende:

[..]

Kijk eens naar het Pluvia hemelwaterafvoersysteem van ik meen Geberit. Die bouwt een druk op je afvoerbuis en kan met kleinere leidingen af (50 vs 75 of 80mm). Deze zijn makkelijker te verslepen ;)
Goeie tip, ga ik zeker naar kijken ^O^
pi_189490834
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!! Gaaf nu al om die sloop foto's te zien :D
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 06:29:26 #224
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189493699
Veroorzaakt zo'n hwa binnenshuis niet voor een koude brug ? Kan mij voorstellen dat zoiets ontzettend condenseert.
pi_189493762
Gefeliciteerd met de nieuwe woning Puala, veel klusplezier (En zo nu en dan frustratie) :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_189510926
Waar op het dak zit de hwa precies? Kun je het niet anders oplossen? Zeker als je er vanwege de lichtkoepels toch een dakdekker bij hebt..
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 08:17:19 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189511187
Yes, het slopen is begonnen! Heerlijk, ik hou van slopen O+ .
Resistance is futile.
pi_189511818
Leuk huis!

Tvp dus :P
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:57:06 #229
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189517841
Hard gewerkt al! De slaapkamers zijn straks toch prima, al luxe dat je straks een inloopkast hebt ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_189531435
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:54 schreef belle1608 het volgende:
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!! Gaaf nu al om die sloop foto's te zien :D
Dankjewel O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 06:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Veroorzaakt zo'n hwa binnenshuis niet voor een koude brug ? Kan mij voorstellen dat zoiets ontzettend condenseert.
Niet bewust gevonden, maar hij zit op een plek waar een deur moet komen dus kan sowieso niet blijven

Die zwarte plaat = toekomstige deur, rechts direct naast de deur zit de pijp.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 06:51 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Gefeliciteerd met de nieuwe woning Puala, veel klusplezier (En zo nu en dan frustratie) :)
Dankjewel O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 07:32 schreef tux87 het volgende:
Waar op het dak zit de hwa precies? Kun je het niet anders oplossen? Zeker als je er vanwege de lichtkoepels toch een dakdekker bij hebt..
Op de hoek van plat naar schuin dak. Best onhandig

Fototje van boven.
De pijp van het schuine dak komt uit op het platte dak en het platte loopt daar weg. En aan de andere kant van het 20meter lange deel nog een x. Maar wat je niet ziet op deze foto is dat naast het dak een serre zit en die heeft ook een regenpijp. Dus als het lukt om de regenpijp van het schuine dak naar rechts te krijgen en uiteindelijk het platte dak uit te laten komen op de serre. Dan ben ik er. Maar mijn zwager klimt er volgende week ff heen en gaat dan kijken :)

quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 08:17 schreef Seven. het volgende:
Yes, het slopen is begonnen! Heerlijk, ik hou van slopen O+ .
Ik hou ook van slopen O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 17:57 schreef monsterd. het volgende:
Hard gewerkt al! De slaapkamers zijn straks toch prima, al luxe dat je straks een inloopkast hebt ^O^
Yes, inloopkast is wel een must. Wij kunnen met onze slaapritmes geen kast op de slaapkamer hebben. Dus het moest een creatieve oplossing worden :)
pi_189531712
Afgelopen 2 dagen was het feest. Vandaag trouwens ook, maar dan omdat ik lichamelijk even bij moet komen :D :') :@ Ik was 2 dagen vrij en ben eerst rustig begonnen..

Eerst maar eens de vloerbedekking er uit

En toen begonnen met een stukje vloer

Dat zat goed vast. Dus apparatuur gehuurd, dag later daarmee gaan beesten. Dus maar tijdelijk aan een ander leuk klusje begonnen :7

Toen maar alles opgeruimd, geveegd en klaargezet voor de volgende dag. Want dan zou ik hulptroepen hebben :D

Tussendoor nog even de lampen in de tuin aan de gang gekregen

Op naar zaterdag! *O*
pi_189531962
Zaterdag met een paar man lekker geknald :D

Mijn partner begon aan een muurtje

En ik aan een stukje vloer

Mijn zwager heeft gezorgd dat de stroom veilig was en heeft wat tijdelijke stopcontacten aangesloten. En de waterleiding/gasleiding afgedopt. En na het sloopwerk heeft hij weer wat nieuwe stukjes waterleiding gelegd zodat we nog wel naar het toilet kunnen en handen kunnen wassen.

En toen zijn we aan het minst leuke klusje van de dag begonnen. De kruipruimte leeghalen. Mijn zwager en ik beide er in en mijn partner de boel aanpakken en sjouwen. We hadden vrij snel de meeste zaken er uit gesloopt.

Met als resultaat deze berg. En dan hebben we pas 1 kruipruimte gehad. De andere staat voor volgend weekend op de planning -O-

Ondertussen hield deze chef toezicht :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

En toen was het tijd voor herrie, grof geweld en beuken *O*

We vonden ook nog een gat? :?

En uiteindelijk zijn we tot hier gekomen. We kregen een eindtijd na een pittige discussie met de buurman. Dus verder ging niet. Lichamelijk trouwens ook niet ;)

De deuropening links op de foto gaat dicht en dan moet hier uiteindelijk het bankstel komen. Zien jullie het al voor je? Ik niet _O- De hoogte vind ik wel heel tof en gaaf, maar hoe hier dan uiteindelijk de woonkamer moet komen weer ik zo 123 niet.

En hier moet dan uiteindelijk de keuken komen. Hele toffe ruimte, hij voelt ook echt heel fijn. Ik hoop dat de keuken dat ook gaat worden straks. We zijn bij de overburen geweest en die hebben een hoekkeuken en tegen de muur op de 1e foto de eettafel staan. Ik ben heel benieuwd hoe ons plan gaat uitpakken.

En dit is dan het eindresultaat van 2 dagen en 3 avonden slopen *;
pi_189531982

En terwijl ik op invoer druk komt deze foto binnen. De keuken is nu helemaal weg :D
  zondag 20 oktober 2019 @ 15:51:26 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189532007
Wow, goed bezig zeg, jullie gaan er vast een eigentijds en heel erg tof huis van maken _O_

Is die buurman een ouwe/jonge zeur of was het een redelijk verhaal?
Als een zwaar verouderde woning opgeknapt moet worden heb je even last, ik snap nooit zo goed hoe mensen dat meteen als overlast kunnen ervaren, matig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189532170
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:51 schreef Molo het volgende:
Wow, goed bezig zeg, jullie gaan er vast een eigentijds en heel erg tof huis van maken _O_

Is die buurman een ouwe/jonge zeur of was het een redelijk verhaal?
Als een zwaar verouderde woning opgeknapt moet worden heb je even last, ik snap nooit zo goed hoe mensen dat meteen als overlast kunnen ervaren, matig
De buurman stond vrijdag ineens in het huis en nodigde zichzelf uit om te kijken. Toen vroeg hij naar de planning en de herrie. Was allemaal geen punt en kon prima. Als het vervelend was gingen ze wel weg of uit eten.

En zaterdag om half 7 stond hij ineens weer in huis en te schreeuwen dat we moesten stoppen. En dat we geluk hadden dat hij geen bezoek had, want anders had hij om 5u al de stekker er uit getrokken. En dat ik een probleem had als ik langer door ging, want hij wilde rustig een wijntje kunnen drinken op zaterdagavond.

Was weinig mee te beginnen. Heb aangegeven dat het vervelend is voor hem, maar dat we spullen hebben gehuurd en echt even doorgingen. Uiteindelijk afgesproken half9 te stoppen en netjes gedaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189532183
_O_
Hooray for boobies!
  zondag 20 oktober 2019 @ 16:18:53 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189532393
Wat een droplul, fijn als dat je buurman is zeg... Tientje geven zodat hij zijn bek houdt en de dwingende tip geven zijn wijntje in de plaatselijke kroeg te nuttigen? :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189532440
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 16:18 schreef Molo het volgende:
Wat een droplul, fijn als dat je buurman is zeg... Tientje geven zodat hij zijn bek houdt en de dwingende tip geven zijn wijntje in de plaatselijke kroeg te nuttigen? :')
Mijn partner en zijn vrouw kunnen prima samen praten. Komt wel goed. We moeten gewoon even wennen aan elkaar. En zij vooral aan het feit dat er na een bejaard koppel en 2 jaar leegstand nu een jong koppel de boel op stelten zet.

SPOILER
pi_189533231
Intimidatie... Een zwaktebod. Jammer dat geeft een lekkere start aan de relatie.

Super bezig _O_
Laat die handjes wapperen!
pi_189533470
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 16:18 schreef Molo het volgende:
Nou ja, zo raar is zijn klacht toch niet? Iedereen wordt op den duur gek van lawaai.

Wij zijn voor de verbouwing zelf even bij de buren langsgegaan om te vertellen wat de planning was. Ik heb ook mijn telefoonnummer gegeven zodat ze me altijd konden bereiken als er iets was. Communicatie is gewoon belangrijk.

Ontopic: lekker bezig! En waarom ligt er toch altijd zoveel troep in kruipruimtes? :(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189535301
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 16:04 schreef Puala het volgende:

[..]

De buurman stond vrijdag ineens in het huis en nodigde zichzelf uit om te kijken. Toen vroeg hij naar de planning en de herrie. Was allemaal geen punt en kon prima. Als het vervelend was gingen ze wel weg of uit eten.

En zaterdag om half 7 stond hij ineens weer in huis en te schreeuwen dat we moesten stoppen. En dat we geluk hadden dat hij geen bezoek had, want anders had hij om 5u al de stekker er uit getrokken. En dat ik een probleem had als ik langer door ging, want hij wilde rustig een wijntje kunnen drinken op zaterdagavond.

Was weinig mee te beginnen. Heb aangegeven dat het vervelend is voor hem, maar dat we spullen hebben gehuurd en echt even doorgingen. Uiteindelijk afgesproken half9 te stoppen en netjes gedaan.

SPOILER
😂 Zielig, als je je zo druk maakt...

Onze buurvrouw (toen 91) belde ooit de politie omdat wij aan het schuren waren... Op vrijdagmiddag... Helaas voor haar vond de politie haar reden, de dominee komt zo, niet goed genoeg om langs te komen. Dat hoorden we later van een buurman, een politieagent.
pi_189535534
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, zo raar is zijn klacht toch niet? Iedereen wordt op den duur gek van lawaai.

Wij zijn voor de verbouwing zelf even bij de buren langsgegaan om te vertellen wat de planning was. Ik heb ook mijn telefoonnummer gegeven zodat ze me altijd konden bereiken als er iets was. Communicatie is gewoon belangrijk.

Ontopic: lekker bezig! En waarom ligt er toch altijd zoveel troep in kruipruimtes? :(
Ik begrijp zijn klacht deels. Hij heeft een dag van tevoren gehoord dat het herrie zou worden. Alleen was het op dat moment totaal geen issue en een dag later na 5 uur herrie ineens wel. En we hebben van tevoren netjes kennis gemaakt, een rondleiding gekregen in hun huis, meerdere keren een praatje gemaakt, mijn partner is er zelfs van de week een bakkie koffie wezen drinken. Het is niet alsof we als nieuwe bewoners schijt hebben gehad aan alles.

Waarbij ik echt begrijp dat 5 uur in bonkende herrie zitten niet tof is, maar dit is ook wel weer een ander uiterste. Het ging ook vooral om de toon die de muziek maakte. Als hij gewoon binnen was gestapt met "joh je hebt gister aangekondigd dat het herrie zou worden, maar het valt ons toch wel tegen hoeveel last we er van hebben. Kunnen we samen een oplossing bedenken" dan hadden we een heel ander gesprek gehad ;)
pi_189535584
Maar, laten we het over het geweldige huis of het prachtige sloopwerk hebben. Die buurman heeft genoeg aandacht gehad ;) Ik heb zin in komende week *O*

Dinsdag gaan we een badkamer tekenen bij een bedrijf. Ben heel benieuwd of we er uit gaan komen en of we al een bestelling gaan plaatsen. Is iemand die we via via hebben en erg goed schijnt te zijn. Onze kennis die de badkamer komt plaatsen werkt veel met ze samen.

En woensdag komt er iemand voor isolatiemogelijkheden kijken. We willen graag informatie over spouwmuur, vloer en glas isolatie.

En vrijdag komt er iemand voor de vloerverwarming kijken. De partij die vorige week zou komen is niet op komen dagen -O- Gelukkig op mijn vrije dag, want op een werkdag had ik daar behoorlijk van gebaald. Nu ook, maar toch anders.
  zondag 20 oktober 2019 @ 19:39:01 #244
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189535632
Wat een werk hebben jullie verzet zeg. Ik zou persoonlijk de buurman lekker laten zeuren. Zo te horen houden jullie het netjes. Als hij het tempo ophoudt terwijl jullie binnen normale tijden houden, dan duurt het toch alleen maar langer. Zit hij nog veel langer in zijn “overlast”. Goed dat jullie hem in ieder geval vriendelijk benaderen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 20 oktober 2019 @ 19:40:00 #245
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189535652
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2019 19:36 schreef Puala het volgende:
Maar, laten we het over het geweldige huis of het prachtige sloopwerk hebben. Die buurman heeft genoeg aandacht gehad ;) Ik heb zin in komende week *O*

Dinsdag gaan we een badkamer tekenen bij een bedrijf. Ben heel benieuwd of we er uit gaan komen en of we al een bestelling gaan plaatsen. Is iemand die we via via hebben en erg goed schijnt te zijn. Onze kennis die de badkamer komt plaatsen werkt veel met ze samen.

En woensdag komt er iemand voor isolatiemogelijkheden kijken. We willen graag informatie over spouwmuur, vloer en glas isolatie.

En vrijdag komt er iemand voor de vloerverwarming kijken. De partij die vorige week zou komen is niet op komen dagen -O- Gelukkig op mijn vrije dag, want op een werkdag had ik daar behoorlijk van gebaald. Nu ook, maar toch anders.
Jammer van de laatste tegenvaller, maar wel leuke dingen om naar uit te kijken ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_189535836
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 19:33 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik begrijp zijn klacht deels. Hij heeft een dag van tevoren gehoord dat het herrie zou worden. Alleen was het op dat moment totaal geen issue en een dag later na 5 uur herrie ineens wel. En we hebben van tevoren netjes kennis gemaakt, een rondleiding gekregen in hun huis, meerdere keren een praatje gemaakt, mijn partner is er zelfs van de week een bakkie koffie wezen drinken. Het is niet alsof we als nieuwe bewoners schijt hebben gehad aan alles.

Waarbij ik echt begrijp dat 5 uur in bonkende herrie zitten niet tof is, maar dit is ook wel weer een ander uiterste. Het ging ook vooral om de toon die de muziek maakte. Als hij gewoon binnen was gestapt met "joh je hebt gister aangekondigd dat het herrie zou worden, maar het valt ons toch wel tegen hoeveel last we er van hebben. Kunnen we samen een oplossing bedenken" dan hadden we een heel ander gesprek gehad ;)
Ik stel me zo voor dat-ie zich 5 uur lang heeft zitten opvreten en alles er ineens uitkwam. Maar je hebt volkomen gelijk: intimidatie is nooit oké en het had echt anders gekund.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 20 oktober 2019 @ 19:59:36 #247
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189536085
Goed bezig!

Ben benieuwd hoe hij het vindt dat je van plan bent om de hele week elke avond tot 21 uur door te gaan :X daar zou ik als buurvrouw namelijk wel iets van vinden, maar goed, ik heb dan ook een klein kindje...

Genoeg over de buurman though: heb je al ideeën voor je badkamer?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 20 oktober 2019 @ 20:11:33 #248
132767 lipje
pi_189536370
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 19:33 schreef Puala het volgende:

[..]

mooie voortgang ^O^

En voor zeurende buren: geef ze de kans om mee te helpen. Hoe eerder het sloopwerk klaar is hoe minder last hij heeft ;)
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
pi_189536628
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 19:59 schreef Tink89 het volgende:
Genoeg over de buurman though: heb je al ideeën voor je badkamer?
Ja en nee :D Ik heb heel veel pinterest plaatjes die ik mooi vind, maar ik vind het lastig te bepalen hoe ze uitpakken in een badkamer van 210 hoog.
pi_189536913
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:09 schreef Puala het volgende:

[..]

Dankjewel O+
[..]

Niet bewust gevonden, maar hij zit op een plek waar een deur moet komen dus kan sowieso niet blijven

[ afbeelding ]
Die zwarte plaat = toekomstige deur, rechts direct naast de deur zit de pijp.
[..]

Dankjewel O+
[..]

Op de hoek van plat naar schuin dak. Best onhandig
[ afbeelding ]

Fototje van boven.
De pijp van het schuine dak komt uit op het platte dak en het platte loopt daar weg. En aan de andere kant van het 20meter lange deel nog een x. Maar wat je niet ziet op deze foto is dat naast het dak een serre zit en die heeft ook een regenpijp. Dus als het lukt om de regenpijp van het schuine dak naar rechts te krijgen en uiteindelijk het platte dak uit te laten komen op de serre. Dan ben ik er. Maar mijn zwager klimt er volgende week ff heen en gaat dan kijken :)
[..]

Ik hou ook van slopen O+
[..]

Yes, inloopkast is wel een must. Wij kunnen met onze slaapritmes geen kast op de slaapkamer hebben. Dus het moest een creatieve oplossing worden :)
Het serredak zit er eigenlijk rechts naast dus? Zou je een stadsuitloop kunnen maken die uitkomt op het serredak en dan de inpandige hwa dicht maken? Kan op de foto niet ziet hoe dat uitkomt qua hoogte. Als de hoogte er is is dat eigenlijk een simpele fix met niet al teveel kosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')