Hoe groot is je perceel?quote:Op vrijdag 27 september 2019 21:20 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik ookMaar als ik dat zou willen had ik niet zo'n groot perceel gekocht
De vierkanten of de laatste twee van hout. De eerste vind ik te basaal, de tweede niet zo mooi. De derde is wel mooi maar misschien beter passend in een iets ouder huis.quote:Op zaterdag 28 september 2019 18:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het mooiste was ik heb gezien bij kennissen was een zelf ontworpen stalen balustrade (zwart). Je kunt er allerlei kanten mee op. Hout is ook mooi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar met mijn touwen ben ik nog steeds heel content (en het was een echte budgetoplossing). Je kunt in plaats van touw ook een net doen.
Het gaat een combi worden van industrieel met botanisch denk ik. Maar ik vind het heel moeilijk om hier keuzes in te maken. Zoiets groeit in mijn hoofd en kost wat tijd, dus gaandeweg de verbouwing gaat het denk ik wel komen..quote:Op zaterdag 28 september 2019 19:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb geen idee wat voor visie Puala heeft voor het huis. Dat lijkt me heel bepalend voor wat voor soort balustrade past.
Ik ben fan van de laurierkers, ook al bloeiden die van mij niet of nauwelijks. Ze zijn oersterk en altijd groen. Solitair zijn ze misschien niet heel spannend, maar ze voorkomen wel dat je tuin een dorre bende wordt in het najaar en je hebt er weinig werk aan (behalve dan het snoeien).quote:Op donderdag 3 oktober 2019 00:12 schreef yinu het volgende:
Wat een heerlijk huis! Ik houd echt van jaren 70 huizen <3
Die laurierkers is inderdaad niet bepaald een spannende heester maar ze zijn al wel mooi volwassen. En je kunt ze ook tot een soort boompje snoeien door de onderste takken te verwijderen. Dan komt de stam in 't zicht en wordt het wat luchtiger. Ze bloeien best leuk in april/mei (zeker als vrijstaande struik) en zijn dan superpopulair bij de bijtjes en de vlinders, maar bovendien hebben ze een soort van honingklieren op hun bladeren waardoor het hele jaar door nectar afscheiden. Hier een lofzang op de laurierkers.
Je mag er 1 komen halen als je wilt 😋quote:Op donderdag 3 oktober 2019 09:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben fan van de laurierkers, ook al bloeiden die van mij niet of nauwelijks. Ze zijn oersterk en altijd groen. Solitair zijn ze misschien niet heel spannend, maar ze voorkomen wel dat je tuin een dorre bende wordt in het najaar en je hebt er weinig werk aan (behalve dan het snoeien).
Het is ook een leuk huisquote:Op zaterdag 5 oktober 2019 23:35 schreef MacDweal het volgende:
Leuk huis heeft een hoop mogelijkheden. Maar ik heb dan ook een zwak voor (semi)bungalows.
Ja hoor, maar ik denk dat het altijd overal iets is. Helemaal ideaal zou een hutje op de hei zijn, maar dat is niet haalbaarquote:Heb je nog gekeken naar de omgeving kwa mogelijke overlast. Één van je buren is een basisschool en een spoorlijn op steenworp afstand.
De luchtverwarming gaat er uit, nieuwe CVketel er in en vloerverwarming.quote:Zit er in je budget nog enige ruimte voor verduurzaming? Luchtverwarming is in Nederland niet echt gebruikelijk. Ga je hier nog wat aan doen of ga je het "comfort" hier van ervaren.
Dat snap ik welquote:Op zondag 6 oktober 2019 13:03 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ben opgegroeid met hete luchtverwarming ik vond het fijne warmte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit was onze houten verdiepingsvloer. Op de begane grond liggen de lewisplaten op een stalen constructie met 'broodjes' ertussen. Dat zie je hier goed:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Vloer eruit, dan eerst de wanden (of tenminste de grondbalken, evt ook het frame) erin, anders weet je niet meer waar je straks nog kan boren en je wil niet per ongeluk in je vloerverwarmingsbuizen borenquote:Op maandag 7 oktober 2019 20:36 schreef Puala het volgende:
Oke, ik ben aan het puzzelen met de planning. Maar er zijn een paar dingen waar ik nog niet uit kom.. help?![]()
De vloer moet er uit en er komt vloerverwarming terug met een cementvloer waar we op willen gaan leven. Maar, wat is de volgorde?
Vloer er uit, wanden er in, vloerverwarming, vloer storten? Deze voelt onlogisch met wanden eerst en vloerverwarming dan daarna.
Vloer er uit, vloerverwarming, vloer er in storten, wanden er in? Maar hoe zet je dan je wanden vast? Hier in huis staat alles aan vloer + plafond vast, dat kan niet als er slangen in de vloer liggen.
Of hoe dan? De vloerenboeren die ik op het oog heb reageren heel slecht op het maken van een afspraakEn dit is echt het pijnpunt in de planning tot nu toe, want ik heb gewoon geen idee.
Morgenquote:Op zondag 13 oktober 2019 11:36 schreef Angelfrouk het volgende:
Wanneer krijgen julie de sleutel? Ik heb het even gemist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 41% gewijzigd door Puala op 13-10-2019 17:02:07 ]
Vandaag dan toch?quote:Op maandag 14 oktober 2019 11:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Spannend morgen hopelijk red je het om er op tijd bij te zijn.
quote:
Hoera! Gefeliciteerdquote:
Eerst sloopfoto’squote:Op maandag 14 oktober 2019 19:09 schreef lipje het volgende:
Laat die klusfoto’s maar komen![]()
En gefeliciteerd natuurlijk
Alstublieftquote:
quote:
quote:
Dankjulliewelquote:Op maandag 14 oktober 2019 19:09 schreef lipje het volgende:
Laat die klusfoto’s maar komen![]()
En gefeliciteerd natuurlijk
Ow, was het toch een draagmuur?quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:42 schreef lipje het volgende:
[..]
Alstublieft
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een aangename verrassing toen mijn zusje aan wat knopjes ging draaien![]()
![]()
quote:Op maandag 14 oktober 2019 22:52 schreef Puala het volgende:
Zo, even een paar uurtjes bezig geweest
NiceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En een aangename verrassing toen mijn zusje aan wat knopjes ging draaien![]()
[ afbeelding ]Hooray for boobies!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |