Vloggers is niks mis mee. Met misleiding wel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 15:34 schreef VeX- het volgende:
Gewoon al die accounts in een klap opheffen. De wereld is denk ik een betere plek zonder 'vloggers'. Je mist er niks aan.
Sommige maken wel interessante filmpjes maar de echte zogenaamde influencers mag men meteen bannen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 15:34 schreef VeX- het volgende:
Gewoon al die accounts in een klap opheffen. De wereld is denk ik een betere plek zonder 'vloggers'. Je mist er niks aan.
Ik vind jouw Noord Koreaanse denkbeelden wel iets erger dan het fenomeen vlogger.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 15:34 schreef VeX- het volgende:
Of die Youtubers....Pewdiepie was onlangs nog in het nieuws nadat zijn 100.000.000ste subscriber zich had aangemeld. Ongelofelijk...100.000.000 mensen die gaan zitten kijken hoe een of andere gare Zweed zit te gamen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 15:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sommige maken wel interessante filmpjes maar de echte zogenaamde influencers mag men meteen bannen.
Want met 1,5 miljard kijken naar 22 mensen die voetbal spelen is heel wat anders?quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 16:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Of die Youtubers....Pewdiepie was onlangs nog in het nieuws nadat zijn 100.000.000ste subscriber zich had aangemeld. Ongelofelijk...100.000.000 mensen die gaan zitten kijken hoe een of andere gare Zweed zit te gamen.
Waar slaat dat onderscheid tussen Instagram en YT nou weer op...quote:De nieuwe Mediawet zal niet voor filmpjes op Instagram gelden.
Ongelofelijk is dat he... De wereld is bevolkt met schapen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 16:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Of die Youtubers....Pewdiepie was onlangs nog in het nieuws nadat zijn 100.000.000ste subscriber zich had aangemeld. Ongelofelijk...100.000.000 mensen die gaan zitten kijken hoe een of andere gare Zweed zit te gamen.
Ja, 1,5 miljard mensen die naar voetbal, oftewel volksvermaak nr1 in de wereld, zitten te kijken is inderdaad heel wat anders dan kijken naar een Zweeds jochie die op zijn zolderkamer tegen zijn computerscherm zit te schreeuwen, ik mag toch hopen dat je dat verschil zelf ook ziet?quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 16:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Want met 1,5 miljard kijken naar 22 mensen die voetbal spelen is heel wat anders?
Een beetje minder ouderwets mag best. Er is idd heel veel inhoudsloze troep op YT, maar ook echt heel erg veel goed in elkaar zittende, inhoudelijke content.
Waar voorheen iedereen samen studio sport zat te kijken zitten de kinderen naar andere kinderen te kijken die gamen. Welkom in 2019.
Nee, want gaming is tegenwoordig net zo goed een miljardenindustrie en qua "fans" zeker vergelijkbaar met voetbal.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 17:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, 1,5 miljard mensen die naar voetbal, oftewel volksvermaak nr1 in de wereld, zitten te kijken is inderdaad heel wat anders dan kijken naar een Zweeds jochie die op zijn zolderkamer tegen zijn computerscherm zit te schreeuwen, ik mag toch hopen dat je dat verschil zelf ook ziet?
Sinds de wsj hetze tegen hem is hij een stuk opgegroeid, en heeft hij aan miljoenen kinderen belangrijke lessen geleerd; onderzoek meerdere bronnen en kijk naar waar het geld verdient wordt voordat je oordeelt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 17:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, want gaming is tegenwoordig net zo goed een miljardenindustrie en qua "fans" zeker vergelijkbaar met voetbal.
En dat je hem zo wegzet getuigt niet dat je ook maar 1 minuut gekeken hebt van pewds, want zo enorm beperkt is het echt niet.
Ik heb zelf ook niet zoveel met hem persoonlijk, maar ik snap wel wat kinderen er leuk aan vinden. Hij doet iets dat ze leuk vinden, wat ze zelf ook kunnen doen (dus niet een wk finale spelen) en hij maakt er leuke grappige content omheen.
En dat scoort, want er zijn nog 1093747 duizend streamers die heel goed bekeken worden.
Er gaat toch een stuk meer geld om in de game industrie, mn beste.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 17:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, 1,5 miljard mensen die naar voetbal, oftewel volksvermaak nr1 in de wereld, zitten te kijken is inderdaad heel wat anders dan kijken naar een Zweeds jochie die op zijn zolderkamer tegen zijn computerscherm zit te schreeuwen, ik mag toch hopen dat je dat verschil zelf ook ziet?
leuke vergelijking met voetballen wat in mijn optiek ook inhoudsloze troep is.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 16:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Want met 1,5 miljard kijken naar 22 mensen die voetbal spelen is heel wat anders?
Een beetje minder ouderwets mag best. Er is idd heel veel inhoudsloze troep op YT, maar ook echt heel erg veel goed in elkaar zittende, inhoudelijke content.
Ze kunnen wel degelijk wat. Dat is een grote groep jongeren aanspreken en daarmee (veel) geld verdienen. Dat kan niet iedereen. En het is hoe je het ook bekijkt hun goed recht.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 17:14 schreef Cockwhale het volgende:
Fuck vloggers man, kuthype.
Mensen die niks kunnen, behalve zichzelf filmen en bullshit praten over producten
Enkelen die daadwerkelijk skills op bepaalde gebieden laten zien en dat filmen, maar het gros zijn narcisten die aandacht zoeken en lui rijk willen worden. En dan al de mensen die er naar kijken alsof ze een halfgod aanschouwen. Die zijn nog erger. Volgers
Op de een of andere manier moet er qua doelgroep een natuurlijke transformatie plaatsvinden naar de wat rijpere kijker. Ook zij houden zich ermee bezig, zie bijvoorbeeld deze site van Libelle --> https://www.libelletv.nl/vlogger/quote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:33 schreef Craptacular het volgende:
En hoe gaat dat als die vloggers ouder worden, want ze verdienen aan de jeugd. Die anna nooshin zal op haar 40ste ook de tiener niet meer aanspreken.
Alsof het 100 miljoen unieke accounts zijnquote:Op dinsdag 27 augustus 2019 16:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik game liever zelf, naar iemand gaan zitten kijken die zit te gamen vind it totaal niet interessant.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:31 schreef Syd het volgende:
[..]
Alsof het 100 miljoen unieke accounts zijnals je naar zn gemiddelde views kijkt zijn het maar naar schatting max 10miljoen unieke viewers die ook daadwerkelijk kijken.
En waarom is kijken naar iemand die gamed erger dan iemand die kijkt naar mensen die voetballen of wat kijk/doe jij graag?
En dat heb ik weer met voetbal.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 18:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik game liever zelf, naar iemand gaan zitten kijken die zit te gamen vind it totaal niet interessant.
Hetzelfde doen als nu: onderwerpen oppakken die interessant zijn voor de leeftijd en interesses van je volgers. Oftewel gebruik maken van dat je bekend bent bij een grote groep mensen in een bepaalde leeftijdscategorie en dan onderwerpen uitpikken die daar voor veel mensen spelen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 12:33 schreef Craptacular het volgende:
En hoe gaat dat als die vloggers ouder worden, want ze verdienen aan de jeugd. Die anna nooshin zal op haar 40ste ook de tiener niet meer aanspreken.
Laatst was er iemand hier op dit forum die niet geloofde dat ik nog nooit van die gozer gehoord had.quote:Op dinsdag 27 augustus 2019 17:16 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ongelofelijk is dat he... De wereld is bevolkt met schapen.
Ja het hoereren van kinderen gebeurd ook door BNers op grote schaal. Wat bezielt je denk ik dan.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 09:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Laatst was er iemand hier op dit forum die niet geloofde dat ik nog nooit van die gozer gehoord had.
Vind het al erg genoeg dat m'n dochterje naar die gare Bellinga familie kijk.Alles voor de views.
Erge nog vind ik het voor die kinderen. Die hebben niet om zo'n aandachtsgeile moeder gevraagd.
Er is ook zoiets als gezond verstand. Als je erin trapt dan is dat je eigen schuld.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:26 schreef nils7 het volgende:
Heel gevaarlijk dit soort dingen.
Zoontje van een kennis van me helaas getrapt in dit soort influencer onzin waardoor hij dacht mee te kunnen doen met die FIFA ultimate tournament om de beste spelers te kunnen winnen met lootjes.
Zo'n kind ziet dat niet en jaagt er dus een fortuin doorheen omdat influencers wel Ruudje Gullit hebben enzo.
Zit ook te wachten tot de eerste rechtzaak van een failliet persoon die door dit soort invloeden zich niet in kan houden (daar gaan we naar toe).
Alles wordt maar ontwikkeld om de klant zover te krijgen waardoor dus afspraken (zoals de reclame code) maar gebroken worden om die sales binnen te halen.
Ook alle gepersonaliseerde advertenties spelen hier op in.
Best een eng idee dat je iets koopt wat je eigenlijk letterlijk is opgedrongen.
Ik kan me nog redelijk beheersen maar Psychologie, mensen kennis en dit in de praktijk brengen bij goede marketing mensen gaat gewoon heel snel.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:28 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Er is ook zoiets als gezond verstand. Als je erin trapt dan is dat je eigen schuld.
Ik weet hoe marketing werkt en dat looppaden in de AH in principe voor je zijn uitgedacht. Dat ontken ik niet.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:30 schreef nils7 het volgende:
Ik kan me nog redelijk beheersen maar Psychologie, mensen kennis en dit in de praktijk brengen bij goede marketing mensen gaat gewoon heel snel.
Ook jij wordt gestuurd in een Supermarkt om daar die nieuwe M&M chocolat chip cookies te kopen.
Heel eng is dit en naar mate de kennis bij bedrijven groet hierover hoe sneller dit gaat.
De voedselbank loopt vol met mensen met schulden bij een webshop.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:31 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Ik weet hoe marketing werkt en dat looppaden in de AH in principe voor je zijn uitgedacht. Dat ontken ik niet.
Het is een 2e als jij je zover laat leiden dat je in geldproblemen komt. Dan doe je gewoon zelf iets heel erg fout.
Ongetwijfeld. Geluk voor die mensen dat we in een pamper maatschappij leven. Alles is voor je geregeld. Als je het verneukt heb je alleen maar jezelf te danken.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:35 schreef nils7 het volgende:
De voedselbank loopt vol met mensen met schulden bij een webshop.
Jij en ik zullen er wellicht niet makkelijk voor vallen maar vind het eng dat het kan gebeuren.
Ik zal me ook niet in de schulden steken maar dat je je kan beinvloeden iets te kopen is wel een enge gedachte.
En sommige mensen zullen er gevoeliger voor zijn dan anderen maar bedrijven moeten wel beseffen dat er een grens is maar het zal ze een worst wezen dat mensen op een stokje moeten bijten voor die nieuwe tv.
Gewoon eng... brrr.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |