Je bedoelt, je liep te gillen over vertaalde titels maar dacht er niet aan dat de film eigenlijk C'era una volta il West heet.quote:Op zaterdag 27 november 2004 13:48 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Heb je in principe gelijk aan.
Maar de film is volgens mij het meest bekend geworden onder de Engelse titel, vandaar dus denk ik.
Nee, ik bedoel dat de film beroemd geworden is onder de titel "Once upon time in the west". Ik ken dan ook niemand die de film C'era una volta il West noemt. Maar jij was natuurlijk blij dat je ons ergens op kon pakkenquote:Op zaterdag 27 november 2004 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bedoelt, je liep te gillen over vertaalde titels maar dacht er niet aan dat de film eigenlijk C'era una volta il West heet.
Freek de Jonge: " Altijd je mond houden, Altijd je mond houden....."quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:00 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat de film beroemd geworden is onder de titel "Once upon time in the west". Ik ken dan ook niemand die de film C'era una volta il West noemt. Maar jij was natuurlijk blij dat je ons ergens op kon pakken.. gefeliciteerd.
Uit "Bambi": "Als je niets leuks te zeggen hebt, zeg dan niets"quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Freek de Jonge: " Altijd je mond houden, Altijd je mond houden....."
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hij hoort in het Italiaans, bedoel ik.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:06 schreef kamagurka het volgende:
Hoe kan deze film de originele soundtrack nu niet hebben dan?
Is het een versie met het orkest van Andre Rieu ipv Morricone
De teksten van de liedjes bedoel je?quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij hoort in het Italiaans, bedoel ik.
quote:Op zaterdag 27 november 2004 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jaja
Maar jij hebt hem wel als once upon a time in the west collectors edition in http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/hare_ staan (Nummer 36).
*Zucht*quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:13 schreef scanman01 het volgende:
[..]
De teksten van de liedjes bedoel je?
Wij hadden het over vertaalde titels en de desbetreffende user wist ons erop te wijzen dat Once upon a time in the west ook een vertaling is.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:17 schreef Hare het volgende:
[..]
Wat?
Deze film,. C'era una volta il West, heb je als Once upon a time in the west in je DVD collectie overzicht (die uit je sub) staan, en dan heb je ook nog de DVD waar niet de Originele sountrack op staat, en JIJ wilt zeuren over iemand anders zijn special editions?quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:17 schreef Hare het volgende:
[..]
Wat?
Hou toch op met je obsessie man. De film is nou eenmaal bekend als Once upon a time in the west. Get used to it!quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Deze film,. C'era una volta il West, heb je als Once upon a time in the west in je DVD collectie overzicht (die uit je sub) staan, en dan heb je ook nog de DVD waar niet de Originele sountrack op staat, en JIJ wilt zeuren over iemand anders zijn special editions?
Leuk dat je er nog op reageert ookquote:Op zaterdag 27 november 2004 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
*Zucht*
Dan had ik wel over de "score" gehad..
Jezus fuck zeg, wat ben jij een zeikerd.quote:Op zaterdag 27 november 2004 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Deze film,. C'era una volta il West, heb je als Once upon a time in the west in je DVD collectie overzicht (die uit je sub) staan, en dan heb je ook nog de DVD waar niet de Originele sountrack op staat, en JIJ wilt zeuren over iemand anders zijn special editions?
Jaja, zo maak je je er wel erg makkelijk van af he.quote:Op zaterdag 27 november 2004 18:16 schreef Pietverdriet het volgende:
* Hare moet erg lachen om Hare en Scanman01
Echt kansloos sommige mensen, grote bek, zeiken over een ander, maar als het om hun gaat nergens tegen kunnen.
Jij lult dom, ik heb me niet onsterfelijk belachelijk gemaakt door iemand af te zeiken dat ie een special edition heeft met een vertaalde titel terwijl ie niet door heeft dat hij er zelf ook een heeft, alleen anders vertaald.quote:Op zaterdag 27 november 2004 18:29 schreef Hare het volgende:
[..]
Jaja, zo maak je je er wel erg makkelijk van af he.
Ik kan overal tegen, maar houd het dan wel bij de feiten. Wat jij doet is gewoon een beetje dom lullen en daar kan ik idd niet tegen.
quote:Op zaterdag 27 november 2004 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij lult dom, ik heb me niet onsterfelijk belachelijk gemaakt door iemand af te zeiken dat ie een special edition heeft met een vertaalde titel terwijl ie niet door heeft dat hij er zelf ook een heeft, alleen anders vertaald.
Als er iemand dom lult ben jij dat wel. Als je ook maar een gram eer of humor in je bast had, had je ruiterlijk toegegeven en je het schaamrood op je bek geschaamt voor je domme opmerking.
Fijn, want dat deden we hier al de hele middag om jouw.quote:Op zaterdag 27 november 2004 18:49 schreef Hare het volgende:
[..]![]()
Hier ga ik alleen nog maar om lachen hoor
Heb je iig een leukere middag gehad dan mij, ik heb me alleen maar lopen ergeren aan dat vreselijk kinderachtige en dommige gedoe van jou.quote:Op zaterdag 27 november 2004 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Fijn, want dat deden we hier al de hele middag om jouw.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn held!![]()
quote:Op zaterdag 27 november 2004 19:06 schreef Shogo het volgende:
Laten we het weer gezellig maken
En met een van de mooiste soundtracks aller tijden van Ennio Morriconequote:Op zaterdag 27 november 2004 19:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
absolute klassieker die alleen saai voor de niet westernliefhebber
Hier ben ik het niet mee eens, ik ben zelf helemaal geen westernliefhebber maar een fanatiek horror/scifi freak en toch is OUATITW de mooiste film die ik ooit gezien hebquote:Op zaterdag 27 november 2004 19:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
absolute klassieker die alleen saai voor de niet westernliefhebber
* jaloers isquote:Op zondag 28 november 2004 20:24 schreef StefanP het volgende:
Een jaar geleden heb ik hem eenmalig in de bioscoop gezien van een originele print en dan ben je toch echt wel diep onder de indruk hoor
* Bolderbast is stinkend jaloers....quote:Op zondag 28 november 2004 20:24 schreef StefanP het volgende:
[..]
Een jaar geleden heb ik hem eenmalig in de bioscoop gezien van een originele print en dan ben je toch echt wel diep onder de indruk hoor
Waar heb je die films gezien?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 03:38 schreef Bolderbast het volgende:
ik heb ondertussen redelijk wat klassiekers op het grote doek mogen zien, zoals Psycho, The Birds, Raging Bull en nog wat anderen, maar als ik een klassieker zou mogen kiezen die ik op groot scherm zou willen zien, zou het zeker OUATITW zijn...
Vorige week nog zitten kijken,blijft goedquote:Op donderdag 9 januari 2003 21:54 schreef thesoundfan het volgende:
Hmm, hoe traag moeten films over de prehistorie zijn van jou?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 21:26 schreef catfish het volgende:
sommige oude films zijn saai omdat ze gewoon saai zijn (klinkt wat raar)
westerns mogen gewoon niet snel zijn vind ik, het snelste vervoermiddel was bv een paard, men leefde toen gewoon in een trager tempo, dan moet een film over zo'n tijd dat ook uitstralen
de sfeer is ook fantatsisch natuurlijk
Goede analysequote:Op dinsdag 28 juni 2005 03:42 schreef StefanP het volgende:
Ik krijg er gewoon niet genoeg van om deze film te zien. Mijn favoriet, terwijl ik anders nooit westerns kijk.
Vaak hoor je de discussie of Eastwood of Bronson een betere man-with-no-name is, maar voor mij is dat duidelijk een no-brainer. Even afgezien van hun acteren, de rollen: Bronson is menselijk, sterfelijk en heeft een reden voor wat hij doet. Eastwood daarentegen vind ik meer geschreven als Rambo, hij is zo 'cool' en kan niets mis doen. Dat straalt er bij het acteren ook af - Eastwood komt mijns inziens arrogant over, terwijl Bronson perfect is in zijn rol als stille, keiharde, onbekende vreemdeling.
Bronson is echt zo goed in deze rol. De pijn en levensjaren kun je gewoon van z'n gegroefde gelaat lezen.
Wat ik ook prachtig vind is dat er geen winnaars zijn, alleen verliezers. Ik houd niet van Hollywood-rommel met romance, een winnende held en al die poespas. Het nihilisme valt uit elk deel van deze film af te lezen. Het is het einde van een tijdperk, het einde van mannen als zijzelf, iets wat Frank ook tegen Harmonica zegt als ze elkaar op het eind voor het duel nog eenmaal spreken. Het is het einde van het oude westen, en het begin van een nieuw tijdperk. Prachtig ook als Cheyenne vlak daarna sterft. En dan de ijzersterke dialoog als Jill, nadat Cheyenne al aangegeven heeft dat zowel hijzelf als Harmonica niet bij haar zouden passen, toch nog hoopvol iets aan Harmonica vraagt als hij op het punt staat om de deur uit te lopen:
Harmonica: Its gonna be a beautiful town "Sweetwater"
Jill: I hope you'll come back someday...
Harmonica: Someday...
Met een stalen gezicht waarin je gewoon kunt aflezen dat hij eindelijk verlost is van datgene wat hij al die jaren op zijn schouders droeg, en dat hij voorgoed zal verdwijnen. De teleurstelling op Jill's gezicht als hij 'Someday' zeg, gevolgd door de dood van Cheyenne, Harmonica die langzaam de woestijn in trekt en het eindshot van de oprukkende spoorweg... briljant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |