abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 januari 2003 @ 21:54:10 #1
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_7806164
Ik vind Once upon enz. een geweldige film, maar is het een terechte klassieker of inmiddels achterhaald en/of truttig en/of saai?
de mazzel en tot fok! webtip= http://www.xs4all.nl/~stefanjh
pi_7806203
Ook een klassieker kan truttig en saai zijn. Voorbeelden zijn Sissi en Sound of Music.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 9 januari 2003 @ 21:57:41 #3
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_7806260
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 21:55 schreef Lucille het volgende:
Ook een klassieker kan truttig en saai zijn. Voorbeelden zijn Sissi en Sound of Music.
ik bedoel dat als ie truttig en/of saai is dat het een dan een onterechte klassieker is
pi_7806261
Ik blijf het een hele sfeervolle film vinden
pi_7806330
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 21:57 schreef thesoundfan het volgende:

[..]

ik bedoel dat als ie truttig en/of saai is dat het een dan een onterechte klassieker is

Nee dus. ZIe mijn voorbeelden. Ze zijn saai, truttig en achterhaald, maar terecht klassiekers.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 9 januari 2003 @ 22:00:07 #6
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7806336
Zeer zeker niet truttig en saai, al was het alleen maar om de lading die de muziek eraan geeft. Ennio Morricone
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_7807668
zonder twijfel een waardevolle klassieker en helemaal niet saai
Nobody deserves your tears, those who actually do will never make you cry!!!
pi_7818018
Ik kan niet begrijpen dat mensen het een saaie film vinden. Alleen al het eerste half uur is legendarisch.

Vanaf het "saaie" wachten op het treinstation (nog nooit is verveling zo mooi op film gezet) tot aan de moord op het jochie door Frank wordt je als toeschouwer meegezogen. Het geluid (en de muziek) speelt daar geen ondersteunende, maar juist een cruciale rol. Het gepiep van de windmolen, het gezoem van de vlieg, het geratel van de telegraaf en uiteindelijke de mondharmonica bij het station. Maar ook het getsjilp in de prairie dat plots wegvalt. Geluid gaat volledig samen met beeld in dat stukje film.

Wat muziek betreft: de gevoelens van het jochie konden niet beter weergegeven worden zoals in Once upon a time in the west. Als de schoten vallen die zijn familie doden en hij naar buiten holt, is het geluid van zijn geren de opmaat van die prachtige en snerpende gitaar.

Ook legendarisch zijn de introductie van Cheyenne in het cafe en de uitendelijke shoot-out tussen Frank en Harmonica.

Een tip: bekijk de film ook eens in een bioscoop, daar komt hij nog veel beter tot zijn recht.

pi_7821236
quote:
Op vrijdag 10 januari 2003 12:50 schreef raider101 het volgende:
Ik kan niet begrijpen dat mensen het een saaie film vinden. Alleen al het eerste half uur is legendarisch.

[verhaal]

exactly!!

deze film zal nooit saai worden

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  vrijdag 10 januari 2003 @ 22:38:03 #10
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_7829666
Waar blijven al die honderden reacties?.....
  zaterdag 11 januari 2003 @ 01:18:54 #11
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7832606
Zonder twijfel de beste western ooit gemaakt. Zal ook nooit meer een film komen die ook maar in de buurt komt.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_7838132
Sergio Leone westerns zijn echt superbruut... Ze duren vaak ellenlang maar vervelen mij echt geen seconde!

Once Upon A Time In America moet ik ook nog zien...

Trouwste user 2022 zaterdag 11 januari 2003 @ 18:11:04 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_7841053
De openingsscene alleen al is een klassieker.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_7870132
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 14:41 schreef Theeboon het volgende:
Sergio Leone westerns zijn echt superbruut... Ze duren vaak ellenlang maar vervelen mij echt geen seconde!

Deze film vind ik nog mooier dan Once upon a time in the west, kun je nagaan.
pi_7872451
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 01:18 schreef scanman01 het volgende:
Zonder twijfel de beste western ooit gemaakt. Zal ook nooit meer een film komen die ook maar in de buurt komt.
Inderdaad een klassieker..kheb 'm in de bioscoop zo'n 15x gezien en zo'n 20x op video. Verder kan ik weinig aan de opmerkingen over de muziek ed. weinig toevoegen. Hoewel, hoe vaker je 'm ziet hoe meer je opvalt in de film. Aanrader!!!
beter is ook de overtreffende trap van slecht, op een bepaalde manier
  maandag 13 januari 2003 @ 13:49:11 #16
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_7872480
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 14:41 schreef Theeboon het volgende:

Die heb ik in de bios gezien. Zeer indrukwekkend..
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_7873757
Klassieker.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_7873940
staat in mijn top 5 van beste films

moet wel erbij zeggen dat als je de film op mute zou zetten, hij heel anders zou zijn kwa beleving, zoals hierboven al aangegeven.

ongetwijfeld een van the beste westerns ooit

maandag 13 januari 2003 @ 19:15:41 #19
32740 Luka
Schop kont!
pi_7878280
Beste western ever en zeker één van de beste films allertijden.
It's my world...you're just livin' in it!!!
  maandag 13 januari 2003 @ 21:15:31 #20
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_7880507
quote:
Op maandag 13 januari 2003 15:03 schreef MuadDib het volgende:
Klassieker.
Een vriend van mij noemde het een klaszeiker.. door de steeds terugkerende "theme" vond ie irritant.
  Trouwste user 2022 maandag 13 januari 2003 @ 21:17:45 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_7880542
quote:
Op maandag 13 januari 2003 21:15 schreef thesoundfan het volgende:

[..]

Een vriend van mij noemde het een klaszeiker.. door de steeds terugkerende "theme" vond ie irritant.

Die is juist geweldig.

Maakt de sfeer.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 13 januari 2003 @ 21:20:18 #22
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_7880592
quote:
Op maandag 13 januari 2003 21:17 schreef tong80 het volgende:

[..]

Die is juist geweldig.

Maakt de sfeer.

KLOPT. its wonderful

zondag 9 maart 2003 @ 14:36:29 #23
46960 StefanP
polemicist
pi_8979277
Briljant, geniaal, onovertroffen.

Dit is mijn favoriete film. Ik had het voorrecht om hem eind vorig jaar in de bioscoop te zien (van een originele band!), en dat was echt super (die closeups op het grote doek!).

Het is geen "echte" western, er wordt maar drie of vier keer echt in geschoten, en ik zie het meer als een filosofische kijk op de vergangkelijkheid van tijd. Denk aan de komst van het spoor, de komst van het stadje, het einde van het klassieke westen, e.d.

De film zit vol met beeldspraak, bijvoorbeeld hoe de Baron graag eenmaal de zee wil zien voordat hij sterft, maar dat hij aan zijn einde komt in een klein plasje water.

Hier kun je een trouwens een erg goede review vinden, met meer van dit soort details: http://www.fistful-of-leone.com/films/ouatitw.html

Drie uur durend, en geen minuut te lang. 't Is eigenlijk een schande dat hij nog niet op DVD verkrijgbaar is.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 9 maart 2003 @ 15:00:44 #24
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_8979726
Erg goede film, persoonlijk vind ik High Noon nog net een graadje beter, maar dat ligt meer aan mijn persoonlijke filmsmaak denk ik.
Wel vind ik Once Upon A Time In America erg overschat, die heb ik zelfs nooit uitgekeken, na de derde verkrachting was ik het wel zat...
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_8980602
enorme goeie film
echt met die moorden enzo en dan vraak nemen
super gedaan ook door de muziek die er bij is
  woensdag 2 juli 2003 @ 18:51:54 #26
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_11517112
Eindelijk!!!

Once upon a time in the west op DVD!!!

Releasedatum: 18 september

Extra's op de DVD:
- Commentaartracks
- Documentatiemateriaal
- Cast Profiles
- Deleted Scenes
- Featurettes
- Originele trailer

zie www.dvd-home.nl

Moderator woensdag 2 juli 2003 @ 19:08:18 #27
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_11517455
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 18:51 schreef Woodpecker het volgende:
Eindelijk!!!

Once upon a time in the west op DVD!!!

Mooi, daar heb ik al lang op zitten wachten.

De lijst klassiekers-die-nog-niet-op-dvd-zijn wordt nu toch wel heel snel kleiner.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_11517690
prachtige film!
  woensdag 2 juli 2003 @ 23:43:43 #29
53948 Duimelijntje
Genie in a flower!
pi_11524882
Wij hebben deze film moeten kijken op school, omdat het scenerio zo goed duidelijk was weergegeven. Ook doordat de vooruitwijzingen vrij duidelijk zijn.

Ik vind dat dit terecht een klassieker genoemd mag worden, ook omdat het een van de laatste is in dit genre.

quote:
Het is geen "echte" western, er wordt maar drie of vier keer echt in geschoten, en ik zie het meer als een filosofische kijk op de vergangkelijkheid van tijd. Denk aan de komst van het spoor, de komst van het stadje, het einde van het klassieke westen, e.d.
Dit kan enigzins kloppen, omdat de regisseur een Italiaan is en daarom ookwel een spagetti-western wordt genoemd, maar 'Once Upon A Time In The West' volgt trouw aan het western-genre.
Het belangrijkste aan het western-genre dat de eenzaamheid van de held centraal staat: hij komt alleen, hij gaat alleen. In de tussentijd herstelt hij wet en orde, maar hij komt wel problemen tegen. (Harmonica wordt gevangen genomen door Frank. De plannen van Morton en Frank -> aanleg spoorlijn en alles moet daarvoor wijken. Andere mensen willen Frank vermoorden, maar Harmonica wil dat zelf doen)
Harmonica is de held omdat hij de opdracht aanvaard, die hij zichzelf gegeven heeft. na afloop wordt zijn heldendom erkent, hij heeft het misverstand rechtgezet en dankbaarheid is zijn loon
mmv Bron: De man met de camera
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today. - James Dean
Fotoboek!!
pi_11525819
Ook een van mijn favorieten. Enorm sfeervolle en aangrijpende film.

Kent iemand Johnny Guitar? Die schijnt ook erg goed te zijn, maar hij draait nooit ergens (is dan ook al een fim uit '54).

pi_11682432
aanstaande zaterdag komt ie weer op TV!
volgens mij op Yorin!
pi_11683219
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 12:31 schreef fratsman het volgende:
aanstaande zaterdag komt ie weer op TV!
volgens mij op Yorin!
je bedoelt sbs6
pi_11683513
Volgens mij wordt "sfeervol" door de breezerdrinkende fokker nog al ns verward met "saai".

Kan iemand de woordenboekbetekenissen van deze twee termen nog evekes opzoeken voor deze luiten?

Ja, het is absoluut een klassieker! Evenals the good, the bad and the ugly trouwens! (nog zo'n "saaie" film)

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_11688636
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 13:07 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

je bedoelt sbs6

dat zeg ik!
  vrijdag 11 juli 2003 @ 21:41:14 #35
46960 StefanP
polemicist
pi_11717236
Sbs6? Dan wordt het onderbroken door dat schurft programma Hart van Nederland, en uitgezonden in Pan&Scan?

Triest! Die film moet je gewoon in breedbeeld en zonder onderbrekingen zien, zoals de BBC hem een tijd geleden uitzond! Hoe moet dat nou in godsnaam 4:3 met de wijdse scenes en closeups

Ik zie net dat ze hem in 2 uur uitzenden... dan is er dus ook onwijs in geknipt.

Ga dus maar niet kijken mensen, zo'n verkrachting doet je misschien zelfs denken dat het een slechte film is.

Oh wat zal ik blij zijn met de dvd.... echt een film op eenzaame hoogte, OUATITW.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 16 oktober 2003 @ 17:45:17 #36
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_13925167
Oehw... Gisteravond gekeken op DVD. Zeer mooie beeldkwaliteit! (en over het geluid ook niets te klagen)
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 16:00:58 #37
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_13966087
Heb hem nu ook op dvd. Remastered geluid enzow. Maar omg wat een film Met die muziek... kippevel
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_13966563
Shit, heb ik 'em een paar weken geleden maar op video gekocht omdat ik er geen DVD van kon vinden, komt 'ie nu in luxe uitvoering op DVD uit
pi_14013466
mooie film
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  maandag 20 oktober 2003 @ 19:40:53 #40
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_14013799
gisteravond voor de 1e keer in mijn leven deze Klassieker gezien

ten eerste mijn complimenten voor de beeldkwaliteit: echt haarscherp en mooie kleuren

verbaast me echt dat ze dat nog zo mooi gekregen hebben bij een film uit 1968

en dan de film: prachtig gewoon.......snap meteen dat de mensen het toen echt geweldig vonden en dat het in de loop der tijd een klassieker is geworden

het is echt perfectie in alle punten: muziek, montage, camerawerk, achtergrondgeluiden (molentje het 1e kwartier ), personages allemaal top gewoon

dan de traagheid, die hoort er ook gewoon bij,

ik weet wel dat 90% van het tegenwoordige matrix publiek na 10 min. zou weglopen bij deze film
alle films tegenwoordig hebben een tempo dat je maar net bijhoudt....ik irriteer me daar vaak aan, je merkt dat ze superveel hebben zitten knippen omdat het anders te traag zou zijn

maar once upon a time vertelt gewoon het verhaal met alles erop en eraan, en neemt er (heel ruim) de tijd voor...

topfilm, waar je dus echt van kunt zeggen zo zullen ze nooit meer gemaakt worden

de muziek is helemaal geweldig.....

enige jammere is om op de 2e dvd Claudia Cardinale op huidige leeftijd te zien

Nobody fucks with The Jesus
  maandag 20 oktober 2003 @ 19:44:13 #41
65537 gimeone
you asked for an opinion?..
pi_14013891
heel cool
pi_14013968
Ik vond hem helemaal niet zo indrukwekkend om hem een klassieker te noemen hoor
pi_14014104
Charles Bronson en Henry Fonda in 1 film

Trouwens je zou hier niet eens bij hoeven na te denken of het wel of niet een klassieker is

Maar The Good, the Bad and the Ugly is beter!!!!!!!!

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  maandag 20 oktober 2003 @ 21:28:29 #44
62828 Wolfwood
God's Lonely Man
pi_14016789
super film

persoonlijk vind ik The Good, The Bad and The Ugly net wat een iets betere/leukere western

daarna komen imho (wilkeurige volgorde):
Unforgiven
Fist Full of Dollars
A Few Dollars More
The Quick and The Dead
High Plains Drifter
The Outlaw Josey Wales

Welcome to Text-only Counterstrike.
You are in a dark, outdoor map.
> GO NORTH
You have been pwned by a grue
pi_14020058
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 19:40 schreef Bolderbast het volgende:
enige jammere is om op de 2e dvd Claudia Cardinale op huidige leeftijd te zien
Dat zou inderdaad verboden moeten worden .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  Redactie Frontpage maandag 20 oktober 2003 @ 23:22:15 #46
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14020317
Het mooie aan deze film is dattie een Sixth Sense/Unbreakeble-achtige twist heeft.
pi_14020714
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 23:22 schreef SunChaser het volgende:
Het mooie aan deze film is dattie een Sixth Sense/Unbreakeble-achtige twist heeft.
dat....of the Sixth Sense en unbreakable hebben een OUATITW plot-twist
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 10:30:52 #48
52552 FullySedated
in Technicolor ©
pi_14025212
ik vind het een super film

het enige waar ik mij lichtelijk aan irriteerde was dat de stemmen vrij slecht heringesproken zijn. de lipsync is nogal eens weg. en bij die gast in de trein (de baron ?) is der helemaal geen lipsyc. zal wel zijn omdat hij een italiaan is en dat het later in het engels opver gedubt is.

maja, thats just me who wants everything perfect

eyes pop - skin explodes - eveybody dead
pi_14031711
Na "the Good, the Bad and the Ugly", de beste Westernfilm ooit.
Gisteren voor het eerst gezien op DVD, zalige muziek!!
  woensdag 22 oktober 2003 @ 12:01:19 #50
4180 Hare
Come fly with me!
pi_14048600
Deze staat idd hoog op mijn lijstje om nog eens te kijken. Eerst nog even de andere films die hoger op de top250 lijst staan, dan is deze aan de beurt!!!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')