quote:ik bedoel dat als ie truttig en/of saai is dat het een dan een onterechte klassieker is
Op donderdag 9 januari 2003 21:55 schreef Lucille het volgende:
Ook een klassieker kan truttig en saai zijn. Voorbeelden zijn Sissi en Sound of Music.
quote:Nee dus. ZIe mijn voorbeelden. Ze zijn saai, truttig en achterhaald, maar terecht klassiekers.
Op donderdag 9 januari 2003 21:57 schreef thesoundfan het volgende:[..]
ik bedoel dat als ie truttig en/of saai is dat het een dan een onterechte klassieker is
Vanaf het "saaie" wachten op het treinstation (nog nooit is verveling zo mooi op film gezet) tot aan de moord op het jochie door Frank wordt je als toeschouwer meegezogen. Het geluid (en de muziek) speelt daar geen ondersteunende, maar juist een cruciale rol. Het gepiep van de windmolen, het gezoem van de vlieg, het geratel van de telegraaf en uiteindelijke de mondharmonica bij het station. Maar ook het getsjilp in de prairie dat plots wegvalt. Geluid gaat volledig samen met beeld in dat stukje film.
Wat muziek betreft: de gevoelens van het jochie konden niet beter weergegeven worden zoals in Once upon a time in the west. Als de schoten vallen die zijn familie doden en hij naar buiten holt, is het geluid van zijn geren de opmaat van die prachtige en snerpende gitaar.
Ook legendarisch zijn de introductie van Cheyenne in het cafe en de uitendelijke shoot-out tussen Frank en Harmonica.
Een tip: bekijk de film ook eens in een bioscoop, daar komt hij nog veel beter tot zijn recht.
quote:exactly!!
Op vrijdag 10 januari 2003 12:50 schreef raider101 het volgende:
Ik kan niet begrijpen dat mensen het een saaie film vinden. Alleen al het eerste half uur is legendarisch.[verhaal]
deze film zal nooit saai worden
Once Upon A Time In America moet ik ook nog zien...
quote:Deze film vind ik nog mooier dan Once upon a time in the west, kun je nagaan.
Op zaterdag 11 januari 2003 14:41 schreef Theeboon het volgende:
Sergio Leone westerns zijn echt superbruut... Ze duren vaak ellenlang maar vervelen mij echt geen seconde!Once Upon A Time In America moet ik ook nog zien...
quote:Inderdaad een klassieker..kheb 'm in de bioscoop zo'n 15x gezien en zo'n 20x op video. Verder kan ik weinig aan de opmerkingen over de muziek ed. weinig toevoegen. Hoewel, hoe vaker je 'm ziet hoe meer je opvalt in de film. Aanrader!!!
Op zaterdag 11 januari 2003 01:18 schreef scanman01 het volgende:
Zonder twijfel de beste western ooit gemaakt. Zal ook nooit meer een film komen die ook maar in de buurt komt.
quote:Die heb ik in de bios gezien. Zeer indrukwekkend..
Op zaterdag 11 januari 2003 14:41 schreef Theeboon het volgende:
Sergio Leone westerns zijn echt superbruut... Ze duren vaak ellenlang maar vervelen mij echt geen seconde!Once Upon A Time In America moet ik ook nog zien...
moet wel erbij zeggen dat als je de film op mute zou zetten, hij heel anders zou zijn kwa beleving, zoals hierboven al aangegeven.
ongetwijfeld een van the beste westerns ooit
quote:Een vriend van mij noemde het een klaszeiker.. door de steeds terugkerende "theme" vond ie irritant.
Op maandag 13 januari 2003 15:03 schreef MuadDib het volgende:
Klassieker.
quote:Die is juist geweldig.
Op maandag 13 januari 2003 21:15 schreef thesoundfan het volgende:[..]
Een vriend van mij noemde het een klaszeiker.. door de steeds terugkerende "theme" vond ie irritant.
Maakt de sfeer.
quote:
Op maandag 13 januari 2003 21:17 schreef tong80 het volgende:[..]
Die is juist geweldig.
Maakt de sfeer.
KLOPT. its wonderful
Dit is mijn favoriete film. Ik had het voorrecht om hem eind vorig jaar in de bioscoop te zien (van een originele band!), en dat was echt super (die closeups op het grote doek!).
Het is geen "echte" western, er wordt maar drie of vier keer echt in geschoten, en ik zie het meer als een filosofische kijk op de vergangkelijkheid van tijd. Denk aan de komst van het spoor, de komst van het stadje, het einde van het klassieke westen, e.d.
De film zit vol met beeldspraak, bijvoorbeeld hoe de Baron graag eenmaal de zee wil zien voordat hij sterft, maar dat hij aan zijn einde komt in een klein plasje water.
Hier kun je een trouwens een erg goede review vinden, met meer van dit soort details: http://www.fistful-of-leone.com/films/ouatitw.html
Drie uur durend, en geen minuut te lang. 't Is eigenlijk een schande dat hij nog niet op DVD verkrijgbaar is.
Once upon a time in the west op DVD!!!
Releasedatum: 18 september
Extra's op de DVD:
- Commentaartracks
- Documentatiemateriaal
- Cast Profiles
- Deleted Scenes
- Featurettes
- Originele trailer
zie www.dvd-home.nl
quote:Mooi, daar heb ik al lang op zitten wachten.
Op woensdag 2 juli 2003 18:51 schreef Woodpecker het volgende:
Eindelijk!!!Once upon a time in the west op DVD!!!
De lijst klassiekers-die-nog-niet-op-dvd-zijn wordt nu toch wel heel snel kleiner.
Ik vind dat dit terecht een klassieker genoemd mag worden, ook omdat het een van de laatste is in dit genre.
quote:Dit kan enigzins kloppen, omdat de regisseur een Italiaan is en daarom ookwel een spagetti-western wordt genoemd, maar 'Once Upon A Time In The West' volgt trouw aan het western-genre.
Het is geen "echte" western, er wordt maar drie of vier keer echt in geschoten, en ik zie het meer als een filosofische kijk op de vergangkelijkheid van tijd. Denk aan de komst van het spoor, de komst van het stadje, het einde van het klassieke westen, e.d.
Kent iemand Johnny Guitar? Die schijnt ook erg goed te zijn, maar hij draait nooit ergens (is dan ook al een fim uit '54).
quote:je bedoelt sbs6
Op donderdag 10 juli 2003 12:31 schreef fratsman het volgende:
aanstaande zaterdag komt ie weer op TV!
volgens mij op Yorin!
Kan iemand de woordenboekbetekenissen van deze twee termen nog evekes opzoeken voor deze luiten?
Ja, het is absoluut een klassieker! Evenals the good, the bad and the ugly trouwens! (nog zo'n "saaie" film)
Triest! Die film moet je gewoon in breedbeeld en zonder onderbrekingen zien, zoals de BBC hem een tijd geleden uitzond! Hoe moet dat nou in godsnaam 4:3 met de wijdse scenes en closeups
Ik zie net dat ze hem in 2 uur uitzenden... dan is er dus ook onwijs in geknipt.
Ga dus maar niet kijken mensen, zo'n verkrachting doet je misschien zelfs denken dat het een slechte film is.
Oh wat zal ik blij zijn met de dvd.... echt een film op eenzaame hoogte, OUATITW.
ten eerste mijn complimenten voor de beeldkwaliteit: echt haarscherp en mooie kleuren
verbaast me echt dat ze dat nog zo mooi gekregen hebben bij een film uit 1968
en dan de film: prachtig gewoon.......snap meteen dat de mensen het toen echt geweldig vonden en dat het in de loop der tijd een klassieker is geworden
het is echt perfectie in alle punten: muziek, montage, camerawerk, achtergrondgeluiden (molentje het 1e kwartier ), personages allemaal top gewoon
dan de traagheid, die hoort er ook gewoon bij,
ik weet wel dat 90% van het tegenwoordige matrix publiek na 10 min. zou weglopen bij deze film
alle films tegenwoordig hebben een tempo dat je maar net bijhoudt....ik irriteer me daar vaak aan, je merkt dat ze superveel hebben zitten knippen omdat het anders te traag zou zijn
maar once upon a time vertelt gewoon het verhaal met alles erop en eraan, en neemt er (heel ruim) de tijd voor...
topfilm, waar je dus echt van kunt zeggen zo zullen ze nooit meer gemaakt worden
de muziek is helemaal geweldig.....
enige jammere is om op de 2e dvd Claudia Cardinale op huidige leeftijd te zien
Trouwens je zou hier niet eens bij hoeven na te denken of het wel of niet een klassieker is
Maar The Good, the Bad and the Ugly is beter!!!!!!!!
persoonlijk vind ik The Good, The Bad and The Ugly net wat een iets betere/leukere western
daarna komen imho (wilkeurige volgorde):
Unforgiven
Fist Full of Dollars
A Few Dollars More
The Quick and The Dead
High Plains Drifter
The Outlaw Josey Wales
quote:Dat zou inderdaad verboden moeten worden
Op maandag 20 oktober 2003 19:40 schreef Bolderbast het volgende:
enige jammere is om op de 2e dvd Claudia Cardinale op huidige leeftijd te zien![]()
quote:dat....of the Sixth Sense en unbreakable hebben een OUATITW plot-twist
Op maandag 20 oktober 2003 23:22 schreef SunChaser het volgende:
Het mooie aan deze film is dattie een Sixth Sense/Unbreakeble-achtige twist heeft.
het enige waar ik mij lichtelijk aan irriteerde was dat de stemmen vrij slecht heringesproken zijn. de lipsync is nogal eens weg. en bij die gast in de trein (de baron ?) is der helemaal geen lipsyc. zal wel zijn omdat hij een italiaan is en dat het later in het engels opver gedubt is.
maja, thats just me who wants everything perfect
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |