Nee, ik ga mij niks zitten voorstellen van wat jij je allemaal zit in te beelden om goed te praten dat er de volgende week een onschuldige man van 32 de grond in wordt geschoven.quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:16 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Omdat jij je kennelijk niet kunt voorstellen hoe dat is. Maar ipv je dochter mag het ook je zusje, moeder of vrouw of vriendin zijn.
Waar lees jij dat er op los gebeukt werd?quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen:
- "papa, die man heeft mij betast" en er dan meteen met 5 man op los beuken
en
- "papa, die man heeft mij betast" en dan vragen "waar dan? hoe dan? wat heeft hij precies gedaan?", de politie inschakelen, naar de huisarts gaan om het kind te laten onderzoeken, een zedendeskundige met het kind laten praten en dan het recht zijn beloop laten gaan.
Als je weet waar je moet drukken, is het zachtjes indrukken van de halsslagader ook voldoende. Dan ben je er ook binnen een paar minuten geweest.quote:Op maandag 26 augustus 2019 19:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het wordt steeds mooier.Je weet dat je behoorlijk wat kracht nodig hebt om iemands keel dicht te knijpen? En dat de sporen van wurging op een lichaam overduidelijk zijn?
Ik merk dat veel mensen hier gewoon maar al te graag willen dat het doel van de vijf mannen was om deze persoon, zonder aanleiding, om het leven te brengen. Feiten (of het nog ontbreken daarvan), doen dan niet meer ter zake.
Nee, dan was het strafbaar handelen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:17 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Stel dat ook nog eens blijkt dat deze man volledig onschuldig was.
Was het burgerarrest dan wel gerechtvaardigd ?
Precies.quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het was niet helemaal serieus dat je dat soort dingen niet mag eisen. Ik bedoelde daarmee de lynch mentaliteit die een flink deel van de deelnemers hier hardnekkig goed zit te praten.
Dat kan inderdaad, en dat mag je wat mij betreft ook eisen. Dat zou ook beter zijn, want dan zou het allemaal perfect verlopen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je kunt ook een foto maken van de dader en hem eventueel volgen, terwijl één van je maten 112 belt. Dan hoeft er niemand achteraf spijt te hebben van onschuldige doden terwijl echte daders dan ook worden gepakt. Maar goed, dat soort dingen mag je niet eisen van mensen die een (vermeende) pedo te grazen moeten nemen.
Komt het dan te dicht bij ofzo? En dat was ook niet de vraag.quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, ik ga mij niks zitten voorstellen van wat jij je allemaal zit in te beelden om goed te praten dat er de volgende week een onschuldige man van 32 de grond in wordt geschoven.
De vermoorde man wás per definitie onschuldig. Je bent immers pas schuldig totdat het tegendeel is bewezen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:17 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik zei dat er bij dit geval in Assen op los gebeukt werd?quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:20 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Waar lees jij dat er op los gebeukt werd?
Dat is het sowieso niet als ze hem niet op heterdaad betrapt hebben.quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:17 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik ben een keertje bijna overhoop gereden (opzettelijk) door een ongelukkige samenhang van zwaaien naar de auto van een kennis (ik wist niet dat zij er zelf niet inzat) en het opspringen van een steentje van het wegdek. Ik heb weinig fantasie nodig om me daarbij iets voor te stellen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:18 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel mensen zich wel kunnen voorstellen hoe een tokkie door het lint gaat.
Nee, zo'n kind kun je weinig verwijten. Maar de ouders, de ouders....quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:18 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Je gelooft dat een 4 jarige hier moedwillig over liegt?
Je schat kleuters iets te hoog in.
Dan zou je nooit een burgerarrest kunnen uitvoeren. De inbreker die je op heterdaad betrapt is dan immers nog niet veroordeeld en dus "onschuldig".quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:21 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
De vermoorde man wás per definitie onschuldig. Je bent immers pas schuldig totdat het tegendeel is bewezen.
We hebben het wel over Assen he? Bij uitstek een plek waar een gematigde aanpak zoals ik dat beschreef een goede kans van succes heeft.quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:21 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad, en dat mag je wat mij betreft ook eisen. Dat zou ook beter zijn, want dan zou het allemaal perfect verlopen.
Het is echter niet realistisch om te denken dat dit altijd in praktijk zo plaatsvindt of kan plaatsvinden. Het leven is niet alleen maar volgens vaste regels te volgen. Het enige dat je dan hebt, zijn trieste gevolgen. Die gevolgen kun je dan toetsen aan de wet.
Ha, kennelijk kun je in dit land niet in de buurt van zo'n kutkind op een bankje zitten zonder het risico dood te gaan. Dus ja, het komt heel dichtbij, voor iedereen waar die fijne ouders van tegenwoordig hysterisch op reageren.quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:21 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Komt het dan te dicht bij ofzo? En dat was ook niet de vraag.
quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:23 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dan zou je nooit een burgerarrest kunnen uitvoeren. De inbreker die je op heterdaad betrapt is dan immers nog niet veroordeeld en dus "onschuldig".
Deze man was echter niet aan het inbreken, noch een meisje aan het aanranden - maar zat op een bankje. Misschien had hij daarvoor wel aan het meisje gezeten. Misschien niet.
Is misschien genoeg reden voor een burgerarrest ?
https://www.politie.nl/th(...)-verdachte-aanhoudenquote:Mag ik als burger een verdachte aanhouden?
Op grond van artikel 53 van het Wetboek van Strafvordering is bij ontdekking van een strafbaar feit iedereen bevoegd om een verdachte aan te houden. Wel zijn er veel eisen en voorwaarden aan dit zogeheten burgerarrest verbonden.
- De aangehoudene moet meteen aan de politie worden overgedragen.
- De aanhouder mag om te voorkomen dat de verdachte de benen neemt, dwang uitoefenen. Bijvoorbeeld door hem of haar tegen de grond te houden. Het gebruikte geweld mag niet verder gaan dan nodig om te bereiken dat de verdachte er niet vandoor gaat.
- Er is een duidelijke grens waar de geweldstoepassing moet ophouden. Heeft de verdachte zich overgegeven of is hij of zij weerloos? Dan is het doel bereikt en is er geen geweld meer nodig. Dat geldt voor een aanhouding door de politie, maar ook voor een aanhouding door burgers.
Een burgerarrest is wat anders dat iemand vermoorden.quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:23 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dan zou je nooit een burgerarrest kunnen uitvoeren. De inbreker die je op heterdaad betrapt is dan immers nog niet veroordeeld en dus "onschuldig".
Deze man was echter niet aan het inbreken, noch een meisje aan het aanranden - maar zat op een bankje. Misschien had hij daarvoor wel aan het meisje gezeten. Misschien niet.
Is misschien genoeg reden voor een burgerarrest ?
Ah, dat laat dus geen sporen na volgens jou.quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Als je weet waar je moet drukken, is het zachtjes indrukken van de halsslagader ook voldoende. Dan ben je er ook binnen een paar minuten geweest.
Wat betreft de feiten - die kennen we grotendeels. Vijf man tegen één. Hij wordt tegen de grond gewerkt. Ze gaan er met vier of vijf man bovenop zitten of liggen, net zolang tot hij is overleden.
Hmm. Onduidelijk dus - het feit was immers niet "ontdekt', het werd slechts vermoed.quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
[..]
https://www.politie.nl/th(...)-verdachte-aanhouden
Het gaat er niet om of het een kans van succes heeft op een bepaalde plek. Het gaat erom dat niet elke situatie verloopt of kan verlopen zoals jij beschrijft.quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
We hebben het wel over Assen he? Bij uitstek een plek waar een gematigde aanpak zoals ik dat beschreef een goede kans van succes heeft.
Serieus, de dochter van een vriend van mij vertelde thuis dat iemand haar op school had geslagen. Omdat er niets te zien was geloofde hij haar niet. Hij vroeg door zij bleef met details volhouden. Hij heeft de juf gebeld die zei dat er niets gebeurd was. Zo kan ik nog wel meer voorbeelden opnoemen van kinderen die een levendige fantasie hebben.quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:01 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ik zou het iig wel serieus nemen.
Ik woon tussen dat soort volk en heb het hier ook al een paar keer bijna mis zien gaan doordat er een paar hun "vaderinstinct" volgde.. De laatste keer zat ik bij iemand in de woonkamer mee te luisteren hoe hij in de gang werd bedreigd om 's nachts overhoop geschoten te worden als hij nog een keer bij die persoon zijn dochter zou aanbellen.. En dat ging ook om een misverstand..quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik ben een keertje bijna overhoop gereden (opzettelijk) door een ongelukkige samenhang van zwaaien naar de auto van een kennis (ik wist niet dat zij er zelf niet inzat) en het opspringen van een steentje van het wegdek. Ik heb weinig fantasie nodig om me daarbij iets voor te stellen.
In het midden van al die huizen, waar die 4 paden naartoe lopen, als je max zoom gaat zie je de hekken+doelen staan.quote:Op maandag 26 augustus 2019 20:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Waar heeft het zich afgespeeld? Ik zie niet zo snel een echt typische speeltuin. Op de foto's die in de media kwamen zag ik alleen gras en een metalen doel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |