abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188601558
Omdat ik de datingtopics al redelijk vervuild heb dacht ik dat het misschien leuk is om ook een topic te openen over de wat meer oppervlakkige realiteit van het daten: Casual seks.

Als twintiger in een studentenstad is het mijn ervaring dat veel mensen (vooral mannen, maar ook veel vrouwen) veel seks hebben via online dating-apps zoals Tinder. Ik ben eigenlijk alles op dit vlak wel tegenkomen.

Mijn eigen verhaal is bekend: Ik worstel een beetje met de casual seks omdat ik eigenlijk wel toe ben aan een vaste relatie maar ben dan ook wel weer zo oppervlakkig dat ik seks toch te leuk vindt om het (tot nu toe dan) te laten schieten. Daarover mogen jullie uiteraard een mening hebben, in mijn ervaring is dit wel iets waar veel mensen die ervaring hebben met dating-apps (zeker in grote steden) tegenaan lopen. Ik ben niet zielig ofzo, ben gewoon benieuwd naar de ideeën die mensen hierover hebben.

Paar vragen die ik interessant vind:

1. Wat heb je liever? Veel bedpartners (met elke keer weer een nieuw avontuur) of een vaste fwb?
2. Hoe regelen jullie een fwb?
3. Wat zijn de gekste verzoeken die je tot nu toe bent tegengekomen op dit gebied?
pi_188601749
Ik denk dat een vaste FWB op langer termijn leuker is. Je bouwt dan immers toch een bepaalde connectie op met elkaar en je leert elkaar steeds beter in bed kennen. Terwijl steeds met een nieuw iemand heb je vaak bij snelle seks eigenlijk bijna geen connectie met elkaar.

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat spannender aanvoelt om steeds weer met een nieuw iemand naar bed te gaan.

Het enige nadeel aan een FWB is dat de kans er is dat een van de twee personen gevoelens gaat krijgen voor de ander. En dat kan dan toch wel het lastig maken. Bij ONS heb je die kans niet zo snel omdat je verder eigenlijk geen connectie hebt met de persoon.

M'n momentele FWB is bij toeval gebeurt tijdens het uitgaan. Ze is ook een stuk ouder dan ik.
pi_188601857
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 13:25 schreef Solid-Snake het volgende:
Ik denk dat een vaste FWB op langer termijn leuker is. Je bouwt dan immers toch een bepaalde connectie op met elkaar en je leert elkaar steeds beter in bed kennen. Terwijl steeds met een nieuw iemand heb je vaak bij snelle seks eigenlijk bijna geen connectie met elkaar.

Het kan natuurlijk wel zo zijn dat spannender aanvoelt om steeds weer met een nieuw iemand naar bed te gaan.

Het enige nadeel aan een FWB is dat de kans er is dat een van de twee personen gevoelens gaat krijgen voor de ander. En dat kan dan toch wel het lastig maken. Bij ONS heb je die kans niet zo snel omdat je verder eigenlijk geen connectie hebt met de persoon.

M'n momentele FWB is bij toeval gebeurt tijdens het uitgaan. Ze is ook een stuk ouder dan ik.
Is het dan ook zo dat uitgaan een voordeel kan opleveren omdat je daar iemand "scoort" die minder van de online one night stands is?

Mijn ervaring is dat vrouwen die vaak hook ups via Tinder doen vaak nog 20 verzoeken van andere mannen hebben openstaan. Want de helft van de mannen vraagt hierom. Een beetje exclusiviteit is dan lastiger.

(Meisje waar ik de afgelopen week seks mee had heeft bijvoorbeeld ook nog een fwb maar wilde een keer wat anders. Zoals ze zelf zei.)
pi_188602014
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 13:35 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Is het dan ook zo dat uitgaan een voordeel kan opleveren omdat je daar iemand "scoort" die minder van de online one night stands is?

Mijn ervaring is dat vrouwen die vaak hook ups via Tinder doen vaak nog 20 verzoeken van andere mannen hebben openstaan. Want de helft van de mannen vraagt hierom. Een beetje exclusiviteit is dan lastiger.

(Meisje waar ik de afgelopen week seks mee had heeft bijvoorbeeld ook nog een fwb maar wilde een keer wat anders. Zoals ze zelf zei.)
Die dames zullen ook vast aan Tinder doen, maar op dat moment is het gewoon makkelijker om hun aandacht vast te houden. Op Tinder heb je alleen een foto en je chat vaardigheden als het ware.

Tijdens het uitgaan spelen er meer dingen mee. De sfeer, vaak heeft iedereen wel alcohol op, dus wordt iedereen makkelijker en je kan snel fysiek worden, vanwege het dansen.

Concurrentie is ook veel minder aanwezig, want in de meeste gevallen respecteren de mensen wel als jij met iemand bezig bent, dat niet iemand anders probeert die persoon af te pakken als het ware.
pi_188602200
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 13:45 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Die dames zullen ook vast aan Tinder doen, maar op dat moment is het gewoon makkelijker om hun aandacht vast te houden. Op Tinder heb je alleen een foto en je chat vaardigheden als het ware.

Tijdens het uitgaan spelen er meer dingen mee. De sfeer, vaak heeft iedereen wel alcohol op, dus wordt iedereen makkelijker en je kan snel fysiek worden, vanwege het dansen.

Concurrentie is ook veel minder aanwezig, want in de meeste gevallen respecteren de mensen wel als jij met iemand bezig bent, dat niet iemand anders probeert die persoon af te pakken als het ware.
Dat klinkt beter dan hoe ik het doe. ;) Ik ben tijdens het uitgaan helaas niet de soepelste dus dat speelt in mijn nadeel. Bij mij is het vaak op Tinder gewoon snel een inschatting maken van iemand en op basis daarvan een lijntje uitgooien.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:34:56 #6
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_188603911
Ik heb met beide ervaringen en durft te stellen dat het één niet beter is dan de andere. Dat heeft vooral te maken met de persoon die je treft. Ik heb ONS gehad die beter, fijner en geiler waren dan een FWB en andersom.

Het is allemaal zo afhankelijk van context. Enige les die in eruit getrokken heb is dat ik in sommige gevallen liever geen seks heb, dan slechte seks.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:44:03 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_188604025
Ik heb het een tijdje gedaan toen ik jonger was. Eigenlijk heb ik er spijt van. Er waren toen wat leuke vrouwen die een vaste relatie wouden, maar ik was te veel bezig met het verkrijgen van veel bedpartners. Ik zou aanraden om het niet te doen.

Het is ook moeilijk om daarna de omschakeling te maken naar een vaste partner. Zijn toch twee verschillende levensstijl, en als je goed ben in veel vrouwen in bed krijgen, ben je waarschijnlijk slecht in 1 hoog kwaliteit vrouw langsdurig te behouden.

Als je een vaste relatie wil, kan je beter die laatste vaardigheid trainen. Dat betekent eerlijkheid, jezelf kwetsbaar kunnen opstellen en goed zijn in communicatie. En veel meer.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:57:03 #8
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_188604199
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 16:44 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb het een tijdje gedaan toen ik jonger was. Eigenlijk heb ik er spijt van. Er waren toen wat leuke vrouwen die een vaste relatie wouden, maar ik was te veel bezig met het verkrijgen van veel bedpartners. Ik zou aanraden om het niet te doen.

Het is ook moeilijk om daarna de omschakeling te maken naar een vaste partner. Zijn toch twee verschillende levensstijl, en als je goed ben in veel vrouwen in bed krijgen, ben je waarschijnlijk slecht in 1 hoog kwaliteit vrouw langsdurig te behouden.

Als je een vaste relatie wil, kan je beter die laatste vaardigheid trainen. Dat betekent eerlijkheid, jezelf kwetsbaar kunnen opstellen en goed zijn in communicatie. En veel meer.
Want het een sluit het andere uit?
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:04:33 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_188604291
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 16:57 schreef M1stral het volgende:

[..]

Want het een sluit het andere uit?
Mijn ervaring/idee is dat het moeilijk is om twee levensstijlen te leven. Makkelijk zijn in seks en oppervlakkige contact betekent vaak dat het moeilijk is om een vaste partner te vinden voor lange termijn. Niet altijd, soms heb je geluk.

Veel partners kunnen krijgen voor korte termijn is een andere vaardigheid dan een hoog kwaliteiten partner vinden voor de lange termijn. En als je in het verleden veel partner’s heb gehad en je ontmoet iemand die een lange relatie wil, zal je verleden kunnen afschrikken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_188604473
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 13:12 schreef Generationalpha het volgende:
Omdat ik de datingtopics al redelijk vervuild heb dacht ik dat het misschien leuk is om ook een topic te openen over de wat meer oppervlakkige realiteit van het daten: Casual seks.

[quote]Mijn eigen verhaal is bekend: Ik worstel een beetje met de casual seks omdat ik eigenlijk wel toe ben aan een vaste relatie maar ben dan ook wel weer zo oppervlakkig dat ik seks toch te leuk vindt om het (tot nu toe dan) te laten schieten. Daarover mogen jullie uiteraard een mening hebben, in mijn ervaring is dit wel iets waar veel mensen die ervaring hebben met dating-apps (zeker in grote steden) tegenaan lopen. Ik ben niet zielig ofzo, ben gewoon benieuwd naar de ideeën die mensen hierover hebben.
Denken dat je toe bent aan een vaste relatie staat niet gelijk aan er ook echt klaar voor zijn.
Ik denk dat het ook eigenlijk best geleuter dat jullie collectief tegen vluchtige seks aan blijven lopen. Als je zo toe bent aan een relatie, dan moet je daarvoor gaan en niet blijven zeuren na de vrijblijvende neukpartijtjes. Kwestie van ruggengraat kweken en de daad (huehue) bij je woord voegen.
Het zou wat anders zijn als je de seks echt gewoon voor de leuk en de neuk doet, maar zoals je een en ander verwoord zie je het eigenlijk als een inferieur iets waar je een beetje mee tijd lijkt te doden of zelfs te verdoen. Als het je niet oplevert wat je er van wil, moet je het misschien eens een tijdje niet meer doen. Dat zou je focus kunnen verleggen naar wat je echt zegt te willen bereiken en wie weet verandert je houding ook een beetje als je meer voor kwaliteit dan kwantiteit gaat zeg meer. Is toch een ander selectieproces.

Ik ken meerdere mensen die van een wilde periode besloten voor een x periode daarmee te kappen. Als er al gedate werd, dan alleen als ze echt heel erg leuk gevonden werden. Dat leek voor hen goed te werken.

quote:
Paar vragen die ik interessant vind:

1. Wat heb je liever? Veel bedpartners (met elke keer weer een nieuw avontuur) of een vaste fwb?
2. Hoe regelen jullie een fwb?
3. Wat zijn de gekste verzoeken die je tot nu toe bent tegengekomen op dit gebied?
1 Vaste fwb, ik ben nooit van de ons geweest en voel me meer op mijn gemak bij iemand die ik wat beter ken en iets meer voor het totale pakket lijkt te gaan dan puur voor de neuk.
2 Niet. Het gebeurde gewoon en er was toen ook geen tinder. Gemeenschappelijke vrienden en/of interesses, goh wat gezellig samen, nee relatielabeltje jakkiebah eng, oh hey maar je kan wel verdomd lekker zoenen zeg, etc.
3 Heb even geen idee waar ik aan moet denken, de bonte verzoeken kwamen denk ik niet zozeer van fwb af.
pi_188604493
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 17:04 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Mijn ervaring/idee is dat het moeilijk is om twee levensstijlen te leven. Makkelijk zijn in seks en oppervlakkige contact betekent vaak dat het moeilijk is om een vaste partner te vinden voor lange termijn. Niet altijd, soms heb je geluk.

Veel partners kunnen krijgen voor korte termijn is een andere vaardigheid dan een hoog kwaliteiten partner vinden voor de lange termijn. En als je in het verleden veel partner’s heb gehad en je ontmoet iemand die een lange relatie wil, zal je verleden kunnen afschrikken.
Ja, voor dit scenario ben ik dus ook een beetje bang. Dat mijn levensstijl de serieuze zoektocht naar een vaste partner blokkeert.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:22:39 #12
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_188604512
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 17:21 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ja, voor dit scenario ben ik dus ook een beetje bang. Dat mijn levensstijl de serieuze zoektocht naar een vaste partner blokkeert.
Je kan altijd switchen. Hoe jong ben je?
pi_188604709
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 17:22 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je kan altijd switchen. Hoe jong ben je?
27.
pi_188604896
quote:

[..]

Je levensstijl ja, en op een wat dieper vlak de manier waarop jij mentaal alles framed, in hokjes plaatst, en iemand anders nodig hebt om 'compleet' te zijn. Je hele denkwijze om dit alles heen dus, en je levensstijl komt voort uit hoe jij denkt.

En dit heb ik je laatst nog gezegd, alleen je ging er niet in mee. Maar ondertussen blijf je dezelfde vraag stellen. Je draait rondjes als een hond die zijn eigen staart wil pakken.

Iets met "We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them", om er maar eens een inspirerende quote in te gooien. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door DaggerOne op 24-08-2019 18:09:29 ]
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:59:39 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_188604954
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 17:37 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

27.
Je bent heel jong. Ik ben 31, en dat is op zich ook jong.

Losse avontuurtjes gaat niet goed samen met vaste vriendin vinden. Het kan wel, maar is heel onwaarschijnlijk.

Het kost energie om losse avontuurtjes te hebben. Je moet ook een bepaalde manier gedragen die niet bevorderend is om een vaste partner te vinden. Je moet dan een beetje haantje/alpha zijn, en je kan jezelf niet kwetsbaar opstellen of diepgang zoeken.

Mensen merken ook als iemand meer een player type is of echt serieus is. Je kan beter focussen op je serieuze doelen en hobby’s en hopen dat je daar een iemand vind waar er een click is.
pi_188604979
Het zusje van een vriend neucken is iig geen aanrader.
pi_188605015
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 17:59 schreef Keep_Walking het volgende:
Je moet dan een beetje haantje/alpha zijn, en je kan jezelf niet kwetsbaar opstellen of diepgang zoeken.
Waarom moet je dat zijn en zou een avontuurtje met bepaalde diepgang niet kunnen? :?
pi_188605047
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 17:19 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Denken dat je toe bent aan een vaste relatie staat niet gelijk aan er ook echt klaar voor zijn.
Ik denk dat het ook eigenlijk best geleuter dat jullie collectief tegen vluchtige seks aan blijven lopen. Als je zo toe bent aan een relatie, dan moet je daarvoor gaan en niet blijven zeuren na de vrijblijvende neukpartijtjes. Kwestie van ruggengraat kweken en de daad (huehue) bij je woord voegen.
Dat ga ik inderdaad doen de komende tijd. 😉

quote:
Het zou wat anders zijn als je de seks echt gewoon voor de leuk en de neuk doet, maar zoals je een en ander verwoord zie je het eigenlijk als een inferieur iets waar je een beetje mee tijd lijkt te doden of zelfs te verdoen. Als het je niet oplevert wat je er van wil, moet je het misschien eens een tijdje niet meer doen.
Ga ik dus doen.

quote:
1 Vaste fwb, ik ben nooit van de ons geweest en voel me meer op mijn gemak bij iemand die ik wat beter ken en iets meer voor het totale pakket lijkt te gaan dan puur voor de neuk.
2 Niet. Het gebeurde gewoon en er was toen ook geen tinder. Gemeenschappelijke vrienden en/of interesses, goh wat gezellig samen, nee relatielabeltje jakkiebah eng, oh hey maar je kan wel verdomd lekker zoenen zeg, etc.
3 Heb even geen idee waar ik aan moet denken, de bonte verzoeken kwamen denk ik niet zozeer van fwb af.
Mooie antwoorden. _O_
pi_188605234
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 17:19 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Het zou wat anders zijn als je de seks echt gewoon voor de leuk en de neuk doet, maar zoals je een en ander verwoord zie je het eigenlijk als een inferieur iets waar je een beetje mee tijd lijkt te doden of zelfs te verdoen. Als het je niet oplevert wat je er van wil, moet je het misschien eens een tijdje niet meer doen. Dat zou je focus kunnen verleggen naar wat je echt zegt te willen bereiken en wie weet verandert je houding ook een beetje als je meer voor kwaliteit dan kwantiteit gaat zeg meer. Is toch een ander selectieproces.

Ik ken meerdere mensen die van een wilde periode besloten voor een x periode daarmee te kappen. Als er al gedate werd, dan alleen als ze echt heel erg leuk gevonden werden. Dat leek voor hen goed te werken.
[..]

Spijker op zijn kop.

Het is meer jouw instelling. Als je date met het 'doel' een relatie, dan moet je ook echt gaan daten met dat doel. Dat betekent dat je vrouwen op een andere manier moet benaderen. Je moet vrouwen het gevoel en idee geven dat je niet alleen voor seks uit bent. Dat betekent ook in plaats van uitgaan, feesten en dan vrouwen scoren, jij nu met vrouwen afspreekt om iets leuks te gaan doen. Een 'echte' date. En dat moet je vanaf het begin duidelijk maken.

Ook ik date met het doel voor een relatie. En dat laat ik al vanaf minuut 1 weten. Zodoende redelijk wat dates achter de rug. Klikt niet met iedereen en elke vrouw, maar het gaat erom dat je die date regelt. Wat daarna gebeurt zie je dan wel. Je moet haar het vertrouwen geven dat je date voor een relatie.
pi_188605299
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 17:54 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Je levensstijl ja, en op een wat dieper vlak de manier waarop jij mentaal alles framed, in hokjes plaatst, en iemand anders nodig hebt om 'compleet' te zijn. Je hele denkwijze om dit alles heen dus, en je levensstijl komt voort uit hoe jij denkt.

En dit heb ik je laatst nog gezegd, alleen je ging er niet in mee. Maar ondertussen blijf je dezelfde vraag stellen. Je draait rondjes als een hond die zijn eigen staart wil pakken.

Iets met "We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them", om er maar eens een inspirerende quote in te gooien. :')
Volgens mij ben ik in ieder geval zelfkritisch genoeg. Heb al meerdere keren aangegeven dat je tips welkom zijn maar het "ik weet alles dus accepteer het maar"-gevoel dat je uitstraalt staat me een beetje tegen.
pi_188605306
quote:

[..]

Je levensstijl is geen op zichzelf staande entiteit ofzo, dus vervang het maar door ik.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 17:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Je bent heel jong. Ik ben 31, en dat is op zich ook jong.

Losse avontuurtjes gaat niet goed samen met vaste vriendin vinden. Het kan wel, maar is heel onwaarschijnlijk.

Het kost energie om losse avontuurtjes te hebben. Je moet ook een bepaalde manier gedragen die niet bevorderend is om een vaste partner te vinden. Je moet dan een beetje haantje/alpha zijn, en je kan jezelf niet kwetsbaar opstellen of diepgang zoeken.

Mensen merken ook als iemand meer een player type is of echt serieus is. Je kan beter focussen op je serieuze doelen en hobby’s en hopen dat je daar een iemand vind waar er een click is.
Heel jong vind ik wat overdreven klinken voor mensen die dik in de twintig zijn (geweest). Oud genoeg om jezelf wat beter te kennen en verantwoording te nemen voor wat je wil en de gevolgen te aanvaarden voor wat je doet.

Dan vind ik het jammer om te zien dat je denkt dat je zus of zo moet doen, maar aan de andere kant maakt het ook misschien ook wel duidelijk waar de issue ligt. Kennelijk wil je je liever zo gedragen, dan dat door dichter bij jezelf te blijven misschien minder scoort. Maar ja, als je je anders voordoet, waar valt die ander op? En hoe kan dat voldoen aan de wens om iets serieuzers op te bouwen, als je juist moeite loopt te doen om niet zo en ook echt anders over te komen?

Kijk liever eens naar hoe jij zelf bepaalde dingen over jou over probeert te brengen. Laat die ander ook wat meer zien wie je echt bent, als je daadwerkelijk gezien en beoordeeld wil worden op wie je bent.
Draag eens uit waar jij voor staat en niet wat je denkt dat de ander wil zien. Dat doe je o.a. mede door jouw levensstijl, dat bezittelijk voornaamwoord zou er ook niet voor niets staan. Schift misschien wat grover, maar je wil iemand die bij je past toch? En die jij omgekeerd ook kan vertrouwen op dergelijk rechttoe rechtaan gedrag.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:06 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Waarom moet je dat zijn en zou een avontuurtje met bepaalde diepgang niet kunnen? :?
En dit ook ja. Kijk eens naar situaties van verlies en rouw. Hoe troostend intimiteit kan zijn dan, zonder dat je nou per se eeuwige trouw hoeft te gaan beloven. Maar ja, voor diepgang is gevoel nodig en dat gaat minder makkelijk als je alles zo maakbaar wil gaan zitten rationaliseren..
pi_188605312
quote:
(Meisje waar ik de afgelopen week seks mee had heeft bijvoorbeeld ook nog een fwb maar wilde een keer wat anders. Zoals ze zelf zei.
In wat voor tijd leven we toch...
pi_188605487
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:30 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik in ieder geval zelfkritisch genoeg. Heb al meerdere keren aangegeven dat je tips welkom zijn maar het "ik weet alles dus accepteer het maar"-gevoel dat je uitstraalt staat me een beetje tegen.
Zelfkritisch in de zin dat je dezelfde vraag 100 keer stelt en vervolgens na tips gewoon op dezelfde manier blijft denken en doorratelen. Je acties en tactieken veranderen, maar je mentale beeld niet.

Volgens mij heb je nu een bepaalde denkwijze en scoor je daar geen relatie mee. Maargoed, dat is blijkbaar niet zo want ik breng het verkeerd. Succes ermee, hoop dat je niet duizelig wordt van het rondjes draaien :P
pi_188605566
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:44 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Zelfkritisch in de zin dat je dezelfde vraag 100 keer stelt en vervolgens na tips gewoon op dezelfde manier blijft denken en doorratelen. Je acties en tactieken veranderen, maar je mentale beeld niet.

Volgens mij heb je nu een bepaalde denkwijze en scoor je daar geen relatie mee. Maargoed, dat is blijkbaar niet zo want ik breng het verkeerd. Succes ermee, hoop dat je niet duizelig wordt van het rondjes draaien :P
Jij ook succes. :)
pi_188605716
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:22 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Spijker op zijn kop.

Het is meer jouw instelling. Als je date met het 'doel' een relatie, dan moet je ook echt gaan daten met dat doel. Dat betekent dat je vrouwen op een andere manier moet benaderen. Je moet vrouwen het gevoel en idee geven dat je niet alleen voor seks uit bent. Dat betekent ook in plaats van uitgaan, feesten en dan vrouwen scoren, jij nu met vrouwen afspreekt om iets leuks te gaan doen. Een 'echte' date. En dat moet je vanaf het begin duidelijk maken.

Ook ik date met het doel voor een relatie. En dat laat ik al vanaf minuut 1 weten. Zodoende redelijk wat dates achter de rug. Klikt niet met iedereen en elke vrouw, maar het gaat erom dat je die date regelt. Wat daarna gebeurt zie je dan wel. Je moet haar het vertrouwen geven dat je date voor een relatie.
Dit. Maar goed dat was niet de insteek van dit topic :P
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:01:28 #26
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_188605746
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:30 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je levensstijl is geen op zichzelf staande entiteit ofzo, dus vervang het maar door ik.
[..]

Heel jong vind ik wat overdreven klinken voor mensen die dik in de twintig zijn (geweest). Oud genoeg om jezelf wat beter te kennen en verantwoording te nemen voor wat je wil en de gevolgen te aanvaarden voor wat je doet.

Dan vind ik het jammer om te zien dat je denkt dat je zus of zo moet doen, maar aan de andere kant maakt het ook misschien ook wel duidelijk waar de issue ligt. Kennelijk wil je je liever zo gedragen, dan dat door dichter bij jezelf te blijven misschien minder scoort. Maar ja, als je je anders voordoet, waar valt die ander op? En hoe kan dat voldoen aan de wens om iets serieuzers op te bouwen, als je juist moeite loopt te doen om niet zo en ook echt anders over te komen?

Kijk liever eens naar hoe jij zelf bepaalde dingen over jou over probeert te brengen. Laat die ander ook wat meer zien wie je echt bent, als je daadwerkelijk gezien en beoordeeld wil worden op wie je bent.
Draag eens uit waar jij voor staat en niet wat je denkt dat de ander wil zien. Dat doe je o.a. mede door jouw levensstijl, dat bezittelijk voornaamwoord zou er ook niet voor niets staan. Schift misschien wat grover, maar je wil iemand die bij je past toch? En die jij omgekeerd ook kan vertrouwen op dergelijk rechttoe rechtaan gedrag.
[..]

En dit ook ja. Kijk eens naar situaties van verlies en rouw. Hoe troostend intimiteit kan zijn dan, zonder dat je nou per se eeuwige trouw hoeft te gaan beloven. Maar ja, voor diepgang is gevoel nodig en dat gaat minder makkelijk als je alles zo maakbaar wil gaan zitten rationaliseren..
Scary_mary heeft gelijk. Beter blijf je jezelf, en zo kom je vanzelf iemand tegen die de ware kan zijn.
pi_188605792
Ik denk overigens dat je een prima een fwb kan hebben en daarnaast serieuze dates doet. Zou het alleen niet vertellen aan de serieuze dates :p
pi_188605815
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dit. Maar goed dat was niet de insteek van dit topic :P
Ik had beter mijn persoonlijke verhaal eruit kunnen laten want iedereen blijft maar schieten op mijn mentaliteit en manier van denken en dat was inderdaad niet de insteek van dit topic. :')

Ik was vooral gewoon benieuwd hoe mensen hierover denken en wat hun eigen worstelingen of juist positieve ervaringen hiermee zijn.
pi_188605876
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:04 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ik had beter mijn persoonlijke verhaal eruit kunnen laten want iedereen blijft maar schieten op mijn mentaliteit en manier van denken en dat was inderdaad niet de insteek van dit topic. :')

Ik was vooral gewoon benieuwd hoe mensen hierover denken en wat hun eigen worstelingen of juist positieve ervaringen hiermee zijn.
Ja ik heb geen tips voor je. Ken volgens mij ook geen mensen die een fwb hebben.
pi_188605904
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:04 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ik heb netjes je vragen beantwoord, maar snap je punt. Wel stiekem een mooi praktijkvoorbeeld over wat en hoe je iets oogst :P
pi_188605909
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:03 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik denk overigens dat je een prima een fwb kan hebben en daarnaast serieuze dates doet. Zou het alleen niet vertellen aan de serieuze dates :p
Joh! Dit uit jouw mond :P
pi_188605937
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:10 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Joh! Dit uit jouw mond :P
Ja waarom niet :P Zolang je date ben je vrij toch.
pi_188605975
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je date wel met een bepaalde bedoeling, dus het zou niet tof zijn ernaast nog fwb te hebben :P
pi_188605992
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:10 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik heb netjes je vragen beantwoord, maar snap je punt. Wel stiekem een mooi praktijkvoorbeeld over wat en hoe je iets oogst :P
:) Je hebt zeker mijn vragen beantwoord en op een sympathieke manier.
pi_188606032
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:13 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Je date wel met een bepaalde bedoeling, dus het zou niet tof zijn ernaast nog fwb te hebben :P
Ja voor wie niet? Waarom maakt je intenties dat minder oprecht?
pi_188606148
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja voor wie niet? Waarom maakt je intenties dat minder oprecht?
Voor de date niet. Want die date ook met de bedoeling een relatie te krijgen.
Omdat je dan niet echt serieus overkom.
pi_188606173
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:21 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Voor de date niet. Want die date ook met de bedoeling een relatie te krijgen.
Omdat je dan niet echt serieus overkom.
Hmm ja weet niet of ik het daar mee eens ben :P Denk wel dat je het beter niet kunt melden nee maar denk je intenties nog steeds oprecht kunnen zijn.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:27:01 #38
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_188606262
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:03 schreef Yasmin23 het volgende:
Dat laatste is al een probleem.

In theorie kan iemand een fwb hebben en daarnaast serieuze dates, in praktijk werkt het niet.
pi_188606284
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmm ja weet niet of ik het daar mee eens ben :P Denk wel dat je het beter niet kunt melden nee maar denk je intenties nog steeds oprecht kunnen zijn.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk toch dat fwb je op de één of andere manier een beetje zal belemmeren in je zoektocht naar een serieuze relatie. Mij wel iig

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2019 19:29:05 ]
pi_188606295
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:28 schreef Fancy2 het volgende:

[..]

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk toch dat fwb je op de één of andere manier een beetje zal belemmeren in je zoektocht naar een serieuze relatie.
Ja ik ook dus niet :P
pi_188606431
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja, kan makkelijk. Wat doe je vanavond?
pi_188606461
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:14 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

:) Je hebt zeker mijn vragen beantwoord en op een sympathieke manier.
Graag gedaan en roep maar als je meer wil weten over mijn positieve en/of negatieve ervaringen
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:48:18 #43
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_188606631
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:39 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Graag gedaan en roep maar als je meer wil weten over mijn positieve en/of negatieve ervaringen
Ik ben wel benieuwd eigenlijk
pi_188606686
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:39 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Mijn hoofd is sowieso een kruitvat van allerlei gedachten vandaag (niet aan dit onderwerp gerelateerd hoor) dus ik denk dat ik met vrienden even lekker de kroeg induik. ;) Ben ik wel even aan toe.

Bedankt in ieder geval!
pi_188606813
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:50 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Mijn hoofd is sowieso een kruitvat van allerlei gedachten vandaag (niet aan dit onderwerp gerelateerd hoor) dus ik denk dat ik met vrienden even lekker de kroeg induik. ;) Ben ik wel even aan toe.

Bedankt in ieder geval!
Borrel ze :W
pi_188607478
Edit.

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2019 11:46:40 ]
pi_188615521
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:58 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Borrel ze :W
Hele avond over daten gepraat. :D Is toch wel een thema onder leeftijdsgenoten hoor.
pi_188617189
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 18:31 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

In wat voor tijd leven we toch...
Een geile tijd blijkbaar :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_188618124
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 14:15 schreef Godshand het volgende:

[..]

Een geile tijd blijkbaar :)
Dat blijkt ja, maar ook een tijd waarin niemand zich meer kan verbinden door hun hedonistische blindheid.
pi_188618163
Mensen die goed kunnen relateren konden dat pre-datingapps en die kunnen dat nu nog steeds. Mensen die niet goed zijn in het opstarten en/of onderhouden van relaties dachten dat datingapps hun daarbij zouden helpen. En zoals met zoveel aspecten in het leven lost techniek alleen een technisch probleem op.
pi_188618467
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2019 15:36 schreef Harmankardon het volgende:
Mensen die goed kunnen relateren konden dat pre-datingapps en die kunnen dat nu nog steeds. Mensen die niet goed zijn in het opstarten en/of onderhouden van relaties dachten dat datingapps hun daarbij zouden helpen. En zoals met zoveel aspecten in het leven lost techniek alleen een technisch probleem op.
Het enige verschil is dat je door datingapps makkelijker op date kan, en je het 'relateren' dus sneller kan leren :P
pi_188618496
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 15:33 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Dat blijkt ja, maar ook een tijd waarin niemand zich meer kan verbinden door hun hedonistische blindheid.
Dat lijkt maar zo...
pi_188618522
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 15:57 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dat lijkt maar zo...
Nee dat is zo, we gaan van lust object naar lustobject.. Egoïsme pur sang.
  zondag 25 augustus 2019 @ 16:00:12 #54
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_188618536
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 15:55 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Het enige verschil is dat je door datingapps makkelijker op date kan, en je het 'relateren' dus sneller kan leren :P
Dat klopt. Datingapps is handig om gewoon ervaring op te doen.

Als groentje weet je heel veel niet. Als je nooit op date ben geweest heb je geen reële idee van wat het wel is. Met datingapps doe je toch ervaring op zodat je later klaar bent voor wanneer je iemand daadwerkelijk leuk vindt.
pi_188618589
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 16:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Als groentje weet je heel veel niet. Als je nooit op date ben geweest heb je geen reële idee van wat het wel is. Met datingapps doe je toch ervaring op zodat je later klaar bent voor wanneer je iemand daadwerkelijk leuk vindt.
Datingapps kunnen ook voor groentjes juist het tegenovergesteld effect creëren, bijvoorbeeld het niet kunnen krijgen van matches. Dat kan zich ook weer uiten in onzekerheid.

Maar als je Tinder bijvoorbeeld op een goede manier gebruikt, dan kan je inderdaad veel leren qua real life dates. Maar dat is niet zo simpel. Want om een date te kunnen scoren op datingapps, moet je eerst matchen. En zelfs dan nog is er geen zekerheid dat je een date kan regelen.

Dus waar je op moet focussen is ervoor zorgen dat je alle 'stappen' die vóór het regelen van een date aanvangen, goed aanpakt.
pi_188618737
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 15:59 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Nee dat is zo, we gaan van lust object naar lustobject.. Egoïsme pur sang.
Precies, maar dat kan. Uiteindelijk raken mensen uit gespeeld en zoeken ze meer zingeving.
pi_188619019
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 16:20 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Knip
Oh ja wel hoor. Er loopt een topic in SEX over een oudere maagd (v volgens mij).

Ik zelf heb ook iets prils met een dame die niet van het oppervlakkige is en zeer weinig mannen gehad heeft. Dat heeft ook nadelen (200 mannen gehad hebben heeft ook voordelen, hoef ik bepaalde grappen, vooroordelen en andere zaken niet uit te leggen) dus het is niet zalig makend.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2019 12:42:53 ]
pi_188619170
Fwb is iets waar minder gevoelens bij komen kijken. Geen verliefdheid iig. Zodoende krijg ik ook vrij snel genoeg ervan. Toch wel na 10 a 15 keer afspreken dat ik er geen zin meer in heb.

Bij mij is het dus, of een vaste relatie, of veel verschillende bedpartners.

Kom overigens niet vaak/nog niet iemand tegen waarvan ik een gevoel krijg van wauw, met jou wil ik de rest van mijn leven doorbrengen.
pi_188631994
Wat posts verwijderd. Ranten mag ergens anders, hou het hier gelieve on topic
pi_188633620
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 11:47 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Hele avond over daten gepraat. :D Is toch wel een thema onder leeftijdsgenoten hoor.
Tssk, alsof de oudere singles er nooit over lullen :P Maar mooi dat het leuk was :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:48 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd eigenlijk
Voor ik weer een heel epos neerpen, kun je iets specifieker aangeven wat je zou willen weten?

quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2019 15:36 schreef Harmankardon het volgende:
Mooi gezegd!

quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 16:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Oneens. We hebben nog nooit zoveel informatie tot onze beschikking gehad. Als je internet hebt, kun je dus ook wel echt meer opzoeken dan een datingapp, die vooral ervaring geeft mbt datingapp lijkt me en je niet zozeer klaar zal stomen voor meer.

Eerlijk gezegd vind ik het soms eigenlijk wel sneu hoe gehecht mensen aan die smartphones zijn geraakt. Tinder is vooral gewoon Tinder, een onderdeel van de datingwereld zelf en de wereld in het algemeen. Het hoeft niet de hoofdmoot van je realiteit te zijn, maar dan moet je wel even verder kijken dan je neus en je telefoonarm lang zijn.
En bijvoorbeeld boeken lezen, in gesprek gaan met vrienden of ouderen eens vragen naar hun ervaringen. Natuurlijk, de datingwereld en de maatschappij zijn anders dan vroeger, maar dat neemt niet weg dat een connectie (leren) maken en een (goede) relatie onderhouden nou ook weer niet zoveel verschillen.

Tinder is een middel, beter verwar je dat niet met het doel..
  maandag 26 augustus 2019 @ 15:25:51 #61
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_188633928
9/10 vaste scharrels/fwb eindigt in tranen en/of desillusie van minimaal 1 van de 2. De meesten zijn er niet zo goed in om eea los van elkaar te zien.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 26 augustus 2019 @ 15:30:28 #62
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_188633995
Voor mannen is trouwens de term 'vriendin zonder nadelen'
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_188634179
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 19:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat laatste is al een probleem.

In theorie kan iemand een fwb hebben en daarnaast serieuze dates, in praktijk werkt het niet.
Hoezo zou dit niet kunnen in de praktijk?
pi_188634265
quote:
14s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:25 schreef fathank het volgende:
9/10 vaste scharrels/fwb eindigt in tranen en/of desillusie van minimaal 1 van de 2. De meesten zijn er niet zo goed in om eea los van elkaar te zien.
Ik heb er nul ervarng mee. Maar kan mij wel voorstellen dat één van de twee het toch altijd net iets beter heeft dan de ander. Meer sex, meer te doen, meer aandacht. En dan gaat jaloezie spelen. En dat is natuurlijk alleen maar normaal. Ik kan de mensen niet serieus nemen die beweren dat ze dit los kunnen zien "van een en ander". Want dan hou je jezelf toch voor de gek. Daarom geloof ik dat ook nooit.
pi_188646432
quote:
14s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:25 schreef fathank het volgende:
Klopt. Er is er meestal wel eentje die stiekem de hoop houdt dat het meer gaat worden. In feite is het dan ook geen echte scharrel/FWB.
pi_188646745
Het kan, maar is zeldzaam. Ik geloof dat dit het sort relaties zijn waar mensen vaak niet helemaal eerlijk zijn en de een vaak meer wil. Haal de vriendschap weg en maak het puur lust en het werkt al beter.
pi_188771855
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 10:28 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Klopt. Er is er meestal wel eentje die stiekem de hoop houdt dat het meer gaat worden. In feite is het dan ook geen echte scharrel/FWB.
Nee duh alsof je bij intiem contact je gevoel kunt uitschakelen. Rariteiten.. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')