Dit zijn hele goede opmerkingen... ik vermoed dat het dagboek, geen minitieus literair verslag was, maar een korte samenvatting, van wat lukrake dingen.. een sfeerimpressie, een aquarel streek.quote:Op vrijdag 22 november 2019 19:33 schreef RapaNui het volgende:
@:Perico+@:Natski; wat ik dan raar vind is:
Lisanne hield een dagboek bij. De ouders hebben nooit verteld dat Lisanne geschreven zou hebben dat ze één dag voor 1 april al op de Pianista hadden gewandeld.
De ouders hebben op TV verteld dat het dagboek beschreven was tot en met 31 maart en dat de pagina van 1 april leeg bleef. De ouders wisten wat de meiden op 31 maart hadden gedaan.
Ze vertelden ook op TV dat Lisanne op 31 maart tegen haar moeder had gezegd dat ze de volgende dag zouden gaan wandelen.
Waarom zouden de ouders cruciale informatie over het Pianista pad voor zich houden als ze dolgraag willen dat hun dochter wordt teruggevonden? Voor mij is dit onbegrijpelijk.
Volgens getuigen o.a. de eigenaar van "Hostal Casa Pedro" zijn K&L wel op 31 maart aan het zoeken geweest naar het begin van de Pianista Trail:quote:Op vrijdag 22 november 2019 19:33 schreef RapaNui het volgende:
@:Perico+@:Natski; wat ik dan raar vind is:
Lisanne hield een dagboek bij. De ouders hebben nooit verteld dat Lisanne geschreven zou hebben dat ze één dag voor 1 april al op de Pianista hadden gewandeld.
De ouders hebben op TV verteld dat het dagboek beschreven was tot en met 31 maart en dat de pagina van 1 april leeg bleef. De ouders wisten wat de meiden op 31 maart hadden gedaan.
Ze vertelden ook op TV dat Lisanne op 31 maart tegen haar moeder had gezegd dat ze de volgende dag zouden gaan wandelen.
Waarom zouden de ouders cruciale informatie over het Pianista pad voor zich houden als ze dolgraag willen dat hun dochter wordt teruggevonden? Voor mij is dit onbegrijpelijk.
Goeie! Wat ik begreep, ook van mede cursisten is, dat die cursus Spaans op kleuterniveau was.. ze waren al blij als je een paar dieren konden benoemen...quote:Op vrijdag 22 november 2019 20:12 schreef gynaika het volgende:
Volgens getuigen o.a. de eigenaar van "Hostel Casa Pedro" zijn K&L wel op 31 maart aan het zoeken geweest naar het begin van de Pianista Trail:
[ afbeelding ]
Inderdaad is hen toen aangeraden om een taxi naar Boquete te nemen. Verder is er geen aandacht meer geschonken aan de uitgeputte dames. Hoe zij zijn thuisgekomen is onduidelijk gebleven.quote:Op vrijdag 22 november 2019 20:24 schreef Perico het volgende:
[..]
Goeie! Wat ik begreep, ook van mede cursisten is, dat die cursus Spaans op kleuterniveau was.. ze waren al blij als je een paar dieren konden benoemen...
Een zin maken met wat je gedaan of ervaren hebt, was echt uit den boze. Dus het is niet zo, als een boer op de Pianista iets roept, of als een restauranteigenaar wat vraagt, dat ze het dan snappen...
Misschien geven ze ook wel het verkeerde antwoord.. dus zo konden er ook veel misverstanden ontstaan..
Getuigenverklaringen lieten hen toen na drie kwartier terugkeren van een te zware hike. Tis wat, om alles te wikken en wegen en op waarde te schatten...
wie waren deze mannen?quote:Op dinsdag 2 juli 2019 19:18 schreef gynaika het volgende:
Opvallende passage:
In April my Spanish teacher told me that two young women had gone missing from the sister school in Boquete, Panama. They had left all of their belongings, and not told anyone where they were going that day. The last anyone saw of them they were talking to two strange men, making plans to see the waterfall. This morning, BBC confirmed that the remains of both women have been found.
https://thesleepsong.wordpress.com/tag/kremers/
Dat zal wel een groot vraagteken blijven.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
wie waren deze mannen?
De mannen uit de taxi?
Toen de ouders op TV spraken, was de rugzak nog niet eens gevonden. Er was nog geen spreekverbod. Men was nog op zoek naar de meiden. De ouders hadden alle vrijheid om te vertellen of hun dochters de dag voor hun verdwijning de P pad op waren gegaan.quote:Op vrijdag 22 november 2019 20:11 schreef Perico het volgende:
[..]
Dit zijn hele goede opmerkingen... ik vermoed dat het dagboek, geen minitieus literair verslag was, maar een korte samenvatting, van wat lukrake dingen.. een sfeerimpressie, een aquarel streek.
Waarbij dan weer wel wat gedetailleerder wordt stilgestaan bij dingen, maar waarin ook dingen worden overgeslagen, stel ik mij zo voor..
We kunnen aan de foto's van de slaapkamer zien, dat het formaat A5 is.. kleine pagina's, waarop je een paar korte zinnen kwijt kunt, vermoedelijk..
Nu geef ik je groot gelijk hoor, je zou dan op 31 maart een verslag van de Pianista verwachten.. of wat woorden, in ieder geval.. dat zullen ze niet hebben achtergehouden nee, dus is het vreemd dat het er niet staat..
Al vertelde de familie Kremers in Story eerder dit jaar, dat zij ook een dwangbevel hadden om nooit iets te zeggen over de nachtfoto's.. dus ik hou een slag om de arm..
Maar toch, overheerste die 31 maart dan, die totale teleurstelling van de weigering op dat schooltje.. dat zal misschien niet eens een half uurtje geduurd hebben.. maar wat ik ervan begreep, ook in recent nagelezen artikels met Myriam is, dat ze zowel naar hun eigen familie als naar haar toe, die avond, dat echt overheerste..
Dus zou het nog zo kunnen zijn dat de Pianista daarom mogelijk zou kunnen ontbreken in een dagboek..
Maar okee het zou alsnog zo kunnen zijn, dat ze toch op 1 april die Pianista deden maar toch ook keurig weer om 15:30 beneden waren en dan toch gingen zwemmen..
Ik vermoed dat ook vele escapades in Bocas of restaurantbezoekjes waarschijnlijk geen vermelding kregen in dat dagboek..
quote:Op vrijdag 22 november 2019 15:27 schreef Perico het volgende:
Omdat ik er al een video aan had gewijd, wil ik hier toch ook wel een rapport danwel scenario posten, van iemand uit de inner circle rond de familie Kremers.
Iemand, die alles van nabij meemaakte, als verbindingspersoon met de media ook en die ook betrokken was bij het concert en de single voor Kris.
Deze persoon heeft zelf uit de eerste hand alle bronnen mogen inzien en wikken en wegen en deed ook zelf maandenlang onderzoek. Dat goot hij dan in een kort scenario van 2 A4tjes, dat hij met mij deelde. Het zijn zijn woorden, integraal, zonder edit.
Hij geloofde dat het volgende was gebeurd met Kris en Lisanne:Datgene wat in de spoiler beschreven staat komt aardig overeen met het artikel dat het AD plaatste in 2014:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.welingelichte(...)r-orgaandonatie.html
Dat is heel lastig in te schatten, is mijn bescheiden mening. Ze wachtten nu ook soms dagen met schrijven... en Lisanne was ziek en moe 's avonds... en dan moest de camera uitgelezen worden.. ja, ik denk ook dat de kans groter is dat zo'n tocht toch terecht was gekomen ergens..quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:44 schreef RapaNui het volgende:
Bovendien: indien de meiden hun mooie fotos van het pad op de 31ste zouden hebben gemaakt, dan zouden ze die dezelfde dag nog op hun soc.media hebben gezet.
Het is voor mij nu, een beetje van secundair belang. Als ik aanneem, dat de Pianista trek op de 31e is geweest, waren ze op dezelfde tijd vertrokken, met een veilige terugkeer.quote:Nee, ik blijf erbij, de meiden zijn op 1 april het pad op gegaan, niet de 31ste.
Nee, die tijden van vertrek in de middag, daar geloof ik niet in.
Er is ontzaglijk veel dat je vanachter je bureau hier nooit kunt weten nee.. je hebt alleen maar tekst en foto's en kunt online verdachten een klein beetje naspeuren.. dus ben je de hele tijd maar bezig om een boel zelf in te vullen en te speculeren.quote:Ik weet niet of de meiden zijn omgebracht of dat ze zijn vastgehouden en omgekomen tijdens een ontsnapping (dus ongeluk), maar ik geloof wel in een cover up.
Die hot springs liggen best ver van het Pianista pad vandaan. Zijn er ook van datzelfde type bronnen nabij de Pianista?quote:Op zaterdag 23 november 2019 14:41 schreef Perico het volgende:
[..]
Dat is heel lastig in te schatten, is mijn bescheiden mening. Ze wachtten nu ook soms dagen met schrijven... en Lisanne was ziek en moe 's avonds... en dan moest de camera uitgelezen worden.. ja, ik denk ook dat de kans groter is dat zo'n tocht toch terecht was gekomen ergens..
Maar ze vertelden blijkbaar ook de nodige mooie of spannende dingen niet. Dus kan ik het toch niet van me afschudden.
[..]
Het is voor mij nu, een beetje van secundair belang. Als ik aanneem, dat de Pianista trek op de 31e is geweest, waren ze op dezelfde tijd vertrokken, met een veilige terugkeer.
En als die op 1 april was, geloof ik ook in een veilige terugkeer, met nog steeds een ontvoering dan bij die mooie zwemplek, met foute gasten.
Er zijn daar zoveel rivertjes en kreken met 100.000 grote stenen, die nachtfoto's kunnen overal zijn gemaakt naar mijn smaak.
[..]
Er is ontzaglijk veel dat je vanachter je bureau hier nooit kunt weten nee.. je hebt alleen maar tekst en foto's en kunt online verdachten een klein beetje naspeuren.. dus ben je de hele tijd maar bezig om een boel zelf in te vullen en te speculeren.
Het wordt tijd dat er daarom maar een steen gaat rollen die de grote lawine veroorzaakt die leidt naar oplossing.
Ik geloof dat de meiden na hun wandeling op 1 april ergens zijn gaan zwemmen/badderen. Daarom de bh's in de rugzak. Die dag gingen veel mensen erop uit om te baden in de rivieren. Toen ze nog niet waren gevonden heeft een panamese politiman (geloof ik) via de radio (staat ergens op internet, vraag me niet waar), dat het logisch zou zijn als ze waren gaan zwemmen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 14:41 schreef Perico het volgende:
[..]
Dat is heel lastig in te schatten, is mijn bescheiden mening. Ze wachtten nu ook soms dagen met schrijven... en Lisanne was ziek en moe 's avonds... en dan moest de camera uitgelezen worden.. ja, ik denk ook dat de kans groter is dat zo'n tocht toch terecht was gekomen ergens..
Maar ze vertelden blijkbaar ook de nodige mooie of spannende dingen niet. Dus kan ik het toch niet van me afschudden.
[..]
Het is voor mij nu, een beetje van secundair belang. Als ik aanneem, dat de Pianista trek op de 31e is geweest, waren ze op dezelfde tijd vertrokken, met een veilige terugkeer.
En als die op 1 april was, geloof ik ook in een veilige terugkeer, met nog steeds een ontvoering dan bij die mooie zwemplek, met foute gasten.
Er zijn daar zoveel rivertjes en kreken met 100.000 grote stenen, die nachtfoto's kunnen overal zijn gemaakt naar mijn smaak.
[..]
Er is ontzaglijk veel dat je vanachter je bureau hier nooit kunt weten nee.. je hebt alleen maar tekst en foto's en kunt online verdachten een klein beetje naspeuren.. dus ben je de hele tijd maar bezig om een boel zelf in te vullen en te speculeren.
Het wordt tijd dat er daarom maar een steen gaat rollen die de grote lawine veroorzaakt die leidt naar oplossing.
Ook ik denk dat zij op 1 april de Pianista hike hebben gedaan.quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:44 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Toen de ouders op TV spraken, was de rugzak nog niet eens gevonden. Er was nog geen spreekverbod. Men was nog op zoek naar de meiden. De ouders hadden alle vrijheid om te vertellen of hun dochters de dag voor hun verdwijning de P pad op waren gegaan.
Bovendien: indien de meiden hun mooie fotos van het pad op de 31ste zouden hebben gemaakt, dan zouden ze die dezelfde dag nog op hun soc.media hebben gezet.
Nee, ik blijf erbij, de meiden zijn op 1 april het pad op gegaan, niet de 31ste.
Pedro's verklaring en die van anderen is onbetrouwbaar. Pedro kreeg op 29 maart 20 of meer nieuwe gasten in zijn hostel en hij had andere dingen aan zijn hoofd. Hij heeft vele toeristen gezien dat weekend.
Nee, die tijden van vertrek in de middag, daar geloof ik niet in.
Die helikopter die naar buurland C. vliegt, geloof ik ook niet in. M.a.w.: indien k&l zouden zijn omgebracht, is dat niet in Panama gebeurd, maar buiten de grenzen van Panama (ja, ja).
....
Ik weet niet of de meiden zijn omgebracht of dat ze zijn vastgehouden en omgekomen tijdens een ontsnapping (dus ongeluk), maar ik geloof wel in een cover up.
Zeer zeker, ze vingen de teleurstelling op, met een massage bij Sigrid... en ze gingen iedere dag, ook in Bocas, wel ergens lekker eten, vaker drie gangen zelfs..quote:Op zaterdag 23 november 2019 20:04 schreef gynaika het volgende:
Wel vind ik het aannemelijk dat KenL op 31 maart na hun teleurstelling dat zij niet op het schooltje konden gaan beginnen, alvast uit gingen zoeken waar de Pianista Trail te vinden was. Deze tocht zal hen door wie dan ook zijn voorgesteld om de teleurstelling te compenseren. De dagen moesten toch met iets opgevuld worden.
Dit kon ik nog vinden betreffende Osman en zijn consorten:quote:
"Op vrijdag 4 april meldden familieleden van Osman Valenzuela, die in Bajo Boquete woonden, dat de jongeman in de Chiriquisito-rivier was verdwenen. De laatste keer dat ze hem zagen was om 6:00 in de middag.quote:
Top dank je, wat kun je toch snel terug zoeken!quote:Op zaterdag 23 november 2019 21:38 schreef gynaika het volgende:
[..]
Dit kon ik nog vinden betreffende Osman en zijn consorten:
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #71 - berichtjes
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #71 - berichtjes
Weet jij of er andere plekken zijn dichter bij de Pianista om te zwemmen?quote:Op zaterdag 23 november 2019 16:08 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik geloof dat de meiden na hun wandeling op 1 april ergens zijn gaan zwemmen/badderen. Daarom de bh's in de rugzak. Die dag gingen veel mensen erop uit om te baden in de rivieren. Toen ze nog niet waren gevonden heeft een panamese politiman (geloof ik) via de radio (staat ergens op internet, vraag me niet waar), dat het logisch zou zijn als ze waren gaan zwemmen.
Inderdaad, laat de steen maar rollen.
De pianista zelf, de caldera of de chiriqui.quote:Op zondag 24 november 2019 09:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Weet jij of er andere plekken zijn dichter bij de Pianista om te zwemmen?
Ik denk dat wat de rapportschrijver doet, is ook de bronnen laten spreken, waar hij in het kielzog van de kring waarin hij bewoog, toegang toe had..quote:Op zondag 24 november 2019 10:57 schreef RapaNui het volgende:
Ik geloof niets van het verhaal dat ze naar een meer bij het vliegveld van David zijn gebracht om te gaan zwemmen. Dat slaat nergens op. Die info doet rode vlaggetjes bij mij opsteken naar de betrouwbaarheid van de bron.
Ik bedoel de Chiriqui ter hoogte van Gualaca, in het gebied waar de Caldera uitmondt in de Chiriqui, in het gebied van Caldera hot springs en in het gebied van het dorpje ..... Perico (!)quote:Op zondag 24 november 2019 16:56 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik denk dat wat de rapportschrijver doet, is ook de bronnen laten spreken, waar hij in het kielzog van de kring waarin hij bewoog, toegang toe had..
Het luistert ook nauw, als er werd gezegd, zwemmen bij de Rio Chiriqui, ja, dat is bij David en dat vliegveld.. is het de Chiriqui Nuevo, is het weer bij Boquete in de buurt meer..
Daarom staat het je ook vrij om je eigen bedenkingen te hebben.. dus op dit punt vind ik dan ook, dat die meerdere toeristische bronnen dan waarschijnlijker lijken, dichtbij Boquete..
Het betreft ook een gewogen scenario. Maar het is wel geschreven door een serieus iemand die niet van roddels of geruchten houdt of sensatie. Al staat het eenieder vrij om het van tafel te vegen.
Persoonlijk kon ik me dan wel vinden in de hele strekking, van een veilige terugkomst van die berg en hun vrijheid verliezen bij het zwemmen.
En dat de excursies al vroeg geboekt waren, maar dat het wegvallen van het werk met de kinderen dan, voor veel wrok en een nieuwe werkelijkheid zorgde die invulling behoefde, qua tijd en vertier dan, met name.
Dan is misschien het verhaal in het AD nog wat aannemelijker, waarin gesproken wordt over een aantal overeenkomstige locaties.quote:Op zondag 24 november 2019 10:57 schreef RapaNui het volgende:
[..]
De pianista zelf, de caldera of de chiriqui.
Ik geloof niets van het verhaal dat ze naar een meer bij het vliegveld van David zijn gebracht om te gaan zwemmen. Dat slaat nergens op. Die info doet rode vlaggetjes bij mij opsteken naar de betrouwbaarheid van de bron.
Ook het hele verhaal dat ze per helikopter over zijn gevlogen naar Colombia. En dan de moeite nemen om de spullen weer terug te vliegen naar Panama. Colombianen doen dat niet hoor. Ze laten alles verdwijnen om nooit meer gevonden te worden.
Ja, dat ging over orgaanroof toch? In de versie van het AD was het meer bij het vliegveld tevens eindstation van k&l.quote:Op dinsdag 26 november 2019 13:00 schreef gynaika het volgende:
[..]
Dan is misschien het verhaal in het AD nog wat aannemelijker, waarin gesproken wordt over een aantal overeenkomstige locaties.
BNW / Het raadsel van Panama #2
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |