abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 november 2019 @ 16:14:27 #251
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_189925190
Tis alleen zo, dat vele projecten ook stuklopen op financiering.. dan is er wel de voorfase en de intentie en al het vooronderzoek, maar komt het er niet van..

Zo zou The Travel Channel ook een aflevering wijden aan Boquete en dit mysterie, maar is dat ook niet tot een eindproduct gekomen..

En dat artikel waarover ik sprak, daar wordt dan over getwist op de redactie... ze hebben daar een misdaadjournalist, en die zit op de lijn Peter de Vries.. zo van, wat jij wilt gaan publiceren, is grote onzin..

Dus vreest die journalist nu, dat hij in het kamp van de complotgekkies wordt geduwd en dat het zijn reputatie en carriere schaadt.. ook al gaat het maar om een bescheiden blad dat doorgaans in de leesportefeuille louter belandt..

Iedereen is ook zo op de hand van de families en het bewaken van gemoedsrust, dat dus een tegengeluid zo'n beetje professionele zelfmoord is..
pi_189933893
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:14 schreef Perico het volgende:
Tis alleen zo, dat vele projecten ook stuklopen op financiering.. dan is er wel de voorfase en de intentie en al het vooronderzoek, maar komt het er niet van..

Zo zou The Travel Channel ook een aflevering wijden aan Boquete en dit mysterie, maar is dat ook niet tot een eindproduct gekomen..

En dat artikel waarover ik sprak, daar wordt dan over getwist op de redactie... ze hebben daar een misdaadjournalist, en die zit op de lijn Peter de Vries.. zo van, wat jij wilt gaan publiceren, is grote onzin..

Dus vreest die journalist nu, dat hij in het kamp van de complotgekkies wordt geduwd en dat het zijn reputatie en carriere schaadt.. ook al gaat het maar om een bescheiden blad dat doorgaans in de leesportefeuille louter belandt..

Iedereen is ook zo op de hand van de families en het bewaken van gemoedsrust, dat dus een tegengeluid zo'n beetje professionele zelfmoord is..
Dan is er nieuws voor die journalist: er is namelijk al een boek uitgegeven over de verdwijning van kris en lisanne. Het beschrijft niet de foto's en dat soort zaken, maar wel de verdachte omstandigheden en de 'hoofdrolspelers'.
  donderdag 14 november 2019 @ 13:36:12 #253
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_189937578
Ik heb het concept artikel gelezen vandaag. Ik wist dit niet, maar als strategie heeft deze journalist er dan voor gekozen, om veelal mijn aannames te citeren.

Eigenlijk ben ik zo indirect continu aan het woord, stevig en stellig. Denk dat er wel wat mensen boos worden of dat mijn kop eraf moet.

Of dan blijft het onopgemerkt in de leesportefeuille. Maar hopelijk kan hij het doorverkopen aan een groter medium.

Laat mensen ook maar kwaad zijn anders, het gaat erom dat de zaak in beweging komt, als het hek van de dam is.. dat menigeen het verhaal ziet en erin duikt en geen genoegen meer neemt met de officieuze tijdlijn en conclusies.

Ook al willen beide families gemoedsrust en vinden ze ons allemaal fantasten.
pi_189955500
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 13:36 schreef Perico het volgende:
Ik heb het concept artikel gelezen vandaag. Ik wist dit niet, maar als strategie heeft deze journalist er dan voor gekozen, om veelal mijn aannames te citeren.

Eigenlijk ben ik zo indirect continu aan het woord, stevig en stellig. Denk dat er wel wat mensen boos worden of dat mijn kop eraf moet.

Of dan blijft het onopgemerkt in de leesportefeuille. Maar hopelijk kan hij het doorverkopen aan een groter medium.

Laat mensen ook maar kwaad zijn anders, het gaat erom dat de zaak in beweging komt, als het hek van de dam is.. dat menigeen het verhaal ziet en erin duikt en geen genoegen meer neemt met de officieuze tijdlijn en conclusies.

Ook al willen beide families gemoedsrust en vinden ze ons allemaal fantasten.
Benieuwd waar het NFI en OM straks precies mee gaan komen als reactie. Er wordt nu opnieuw naar die foto's en hun EXIF data gekeken, dankzij jouw (more or less) interview-artikel. Kunnen we weer precies zien en lezen straks hoe ze zich van de zaak gaan afmaken, want zoals je zelf al aangaf Juan; toegeven dat ze fouten hebben gemaakt in het onderzoek, dat zal niet snel gebeuren waarschijnlijk.

Ben benieuwd! In ieder geval één journalist die niet met de centrale wind meeblaast maar die iets gaat publiceren wat terechte vraagtekens stelt bij het onlogische officiële verhaal.

[ Bericht 9% gewijzigd door Natski79 op 15-11-2019 16:20:47 ]
  vrijdag 15 november 2019 @ 16:36:14 #255
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_189955860
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 16:08 schreef Natski79 het volgende:
Benieuwd waar het NFI en OM straks precies mee gaan komen als reactie. Er wordt nu opnieuw naar die foto's en hun EXIF data gekeken, dankzij jouw (more or less) interview-artikel. Kunnen we weer precies zien en lezen straks hoe ze zich van de zaak gaan afmaken, want zoals je zelf al aangaf Juan; toegeven dat ze fouten hebben gemaakt in het onderzoek, dat zal niet snel gebeuren waarschijnlijk.

Ben benieuwd! In ieder geval één journalist die niet met de centrale wind meeblaast maar die iets gaat publiceren wat terechte vraagtekens stelt bij het onlogische officiële verhaal.
Ja, ondanks alle terechte getemperde verwachtingen en waarschijnlijke scenario, toch ook wel blijheid dat een COLD CASE team van het Openbaar Ministerie naar de zaak gaat kijken volgende week.

De eerste doorbraak sinds op 29 augustus 2014 de laatste resten werden gevonden en geanalyseerd.

Maar ik ben het eens met wat je schrijft... als ze zouden moeten erkennen, dat wat een simpele boer uit Heerlen constateert, hen zou moeten nopen om de zaak te heropenen... dat machtige NFI en Openbaar Ministerie..

Dat is ontoelaatbaar gezichtsverlies en reputatieschade.. dus zullen ze het afdoen met: "we hebben niks nieuws kunnen ontdekken, daaaaaaaaaag".

Al is er een kleine kans, dat ze wel alles op waarde schatten en er werk van maken... ja, eindelijk een journalist die het cordon sanitaire doorbreekt en wel rechtdoorzee is.

Doorgaans wordt er alleen een schimmig spel gespeeld en probeert menig belanghebbende partij wel alle slagen thuis te halen door jou te overvragen, om dan jou met lege handen achter te laten..
pi_190026375
Ene Velchiama heeft het een en ander in het Frans geschreven over de vermissing van Kris en Lisanne. Hij is zelf naar Boquete gegaan dit jaar en heeft de Pianista route gelopen. Heeft ook geprobeerd contact te krijgen met Feliciano (ging lastig en zn gastfamilie waren zwaar tegen dat contact omdat ze F niet vertrouwen). Ook heeft hij contact met Arrocha.

Vertaald uit het Frans: http://www.jeuxvideo.com/forums/42-51-57507065-10-0-1-0-panama-disparition-de-kris-kremers-et-lisanne-froon-je-vais-partir-la-ou-elles-ont-disparu.htm
"De dag van de El Pianista-wandeling had ik pech. Het regende veel, van het begin tot het einde van mijn wandeling. Daarom moest ik het gebruik van mijn camera beperken uit angst het te verpesten (mijn telefoon ging er bijna doorheen). Als gevolg daarvan heb ik niet veel foto's en video's gemaakt en mijn excuses. Voordat ik je mijn hele reis vertel, sta ik mezelf al toe je te vertellen dat ik een uur lang alleen voorbij het uitkijkpunt (de top) waagde. Mijn doel was om me bij de plaats van foto 508 (laatste normale foto na de top) te voegen en ik stopte waar ik dacht dat hij genomen was. Omdat ik de foto niet mee had genomen, kon ik de vergelijking echter niet maken. Ik realiseer me dat de plaats waar ik stopte niet de exacte plaats is. Ofwel ik ben wél geslaagd maar heb me dit niet gerealiseerd vanwege de regen en het weer die de weg enorm hebben veranderd (5 jaar tijdsverschil is ook enorm, vooral als we de video bekijken van Kris' ouders die het pad slechts enkele maanden na de verdwijning opnieuw hebben gedaan, en toen was de stapel rotsen aan de rechterkant al verdwenen).

Het kleine riviertje was verder, maar ik betwijfel of ze in de video van de ouders geen melding maken van de plaats waar ik was, omdat het een vrij grote en opvallende passage is over het pad. Ofwel de rivier is met de tijd verdwene hier, of de regen die viel heeft verschillende kleine rivieren gevormd. Ik wandelde precies een uur na aankomst op de Mirador. Daar heb ik maar 5 minuten doorgebracht, terwijl de meisjes er waarschijnlijk meer tijd hebben doorgebracht om daar eindelijk 1 uur na hun aankomst de waterstroom te bereiken.

De meisjes kwamen om 13.00 uur aan op de Mirador en namen de foto 508 om 14.00 uur. Als ze zeg 15 minuten op de top doorbrachten, hadden ze 45 min. nodig om deze plek te bereiken. Dus dat klopt. Mogelijk is deze plek gewoon zo sterk veranderd door het weer en de regen, ofwel ik ben voorbij de daadwerkelijke locatie van foto 508 gelopen zonder dat ik het doorhad, omdat met de regen de stroom tezeer heeft veranderd.

Foto 508:

Mijn foto's:

ik heb een deel van het eerste uur van de route gefilmd maar ik realiseerde me achteraf dat ik heel slecht heb gefilmd en dat ik meer tijd had moeten nemen (nadat ik had toegegeven dat ik niet teveel wilde blijven hangen) heb ik ongeveer 15 minuten na mijn terugkeer gefilmd. Ik heb een beetje bovenaan gefilmd (achterkant)

Had het maar niet zoveel geregend ... ik walg ervan ...

Hier is nog een foto van de meisjes:

Niet de exacte plaats, maar het is op dezelfde manier:

Voordat ik over de hele dag vertel, wil ik zeggen dat ik op een bepaalde manier in de war raakte. Ik had dit effect niet verwacht, maar op deze manier in hun voetsporen treden is iets heel emotioneels. Aanvankelijk, voordat ik aan deze reis begon, zag ik het als een manier om een ​​gebeurtenis die me fascineerde opnieuw te beleven. Niet als iets negatiefs, maar eerder positief in de zin dat ik voet kon zetten op een plek waar iets belangrijks heeft plaatsgevonden. Alsof ik leefde en een gebeurtenis observeerde die mij had geraakt en enorm fascineert. Maar op mijn weg terug naar de top had ik moeite om te vertrekken. Toen ik eenmaal richting Boquete liep, kon ik mijn ogen niet afhouden van de plek waar ze vijf jaar geleden zo gelukkig waren. Ik moest eindelijk wat langer blijven; ik had geen zin om te vroeg te vertrekken. Ik had het gevoel ze in de steek te laten. Ik zag ze staan ​​waar ze 5 jaar geleden waren en herinnerde me alle glimlachen op hun foto's, terwijl ze dezelfde paden bewandelden waar ik me nu waagde. Terwijl ikzelf eindelijk kon terugkeren naar de stad en deze dag afsluiten; iets waar zij zelf nooit de kans toe hebben gehad."

DAN NOG EEN TWEEDE PIANISTA WANDELING
(ellenlang betoog, maar wel gedetailleerd)

"Voor deze tweede poging besloot ik iets eerder te vertrekken. Ik neem een ​​douche rond 7:30, verlaat het huis rond 8:15 en neem een ​​taxi rond 8:30 voor El Pianista. De reis duurt niet lang en rond 8:40 kom ik aan bij de ingang van het pad en geeft $ 4 aan de bestuurder. Ik maak van de gelegenheid gebruik om een ​​foto te maken van de ingang en de hond van het restaurant, een oranje husky. In tegenstelling tot wat ik over dit onderwerp had gezegd, behoorde de hond Blue niet tot de inboorlingen, maar tot dit restaurant. Omdat ik hem niet zag en hem de eerste keer niet zag, leid ik af dat hij sindsdien zeker dood is geweest en dat de husky die ik voor me zie, zeker hun nieuwe hond is. [Klopt, ik hoorde ook van een local dat Blue onderhand is overleden]

Ik vervolg mijn weg, camera rond de opname, en besluit om alleen van bepaalde delen een video te maken. Ik film mijn oversteek van de rivier, evenals die van de woonwijk, en doe ik doe het onopvallend, maar dit resulteert in een zeer slechte omlijsting. Ik steek een kleine schrootbrug over en vervolg het pad naar de jungle. Ik loop, de lucht is bewolkt maar het regent niet. Helaas duurde het niet lang voordat de regen eindelijk toch besloot te vallen. Ik haal mijn jas uit mijn tas en stop mijn camera in mijn tas om hem te beschermen. Het stoort me erg, omdat het me veel problemen zal geven bij het gebruik van mijn camera. Ik ga de jungle in en ontmoet snel een groep koeien. Bang gaan ze een beetje verder. Ik slaag er uiteindelijk in om ze vooraan te passeren. Ik bereik eindelijk de kruising waar ik de week ervoor fout zat, en duik uiteindelijk in de goede richting. De plaats ziet eruit als de foto's en sommige tags op de steen stellen me in staat om ervoor te zorgen dat ik in de goede richting loop.

Tijdens mijn klim zie ik aan de andere kant van de rivier enkele hutten. De mensen die hier wonen kunnen heel goed het reilen en zeilen van de wandelaars die passeren observeren. Ik kijk achter me en realiseer me dat als iemand mij zou volgen, ik het zou merken.

Ik loop een tijdje naar boven en loop daar tegen een nieuwe splitsing. De ene kijkt uit op een grote rivier en de andere op een trap die lijkt te leiden naar een plantage. Ik neem de richting van de rivier, maar na een paar meter verander ik van gedachten en denk ik eerst na over de andere tak. Zodra ik me omdraai, zie ik een inwoner met een machete in zijn rechterhand op 5 meter van mij verschijnen. Ik merkte het helemaal niet terwijl ik liep. Bovendien blijkt de inschatting die ik eerder had gemaakt totaal verkeerd. Ik wijs naar de rivier en zeg "El Pianista?", En hij vertelt me ​​onmiddellijk dat dit de juiste weg is.

Ik vervolg mijn weg met de native die achter me blijft lopen. Ik moet bekennen dat ik op dit moment onrustig ben; dat blijft tenslotte een man met een machete in zijn hand, op een plaats waar niemand ons kan zien. Ik merk dat ik iets sneller vooruit loop dan hij, wat mij in zekere zin bevredigt, omdat ik het gevoel heb om te concurreren met een reguliere. Dan sta ik voor een pad dat wordt geblokkeerd door een boom die is omgevallen. Ik ben nog op het juiste pad, maar ik weet niet hoe verder te gaan en ik begin opnieuw te twijfelen. Ik wacht op de inheemse man, om te zien waar hij heen gaat. Wanneer hij aankomt, laat hij me een kleine passage aan de rechterkant zien die het mogelijk maakt de zogenaamde 'doodlopende straat' te omzeilen.

Hij blijft achter me aan lopen, maar ik verhoog mijn tempo weer om me van hem te distantiëren en de top voor hem te bereiken. De reden hiervoor is dat ik hem wat geld wil aanbieden om me voorbij de Mirador te leiden. Ik beweeg sneller dan ik aankan en mijn hart begint te racen. Ik word gedwongen op de grond te gaan zitten, de drang om te braken stijgt naar mijn keel en mijn handen beginnen te trillen. De inheemse haalt me ​​in en kijkt of het goed met me gaat. Hij vraagt ​​me of dit mijn eerste keer hier is en vertelt me ​​dat het lastig is om met het hoogteverschil om te gaan als je er niet aan gewend bent. Ziend dat ik zijn weg blokkeer, vraag ik hem of hij wil passeren. Zodra ik opsta hervat hij zijn weg onmiddellijk.

Na tien minuten pauze hervat ik mijn weg naar de top. Het kostte me in totaal 2 uur vanaf de ingang om het te bereiken, net als de twee Nederlanders. De mist verbergt het landschap en de regen sijpelt in mijn jas. Een gebloemd kruis waarop de namen van de meisjes zijn ingeschreven siert de top. Iets verderop wordt een boom onder een glasplaat gehangen, de foto van Kris Kremer. Ik observeer de mistige, donkere ingang naar het pad waar de meisjes zijn verdwenen. Ik zeg tegen mezelf dat dit hun verhaal vertegenwoordigt, en vergelijk deze ingang met die van de hel, vanwege de mist die circuleert en schaduwen veroorzaakt door het slechte weer en de bomen die het pad bedekken. Ik blijf niet langer dan 5 minuten hangen en ga verder dan de Mirador. Het begin van het vervolgpad is erg modderig en ik kom snel in deze aardse scheuren die me tegelijkertijd doen denken aan tunnels en het koninkrijk van de doden in de Lord of the Rings. Ik herken de plaats van de foto's die door de meisjes zijn genomen en realiseer me dat dit pad erg mooi is. Ik kom geen enkel dier tegen, maar blijf voorzichtig voor het geval ik een slang tegenkom. Na een tijdje ontmoet ik dan toch een dier, maar het is helemaal niet wat ik had verwacht. Het is geen slang maar ... een krab. Ik ontwijk het beest en loop door.

Ik loop naar beneden en verder naar beneden. Het pad is smal maar eenvoudig te volgen, er is letterlijk één pad dat je kunt volgen. Ik vind het zelfs gemakkelijker dan het deel [voor de Mirador] dat voor iedereen toegankelijk is en het is niet mogelijk om de weg hier te verliezen. De dag ervoor keek ik naar de video van Kris 'ouders, en het pad gaat uiteindelijk de berg af waar we een hek van een veld kunnen vinden dat zeker voor vee wordt gebruikt en een eigendom afbakent. Het duurt ongeveer 1u30 om het te bereiken vanaf de Mirador. Na deze barrière is er slechts één pad dat naar rechts gaat. Vanaf deze barrière moet je 3 uur lopen om de eerste touwbrug/monkey bridge te bereiken en daarom, als de meisjes rond 16:30 hun eerste noodoproep deden, hadden ze nog 1 uur lopen te gaan voordat ze bij die rivier hadden kunnen komen. Hun noodoproepen kunnen dus geen betrekking hebben op de gevaarlijke oversteek van de rivier. Het is onmogelijk om hier te verdwalen. Vanaf de Mirador liep ik gedurende 1 uur, op zoek naar de plaats van de foto 508 en zoals uitgelegd in een vorige post, stopte ik voor of na te denken op de juiste plaats te zijn.

Na een uur wilde ik om verschillende redenen mijn terugkeer beginnen. Op dat moment herinnerde ik me niet de tijd die het kostte om de barrière [paddock] te bereiken en ik stelde me tenminste 1 uur voor. Bovendien hoefde ik zelf niet persé zo ver te gaan, omdat de video van de ouders de plaats goed liet zien en mijn doel was om te gaan naar plaats van de laatste foto [508] van de twee meisjes, en ook om het terrein te begrijpen. Niemand wist dat ik daar was en mijn gastgezin maakte zich zorgen om mij, dus ik was bang dat als ik teveel tijd zou nemen, ze het initiatief zou nemen om hulp te vragen. Vooral omdat ik na 4 uur wandelen al terug was en een netwerk had (sindsdien niet meer alle El Pianista) veel ervan is afgesloten van de communicatie vanwege de bomen en slechts een paar plaatsen zoals de Mirador hebben toegang tot het telefoonsignaal). (sorry beroerde vertaling). Het pad wordt bezocht door inboorlingen die het elke dag oversteken of aflopen, en ik wilde niet dat iemand mijn aanwezigheid op deze plek zou ontdekken, niet aanbevolen (verboden? Fijn? Agressie?). Als ik 1 uur bleef lopen, zou dat indirect 2 uur wandelen hebben toegevoegd (heen en terug).

Ik denk niet dat de meisjes besloten om heel lang door te blijven lopen, noch denk ik dat ze besloten om heel ver na de plek van foto 508 te gaan. De volgende dag hadden ze een wandeling gepland voor de vulkaan Baru die een duur van minimaal 7 uur. In mijn geval begon ik eerder (~8u45 voor mij en 11u voor meisjes) en ik dacht nog steeds dat het laat was en dat ik lang genoeg had gelopen nu. Naar mijn mening hebben ze de keuze gemaakt om terug te keren tussen de foto 508 en de slagboom [paddock].

De beklimming is heel eenvoudig en veel eenvoudiger dan de klim tussen de ingang en de Mirador, omdat het eigenlijk zonder gids ingewikkeld is om de juiste weg naar de top te vinden. Net als tijdens mijn afdaling ontmoet ik niemand tijdens de hele beklimming [behalve dan die gast met zn machete??]. Ik vind de Mirador en stop daar een tijdje voordat ik de afdaling naar Boquete begin. Ik ben altijd alleen en ontmoet niemand. Na een tijdje wordt ik verrast door de komst van een jonge inheemse die bergafwaarts rent. Ik begrijp niet waar hij vandaan kwam. Kwam hij aan via het pad voorbij de Mirador? Of komt hij uit een huis dat van het pad af ligt? Ik weet het nog steeds niet en als ik mijn afdaling voorbij de Mirador nog verder had voortgezet, was ik misschien overgestoken.

Ik liet hem passeren om te voorkomen dat hij langzamer ging en ik vervolg mijn weg naar de uitgang van de jungle. Het pad gaat nog verder naar het restaurant Il Pianista. Lopend ontmoet ik eerst een zeer vriendelijke inwoner die me over de regen vertelt en uitlegt dat het 5 jaar is dat hij in een witte hut in de buurt van het pad woont. Vervolgens ontmoet ik een Amerikaans echtpaar dat rond 12:30 bij de ingang is aangekomen. Hij had de weg eerst twee keer verloren voordat hij het juiste pad had gevonden, maar kon de top niet bereiken, omdat hij niet begreep dat ze rond de ingestorte boom konden lopen/klimmen, die ik met de inheemse was gekruist. Ik herhaal mezelf, maar de enige moeilijkheid van El Pianista is niet om de weg terug te vinden, maar gewoon het pad dat dat toelaat om überhaupt de top te bereiken. Eenmaal gevonden, stroomt alles vanzelf en zijn er absoluut geen problemen en geen vragen te stellen.

Als de meisjes na 2 uur de top konden bereiken, was dat omdat iemand hen aan het begin of tijdens de reis aanwijzingen over de route had aangegeven. Ze waren zeker niet alleen tijdens de klim. Wees voorzichtig, ik zeg gewoon dat ze op zijn minst iemand op hun pad hebben ontmoet. De vraag is nu of ze vergezeld zijn door iemand die opzettelijk slechte aanwijzingen zou hebben gegeven, of die hen pushte om verder te gaan dan de Mirador. Moeilijk te beantwoorden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Natski79 op 19-11-2019 22:30:47 ]
pi_190026857
Wow ik moet nog wat inhalen, maar: gaat er een Cold Case team naar kijken?
  dinsdag 19 november 2019 @ 21:35:23 #258
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_190027826
Ja volgens de journalist die het artikel schrijft, had de Officier van Justitie die ook in 2014 op de zaak zat toegezegd, dat er deze week een COLD CASE team naar de zaak kijkt..

Al werd er dus meteen bijgezegd: "maar die digitale rechercheurs, die hebben toen echt naar alles gekeken"..

Ik ben benieuwd of er nieuws komt.. hopelijk worden we verrast.
pi_190028363
Je bedoelt de OvJ die zelf gezegd heeft dat ze niet weet waarom 509 werd gedelete?
Wat heeft de OvJ ertoe bewogen om nu een cold case team ernaar te laten kijken? Het artikel van de journalist?
En: wordt het een echt cold case team of 'gewoon' een rechtspsycholoog die gaat kijken of procedures goed zijn gevolgd?
pi_190029716
@Natski79 #256

Quote:
"Als de meisjes na 2 uur de top konden bereiken, was dat omdat iemand hen aan het begin of tijdens de reis aanwijzingen over de route had aangegeven. Ze waren zeker niet alleen tijdens de klim. Wees voorzichtig, ik zeg gewoon dat ze op zijn minst iemand op hun pad hebben ontmoet. De vraag is nu of ze vergezeld zijn door iemand die opzettelijk slechte aanwijzingen zou hebben gegeven, of die hen pushte om verder te gaan dan de Mirador."

Ik blijf erbij dat de meisjes deze hike niet op eigen gelegenheid hebben gedaan.
  woensdag 20 november 2019 @ 03:11:25 #261
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_190032367
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 21:57 schreef RapaNui het volgende:
Je bedoelt de OvJ die zelf gezegd heeft dat ze niet weet waarom 509 werd gedelete?
Wat heeft de OvJ ertoe bewogen om nu een cold case team ernaar te laten kijken? Het artikel van de journalist?
En: wordt het een echt cold case team of 'gewoon' een rechtspsycholoog die gaat kijken of procedures goed zijn gevolgd?
Ja de inhoud van het artikel en de bewijslast werden door de journalist aan de Officier voorgelegd. En die vond dat dusdanig, dat ze toezegde, dat er een Cold Case team naar de zaak kijkt.

Dus, puur naar de technische inhoud. Of het klopt, of dat zij hele andere waarden hadden...

Het bijzondere is, dat ze "maar we hebben er toen toch al uitgebreid naar gekeken, verzoek per standaard briefje gewezen" niet heeft toegepast.

Het gaat er dus om, of ze nu iets nieuws lezen en dat gaan checken of naspeuren, of dat het alleen voor de vorm is. Zo van: "we hebben een uurtje ons best gedaan, maar dat is lekenpraat van jullie, de groeten!"

Het gaat dus niet om procedures of de vorm.. maar ze zijn er dus niet zeker van, dat ze alles weloverwogen goed bekeken hebben en niets hebben gemist.
pi_190033866
@Perico: Wanneer komt dat artikel uit?

Bij mij brandt het sterke vermoeden dat de nachtplek niet bij de 2eKB is.
Tijd en ruimte zijn factoren die onder de loep moeten worden genomen in welk onderzoek dan ook. Het OM heeft daar echter niets mee gedaan. Waarom niet?

Ik weet dat er een tijd terug iemand een wob verzoek heeft ingediend. De juristen die het verzoek behandelden, waren van veel zaken niet op de hoogte. Ze wisten b.v. niet dat 509 miste en moesten het navragen bij de OvJ. Die bevestigde het.
pi_190033941
@Natski79: bedankt voor de interessante link.
Deze journalist is lokale mensen tegenkomen op het pianista pad. Bij slecht weer.
K&L zijn zéker iemand tegen het lijf gelopen. Kan niet anders. Wie dat ontkent steekt zijn/haar hoofd in het zand.
pi_190038468
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 09:41 schreef RapaNui het volgende:
@:natski79: bedankt voor de interessante link.
Deze journalist is lokale mensen tegenkomen op het pianista pad. Bij slecht weer.
K&L zijn zéker iemand tegen het lijf gelopen. Kan niet anders. Wie dat ontkent steekt zijn/haar hoofd in het zand.
Hij stelt ook direct tegen mij: Kris en Lisanne waren daar niet alleen. Hij is er zeker van dat er iemand bij ze was die dag, iemand die ze via de juiste weg omhoog leidde naar de top. .

[ Bericht 14% gewijzigd door Natski79 op 20-11-2019 15:41:52 ]
  woensdag 20 november 2019 @ 15:17:56 #265
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_190038530
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 09:36 schreef RapaNui het volgende:
@:perico: Wanneer komt dat artikel uit?
Ik heb zelf sinds vrijdag niets meer gehoord. Ik had wel een concept tekst ingezien, maar denk dat er gewacht wordt op bericht van dit Cold Case team.. dus of het stuk volgende week verschijnt, of over twee weken, of onverhoopt helemaal niet.. ik weet niets zeker.

quote:
Bij mij brandt het sterke vermoeden dat de nachtplek niet bij de 2eKB is.
Tijd en ruimte zijn factoren die onder de loep moeten worden genomen in welk onderzoek dan ook. Het OM heeft daar echter niets mee gedaan. Waarom niet?
Hele goede vragen. Het lijkt erop dat een boel nachtfoto's snel in serie, op een beperkte plek zijn gemaakt.. met ook die curieuze Cyathea Albomarginata planten, zoals op de top van de Pianista, met die lange boog en die vruchten.. en dat er dan pas na een fotootje of 80, veel tijd tussen zat..

Maar dat het niet klopt, dat wat er altijd beweerd was, dat we op drie foto's iets kunnen zien, maar dat de rest zwart is.. die zijn niet zwart, daar staan gewoon een boel waterdruppels op, die oplichten door een flits.. met ook wel achtergrond zichtbaar.. dus waarom daarover liegen? Okee, het zijn niet echt foto's, in de traditionele zin van het woord, zoals een portret.. maar die flits werkte dus wel heel vaak .. en goed..

Het blijft alleen raadselachtig wat de locatie is, of het doel.. maar dit is door het OM zeker a) niet goed verwoord en b) niet goed gewogen in een analyse.. dit is een heel belangrijk deel van het mysterie, maar men wist nooit wat men ermee aan moest...

quote:
Ik weet dat er een tijd terug iemand een wob verzoek heeft ingediend. De juristen die het verzoek behandelden, waren van veel zaken niet op de hoogte. Ze wisten b.v. niet dat 509 miste en moesten het navragen bij de OvJ. Die bevestigde het.
Ik ben op een punt gekomen, dat ik niets zeker meer weet... ook niet of ze een Canon Powershot gebruikten zelfs.. de foto's op Schiphol zijn gemaakt met een Casio. Okee, dat kan, van de ouders misschien..

Maar de dikke buidelhoes op de screenshots van de rugzak parade op TVN-2, wordt a) er niet bijgeleverd en b) er kan absoluut geen draagkoord aan vast worden gemaakt, wat er ook standaard niet bij zit en c) het lijkt alsof er een camera zichtbaar is, tussen de tas en de bh's, maar die is veel groter dan die mooie slanke Powershot, met een prominente lens, terwijl de Powershot lens geheel in het toestel verdwijnt, met slechts een minieme uitstulping..

Die camera past in je handpalm en heeft niets nodig.. geen koord, geen buidel..
pi_190052050
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 15:17 schreef Perico het volgende:
Het blijft alleen raadselachtig wat de locatie is, of het doel.. maar dit is door het OM zeker a) niet goed verwoord en b) niet goed gewogen in een analyse.. dit is een heel belangrijk deel van het mysterie, maar men wist nooit wat men ermee aan moest...
Sterker nog, volgens mij heeft het OM flinke onwil getoond.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 15:17 schreef Perico het volgende:
Maar de dikke buidelhoes op de screenshots van de rugzak parade op TVN-2, wordt a) er niet bijgeleverd en b) er kan absoluut geen draagkoord aan vast worden gemaakt, wat er ook standaard niet bij zit en c) het lijkt alsof er een camera zichtbaar is, tussen de tas en de bh's, maar die is veel groter dan die mooie slanke Powershot, met een prominente lens, terwijl de Powershot lens geheel in het toestel verdwijnt, met slechts een minieme uitstulping..

Die camera past in je handpalm en heeft niets nodig.. geen koord, geen buidel..
De lens vd Canon schuift naar binnen na gebruik toch?
En van de Casio?

Zouden ze 2 camera's mee op reis hebben genomen? Of een etui geleend van iemand om daar de Canon in te doen? Ook al zit er een uitstulping aan voor de lens (die er niet is).
  vrijdag 22 november 2019 @ 04:34:55 #267
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_190062944
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 14:16 schreef RapaNui het volgende:

De lens vd Canon schuift naar binnen na gebruik toch?
En van de Casio?

Zouden ze 2 camera's mee op reis hebben genomen? Of een etui geleend van iemand om daar de Canon in te doen? Ook al zit er een uitstulping aan voor de lens (die er niet is).
Ja hele goeie vragen... feitelijk zien de Canon Powershot en die Casio Exilim Z550 waarmee de Schiphol foto gemaakt is om 6:42 op zaterdag 15 maart, er identiek uit.

Je ziet het verschil nauwelijks.. allebei een lens die compleet naarbinnen schuift..

Ja je wilt gewoon es 1 dingetje zeker weten... zelfde als wat je zei over dat die nachtfoto waarschijnlijk niet bij die tweede kabelbrug is genomen..

Als je kijkt naar het landschap bij vele recreatieve plekken rondom Boquete tot aan David... dat ziet er allemaal best eender uit.

En als je dan nog maar eens alle artikels naloopt van wat Myriam zegt en die hele reeks van Bocas ook... Kris en Lisanne leken vroege vogels en stopten veel in een dag. Spaanse les, 's avonds kookles, op stap gaan..

Of uit eten bij Fusion en iedere dag wel ergens anders.. dus volgens mij paste er bij hun best wel veel in een dag, tis niet zo dat ze dan niets voor of na die Pianista gepland hadden of van plan waren.. daar kan best een boel bij.

Maar ook dat weet je niet zeker. Op die Bocas kaartfoto's zie je al dat Lisanne een bult op haar voet heeft.. tegen Myriam klaagt ze over vanalles, op maandagavond 31 maart.. kan ook door dat misverstand op het kinderdagverblijf/schooltje komen natuurlijk..

Dan toch zo snel klimmen.. dan lijkt het alsof ze iemand met voorkennis volgden, maar ook dat is weer speculatief... in Boquete heerst de omerta hierover.

En het ergste is, welk scenario je ook schetst, met de kennis van nu kun je bij alles, zeker ook de officiele tijdlijn, dan wel vijf pertinente mogelijkheden opnoemen, waarom dat met de kennis van nu, niet kan.

Toch heeft dan 1 van die vele verklaringen gelijk. Het is ook menselijk om als je zolang naar iets kijkt, last te krijgen van Pareidolia. Op YouTube zien mensen zelfs kadavers op foto 493, de canyon onder de top... en waakt de hond Blue steevast 's nachts over Kris en Lisanne in het enge bos..

Daarom dat ik dat eindspel van die Pianista of dat rookgordijn van die nachtfoto's ook loslaat. Daar ligt de oplossing van de puzzel niet, al zal dat best zijn omdat je je er al die jaren al op stuk bijt.
  vrijdag 22 november 2019 @ 15:27:21 #268
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_190068708
Omdat ik er al een video aan had gewijd, wil ik hier toch ook wel een rapport danwel scenario posten, van iemand uit de inner circle rond de familie Kremers.

Iemand, die alles van nabij meemaakte, als verbindingspersoon met de media ook en die ook betrokken was bij het concert en de single voor Kris.

Deze persoon heeft zelf uit de eerste hand alle bronnen mogen inzien en wikken en wegen en deed ook zelf maandenlang onderzoek. Dat goot hij dan in een kort scenario van 2 A4tjes, dat hij met mij deelde. Het zijn zijn woorden, integraal, zonder edit.

Hij geloofde dat het volgende was gebeurd met Kris en Lisanne:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190070558
Stevig scenario.

Ik snap alleen niet dat stukje dat ze de jungle uitgebracht zijn...
Verder kan ik me er een heel eind in vinden.

Weet iemand of er ook bikinibroekjes waren gevonden? Of alleen de bovenstukjes?
pi_190070917
@Perico, heeft die persoon dit scenario aan het NLse OM voorgelegd? Indien wel; wat heeft het OM ermee gedaan?
Indien niet; waarom niet?

En: volgens deze persoon is Leo dus niet verdronken in Gualaca, maar in een meer buiten het vliegveld van David?

En: waarom heeft Leo de meiden naar dat meer gereden? Waarom niet naar Gualaca waar alle toeristen gezellig met elkaar gaan zwemmen?
  vrijdag 22 november 2019 @ 18:55:20 #271
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_190071920
Ik heb zelf ook wat kanttekeningen bij het scenario, maar het gaat om de strekking... Lago Baruco ligt bij het vliegveld, maar dat is een levenloos reservaat... geen zwemplek..

Het lijkt erop dat die locatie van de zwemplek meer in de buurt van Boquete zal zijn... Paraiso Escondido Abuelito, die kant op...Rio Chiriquicito... vanaf dag 1 waren er al getuigenverklaringen, dat ze met twee jongens gezien waren..

En Osman werd dood gevonden, met een gerucht dat hij foto's op zijn telefoon had van Kris en Lisanne... het zou goed kunnen zijn dat ze net als in Bocas, weer wat mannelijk gezelschap wilden.. tis toch meer een oord voor gepensioneerden daar.

Maar Bocas was dan veilig, door die drie Nederlandse body guards en het rijkere strandleven... Boquete is dan meer straatbende, qua mannelijk gezelschap..

Ik herinner me ook dat ze de 31e nog een massage hadden gehad, waar Jackie vaak aan refereerde.. na de teleurstelling over dat vrijwilligerswerk... denk dat Leonardo hen dan richting Rio Chiriqui Nuevo, een van die vele toeristen bronnen en parken met rivierbochten heeft gebracht..

Recent wat fijne video's van bekeken. Ik weet niet of deze persoon het OM heeft ingelicht, hij leek het meer voor zichzelf te doen.. want de families hebben duidelijk een andere mening.

Denk dat het OM het ook zal afdoen als werk van een fantast. Niet voldoende, om iets te kunnen doen en Panama blijft leading. En die willen helemaal geen zaak meer..

Maar de strekking is dus: ze hebben de Pianista beklommen en zijn ook weer veilig terug gekomen.. daarna hebben ze die dag nog die massage gedaan zelfs..

En op 1 april zijn ze na wat boodschappen en een lunch dan met de taxi naar die plek gereden om te zwemmen... en als we dan hele oude bekende info met elkaar verbinden, zal Osman 1 van de twee zijn geweest...

En zijn ze daar overmeesterd.. misschien door anderen, misschien door deze twee onbekende jongens.. naja je bent een sitting duck in het water.. als er iemand op de oever staat die kwaad wil..

Ik vind ook de psychologie wel interessant... feesten in Bocas, het meer serieuzere bejaardenleven in Boquete.. teleurstelling van die school.. daarna jezelf trakteren op een massage.. en de volgende dag dan gaan zwemmen, in dit scenario, net als in Bocas..

Bij mijn weten zijn er nooit broekjes gevonden nee..

Je kunt hier zeker veel gaten ook in schieten. Maar dit sluit wel heel goed aan bij informatie van de eerste dagen over Osman en een verdrinkingsdood in een recreatieve zwemplek.
pi_190072072
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 17:55 schreef RapaNui het volgende:
@:perico, heeft die persoon dit scenario aan het NLse OM voorgelegd? Indien wel; wat heeft het OM ermee gedaan?
Indien niet; waarom niet?

En: volgens deze persoon is Leo dus niet verdronken in Gualaca, maar in een meer buiten het vliegveld van David?

En: waarom heeft Leo de meiden naar dat meer gereden? Waarom niet naar Gualaca waar alle toeristen gezellig met elkaar gaan zwemmen?
Vergeet dat OM gewoon even een tijdje. Er is van alles bekend en in files wat ons de ogen zou doen sperren maar wat het NFI en de Panamezen gewoon wegschuiven als 'inconclusive'. Zij zijn verder gewoon geen betrouwbare graadmeter.

Ene Poekie heeft een volledig scenario gekregen via Baru op websleuths, heel gedetailleerd en het past grotendeels op dit scenario van iemand die dicht bij de familie staat en inzage had in allerlei files. Poekie is ermee naar de politie gestapt en heeft er melding van gemaakt meermaals. Daar werd dan nooit meer wat op teruggehoord.

Het lijkt erop dat de kern van deze theorie waar zou kunnen zijn, wellicht. Maar niet alle details hoeven te kloppen. Die Leonardo verdronk in Cangilones, in het district Gualaca (provincie Chiriquí). Er zijn lokale mensen die anoniem schrijven dat die meiden meegenomen zijn naar een watertje dichtbij Alto Boquete en dat daar bewijs van is. De beruchte foto's waarvan Poekie al schreef dat ze op Osman Valenzuela's telefoon stonden. Osman 'verdronk' op 4 April 2014 nadat ie al dagen niet zichzelf was volgens zn moeder; angstig, paniekerig, afwezig. Lijkt op moord, hij ging nog even toileteren bij de rivier terwijl zn familie de picknickspullen al had opgepakt, en hij kwam nooit meer terug. (Geen water in zn longen volgens de autopsiegegevens). Wist 'ie iets en was 'ie een probleem geworden door z'n zenuwachtige gedrag?

Leonardo de taxichauffeur verdronk ook zo toevallig in een ander meertje.

Dat verklaart dan waarom niemand iets vond maandenlang op die Pianista; daar waren ze dus niet (meer). En waarom die bh's netjes in de tas waren opgevouwen. Even als de zonnebrillen etc.

Probleem is dan hoe ze van die berg af zijn gekomen terwijl hun telefoons zogenaamd geen cell tower contact meer maakten. Maar ik geloof de officials statements daaromtrent zelf niet blind verder. Ze zullen wat mensen tegengekomen zijn en als ze om 16:00 weer klaar waren met die vermoeiende warme klim, kan het zijn dat ze een aanbod geaccepteerd hebben om nog te gaan zwemmen.
pi_190072552
@Perico+@Natski; wat ik dan raar vind is:
Lisanne hield een dagboek bij. De ouders hebben nooit verteld dat Lisanne geschreven zou hebben dat ze één dag voor 1 april al op de Pianista hadden gewandeld.
De ouders hebben op TV verteld dat het dagboek beschreven was tot en met 31 maart en dat de pagina van 1 april leeg bleef. De ouders wisten wat de meiden op 31 maart hadden gedaan.
Ze vertelden ook op TV dat Lisanne op 31 maart tegen haar moeder had gezegd dat ze de volgende dag zouden gaan wandelen.

Waarom zouden de ouders cruciale informatie over het Pianista pad voor zich houden als ze dolgraag willen dat hun dochter wordt teruggevonden? Voor mij is dit onbegrijpelijk.
pi_190072912
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 19:33 schreef RapaNui het volgende:
@:Perico+@:Natski; wat ik dan raar vind is:
Lisanne hield een dagboek bij. De ouders hebben nooit verteld dat Lisanne geschreven zou hebben dat ze één dag voor 1 april al op de Pianista hadden gewandeld.
De ouders hebben op TV verteld dat het dagboek beschreven was tot en met 31 maart en dat de pagina van 1 april leeg bleef. De ouders wisten wat de meiden op 31 maart hadden gedaan.
Ze vertelden ook op TV dat Lisanne op 31 maart tegen haar moeder had gezegd dat ze de volgende dag zouden gaan wandelen.

Waarom zouden de ouders cruciale informatie over het Pianista pad voor zich houden als ze dolgraag willen dat hun dochter wordt teruggevonden? Voor mij is dit onbegrijpelijk.
Ja helemaal waar. Maar die meiden waren allebei stuk van de teleurstelling van de 31e. Dat was waar over geschreven werd in dat dagboek (Kris had er ook een trouwens; Kryt had gelijk daarin); dit is er gebeurd, vreselijk balen, gvrgvr bij wijze van spreken, maar we gaan er toch wat van maken. Maar ik ben het met je eens hoor, ik denk zelf dat die theorie deels kan kloppen, maar dat de details anders kunnen zijn wellicht.

Dus toch 1 april die Pianista op maar dan mét iemand anders op die top. Zoals die fransman schreef; je komt er niet zo makkelijk in één keer, met alle paden waar je kunt twijfelen, dus ik vermoed toch zelf dat ze onderweg iemand zijn tegengekomen, wllicht gids P. Die heeft dat ook toegegeven maar zou ze dan zogenaamd gepasseerd zijn enkel (en al die Europese meiden lijken op elkaar dus hij herinnerde zich verder niets meer... Right, ook een redhead met rood/wit gestreept shirt viel hem dus niet op?). Gids kan ze ook hebben aangemoedigd nog even door te lopen na de Mirador.

Maar ik denk toch dat ze die berg weer afgekomen zijn, ofwel met die rode truck waar dan over gesproken is door getuigen, of gewoon te voet en dan mee met degenen die ze ontmoet hadden naar die zwemplek. Denk zelf dat dat H. is geweest en zn maten, waartoe O. ook behoorde. Was ook nog maar 16:00 ofzo, 16:30 hooguit als we de nieuwe tijdslijn volgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Natski79 op 22-11-2019 20:21:38 ]
pi_190073084
Probleem is dan wel binnen deze theorie, dat geen van hun telefoons meer gepingt heeft, of hoe je het maar noemt, na 13:15 ofzo op 1 April. Ook niet wanneer er dan zogenaamd weer van de berg wordt afgegaan en ook niet bij een zwemplaats. Dan zou die info weggemoffeld moeten zijn geweest, als je al in zulke termen wilt gaan denken.. Of de telefoons stonden uit. Maar waarom zouden ze dat beiden doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')