abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:29:08 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188598757
quote:
AMSTERDAM - Nederland telt te veel versnipperde natuur. Werkgeversorganisaties VNO en LTO willen van die lappendeken af om economisch verder te groeien zonder problemen met stikstofuitstoot.

Volgens LTO-voorzitter Marc Calon is de aanwijzing, tien jaar geleden, van ruim 160 aparte Natura 2000-gebieden een vergissing geweest. Het heeft een ’verlammende werking’.

„Ik stel de vraag: liggen die natuurgebieden wel goed? En moet die natuur alles bepalen wat wij nog mogen in Nederland?”, aldus Calon. Sinds het afschieten door de Raad van State van het stikstofbeleid kwamen al duizenden projecten voor woning-, wegen- en dijkenbouw tot stilstand.

Op slot
VNO-voorzitter Hans de Boer steunt de LTO-oproep. „Ik hou van natuur. Niet alleen om de vogels en vissen, maar ook omdat het ons vestigingsklimaat verbetert. Maar we kunnen de boel niet zoals nu op slot zetten.”

De Boer bepleit daarom een concentratie van natuurgebieden. „Minder en groter. Zodat we elkaar niet in de weg zitten.” Op de korte termijn geeft een lagere maximumsnelheid rond natuur mogelijk lucht. Ook stelt VNO ter compensatie voor extra geld vrij te maken voor natuurbeheer.
https://www.telegraaf.nl/(...)-remt-groei-economie

Dat VNO is echt de apex van de VVD. Alleen maar in staat om te denken in termen van economische groei, terwijl dat om allerhande redenen totaal ongewenst is geworden. We hebben nu al te weinig werknemers, ruimte op de weg, stiltegebieden, woningen etc. Maar zonder uitzondering altijd komt deze haatclub met een pleidooi waarom er (vul in:) meer migranten/wegen/distributiecentra/etc moeten komen om hun bedrijfjes sneller te laten groeien. Want dat is het bestaansrecht van Nederland. MKB en multinationals die georganiseerd en met goedkope arbeid de productie tot in het oneindige laten stijgen. Als er op iedere vierkante kilometer in NL 500 werknemers wonen die in 500 auto's naar hun arbeidsplaatsen rijden om tot hun 73-ste daar te werken, waarna ze hun laptop inleveren en zich melden bij het lokale milieupunt om versnipperd te worden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Redactie Frontpage zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:32:11 #2
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_188598801
quote:
„Ik stel de vraag: liggen die natuurgebieden wel goed? En moet die natuur alles bepalen wat wij nog mogen in Nederland?”,
Hier is echt maar een enkel antwoord op mogelijk:

:')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:33:18 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188598821
Oh ja. Het allerergste nog. Boven het artikel stond "NATUUR VERSTIKT NEDERLAND

Nu denken jullie dat dit een grap is natuurlijk, en dat je jezelf voor schut zet als je gaat kijken. Maar het is echt waar. Niet die 100.000 vrachtwagens verstikken Nederland, ook niet alle wegen en gebouwen overal, maar de natuur. De bomen, planten, egels.

DOOD AAN DE NATUUR!

Hoe durven ze ons te verstikken!!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_188598842
Opzich is het beter aan elkaar laten aansluiten van natuurgebied iets waar best naar gekeken mag worden (dat is ook wenselijk voor de natuur zelf), maar je weet natuurlijk dat deze meneer heel andere motivaties heeft dan de liefde voor plantjes en beestjes. Die wil gewoon een enkel bos in een gebied wat hem verder toch niet economisch meer interesseert, en verder Nederland als 1 groot kantoorpark/industrieterrein.
pi_188598866
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 09:35 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Opzich is het beter aan elkaar laten aansluiten van natuurgebied iets waar best naar gekeken mag worden (dat is ook wenselijk voor de natuur zelf), maar je weet natuurlijk dat deze meneer heel andere motivaties heeft dan de liefde voor plantjes en beestjes. Die wil gewoon een enkel bos in een gebied wat hem verder toch niet economisch meer interesseert, en verder Nederland als 1 groot kantoorpark/industrieterrein.
Dat gebeurt al. De EHS.
pi_188598919
LTO zou hier wel de hand in eigen boezem mogen steken door hun gelobby bij het optuigen van het sjoemelbeleid van de PAS.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:43:01 #7
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_188598937
Bolsonaro heeft hier wel oplossingen voor :)!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:43:14 #8
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188598942
Ze moeten gewoon wat spoorlijnen opheffen en snelwegen wegdoen

dan sluit alles beter aan
gewoon geen kantoren meer bouwen en ook geen vliegveld in de polder en winkels hebben we ook niet nodig mer
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188599014
VNO :')
pi_188599068
Blijf van de natuur af! Wat er nog van over is moeten we juist koesteren. Hier in twente willen velen bijv. Graag dat vliegveld twente weer tot leven komt voor commerciele vluchten, want "dan kan je zo lekker met het fietsje naar het vliegveld". Dat er dan tientallen vliegtuigen per dag laag over enschede en hengelo vliegen word ff aan voorbij gegaan. Oprotten!
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:53:04 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188599070
Het meer concentreren van de natuur is op zich geen dom idee, Staatsbosbeheer kwam er ook al mee
en de EHS voorziet hier ook in


al die lapjes hinderen de bouw doordat er in een straal om heen niets mag gebeuren
als men die samenvoegt heb je dezelfde hoeveelheid natuur en beter voor de dieren en mens

nu worden herten en zwijnen te vaak doodgereden

Hij heeft zeker een punt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 09:54:37 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188599094
quote:
Uit dat stuk: “Moet die natuur dan alles bepalen wat wij nog mogen in Nederland? Moeten we binnen deze metropool alle natuur willen behouden, of mogen we ook zeggen: sorry, voor die en die soort is geen plek?”
Je kunt je niet voorstellen hoe intens ik de telegraaf haat voor het verspreiden van dit soort vernietigingspropaganda.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_188599252
Hoe meer natuur hoe beter.
Maar wel met enige logica en niet een natuurgebied neerleggen omdat het dan een stad of belangrijke weg kan tegenhouden. En die weg kan er ook omheen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_188599289
We hebben in Nederland geen natuur meer. Al onze 'natuur' is in het verleden door mensen benut. Als weidegebied, voor houtkap, enz. Veel gebieden vereisen actief watermanagement, of beweiding om in stand te worden gehouden. Ik zie er geen probleem in om bepaalde 'natuur' elders te herontwikkelen, zodat we meer aaneengesloten gebied krijgen voor economische activiteiten. Belangrijk is wel dat we onze biodiversiteit behouden en dus minimaal even waardevolle natuur er voor terug krijgen. Denk bijvoorbeeld aan de Oostvaardersplassen en de Markerwadden. Ik zie zelf veel in het laten vervenen van laagliggende polders. Die veengebieden kunnen veel CO2 en meststoffen (o.a. stikstof) vastleggen.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:11:16 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188599290
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:07 schreef Red_85 het volgende:
Hoe meer natuur hoe beter.
Maar wel met enige logica en niet een natuurgebied neerleggen omdat het dan een stad of belangrijke weg kan tegenhouden. En die weg kan er ook omheen.
Dat stukje natuur kun je ook verplaatsen , dat bedoelt men , samenvoegen is dan logisch
Natuur is gewoon een stel bomen en heide en een vennetje bij elkaar
Samenvoegen kan heel goed, zeer goed zelfs ,

Dan kan de weg rechtdoor
een locatie van die natuur is niet heilig , natuur is maakbaar , wildernis niet, maar natuur wel

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:11 schreef Benger het volgende:
We hebben in Nederland geen natuur meer. Al onze 'natuur' is in het verleden door mensen benut. Als weidegebied, voor houtkap, enz. Veel gebieden vereisen actief watermanagement, of beweiding om in stand te worden gehouden. Ik zie er geen probleem in om bepaalde 'natuur' elders te herontwikkelen, zodat we meer aaneengesloten gebied krijgen voor economische activiteiten.

Belangrijk is wel dat we onze biodiversiteit behouden en dus minimaal even waardevolle natuur er voor terug krijgen.
Denk bijvoorbeeld aan de Oostvaardersplassen en de Markerwadden.
Ik zie zelf veel in het laten vervenen van laagliggende polders.
Die veengebieden kunnen veel CO2 en meststoffen (o.a. stikstof) vastleggen.

Juist heel juist , samenvoegen levert veel beter beheer op

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 24-08-2019 10:16:38 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188599308
Het is niet gek dat een lobbyclub een positie inneemt die extreem is.
Ik heb totaal geen verstand van een goed natuurbeheer, maar hecht zeker waarde eraan. Ik vind de ideeen zoals met de aanleg van de maasvlakte, dat je daar of elders investeert in natuur wel een hele goede. Elk project duurder met een extra component voor investering voor natuurcompensatie.

Eeuwig jammer in dit soort projecten is dan wel de realiteit. Als we besluiten ergens te investeren zie je later in het traject altijd weer dat op die investeringen wordt teruggekomen of beknibbeld.
pi_188599408
Als er dan brand uitbreekt is het 'probleem' helemáál opgelost.
L2B's Mixcloud
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:20:48 #19
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_188599415
Zelfs godvergeten boards van Amerikaanse corporates hebben het inmiddels over mogelijk andere doelen dan sec aandeelhouderswinsten, maar VNO/NCW niet hoor..
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:28:12 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188599502
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:20 schreef Bugno2 het volgende:
Zelfs godvergeten boards van Amerikaanse corporates hebben het inmiddels over mogelijk andere doelen dan sec aandeelhouderswinsten, maar VNO/NCW niet hoor..
Wat ik erg vind is dat VNO/NCW roept dat het 'moet!'. Maar waarom móet het dan? Is er anders geen werk? Breekt er hongersnood uit? Nee. Het enige effect van het niet opruimen van de natuur is dat hun bedrijfswinsten minder hard groeien dan mogelijk was geweest. Dat interesseert mij echt helemaal niks. Maar VNO/NCW doet alsof het gewoonweg niet anders kan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_188599518
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat stukje natuur kun je ook verplaatsen , dat bedoelt men , samenvoegen is dan logisch
Natuur is gewoon een stel bomen en heide en een vennetje bij elkaar
Samenvoegen kan heel goed, zeer goed zelfs ,

Wat een onzin niet elk stukje natuur heeft dezelfde biotoop nodig maar jij denkt alles bij elkaar te kunnen zetten en dat het dan ook nog eens tot ontwikkeling komt. :')
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:29:34 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188599530
quote:
Op slot
VNO-voorzitter Hans de Boer steunt de LTO-oproep. „Ik hou van natuur. Niet alleen om de vogels en vissen, maar ook omdat het ons vestigingsklimaat verbetert. Maar we kunnen de boel niet zoals nu op slot zetten.”
Nee vent. Jij houd helemaal niet van de natuur, zelfs niet vanwege het vestigingsklimaat. Jij houd alleen van geld.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:29:35 #23
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_188599531
Hans de Boer :') treurig figuur is het ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door VoMy op 24-08-2019 10:38:08 ]
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:32:16 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188599574
Als het Forum voor Democratie bij de volgende verkiezingen niet mee doet vanwege alle troublering dan ga in Groen Links stemmen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:39:50 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188599668
De telegraaf gaat vandaag vol op het orgel in haar haatcampagne tegen de natuur. Nu weer een stuk in het DFT-deel:
quote:
Heel Nederland lamgelegd

De BV Nederland komt piepend tot stilstand. Woningen worden niet gebouwd, de wegenaanleg ligt stil en milieuvriendelijker stallen vergelen op de tekentafel. Waarom? De kern van het probleem ligt in de lappendeken van ruim honderd natuurgebieden die we zelf hebben aangewezen. Gaat het leefmilieu van het hoogveenmos en de struikheide boven alles? Hoe kon Nederland zichzelf zo vastdraaien?
Weer een alarmbericht dat de natuur ons land en onze levens loopt te vergallen.

Ik vind dit werkelijk zo bizar dat ik niet snap dat anderen (jullie) het allemaal zo gelaten over jullie heen laten komen)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_188599699
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 09:33 schreef LXIV het volgende:
Oh ja. Het allerergste nog. Boven het artikel stond "NATUUR VERSTIKT NEDERLAND

Nu denken jullie dat dit een grap is natuurlijk, en dat je jezelf voor schut zet als je gaat kijken. Maar het is echt waar. Niet die 100.000 vrachtwagens verstikken Nederland, ook niet alle wegen en gebouwen overal, maar de natuur. De bomen, planten, egels.

DOOD AAN DE NATUUR!

Hoe durven ze ons te verstikken!!
Dit begint bijna op een aflevering van South Park te lijken. Lets nuke heaven/lets nuke nature lol
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:44:37 #27
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188599730
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat een onzin niet elk stukje natuur heeft dezelfde biotoop nodig maar jij denkt alles bij elkaar te kunnen zetten en dat het dan ook nog eens tot ontwikkeling komt. :')
Natuur is niet meer dan een stukje groen dat aangelegd kan worden
en dus ook verplaatst

Natuurbeheer
onder water zetten van de veengebieden is al heel belangrijk
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:45:38 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188599748
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:42 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dit begint bijna op een aflevering van South Park te lijken. Lets nuke heaven/lets nuke nature lol
Natuurlijk weten zelfs de geestelijk gehandicapten die bij de Telegraaf werken dat het niet zo is. Maar VNO/NCW betaalt ongetwijfeld de hoofdredacteur. En de rest boeit het niks.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_188599934
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:39 schreef LXIV het volgende:
De telegraaf gaat vandaag vol op het orgel in haar haatcampagne tegen de natuur. Nu weer een stuk in het DFT-deel:
[..]

Weer een alarmbericht dat de natuur ons land en onze levens loopt te vergallen.

Ik vind dit werkelijk zo bizar dat ik niet snap dat anderen (jullie) het allemaal zo gelaten over jullie heen laten komen)
Ongelofelijk simpel gedacht inderdaad. In Nederland is ruimte schaars. En zelfs als je nu alle natuur zou 'offeren' en op dezelfde voet verder gaat kom je binnen 50 jaar sowieso opnieuw ruimte tekort.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:59:47 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188599940
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 09:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)-remt-groei-economie

Dat VNO is echt de apex van de VVD. Alleen maar in staat om te denken in termen van economische groei, terwijl dat om allerhande redenen totaal ongewenst is geworden. We hebben nu al te weinig werknemers, ruimte op de weg, stiltegebieden, woningen etc. Maar zonder uitzondering altijd komt deze haatclub met een pleidooi waarom er (vul in:) meer migranten/wegen/distributiecentra/etc moeten komen om hun bedrijfjes sneller te laten groeien. Want dat is het bestaansrecht van Nederland. MKB en multinationals die georganiseerd en met goedkope arbeid de productie tot in het oneindige laten stijgen. Als er op iedere vierkante kilometer in NL 500 werknemers wonen die in 500 auto's naar hun arbeidsplaatsen rijden om tot hun 73-ste daar te werken, waarna ze hun laptop inleveren en zich melden bij het lokale milieupunt om versnipperd te worden.
https://www.synbiosys.alterra.nl/natura2000/googlemapszoek2.aspx
Dit zijn de Natura 2000 gebieden, ga daar eens een spoorlijn doorheen doen of een uitbreiding van een snelweg?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:02:44 #31
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_188599977
Nederland is geen BV maar een land waar mensen wonen. Laten we een beetje zuinig zijn op het groen wat we hebben.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:07:09 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188600041
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

https://www.synbiosys.alterra.nl/natura2000/googlemapszoek2.aspx
Dit zijn de Natura 2000 gebieden, ga daar eens een spoorlijn doorheen doen of een uitbreiding van een snelweg?
Gewoon niks. Er zijn genoeg snelwegen en spoorlojnen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Redactie Frontpage zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:12:00 #33
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_188600097
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:02 schreef detaris het volgende:
Nederland is geen BV maar een land waar mensen wonen. Laten we een beetje zuinig zijn op het groen wat we hebben.
Helaas gebeurt dat hier niet, in Nederland is elke m² in kaart gebracht en heeft zijn eigen bestemmingsplan. VNO heeft het liefste gewoon dat elke m² die de classificering 'natuur' heeft gekregen bij elkaar worden gepropt in een uithoek van het land zodat er voor de bedrijven geen overlast is van vervelende dingen als 'bomen en dieren' en zulk soort ongein.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:18:42 #34
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188600172
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gewoon niks. Er zijn genoeg snelwegen en spoorlojnen
nee Utrecht heeft een aanpassing van de ring hoognodig en dat kan nu niet
De ring is de draaicirkel van Nederland
https://www.ad.nl/utrecht(...)t-doorgaan~ac04d77b/

quote:
9s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:12 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Helaas gebeurt dat hier niet, in Nederland is elke m² in kaart gebracht en heeft zijn eigen bestemmingsplan. VNO heeft het liefste gewoon dat elke m² die de classificering 'natuur' heeft gekregen bij elkaar worden gepropt in een uithoek van het land zodat er voor de bedrijven geen overlast is van vervelende dingen als 'bomen en dieren' en zulk soort ongein.
nee dat mag juist in het midden van Nederland
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:23:38 #35
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_188600238
quote:
Ik hou van natuur. Niet alleen om de vogels en vissen, maar ook omdat het ons vestigingsklimaat verbetert
Is die man ontsnapt uit de gesloten afdeling? 8)7
pi_188600338
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat stukje natuur kun je ook verplaatsen , dat bedoelt men , samenvoegen is dan logisch
Natuur is gewoon een stel bomen en heide en een vennetje bij elkaar
Samenvoegen kan heel goed, zeer goed zelfs ,

Dan kan de weg rechtdoor
een locatie van die natuur is niet heilig , natuur is maakbaar , wildernis niet, maar natuur wel
[..]

Juist heel juist , samenvoegen levert veel beter beheer op
Als hij een manier heeft om de bovenste 5 a 10 meter grond in één geheel te verplaatsen, waarom niet. Lijkt me vrij duur, maar goed...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:36:58 #37
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188600372
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als hij een manier heeft om de bovenste 5 a 10 meter grond in één geheel te verplaatsen, waarom niet. Lijkt me vrij duur, maar goed...
lijkt me ook, alles heeft een prijs en we hebben toch 50 miljard om te investeren nu

ik zeg voeg maar wat natuur samen en vooruit met de geit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188600379
Hans de Boer, die vuile labbekak, is zo'n proto-fascist die als het zou kunnen graag op een Bolsonaro zou stemmen, want "dat is zo'n sterke man die wel weet wat het land nodig heeft". Hij is de door en door corrupte lobby-hoer van de vervuilende grootindustrie en kent maar 1 taal, die van de economische groei. En alles moet daarvoor wijken.
pi_188600459
Alsof Nederland nog niet genoeg is aangeharkt. Geflipte vent, die Hans de Boer.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Beste debater 2022 zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:51:19 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188600511
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 09:53 schreef michaelmoore het volgende:
Het meer concentreren van de natuur is op zich geen dom idee, Staatsbosbeheer kwam er ook al mee
en de EHS voorziet hier ook in

al die lapjes hinderen de bouw doordat er in een straal om heen niets mag gebeuren
als men die samenvoegt heb je dezelfde hoeveelheid natuur en beter voor de dieren en mens

nu worden herten en zwijnen te vaak doodgereden

Hij heeft zeker een punt
:')

Kapitaal-fundamentalist aan het woord.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:53:30 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_188600533
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 10:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat stukje natuur kun je ook verplaatsen , dat bedoelt men , samenvoegen is dan logisch
Natuur is gewoon een stel bomen en heide en een vennetje bij elkaar
Samenvoegen kan heel goed, zeer goed zelfs ,

Dan kan de weg rechtdoor
een locatie van die natuur is niet heilig , natuur is maakbaar , wildernis niet, maar natuur wel
[..]

Juist heel juist , samenvoegen levert veel beter beheer op
_O-

Gast, log uit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:58:14 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188600592
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:12 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Helaas gebeurt dat hier niet, in Nederland is elke m² in kaart gebracht en heeft zijn eigen bestemmingsplan. VNO heeft het liefste gewoon dat elke m² die de classificering 'natuur' heeft gekregen bij elkaar worden gepropt in een uithoek van het land zodat er voor de bedrijven geen overlast is van vervelende dingen als 'bomen en dieren' en zulk soort ongein.
Bomen en dieren zijn belangrijker dan de winstcijfers van de bij VNO aangesloten bedrijven. Die interesseren me namelijk helemaal niks. Laat ze zelf in een uithoek gaan zitten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:06:25 #43
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188600691
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bomen en dieren zijn belangrijker dan de winstcijfers van de bij VNO aangesloten bedrijven. Die interesseren me namelijk helemaal niks. Laat ze zelf in een uithoek gaan zitten.
hoeft niet in een uithoek
als men de ring UTRECHT wil verbreden dan kan er elders natuur extra aangelegd worden, dat is de bedoeling
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:06:26 #44
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_188600692
quote:
VNO-voorzitter Hans de Boer steunt de LTO-oproep. „Ik hou van natuur. Niet alleen om de vogels en vissen, maar ook omdat het ons vestigingsklimaat verbetert. Maar we kunnen de boel niet zoals nu op slot zetten.”
Hans de Boer houdt van natuur, vooral die van de Vinkeveense plassen, want daar kun je je vers geheadhunte Amerikaanse CFO of commissaris mee naar een hip waterkantterras nemen zodat ie leuk behang heeft bij zijn champagnelunch.

Hans de Boer houdt vooral van geld, van macht en van Hans de Boer.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:06:57 #45
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_188600700
Mensen die gaan janken als de "tragedy of the commons" niet meer in hun voordeel werkt :')

maar ik wil zo graag gratis geld verdienen op een manier waarop onze kleinkinderen er voor moeten betalen en elke vorm van natuurgenot kapot maken voor anno nu.. ach toe mag ik???

[ Bericht 17% gewijzigd door SpecialK op 24-08-2019 12:13:35 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:09:17 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188600727
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 12:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Hans de Boer houdt van natuur, vooral die van de Vinkeveense plassen, want daar kun je je vers geheadhunte Amerikaanse CFO of commissaris mee naar een hip waterkantterras nemen zodat ie leuk behang heeft bij zijn champagnelunch.

Hans de Boer houdt vooral van geld, van macht en van Hans de Boer.
Precies. Je houd alleen van iets als het onvoorwaardelijk is. Anders komt iets je gewoon van pas. Dat is iets heel anders.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_188600804
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 12:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Hans de Boer houdt van natuur, vooral die van de Vinkeveense plassen, want daar kun je je vers geheadhunte Amerikaanse CFO of commissaris mee naar een hip waterkantterras nemen zodat ie leuk behang heeft bij zijn champagnelunch.

Hans de Boer houdt vooral van geld, van macht en van Hans de Boer.
Ja precies. Nederland is gewoon vol, en wat we nog aan natuur hebben moeten ze afblijven met hun vieze graai tengels :(
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_188600829
Hans de Boer. :X Exponent van het hyperkapitalisme, één van de grootste lullen die er rondloopt in NL.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:18:13 #49
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_188600854
Eerlijk gezegd interesseert het me niet zo veel als er ergens in een uithoek van NL een wat groter aaneengesloten natuurgebied is dan wat er nu al is. Kom ik toch nooit. Wat ik fijner vind is een lappendeken van leuke parken en natuurgebieden dicht bij de mensen. En minder blokkendozen van kantoren en logistieke centra met vrachtwagens overal verspreid.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:26:14 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188600947
quote:
’Wij laten de natuur onze levens niet meer verpesten’
Updated Vandaag, 11:40
Vandaag, 09:00 in WAT U ZEGT

comments icon

Steeds meer Nederlanders weigeren hun levens nog langer te laten verpesten door de natuur. Zelfs de Efteling wordt beperkt in zijn uitbredingsmogelijkheden, aldus Ria Otten. Wanneer komen de mensen weer eens op de eerste plaats in plaats van al die wriemelende beestjes?

Door druk van natuur-lobbygroepen in het Europees Parlement is de Nederlandse economie in een wurggreep van de natuur gekomen. Als deze lobbygroepen hun zin krijgen gaat er straks geen schop meer de grond in. Dat steeds meer burgers hier tegen in verweer komen is niet meer dan logisch.

Het bouwproject waar mijn oudste zoon zich voor ingeschreven had is stil komen te liggen, verteld Wim Segers ons onder het genot van een kopje koffie in zijn luxueuze tweekapper te Roermond. Omdat de stikstofnorm overschreden zou zijn. Tegenwoordig betegelt iedereen zijn tuintje toch, dus ik zie niet wat het verschil maakt. We moeten ons niet langer door de natuur laten terroriseren.

Reageren? U kunt uw reactie kwijt onder een artikel of via een mail naar de WUZ-redactie: redactie@wuz.nl .
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/110418666/laat-de-natuur-ons-leven-niet-verzieken
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')