abonnement Unibet Coolblue
pi_188614553
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:17 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Mensen snappen blijkbaar niet dat China nog steeds een communistische dictatuur is.

De Chinezen hebben plannen voor de langere termijn; ze produceren voor ons de dingen die wij willen tegen prijzen waar geen enkel ander land tegen op kan produceren en de miljarden die ze verdienen aan onze hebzucht, gebruiken ze om de halve wereld op te kopen. Ze pakken het slim aan, gebruik het kapitalisme van de ideologische vijand om op langere termijn het communisme te laten zegevieren.
China is een hoop dingen, maar geen communistische dictatuur. Het is een totalitair regime, maar extreem kapitalistisch. Het is alleen wel eentje die flink hard vals speelt en waar de overheid bedrijven vrolijk sponsort
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_188614591
China moet het vooral hebben van milieudumping, loondumping, arbodumping en IP-diefstal om mee te kunnen in de internationale concurrentie. Zodra het westen daar evenals bij voedselveiligheid eisen aan zou stellen is het game over. De corporaat/gouvernementele elite verdient echter flink mee aan de outscouring naar China vandaar dat dit (nog) niet wordt geimplementeerd.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 25 augustus 2019 @ 10:21:05 #28
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_188614597
Zonder China is misschien op korte termijn een probleem, maar dat stimuleert weer andere landen. Bijv lithium voor batterijen komt nu geloof ik voornamelijk uit China en is niet economisch ergens anders te winnen? Maar wel als je import uit China verbiedt bijv. Zorgt denk ik ook dat er vrij veel bedrijvigheid terug zou komen naar het westen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_188614616
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:14 schreef Harlon het volgende:

[..]

De oeigoeren boeit niemand, zijn er zat van over. De handelsoorlog boeit een heleboel mensen iets want dat kon wel eens tot een wereldwijde recessie leiden. Verder moet China wel aangepakt worden want ze spelen gewoon heel erg hard vals, waar iedereen zich aan allerlei regels moet houden en de overheid bedrijven niet mag sponsoren doen ze dat zonder het ook maar te proberen te verbergen in China.
Ze spelen vals omdat wij het wel allemaal prima vonden. Lachen met al die Chinese goedkope rommel voor een grijpstuiver. Jaren geleden riep ik al dat die Chinezen een soort paard van Troje zijn. Maar ja, wij gaan voor goedkoop en massa ipv kwaliteit.

In mijn woonplaats zie ik inmiddels meer Chinese studenten dan Nederlandse studenten. Ik chargeer hier mogelijk maar ik zie in iedergeval een behoorlijke toename van Chinese studenten.

Nu China ook nog Rusland onder de duim heeft moet daar echt verandering in komen voor het te laat is. Bovendien kopen die Chinezen samen met Rusland massa's goud in en dumpen naar ik heb vernomen de dollar of VS obligaties.
  zondag 25 augustus 2019 @ 10:24:28 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188614624
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:21 schreef nixxx het volgende:
Zonder China is misschien op korte termijn een probleem, maar dat stimuleert weer andere landen. Bijv lithium voor batterijen komt nu geloof ik voornamelijk uit China en is niet economisch ergens anders te winnen? Maar wel als je import uit China verbiedt bijv. Zorgt denk ik ook dat er vrij veel bedrijvigheid terug zou komen naar het westen.
Chinezen werken gewoon 70 uur per week keihard

Dat gaan we nooit winnen hier , die wedstrijd gaan we 100% verliezen

Helaas slaat de economische ambitie van China door naar wereld heerschappij en spoedig zitten we allemaal in de Chinese cloud gevangen als we op vakantie gaan naar een land dat onder Chinese controle staat

En dat is nu al half Afrika van de Oostkust naar de Westkust
En ook Turkije en Rusland

quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:24 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ze spelen vals omdat wij het wel allemaal prima vonden.
Lachen met al die Chinese goedkope rommel voor een grijpstuiver.
Jaren geleden riep ik al dat die Chinezen een soort paard van Troje zijn.
Maar ja, wij gaan voor goedkoop en massa ipv kwaliteit.
klopt

En wij hier maar zeiken over de natuur en stikstof beleid , omdat we het verdommen om woningen te bouwen voor onszelf

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 25-08-2019 10:30:05 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188614697
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:24 schreef Cherni het volgende:

[..]

Bovendien kopen die Chinezen samen met Rusland massa's goud in en dumpen naar ik heb vernomen de dollar of VS obligaties.
Dat dumpen van dollars valt nogal mee. Grote hoeveelheden dollars dumpen levert een zwakkere dollar op en dat is iets wat een exportland als China eigenlijk niet wil. Volgens Kyle Bass komen er nu minder $ binnen dan eruit gaan en is de import van goud daarom juist op een laag pitje gezet.

quote:
China curbs gold imports as trade war heats up
China has severely restricted imports of gold since May, bullion industry sources with direct knowledge of the matter told Reuters, in a move that could be aimed at curbing outflows of dollars and bolstering its yuan currency as economic growth slows.
The world's second largest economy has cut shipments by some 300-500 tonnes compared with last year - worth $15-25 billion at current prices, the sources said, speaking on condition of anonymity because they are not authorized to speak to the media.

The restrictions come as an escalating trade confrontation with the United States has dragged China's pace of growth to the slowest in nearly three decades and pressured the yuan to its lowest since 2008.


[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 25-08-2019 10:39:32 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_188614743
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:24 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ze spelen vals omdat wij het wel allemaal prima vonden. Lachen met al die Chinese goedkope rommel voor een grijpstuiver. Jaren geleden riep ik al dat die Chinezen een soort paard van Troje zijn. Maar ja, wij gaan voor goedkoop en massa ipv kwaliteit.

In mijn woonplaats zie ik inmiddels meer Chinese studenten dan Nederlandse studenten. Ik chargeer hier mogelijk maar ik zie in iedergeval een behoorlijke toename van Chinese studenten.

Nu China ook nog Rusland onder de duim heeft moet daar echt verandering in komen voor het te laat is. Bovendien kopen die Chinezen samen met Rusland massa's goud in en dumpen naar ik heb vernomen de dollar of VS obligaties.
Nou ja, ze hadden iedereen bij de ballen en niemand durfde het tegen ze op te nemen. Trump probeerd het nu, maar krijgt echt 0,0 backup (nogal wiedes gezien de rest van z'n gedrag) dus nu is het nog steeds een flink taai verhaal.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zondag 25 augustus 2019 @ 10:37:17 #33
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_188614762
Het probleem met een staat zonder wetten en waar iedereen corrupt is, er is een betere maar die kon ik ff niet vinden zo snel.


Industriezout verkocht als gewoon zout. Rioololie als wokolie.
pi_188614801
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:31 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat dumpen van dollars valt nogal mee. Grote hoeveelheden dollars dumpen levert een zwakkere dollar op en dat is iets wat een exportland als China eigenlijk niet wil. Volgens Kyle Bass komen er nu minder $ binnen dan eruit gaan en is de import van goud daarom juist op een laag pitje gezet.
[..]

Oké, maar het speelde wel.


Even een toelichting mbt studenten in mijn woonplaats. Nederlandse studenten betalen de hoofdprijs en Chinezen worden door hun eigen overheid gesteund. Hoe gek wil je het hebben.
https://www.google.com/ur(...)ust=1566808794140068
pi_188614916
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:41 schreef Cherni het volgende:

[..]

Oké, maar het speelde wel.

Je ziet een trend van de dollar af te komen. De euro is echter geen goed alternatief omdat er geen stevig fundament onder ligt en vooralsnog niet veel meer is dan een experiment dat dreigt te mislukken. Vooral het niet jaarlijks vereffenen van Target 2 is een tijdbom welke eronder ligt. Een aantal centrale banken zetten hun dollars langzaam maar zeker om in goudreserves bij gebrek aan goede alternatieven.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_188614954
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Je ziet een trend van de dollar af te komen. De euro is echter geen goed alternatief omdat er geen stevig fundament onder ligt en vooralsnog niet veel meer is dan een experiment dat dreigt te mislukken. Vooral het niet jaarlijks vereffenen van Target 2 is een tijdbom welke eronder ligt. Een aantal centrale banken zetten hun dollars langzaam maar zeker om in goudreserves bij gebrek aan goede alternatieven.
Het viel mij trouwens ook al op dat Nederland en Duitsland hun goud terug haalde.

Klopt het als landen goud inkopen dat het niet echt geweldig gaat?

Ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik mijn spaargeld ook steeds omzet naar gouden munten(krugerrand). Zelfs als particulier zie ik dit als enige vorm van goed sparen.
pi_188615249
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:55 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het viel mij trouwens ook al op fat Nederland en Duitsland hun goed terug haalde.
Nederland heeft een deel van het goud uit de VS teruggehaald niet alle goud.

quote:
Klopt het als landen goud inkopen dat het niet echt geweldig gaat?
Op dit moment is er niet echt een goed alternatief, de euro of renminbi zijn dat in ieder geval niet.

quote:
Zelfs als particulier zie ik dit als enige vorm van goed sparen.
Tsja, met een negatieve reële rente blijven ook voor particulieren weinig alternatieven over. Je kunt natuurlijk ook aandelen kopen maar die kunnen flink crashen. Aandelen is vooral iets voor de lange termijn terwijl veel kapitaalkrachtigen relatief oud zijn en dan is een voorkeur voor edelmetalen niet verwonderlijk. Goud is mijnsinziens een goede hedge tegen deflatie en inflatie. Negatief voor goud is een hoge reële rente van zeg minimaal 2% boven de inflatie maar op die situatie is totaal geen uitzicht, integendeel zelfs.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 25 augustus 2019 @ 11:15:24 #38
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_188615262
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:41 schreef Cherni het volgende:

[..]

Oké, maar het speelde wel.

Even een toelichting mbt studenten in mijn woonplaats. Nederlandse studenten betalen de hoofdprijs en Chinezen worden door hun eigen overheid gesteund. Hoe gek wil je het hebben.
https://www.google.com/ur(...)ust=1566808794140068
Dat is toch niet zo gek? Heel veel landen sponseren studenten om te studeren in het buitenland door middel van scholarships. Van Indonesie tot Rusland.

En onze universiteiten kijken likkebaardend naar deze studenten, omdat ze 1) in 1 keer betalen en 2) het bedrag is veel hoger. 8000 per jaar ofzo, ipv een Nederlandse student die ong 2000 betaald.


Dit is wmb hetzelfde als dat we klagen dat de Chinezen hier alles opkopen. We kunnen ook nee zeggen he, maar dat geld is toch stiekem wel fijn dus doen we dat niet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 25 augustus 2019 @ 11:24:29 #39
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_188615355
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:41 schreef Cherni het volgende:

[..]

Oké, maar het speelde wel.


Even een toelichting mbt studenten in mijn woonplaats. Nederlandse studenten betalen de hoofdprijs en Chinezen worden door hun eigen overheid gesteund. Hoe gek wil je het hebben.
https://www.google.com/ur(...)ust=1566808794140068
:') Nederlandse studenten die de "hoofdprijs" betalen? Heb je het over die 2000 euro per jaar? Dat is toch helemaal niet veel.

Slimme Chinezen krijgen een studiebeurs waardoor ze "gratis" studeren. Ofwel de overheid zal het schoolgeld betalen.

Velen krijgen die studiebeurs ook niet, maar hebben wellicht rijke ouders, of sparen hard om in een ander land te studeren. Men betaald al gouw ¤8000-10000 per 6 maanden (mijn vriendin uit HongKong die aan de uni in Australie studeert).

Ja Nederlanders betalen echt de hoofdprijs hoor :D
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zondag 25 augustus 2019 @ 11:28:33 #40
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_188615394
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:55 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het viel mij trouwens ook al op dat Nederland en Duitsland hun goud terug haalde.

Klopt het als landen goud inkopen dat het niet echt geweldig gaat?

Ik zal je heel eerlijk zeggen dat ik mijn spaargeld ook steeds omzet naar gouden munten(krugerrand). Zelfs als particulier zie ik dit als enige vorm van goed sparen.
klopt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_188615439
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 11:24 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

:') Nederlandse studenten die de "hoofdprijs" betalen? Heb je het over die 2000 euro per jaar? Dat is toch helemaal niet veel.

Slimme Chinezen krijgen een studiebeurs waardoor ze "gratis" studeren. Ofwel de overheid zal het schoolgeld betalen.

Velen krijgen die studiebeurs ook niet, maar hebben wellicht rijke ouders, of sparen hard om in een ander land te studeren. Men betaald al gouw ¤8000-10000 per 6 maanden (mijn vriendin uit HongKong die aan de uni in Australie studeert).

Ja Nederlanders betalen echt de hoofdprijs hoor :D
2000 euro kost je al een mbo opleiding gemiddeld per jaar met alle benodigdheden(materialen) die nodig zijn. Natuurlijk is het afhankelijk van de opleiding. En dan moet je niet uit huis gaan wonen.
pi_188615713
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:44 schreef polderturk het volgende:

[..]

In Xinjang hangt er om iedere hoek van de straat een camera. Overal loopt er politie rond. Iedereen wordt gedwongen spyware op zijn telefoon te installeren. Volgens sommigen wil China dit ook over heel China uitrollen. In de rest van het land geldt een puntensysteem voor mensen. Als je 3x door rood licht loopt mag je nooit meer met het openbaar vervoer (of zoiets).
Joh...Je reageert niet op mn vraag.
  zondag 25 augustus 2019 @ 12:45:53 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_188616093
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:44 schreef polderturk het volgende:

[..]

In Xinjang hangt er om iedere hoek van de straat een camera. Overal loopt er politie rond. Iedereen wordt gedwongen spyware op zijn telefoon te installeren. Volgens sommigen wil China dit ook over heel China uitrollen. In de rest van het land geldt een puntensysteem voor mensen. Als je 3x door rood licht loopt mag je nooit meer met het openbaar vervoer (of zoiets).
Dat social credit systeem wordt wel een beetje heel erg uit zijn verband gerukt door westerse media hoor.

Voorlopig is het een soortgelijk systeem als de VS heeft met zijn 'credit rating' voor ieder persoon en zwarte lijsten voor mensen die zich misdragen. In China zal het ongetwijfeld verder gaan, maar voorlopig stelt het weinig voor.

Edit: De situatie in Xinjang is natuurlijk wel zorgwekkend inderdaad.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_188616094
Als ik moet kiezen tussen het westerse neoliberale model met veel teveel macht voor multinationals of het Chinese staatskapitalisme met veel teveel macht voor de overheid vind ik die keuze helemaal niet zo eenvoudig.

Ik zie grote problemen met een overmachtige overheid die me bespioneerd en veel teveel macht heeft maar ik zie ook grote problemen met een bedriijfsleven wat me bespioneerd en veel teveel macht heeft.

Beide modellen ,met een focus op continue groei, zijn in ieder geval consumptiebevorderend en slecht voor het milieu.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_188616839
Dit is zeer gunstig voor andere landen waar de loonontwikkeling nog niet zo hoog is als in het Westen. Amerikaanse bedrijven zullen sneller uitwijken naar bijv. een Bangladesh, India om fabrieken op te zetten voor export naar de VS.
Allah Al Watan Al Malik
pi_188617171
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:45 schreef Mutant01 het volgende:
Dit is zeer gunstig voor andere landen waar de loonontwikkeling nog niet zo hoog is als in het Westen. Amerikaanse bedrijven zullen sneller uitwijken naar bijv. een Bangladesh, India om fabrieken op te zetten voor export naar de VS.
Vooral India en Vietnam kunnen hiervan profiteren. India is enigzins verwesterd vanwege langdurige westerse kolonisatie evenals Vietnam. Vietnam voelt zich bovendien bedreigt door China en is weer vriendjes aan het worden met de VS. Chinese bedrijven wijken vanwege de tarifs al uit naar Vietnam omdat de tarifs niet gelden voor Vietnam en de loonkosten er relatief laag zijn t.o.v. China.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_188617200
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 14:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Vooral India en Vietnam kunnen hiervan profiteren. India is enigzins verwesterd vanwege langdurige westerse kolonisatie evenals Vietnam. Vietnam voelt zich bovendien bedreigt door China en is weer vriendjes aan het worden met de VS. Chinese bedrijven wijken vanwege de tarifs al uit naar Vietnam omdat de tarifs niet gelden voor Vietnam en de loonkosten er relatief laag zijn.

Het is interessanter om te zien welke lage-loon landen een FTA met de VS hebben afgesloten, die maken allemaal kans op een stukje van de Amerikaanse taart natuurlijk.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_free-trade_agreements
Allah Al Watan Al Malik
pi_188617342
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2019 14:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is interessanter om te zien welke lage-loon landen een FTA met de VS hebben afgesloten, die maken allemaal kans op een stukje van de Amerikaanse taart natuurlijk.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_free-trade_agreements
En dan begint het spel weer opnieuw. Een spiraal naar beneden.
pi_188617444
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 14:28 schreef Cherni het volgende:

[..]

En dan begint het spel weer opnieuw. Een spiraal naar beneden.
De corporaat/gouvernementele elite zijn degenen die het meeste profiteren van de huidige vorm van globalisering en die zullen dat graag door zien gaan. In het westen zie je een trickle up i.p.v. trickle down effect. Multinationals kunnen zo profiteren van loondumping, millieudumping en arbodumping evenals complexe belastingontwijking constructies. Kleine en middelgrote bedrijven hebben dus niet met een gelijk speelveld te maken, verre daarvan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_188617493
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 14:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De corporaat/gouvernementele elite zijn degenen die het meeste profiteren van de huidige vorm van globalisering en die zullen dat graag door zien gaan. In het westen zie je een trickle up i.p.v. trickle down effect. Multinationals kunnen zo profiteren van loondumping, millieudumping en arbodumping evenals complexe belastingontwijking constructies. Kleine en middelgrote bedrijven hebben dus niet met een gelijk speelveld te maken, verre daarvan.
Precies.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')