abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188593040
Ik heb het centrale topic niet kunnen vinden. Je wordt met miljarden om de oren geslagen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Hoe gaat dit eindigen? Is zoiets ooit goed geeindigd?

Trump roept nu Amerikaanse bedrijven op China te verlaten. China voert additionale invoertarieven in voor 75 miljard dollar aan goederen.

https://www.nu.nl/economi(...)voertarieven-in.html
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:31:01 #2
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_188593179
terecht

moeten die chinezen leren wat hun plek is in de wereld

atoombom erop
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 20:31:10 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_188593182
Trump _O_ _O_ _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_188593211
Cant stump the Trump. Die Chinezen worden gevaarlijk machtig. Terecht dat we daar wat aan doen.
Land of the free. Home of the brave.
pi_188593297
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:33 schreef Scarface88 het volgende:
Cant stump the Trump. Die Chinezen worden gevaarlijk machtig. Terecht dat we daar wat aan doen.
We?
We zijn nog altijd Nederland of de EU.
Als we als EU deelnemen aan het handelsconflict aan de zeide van de VS, dan gaat China klappen vangen.
Nu zijn de twee landen economisch aan elkaar gewaagd.
pi_188593394
Trump moet ff dimmen.
pi_188593400
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:38 schreef polderturk het volgende:

[..]

We?
We zijn nog altijd Nederland of de EU.
Als we als EU deelnemen aan het handelsconflict aan de zeide van de VS, dan gaat China klappen vangen.
Nu zijn de twee landen economisch aan elkaar gewaagd.
Ik woon in de VS. Dus we.
Land of the free. Home of the brave.
pi_188593432
Trump durft ze ten minste wel aan te pakken. Kei en keihard druk zetten op China aub. En beter doen we ook wat voor de Oeigoeren. China wordt een autoritair kapitalistische surveillancestaat, een dystopie voor wat het nu al waard is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:44:48 #9
65846 Bocaj
47th President.
pi_188600444
Het draait om eerlijke handel, en na wat ik vernomen en gelezen heb is dat niet het geval geweest voor jaaaaaaaaaaren...
China is een liegende en bedriegende staat die geen ruk geeft om haar eigen inwoners!
pi_188601275
Trump kan roepen wat hij wilt, maar de amerikanen kunnen helemaal geen producerend land worden en toch concurrent zijn.. De kennis ontbreekt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_188601284
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:44 schreef Bocaj het volgende:
Het draait om eerlijke handel, en na wat ik vernomen en gelezen heb is dat niet het geval geweest voor jaaaaaaaaaaren...
China is een liegende en bedriegende staat die geen ruk geeft om haar eigen inwoners!
Je verwacht dat ook niet he? O-)
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_188601336
Trumpgod _O_. USA USA USA USA
pi_188601349
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 12:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Trump kan roepen wat hij wilt, maar de amerikanen kunnen helemaal geen producerend land worden en toch concurrent zijn.. De kennis ontbreekt.
Het is juist niet de kennis die ontbreek. Het zijn de grondstoffen en de goedkope arbeid die ontbreken. En natuurlijk de milieuwetten die (al dan niet terecht) roet in het eten gooien.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_188601518
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 12:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ze zijn jaren lang het grootste productieland ter wereld geweest. Nu nummer 2? Of is het nog steeds stuivertje wisselen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_188603007
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 12:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Het is juist niet de kennis die ontbreek. Het zijn de grondstoffen en de goedkope arbeid die ontbreken. En natuurlijk de milieuwetten die (al dan niet terecht) roet in het eten gooien.
de kwaliteit uit de VS is te belabberd voor woorden en de EU loopt veruit voor op kwaliteit....
pi_188603009
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 13:08 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ze zijn jaren lang het grootste productieland ter wereld geweest. Nu nummer 2? Of is het nog steeds stuivertje wisselen?
en dat hebben ze helemaal verprutst en nu kunnen ze het nooit meer inhalen.
pi_188611653
Alle remmen los.
Helaas is China een wereldmacht die miljoenen Oeigoeren in concentratiekampen heeft gestopt en kinderen van hun ouders heeft gescheiden.
Ze worden cultureel uitgeroeid.
China is een politiestaat geworden met grote controle over de burgers.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)alle-remmen-los.html
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:17:23 #18
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_188611998
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:55 schreef polderturk het volgende:
Alle remmen los.
Helaas is China een wereldmacht die miljoenen Oeigoeren in concentratiekampen heeft gestopt en kinderen van hun ouders heeft gescheiden.

Mensen snappen blijkbaar niet dat China nog steeds een communistische dictatuur is.

De Chinezen hebben plannen voor de langere termijn; ze produceren voor ons de dingen die wij willen tegen prijzen waar geen enkel ander land tegen op kan produceren en de miljarden die ze verdienen aan onze hebzucht, gebruiken ze om de halve wereld op te kopen. Ze pakken het slim aan, gebruik het kapitalisme van de ideologische vijand om op langere termijn het communisme te laten zegevieren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_188612041
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:17 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Mensen snappen blijkbaar niet dat China nog steeds een communistische dictatuur is.

De Chinezen hebben plannen voor de langere termijn; ze produceren voor ons de dingen die wij willen tegen prijzen waar geen enkel ander land tegen op kan produceren en de miljarden die ze verdienen aan onze hebzucht, gebruiken ze om de halve wereld op te kopen. Ze pakken het slim aan, gebruik het kapitalisme van de ideologische vijand om op langere termijn het communisme te laten zegevieren.
Waarom willen ze het communisme laten zegenvieren? Wat interesseert ze die achterhaalde en -vooral beperkende- theorie nou eigenlijk?
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:27:41 #20
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_188612106
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:22 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom willen ze het communisme laten zegenvieren? Wat interesseert ze die achterhaalde en -vooral beperkende- theorie nou eigenlijk?
Ik snap het ook niet. Vraag het eens bij GroenLinks.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_188612628
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:22 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het gaat om controle.
pi_188612682
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:16 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het gaat om controle.
Precies, intern en extern voor partij en land (?), maar daarvoor is het communisme als wortel voor de neus hangen niet (langer) vereist, toch? China is een Black Mirror aflevering icm 84'.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2019 02:38:28 ]
pi_188614261
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Precies, intern en extern voor partij en land (?), maar daarvoor is het communisme als wortel voor de neus hangen niet (langer) vereist, toch? China is een Black Mirror aflevering icm 84'.
In Xinjang hangt er om iedere hoek van de straat een camera. Overal loopt er politie rond. Iedereen wordt gedwongen spyware op zijn telefoon te installeren. Volgens sommigen wil China dit ook over heel China uitrollen. In de rest van het land geldt een puntensysteem voor mensen. Als je 3x door rood licht loopt mag je nooit meer met het openbaar vervoer (of zoiets).
pi_188614501
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:22 schreef polderturk het volgende:
Je wordt met miljarden om de oren geslagen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Hoe gaat dit eindigen? Is zoiets ooit goed geeindigd?
In de geschiedenis voor de atoombom gold “When goods don’t cross borders, Soldiers will".

Sinds de atoombom ontstaan met name proxy-oorlogen omdat de grootmachten een directe militaire confrontatie uit de weg gaan. Het is niet onwaarschijnlijk dat er opnieuw 2 blokken ontstaan. Een totalitair blok en een democratisch/westers blok. Zoals Trump al aangeeft kan het westen prima zonder bijv. China, de hogere inflatie hierdoor veroorzaakt is nu juist gewenst door de centrale banken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_188614537
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:55 schreef polderturk het volgende:
Alle remmen los.

De oeigoeren boeit niemand, zijn er zat van over. De handelsoorlog boeit een heleboel mensen iets want dat kon wel eens tot een wereldwijde recessie leiden. Verder moet China wel aangepakt worden want ze spelen gewoon heel erg hard vals, waar iedereen zich aan allerlei regels moet houden en de overheid bedrijven niet mag sponsoren doen ze dat zonder het ook maar te proberen te verbergen in China.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')