abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190044575
Ja, bij het halen en brengen op het kdv leer je je mede-ouders wel kennen he. Ik heb ook al van alles en nog wat zien/horen gebeuren. :D . Wat ik zelf wel wat vervelend vind, op het nieuwe kdv is dat ik bij sommige leidsters zelf zo expliciet moet vragen hoe het is gegaan die dag. Dus ook als ik op dat moment de enige ouder ben die een kind ophaalt. Komen ze niet uit zichzelf naar mij (en Ysje) toe om even te praten. Dat ik dan steeds moet 'inbreken' terwijl zij met elkaar of met andere kinderen bezig zijn, alleen maar om even een paar zinnen uit te wisselen, vind ik niet zo prettig. Maar daar ben ik dan misschien wat overgevoelig in. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_190045504
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2019 22:09 schreef Franny_G het volgende:
Ja, bij het halen en brengen op het kdv leer je je mede-ouders wel kennen he. Ik heb ook al van alles en nog wat zien/horen gebeuren. :D . Wat ik zelf wel wat vervelend vind, op het nieuwe kdv is dat ik bij sommige leidsters zelf zo expliciet moet vragen hoe het is gegaan die dag. Dus ook als ik op dat moment de enige ouder ben die een kind ophaalt. Komen ze niet uit zichzelf naar mij (en Ysje) toe om even te praten. Dat ik dan steeds moet 'inbreken' terwijl zij met elkaar of met andere kinderen bezig zijn, alleen maar om even een paar zinnen uit te wisselen, vind ik niet zo prettig. Maar daar ben ik dan misschien wat overgevoelig in. :P .
ik ben "gezegend" met een kind wat di-rect naar huis wil zodra ik de drempel over stap. Die pakt zn jas en gaat daarna demonstratief zwaaien en "fijne avond" zeggen. Als daar niet meteen op gereageerd wordt gaat ie boos doen. Tegen die tijd heeft iemand meestal wel door dat ik sta te wachten op een overdrachtje :') :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_190045553
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2019 22:09 schreef Franny_G het volgende:
Zo irritant. Het is hier ook altijd dezelfde die dat doet. En er is ook een stagiair die gewoon niet van d’r plek uit komt. Ze zit de héle dag op dezelfde plek. Neemt geen kindjes ‘aan’, gewoon niks. Kan daar ook niks mee.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 21 november 2019 @ 08:34:11 #154
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190048210
Hier ligt sowieso een lijst met slaapjes enzo op tafel (soort schemaatje, heel basaal) dus daar kan ik zelf op spieken. En ik roep altijd wel even 'hoe is het gegaan?' en dan antwoordt er altijd wel iemand. En als ik dingen wil bespreken, doe ik dat ook gerust op de grond waar de leidsters met andere kindjes zitten enzo. Er hoeft voor mij echt niemand op te staan...

Daarnaast elke dag een dagverslagje in de app, dus sowieso altijd de info die ik nodig heb wel.

Sidenote:

Wij zijn gisteren bij pruls nieuwe opvang geweest en wat was dat een ontzettend fijne plek. Veel groen, veel buiten, houten speelgoed, lage tafeltjes en stoeltjes, een kindje dat in de hoek onder een schapenvachtje lag te slapen 'omdat hij het niet fijn vindt in bed, dus dat gaat al een jaar zo en werkt prima'. Echt, heerlijk. Prul wilde nadat ze een beetje ontdooid was ook niet meer mee naar huis, ze was echt even boos toen we gingen. Ik kijk er echt naar uit om haar daar straks in de modder te zien crossen en in de wilgenhut een boekje te zien lezen <3
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190050233
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 08:34 schreef Tink89 het volgende:
Hier ligt sowieso een lijst met slaapjes enzo op tafel (soort schemaatje, heel basaal) dus daar kan ik zelf op spieken. En ik roep altijd wel even 'hoe is het gegaan?' en dan antwoordt er altijd wel iemand. En als ik dingen wil bespreken, doe ik dat ook gerust op de grond waar de leidsters met andere kindjes zitten enzo. Er hoeft voor mij echt niemand op te staan...
Ik begrijp zo'n reactie niet zo goed... Denk je dan dat ik me te goed voel om even op de grond te gaan zitten en vind dat de leidsters meteen strak in de houding moeten schieten als ze mij zien of zoiets?

Het gaat er natuurlijk om dat een leidster (en dus niet alle leidsters en zeker niet degene die net even heel druk bezig is) even uit zichzelf aandacht heeft voor een kort gesprekje over hoe het mijn kind daar de hele dag is vergaan. Dat hoort bij hun werk, en is geen onredelijke verwachting. Een goede overdracht is een van de belangrijkste zaken als het gaat om het contact tussen thuisfront en kdv. Als mijn kind daar van 8:00 tot 17:30 zit, dan wil ik persoonlijk van iemand horen hoe die dag was. Dat hoeft niet lang te duren en ook niet veel moeite te kosten. Voor mij spreekt daar nl ook uit dat ze mijn kind 'gezien' hebben.

Ysje is uit zichzelf wat minder aanwezig dan bijv mijn oudste was. Vaak zit hij stilletjes te spelen. Juist door uit zichzelf iets over hem te vertellen, maakt dat ik de indruk krijg dat Ysje door de leidsters goed opgemerkt wordt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 21 november 2019 @ 13:11:12 #156
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190051207
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2019 11:52 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik begrijp zo'n reactie niet zo goed... Denk je dan dat ik me te goed voel om even op de grond te gaan zitten en vind dat de leidsters meteen strak in de houding moeten schieten als ze mij zien of zoiets?

Het gaat er natuurlijk om dat een leidster (en dus niet alle leidsters en zeker niet degene die net even heel druk bezig is) even uit zichzelf aandacht heeft voor een kort gesprekje over hoe het mijn kind daar de hele dag is vergaan. Dat hoort bij hun werk, en is geen onredelijke verwachting. Een goede overdracht is een van de belangrijkste zaken als het gaat om het contact tussen thuisfront en kdv. Als mijn kind daar van 8:00 tot 17:30 zit, dan wil ik persoonlijk van iemand horen hoe die dag was. Dat hoeft niet lang te duren en ook niet veel moeite te kosten. Voor mij spreekt daar nl ook uit dat ze mijn kind 'gezien' hebben.

Ysje is uit zichzelf wat minder aanwezig dan bijv mijn oudste was. Vaak zit hij stilletjes te spelen. Juist door uit zichzelf iets over hem te vertellen, maakt dat ik de indruk krijg dat Ysje door de leidsters goed opgemerkt wordt.
Zo bedoelde ik het helemaal niet joh, ik doelde vooral op mensen die aangaven dat ze verwachten dat de leidster je actief opzoekt voor de overdracht. Ik verwacht dat helemaal niet, maar ga er gewoon even bij zitten spelen en vraag dan hoe het ging.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190064447
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 13:11 schreef Tink89 het volgende:

Zo bedoelde ik het helemaal niet joh, ik doelde vooral op mensen die aangaven dat ze verwachten dat de leidster je actief opzoekt voor de overdracht. Ik verwacht dat helemaal niet, maar ga er gewoon even bij zitten spelen en vraag dan hoe het ging.
Ja. die mensen was ik dus. :') .
  vrijdag 22 november 2019 @ 10:07:22 #158
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190064487
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 november 2019 10:04 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja. die mensen was ik dus. :') .
Ieder z'n ding toch? Blijkbaar heeft niet iedereen dezelfde verwachtingen.
  vrijdag 22 november 2019 @ 10:45:16 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190064877
Zijn er nog zaken heel anders voor een BSO en toeslagen dan voor een crèche?

Voor ik weer dingen vergeet ofzo :+ :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 22 november 2019 @ 10:47:01 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_190064885
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 10:45 schreef Molo het volgende:

nee hoor, zelfde principe allemaal ;)
disclaimer
pi_190064906
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 10:45 schreef Molo het volgende:

Minder uren vooral :D
Dat je het zelf moet omzetten van dagopvang naar bso, dat als je 52 weken doet het aantal uren ineens hoog lijkt, maar dat zijn dan die 11 uur die je in de vakantie afneemt per dag. Verder niks eigenlijk.

Ik heb nu de aanvraag uitstaan om op maandag een 40 weken contract te doen en op dinsdag een 52. Op maandag vallen behoorlijk wat feestdagen (Tweede Paasdag, Pinksterdag etc) en dit jaar valt ook nog Koningsdag en 5 mei eruit (vanwege de cao van de kinderopvang) dus in praktijk zijn in het weinig maandagen in vakanties dat ik echt opvang wil en die ga ik gewoon proberen te regelen van de sloot ruiluren die ik heb. Ik weet alleen nog niet of ze er in gaan trappen, geen idee of je twee contracten kan hebben.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 22 november 2019 @ 10:51:57 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190064938
Thanks! Scheelt weer een 'zorg' :+

En dat lijkt me niet Mefke :D

Miep hier (30-6 geboren) overbrugt de vakantie nog op de crèche en dan daarna meteen instromen op school met BSO eraan vast. Zal bij contract fixen wel even letten op vakantieuren daar, goeie reminder ^O^
pi_190064945
O en over overdracht, dat is bij een bso dan wel heel anders, ik hoor wel van de mannen zelf of het goed ging en of het leuk was. Ze moeten zichzelf ook netjes afmelden, dus ik zie de leidsters wel even meestal, maar spreek ze weinig (tenzij er echt iets is).
Ik herken vooral nog wel de ergernis van de ouders die elke ochtend enorme verhalen afstaken tegen de leidsters terwijl ik daar dan stond om stipt 7.30 zodat ik snel de file in kon. Je hoeft niet het hele weekend samen te vatten, gewoon even de highlights die belangrijk zijn, dat is voor alle partijen het fijnste. Dat je aan het einde van de dag een goede overdracht wilt is logisch, maar daar was bij ons eigenlijk altijd tijd voor.
pi_190064980
Molo, kijk wel uit of ze echt tijdens de vakantie op de opvang blijft. Kan goed dat de organisatie haar toch naar bso zet. Ik weet dat onze jongste (van begin juni) wel gewoon naar de bso overging, de eerste dag van de week dat hij 4 was. Nou zit hij wel op een IKC (opvang en school samen) dus in praktijk merkte hij er niets van.

Ik zit echt te bedenken waarom het niet zou mogen, twee contracten. Je kan ook een flexibel contract naast een vaste dag hebben, dus waarom niet? Maar misschien denk ik te simpel. Dit wordt overigens het laatste jaar dat de oudste het hele jaar naar de bso gaat. Wat zal dat een geld opleveren als ik niet meer voor twee kinderen betaal :o
  vrijdag 22 november 2019 @ 10:57:10 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190064993
Ik lul altijd heel veel, net als de leidsters en mijn dochter.
Maar voel natuurlijk wel even aan of het uitkomt bij de rest. Zoals dat ook geldt bij alles in de wereld lijkt mij. Ik bedoel, dat geldt toch hetzelfde in de supermarkt bij de kassa of op je werk bij de koffieautomaat?
  vrijdag 22 november 2019 @ 11:08:57 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_190065127
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 10:56 schreef mefke79 het volgende:
Molo, kijk wel uit of ze echt tijdens de vakantie op de opvang blijft. Kan goed dat de organisatie haar toch naar bso zet. Ik weet dat onze jongste (van begin juni) wel gewoon naar de bso overging, de eerste dag van de week dat hij 4 was. Nou zit hij wel op een IKC (opvang en school samen) dus in praktijk merkte hij er niets van.

Ik zit echt te bedenken waarom het niet zou mogen, twee contracten. Je kan ook een flexibel contract naast een vaste dag hebben, dus waarom niet? Maar misschien denk ik te simpel. Dit wordt overigens het laatste jaar dat de oudste het hele jaar naar de bso gaat. Wat zal dat een geld opleveren als ik niet meer voor twee kinderen betaal :o
Hebben we al geregeld qua verlenging crèche, zijn aparte organisaties dus daar had ik gelukkig wel aan gedacht :P

En je kunt het natuurlijk proberen :D :D
pi_190121361
Het goede nieuws: ja, je mag een 40 en een 52 weken contract naast elkaar.
Het slechte nieuws: de prijzen zijn aangepast en ook de onderlinge verhouding is anders. De prijs van een 40-weken-uurtje is harder gestegen dan die van een 52-weken-uurtje. En daardoor is 1 dag in de week 40/ 1 dag in de week 52 niet meer lonend. Tussen de regels door lees je dus dat ze liever 52 weken contracten hebben. Dat snap ik ergens wel, maar het voelt zuur om dan maar weer 52 weken te doen en een enorme sloot ruiluren op te bouwen die ik never nooit niet kan inzetten (want er is geen plek).
pi_190121656
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 19:15 schreef mefke79 het volgende:
Het slechte nieuws: de prijzen zijn aangepast en ook de onderlinge verhouding is anders. De prijs van een 40-weken-uurtje is harder gestegen dan die van een 52-weken-uurtje. En daardoor is 1 dag in de week 40/ 1 dag in de week 52 niet meer lonend. Tussen de regels door lees je dus dat ze liever 52 weken contracten hebben. Dat snap ik ergens wel, maar het voelt zuur om dan maar weer 52 weken te doen en een enorme sloot ruiluren op te bouwen die ik never nooit niet kan inzetten (want er is geen plek).
Kun je bij jullie dagen afmelden zonder te betalen?

Dan zou ik 52 weken doen en kind gewoon afmelden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190121698
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 10:56 schreef mefke79 het volgende:

Helaas kost het kind met de minste uren nagenoeg niks. Zolang je een kind op de opvang hebt betaal je je gewoon scheel.

Straks na 20 jaar opvang ofzo heb ik volgens mij het pand gewoon betaald.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190121768
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 19:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kun je bij jullie dagen afmelden zonder te betalen?

Dan zou ik 52 weken doen en kind gewoon afmelden.
kan dat ergens? hier niet hoor.. nou ja afmelden wel, maar betalen moet dan toch..
pi_190122146
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 19:37 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

kan dat ergens? hier niet hoor.. nou ja afmelden wel, maar betalen moet dan toch..
Same here. Daarom kies ik soms bewust voor een momentje voor mezelf en gaan ze soms toch gewoon naar de BSO ondanks dat ik vrij ben. :@
  Moderator/colorchick maandag 25 november 2019 @ 20:00:59 #172
382129 crew  Donna
pi_190122384
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 19:15 schreef mefke79 het volgende:
Dan breng je ze toch gewoon heen in die vakantie weken? Of kan dat niet?
pi_190122481
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2019 19:50 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Same here. Daarom kies ik soms bewust voor een momentje voor mezelf en gaan ze soms toch gewoon naar de BSO ondanks dat ik vrij ben. :@
Wij betalen bij afmelden ook gewoon door. We mogen die uren dan wel ruilen, maar dat moet dan binnen 14 dagen van de oorspronkelijke dag. In de praktijk doen we dat dus amper, want een dag opsparen is soms handig voor iets onvoorziens. Maarja, binnen 14 dagen...?
Enne joh, Ik doe dat ook hoor. Gaan ze in mijn vakantie soms toch een dag naar de opvang, heb ik ook even mijn handen vrij.
Sorry, maar not sorry, ik ben een leukere mama als ik soms even extra kan opladen. Dus weg met die :@ smiley en gewoon genieten van je vrije middag!
pi_190122585
Hier gaan de kinderen in de vakanties standaard minstens 1 of 2 dagen naar de opvang. Zo kunnen man en ik ook eens een middagje naar de film ofzo. En het zorgt dat ze een beetje routine houden, ik heb nogal gewoontedieren dus ben bang dat ze het na 2 hele weken weg best heftig zouden vinden weer terug naar de opvang te gaan.
pi_190122962
Wij hebben dit jaar een recordaantal van 2,5 dag vrij genomen van de opvang. :+

Zelf hebben we 2 dagen meer vrij gehad terwijl mevrouw wel op de opvang was.
Meer vrije dagen hebben we niet gehad op de opvangdagen. :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')