Ja ze zei: kijk maar.quote:Op dinsdag 17 september 2019 20:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt het met haar gehad over wat zij als vergoeding zou willen, maar ze zegt niets te willen? Het zal ook voor langere tijd zijn, is ze zich daarvan bewust?
Als se echt niets wil, zou ik niet met geld gaan lopen wapperen, maar misschien kun je dan eens iets leuks of lekkers voor haar en/of haar kind(eren) meenemen?
Dat begrijp ik wel, maar je mag natuurlijk ook hulp met beide handen aangrijpen nu je het zo hard nodig hebt. Zij vindt het wellicht erg fijn dat se dit voor je kan doen. Afhankelijk van hoe lang je haar hulp nodig hebt, kun je haar achteraf nog uitgebreid bedanken met geld/cadeaupakket/wat dan ook.quote:Op dinsdag 17 september 2019 21:02 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja ze zei: kijk maar.
Ik ben wel aan het zoeken naar een andere oplossing.
Maar ik wil niet het idee hebben dat ik bij haar in het krijt sta, dus liever wil ik haar gewoon betalen.
Ja morgen breng ik hem eerst voor een paar uurtjes.quote:Op dinsdag 17 september 2019 21:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel, maar je mag natuurlijk ook hulp met beide handen aangrijpen nu je het zo hard nodig hebt. Zij vindt het wellicht erg fijn dat se dit voor je kan doen. Afhankelijk van hoe lang je haar hulp nodig hebt, kun je haar achteraf nog uitgebreid bedanken met geld/cadeaupakket/wat dan ook.
Neem een tas met boodschappen mee, onder het mom van de extra mond die gevoed moet worden!quote:Op dinsdag 17 september 2019 21:15 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja morgen breng ik hem eerst voor een paar uurtjes.
En dan zal ik het nog maar een keer vragen. Dat vrouwtje eet van de voedselbank, ze kan mij niet wijsmaken dat ze het geld niet nodig heeft.
Ze moet 5 dagen per week oppassen, dus ik wil niet dat ze dat voor een tasje boodschappen hoeft te doen.quote:Op dinsdag 17 september 2019 22:26 schreef NicolasJoy het volgende:
Voor de avonden oppassen als wij niet thuis zijn ivm sport/werk/.. geven wij onze ouders zo nu en dan een aardigheidje. Net als je iets weet wat ze leuk vinden dat halen zeg maar. Maar als iemand op wekelijkse basis een hele dag oppast zou ik daar toch een vast bedrag op zetten denk ik.. Kun je van beide kanten op elkaar rekenen.
Je kent het achtergrondverhaal wellicht niet, dus ik zou even niet te snel oordelen. Voordat het hier ook weer escaleert.quote:Op woensdag 18 september 2019 07:47 schreef nelisb het volgende:
Je kind 5 dagen per week naar de ex van je broertje.
Ben je serieus of een troll?
Moet je wel recht hebben op toeslag.quote:Op woensdag 18 september 2019 08:02 schreef silliegirl het volgende:
Ik betaal mijn nichtje (tiener) 4,50 per uur als ze een avondje oppast. Dat zou neerkomen op een kleine 200 euro voor een hele werkweek. Het nadeel van een bevriende oppas is natuurlijk dat je geen kinderopvangtoeslag kunt krijgen. Misschien kun je zoeken naar een kinderopvang in je buurt? Die van ons bijv. kan in principe een kind meteen plaatsen (dus geen wachtlijst) en daar krijg je dus wel toeslag over...
Ik oordeel niet. Het is toch een vraag.quote:Op woensdag 18 september 2019 07:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je kent het achtergrondverhaal wellicht niet, dus ik zou even niet te snel oordelen. Voordat het hier ook weer escaleert.
Je kan niet “zomaar” meer GO worden hoor; je moet tegenwoordig aan een hele set eisen voldoen.quote:Op woensdag 18 september 2019 08:07 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Moet je wel recht hebben op toeslag.
En als dat zo is kan je ook familie registreren als gastouder (officiële go, dus via bureau en met GGD etc). Twee vliegen in 1 klap; jij opvang en zij inkomen.
I know, dat is niet nieuw, dat is al jaren zo. Maar het is redelijk simpel en het is een optie die vaak vergeten wordt. Maar als je toeslag krijgt is het in dit geval best een optie.quote:Op woensdag 18 september 2019 08:27 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Je kan niet “zomaar” meer GO worden hoor; je moet tegenwoordig aan een hele set eisen voldoen.
Zie: https://www.rijksoverheid(...)ord/gastouder-worden
Ik kan hem moeilijk de hele dag alleen thuis laten.quote:Op woensdag 18 september 2019 07:47 schreef nelisb het volgende:
Je kind 5 dagen per week naar de ex van je broertje.
Ben je serieus of een troll?
4,50 per uur? Ga ik voorstellen.quote:Op woensdag 18 september 2019 08:02 schreef silliegirl het volgende:
Ik betaal mijn nichtje (tiener) 4,50 per uur als ze een avondje oppast. Dat zou neerkomen op een kleine 200 euro voor een hele werkweek. Het nadeel van een bevriende oppas is natuurlijk dat je geen kinderopvangtoeslag kunt krijgen. Misschien kun je zoeken naar een kinderopvang in je buurt? Die van ons bijv. kan in principe een kind meteen plaatsen (dus geen wachtlijst) en daar krijg je dus wel toeslag over...
Je kan ook eens bij je gemeente informeren; in bijzondere gevallen willen die wel eens een vergoeding voor kinderopvang uitbetalen als je geen recht hebt op reguliere kdv-toeslag...quote:Op woensdag 18 september 2019 10:04 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
4,50 per uur? Ga ik voorstellen.
Ik krijg ook geen toeslag dus ik moet een kdv zelf betalen.
Heb ik al gehad en mag het maar 1 keer per jaar aanvragen en was trouwens ook een druppel op een gloeiende plaat. Moest alsnog dik 600 per maand zelf bij.quote:Op woensdag 18 september 2019 17:40 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Je kan ook eens bij je gemeente informeren; in bijzondere gevallen willen die wel eens een vergoeding voor kinderopvang uitbetalen als je geen recht hebt op reguliere kdv-toeslag...
Maar 4.5 euro per uur. 40 uur per week. Dan ben je toch ook bijna 800¤ per maand kwijt.quote:Op woensdag 18 september 2019 10:04 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
4,50 per uur? Ga ik voorstellen.
Ik krijg ook geen toeslag dus ik moet een kdv zelf betalen.
Genoeg.quote:Op woensdag 18 september 2019 18:32 schreef nelisb het volgende:
[..]
Maar 4.5 euro per uur. 40 uur per week. Dan ben je toch ook bijna 800¤ per maand kwijt.
Wat hou je dan nog aan salaris over na al je vaste lasten?
Als ze zelf kinderopvang betaalt, kan ze daarvoor ook toeslag krijgen.quote:Op maandag 30 september 2019 12:23 schreef nelisb het volgende:
Ervaringsdeskundigen hier?
Collega op kantoor met een dochter.
Dochter woont op papier bij ex.
Ex heeft een nieuwe relatie, maar woont niet samen. Heeft geen toeslagpartner.
Collega zegt dat zij geen kinderopvangtoeslag kan aanvragen. Door de situatie met haar ex.
Thanks! Ze betaald het zelf.quote:Op maandag 30 september 2019 12:35 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Als ze zelf kinderopvang betaalt, kan ze daarvoor ook toeslag krijgen.
"U kunt kinderopvangtoeslag krijgen voor de opvanguren die u zelf betaalt. Of uw kind op uw adres of op het adres van uw ex staat ingeschreven, maakt niet uit.
Betalen u en uw ex beiden een deel van de opvangkosten? Dan kunt u ieder voor uw eigen deel toeslag krijgen. Samen voor maximaal 230 uur per kind per maand."
Bron: https://www.belastingdien(...)slagen-co-ouderschap
Yup, idem.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:29 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een brief gekregen dat ze meer tijd nodig hebben voor de definitieve aanslag van 2018. Meer mensen die nog steeds geen definitieve berekening hebben na insturen jaaropgaven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |