Het scheelt echt wel meer dan dat. Bovendien gaat naafversnelling vaak kapot lees ik, fiets zonder versnellingen is daardoor onderhoudsarmer en duurzamer.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:30 schreef Hyaenidae het volgende:
Ja net alsof je dat merkt dat je 0,07% harder moet trappen voor dezelfde snelheid![]()
Gewoon een naafversnelling dus, bij derailleur moet je de ketting steeds poetsen zeker bij slecht weer.
Wat een flauwekul, ga er zelf eens mee fietsen met een Shimano Nexus naaf. Maar ja hoe minder erop zit hoe minder kapot gaan, geldt voor alles. Maar dit gaat om een fiets van amper 1000 euro die je afschrijft over 5 jaar of langer...quote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:35 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het scheelt echt wel meer dan dat. Bovendien gaat naafversnelling vaak kapot lees ik, fiets zonder versnellingen is daardoor onderhoudsarmer en duurzamer.
Als het hard waait pak ik gewoon de auto.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:43 schreef Hyaenidae het volgende:
En jezelf elke dag vervloeken als je weer te zwaar tegen de wind intrapt en niet kunt schakelen, of te licht bij wind mee...
Ze hadden mijn framemaat sowieso niet op voorraad, dus dat ging niet.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:36 schreef Heph844 het volgende:
In mijn ervaring merk je een derailleur zeker wel, maar zeker zo belangrijk is het gewicht van de fiets en of alles lekker is afgesteld.
Waarom vraag je niet aan de winkel of je eens een uitgebreide testrit kan maken op twee fietsen? Dan merk je het vanzelf
Die zijn er volgens mij niet voor fietsen zonder versnelling.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:55 schreef kanovinnie het volgende:
Neem je wel een fiets met een aandrijfriem ipv ketting?
De cadans waarmee je trapt is van invloed op de efficiëntie waarmee jij kracht op de pedalen overbrengt, en het effect van een ongunstige cadans daarop is vele malen groter dan de verliezen die optreden bij een overbrenging met naafversnellingen of derailleur. Waarom denk je dat de profrenners ook allemaal met versnellingen rijden?quote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:28 schreef Hamzoef het volgende:
Omdat ik wat meer aan mijn conditie wil doen, en een beter milieu bij je zelf begint, wil ik een nieuwe fiets kopen om geregeld met de fiets naar het werk te gaan.
Op en neer is dat in totaal 36,6 km.
Ik wil zeker niet elke dag op de fiets naar het werk, bij mooi weer 2 a 3 keer in de week, bij slecht weer niet.
Nu heb ik gelezen dat een naafversnelling tot meer verlies leidt dat een derailleur. Met een fiets met derailleur zit je echt vaak met zo'n smerige ketting die je moet onderhouden. Ik wil dus eigenlijk een fiets zonder versnellingen.
Ik was vandaag even in fietsenwinkel, waar ze afraden een dergelijke afstand op een stadsfiets te fietsen. Maar ik heb het idee dat ze vooral uit waren op het verkopen van dure fietsen.
Wat denken jullie hier over? Fiets zonder versnellingen leidt tot minste energieverlies, maar zo'n fiets van bijna 20 kilo zal allicht iets zwaarder trappen.
!!! DENK AAN DE EFFICIËNTIEquote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:55 schreef kanovinnie het volgende:
Neem je wel een fiets met een aandrijfriem ipv ketting?
Red hook criterium? En hillclimbs in Engeland? Dan rijden ze fixedquote:Op donderdag 22 augustus 2019 17:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De cadans waarmee je trapt is van invloed op de efficiëntie waarmee jij kracht op de pedalen overbrengt, en het effect van een ongunstige cadans daarop is vele malen groter dan de verliezen die optreden bij een overbrenging met naafversnellingen of derailleur. Waarom denk je dat de profrenners ook allemaal met versnellingen rijden?
quote:Op donderdag 22 augustus 2019 17:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Die zijn er volgens mij niet voor fietsen zonder versnelling.
Daarbij lees ik dat deze nogal eens scheuren. Ze gebruiken voor niet-vakantie fietsen namelijk CDN-belts en die zijn veel minder solide dat die oude CDX-belts.
Maar dat doen ze niet omdat ze daarmee sneller zijnquote:Op donderdag 22 augustus 2019 17:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Red hook criterium? En hillclimbs in Engeland? Dan rijden ze fixed
Mijn tip zou zijn om voor een nog minder efficiënte oplossing te gaan: koop een elektrische fiets. Het waait in Nederland bijna altijd. Ook bij een elektrische fiets kom je in beweging. Het is vooral belangrijk om regelmatig te bewegen.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 16:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als het hard waait pak ik gewoon de auto.
Die rijden met derailleur he. Daar is verschil niet zo groot, maar zoals gezegd wil ik dat qua onderhoud niet.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 17:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De cadans waarmee je trapt is van invloed op de efficiëntie waarmee jij kracht op de pedalen overbrengt, en het effect van een ongunstige cadans daarop is vele malen groter dan de verliezen die optreden bij een overbrenging met naafversnellingen of derailleur. Waarom denk je dat de profrenners ook allemaal met versnellingen rijden?
Interessante optie. Heb ik ook heel even overwogen, maar ik dacht dat dit voor je conditie vrij weinig deed, daarom heb ik deze optie vrij snel geschrapt. Ik denk dat een electrische fiets ook wel meer onderhoud vergt.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 17:53 schreef Benger het volgende:
[..]
Mijn tip zou zijn om voor een nog minder efficiënte oplossing te gaan: koop een elektrische fiets. Het waait in Nederland bijna altijd. Ook bij een elektrische fiets kom je in beweging. Het is vooral belangrijk om regelmatig te bewegen.
Je kunt met een elektrische fiets zo hard trappen als je zelf wilt. Je gaat bijna vanzelf harder fietsen naarmate je conditie beter wordt. Ik doe weinig onderhoud, maar een keer per jaar of zo moet er wel wat vervangen worden. Is eigenlijk verwaarloosbaar. Het is vooral bandenslijtage.quote:Op donderdag 22 augustus 2019 18:02 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Interessante optie. Heb ik ook heel even overwogen, maar ik dacht dat dit voor je conditie vrij weinig deed, daarom heb ik deze optie vrij snel geschrapt. Ik denk dat een electrische fiets ook wel meer onderhoud vergt.
Waarom reageer je alleen op de laatste zin van mijn post?quote:Op donderdag 22 augustus 2019 17:59 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Die rijden met derailleur he. Daar is verschil niet zo groot, maar zoals gezegd wil ik dat qua onderhoud niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |