SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaat Mathieu het WK winnen? Waar rijdt hij volgend jaar, nog steeds bij Corendon? Gaat hij ooit helemaal op de weg rijden? Komt Mathieu van een andere planeet?
[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 21-08-2019 22:32:32 ]
twitter:wielerkrant twitterde op donderdag 22-08-2019 om 06:48:02Opvallend! Mathieu Van der Poel bereidt WK in Yorkshire voor in tent https://t.co/F5WwNJTsp3 reageer retweet
Dus in een maand tijd maakt hij de overstap van de weg (WK) - Mountainbike (testevent OS Tokio) naar het veldquote:Op donderdag 22 augustus 2019 08:29 schreef Faraday01 het volgende:
Mathieu schijnt na het wk op de Koppenberg zijn veldritseizoen te gaan beginnen. Voor de niet volgers, het gaat nogal eens mis bij de Koppenbergcross voor MvdP. Dus met een beetje geluk hebben de Vlamingen vanaf 1 november tot het volgende weekend een paar dagen hoop
22-10 Nacht van Woerdenquote:Op donderdag 22 augustus 2019 08:29 schreef Faraday01 het volgende:
Mathieu schijnt na het wk op de Koppenberg zijn veldritseizoen te gaan beginnen. Voor de niet volgers, het gaat nogal eens mis bij de Koppenbergcross voor MvdP. Dus met een beetje geluk hebben de Vlamingen vanaf 1 november tot het volgende weekend een paar dagen hoop
Hoeveel % Belg voel je jequote:Op woensdag 4 september 2019 23:31 schreef showtimer het volgende:
https://sporza.be/nl/2019(...)athieu-van-der-poel/
De volledige 7 minuten @:El-Stinho
Donequote:Op donderdag 5 september 2019 11:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Kun je de TT aanpassen? Waar nu [Renner] staat veranderen in [Fenomeen]
Is er al WLR / [Renner] Remco Evenepoel #1quote:Op donderdag 5 september 2019 11:08 schreef Godshand het volgende:
Nu nog een Evenenpoel topic en we hebben een aardig rijtje wielergoden
Thnxquote:Op donderdag 5 september 2019 11:09 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Done.
[..]
Is er al WLR / [Renner] Remco Evenepoel #1
quote:Op donderdag 5 september 2019 11:09 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Done.
[..]
Is er al WLR / [Renner] Remco Evenepoel #1
Wel een Vrouwenwielrennentopic maar geen individuele topics geloof ik nee.quote:Op donderdag 5 september 2019 11:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]Er zijn nog geen topics voor vrouwelijke wielrenners?
Natuurlijk ook even hiertwitter:Eurosport_NL twitterde op dinsdag 10-09-2019 om 16:39:42🚴♂️ | Niemand op de finishfoto! Mathieu van der Poel wint met overmacht in de Ronde van Groot-Britannië!#OVOToB https://t.co/juBpORMeFB reageer retweet
quote:Muzikanten uit Kop van Overijssel brengen ode aan Mathieu van der Poel
Een groep muzikanten uit Genemuiden, Hasselt en Kampen heeft onder de naam ‘Volle Bak’ een eigen lied gemaakt voor wielrenner Mathieu van der Poel, die momenteel actief is in de ronde van Groot-Brittannië. ,,Hij is gewoon extreem goed.”
Merle Heppenhuis 10-09-19, 17:49
Waarom maken jullie een lied over Mathieu van der Poel?
Initiatiefnemer Wim Rietman: ,,Ik vind het enorm knap wat hij op dit moment doet. Hij blinkt niet alleen uit in het veldrijden, maar ook op de weg en in het mountainbiken. Dat zou hetzelfde zijn als Sven Kramer ook goed zou kunnen kunstschaatsen en ijshockeyen. Ik ben groot fan en ook lid van zijn fanclub. Daarom vind ik dat Van der Poel wel zijn eigen lied verdient en heb ik dit voorjaar een aantal bevriende muzikanten opgetrommeld, die allemaal gelijk enthousiast waren. Toen ben ik de tekst gaan schrijven op de melodie van ‘Twisting by the Pool’ van de Dire Straits.”
Jullie pakken het wel gelijk serieus aan met een eigen clip en een presentatie.
,,Zeker, we houden niet van half werk. Donderdag organiseren we de presentatie voor belangstellingen, dat is bij de wielerclub in Genemuiden. Misschien komen er wel honderd mensen, maar het kan natuurlijk ook dat er bijna niemand is. We vinden het gewoon mooi om dan de clip aan iedereen te laten zien. We hebben dit moment gekozen met oog op het WK wielrennen dat eind deze maand in Engeland wordt gehouden. Het zou mij niet verbazen als hij daar wereldkampioen wordt en dan zitten wij ook goed, daar is wel over nagedacht.”
Hadden jullie niet beter een sporter uit eigen regio, zoals Anna van der Breggen, kunnen kiezen?
,,Dat is misschien nog iets voor de toekomst. Van der Breggen doet het ook erg goed, maar wat Van der Poel doet is echt uitzonderlijk. Het zou erg leuk zijn als dit nummer landelijk wordt opgepakt, maar het is niet ons doel om er geld aan te verdienen. Als dit aanslaat, kunnen we dit misschien wel voor meerdere sporters doen. We hebben zo veel uitblinkers in Nederland, denk maar aan Max Verstappen.”
Weet Mathieu van der Poel zelf al van het bestaan van dit lied?
,,Dat denk ik niet. We hebben wel geprobeerd contact te zoeken via zijn management, maar dat is nog niet gelukt. Ook proberen we via wielrenner Pascal Eenkhoorn uit Genemuiden met hem in contact te komen. Een reactie van hem hierop zou leuk zijn.”
Wow meer dan Greipel die record heefttwitter:jonas_creteur twitterde op dinsdag 10-09-2019 om 17:53:58156: number of UCI-road victories for @AndreGreipel (now 37 years old), most of current peloton.158: total UCI-victories as an elite rider for @mathieuvdpoel (24 years) in @cyclocross, MTB & on the road (incl. 1.2/+2.2) after his victory in stage 4 of #TourofBritain2019 #OVOToB https://t.co/ZMb2Ch2AED reageer retweet
twitter:sporza_koers twitterde op zaterdag 21-09-2019 om 20:43:22.@mathieuvdpoel traint nog 100 kilometer extra na de Primus Classic: "Ik heb dat nodig voor het WK"https://t.co/yvQ6SMMaL0 #PrimusClassic #Yorkshire2019 https://t.co/9KwuZejH2G reageer retweet
Wat een legende! Een legendarische editie van de AGR. Zo'n koers die je je over 30 jaar nog herinnert.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 22:31 schreef Szura het volgende:
En hier het sportmoment van het jaar, met Sporza-commentaar
Inderdaad, die sprint tijdens de Tour of Britain was ook niet slecht:quote:Op zaterdag 21 september 2019 22:12 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Wat een legende! Een legendarische editie van de AGR. Zo'n koers die je je over 30 jaar nog herinnert.
Jammer dat hij er zondag niet aan toe kwam dit te herhalen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 22:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Inderdaad, die sprint tijdens de Tour of Britain was ook niet slecht:
De rest lijkt stil te staan.
Ik weet niet of je hebt gekeken, maar hij was zondag een van de beste renners in koers.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:35 schreef DecoAoreste het volgende:
Hij laat het in het veld ook vaak liggen met kampioenschappen toch? Misschien toch moeite om op het juiste moment te pieken.
Voor de spanning misschien ergens maar goed.
Zondag heb ik gekeken ja, bizarre beelden. Veldrijden kijk ik eigenlijk bijna nooit dus ik weet niet precies hoe het daar gaat. Is hem daar nooit zoiets overkomen?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik weet niet of je hebt gekeken, maar hij was zondag een van de beste renners in koers.
De reden dat hij uiteindelijk die inzinking kreeg zal aan het weer hebben gelegen, te weinig gegeten of gedronken, de duur van de inspanning en meer van dat soort factoren bij elkaar. Allerminst met op het juiste moment of niet pieken, want terwijl de rest al kotsend op de fiets zat reed hij nog even naar de kop van de koers. Hij was gewoon in topvorm.
Iets vergelijkbaars niet echt. Hij is wel een paar keer door het ijs gezakt op een WK, maar dat was toch anders dan nu. Op het WK in Valkenburg bijvoorbeeld was hij na de tweede ronde al klaar ofzo, een totale offday. Nu had hij gewoon een topdag, eigenlijk. Tot dat ene moment.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:01 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Zondag heb ik gekeken ja, bizarre beelden. Veldrijden kijk ik eigenlijk bijna nooit dus ik weet niet precies hoe het daar gaat. Is hem daar nooit zoiets overkomen?
Maar je denkt dus niet dat hij een structureel probleem heeft met WK's? Gewoon toeval?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Iets vergelijkbaars niet echt. Hij is wel een paar keer door het ijs gezakt op een WK, maar dat was toch anders dan nu. Op het WK in Valkenburg bijvoorbeeld was hij na de tweede ronde al klaar ofzo, een totale offday. Nu had hij gewoon een topdag, eigenlijk. Tot dat ene moment.
Ik denk niet dat iemand die meerdere keren wereldkampioen is geworden een probleem heeft met WK's, nee.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 10:29 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Maar je denkt dus niet dat hij een structureel probleem heeft met WK's? Gewoon toeval?
twitter:sportwereld_be twitterde op dinsdag 08-10-2019 om 03:06:06Mathieu van der Poel gaat in 2020 meer mountainbiken: klassiekers, Tokio en... zijn grote rondedebuut? https://t.co/IdlvrmcfaF https://t.co/KvqMRRmjb9 reageer retweet
Zou cool zijn Vuelta, ben benieuwd hoe hij het in de bergen er zou uit houden...quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 10:31 schreef Momo... het volgende:
twitter:sportwereld_be twitterde op dinsdag 08-10-2019 om 03:06:06Mathieu van der Poel gaat in 2020 meer mountainbiken: klassiekers, Tokio en... zijn grote rondedebuut? https://t.co/IdlvrmcfaF https://t.co/KvqMRRmjb9 reageer retweet
Volgens mij is hij niet zo'n goede klimmer. Al zou je kunnen zeggen dat één klim van zo'n 50 minuten wel redelijk zou moeten gaan. Maar ik zou geen wonderen verwachten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 14:03 schreef Godshand het volgende:
[..]
Zou cool zijn Vuelta, ben benieuwd hoe hij het in de bergen er zou uit houden...
Dit ja. Beetje a la Gilbert wellicht. Beter hoeft wat mij betreft ook niet, dat zou ten koste gaan van andere kwaliteiten.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 07:06 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens mij is hij niet zo'n goede klimmer. Al zou je kunnen zeggen dat één klim van zo'n 50 minuten wel redelijk zou moeten gaan. Maar ik zou geen wonderen verwachten.
twitter:laflammerouge16 twitterde op maandag 11-11-2019 om 12:44:11According to today's @Gazzetta_it, @mathieuvdpoel is going to ride Strade Bianche, Tirreno-Adriatico and Milano-Sanremo in 2020. reageer retweet
Dan is het zeker gedaan met veldrijden op de avond van het WK. Tirreno begrijp ik niet helemaal of het moet als veredelde training zijn. Strade en MSRquote:Op maandag 11 november 2019 14:11 schreef Momo het volgende:
twitter:laflammerouge16 twitterde op maandag 11-11-2019 om 12:44:11According to today's @:Gazzetta_it, @:mathieuvdpoel is going to ride Strade Bianche, Tirreno-Adriatico and Milano-Sanremo in 2020. reageer retweet
Arme Gilbertquote:Op maandag 11 november 2019 14:11 schreef Momo het volgende:
twitter:laflammerouge16 twitterde op maandag 11-11-2019 om 12:44:11According to today's @:Gazzetta_it, @:mathieuvdpoel is going to ride Strade Bianche, Tirreno-Adriatico and Milano-Sanremo in 2020. reageer retweet
twitter:TourDeJose twitterde op vrijdag 15-11-2019 om 16:27:19Mathieu van der Poel will most likely not defend Amstel Gold Race title, says dad Adrie. Focus on MTB after Roubaix https://t.co/zdoU8ekhEN reageer retweet
Adrie is het er niet mee eens.quote:Op vrijdag 15 november 2019 17:10 schreef Momo het volgende:
twitter:TourDeJose twitterde op vrijdag 15-11-2019 om 16:27:19Mathieu van der Poel will most likely not defend Amstel Gold Race title, says dad Adrie. Focus on MTB after Roubaix https://t.co/zdoU8ekhEN reageer retweet
twitter:adrievanderpoel twitterde op vrijdag 15-11-2019 om 17:20:21Beste José waar haal je die onzin vandaan👎👎👎 https://t.co/WnTbjRApe3 reageer retweet
twitter:adrievanderpoel twitterde op vrijdag 15-11-2019 om 17:24:33Heb alleen gezegd dat zijn programma waarschijnlijk anders zal zijn, maar niet dat hij de Amstel niet zou rijden. Mss volgende keer even checken. https://t.co/duLyXVkos3 reageer retweet
twitter:daanhakkenberg twitterde op zaterdag 28-12-2019 om 08:50:53Op bezoek in Kapellen voor het eindejaarsinterview en podcast (!!!) met Mathieu en Adrie van der Poel. Over het wielerwonderjaar van Mathieu, uit huis gaan, het overlijden van opa Poulidor en .... tuinieren.https://t.co/3AHn7Dv7z7 reageer retweet
Mooi interview.quote:Op maandag 30 december 2019 00:54 schreef showtimer het volgende:
‘Ik begrijp niet waarom ik zo dominant ben in de cross’
Ook na je 32e kun je nog best wat grote koers winnen hoor..quote:Op maandag 30 december 2019 22:35 schreef Godshand het volgende:
2020 moet dus zijn jaar worden. Wat dat betreft is topsport wel kut. Tot max ca 32 jaar piek je, daarna kan je nog een ritsucces pakken door ervaring (kijk maar naar Contador en Cancellara die dat tot het einde van hun carrière zijn blijven doen). Benieuwd hoe lang van der Poel kan blijven mee gaan, misschien moet hij op termijn steeds een discipline laten vallen om niet burnout te raken. Papa van der Poel richtte zich uiteindelijk ook alleen nog op veldrijden.
Voor mijn gevoel is het wel lastiger als je op je 21e al top bent. Ik denk dat bijvoorbeeld Sagan ook al wel over zijn top heen, terwijl die nog geen 30 is.quote:Op dinsdag 31 december 2019 00:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook na je 32e kun je nog best wat grote koers winnen hoor..
Met goede dope vast, Valverde kan je er meer over vertellen. Ervaring telt uiteraard ook. Maar wat degene hiervoor over Sagan bijvoorbeeld zegt.quote:Op dinsdag 31 december 2019 00:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook na je 32e kun je nog best wat grote koers winnen hoor..
Als de poggio begaanbaar is, is dat zowat de ideale aankomst voor hem. En als hij los is boven, gaan we een afdaling zien waar iedereen het van in de broek doetquote:Op maandag 20 januari 2020 18:32 schreef Evertjan het volgende:
Ik hoop dat MVP MSR wint dan hebben we weer in alle monumenten een NL winnaar van dit millennium
Ik krijg het er spontaan warm van.quote:Op maandag 20 januari 2020 18:35 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als de poggio begaanbaar is, is dat zowat de ideale aankomst voor hem. En als hij los is boven, gaan we een afdaling zien waar iedereen het van in de broek doet
twitter:ammattipyoraily twitterde op woensdag 29-01-2020 om 09:26:45Mathieu van der Poel is considering adding Omloop Het Nieuwsblad to his calendar. The original plan has been to race Volta ao Algarve & then Strade Bianche. Peter Sagan heads to Colombia for high altitude training. He opens classic season @ Strade Bianche. https://t.co/T6vcwNBlIL reageer retweet
Och, niks mis met Mads Pedersen. Die hongerklop van Van der Poel was wel zuur, maar daarna vond ik het wel weer mooi dat Trentin het verneukte.quote:Op maandag 20 januari 2020 18:39 schreef TLC het volgende:
Ik blijf nog steeds balen dat die Deen -wiens naam me zelfs even ontschoten is- wereldkampioen is geworden
twitter:trouw twitterde op donderdag 30-01-2020 om 13:27:12Mathieu van der Poel is een wetenschappelijk testobject, zegt Kristof De Kegel, de wetenschapper achter het Nederlandse multitalent.https://t.co/UCKZWG2AbU reageer retweet
Hij gaat ook naar Portugal als het goed is.quote:Op donderdag 30 januari 2020 09:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
Liever de Omloop dan Portugal natuurlijk.
Algarve en dan Omloop, gaf hij net aan ja. Vuelta verwacht hij niet meer.quote:Op zondag 2 februari 2020 16:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij gaat ook naar Portugal als het goed is.
quote:Op maandag 3 februari 2020 17:05 schreef Faraday01 het volgende:
Vandaag staat hij in de top 10 van drie uci rankings
twitter:laflammerouge16 twitterde op maandag 03-02-2020 om 15:24:14So with the new ranking @mathieuvdpoel is the first rider in Top 10 of at least 3 different @UCI_cycling disciplinesRoad 10thMTB 5thCyclo-Cross 1st https://t.co/tUb5iE2hpb reageer retweet
Je gaat je gedragen de komende weken.quote:Op maandag 21 juni 2021 16:56 schreef capuchon_jongen het volgende:
Waarom MVDP als fenomeen omschrijven en WVA niet ?
Vlaggetjes genot hier weer
Okquote:Op maandag 21 juni 2021 17:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Je gaat je gedragen de komende weken.
Omdat die cortisonenkop zich laat misbruiken door de DJUMBOTRAIN. En hij dit jaar flink slechter is dan afgelopen jaar.quote:Op maandag 21 juni 2021 16:56 schreef capuchon_jongen het volgende:
quote:Op maandag 21 juni 2021 16:56 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik denk dat het juist zijn kracht is dat hij verschillende disciplines doet, daar moet hij niet mee stoppen. Hij haalt er veel plezier uit, en zolang hij plezier heeft doet hij er alles voor om te winnen.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:50 schreef Rocket Ride het volgende:
Wat een ongelofelijke klasbak is hij. Elke keer als ik denk dat het niet beter kan, word ik weer verrast door hem.
Zelfs Ducrot riep gisteren na de eerste keer demarrage op de de muur dat hij nu kansloos zou zijn voor de overwinning, volgens de wielerwetten. En dan op zo'n manier iedereen eraf rijden. Fantastisch!
Zijn emotie na afloop was ook prachtig trouwens, toch maar gewoon een mens.
Ik hoop dat hij zich volgend seizoen 100% op het wegwielrennen gaat richten, wie weet wat er dan nog meer mogelijk is.
Dit dus. Lijkt me niet de renner die gelukkig wordt van alles het hele jaar opzij zetten voor één wedstrijd en alles in dienst van die ene wedstrijd.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:51 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik denk dat het juist zijn kracht is dat hij verschillende disciplines doet, daar moet hij niet mee stoppen. Hij haalt er veel plezier uit, en zolang hij plezier heeft doet hij er alles voor om te winnen.
En inderdaad, wat een geweldige prestatie gisteren. Ik dacht hetzelfde: na die eerste demarrage is hij kansloos op de slotklim. Maar Van der Poel spot met alle wielerwetten. Exceptioneel talent. Never forget Amstel.
Moet ook zeker niet voor 1 wedstrijd gaan. Maar zou een hoop klassiekers in het voorjaar kunnen combineren met een of meerdere grote ronden.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit dus. Lijkt me niet de renner die gelukkig wordt van alles het hele jaar opzij zetten voor één wedstrijd en alles in dienst van die ene wedstrijd.
Ik zou denken met de tweede rustdag. Dus na zondag 11-7. Dan heeft hij een week om z'n kleren te wassen en af te reizen naar Tokyo en een week om te acclimatiseren. Je wil je laatste serieuze inspanning ook niet té ver vanquote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:19 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Fenoneem idd![]()
Wanneer stapt-ie uit ivm Tokio? Maandag 26-7 is de mountainbike rit, en hij moet er nog heen + voorbereiding... Volgende week ergens?
Dan pas? Ik dacht eerder op of vlak na de eerste rustdag, een beetje afhankelijk van z’n klassement dan.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:52 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ik zou denken met de tweede rustdag. Dus na zondag 11-7. Dan heeft hij een week om z'n kleren te wassen en af te reizen naar Tokyo en een week om te acclimatiseren. Je wil je laatste serieuze inspanning ook niet té ver van
tevoren hebben.
Nee want MTB OSquote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:26 schreef Infinitism het volgende:
bij Oranjezomer hadden Boogerd etc het er over dat wanneer hij vandaag overleeft in het geel, hij misschien wel helemaal niet gaat afstappen? is dat serieus?
dat weet ik. maar juist daarom stel ik die vraag.quote:
Ze zeiden dat Mathieu in het geel niet zal afstappen. Dat gaat ook niet gebeuren. Zodra hij het geel kwijt is zal hij wel opgeven.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:26 schreef Infinitism het volgende:
bij Oranjezomer hadden Boogerd etc het er over dat wanneer hij vandaag overleeft in het geel, hij misschien wel helemaal niet gaat afstappen? is dat serieus?
We leven in mooie wielrentijden.quote:
Nee, dat is geen valsspelen. Hij had ook niet mee kunnen doen en nu heeft 'ie de Tour nog een hoop spektakel bezorgd.quote:Op zondag 4 juli 2021 19:15 schreef Breekfast het volgende:
Alle lof voor Van der Poel hoor. Maar dit afstappen grenst toch gewoon aan valsspelen? Als je van te voren al weet dat je maar een weekje mee doet dan kun je je in die week gewoon helemaal leeg rijden. Terwijl de rest toch nog wat reserve aanhoudt omdat ze nog 2 weken moeten.
Vind het ook niet heel respectvol richting de tour....Doe dan niet mee als je naar de spelen wilt.
Dat kunnen veel meer renners als ze besluiten maar een paar etappes mee te doen. Je schrijft je in voor de tour, wetend dat je vroegtijdig afstapt, en je kunt jezelf gewoon binnen een paar dagen tijd helemaal leeg rijden zonder enige reserve aan te houden.quote:Op zondag 4 juli 2021 19:19 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Nee, dat is geen valsspelen. Hij had ook niet mee kunnen doen en nu heeft 'ie de Tour nog een hoop spektakel bezorgd.
Het is allemaal wat zeg.quote:Op zondag 4 juli 2021 19:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat kunnen veel meer renners als ze besluiten maar een paar etappes mee te doen. Je schrijft je in voor de tour, wetend dat je vroegtijdig afstapt, en je kunt jezelf gewoon binnen een paar dagen tijd helemaal leeg rijden zonder enige reserve aan te houden.
Dit is gewoon onsportief gedrag. Hij had inderdaad beter niet mee kunnen doen. Smet op de gele trui.
Wout van Aert komt vandaag ook in de bus op ruim 31½ minuut binnen, en doet dus eigenlijk hetzelfde.quote:Op zondag 4 juli 2021 19:15 schreef Breekfast het volgende:
Alle lof voor Van der Poel hoor. Maar dit afstappen grenst toch gewoon aan valsspelen? Als je van te voren al weet dat je maar een weekje mee doet dan kun je je in die week gewoon helemaal leeg rijden. Terwijl de rest toch nog wat reserve aanhoudt omdat ze nog 2 weken moeten.
Vind het ook niet heel respectvol richting de tour....Doe dan niet mee als je naar de spelen wilt.
99,9% van de renners zouden willen dat ze konden wat Mathieu deze week heeft gedaanquote:Op zondag 4 juli 2021 19:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Dat kunnen veel meer renners als ze besluiten maar een paar etappes mee te doen. Je schrijft je in voor de tour, wetend dat je vroegtijdig afstapt, en je kunt jezelf gewoon binnen een paar dagen tijd helemaal leeg rijden zonder enige reserve aan te houden.
Dit is gewoon onsportief gedrag. Hij had inderdaad beter niet mee kunnen doen. Smet op de gele trui.
Het is van alle tijden dat renners afstappen in de Giro, Tour of Vuelta.quote:Op zondag 4 juli 2021 19:27 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Sorry dit vind ik echt onzin.quote:Op zondag 4 juli 2021 19:15 schreef Breekfast het volgende:
Bah wat een overdreven lekkendeprostaatsentiment. Heel cynisch ook de emomuziek eronder gemonteerd. Bas neuk je moeder.quote:
Helaas hebben nog wel last van dat Britse blaagquote:Op maandag 5 juli 2021 12:33 schreef Mani89 het volgende:
Ik ben blij dat de Roodhoofdjes hem nog enigszins kunnen sturen. Anders had hij weer dezelfde fout gemaakt als in de Tirreno. Die gouden meedalje kan ons niet meer ontgaan.
Dat lijkt me heel stug, maar hij mag me verrassen.quote:Op maandag 5 juli 2021 14:21 schreef Purfectur het volgende:
Hij gaat hem echt nog wel een keer winnen
En hij heeft ook in een week voor meer spektakel gezorgd dan dat menig coureur in z'n hele loopbaan doet. Simpelweg niet meer van deze tijd om overal maar aan de start te verschijnen en alles maar uit te rijden.quote:Op zondag 4 juli 2021 20:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
99,9% van de renners zouden willen dat ze konden wat Mathieu deze week heeft gedaan
Is Eddy nog niet dood?quote:Op dinsdag 6 juli 2021 16:07 schreef DecoAoreste het volgende:
Aangaande zijn opgave trouwens: Merckx is er ook erg kritisch op, die vindt ook dat je eigenlijk geen Tour kan starten met de gedachte om er tussentijds weer uit te stappen. (https://www.wielerflits.n(...)port-niet-ten-goede/)
Het is (gelukkig) niet elk jaar OS. Normaal gesproken zou 'ie in 2020 ook die MTB-rit daar hebben gereden en niet dit jaar.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 16:07 schreef DecoAoreste het volgende:
Als Mathieu er maar geen gewoonte van maakt.
Nog vrij jong he. En kan redelijk meequote:Op dinsdag 6 juli 2021 16:03 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel stug, maar hij mag me verrassen.
Groene trui misschien...quote:Op maandag 5 juli 2021 14:21 schreef Purfectur het volgende:
Hoop dat ie volgend jaar wat langer door gaat. Hij gaat hem echt nog wel een keer winnen
Volgens mij is het van alle tijden dat renners voor de bergen alweer afstappen, vooral sprinters en lone-wolf avonturiers die een etappe gewonnen hebben door zich helemaal kapot te rijden omdat ze toch wisten dat ze bij de eerste berg eraf gingen. Het enige verschil is dat het er nu wel een beetje dik opligt.quote:Op dinsdag 6 juli 2021 16:07 schreef DecoAoreste het volgende:
Aangaande zijn opgave trouwens: Merckx is er ook erg kritisch op, die vindt ook dat je eigenlijk geen Tour kan starten met de gedachte om er tussentijds weer uit te stappen. (https://www.wielerflits.n(...)port-niet-ten-goede/)
Ik zou het normaal met hem eens zijn, maar ik vind wel dat corona verzachtende omstandigheden oplevert, daardoor wordt de planning van je leven nu eenmaal enorm in de war geschopt en dan moet je soms een beetje schipperen. Als Mathieu er maar geen gewoonte van maakt.
In mijn beleving stapte Jan Raas ook bijna alle keren uit in de eerste Pyreneeën-etappe.quote:Op woensdag 7 juli 2021 13:33 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Volgens mij is het van alle tijden dat renners voor de bergen alweer afstappen, vooral sprinters en lone-wolf avonturiers die een etappe gewonnen hebben door zich helemaal kapot te rijden omdat ze toch wisten dat ze bij de eerste berg eraf gingen. Het enige verschil is dat het er nu wel een beetje dik opligt.
Even gekeken op PCS. Inderdaad veel DNS/DNF.quote:Op donderdag 8 juli 2021 08:43 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In mijn beleving stapte Jan Raas ook bijna alle keren uit in de eerste Pyreneeën-etappe.
Hij was op zijn rug terecht gekomen in die val op de Spelen. Misschien toch nog niet helemaal lekker hersteld...quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 11:43 schreef Idisrom het volgende:
Mathieu begint nu toch wel wat vaak last te krijgen van zijn rug. Hij onderbreekt een hoogtestage vanwege rugproblemen.
Zo zonde op zo´n jonge leeftijd.
Ik denk dat de MTB teveel op zijn rug aankomt qua trillingen en stoten.
Van zijn rug had hij voor de Spelen al last.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 12:03 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hij was op zijn rug terecht gekomen in die val op de Spelen. Misschien toch nog niet helemaal lekker hersteld...
Had hij beter vorig jaar kunnen doen zonder plankjequote:Op maandag 20 juni 2022 21:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Vliegen WE naar een nieuwe gele trui?
Hij of die andere halve Nederlander.quote:Op maandag 20 juni 2022 21:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Vliegen WE naar een nieuwe gele trui?
Zullen we eerst maar eens afwachten wat de reden is van zijn mindere presteren? Kan van alles zijn. Een virusje? Andere ongemakken? Overtraind?quote:Op donderdag 14 juli 2022 10:20 schreef Idisrom het volgende:
Ik lees veel commentatoren, dat hij achteraf beter niet naar de Giro had moeten gaan.
Maar ik denk dat hij in de toekomst beter de Tour kan overslaan. Zo'n bergetappe als dat van gisteren, daar is hij niet voor gebouwd.
De zomermaand juli kan Mathieu beter gebruiken om bij te tanken.
In de Giro heb je geen zware bergetappes?quote:Op donderdag 14 juli 2022 10:20 schreef Idisrom het volgende:
Ik lees veel commentatoren, dat hij achteraf beter niet naar de Giro had moeten gaan.
Maar ik denk dat hij in de toekomst beter de Tour kan overslaan. Zo'n bergetappe als dat van gisteren, daar is hij niet voor gebouwd.
De zomermaand juli kan Mathieu beter gebruiken om bij te tanken.
Het lijkt me vrij simpel eigenlijk.quote:Op donderdag 14 juli 2022 10:22 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zullen we eerst maar eens afwachten wat de reden is van zijn mindere presteren? Kan van alles zijn. Een virusje? Andere ongemakken? Overtraind?
En een goede Mathieu had hier een grote rol kunnen spelen in enkele etappes in de eerste week, dus overslaan van de Tour lijkt me overdreven.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:35 schreef DecoAoreste het volgende:
Hij laat het in het veld ook vaak liggen met kampioenschappen toch? Misschien toch moeite om op het juiste moment te pieken.
Voor de spanning misschien ergens maar goed.
Tot twee keer toe je accountgegevens kwijtraken is ook wel behoorlijk achterlijk.quote:Op donderdag 22 juni 2023 06:45 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn echt behoorlijk achterlijk.
Hier heb ik niet van terug.quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:08 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Tot twee keer toe je accountgegevens kwijtraken is ook wel behoorlijk achterlijk.
Jullie quoten trouwens een post uit 2019 hè.
Voor het voorjaar vond je hem ook nog overschat toch?quote:Op donderdag 22 juni 2023 09:08 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Tot twee keer toe je accountgegevens kwijtraken is ook wel behoorlijk achterlijk.
Jullie quoten trouwens een post uit 2019 hè.
Nou ja iedereen vindt hem zo'n beetje de Nederlandse Merckx, als je dat als maatstaf neemt is hij inderdaad overschat.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Voor het voorjaar vond je hem ook nog overschat toch?
Misschien kun je hem nu weer even naar beneden praten!
De vergelijking met Merckx is nieuw voor mij.quote:Op donderdag 22 juni 2023 12:53 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Nou ja iedereen vindt hem zo'n beetje de Nederlandse Merckx, als je dat als maatstaf neemt is hij inderdaad overschat.
Maar dat hij een briljant voorjaar heeft gehad staat buiten kijf. Zelfs ik zal moeten erkennen dat het een topcoureur is die deze Tour ongetwijfeld mooie dingen gaat laten zien.
Je bent in de war met Keldermerckxquote:Op donderdag 22 juni 2023 12:53 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Nou ja iedereen vindt hem zo'n beetje de Nederlandse Merckx, als je dat als maatstaf neemt is hij inderdaad overschat.
Maar dat hij een briljant voorjaar heeft gehad staat buiten kijf. Zelfs ik zal moeten erkennen dat het een topcoureur is die deze Tour ongetwijfeld mooie dingen gaat laten zien.
Het zal ook wel van de sponsor moeten. Mathieu krijgt maandelijks een vorstelijk salaris overgemaakt; dan moet je gewoon in de Tour De France opdraven. Het is wat het is.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:01 schreef DeeBee het volgende:
Nog steeds vrij jammer dat hij telkens de Tour wil rijden, maar het maakt hem ergens misschien ook wel weer een completere renner.
De klim was vandaag ook wel echt iets te zwaar als hij geen wonderdag heeft, zeker gezien wie er allemaal over boord gingen. Maar heb ook wel het idee af en toe dat hij zichzelf al iets teveel in de put praat van tevoren.
ik zie ook niet echt het nadeel erin. Gewoon lekker je ritten uitzoeken. Vind het wel goed dat renners VDP and WVA gewoon het hele jaar door goed rijden. Vond ik altijd een minpuntje van iemand als Tom Boonen die eigenlijk allemaal piekte in het voorjaar op een gegeven moment van zijn carrierequote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het zal ook wel van de sponsor moeten. Mathieu krijgt maandelijks een vorstelijk salaris overgemaakt; dan moet je gewoon in de Tour De France opdraven. Het is wat het is.
Ik hoop wel dat hij z'n ritten uitkiest en niet zoals in de Giro vorig jaar als een dolle elke dag mee springt.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:42 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik zie ook niet echt het nadeel erin. Gewoon lekker je ritten uitzoeken. Vind het wel goed dat renners VDP and WVA gewoon het hele jaar door goed rijden. Vond ik altijd een minpuntje van iemand als Tom Boonen die eigenlijk allemaal piekte in het voorjaar op een gegeven moment van zijn carriere
Het lijkt er wel op, omdat hij niet als een dolle op de Jaizkibel demarreerde...quote:Op zondag 2 juli 2023 14:26 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat hij z'n ritten uitkiest en niet zoals in de Giro vorig jaar als een dolle elke dag mee springt.
Toch niet heel verrassend dat de gemiddelde Schot dat niet weet.quote:Op maandag 27 november 2023 21:14 schreef Idisrom het volgende:
Jan Maas over het WK in Glasgow:
“In de taxi was ook grappig. Ik zat met Mathieu en zijn vriendin Roxanne (Bertels, red.) in de taxi. De chauffeur vroeg of we die dag nog iets gedaan hadden. Ik reageerde dat we naar het WK waren geweest. Mathieu speelde een beetje mee. Hij zei dat het wel heel druk was in de stad door dat wielerevenement. Die vrouw had oprecht geen idee dat de wereldkampioen in haar auto zat.”
![]()
G van Geraint?quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:12 schreef Fretwork het volgende:
Mathieu bij G in de podcast, leuk gesprek. Al vond ik vooral opvallend dat G geen core stability doet
Ja, bijzonder.quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:12 schreef Fretwork het volgende:
Mathieu bij G in de podcast, leuk gesprek. Al vond ik vooral opvallend dat G geen core stability doet
Van het 'marginal gains' verhaal blijft echt niets over.quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:12 schreef Fretwork het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |