quote:Alexander Vinokourov, teammanager van Astana, heeft voor het eerst gereageerd op de dopingzaak omtrent zijn ploeg en meer bepaald renners Jakob Fuglsang en Alexey Lutsenko. Die zouden volgens een rapport van het Cyclin Anti-Doping Foundation (CADF) contact hebben gehad met de geschorste dopingdokter Michele Ferrari. “Dit slaat echt nergens op”, riep Vino in het Franse L’Équipe.
“Het is allemaal gebaseerd op absurde geruchten”, steekt Vinokourov van wal. “We zijn niet gecontacteerd door het CADF, maar we zijn wel bereid om samen te werken om zo de echte waarheid te achterhalen.” Vino ziet tegenstrijdigheden in het gelekte rapport van het CADF. “Ferrari zou ons vorig jaar bezocht hebben tijdens de Ronde van Catalonië. Denk je echt dat niemand hem herkend zou hebben? En waarom zou hij naar een wedstrijd komen als de renners waarvan sprake (Fuglsang en Lutsenko, nvdr.) daar niet aan de start stonden? Het slaat nergens op.”
Ik ken heel die Sven Jonker niet, maar die is blijkbaar perschef daarquote:Op dinsdag 4 februari 2020 13:02 schreef Ericr het volgende:
Sven Jonker
[..]
Ga maar weer lekker korfballen pik.
quote:CADF STATEMENT ON ALLEGATIONS AGAINST JAKOB FUGLSANG, ALEXEY LUTSENKO AND DR MICHELE FERRARI
Feb 5, 2020
In response to growing media interest surrounding rider Jakob Fuglsang, Alexey Lutsenko and Dr Michele Ferrari, the Cycling Anti-Doping Foundation (CADF), the independent body mandated by the Union Cycliste Internationale (UCI) to define and carry out anti-doping in the sport of cycling, would like to clarify a number of points.
In accordance with the World Anti-Doping Code and the WADA International Standard for Testing and Investigations, the CADF investigates any intelligence it receives regarding possible anti-doping rule violations.
In view of the public disclosure of certain documents, the CADF can confirm the following:
The CADF received information in relation to alleged potential anti-doping rule violations and requested intelligence service provider Sportradar to conduct additional research on the allegations to complete CADF files.
International cooperation being key to effective anti-doping investigations, Sportradar’s subsequent report was shared in strict confidentiality and in a secured manner with a selection of relevant anti-doping bodies and law enforcement agencies.
The CADF treated the information contained in the report with extreme care. At no point did it share the findings with any other third party, including media representatives.
The CADF deeply regrets that the report was leaked, and an inquiry is being conducted to understand how the file was made public and prevent this from happening again.
Finally, the CADF confirms that after careful review of the elements available, it has not submitted the report to the UCI for the initiation of disciplinary proceedings against the individuals or team in question.
The CADF will not be making any further comment on the matter.
Ach, nee.quote:El Instituto Costarricense del Deporte emitió un comunicado de prensa donde informa de la suspensión provisional obligatoria para Amil Munich, tras incumplir con el Código Mundial Antidopaje en la pasada Vuelta Costa Rica por un presunto positivo. Así fue el comunicado que emitieron desde el ICODER, como recoge crciclismo. El corredor de 21 años compitió en 2018 con el equipo valenciano elite y sub-23 Mutua Levante de la Fundación Benicadell.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat recht in zijn schoenen!quote:Op vrijdag 14 februari 2020 12:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De twee meter brede Wietse Bosmans is het haasje, dat verwacht je toch ook niet.
Vanwege de vlag, dat scheelt.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 22:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Die zat ooit bij het altijd fantastische IAM.
Die hadden wel een bijzonder jaar toen ze ermee gingen houden.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 22:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Die zat ooit bij het altijd fantastische IAM.
Remember Jonas van Genechten, heel hoog in de lijst 'obscure ritwinnaars in een grote ronde'.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 00:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die hadden wel een bijzonder jaar toen ze ermee gingen houden.
Verder wel netjes van hem om het gewoon toe te geven.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 22:56 schreef showtimer het volgende:
Pirmin Lang (wie?) zijn geweten speelt op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ](lol)
Behalve Naesen, die is alleen maar beter geworden. Maar dat is dan ook echt de enige. Zelfs Dries met de Patbonus niet.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 13:39 schreef VoMy het volgende:
IAM. Cowboyjaartje toen ze er mee zouden stoppen. Vervolgens allemaal alsnog vastgelopen. Das toch mooi om te zien, of niet dan.
https://nos.nl/artikel/23(...)and-in-het-vuur.htmlquote:Op vrijdag 21 februari 2020 23:01 schreef showtimer het volgende:
[..]
Vanwege de vlag, dat scheelt.
Desalniettemin wachten we graag op een reactie van Staf.
Dat is snel.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 14:05 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)and-in-het-vuur.html
Marion ziet ineens mogelijkheden om een lichtere straf te krijgen.quote:Franse renster zegt epo te hebben gebruikt onder invloed van Belgische manager
De Franse wielrenster Marion Sicot, die in juni 2019 positief testte op epo, heeft zondag op de Franse tv verklaard doping te hebben gebruikt om betere prestaties te kunnen leveren en zo te worden gerust gelaten door Marc Bracke, de algemeen manager van haar toenmalig team Doltcini-Van Eyck Sport.
De voorzitter van de Franse wielerbond vroeg de Internationale Wielerunie (UCI) begin dit jaar een onderzoek te starten. Volgens de Franse krant Le Monde zou de UCI eind februari effectief een onderzoek hebben opgestart na getuigenissen van andere leden van het team.
De 31-jarige Sicot legde haar positieve test af op 27 juni 2019 na het Frans kampioenschap tijdrijden, waarin ze als tiende eindigde.
“Ik zat op dat moment zo diep dat ik besloten heb om het risico te nemen”, verklaarde Sicot zondag. “Eind mei bestelde ik tien flesjes epo op internet. Ik wilde mijn sportdirecteur Marc Bracke een prestatie tonen, waardoor hij mij als evenwaardig aanschouwde als de andere meisjes en waardoor ik in het team kon blijven. Ik hoopte zo ook dat hij mij zou gerust laten.”
“Ik spoot de epo op 24 juni in”, ging Sicot verder. “En op 18 juli kreeg ik te horen dat ik positief had getest.”
Relatie met Bracke verslechterde zienderogen
Sicot kwam in 2018 binnen bij het team van Doltcini-Van Eyck. Ze had er officieel een contract als onafhankelijk renster, maar verklaarde zondag “enkel haar onkosten terugbetaald te krijgen”. “En eigenlijk zelfs dat niet”, aldus Sicot. “Ik kreeg enkel mijn trein- en vliegtuigtickets terugbetaald.” Sportdirecteur Marc Bracke ontkende deze gang van zaken bij Stade 2, een programma op de Franse openbare omroep.
Sicot verklaarde dat de maanden voor haar positieve dopingtest haar relatie met Bracke zienderogen slechter werd. “Vanaf november 2018 vroeg hij me om foto’s in mijn ondergoed door te sturen, zodat hij zo mijn gewicht kon controleren”, aldus Sicot. Bracke erkende bij Stade 2 om zulke foto’s te hebben gevraagd.
“Dit gebeurde soms tot twee maal per week”, vervolgde Sicot. Indien ik de foto’s niet stuurde, zou ik in het begin van het seizoen geen wedstrijden mogen rijden, zei hij. In de weken die volgden vroeg hij ook foto’s in string. Daar ben ik niet op ingegaan.”
“Zonder al deze gebeurtenissen zou ik nooit geprobeerd hebben mijn prestaties te verbeteren met epo”, besloot de Française. “Ik erken mijn fout en verwacht een zware schorsing. Maar ik hoop dat door deze omstandigheden uit te leggen de straf toch iets lichter zal zijn.”
Dat lees ik niet in het artikel, maar leuk dat jij dit soort leuke feitjes over Bracke weet.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wel een preutse, niet in een string foto's willen maken
In de weken die volgden vroeg hij ook foto’s in string. Daar ben ik niet op ingegaan.”quote:Op maandag 9 maart 2020 14:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat lees ik niet in het artikel, maar leuk dat jij dit soort leuke feitjes over Bracke weet.
Ja, maar dat was dus dat meisje.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
In de weken die volgden vroeg hij ook foto’s in string. Daar ben ik niet op ingegaan.”
quote:Op maandag 9 maart 2020 14:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, maar dat was dus dat meisje.
Belgische wielerploeg reageert op (zware) beschuldigingen: “Foto’s in bikini vragen was fout, maar doping is leugen”quote:Op maandag 9 maart 2020 13:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
Marion ziet ineens mogelijkheden om een lichtere straf te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |