abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 augustus 2019 @ 11:11:17 #1
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188553362


A Campingflight to Lowlands Paradise of kortweg Lowlands is een driedaags muziekfestival dat vanaf 1993 jaarlijks in Nederland in Biddinghuizen (Flevoland) gehouden wordt. Mojo Concerts begon Lowlands als tegenhanger van festivals als Pinkpop en Dynamo Open Air en probeerde hier haar wat alternatievere muziek uit. Lowlands wordt komend jaar van vrijdag 16 augustus tot en met zondag 18 augustus gehouden.

1993 - f 75,00 - 7.500 bezoekers (cap. was 15000) wit plastic bandje met paarse letters
1994 - f 95,00 - 12.500 bezoekers geel touwtje
1995 - f 115,00 - 20.000 bezoekers (bier 2,50) rood/zwart lintje
1996 - f 140,00 - 31.000 (uitverkocht) zwart/geel lintje
1997 - f 145,00 - 40.000 roze/rood lintje
1998 - f 150,00 - 50.000 (uitverkocht) roze/oranje lintje
1999 - f 160,00 - 57.500 (uitverkocht) blauw/wit lintje
2000 - f 175,00 - 57.500 (uitverkocht) groen/paars lintje
2001 - f 195,00 - 57.500 (uitverkocht) blauw/paarsig lintje (incl. kliko)
2002 - E 97,50 - 60.000 (uitverkocht) roze/geel lintje (incl. beter bevestigde kliko)
2003 - E 105,00 - 48.000 (niet uitverkocht) paars/wit lintje met goede kliko
2004 - E 115,00 - 52.000 (niet uitverkocht) oranje/zwart lintje, wederom met kliko
2005 - E 115,00 - 53.000 (niet uitverkocht) (bier 2,00) geel/blauw stof , die werd gesealed
2006 - E 117,50 - 55.000 (uitverkocht) (bier 2,10) rood/wit stof , die werd gesealed
2007 - E 125,00 - 55.000 (uitverkocht) (bier 2,20) groen/wit stof, gesealed
2008 - E 132,50 - 55.000 (uitverkocht) (bier 2,30) cyaan/wit stof, gesealed
2009 - E 140,00 - 55.000 (uitverkocht) (bier 2,40) oranje/wit stof, gesealed
2010 - E 145,00 - 55.000 (uitverkocht) (bier 2,50) zwart/wit stof, gesealed
2011 - E 155,00 - 55.000 (uitverkocht ~2u) (bier 2,50) geel/blauw stof, gesealed
2012 - E 175,00 - 55.000 (uitverkocht <2u) (bier 2,60) rood/groen/wit stof, gesealed
2013 - E 175,00 - 55.000 (uitverkocht <2u) (bier 2,60) rood/wit/zwart stof, gesealed
2014 - E 195,00 - 55.000 (uitverkocht in Mei) (bier 2,60) rood of blauw, en maar fucken met je hoofd.
2015 - E 195,00 - 48.206 (niet uitverkocht) (bier 2,60) limegroen, met zwart en rood.
2016 - E 185,00 - 53.571 (niet uitverkocht) (bier 2,70) donkerblauw, met oranje en wit.
2017 - E 185,00 - 55.000 (uitverkocht in Juni) (bier 2,75) zwart met groen en roze letters, gesealed
2018 - E 195,00 - 60.000 (uitverkocht in Juni) (bier 2,80) groen met paars
2019 - E 210,00 - 60.000 (uitverkocht in Maart) (bier 2,90)



Line-Up
Vrijdag
- Adonis (Adonis)
- Anne-Marie (Alpha)
- Ask Me Anything: Journaliste Met Suïcidale Gedachten (Echo)
- Beats (Echo)
- Black Mamba (Hacienda)
- Boyband, De Literaire Boyband (Sexyland)
- Carista (Bravo)
- Channel Tres (X-Ray)
- Club Guy And Roni (India)
- Conny Jansen Danst (Juliet)
- De Nationale Wetenschapquiz (Echo)
- De Staat (Alpha)
- Diego Maradona (Echo)
- Disco Dolly Soundsystem (Hacienda)
- Donnie (Bravo)
- Fabian Franciscus (Adonis)
- FKJ (Bravo)
- Fontaines D.C. (India)
- Frank Turner & The Sleeping Souls (Alpha)
- Full Crate B2B JAEL (India)
- Game Of Poems (Sexyland)
- Goeiemorgen Lowlands! (Sexyland)
- Girl In Red (India)
- Grease Sing-Along (Echo)
- Hollandse Drop (Lima)
- Honey Dijon (Bravo)
- Hunee (Bravo)
- HYUKOH (Lima)
- IAMDDB (Heineken)
- Identified Patient (X-Ray)
- Jarreau Vandal (X-Ray)
- Jasper van der veen (Adonis)
- Jorja Smith (Bravo)
- Jungle (Bravo)
- KI/KI (X-Ray)
- Legowelt Presents Gladio (Live) (X-Ray)
- Lion Kojo (Hacienda)
- Mary Lake (Hacienda)
- Meetsysteem (X-Ray)
- Micha Wertheim)
- Mira van der Lubbe (Juliet)
- Monos (Voorpremière) (Echo)
- Nasrdin Dchar (Juliet)
- Neuromonakh Feofan (Lima)
- New Scientist Live: Muziek en Het Brein (Echo)
- Niña Weijers en Rob van Essen (Sexyland)
- Ooit Aten We Dieren (Sexyland)
- Omar Duro (Hacienda)
- Patrick Nederkoorn (Adonis)
- Peter Pannekoek (Juliet)
- PUP (X-Ray)
- Rayen Panday (Adonis)
- RIMON (India)
- Roel de Boer & Boys 't Lam (Hacienda)
- Ronnie Flex & Deuxperience Band (Alpha)
- Royal Blood (Alpha)
- Sango (India)
- Sexyland (Sexyland)
- Silent Commedy (Juliet)
- Slaves (India)
- Tegenlicht Talks: Fighting Fake News (Echo)
- Tera Kòrá (India)
- The Chats (X-Ray)
- The Good, The Bad & The Queen (Bravo)
- The Growlers (Heineken)
- The Ruggeds (Juliet)
- The School Of Life: The Lie Will Set You Free (Echo)
- The Streets (Heineken)
- Tim Knol & Blue Grass Boogiemen (Lima)
- Tommy Genesis (X-Ray)
- Two Feet (India)
- Upsammy (X-Ray)
- Villa Lowlands: Willem de Bruin (Echo)
- WaxFiend (Tropical Set) (Hacienda)
- Weval (Heineken)
- Yelé (Lima)
- Yes, Please! Live (Adonis)
- YÍN YÍN (Lima)
- Yoga (India)
- Zer00's Alternative (Heineken)
- Ziggy Marley (Heineken)


Zaterdag:
- Adonis (Adonis)
- Agoria (live)
- Amelie Albrecht (Adonis)
- Anderson. Paak & The Free Nationals (Alpha)
- Ares (X-Ray)
- Ask Me Anything: In Afghanistan Neergeschoten Helikopterpilote (Echo)
- Bad Nerves (Lima)
- Bamba Pana & Makaveli (X-Ray)
- Bambounou b2b William Djoko (India)
- Billie Eilish (Alpha)
- Bjarki Happy Earth Day (X-Ray)
- Bodega (X-Ray)
- Boy Pablo (India)
- Charlotte Adigèry (X-Ray)
- Colin Bedners (Bravo)
- Commedytrain (Juliet)
- Courtesy (Bravo)
- De Nationale Wetenschapsquiz (Echo)
- Denis Sulta (India)
- Dermot Kennedy (Alpha)
- Discos Horizontes (Hacienda)
- DJ Bus Replacement Service (X-Ray)
- DJ Marcelle (X-Ray)
- Dub Inc. (Heineken)
- Duizende Dode Dichters (Sexyland)
- Durand Jones & the Indications (Lima)
- Elvin Usidame (Hacienda)
- Encore Soundsystem (Heineken)
- Erik van Muiswinkel
- Giorgio Moroder (Heineken)
- Goeiemorgen Lowlands! (Sexyland)
- Hans Kazàn & Steven Kazàn (Juliet)
- Hehobros (Adonis)
- Helena Hauff (Bravo)
- I Don't Know How But they Found Me (India)
- IDLES (India)
- ISH (Juliet)
- Jeff Solo (Hacienda)
- Joep Beving (Bravo)
- Johnny Marr (India)
- Jon Hopkins (Heineken)
- Joost (Heineken)
- Juice WRLD (Bravo)
- K Á R Y Y N (X-Ray)
- Kampire (Hacienda)
- Lèvi Weermoedt & Eus (Sexyland)
- Mad Miran (X-Ray)
- Mama Africa Soundsystem (Hacienda)
- Matrixxman (Bravo)
- Matroesjka
- Morgane Ji (Lima)
- Mr. Weazley (Lima)
- Mr. Wix (Hacienda)
- MY BABY (Bravo)
- NAO (Bravo)
- New Scientist Live: Een Potje Kanllende Seksuele Voorlichting
- Oostpool (Juliet)
- Orkater / De Nnieuwkomers More Dogs (Juliet)
- Otoboke Beaver (X-Ray)
- Paul Kalkbrenner (Alpha)
- Radical Hi-Fi (Hacienda)
- Rolando Bruno (Live) (Lima)
- Rose Stories & Daria Bukvić (Juliet)
- SG Lewis (X-Ray)
- Sexyland (Sexyland)
- Sharon van Etten (India)
- Spreuken (Sexyland)
- Stefan Pop (Adonis)
- Tegenlicht Talks: Queertopia Of F*ck The Gender Binary (Echo)
- The Dead Don't Die (Echo)
- The Howl & The Hum (India)
- The National (Bravo)
- The School Of Life: Metafsyica van de (Ab)Normaliteit (Echo)
- The Vaccines (Heineken)
- This Is Lovski (Lima)
- Thomas Olde Heuvelt (Sexyland)
- Twenty One Pilots (Alpha)
- Villand Lowlands: Fidan Ekiz (Echo)
- Vogue (Heineken)
- Woodstrock (Echo)
- Yallah! Yallah! (Lima)
- Yes, Please! Live (Adonis)
- Yesterday (Echo)
- Yoga (India)

Zondag:
- A$AP Rocky (Alpha)
- Adonis (Adonis)
- AliA (Hacienda)
- Allan Rayman (X-Ray)
- Antal (X-Ray)
- Ask Me Anything: Ex-Verslaafde Ex-Hooligan (Echo)
- Bear's Den (Alpha)
- Black Midi (X-Ray)
- Camo & Krooked (India)
- Dave (Heineken)
- De Dansers (Juliet)
- De Libi (Echo)
- De Nationale Wetenschapquiz (Echo)
- De Sluwe Vos (Live) (Bravo)
- Dimension (India)
- Dimitri Verhulst (Sexyland)
- Eskorzo (Lima)
- Fiësta Macumba (Heineken)
- Flohio (X-Ray)
- Franky Nuts (India)
- Franz Ferdinand (Alpha)
- Goeiemorgen Lowlands! (Sexyland)
- Glodi Lugungu (Adonis)
- HONNE (Bravo)
- Imagine Presenteert Fantastic Shorts (Echo)
- James Blake (Bravo)
- Julia Jackin (Lima)
- Jungle By Night (Heineken)
- Kasper van der Laan (Juliet)
- KAT (Hacienda)
- Kiki Schepers (Adonis)
- KOKOKO! (Lima)
- Lords Of Chaos (Echo)
- Louis Cole (India)
- Loyle Carner (Heineken)
- Macky Gee (India)
- Mall Grab (Bravo)
- Mairo Nawaz & Moody Mahran (Hacienda)
- Marc Rebillet (India)
- Marcel Dettmann (Bravo)
- Mashrou' Leila (India)
- Matteo Myderwyck (X-Ray)
- Mensen Zeggen Dingen - Op Die Tour! (Sexyland)
- Mino Abadier (Hacienda
- Modeselektor (Bravo)
- Moonlight Benjamin (Lima)
- Nabil (Adonis)
- New Order (Bravo)
- New Scientist Live: Knippen En PLakken Met DNA (Echo)
- Oeverloos: Leon Verdonschot vs. Pepijn Lanen (Sexyland)
- Parcels (Heineken)
- Pirate Fest (Lima)
- POND (India)
- Ronald Snijders (Juliet)
- Ross From Friends (X-Ray)
- Saman Amini & Black Sheep Can Fly (Juliet)
- Sanne Wallis De vries (Juliet)
- Scapino Ballet Rotterdam & MIchiel Borstlap (Juliet)
- Sea Girls (Lima)
- Sexyland (Sexyland)
- Sir Reg (Lima)
- Sorry To Bother You (Voorpremière)
- Tame Impala (Alpha)
- Tamino (Heineken)
- Tegenlicht Talks: Futre Fashion (Echo)
- Tenzers (Hacienda)
- Teun van Elzen (Adonis)
- The Club 27 Sing-Along (Alpha)
- The School Of Life: Over Komen (Echo)
- Thomas Azier (India)
- Tirzah (X-Ray)
- TITIA (Bravo)
- Turnstile (X-Ray)
- Villa Lowlands: Special Guest (Echo)
- Whitney (India)
- Wilde Moeders (Sexyland)
- Willem (Bravo)
- Yang Yang - YPF (X-Ray)
- Yes, Please! Live (Adonis)
- Yoga (India)
- Zoutmus (Juliet)
- Zwangere Guy (X-Ray)
- Zwarte Koffie (Hacienda)

Afgezegd
- Clairo
- Code Orange
- Denzel Curry
- Lil Uzi Vert
- Joji
- Out Of Control Army

In memoriam:
- Keith Flint (The Prodigy)
- Philippe Zdar (Cassius)


Telegram:
Wil je met je mobiel up-to-date blijven met de laatste Lowlands nieuwtjes? Klik dan op onderstaande Telegram link vanaf je smartphone:
FOK! Lowlands Telegram
pi_188553500
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 10:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Kwam je aan op vrijdag of op donderdag? :D
Donderdad rond 17:30 dan begint het festival toch? :)

Eerste avond even beetje rond banjeren en handjes van kennissen e.d. schudden en veel de weg kwijt zijn op een donkere camping :)

Silent Disco viel trouwens tegens al aantal keertjes eerder gedaan maar als iedereen over het terrein rond loopt is zoiets niet leuk. Moet je met ze alle in één tent doen naar mijn mening
pi_188553585
Is iemand hier nog binnen gekomen bij de opposites?
  woensdag 21 augustus 2019 @ 11:28:23 #4
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188553606
Mijn foto's van afgelopen weekend: https://www.flickr.com/photos/beano72/albums/72157710446837211



Niet zo mooi als die van Dark_Angelus maar ik was er zelf wel erg tevreden over gezien de beperkte middelen (een gewone OnePlus 7 telefoon). ^O^
pi_188553748
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:20 schreef C.V.S het volgende:

[..]

Donderdad rond 17:30 dan begint het festival toch? :)

Eerste avond even beetje rond banjeren en handjes van kennissen e.d. schudden en veel de weg kwijt zijn op een donkere camping :)

Silent Disco viel trouwens tegens al aantal keertjes eerder gedaan maar als iedereen over het terrein rond loopt is zoiets niet leuk. Moet je met ze alle in één tent doen naar mijn mening
Er zijn er nog zat die op vrijdag komen. ;)
Vrijdag was ik aan het werk bij de campercampingentree, vandaar. Misschien hadden we elkaar gezien. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_188553777
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:28 schreef beantherio het volgende:
Hoe werkte je grondzeil? Nog echt voordeel van gehad? :)
Het bleef droog dus ik denk het wel _O-

Wel na 15 jaar afscheid genomen van de tent. Begon nu toch te lekken op bepaalde punten, stokken halfgaar. Maar goed, we hebben hem alleen op Lowlands gebruikt en na 15 jaar zat hij vol met stickers en teksten, en we zijn er niet netjes mee omgesprongen verder. Dus nog lang uitgehouden.

Wel maandag een emotionele afscheids ceremonie gehouden. Even uitgezwaaid nog want wel laten staan uiteraard. Misschien en hopelijk volgend jaar met z’n alleen een vouwwagen of caravan aanschaffen. We worden toch een jaartje ouden _O-
pi_188553808
Vandaag even de keuken uitmesten met o.a. optreden van Billie Eillish (want gemist) en Tame Impala (want ook gemist)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_188554272
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Er zijn er nog zat die op vrijdag komen. ;)
Vrijdag was ik aan het werk bij de campercampingentree, vandaar. Misschien hadden we elkaar gezien. :7
Ja werd nog wel drukker vrijdag maar volgens mij waren er toen ook geen wacht rijen.

Enige probleem was dat ze een extra ingang hadden gemaakt zonder rij platen...leuk in de bagger met een vouwwagen en voor wiel aandrijving :)

Was gelukkig niet de enige die vast zat :P
pi_188554963
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 12:15 schreef C.V.S het volgende:

[..]

Ja werd nog wel drukker vrijdag maar volgens mij waren er toen ook geen wacht rijen.

Enige probleem was dat ze een extra ingang hadden gemaakt zonder rij platen...leuk in de bagger met een vouwwagen en voor wiel aandrijving :)

Was gelukkig niet de enige die vast zat :P
Die rijplaten hebben ze later nog opgelost. Vrijdag weinig echte wachtrij, alleen aan het eind van de dag een tijdje omdat de camping vol was en ze dat even op moesten lossen.

Overigens ook flink wat campers aangeduwd cq startkabels gegeven vrijdag. Was heel leuk. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_188555399
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:02 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Die rijplaten hebben ze later nog opgelost. Vrijdag weinig echte wachtrij, alleen aan het eind van de dag een tijdje omdat de camping vol was en ze dat even op moesten lossen.

Overigens ook flink wat campers aangeduwd cq startkabels gegeven vrijdag. Was heel leuk. O+
Ja ik werd ook geduwd...gasfles moest ik nog inleveren waren te groot :) Had gelukkig genoeg reserve.

Voor de rest heel chill op die camper camping ook iedereen gooit zijn afval in een zak...douches waren wel wat crap

Boiler was niet helemaal lekker begreep ik dus water was lauw / koud.

Zaterdag om 8:00 wakker dus snel gaan douche en daarna weer pitten. Das beter dan om 11:00 een half uur in de rij staan voor de douche.
pi_188555445
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:28 schreef C.V.S het volgende:

[..]

Ja ik werd ook geduwd...gasfles moest ik nog inleveren waren te groot :) Had gelukkig genoeg reserve.

Voor de rest heel chill op die camper camping ook iedereen gooit zijn afval in een zak...douches waren wel wat crap

Boiler was niet helemaal lekker begreep ik dus water was lauw / koud.

Zaterdag om 8:00 wakker dus snel gaan douche en daarna weer pitten. Das beter dan om 11:00 een half uur in de rij staan voor de douche.
ik kreeg bij de campercamping een beetje het gevoel dat daar de festivalgangers van 10/15 jaar geleden stonden qua sfeer. Vind ik persoonlijk veel leukere mensen dan de 'nieuwe lichting'. De sfeer in de rij voor de scanner was ook super gezellig. Gezien mijn taak het coordineren van mijn vrijwilligers was en wij een goede groep capabele mensen hadden, had ik weinig te doen en heb vooral veeeeel staan kletsen en ouwehoeren met alle bezoekers. :D
Sterkheidsbaas van alles.
pi_188555475
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:09 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

Nooit :)
en ze moeten gewoon terug naar Grolsch of Dommelsch for all i care. Beter nog Hertog-Jan, maar dan kunnen we blijven dromen.
De kans dat ze teruggaan naar hun allereerste huisbiertje is gelukkig klein
pi_188555618
Donderdag rond 12.00 uur vertrokken uit het mooie Brabant. Probleemloos naar Biddinghuizen gereden waar we dan rond een uur of 14.00 aankwamen (incl. pauze). Zeker nog 2 uur of meer in de rij gestaan, maarja op die donderdag boeit het me toch niet zo heel veel. Het was gezellig in de rij met de nodige versnaperingen bij de hand. Onze oude plek bij de ingang was er dit jaar niet meer. Dus we moesten naar 5/6. En het was bizar druk op dat moment. Toch bij 6 mooi ons tentje op kunnen zetten, wat gedronken en gechilled. Savonds nog even het terrein op geweest, maar we waren wederom de koptelefoons van de Silent Disco misgelopen. De rest was die avond ook niet boeiend, dus het was vooral relaxen dus.. wat eten wat drinken.. je kent het wel. Rond 01.30 terug naar de camping gegaan, en daar verder ons zelf vol lopen tanken. Toen ook maar gelijk besloten tijdens dronkenmanspraat dat we de volgende dag mee gingen doen met de Yoga.

Vrijdag:
Zogezegd zo gedaan, we hebben ons netje som 10.30 gemeld in de Yoga. Maar na 10 minuten meegedaan te hebben werd het ons toch wat te zweverig. Dus toen maar een heerlijke tosti ontbijt genomen bij de Armadillow, krantje gelezen en vooral een beetje relaxen. De eerste act van het festival was Girl In Red in de India. In het begon dacht ik dat het redelijk fijne muziek was, maar al snel raakte ik er op uitgekeken. Toen we naar buiten liepen bleek Damon Albarn aan het soundchecken te zijn in de Bravo. Snel gekeken alleen toen we de tent in waren liep hij net weg.. Balen.

Daarna blijven hangen bij "De Fenomeen" aka Donnie. Tsja ik weet dat het allemaal erg plat is, maar eerlijk moet ik bekennen dat ik die gast wel mag. Hij neemt zichzelf ook niet super serieus, en zijn teksten vind ik vaak wel geinig om te horen. Of het nu gaat om Beetje sos, voel me net Wubbo Ockels en zijn spacemokkels. Koopa Troopa, of "Spuit zaad op d'r rug, laat d'r achter als Bulbasaur". Tsja het is een show vol met flauwe humor, maar ook met veel herkenbaarheid. En ja ik verdien hier een minpunt voor, maar toch heb ik meegedaan met de polonaise die door de Bravo heen ging op "heb je een jonko voor mij" (parodie op Frans Bauers heb je even voor mij). Het was gewoon een fijn optreden, en die gast heeft nog best een degelijke flow. Ruime voldoende dus zo vroeg op de dag.

Nu weer richting de X-Ray gewandeld, daar was het de beurt aan Meetsystem.. Op plaat vond ik het allemaal best prima klinken, maar live vond ik het maar saai. Wel de show afgekeken maar er waren weinig hoogtepunten te noemen. Een tent er naast (India) stonden hierna Slaves op het podium. Al meerdere malen gezien, het blijft een erg leuk bandje. Ook nog openen met een Vengaboyz intro, wat wil men nog meer in het leven...

Toch vroegtijdig vertrokken om een mooi plekje te krijgen bij The Chats in de X-Ray. Ik verwachte drukte en dat was ook zo. Het ging vooraan behoorlijk los. Het was niet eens helemaal goed kwa uitvoering, maar dat hoeft ook niet echt bij dit soort bands. We kregen allemaal vrij korte nummers op ons afgevuurd, en alles werd prima ontvangen. Enige minpunt wel vond ik dat er soms lange stiltes zaten tussen de nummers. Daar moeten ze nog proberen te verbeteren om de tempo in hun set te houden. Maar verder een leuk optreden.

Op dit moment van de dag had ik even geen mustsee op het programma staan, dus ben ik een beetje achteraan gaan staan in de India bij Two Feet. Ssssssssssssssaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai!. Daarna nog even een paar nummers meegepakt in de X-Ray bij PUP. Liet niet echt veel indruk op me achter, het klonk ok maar niet meer dan dat.

Nu was het tijd voor The Streets in de Heineken-tent. Ik heb Mike Skinner nog nooit zien optreden, ik ken de hits maar ben niet bekend met het gehele oeuvre van de band. Het begin van de set was nog even aftasten. Je zag gelijk de charmes van de frontman, maar muzikaal gezien wist ik eigenlijk nog niet echt wat ik er van moest vinden.
Mijn vrienden waren al vertrokken, maar ik ben lekker blijven hangen. En net op dat moment leek de set in een vingerknip te veranderen een enorm tof optreden. Alles viel plots op zijn plek, het leek wel of het aftasten van het begin in een soort voorspel leek te zijn voor de uitbundige vrijpartij die later zou plaats vinden. Normaal ben ik niet zo van de "everyone be happy" momenten, maar Mike Skinner wist het zo enorm tof te brengen dat er echt wat begon te broeien in de tent. Dan nog eindigen met Dry You Eyes (pracht nummer) en dan nog helemaal los met Fit But Don't You Know It ontpopte het optreden in een grote climax.

Met pijn in de benen de rest van de groep opgezocht die bij Fontaines D.C. waren gaan kijken. Ik heb eigenlijk het laatste gedeelte van de set mee kunnen pakken. Dat klonk allemaal best leuk, maar heb er te kort bij gestaan om er echt een goed oordeel over te geven. Op de Bravo was ondertussen net Jorja Smith begonnen. En ik stond ergens halverwege de tent. Ze klonk prima bij stem, en het optreden was gewoon ijzersterk. Maar toch kan ik niet heel veel bij dit soort optredens, ik kan hier niet op los gaan, en ik kan ook weer niet verdrinken in de schoonheid van dit soort muziek. Maar het zal meer aan mij liggen dan aan Jorja, want nogmaals het was gewoon erg goed verder.

Toen heel even mijn rust gepakt en gaan zitten vlak naast de India. Daar was RIMON bezig, en dat kon ik een klein beetje meekrijgen. Ze opende met een Feeling Good cover, dat klonk best goed. Maar overall is het niet helemaal mijn ding. Natuurlijk krijg je niet alles mee als je op een klein afstandje zit.

Hierna op tijd naar de Bravo vertrokken waar The Good, The Bad & The Queen dus ging optreden. Ik stond behoorlijk vooraan, want het was niet super druk. Ik heb ze dus nog niet eerder gezien, maar de setting beviel me wel. Die oude lampen, Damon met zijn hoge hoed... ja het het echt die oud Engelse sfeer over zich heen. In het begin zag je dat ze een klein beetje moeite hadden met de Bravo, het publiek reageerde niet echt super. Albarn leek dat ook wel door te hebben had ik soms het idee. Maar toch wisten ze de set erg om te buigen. Ik werd opgeslokt in hun muziek, en waande me in een donkere kroeg aan het uiteinde van een steegje gelegen aan de Theems, waar die charmante man met een hoge hoed vol bravoure stond op te treden. Geen idee hoe de rest van het publiek reageerde meer, ik was in hypnose door dit enorm tof optreden. En dan sluiten ze af, en roepen ze dat het "The Last Show Ever is". Wow was ik daar echt bij?

Daarna was het tijd voor een vreemd contrast verschil. Ik ging door naar de Lima voor een "feestje". Ik had zin om los te gaan bij Neuromankh Feofan, oftewel verschrikkelijke kut muziek die alleen in de Lima leuk kan zijn. Was een soort mix van Russiche Folk en Drum & Bass met dansende beren op het podium. Toch ging heel de tent naar de tering, en monde het uit op een groots volksfeest. Na deze show ben ik even gaan rusten in de buurt van de specialbieren bar tussen de X-Ray en India. Even wat trippeltjes dronken en door gegaan naar de Bravo waar het nachtprogramma was begonnen. Honey Dijon draaide best een toffe set. Verder de nacht afgesloten met Legowelt, Identified Patient in de X-Ray en Carista in de Bravo. Ik vond de nacht vrij matig om eerlijk te zijn, het was allemaal ok... maar toch vind ik allemaal niet heel bijzonder meer.

Zaterdag:
Ik was weer vroeg uit de veren, en liep rond 10:30 weer op het terrein. Dit keer toch maar de Yoga overgeslagen. Na een ontbijtje, koffie en wederom een krantje erbij. Zijn we de dag gestart bij Joep Beving in de Bravo. Jammer dat ze de Bravo niet hadden afgesloten zoals ze een paar jaar terug deden. Erg mooi optreden met de strijkers erbij. En het was redelijk stil publiek gelukkig waar ik stond

The Howl & The Hum gingen hierna hun set spelen in de India. Vond het op plaat best goed klinken, maar live hield het naar mijn mening weinig over . Een set om snel te vergeten. Na even weer wat te relaxen ben ik gaan kijken bij K Á R Y Y N. Het was allemaal best "ok" maar verder ook weinig memorabel.

Toen was het de beurt aan de hype van het jaar, Billie Eilish op de Alpha. Het verbaasde me dat ze gelijk begon met Bad Guy, en het viel me ook op dat ik volgens mij de verkeerde man op het verkeerde feestje was. Er was een hoop gegil te horen vooraan aan de Alpha. Het deed me denken aan mijn Justin Bieber ervaring bij Pinkpop. Echter was Eilish live best prima, het klonk allemaal vrij straks en het publiek leek uit haar hand te eten. Maar ik kan eigenlijk niks anders concluderen dan dat ik hier niks mee kan.

Gelukkig op tijd vertrokken in de stromende regen naar Sharon van Etten. De tent was lekker vol, maar dat kwam volgens mij voornamelijk door de regen. Toch had ik een mooi plekje vooraan, en heb van seconde 1 tot de laatste noot enorm genoten van dit optreden. Vocaal is ze zo goed, en ze weet ook kwa performance alles te pakken. Seventeen blijft een van de betere tracks van 2019.

Toen even de rest van de groep opgepikt bij Paul Kalkbrenner het regende nog opnieuw behoorlijk. Maar het was toch fijn om allemaal te horen, toen Sky & Sand te horen werd gebracht ging het publiek echt even los. En toen ben ik daarna afgehaakt om heel even het begin te pakken van Juice WRLD. Was wel benieuwd naar hoe dit was, maar buiten Lucid Dreams is het allemaal vrij povertjes. Gelukkig had ik mijn zinnen gezet om naar Otoboke Beaver te gaan. Als je ze zag staan op het podium dan zou je totaal deze sound niet verwachten. Maar het was echt rete strak gespeeld, en bleken gewoon erg goede muzikanten te zijn. De X-Ray ging echt compleet los. Briljante show.

Hierna een plekje opgezocht om vooraan te staan bij The National, waar ik enorm fan van ben zoals jullie weten. We waren blijkbaar niet de enige met dit idee, want we stonden al een paar rijen van de frontrow vandaan, maar goed vooralsnog ver vooraan. Toch was ik niet super onder indruk van hun laatste album en voor mij misschien zelfs hun minste werk tot nu toe. Dat de set vol met nieuwe nummers zat was dan ook niet gek. Daarom hoopt ook dat de overige nummers wat exotischer zou zijn. Maar dat was niet het geval helaas. Hierdoor werd het zeker niet de beste show van de band ooit. Toch was de band kwalitatief wel in vorm, Matthew deed weer zijn kunstjes op het podium die we eigenlijk wel kennen. Als fan moet ik zeggen dat het misschien beter is dat ze even een jaartje of 5 met sabbatical gaan. En ook nieuwe dingen gaan zoeken in hun show optreden. Toch blijft het een van de betere bands van dit moment. Nu klink ik mogelijk vrij negatief, maar heb gewoon genoten van de show.

En we gingen gelijk weer door naar de India, voor niemand meer dan Johnny Marr. Ook zijn solo platen kwamen erg goed uit de verf, maar natuurlijk zal iedereen te wachten op de nummers van The Smiths. En tsja, dat waren stuk voor stuk gewoon pareltjes door de gehele set. Vocaal is het natuurlijk geen Morrissey, maar instrumentaal is hij gewoon geweldig. Tijd voor een The Smiths reünie dus.

Nachtprogrammatijd. En doorgegaan naar Colin Benders in de Bravo. Al meerdere malen gezien, er veranderd niet heel veel, maar het blijft wel mooi om naar te kijken. Toch mag hij langzaam weer eens gaan kijken naar een ander project als je het mij vraagt. Toen had ik even niks boeiends wat ik wilde doen, dus ben maar even in de Armadillow gaan hangen en een pasta naar binnen gewerkt. Daarna nog wat speciaal biertjes gedronken en mijn beentjes een verdiende rust gegeven. Vervolgens de India ingedoken om Agoria (Live) te zien. Maar heel boeiend werd het nooit.

Bamba Pana & Makaveli draaide vervolgens de X-Ray leeg, nee dit was niet het ideale moment voor dit optreden. Had misschien beter overdag op het programma moeten staan. Denis Sulta bleek het vak "Dj'en" nog niet onder de knie te hebben. Maar gelukkig wist Matrixxman de saaie avond nog wel te reden in de Bravo. Sloot om 04:30 af met New Order - Blue Monday.. and the crowd went nuts. Terug gegaan naar mijn tentje, waar me kameraden nog aan het afteren waren met hun tering herrie. Geen oog dicht gedaan.

Zondag:
Omdat ik me gigantisch verveelde en dus geen slaap had gehad wederom vroeg vertrokken naar het terrein. Rond 10.00 uur had ik bij de Vega BBQ maar een maaltijdje genomen. Was ok maar niet bijzonder.

Brak aangesloten bij Yang Yang Cai. Ja erg knap hoor, de dame kon zeker goed spelen. Maar ik trok dit vrij slecht op dit moment. Hierna was Matteo Myderwyck iets meer in mijn straatje. Maar halverwege toch afgehaakt om maar wat koffie naar binnen te werken. Julia Jacklin was toch genieten, en op die muziek is het dan ook weer lekker brak te zijn. Ze was goed bij stem, en ik kon er heerlijk even bij wegdromen. Mooi optreden.

Vervolgens naar Tamino gaan kijken in de Heineken. Buiten Cigar vind ik het allemaal niet zo heel spannend. De sound is niet verkeerd, maar er gebeurt te weinig in zijn sets om het echt tot een boeiend verhaal weten te maken. Op naar de volgende zuiderbuur: Zwangere Guy stond klaar in een uitpuilende X-Ray. Op album had ik er weinig mee, maar live stond het echt als een huis. Het publiek ging er helemaal in mee. Ook zat er echt een emotie in zijn optreden, iets wat ik vaak mis in hip hop/rap optredens. Nee het was een grote meevaller dit optreden.

Willem was de volgende artiest die op mijn programma stond. Ook hier zat een show vol met gevoel en emotie in. De Bravo was zeer goed gevuld, en hij wist deze ook volledig in te pakken. Tsja er zullen vast mensen hebben zitten wachten Big2 om waar Opposites nummers te doen, maar gelukkig is dat niet gebeurt. Had ook totaal niet gepast bij het album wat Willem heeft achtergelaten. Want dat was gewoon genieten.

Soort semi pauze gehouden en op een afstand gekeken bij Turnstille en POND. Beide klonk zeker niet verkeerd maar de vermoeid kon me er even niet toe zetten om echt diep de tent in de gaan. Turnstille ging wel lekker los wat ik zag, en POND deed het ook prima.

James Blake was mijn volgende prooi op het programma. Zijn nieuwe nummers kwamen erg goed over, en de set was alles behalve saai. Zijn sound gaat door merg en been, en ik heb van begin tot eind genoten van de set. Ik snap dat mensen het misschien wel saai vinden, maar met de juiste insteek kan je Blake prima aanvoelen en dan is het zoveel toffer.

Toen was het de beurt aan Marc Rebillet. Hij begin gelijk met FUCK YOU FUCK YOU FUCK YOU in de microfoon te schreeuwen en ging dat samplen op zijn eigen beats. Leuk voor 1 nummer, maar daarna werd het al heel snel awkward. Afgehaakt om naar Modeselektor te gaan in de Bravo. De tent stond bomvol, en ging helemaal uit zijn dak. Tof dat Flohio nog even nummertje mee kwam doen. Maar ze ramde er stevig op los, en alles klonk loepzuiver.

Wederom even rust gepakt om mooi plekje te krijgen bij New Order. Het stroomde behoorlijk vol in het begin van de set. En als ik om me heen keek waren er veel mensen die voor de "dance" kwamen uit de New Order set. Maar de heren gaven een heel toffe set weg, met een heerlijke playlist. Het publiek ging ook bijna op alles los. Uiteraard was de climax te vinden bij Blue Monday waar het de Bravo echt even ontplofte. Daarna mooi terugkeren met een Joy Division nummer en dat was een mooie afsluiter van de set. Tof om ze eens gezien te hebben.

Het dagprogramma afgesloten met Ross From Friends. Het was erg rustig bij de X-Ray, waarschijnlijk waren de meeste mensen bij Tame Impala. Leuke set, maar zonder echte piekpunten. Eigenlijk vond ik het raar dat ze zo vroeg op de avond stonden. Denk dat zoiets beter tot zijn recht komt als laatste act, als mooie "after" set. Maar het waren ook de laatste loodjes, dus ergens was het ook wel prima.

De nacht was weer begonnen, en ik was echt kapot. Maar toch even gaan kijken bij Franky Nuts, ik ken deze jongen soort van. Hij draaide altijd samen met iemand waarmee ik vroeger ook regelmatig draaide. Toen had ik altijd een beetje idee dat hij op een tijdelijke hype (Skrillex destijds) insprong en daar de Drum & Bass kant is opgeschoten. Maar moet zeggen dat die jongen zich prima heeft ontwikkeld en zijn genre wel trouw is gebleven. De set was best tof, maar er zaten veel EDM momenten en MC'en tijdens je eigen set vind ik altijd iets ongemakkelijks hebben. Maar toch zeker een ruime voldoende voor deze set.

Hierna doorgelopen naar de Bravo, waar het opvallend rustig was tegen over de andere dagen. De Sluwe Vos deed het ok, maar niets nieuws onder de zon. Maar het werkte wel. Mall Grab wist niet te overtuigen. Halverwege de set nog heel even mijn Lowlands afgesloten bij Antal. Dat klonk zeer tof, en een dit soort lange sets is altijd prima. Maar ik was te kapot om nog echt mijn draai te vinden. Dus rond 03:30 maar mijn tentje opgezocht, en de volgende ochtend rond 09:00 uur vertrokken naar huis zonder enkele problemen

Conclusie:
+ 3 grote Bravo acts met The National, The Good & The Bad The Queen
+ Uitstekende sfeer op het terrein
+ Speciaalbierenbar
+ Veel kunnen zien.
- Nachtprogramma mag diverser
- Het ontbreken van de camping naast de uitgang
- Spierpijn, ik begin oud te worden.

Top 5:
01. The Good, The Bad & The Queen
02. New Order
03. The Streets
04. The National
05. Sharon van Etten
  woensdag 21 augustus 2019 @ 13:50:40 #14
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188555829
Mooi verhaal indiaantje89! ^O^ _O_
  woensdag 21 augustus 2019 @ 13:58:59 #15
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188555978
Lief dagboek. :P

Helemaal gelezen, topverslag.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_188555987
Lekker bezig Indiaan! Leuk om terug te lezen hoe je het ervaren hebt
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_188556142
Ik ben nog niet helemaal bijgekomen :P
pi_188556253
Prima verslag en denk dat je mening wel overeenkomt met de meesten
  woensdag 21 augustus 2019 @ 14:27:48 #19
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188556486
Die soundcheck van TGTBATQ heb ik trouwens ook nog meegekregen toen ik stond te wachten voor de Sexyland voor Goeiemorgen Lowlands. Eigenlijk nooit eerder meegekregen dat er op Lowlands bands zijn die echte soundchecks doen.
pi_188556685
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:31 schreef Lonaa het volgende:

[..]

ik kreeg bij de campercamping een beetje het gevoel dat daar de festivalgangers van 10/15 jaar geleden stonden qua sfeer. Vind ik persoonlijk veel leukere mensen dan de 'nieuwe lichting'. De sfeer in de rij voor de scanner was ook super gezellig. Gezien mijn taak het coordineren van mijn vrijwilligers was en wij een goede groep capabele mensen hadden, had ik weinig te doen en heb vooral veeeeel staan kletsen en ouwehoeren met alle bezoekers. :D
Vooral veel ouder publiek in ieder geval. Heb zelf niet zo'n zin meer in al die pubers.

Sfeer is heel gemoedelijk. Iedereen leent haringen en hamers van elkaar en bied elkaar een drankje aan.

Ik ga ook nog niet zo super lang naar meerdaagse festivals hoor maar heb wel het idee dat het nu wel echt een hype aan het worden is een hoop van die festivals.

Het hele chille beleid bij Lowlands vind ik wel heel fijn. Met je biertje open het terrein op bijna nergens moeilijk over doen.

Gebeurd ook niks raars dus prima zo!
pi_188556791
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:42 schreef C.V.S het volgende:

[..]

Vooral veel ouder publiek in ieder geval. Heb zelf niet zo'n zin meer in al die pubers.

Sfeer is heel gemoedelijk. Iedereen leent haringen en hamers van elkaar en bied elkaar een drankje aan.

Ik ga ook nog niet zo super lang naar meerdaagse festivals hoor maar heb wel het idee dat het nu wel echt een hype aan het worden is een hoop van die festivals.

Het hele chille beleid bij Lowlands vind ik wel heel fijn. Met je biertje open het terrein op bijna nergens moeilijk over doen.

Gebeurd ook niks raars dus prima zo!
Ik pas beter bij het oudere publiek. ;) Die gemoedellijkheid mis ik tegenwoordig wel een beetje op de camping, maar dat had ik al eerder gezegd vandaag.

Toch volgend jaar gewoon weer vrijwilligen met m'n mooie mensen. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_188556847
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:27 schreef beantherio het volgende:
Die soundcheck van TGTBATQ heb ik trouwens ook nog meegekregen toen ik stond te wachten voor de Sexyland voor Goeiemorgen Lowlands. Eigenlijk nooit eerder meegekregen dat er op Lowlands bands zijn die echte soundchecks doen.
Ja stond niet mijn verslag, maar Donnie heb ik ook nog zien soundchecken.

En zondag geen idee wie het was... Maar hoorde ik sochtends uit de Bravo volgens mij iemand The Cure coveren (ik zit te twijfelen of het Friday I'm In Love was of Boys Don't Cry)
pi_188558882
Wat mij opviel is dat er dit jaar bij geen enkele stage een aankondiging van de artiest werd gegaan. Jullie ook opgevallen of was dit afgelopen jaar ook al zo? Toen is het mij niet opgevallen iig...
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 21 augustus 2019 @ 17:33:18 #24
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_188558894
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:32 schreef donappel het volgende:
Wat mij opviel is dat er dit jaar bij geen enkele stage een aankondiging van de artiest werd gegaan. Jullie ook opgevallen of was dit afgelopen jaar ook al zo? Toen is het mij niet opgevallen iig...
Dit jaar voor 't eerst yes.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_188559112
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:32 schreef donappel het volgende:
Wat mij opviel is dat er dit jaar bij geen enkele stage een aankondiging van de artiest werd gegaan. Jullie ook opgevallen of was dit afgelopen jaar ook al zo? Toen is het mij niet opgevallen iig...
Oh idd, besef dat nu pas
pi_188559658
Zin in Lowlands
pi_188559772
quote:
11s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:45 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Oh idd, besef dat nu pas
Wow inderdaad. Tja ach prima eigenlijk wel.
What Would Goku Do
  woensdag 21 augustus 2019 @ 18:38:47 #28
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_188559989
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:39 schreef indiaantje89 het volgende:
Donderdag rond 12.00 uur vertrokken uit het mooie Brabant. Probleemloos naar Biddinghuizen gereden waar we dan rond een uur of 14.00 aankwamen (incl. pauze). Zeker nog 2 uur of meer in de rij gestaan, maarja op die donderdag boeit het me toch niet zo heel veel. Het was gezellig in de rij met de nodige versnaperingen bij de hand. Onze oude plek bij de ingang was er dit jaar niet meer. Dus we moesten naar 5/6. En het was bizar druk op dat moment. Toch bij 6 mooi ons tentje op kunnen zetten, wat gedronken en gechilled. Savonds nog even het terrein op geweest, maar we waren wederom de koptelefoons van de Silent Disco misgelopen. De rest was die avond ook niet boeiend, dus het was vooral relaxen dus.. wat eten wat drinken.. je kent het wel. Rond 01.30 terug naar de camping gegaan, en daar verder ons zelf vol lopen tanken. Toen ook maar gelijk besloten tijdens dronkenmanspraat dat we de volgende dag mee gingen doen met de Yoga.

Vrijdag:
Zogezegd zo gedaan, we hebben ons netje som 10.30 gemeld in de Yoga. Maar na 10 minuten meegedaan te hebben werd het ons toch wat te zweverig. Dus toen maar een heerlijke tosti ontbijt genomen bij de Armadillow, krantje gelezen en vooral een beetje relaxen. De eerste act van het festival was Girl In Red in de India. In het begon dacht ik dat het redelijk fijne muziek was, maar al snel raakte ik er op uitgekeken. Toen we naar buiten liepen bleek Damon Albarn aan het soundchecken te zijn in de Bravo. Snel gekeken alleen toen we de tent in waren liep hij net weg.. Balen.

Daarna blijven hangen bij "De Fenomeen" aka Donnie. Tsja ik weet dat het allemaal erg plat is, maar eerlijk moet ik bekennen dat ik die gast wel mag. Hij neemt zichzelf ook niet super serieus, en zijn teksten vind ik vaak wel geinig om te horen. Of het nu gaat om Beetje sos, voel me net Wubbo Ockels en zijn spacemokkels. Koopa Troopa, of "Spuit zaad op d'r rug, laat d'r achter als Bulbasaur". Tsja het is een show vol met flauwe humor, maar ook met veel herkenbaarheid. En ja ik verdien hier een minpunt voor, maar toch heb ik meegedaan met de polonaise die door de Bravo heen ging op "heb je een jonko voor mij" (parodie op Frans Bauers heb je even voor mij). Het was gewoon een fijn optreden, en die gast heeft nog best een degelijke flow. Ruime voldoende dus zo vroeg op de dag.

Nu weer richting de X-Ray gewandeld, daar was het de beurt aan Meetsystem.. Op plaat vond ik het allemaal best prima klinken, maar live vond ik het maar saai. Wel de show afgekeken maar er waren weinig hoogtepunten te noemen. Een tent er naast (India) stonden hierna Slaves op het podium. Al meerdere malen gezien, het blijft een erg leuk bandje. Ook nog openen met een Vengaboyz intro, wat wil men nog meer in het leven...

Toch vroegtijdig vertrokken om een mooi plekje te krijgen bij The Chats in de X-Ray. Ik verwachte drukte en dat was ook zo. Het ging vooraan behoorlijk los. Het was niet eens helemaal goed kwa uitvoering, maar dat hoeft ook niet echt bij dit soort bands. We kregen allemaal vrij korte nummers op ons afgevuurd, en alles werd prima ontvangen. Enige minpunt wel vond ik dat er soms lange stiltes zaten tussen de nummers. Daar moeten ze nog proberen te verbeteren om de tempo in hun set te houden. Maar verder een leuk optreden.

Op dit moment van de dag had ik even geen mustsee op het programma staan, dus ben ik een beetje achteraan gaan staan in de India bij Two Feet. Ssssssssssssssaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai!. Daarna nog even een paar nummers meegepakt in de X-Ray bij PUP. Liet niet echt veel indruk op me achter, het klonk ok maar niet meer dan dat.

Nu was het tijd voor The Streets in de Heineken-tent. Ik heb Mike Skinner nog nooit zien optreden, ik ken de hits maar ben niet bekend met het gehele oeuvre van de band. Het begin van de set was nog even aftasten. Je zag gelijk de charmes van de frontman, maar muzikaal gezien wist ik eigenlijk nog niet echt wat ik er van moest vinden.
Mijn vrienden waren al vertrokken, maar ik ben lekker blijven hangen. En net op dat moment leek de set in een vingerknip te veranderen een enorm tof optreden. Alles viel plots op zijn plek, het leek wel of het aftasten van het begin in een soort voorspel leek te zijn voor de uitbundige vrijpartij die later zou plaats vinden. Normaal ben ik niet zo van de "everyone be happy" momenten, maar Mike Skinner wist het zo enorm tof te brengen dat er echt wat begon te broeien in de tent. Dan nog eindigen met Dry You Eyes (pracht nummer) en dan nog helemaal los met Fit But Don't You Know It ontpopte het optreden in een grote climax.

Met pijn in de benen de rest van de groep opgezocht die bij Fontaines D.C. waren gaan kijken. Ik heb eigenlijk het laatste gedeelte van de set mee kunnen pakken. Dat klonk allemaal best leuk, maar heb er te kort bij gestaan om er echt een goed oordeel over te geven. Op de Bravo was ondertussen net Jorja Smith begonnen. En ik stond ergens halverwege de tent. Ze klonk prima bij stem, en het optreden was gewoon ijzersterk. Maar toch kan ik niet heel veel bij dit soort optredens, ik kan hier niet op los gaan, en ik kan ook weer niet verdrinken in de schoonheid van dit soort muziek. Maar het zal meer aan mij liggen dan aan Jorja, want nogmaals het was gewoon erg goed verder.

Toen heel even mijn rust gepakt en gaan zitten vlak naast de India. Daar was RIMON bezig, en dat kon ik een klein beetje meekrijgen. Ze opende met een Feeling Good cover, dat klonk best goed. Maar overall is het niet helemaal mijn ding. Natuurlijk krijg je niet alles mee als je op een klein afstandje zit.

Hierna op tijd naar de Bravo vertrokken waar The Good, The Bad & The Queen dus ging optreden. Ik stond behoorlijk vooraan, want het was niet super druk. Ik heb ze dus nog niet eerder gezien, maar de setting beviel me wel. Die oude lampen, Damon met zijn hoge hoed... ja het het echt die oud Engelse sfeer over zich heen. In het begin zag je dat ze een klein beetje moeite hadden met de Bravo, het publiek reageerde niet echt super. Albarn leek dat ook wel door te hebben had ik soms het idee. Maar toch wisten ze de set erg om te buigen. Ik werd opgeslokt in hun muziek, en waande me in een donkere kroeg aan het uiteinde van een steegje gelegen aan de Theems, waar die charmante man met een hoge hoed vol bravoure stond op te treden. Geen idee hoe de rest van het publiek reageerde meer, ik was in hypnose door dit enorm tof optreden. En dan sluiten ze af, en roepen ze dat het "The Last Show Ever is". Wow was ik daar echt bij?

Daarna was het tijd voor een vreemd contrast verschil. Ik ging door naar de Lima voor een "feestje". Ik had zin om los te gaan bij Neuromankh Feofan, oftewel verschrikkelijke kut muziek die alleen in de Lima leuk kan zijn. Was een soort mix van Russiche Folk en Drum & Bass met dansende beren op het podium. Toch ging heel de tent naar de tering, en monde het uit op een groots volksfeest. Na deze show ben ik even gaan rusten in de buurt van de specialbieren bar tussen de X-Ray en India. Even wat trippeltjes dronken en door gegaan naar de Bravo waar het nachtprogramma was begonnen. Honey Dijon draaide best een toffe set. Verder de nacht afgesloten met Legowelt, Identified Patient in de X-Ray en Carista in de Bravo. Ik vond de nacht vrij matig om eerlijk te zijn, het was allemaal ok... maar toch vind ik allemaal niet heel bijzonder meer.

Zaterdag:
Ik was weer vroeg uit de veren, en liep rond 10:30 weer op het terrein. Dit keer toch maar de Yoga overgeslagen. Na een ontbijtje, koffie en wederom een krantje erbij. Zijn we de dag gestart bij Joep Beving in de Bravo. Jammer dat ze de Bravo niet hadden afgesloten zoals ze een paar jaar terug deden. Erg mooi optreden met de strijkers erbij. En het was redelijk stil publiek gelukkig waar ik stond

The Howl & The Hum gingen hierna hun set spelen in de India. Vond het op plaat best goed klinken, maar live hield het naar mijn mening weinig over . Een set om snel te vergeten. Na even weer wat te relaxen ben ik gaan kijken bij K Á R Y Y N. Het was allemaal best "ok" maar verder ook weinig memorabel.

Toen was het de beurt aan de hype van het jaar, Billie Eilish op de Alpha. Het verbaasde me dat ze gelijk begon met Bad Guy, en het viel me ook op dat ik volgens mij de verkeerde man op het verkeerde feestje was. Er was een hoop gegil te horen vooraan aan de Alpha. Het deed me denken aan mijn Justin Bieber ervaring bij Pinkpop. Echter was Eilish live best prima, het klonk allemaal vrij straks en het publiek leek uit haar hand te eten. Maar ik kan eigenlijk niks anders concluderen dan dat ik hier niks mee kan.

Gelukkig op tijd vertrokken in de stromende regen naar Sharon van Etten. De tent was lekker vol, maar dat kwam volgens mij voornamelijk door de regen. Toch had ik een mooi plekje vooraan, en heb van seconde 1 tot de laatste noot enorm genoten van dit optreden. Vocaal is ze zo goed, en ze weet ook kwa performance alles te pakken. Seventeen blijft een van de betere tracks van 2019.

Toen even de rest van de groep opgepikt bij Paul Kalkbrenner het regende nog opnieuw behoorlijk. Maar het was toch fijn om allemaal te horen, toen Sky & Sand te horen werd gebracht ging het publiek echt even los. En toen ben ik daarna afgehaakt om heel even het begin te pakken van Juice WRLD. Was wel benieuwd naar hoe dit was, maar buiten Lucid Dreams is het allemaal vrij povertjes. Gelukkig had ik mijn zinnen gezet om naar Otoboke Beaver te gaan. Als je ze zag staan op het podium dan zou je totaal deze sound niet verwachten. Maar het was echt rete strak gespeeld, en bleken gewoon erg goede muzikanten te zijn. De X-Ray ging echt compleet los. Briljante show.

Hierna een plekje opgezocht om vooraan te staan bij The National, waar ik enorm fan van ben zoals jullie weten. We waren blijkbaar niet de enige met dit idee, want we stonden al een paar rijen van de frontrow vandaan, maar goed vooralsnog ver vooraan. Toch was ik niet super onder indruk van hun laatste album en voor mij misschien zelfs hun minste werk tot nu toe. Dat de set vol met nieuwe nummers zat was dan ook niet gek. Daarom hoopt ook dat de overige nummers wat exotischer zou zijn. Maar dat was niet het geval helaas. Hierdoor werd het zeker niet de beste show van de band ooit. Toch was de band kwalitatief wel in vorm, Matthew deed weer zijn kunstjes op het podium die we eigenlijk wel kennen. Als fan moet ik zeggen dat het misschien beter is dat ze even een jaartje of 5 met sabbatical gaan. En ook nieuwe dingen gaan zoeken in hun show optreden. Toch blijft het een van de betere bands van dit moment. Nu klink ik mogelijk vrij negatief, maar heb gewoon genoten van de show.

En we gingen gelijk weer door naar de India, voor niemand meer dan Johnny Marr. Ook zijn solo platen kwamen erg goed uit de verf, maar natuurlijk zal iedereen te wachten op de nummers van The Smiths. En tsja, dat waren stuk voor stuk gewoon pareltjes door de gehele set. Vocaal is het natuurlijk geen Morrissey, maar instrumentaal is hij gewoon geweldig. Tijd voor een The Smiths reünie dus.

Nachtprogrammatijd. En doorgegaan naar Colin Benders in de Bravo. Al meerdere malen gezien, er veranderd niet heel veel, maar het blijft wel mooi om naar te kijken. Toch mag hij langzaam weer eens gaan kijken naar een ander project als je het mij vraagt. Toen had ik even niks boeiends wat ik wilde doen, dus ben maar even in de Armadillow gaan hangen en een pasta naar binnen gewerkt. Daarna nog wat speciaal biertjes gedronken en mijn beentjes een verdiende rust gegeven. Vervolgens de India ingedoken om Agoria (Live) te zien. Maar heel boeiend werd het nooit.

Bamba Pana & Makaveli draaide vervolgens de X-Ray leeg, nee dit was niet het ideale moment voor dit optreden. Had misschien beter overdag op het programma moeten staan. Denis Sulta bleek het vak "Dj'en" nog niet onder de knie te hebben. Maar gelukkig wist Matrixxman de saaie avond nog wel te reden in de Bravo. Sloot om 04:30 af met New Order - Blue Monday.. and the crowd went nuts. Terug gegaan naar mijn tentje, waar me kameraden nog aan het afteren waren met hun tering herrie. Geen oog dicht gedaan.

Zondag:
Omdat ik me gigantisch verveelde en dus geen slaap had gehad wederom vroeg vertrokken naar het terrein. Rond 10.00 uur had ik bij de Vega BBQ maar een maaltijdje genomen. Was ok maar niet bijzonder.

Brak aangesloten bij Yang Yang Cai. Ja erg knap hoor, de dame kon zeker goed spelen. Maar ik trok dit vrij slecht op dit moment. Hierna was Matteo Myderwyck iets meer in mijn straatje. Maar halverwege toch afgehaakt om maar wat koffie naar binnen te werken. Julia Jacklin was toch genieten, en op die muziek is het dan ook weer lekker brak te zijn. Ze was goed bij stem, en ik kon er heerlijk even bij wegdromen. Mooi optreden.

Vervolgens naar Tamino gaan kijken in de Heineken. Buiten Cigar vind ik het allemaal niet zo heel spannend. De sound is niet verkeerd, maar er gebeurt te weinig in zijn sets om het echt tot een boeiend verhaal weten te maken. Op naar de volgende zuiderbuur: Zwangere Guy stond klaar in een uitpuilende X-Ray. Op album had ik er weinig mee, maar live stond het echt als een huis. Het publiek ging er helemaal in mee. Ook zat er echt een emotie in zijn optreden, iets wat ik vaak mis in hip hop/rap optredens. Nee het was een grote meevaller dit optreden.

Willem was de volgende artiest die op mijn programma stond. Ook hier zat een show vol met gevoel en emotie in. De Bravo was zeer goed gevuld, en hij wist deze ook volledig in te pakken. Tsja er zullen vast mensen hebben zitten wachten Big2 om waar Opposites nummers te doen, maar gelukkig is dat niet gebeurt. Had ook totaal niet gepast bij het album wat Willem heeft achtergelaten. Want dat was gewoon genieten.

Soort semi pauze gehouden en op een afstand gekeken bij Turnstille en POND. Beide klonk zeker niet verkeerd maar de vermoeid kon me er even niet toe zetten om echt diep de tent in de gaan. Turnstille ging wel lekker los wat ik zag, en POND deed het ook prima.

James Blake was mijn volgende prooi op het programma. Zijn nieuwe nummers kwamen erg goed over, en de set was alles behalve saai. Zijn sound gaat door merg en been, en ik heb van begin tot eind genoten van de set. Ik snap dat mensen het misschien wel saai vinden, maar met de juiste insteek kan je Blake prima aanvoelen en dan is het zoveel toffer.

Toen was het de beurt aan Marc Rebillet. Hij begin gelijk met FUCK YOU FUCK YOU FUCK YOU in de microfoon te schreeuwen en ging dat samplen op zijn eigen beats. Leuk voor 1 nummer, maar daarna werd het al heel snel awkward. Afgehaakt om naar Modeselektor te gaan in de Bravo. De tent stond bomvol, en ging helemaal uit zijn dak. Tof dat Flohio nog even nummertje mee kwam doen. Maar ze ramde er stevig op los, en alles klonk loepzuiver.

Wederom even rust gepakt om mooi plekje te krijgen bij New Order. Het stroomde behoorlijk vol in het begin van de set. En als ik om me heen keek waren er veel mensen die voor de "dance" kwamen uit de New Order set. Maar de heren gaven een heel toffe set weg, met een heerlijke playlist. Het publiek ging ook bijna op alles los. Uiteraard was de climax te vinden bij Blue Monday waar het de Bravo echt even ontplofte. Daarna mooi terugkeren met een Joy Division nummer en dat was een mooie afsluiter van de set. Tof om ze eens gezien te hebben.

Het dagprogramma afgesloten met Ross From Friends. Het was erg rustig bij de X-Ray, waarschijnlijk waren de meeste mensen bij Tame Impala. Leuke set, maar zonder echte piekpunten. Eigenlijk vond ik het raar dat ze zo vroeg op de avond stonden. Denk dat zoiets beter tot zijn recht komt als laatste act, als mooie "after" set. Maar het waren ook de laatste loodjes, dus ergens was het ook wel prima.

De nacht was weer begonnen, en ik was echt kapot. Maar toch even gaan kijken bij Franky Nuts, ik ken deze jongen soort van. Hij draaide altijd samen met iemand waarmee ik vroeger ook regelmatig draaide. Toen had ik altijd een beetje idee dat hij op een tijdelijke hype (Skrillex destijds) insprong en daar de Drum & Bass kant is opgeschoten. Maar moet zeggen dat die jongen zich prima heeft ontwikkeld en zijn genre wel trouw is gebleven. De set was best tof, maar er zaten veel EDM momenten en MC'en tijdens je eigen set vind ik altijd iets ongemakkelijks hebben. Maar toch zeker een ruime voldoende voor deze set.

Hierna doorgelopen naar de Bravo, waar het opvallend rustig was tegen over de andere dagen. De Sluwe Vos deed het ok, maar niets nieuws onder de zon. Maar het werkte wel. Mall Grab wist niet te overtuigen. Halverwege de set nog heel even mijn Lowlands afgesloten bij Antal. Dat klonk zeer tof, en een dit soort lange sets is altijd prima. Maar ik was te kapot om nog echt mijn draai te vinden. Dus rond 03:30 maar mijn tentje opgezocht, en de volgende ochtend rond 09:00 uur vertrokken naar huis zonder enkele problemen

Conclusie:
+ 3 grote Bravo acts met The National, The Good & The Bad The Queen
+ Uitstekende sfeer op het terrein
+ Speciaalbierenbar
+ Veel kunnen zien.
- Nachtprogramma mag diverser
- Het ontbreken van de camping naast de uitgang
- Spierpijn, ik begin oud te worden.

Top 5:
01. The Good, The Bad & The Queen
02. New Order
03. The Streets
04. The National
05. Sharon van Etten
Mooi verslag en een prachtige top 3!
  woensdag 21 augustus 2019 @ 18:39:16 #29
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_188559994
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:28 schreef beantherio het volgende:
Mijn foto's van afgelopen weekend: https://www.flickr.com/photos/beano72/albums/72157710446837211

[ afbeelding ][ afbeelding ] [ afbeelding ]

Niet zo mooi als die van Dark_Angelus maar ik was er zelf wel erg tevreden over gezien de beperkte middelen (een gewone OnePlus 7 telefoon). ^O^
Tof!
pi_188560095
Waar zijn de foto's van Dark_Angelus te vinden? :@
  woensdag 21 augustus 2019 @ 18:48:24 #31
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188560160
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waar zijn de foto's van Dark_Angelus te vinden? :@
FES / A Campingflight to Lowlands Paradise '19 #104 TOT STRAKS
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_188560958
Schitterend ja _O_
  woensdag 21 augustus 2019 @ 21:16:42 #33
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188562571
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:18 schreef ikbenrond het volgende:
Zin in Lowlands
Ik ook! Waar blijven de eerste namen? *O*

;(
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 21 augustus 2019 @ 21:23:01 #34
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_188562677
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:28 schreef beantherio het volgende:
Mijn foto's van afgelopen weekend: https://www.flickr.com/photos/beano72/albums/72157710446837211

[ afbeelding ][ afbeelding ] [ afbeelding ]

Niet zo mooi als die van Dark_Angelus maar ik was er zelf wel erg tevreden over gezien de beperkte middelen (een gewone OnePlus 7 telefoon). ^O^
Leuk! :D *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 21 augustus 2019 @ 21:23:52 #35
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_188562690
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Schitterend ja _O_
O+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_188563414
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:27 schreef beantherio het volgende:
Die soundcheck van TGTBATQ heb ik trouwens ook nog meegekregen toen ik stond te wachten voor de Sexyland voor Goeiemorgen Lowlands. Eigenlijk nooit eerder meegekregen dat er op Lowlands bands zijn die echte soundchecks doen.
ooit in 2008 rond 13 uur een soundcheck van de fuck buttons gezien in een heel kleine x-ray
en ze speelden net "sweet love for planet earth"
de volledige versie. en ik stond echt volledig in mijn eentje binnen.

echt zooooo vet!!



[ Bericht 0% gewijzigd door kesselman op 21-08-2019 22:03:41 ]
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:05:32 #37
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188563644
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 21:56 schreef kesselman het volgende:

[..]

ooit in 2008 rond 13 uur een soundcheck van de fuck buttons gezien in een heel kleine x-ray
en ze speelden net "sweet love for planet earth"
de volledige versie. en ik stond echt volledig in mijn eentje binnen.

echt zooooo vet!!
Intens. Wel een belevenis zeg.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_188569380
Daaaaaaaaaaaaaaaaaamn

Marco V stond gewoon op Lowlands?



:'( :'( :'( en Promo en Bonzai Allstars. Lowlands maak dit soort dingen gewoon bekend en geef helden als Marco V een waardig podium.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 14:18:47 #39
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188572064
Post Lowlands gat :'( ;(
pi_188572454
Pff sommige 3voor12 recensies slaan echt nergens op.

quote:
“Alpha-opener Frank Turner is een stoere man. Zo een met een zwart zweetbandje en een tattoo van een doodshoofd achter zijn oor. Zo een die zomaar een spijkerbroek onder zijn overhemd en stropdas aan durft te trekken”

“Op zijn linkerarm staat “vrijheid” geschreven, in een taal die ontstond in de derde eeuw voor Christus. Stoer, nietwaar?”

“Ruwe bolster blanke pit, dat werk”

“The Sleeping Souls is namelijk een vaardige band die lijkt te bestaan uit huisvaders die in de woonkamer jarenlang allerlei rockposes hebben geoefend en op een goede dag hebben besloten maar eens mee te doen aan de open mic in de pub”
Blijkbaar gaat het over iemands uiterlijk ofzo...
pi_188572474
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 10:45 schreef indiaantje89 het volgende:
Daaaaaaaaaaaaaaaaaamn

Marco V stond gewoon op Lowlands?

[ afbeelding ]

:'( :'( :'( en Promo en Bonzai Allstars. Lowlands maak dit soort dingen gewoon bekend en geef helden als Marco V een waardig podium.
Daar heb ik nog wat van meegekregen :D of ergens in de buurt werd Simulated gedraaid, dat kan ook.
  donderdag 22 augustus 2019 @ 15:07:00 #42
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188572528
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 14:59 schreef indiaantje89 het volgende:
Pff sommige 3voor12 recensies slaan echt nergens op.
[..]

Blijkbaar gaat het over iemands uiterlijk ofzo...
Van hun bespreking van het concert van Marc Rebillet lusten de honden helemaal geen brood...
quote:
LL19: Marc Rebillet, slappe lul met onderbroekenlol

Een aap die in zijn eigen mond plast is ook knap

Marc Rebillet is een nerd die lollig bedoelde liedjes bij elkaar improviseert terwijl hij slechte hiphop-, Miami bass- en housebeats op z’n MPC maakt, en via YouTube al honderdduizenden views pakte. Dat doet hij ook graag op een podium, en omdat mensen daar kennelijk op zitten te wachten heeft Lowlands hem geboekt. Zijn badjas gaat na tien minuten al uit in een liedje waarin hij een meisje zogenaamd probeert te overtuigen haar kleren uit te doen. Met een hoog stemmetje doet hij haar ook na. Zij wil eerst eigenlijk niet. Maar als hij doorduwt (‘no pressure’) wil ze toch wel. Daarna doet hij - zonder muziek - een hijgerige sekspartij na. Hij slaat eens op zijn lul, die achter zijn strakke onderbroekje goed zichtbaar is. En dan nog eens.

‘Mocht je geen flauw idee hebben wie ik ben? Deze hele set is geïmproviseerd, niets staat vast!’ Ok Marc, wow! Het is knap zoals een aap die in zijn eigen mond plast knap is, zoals heel hard een boer laten knap is, zoals zo snel mogelijk vijftien frikadellen wegwerken zonder te kotsen in een domme eetwedstrijd knap is. De India staat vol hoor, en kennelijk is dit dus leuk. Haha.
Van de VPRO mag er absoluut geen humor in muziek zitten. :{w
pi_188572570
Marc Rebillet heb ik in Bird gezien begin dit jaar en dat vond ik echt heel leuk. Het is niet bepaald goede muziek, en die gast is ook niet helemaal 100, maar dat weet je allemaal al. Het mag toch soms ook gewoon leuk zijn? Ik vind het grappig wat hij doet
  donderdag 22 augustus 2019 @ 15:17:32 #44
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188572642
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 15:11 schreef ikbenrond het volgende:
Marc Rebillet heb ik in Bird gezien begin dit jaar en dat vond ik echt heel leuk. Het is niet bepaald goede muziek, en die gast is ook niet helemaal 100, maar dat weet je allemaal al. Het mag toch soms ook gewoon leuk zijn? Ik vind het grappig wat hij doet
Het is ook grappig: ik heb me rotgelachen! Een van de leukste optredens van dit jaar. :D

En muzikaal vond ik het helemaal niet slecht. Ja, het is geïmproviseerd dus je zult geen meesterwerken te horen krijgen, maar het "proces" + de grappen maken het amusant. Blijkbaar mag dat niet van de VPRO.
pi_188572897
Een week geleden was de tent net opgezet en waren de eerste biertjes al naar binnen gegaan.

Heimwee man, gaat snel.
pi_188572938
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 15:11 schreef ikbenrond het volgende:
Marc Rebillet heb ik in Bird gezien begin dit jaar en dat vond ik echt heel leuk. Het is niet bepaald goede muziek, en die gast is ook niet helemaal 100, maar dat weet je allemaal al. Het mag toch soms ook gewoon leuk zijn? Ik vind het grappig wat hij doet
Dat heb ik beetje met Donnie. :@
Sterkheidsbaas van alles.
pi_188572944
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 15:38 schreef alopio het volgende:
Een week geleden was de tent net opgezet en waren de eerste biertjes al naar binnen gegaan.

Heimwee man, gaat snel.
Ja +1

;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_188573075
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 01:11 schreef ikbenrond het volgende:
Sowieso is de muziek in die Armadillow heerlijk, maar een keer ‘s nachts gooide die DJ gewoon bijvoorbeeld Chicago van Sufjan Stevens, en zelfs dat werkte _O- Heb echt goede muziek gehoord, niet alleen zomaar house. Dat doen ze dan wel lekker met die DJ’s, houden zo
Dat was dus DJ St Paul

StPauldj twitterde op donderdag 22-08-2019 om 15:29:59 Op veler verzoek (wat klinkt dat lekker) de vijf uur durende Lowlands set op mijn dooie Spotify account gezet. Enjoy!https://t.co/IxoaLUNUDx reageer retweet
  donderdag 22 augustus 2019 @ 16:15:34 #49
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188573295
Wie was eigenlijk de vrouwelijke DJ in de Juliet?
pi_188586910
24 augustus 22.35 volgende deel Lowlands 2019 op NPO 3
pi_188587734
En op welke acts hopen we 2020?
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:05:49 #52
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_188587772
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 13:01 schreef indiaantje89 het volgende:
En op welke acts hopen we 2020?
Radiohead, maar ja dat is in mijn geval niet zo verrassend..

The new pornographers en the black angels wil ik graag een keer zien.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:10:36 #53
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188587826
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 13:01 schreef indiaantje89 het volgende:
En op welke acts hopen we 2020?
Zoals iedere editie: Foo Fighters. Het wordt ook weer tijd voor een nieuw album.

Hier worden een aantal grote acts genoemd die volgend jaar waarschijnlijk weer gaan toeren: De headliners van 2020: alle geruchten op een rijtje. Maar de meesten lijken me geen LL-namen.
pi_188588142
Eigenlijk moeten we de Damon Albarn reeks afsluiten met Blur volgend jaar.
pi_188588157
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 13:10 schreef beantherio het volgende:

[..]

Zoals iedere editie: Foo Fighters. Het wordt ook weer tijd voor een nieuw album.

Hier worden een aantal grote acts genoemd die volgend jaar waarschijnlijk weer gaan toeren: De headliners van 2020: alle geruchten op een rijtje. Maar de meesten lijken me geen LL-namen.
We gaan ter compensatie voor afgelopen matige jaren voor Iron Maiden, Guns n Roses, Foo Fighters, Metallica en AC/DC :P

Nee, dit zijn niet echt LL-banden op Foo na
pi_188588294
The Weeknd ben ik ook wel benieuwd naar. Al vind ik dat niet echt een headliner. Green Day op Lowlands zou me ooit ook nog leuk lijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door indiaantje89 op 23-08-2019 14:00:06 ]
pi_188588563
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 13:01 schreef indiaantje89 het volgende:
En op welke acts hopen we 2020?
Liam Gallagher _O_
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_188588706
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 13:01 schreef indiaantje89 het volgende:
En op welke acts hopen we 2020?
Arcade Fire, net als elk jaar
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:46:59 #59
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188588911
Henny Vrienten die dit jaar op Lowlands geïnterviewd werd (heeft iemand hier dat meegemaakt?) zou hebben laten doorschemeren dat ie graag met Doe Maar op Lowlands zou optreden. Dat lijkt me echt fantastisch. _O_
pi_188589091
Arcade Fire
Pet Shop Boys
Tyler the Creator
Iamddb
Jamie xx
The 1975
HAIM
Roisin Murphy
FKA Twigs
Thom Yorke
Rosalia
Blood Orange
Kali Uchis
Beach House
Yo La Tengo
Courtney Barnett
LCD Soundsystem
Balthazar
Parquet Courts
Tom Misch
Caribou
ABBA
Underworld
J. Cole
Kaytranada
Acda en de Munnik
Bizzey
Clairo
Mitski

Zoiets mag van mij
pi_188589149
ABBA, Pet Shop Boys, Doe Maar en Acda en de Munnik.. gewoon de classics _O_
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:04:54 #62
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188589150
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:01 schreef ikbenrond het volgende:
Arcade Fire
Pet Shop Boys
HAIM
Roisin Murphy
Thom Yorke
Courtney Barnett
LCD Soundsystem
ABBA
Underworld

Zoiets mag van mij
_O_
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:21:28 #63
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_188589434
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:01 schreef ikbenrond het volgende:
Arcade Fire
Courtney Barnett
Parquet Courts

Zoiets mag van mij
Ja! Plus:

Amber Arcades
Unknown Mortal Orchestra
White Denim
Twin Peaks
King Gizzard (gewoon weer doen!)
Methyl Ethel
Alabama Shakes
The Strokes
Hockey Dad
Vulfpeck
Deerhunter
pi_188589444
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 13:01 schreef indiaantje89 het volgende:
En op welke acts hopen we 2020?
Elk jaar toch weer hopen op Radiohead, EvE wilt het maar al te graag in ieder geval. QOTSA mag ook wel weer eens de Alpha afsluiten wat mij betreft.

Verder op het lijstje (wat realistisch is en bij Lowlands zou passen):

Courtney Barnett
Tyler, The Creator
Gerry Cinnamon
Sticky Fingers
The Tallest Man on Earth
Kurt Vile
Earl Sweatshirt
Ben Howard
Four Tet
Psychedelic Porn Crumpets
Deafheaven

Als dit zou gebeuren regel ik persoonlijk een standbeeld van EvE :)
pi_188589799
Infected mushroom _O_
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_188590042
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:56 schreef Solotovski het volgende:
Infected mushroom _O_
Ja de nachten mogen wel weer wat spannender idd. Op dat gebied zou ik Shpongle graag zien.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:37:00 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188590259
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 15:56 schreef Solotovski het volgende:
Infected mushroom _O_
Hehheh. Cosmic Gate bestaat geloof ik ook nog steeds.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:25:58 #68
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_188591442
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 16:37 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hehheh. Cosmic Gate bestaat geloof ik ook nog steeds.
Jazeker. 😎
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_188594729
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 14:46 schreef beantherio het volgende:
Henny Vrienten die dit jaar op Lowlands geïnterviewd werd (heeft iemand hier dat meegemaakt?) zou hebben laten doorschemeren dat ie graag met Doe Maar op Lowlands zou optreden. Dat lijkt me echt fantastisch. _O_
Ja, na 15 edities voor de tweede keer ooit in de Echo terecht gekomen. Ook maar toevallig omdat ik een keer het Lowlands-krantje las. Het was blijkbaar al weken geleden aangekondigd, maar wist natuurlijk weer van niets, terwijl ik nog wel dat artikel over dit onderwerp in die kinderkrant tegen was gekomen: https://www.ad.nl/binnenl(...)ofd-krijgt~af6e3422/

Het item zelf was helaas erg gehaast en werd geleid door de Pierre Wind van de wetenschap, Jim Jansen. Technisch gezien liet het ook zeer te wensen over met continu dreigend rondzingende microfoons van alle aanwezigen, wat eenmaal hoffelijk werd aangestipt door de heer Vrienten ("kan het zijn dat mijn microfoon aan het rondzingen is?").

Al werd de wetenschappelijke uitleg natuurlijk zeer veralgemeniseerd en op de gebruikelijke flitsende DWDD-manier gepresenteerd, was ik daar uiteraard ook niet echt voor gekomen. Het was het alleen al waard om Henny Vrienten 'Je Loopt Je Lul Achterna' akoestisch te horen spelen, een liedje wat hij al jaren niet meer speelt met Doe Maar, laat staan zo uitgekleed (no pun). Lowlands-hoogtepuntje, verder ook nog fragmenten van '32 Jaar (Sinds 1 Dag of 2)', 'Pa', 'Hij Zingt Omdat-i Het Niet Zeggen Kan' en tot slot een bijna volledige ‘Is Dit Alles’.

Wat betreft het “Doe Maar op Lowlands”-verhaal: het werd gedeeltelijk in de mond gelegd door de presentatoren, wel gekscherend gevoed door Vrienten zelf. Hij begon een gedeelte van een van de genoemde liedjes voorzichtig op akoestische gitaar, en vertelde over het intro heen: “Even kijken of het lukt in m’n eentje, meestal staat er een fantastisch bandje bij”, en grapte toen “volgend jaar op Lowlands, zeg het even tegen Eric”.

Vrienten was ziekjes en had last van zijn rug, maar wilde koste wat het kost naar Lowlands komen, hij had z’n hele familie meegenomen. Maar hij miste in deze setting toch wel “die andere 3 oude mannen die zo lekker met hem kunnen spelen” naast hem. Jim Jansen haakte hier uiteraard gelijk op in, en verklapte het publiek dat hij Vrienten recent had geïnterviewd (https://newscientist.nl/b(...)k-zelf-niet-begrijp/) en te weten was gekomen dat Doe Maar de “tweede helft van het jaar” weer op het podium zal staan. Natuurlijk werd ook hier gelijk de link met Lowlands gelegd, en werden er nog wat grapjes over en weer gemaakt. Ik kan me ook nog herinneren dat er werd gevraagd waarom Doe Maar eigenlijk nooit op Lowlands heeft gestaan, waarop Vrienten antwoordde: “we zijn nooit gevraagd”.

Meer was het eigenlijk niet. Maar dat zou wel een groot succesnummer zijn, tijdloze hits voor dagen en nog altijd in topvorm.
pi_188604948
arcade fire
doe maar
tool
smashing pumpkins

en ik ben al tevreden
pi_188606370
Arctic Monkeys
Kaiser chiefs (was paar jaar geleden ook super :p)
Editors
Dotan
All american Rejects
Maroon 5
en doe maar Doe Maar :)
pi_188606788
Beth Ditto zou ik ook wel op Lowlands willen zien.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 20:58:10 #73
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188608219
Björk

Maar dat zal wel niet snel gebeuren.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 20:59:41 #74
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188608251
Precies een week geleden speelde The National. En ik vond het zo nodig om toch iets te gaan zien van Giorgio Moroder (wat me niet meeviel). :{
pi_188608265
Doe Maar :') Laat die lekker achter de geraniums zitten
pi_188612170
Leuk hoor al die namen die we willen zien, maar er is maar een naam echt belangrijk. En die moet aankomend jaar ook gewoon weer op Lowlands staan...

HANS WORST!!!

De rest is bijzaak
pi_188613354
Hans O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_188613446
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:33 schreef alopio het volgende:
Leuk hoor al die namen die we willen zien, maar er is maar een naam echt belangrijk. En die moet aankomend jaar ook gewoon weer op Lowlands staan...

HANS WORST!!!

De rest is bijzaak
Eens

Ik heb drie keer de rotdog besteld, en dan heb ik me oprecht nog ingehouden omdat ik uit principe ook andere dingen wilde proberen :@
pi_188613447
Dat ding is zo niet normaal lekker
pi_188621331
quote:
17s.gif Op zondag 25 augustus 2019 04:29 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Eens

Ik heb drie keer de rotdog besteld, en dan heb ik me oprecht nog ingehouden omdat ik uit principe ook andere dingen wilde proberen :@
Hetzelfde hier, voelde me bijna schuldig als ik alweer een rotdog bestelde.
  zondag 25 augustus 2019 @ 19:37:48 #81
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_188622230
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:33 schreef alopio het volgende:
Leuk hoor al die namen die we willen zien, maar er is maar een naam echt belangrijk. En die moet aankomend jaar ook gewoon weer op Lowlands staan...

HANS WORST!!!

De rest is bijzaak
Dik vet en lekker. *O*

Ik kocht er eentje, gaf mijn vriendin een hapje... O+ en toen waren we nog eens 2,5 muntje lichter. :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 26 augustus 2019 @ 11:02:32 #82
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188630470
Ik kon het verkooppunt van de rotworst niet vinden. ;(

Ik heb mijn huiswerk niet gedaan. :@
pi_188630489
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 11:02 schreef beantherio het volgende:
Ik kon het verkooppunt van de rotworst niet vinden. ;(

Ik heb mijn huiswerk niet gedaan. :@
In de Armadillow aan de "India kant". Ik ben overigens geen fan.
  maandag 26 augustus 2019 @ 11:09:43 #84
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188630561
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 11:03 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

In de Armadillow aan de "India kant". Ik ben overigens geen fan.
Daar ben ik toch tig keer langsgelopen. Jammer, maar volgend jaar beter.
pi_188631531
Rapid_Razor_Bob twitterde op maandag 26-08-2019 om 11:50:19 De voorbereidingen voor #LL20 gaan van start. En daarbij kunnen we jouw input goed gebruiken! Laat via deze enquête weten wat je van #LL19 vond en wat er volgend jaar beter kan. Maak je meteen kans op 2 LL20 tickets https://t.co/Lr3ReJw3FF https://t.co/xYhJjICfdR reageer retweet
  maandag 26 augustus 2019 @ 13:32:25 #86
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188632671
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 12:17 schreef indiaantje89 het volgende:
Rapid_Razor_Bob twitterde op maandag 26-08-2019 om 11:50:19 De voorbereidingen voor #LL20 gaan van start. En daarbij kunnen we jouw input goed gebruiken! Laat via deze enquête weten wat je van #LL19 vond en wat er volgend jaar beter kan. Maak je meteen kans op 2 LL20 tickets https://t.co/Lr3ReJw3FF https://t.co/xYhJjICfdR reageer retweet
Ingevuld. En daarbij gelijk even partytenten gehekeld. >:)
pi_188632774
Hoe was het met de drukte dit jaar?
pi_188632781
Is er nog geen aftermovie? :(
pi_188632927
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 13:41 schreef Craptacular het volgende:
Hoe was het met de drukte dit jaar?
Was goed te doen vond ik
pi_188632963
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 13:41 schreef Craptacular het volgende:
Hoe was het met de drukte dit jaar?
Naast gebruikelijke drukte op parkeerplaats/ingang en brug (zowel heen en terug) geen last van gehad.
pi_188632964
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 13:57 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Was goed te doen vond ik
Het was raar... vrijdag middag leek het druk te zijn. Savonds was het minder? Zaterdag was het sowieso rustiger (misschien door de regen)? En zondag overdag weer druk maar savonds vrij rustig. Althans dat was mijn idee (maar als je bij Tame Impala stond dan zal dat wss anders geweest zijn, bij Ross From Friends was het best uitgestorven buiten de tenten).
  maandag 26 augustus 2019 @ 16:03:25 #92
178497 Pensylvania
met zonder dubbel n
pi_188634477
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:33 schreef alopio het volgende:
Leuk hoor al die namen die we willen zien, maar er is maar een naam echt belangrijk. En die moet aankomend jaar ook gewoon weer op Lowlands staan...

HANS WORST!!!

De rest is bijzaak
Hier ben ik het helemala mee eens
vor een signature moette betalen kut, schuevuh mee die mars
  maandag 26 augustus 2019 @ 16:04:05 #93
178497 Pensylvania
met zonder dubbel n
pi_188634490
quote:
17s.gif Op zondag 25 augustus 2019 04:29 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Eens

Ik heb drie keer de rotdog besteld, en dan heb ik me oprecht nog ingehouden omdat ik uit principe ook andere dingen wilde proberen :@
precies dit
vor een signature moette betalen kut, schuevuh mee die mars
  maandag 26 augustus 2019 @ 16:13:26 #94
178497 Pensylvania
met zonder dubbel n
pi_188634638
gvd alle partytenten op eer wij op de camping waren :(
vor een signature moette betalen kut, schuevuh mee die mars
pi_188637227
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:13 schreef Pensylvania het volgende:
gvd alle partytenten op eer wij op de camping waren :(
Hoe laat was dat?
pi_188637502
quote:
11s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:25 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Hoe laat was dat?
8 uur avonds waren ze iig op :')
pi_188644913
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:03 schreef Pensylvania het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemala mee eens
Hans Worst ken ik al een heleboel jaren :) Jarenlang in hartje Rotterdam gewerkt en daar staat hij normaal.

Staat trouwens op heel veel fesitvals. Bier Festival HOP in Rotterdam ben ik hem ook al paar keer tegen gekomen.

The Prodigy is bezig met nieuw werk dus ik hoop toch wel dat die er volgend jaar bij zijn :)

Is Foo Fighters niet te groot geworden voor LL ? Staan wel op mijn verlanglijst om ooit eens te zien.

Smashing Pumkins.
Seasick Steve
Underworld
The Chemical Brothers
Jack Johnson
Jake Bugg
Limp Bizkit
Johan (alhoewel die is gestopt toch?)

Die mogen van mij ook wel komen
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:08:41 #98
178497 Pensylvania
met zonder dubbel n
pi_188645560
quote:
11s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:25 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Hoe laat was dat?
uhh... wij waren om 4u binnen ofzo op de donderdag
vor een signature moette betalen kut, schuevuh mee die mars
pi_188645964
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 07:33 schreef C.V.S het volgende:
Is Foo Fighters niet te groot geworden voor LL ? Staan wel op mijn verlanglijst om ooit eens te zien.
Die zijn er al sinds de jaren '90, en niet cool genoeg meer voor de meeste jongeren, past prima eind van de middag in de Alpha.
What Would Goku Do
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:03:38 #100
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188646137
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 09:49 schreef viagraap het volgende:

[..]

Die zijn er al sinds de jaren '90, en niet cool genoeg meer voor de meeste jongeren, past prima eind van de middag in de Alpha.
Daar zijn ze echt veel en veel te groot voor. Is echt wel een headliner hoor.
pi_188646187
Dat album na hun laatste keer headliner was echt geen hoog niveau, daar zullen ze toch geen fans mee gewonnen hebben?
What Would Goku Do
pi_188646328
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 09:49 schreef viagraap het volgende:

[..]

Die zijn er al sinds de jaren '90, en niet cool genoeg meer voor de meeste jongeren, past prima eind van de middag in de Alpha.
Foo Fighters eind van de middag haha? Die sluiten de Alpha af of komen helemaal niet.
pi_188646578
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 10:08 schreef viagraap het volgende:
Dat album na hun laatste keer headliner was echt geen hoog niveau, daar zullen ze toch geen fans mee gewonnen hebben?
Klopt, ik ben ook een beetje Foo Fighters moe ondertussen. Terwijl ik ze rond 2011 echt helemaal top vond. Maar uiteraard zijn ze nog headliner.
pi_188646883
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 10:03 schreef beantherio het volgende:

[..]

Daar zijn ze echt veel en veel te groot voor. Is echt wel een headliner hoor.
Dat idee heb ik ook volgens mij toch echt een mega band van het kaliber Mettalica en Pearl Jam.

Zie ze graag komen hoor daar niet van.

Jeugd van Tegenwoordig is meer van de Famke Louisi en Ronnie Flex enzo heb ik het idee...
pi_188647009
Van mij mag Run the Jewels ook wel een keertje komen. En Funkadelic/Parliament, hoeveel vergane glorie het ook is.
pi_188647215
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 11:00 schreef C.V.S het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook volgens mij toch echt een mega band van het kaliber Mettalica en Pearl Jam.

Zie ze graag komen hoor daar niet van.

Jeugd van Tegenwoordig is meer van de Famke Louisi en Ronnie Flex enzo heb ik het idee...
Wie is Mettalica?

En DJVT staat natuurlijk 100x boven Famke.
pi_188647380
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 11:23 schreef Leonos het volgende:

[..]

Wie is Mettalica?

En DJVT staat natuurlijk 100x boven Famke.
De Nederlandse versie misschien ? Mettatatica?
pi_188648025
Jezus wat slecht dit :P Metallica zo goed puristen
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:11:57 #109
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_188648098
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 11:23 schreef Leonos het volgende:

[..]

Wie is Mettalica?

En DJVT staat natuurlijk 100x boven Famke.
Die act van de DJVT is inmiddels ook wel een keer klaar toch?
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:43:33 #110
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188648549
Depeche Mode en Blur moeten weer eens gaan touren en dan naar Lowlands komen.

En nu Johnny Marr geweest is mag Morrissey ook wel geboekt worden. Ga ik met een rotworst op de eerste rij staan. :Y) :P
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:19:53 #111
178497 Pensylvania
met zonder dubbel n
pi_188650012
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 12:11 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Die act van de DJVT is inmiddels ook wel een keer klaar toch?
Die was na 2x lowlands al wel klaar.
vor een signature moette betalen kut, schuevuh mee die mars
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:20:12 #112
178497 Pensylvania
met zonder dubbel n
pi_188650017
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 12:43 schreef beantherio het volgende:
Depeche Mode en Blur moeten weer eens gaan touren en dan naar Lowlands komen.

En nu Johnny Marr geweest is mag Morrissey ook wel geboekt worden. Ga ik met een rotworst op de eerste rij staan. :Y) :P
Hmm Depeche mode wordt nochtans elk jaar gewoon bevestigd hoor...
vor een signature moette betalen kut, schuevuh mee die mars
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:35:22 #113
20720 brother52
Dus..........
pi_188650241
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 14:19 schreef Pensylvania het volgende:

[..]

Die was na 2x lowlands al wel klaar.
Ver daarvoor al :P
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_188652039
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 12:43 schreef beantherio het volgende:
Depeche Mode en Blur moeten weer eens gaan touren en dan naar Lowlands komen.

En nu Johnny Marr geweest is mag Morrissey ook wel geboekt worden. Ga ik met een rotworst op de eerste rij staan. :Y) :P
Doet Morrissey om deze reden eigenlijk wel festivals? Poppodia moeten altijd vleesvrij gemaakt worden als hij komt.
pi_188652468
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 16:21 schreef mgbss het volgende:

[..]

Doet Morrissey om deze reden eigenlijk wel festivals? Poppodia moeten altijd vleesvrij gemaakt worden als hij komt.
Even deze site erbij pakken om te kijken hoe vaak hij tegenwoordig cancelled

https://weheartmusic.type(...)-canceled-dates.html
pi_188652751
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 16:21 schreef mgbss het volgende:

[..]

Doet Morrissey om deze reden eigenlijk wel festivals? Poppodia moeten altijd vleesvrij gemaakt worden als hij komt.
Ach een uurtje geen vlees :P. Geen fijn figuur (en niet enkal om zijn vegan praktijken), maar muzikaal is het wel gewoon enorm tof.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 18:20:57 #117
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188654452
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 16:40 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Even deze site erbij pakken om te kijken hoe vaak hij tegenwoordig cancelled

https://weheartmusic.type(...)-canceled-dates.html
quote:
Morrissey cancels US tour, blaming support act's cold for axed dates
:D :')
pi_188654501
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 18:20 schreef beantherio het volgende:

[..]

[..]

:D :')
Deze is natuurlijk de meest bekende.

quote:
17 Apr 2009 Coachella 2009 (set cut short because of "smell of burning animals")
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 18:26:05 #119
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188654535
Ik heb eigenlijk niets met Morrissey maar puur vanwege het fenomeen zou ik toch wel eens een optreden van hem willen zien.

Het concert van Johnny Marr vond ik trouwens wel een van de hoogtepunten van de afgelopen Lowlands. Sympathieke kerel ook.
pi_188654546
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 18:26 schreef beantherio het volgende:
Ik heb eigenlijk niets met Morrissey maar puur vanwege het fenomeen zou ik toch wel eens een optreden van hem willen zien.

Het concert van Johnny Marr vond ik trouwens wel een van de hoogtepunten van de afgelopen Lowlands. Sympathieke kerel ook.
Ik heb zo genoten van de nummers van The Smiths O+
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 18:27:43 #121
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188654568
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 18:26 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ik heb zo genoten van de nummers van The Smiths O+
Ik ook. Marr leek er zelf ook wel plezier in te hebben. Goed optreden met een heerlijke sfeer.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 18:28:45 #122
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188654592
Wie heeft trouwens z'n bandje nog om? Ik vind het bandje van dit jaar dusdanig mooi dat ik weer eens ga proberen hem een jaar te dragen.
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 18:45:33 #123
20720 brother52
Dus..........
pi_188654892
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 16:21 schreef mgbss het volgende:

[..]

Doet Morrissey om deze reden eigenlijk wel festivals? Poppodia moeten altijd vleesvrij gemaakt worden als hij komt.
Alleen daarom al moeten ze hem eigenlijk weren. Het is aan de mensen zelf om te bepalen wat ze eten, niet aan hem.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:27:05 #124
453514 Mr.Floppy81
Don't trust the bunny
pi_188659250
Rapid_Razor_Bob twitterde op dinsdag 27-08-2019 om 20:31:09 Meer dan 30 #LL19 shows terugkijken waaronder Billie Eilish, Anderson .Paak, Modeselektor, De Staat Willem en Donnie? Het kan dankzij @vpro en @3voor12! https://t.co/oMA31ESaNd #LL19 https://t.co/8VUqJNOwee reageer retweet
Volgens mij waren er dit jaar meer optredens live te volgen via internet en thema kanaal van de publieken en staan er ook meer optredens online dan voorgaande jaren.
Is dit toeval of zien artiesten de exposure ook als marketingtool.
pi_188659982
Depeche Mode komt? :o
pi_188660101
Foo Fighters hoeft van mij echt niet zo. Zou ik leuk vinden, maar heel warm word ik er ook weer niet van. Doe mij maar Radiohead/Arcade Fire of weer Chemical Brothers. Hun show nu is echt bizar vet. De visuals/lasers zijn niet normaal en hun nieuwe album is live ook tof. Een van de leukste shows die ik ooit heb gezien.

Overigens hoop ik sowieso op Foals. Of ABBA. Vooral ABBA eigenlijk. Ik hoop dat ABBA komt.
pi_188661158
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 18:28 schreef beantherio het volgende:
Wie heeft trouwens z'n bandje nog om? Ik vind het bandje van dit jaar dusdanig mooi dat ik weer eens ga proberen hem een jaar te dragen.
Bij mij zijn die bandjes er af als ik thuiskom. Vroeger hield ik ze nog weleens om, tegenwoordig niet meer
pi_188663050
I've said it before and I'll say it again: Radiohead op Lowlands en ik kan gelukkig sterven.
What Would Goku Do
pi_188663426
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 00:07 schreef alopio het volgende:

[..]

Bij mij zijn die bandjes er af als ik thuiskom. Vroeger hield ik ze nog weleens om, tegenwoordig niet meer
Moet wel zeggen dat Lowlands enorm fijne polsbandjes heeft. Die zitten helemaal niet lastig (toch gaan ze per direct af als ik thuis kom).
pi_188663436
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 23:11 schreef ikbenrond het volgende:
Foo Fighters hoeft van mij echt niet zo. Zou ik leuk vinden, maar heel warm word ik er ook weer niet van. Doe mij maar Radiohead/Arcade Fire of weer Chemical Brothers. Hun show nu is echt bizar vet. De visuals/lasers zijn niet normaal en hun nieuwe album is live ook tof. Een van de leukste shows die ik ooit heb gezien.

Overigens hoop ik sowieso op Foals. Of ABBA. Vooral ABBA eigenlijk. Ik hoop dat ABBA komt.
Een ABBA reünie kost ongeveer net zoveel als de rest van de Lowlands line-up, doe maar niet :P. (Die wil je nu ook live meer horen gok ik).
pi_188663670
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 16:19 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ja de nachten mogen wel weer wat spannender idd. Op dat gebied zou ik Shpongle graag zien.
Van mij mag er ook wel een Warp Records nachtje in de X-Ray oid. Autechre, Clark, Shobaleader One (Squarepusher), FlyLo om wat namen te noemen.
pi_188666213
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 08:56 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Een ABBA reünie kost ongeveer net zoveel als de rest van de Lowlands line-up, doe maar niet :P. (Die wil je nu ook live meer horen gok ik).
Zijn die zo duur ja? Snap ik wel
pi_188666363
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:14 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Zijn die zo duur ja? Snap ik wel
Daily Mail:: "It's not about the Money Money Money for ABBA... as they 'turn down $1 billion for a reunion tour"

Matige band verder... leuk voor een Q-Music foute party maar niet meer dan dat :P.
pi_188666515
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:24 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Daily Mail:: "It's not about the Money Money Money for ABBA... as they 'turn down $1 billion for a reunion tour"

Matige band verder... leuk voor een Q-Music foute party maar niet meer dan dat :P.
Jeetje, dan gaat het wel een beetje ver ja

Meer dan 20k (ik zeg maar wat) moet je daar ook niet voor neerleggen
pi_188667170
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 08:55 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Moet wel zeggen dat Lowlands enorm fijne polsbandjes heeft. Die zitten helemaal niet lastig (toch gaan ze per direct af als ik thuis kom).
Eens, zitten perfect. In het verleden hebben ze nog wel eens bandjes met van die plastic sluitclips gehad. Dat was me een partij vervelend. Veel te groot, zat elke keer in de weg ook
  donderdag 29 augustus 2019 @ 07:56:37 #136
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188682762
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 12:33 schreef ikbenrond het volgende:

[..]

Jeetje, dan gaat het wel een beetje ver ja

Meer dan 20k (ik zeg maar wat) moet je daar ook niet voor neerleggen
Björn again (een Abba tribute-band) heeft al wel eens op Lowlands gestaan. Is misschien een wat betaalbaarder alternatief.
pi_188682868
ABBA gaat niet om "betaalbaar", maar om "haalbaar" :P. Die treden al bijna 40 jaar niet meer op, en de kans dat we The Jam en The Smiths als headliners krijgen is dan ook groter. Niet te koop.
pi_188701425
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 07:56 schreef beantherio het volgende:

[..]

Björn again (een Abba tribute-band) heeft al wel eens op Lowlands gestaan. Is misschien een wat betaalbaarder alternatief.
Even goed wat mij betreft, het gaat mij toch om het domme gefeest
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:11:23 #139
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_188704092
Derde jaar achtereen dat ik mijn polsbandje weer heel af kon krijgen
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_188704166
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:17 schreef alopio het volgende:

[..]

Eens, zitten perfect. In het verleden hebben ze nog wel eens bandjes met van die plastic sluitclips gehad. Dat was me een partij vervelend. Veel te groot, zat elke keer in de weg ook
Leek op zo'n 4x2 legoblok. Sloeg nergens op inderdaad.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_188708506
Het bandje zat bij mij zo los (net als vorig jaar) dat hij bijna af viel als ik mijn arm naar beneden hield. Ik kan alle vier mijn Lowlands bandjes nog gewoon aan en af doen, dus heb ze volgend jaar weer allemaal om.
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 22:21:50 #142
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_188727798
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 18:28 schreef beantherio het volgende:
Wie heeft trouwens z'n bandje nog om? Ik vind het bandje van dit jaar dusdanig mooi dat ik weer eens ga proberen hem een jaar te dragen.
Ik had er vijf om voor ik bij defensie ging, toen moesten ze af. Nu ben ik sinds de donderdag van Lowlands weg bij defensie dus ik ga proberen m'n pols weer vol te bouwen
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_188728479
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 15:17 schreef T.Boom het volgende:
Het bandje zat bij mij zo los (net als vorig jaar) dat hij bijna af viel als ik mijn arm naar beneden hield. Ik kan alle vier mijn Lowlands bandjes nog gewoon aan en af doen, dus heb ze volgend jaar weer allemaal om.
waarom?
pi_188772986
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 22:57 schreef lighted het volgende:

[..]

waarom?
Waarom niet? Vind Lowlands leuke bandjes hebben en ze hebben stuk voor stuk wat nostalgische waarde. Toch leuk om ze een keer per jaar weer om te doen. Waarom zou je sieraden of dergelijke om doen, of waarom zou het uitmaken hoe je kleren er uit zien? Zo kun je alles wel kapot relativeren.
pi_188776252
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 17:01 schreef T.Boom het volgende:

[..]

Waarom niet? Vind Lowlands leuke bandjes hebben en ze hebben stuk voor stuk wat nostalgische waarde. Toch leuk om ze een keer per jaar weer om te doen. Waarom zou je sieraden of dergelijke om doen, of waarom zou het uitmaken hoe je kleren er uit zien? Zo kun je alles wel kapot relativeren.
Hohoho...
Niet meteen zo aangevallen, ik oordeel nergens. Ik begrijp het gewoon niet, vandaar nieuwsgierig naar je uitleg.
pi_188787180
Enorm laat omdat ik meteen op vakantie ben gegaan na Lowlands (chil!), bij deze alsnog wat ik er van vond:

- Aankomen ging smooth, op de chaos qua indeling op de campercamping na. Niemand wist waar je nou moest zijn en aansluiten. Toen we eenmaal stonden was de plek echt heel fijn. Dat die camping een stuk naar achter ligt is wel jammer, maar logisch. Kluisje gehuurd en maar 1x per dag lopen is prima.
- De lichtproductie in de Bravo was echt heel vet en het terrein lag er weer leuk bij. Toch leuk dat ze elk jaar wel wat variëren in met name de chillplekken.
- De sfeer zat er weer lekker in, geen last gehad van de drukte ook. Gewoon geen.
- Op donderdag weer grandioos veel kruid verschoten op de camping. Mooi begin.
- Hoogtepunten op het terrein waren absoluut New Order, The National en Johnny Marr. Tame Impala, Denis Sulta, Mall Grab, Sluwe Vos, Fontains DC, IDLES, Royal Blood, The Streets waren ook zeer de moeite. Nog wat fragmenten en tegenvallertjes gezien maar dat laat ik maar voor wat het is. Op zaterdag wel erg lang bij de tent gebleven door de regen. Verder viel het weer echt heel erg mee :)

Ik hoop dat ze volgend jaar die nachtvergunning in de Alpha rond krijgen want dat zou echt wel nieuwe dynamiek brengen, en dat ze weer een paar classic of lang meedraaiende acts boeken, want blijkbaar worden dat toch vaak mijn hoogtepunten. Ben er weer bij hoor, al is het alleen maar omdat onze groep weer erg tof was en volgend jaar ook weer zal gaan.

En ik heb te weinig van de food line up geproefd en daar ook één mega tegenvaller gehad. Zonde.

Binnenkort start het geruchtencircuit al weer :)
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_188787447
Ik hoop volgend jaar op Arcade Fire + DJ Set van Win Butler, Liam Gallagher en The Killers.

En in afwachting van het nieuwe album binnenkort én na hun sterke show op DTRH verwacht ik Foals op een hoge of afsluitende spot.

Let the games begin.

edit: Oja, en er moet wel weer lompe electro of iets dergelijks komen, dus ook graag SebastiAn en Gesaffelstein gewoon boeken. En Hot Chip maar dat had dit jaar al de Heineken moeten sluiten.

[ Bericht 27% gewijzigd door Niveath op 04-09-2019 16:45:08 ]
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_188796866
Mooi verslag Niveath,

Hoop dat ze volgend jaar wel weer Camping 7 open gooien. Die miste ik toch echt wel. Trouwens nog een chapeau voor de organisatie hoe goed ze het terrein onderhouden.

Zaterdagnacht was het rond de Bravo best een slikbende aan het worden. En zondagochtend was alles al weer mooi opgelost met houtsnippers en bijna niets meer van modder te herkennen.
pi_188804135
https://www.nu.nl/festiva(...)er-was-het-weer.html

Ook tof :P

Duurt het dit jaar wat langer met aftermovie?
  donderdag 5 september 2019 @ 21:24:55 #150
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_188806677
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 09:22 schreef indiaantje89 het volgende:
Zaterdagnacht was het rond de Bravo best een slikbende aan het worden.
Dat is een probleem dat ieder jaar terug komt, toch? Ongeacht het weer. :+

Wist niet dat houtsnippers ook daar effectief voor zijn. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 05-09-2019 21:30:39 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_188811078
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 21:24 schreef Eix het volgende:

[..]

Dat is een probleem dat ieder jaar terug komt, toch? Ongeacht het weer. :+

Wist niet dat houtsnippers ook daar effectief voor zijn. :D
Scherp :P
  vrijdag 6 september 2019 @ 19:54:06 #152
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_188819783
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:50 schreef Niveath het volgende:
En ik heb te weinig van de food line up geproefd en daar ook één mega tegenvaller gehad. Zonde.
Wat was je tegenvaller? Ik heb erg veel verschillende dingen geprobeerd en vond eigenlijk alles wel geweldig.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 09:22 schreef indiaantje89 het volgende:
Trouwens nog een chapeau voor de organisatie hoe goed ze het terrein onderhouden.

Zaterdagnacht was het rond de Bravo best een slikbende aan het worden. En zondagochtend was alles al weer mooi opgelost met houtsnippers en bijna niets meer van modder te herkennen.
Het viel mij juist op dat het stuk bij de wc's tussen de India en Bravo zondag ook nog erg nat en glibberig was. Buiten dat was het inderdaad perfect!
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_188831383
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 september 2019 19:54 schreef JaimyLee het volgende:

[..]

Wat was je tegenvaller? Ik heb erg veel verschillende dingen geprobeerd en vond eigenlijk alles wel geweldig.
[..]

Het viel mij juist op dat het stuk bij de wc's tussen de India en Bravo zondag ook nog erg nat en glibberig was. Buiten dat was het inderdaad perfect!
Springroll tussen Sexyland en Bravo. Die vond ik echt niet lekker én te duur. Kan gebeuren.


Verder was alles echt top.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_188832006
Duurt lang zeg die aftermovie
pi_188851157
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 12:55 schreef Niveath het volgende:

[..]

Springroll tussen Sexyland en Bravo. Die vond ik echt niet lekker én te duur. Kan gebeuren.

Verder was alles echt top.
Die had ik vorig jaar ook, stond niet bij de omschrijving dat het hoofdingrediënt ijsbergsla zou zijn. Heb m nog weg kunnen geven, maar wat vind ik ijsbergsla goor zeg :r
What Would Goku Do
  woensdag 11 september 2019 @ 08:28:25 #156
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188890034
Zolang ik de Lowlands app niet verwijder is het niet echt over.
pi_188890634
Zolang er nog geen aftermovie is, is het nog niet voorbij :(
  woensdag 11 september 2019 @ 13:46:12 #158
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188895087
Zolang ik mijn bandje niet doorknip kan ik nog weer opnieuw naar binnen. In theorie. :'(
pi_188909592
Duurt wel érg lang nu, lowlands is alweer bijna een maand geleden
  zondag 15 september 2019 @ 21:54:40 #160
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188964716
De aftermovie is maar iets van de laatste 6 jaar. Geen zekerheid dat het er dit jaar ook weer is.
pi_188965942
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 21:54 schreef beantherio het volgende:
De aftermovie is maar iets van de laatste 6 jaar. Geen zekerheid dat het er dit jaar ook weer is.
6 jaar is best lang toch? Ik kijk er wel weer altijd naar uit, zou toch jammer zijn
  dinsdag 17 september 2019 @ 16:24:16 #162
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_188992046
Heeft iemand enig idee waarom Team Vos niet meer is? Ze maakten altijd een huiskamer op de camping en ik heb laatst nog 'Slapen doe je maar op Pinkpop' stickers bij ze gekocht. Maar nu staat er dit op de site:
quote:
VERKLARING
Team Vos is niet meer. Vandaag is ons de toegang tot Lowlands ontzegd. De reden is bij de betrokken partijen bekend. Wij begrijpen de argumenten en leggen ons hierbij neer. Wij vonden en vinden dat Lowlands het mooiste feestje van Nederland is. Wij wilden dit extra kracht bijzetten door er op de camping een nog groter feest van te maken. Het is nooit onze bedoeling geweest om medewerkers en/of de organisatie van Lowlands hierdoor extra werk en/of kosten te bezorgen. Team Vos zal ook niet meer in deze hoedanigheid verschijnen op Lowlands.

De mensen die ons gefaciliteerd hebben treft geen enkele blaam. Zij waren niet op de hoogte van al onze bezigheden. Wij hebben dit zelf zo ver laten komen en begrijpen de beslissing van
Lowlands ons dit jaar niet toe te laten.

De socialmedia accounts van Team Vos zijn opgeheven en zullen niet meer terugkomen. Ook deze website, inclusief de domeinnaam, zal binnenkort opgeven worden.

Van het geld dat in onze gezamenlijke pot zat en was bedoeld voor eten, drinken en dergelijke,
is het restant overgemaakt naar een goed doel.

Hopende een ieder hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Einde
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_188992341
Ik kende het niet, maar klinkt jammer. Zulke dingetjes zijn juist leuk
pi_188992511
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2019 16:24 schreef JaimyLee het volgende:
Heeft iemand enig idee waarom Team Vos niet meer is? Ze maakten altijd een huiskamer op de camping en ik heb laatst nog 'Slapen doe je maar op Pinkpop' stickers bij ze gekocht. Maar nu staat er dit op de site:
[..]

ken ze niet?
జ్ఞ‌ా
pi_188996944
Noisia stopt er mee in 2020. Daar kan 1 laatste keer Lowlands niet ontbreken lijkt me.
pi_188997185
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2019 21:24 schreef indiaantje89 het volgende:
Noisia stopt er mee in 2020. Daar kan 1 laatste keer Lowlands niet ontbreken lijkt me.
Dachten we van Heideroosjes ook ;) . Nee zonder dollen, die gaan wel komen ja.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_189000935
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 september 2019 16:24 schreef JaimyLee het volgende:
Heeft iemand enig idee waarom Team Vos niet meer is? Ze maakten altijd een huiskamer op de camping en ik heb laatst nog 'Slapen doe je maar op Pinkpop' stickers bij ze gekocht. Maar nu staat er dit op de site:
[..]

Hadden ze ook van die geplastificeerde menukaarten? :P
Van alles is weer waardeloos.
pi_189359344
Dianna Ross op Glasto..

Na Chic, na Giorgio Moroder nu einde Diana Ross? Zou een mooie boeking zijn.
pi_189361904
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 08:59 schreef indiaantje89 het volgende:
Dianna Ross op Glasto..

Na Chic, na Giorgio Moroder nu einde Diana Ross? Zou een mooie boeking zijn.
Zou heel tof zijn! Zou echter ook goed op North Sea Jazz gezet kunnen worden, al deelt LL daar vaker namen mee. Als ze al deze kant op komt natuurlijk.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_189364414
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:16 schreef Niveath het volgende:

[..]

Zou heel tof zijn! Zou echter ook goed op North Sea Jazz gezet kunnen worden, al deelt LL daar vaker namen mee. Als ze al deze kant op komt natuurlijk.
Heb het idee dat ze de afgelopen 2 jaren een beetje een Anthem is geworden van de afgelopen Lowlands edities. Vaak te horen in de Armadillow ook, zou mooi zijn als zoiets zou lukken.
pi_189364822
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 15:14 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Heb het idee dat ze de afgelopen 2 jaren een beetje een Anthem is geworden van de afgelopen Lowlands edities. Vaak te horen in de Armadillow ook, zou mooi zijn als zoiets zou lukken.
Hope so, maar eigenlijk is vooral Donna Summer een anthem geworden. Die komt echter niet meer langs helaas.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_189559804
Vandaag Highfield met de eerste namen, meestal delen we daar wel een enkele (rock) naam mee.

Vorig jaar nog Frank Turner, jaar er voor Dropkick Murphys, jaar daarvoor Billy Talent etc.

Edit: Bring Me The Horizon dan maar?:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 18% gewijzigd door indiaantje89 op 22-10-2019 12:01:17 ]
pi_189595292
Lowlands moet gewoon Chemical Brothers of Underworld pakken als headliner. Na De Staat maakt het toch allemaal niet meer uit
  donderdag 24 oktober 2019 @ 11:39:33 #174
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_189595455
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:30 schreef ikbenrond het volgende:
Lowlands moet gewoon Chemical Brothers of Underworld pakken als headliner. Na De Staat maakt het toch allemaal niet meer uit
Nou Underworld op Lowlands is idd wel altijd garantie op succes.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_189595474
Underworld is een vrij goede optie voor BKS denk ik (zojuist bekend gemaakt met Forbidden Fruit).
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:41:22 #176
405621 eteen
dial t for techno
pi_189617627
Ik hoop zo op de Black Keys... Die gaat Europa doen 2020 las ik ergens.
En dan nog Florence + the Machine misschien, die hebben geen NL festival gedaan vorig jaar...
Editors zullen met nieuw album ook wel ff langs komen.

Man man en dan zit de Alpha alweer lekker gevuld op de late slotjes
pi_189667584
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:41 schreef eteen het volgende:
Ik hoop zo op de Black Keys... Die gaat Europa doen 2020 las ik ergens.
En dan nog Florence + the Machine misschien, die hebben geen NL festival gedaan vorig jaar...
Editors zullen met nieuw album ook wel ff langs komen.

Man man en dan zit de Alpha alweer lekker gevuld op de late slotjes
Florence + The Machine heb ik niet echt meer vertrouwen in, ze is al 5 jaar lang in de buurt tijdens Lowlands, maar wordt telkens niet geboekt. Krijg niet het gevoel dat EvE haar perse wilt boeken.
The Black Keys zal wel een festival gaan doen volgend jaar in NL, maar dat kan voorlopig net zo goed BKS of DTRH zijn. Betwijfel wel of ze anno 2020 nog headliner waardig zijn voor LL.
Editors doet in juni al een mega show in Den Haag, maar gezien die 10 keer per jaar in Nederland staan valt er niks uit te sluiten bij deze band haha
  maandag 28 oktober 2019 @ 15:47:35 #178
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_189668394
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:45 schreef Mr-Brightside het volgende:

[..]

Florence + The Machine heb ik niet echt meer vertrouwen in, ze is al 5 jaar lang in de buurt tijdens Lowlands, maar wordt telkens niet geboekt. Krijg niet het gevoel dat EvE haar perse wilt boeken.
The Black Keys zal wel een festival gaan doen volgend jaar in NL, maar dat kan voorlopig net zo goed BKS of DTRH zijn.
Passen beide voor mijn gevoel totaal niet meer op het huidige LL, meer BKS materiaal. Zullen echt nog wel liefhebbers voor zijn op LL, maar niet meer genoeg om ze een goede Alpha spot te geven en voor minder moet je ze niet binnenhalen.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_189694703
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 15:47 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Passen beide voor mijn gevoel totaal niet meer op het huidige LL, meer BKS materiaal. Zullen echt nog wel liefhebbers voor zijn op LL, maar niet meer genoeg om ze een goede Alpha spot te geven en voor minder moet je ze niet binnenhalen.
Passen beide gewoon prima op Lowlands hoor, juist meer voor LL dan voor BKS als je het mij vraagt.

Kwa Nederlandse acts mogen van mij: Roosbeef, Fresku en Kraak & Smaak wel komen.
pi_189694972
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:41 schreef indiaantje89 het volgende:
Kwa Nederlandse acts mogen van mij: Roosbeef, Fresku en Kraak & Smaak wel komen.
Heb een voorgevoel dat The Opposites 'gewoon' in de Alpha staan volgend jaar, over Nederlandse acts gesproken
pi_189695552
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:03 schreef Mr-Brightside het volgende:

[..]

Heb een voorgevoel dat The Opposites 'gewoon' in de Alpha staan volgend jaar, over Nederlandse acts gesproken
Laat ze maar een Ziggodome show aankondigen (dit zeg ik omdat ik niet naar Lowlands kan ivm een bruiloft in 2020)
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_189695851
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 10:42 schreef Sino_Ganti het volgende:

[..]

Laat ze maar een Ziggodome show aankondigen (dit zeg ik omdat ik niet naar Lowlands kan ivm een bruiloft in 2020)
Nog genoeg tijd om dat huwelijk te ontregelen dus ;)
pi_189696499
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 11:04 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Nog genoeg tijd om dat huwelijk te ontregelen dus ;)
Haha, ik ga de rest van de groep eens polsen wat zij hier van vinden zodat we wel naar Lowlands kunnen. ^O^
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_189696593
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 11:52 schreef Sino_Ganti het volgende:

[..]

Haha, ik ga de rest van de groep eens polsen wat zij hier van vinden zodat we wel naar Lowlands kunnen. ^O^
Ah het geld voor de hele groep, dat is wel jammer. Anders had je nog "aan kunnen sluiten" bij de rest van de groep na die bruiloft.
pi_189697198
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 11:59 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ah het geld voor de hele groep, dat is wel jammer. Anders had je nog "aan kunnen sluiten" bij de rest van de groep na die bruiloft.
Vorige maand uitgesproken dat we met een mannetje of 6-7 wel in 2020 wilde gaan, krijg je een week later de save the date voor een bruiloft waar we allemaal heen gaan. Kortom jammer verhaal.

En op vrijdag naar een bruiloft en dan nog 2 dagen LL zie ik niet zitten (alles of niets is het motto).
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_189698471
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 12:38 schreef Sino_Ganti het volgende:

[..]

Vorige maand uitgesproken dat we met een mannetje of 6-7 wel in 2020 wilde gaan, krijg je een week later de save the date voor een bruiloft waar we allemaal heen gaan. Kortom jammer verhaal.

En op vrijdag naar een bruiloft en dan nog 2 dagen LL zie ik niet zitten (alles of niets is het motto).
Als mijn vrienden of familie het ooit wagen om te trouwen mid-augustus dan... :P

Als je groepje er al zou staan kon je inderdaad zaterdag wel aansluiten, maar nu dat dus niet zo is is het niet echt heel prettig om zaterdags nog met zijn allen te gaan.

En Opposites dit jaar gewoon in de Alpha ja ^O^
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_189722379
Stom dat er geen aftermovie is. Ik denk eigenlijk dat er iets fout is gegaan, want welk festival heeft er tegenwoordig géén aftermovie?
pi_189725867
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 23:15 schreef ikbenrond het volgende:
Stom dat er geen aftermovie is. Ik denk eigenlijk dat er iets fout is gegaan, want welk festival heeft er tegenwoordig géén aftermovie?
De braderie van Waardenburg dit jaar ook niet.

Nu vind ik die aftermovies persoonlijk nooit zo heel spannend ;).
pi_189726137
Nog even een ergernisje na het terugkijken van LL concerten op Youtube: Kunnen we kappen met die borden en andere onzin in de lucht die het uitzicht op het podium bederven? Tijdens Jon Hopkins (waar visuals een belangrijk aspect is) maar ergens anders gaan staan omdat ik tegen een fucking opblaas minion aan het kijken was ipv de zieke visuals. Nog meer mensen van wie deze onzin niet hoeft?
pi_189726165
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:46 schreef Mr-Brightside het volgende:
Nog even een ergernisje na het terugkijken van LL concerten op Youtube: Kunnen we kappen met die borden en andere onzin in de lucht die het uitzicht op het podium bederven? Tijdens Jon Hopkins (waar visuals een belangrijk aspect is) maar ergens anders gaan staan omdat ik tegen een fucking opblaas minion aan het kijken was ipv de zieke visuals. Nog meer mensen van wie deze onzin niet hoeft?
Die super gedetailleerde penis tekening van vorig jaar. :')
pi_189726641
Ik snap überhaupt niet dat mensen de hele dag met zo'n ding lopen te slepen. Verder maakt het me vrij weinig uit en vind ik het alleen écht irritant als ze er ook nog eens mee lopen te tikken op je hoofd of dat soort fratsen. Evenals met takken. Sommige versiersels zijn best geinig en zowaar sfeerverhogend, al klopt het dat het bij sommige acts (zoals Hopkins bijvoorbeeld) juist zwaar uit de toon kan vallen.

Ik kan verder niet zeggen dat ik de aftermovie echt mis, al is het wel raar dat er geen is.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_189777655
Zou me niet verbazen dat Foals weer komt dit jaar (Alpha sub, Bravo afsluiter?)
pi_189777704
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 10:50 schreef indiaantje89 het volgende:
Zou me niet verbazen dat Foals weer komt dit jaar (Alpha sub, Bravo afsluiter?)
Kan bijna niet missen toch? Staan dus in de AFAS redelijk kort op Pinkpop en de andere voorjaarsfestivals. Deden vorig jaar Japan tijdens LL dus dit jaar zeer waarschijnlijk gewoon in de buurt. Goede act, live-reputatie, nieuw album, veel airplay op Kink en 3FM, die gaan zeker komen.

edit:
Argument nummer zoveel: DTRH geeft kaarten weg voor hun AFAS show.

[ Bericht 3% gewijzigd door Niveath op 04-11-2019 12:38:06 ]
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
  maandag 4 november 2019 @ 12:30:54 #194
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_189779035
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:46 schreef Mr-Brightside het volgende:
Nog even een ergernisje na het terugkijken van LL concerten op Youtube: Kunnen we kappen met die borden en andere onzin in de lucht die het uitzicht op het podium bederven? Tijdens Jon Hopkins (waar visuals een belangrijk aspect is) maar ergens anders gaan staan omdat ik tegen een fucking opblaas minion aan het kijken was ipv de zieke visuals. Nog meer mensen van wie deze onzin niet hoeft?
Klopt... ik heb de helft van New order niet kunnen zien daardoor. Super irritant
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_189792257
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 10:54 schreef Niveath het volgende:

[..]

Kan bijna niet missen toch? Staan dus in de AFAS redelijk kort op Pinkpop en de andere voorjaarsfestivals. Deden vorig jaar Japan tijdens LL dus dit jaar zeer waarschijnlijk gewoon in de buurt. Goede act, live-reputatie, nieuw album, veel airplay op Kink en 3FM, die gaan zeker komen.

edit:
Argument nummer zoveel: DTRH geeft kaarten weg voor hun AFAS show.
Pinkpop kan ook nog.

Morgen komt Way Out West uit Zweden zo te zien al met de eerste namen. Daar delen we soms ook wat mee (vorig jaar: James Blake, IDLES, Nao, Honey Dijon, Jungle, Upsammy). Ook genoeg namen die we niet delen maar zegt misschien wel wat.
pi_189812035
Bon Iver in de buurt dus.
pi_189812187
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 09:03 schreef indiaantje89 het volgende:
Bon Iver in de buurt dus.
Die zou zomaar eens kunnen komen, zou een geweldige naam zijn!
pi_189812414
Zou Bon Iver zeker weten Alpha headliner zijn? Is het passend genoeg voor het huidige LL-publiek? Zou met niet verbazen als ze gewoon alleen die Ziggo show doen hier, waar nog steeds staanplaatsen voor te koop zijn trouwens dus immens veel volk trekken ze (nog) niet. Ze doen in de landen waar ze nu dus festivals doen vooralsnog ook geen zaalshows.

Ik zou er blij mee zijn trouwens hoor, daar niet van. En dan moeten ze ook absoluut hun support act meenemen.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_189812649
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 09:35 schreef Niveath het volgende:
Zou Bon Iver zeker weten Alpha headliner zijn? Is het passend genoeg voor het huidige LL-publiek? Zou met niet verbazen als ze gewoon alleen die Ziggo show doen hier, waar nog steeds staanplaatsen voor te koop zijn trouwens dus immens veel volk trekken ze (nog) niet. Ze doen in de landen waar ze nu dus festivals doen vooralsnog ook geen zaalshows.

Ik zou er blij mee zijn trouwens hoor, daar niet van. En dan moeten ze ook absoluut hun support act meenemen.
Ik heb er ook enigszins mijn twijfels over of het goed uitpakt op de Alpha. Het zou wat mij betreft beter passen in de Bravo. Maar dat zie ik hem ook niet snel doen. Van de andere kant, is Bon Iver veel groter dan The National?
pi_189812711
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 09:54 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik heb er ook enigszins mijn twijfels over of het goed uitpakt op de Alpha. Het zou wat mij betreft beter passen in de Bravo. Maar dat zie ik hem ook niet snel doen. Van de andere kant, is Bon Iver veel groter dan The National?
Dat zou ik echt fantastisch vinden. En onder het brede Lowlands publiek heeft The National meer staat van dienst dan Bon Iver, al is die laatste wel ontzettend veel hipper. Doe maar Bravo ja en dan hiphop-headliner in de Alpha ^O^
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_189819663
Ik denk wel dat Bon Iver headliner is dan. Inmiddels wel niveau The xx toch? En zeker groter dan The National. Ook minstens Disclosure van een paar jaar geleden. En Foals zou het zeker weten kunnen trouwens, de Alpha headlinen. Beest van een band dat

Ik ben met allebei dik tevreden in ieder geval
pi_189824293
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:46 schreef Mr-Brightside het volgende:
Nog even een ergernisje na het terugkijken van LL concerten op Youtube: Kunnen we kappen met die borden en andere onzin in de lucht die het uitzicht op het podium bederven? Tijdens Jon Hopkins (waar visuals een belangrijk aspect is) maar ergens anders gaan staan omdat ik tegen een fucking opblaas minion aan het kijken was ipv de zieke visuals. Nog meer mensen van wie deze onzin niet hoeft?
Mensen die de hele dag met zulke shitzooi rondlopen :')

Ik zou me kapot schamen als een van m’n vrienden de hele dag met een versierde tak rondliep.
pi_189851358
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:46 schreef Mr-Brightside het volgende:
Nog even een ergernisje na het terugkijken van LL concerten op Youtube: Kunnen we kappen met die borden en andere onzin in de lucht die het uitzicht op het podium bederven? Tijdens Jon Hopkins (waar visuals een belangrijk aspect is) maar ergens anders gaan staan omdat ik tegen een fucking opblaas minion aan het kijken was ipv de zieke visuals. Nog meer mensen van wie deze onzin niet hoeft?
Ik heb wel zo'n bordje gemaakt bij die Rabobank plek omdat ik even niets te doen had, heb daar vervolgens een uurtje mee rondgelopen om hem een mooi plekje te geven op het kamp.

Kwam misschien ook omdat we werden aangesproken door iemand waarvan we het vermoeden hadden dat het een stille was.
pi_189921682
Mooizo, Post Malone hoeven we niet meer te verwachten. Staat als headliner (!) op Pinkpop
pi_189922071
Nice toch _O_
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
  donderdag 14 november 2019 @ 06:14:04 #206
405621 eteen
dial t for techno
pi_189933482
Zou LL nog paar namen lossen voordat de Pinkpop vvk start?
pi_189934087
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 06:14 schreef eteen het volgende:
Zou LL nog paar namen lossen voordat de Pinkpop vvk start?
Nee :P staan volledig los van elkaar.
pi_190017544
The Tallest Man on Earth is ‘in de buurt’, een week voor Lowlands speelt ie in z’n thuisland Zweden op Way Out West. Hopelijk doet ie meer festivals incl. Lowlands :)
pi_190017636
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 09:10 schreef Mr-Brightside het volgende:
The Tallest Man on Earth is ‘in de buurt’, een week voor Lowlands speelt ie in z’n thuisland Zweden op Way Out West. Hopelijk doet ie meer festivals incl. Lowlands :)
Zou een mooie naam zijn ja.
pi_190021529
Pixies en Parquet Courts touren ook rond Lowlands... Pixies lijkt me een mooie Bravo naam.
pi_190022233
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:52 schreef indiaantje89 het volgende:
Pixies en Parquet Courts touren ook rond Lowlands... Pixies lijkt me een mooie Bravo naam.
Parquet Courts, heel graag! Pixies ook een mooie opvolger van het Bravo rijtje Iggy, Patti, New Order, Nile Rodgers afgelopen jaren
pi_190022977
Motley Crue headliner
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 19 november 2019 @ 16:54:40 #213
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_190023005
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 16:53 schreef Cyanide- het volgende:
Motley Crue headliner
Doen *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_190035696
Balthazar op Pinkpop, hoop die daarnaast ook nog wel op Lowlands te zien :)
pi_190035720
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 12:06 schreef Mr-Brightside het volgende:
Balthazar op Pinkpop, hoop die daarnaast ook nog wel op Lowlands te zien :)
Kan prima op beide.
pi_190035876
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 12:06 schreef Mr-Brightside het volgende:
Balthazar op Pinkpop, hoop die daarnaast ook nog wel op Lowlands te zien :)
Inderdaad, ook Inhaler en Supergrass zouden wel mogen dubbelen.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_190043722
Ik hoop enorm op Underworld, maar BKS zal ze wel weer pakken. BKS :(
pi_190043739
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 16:53 schreef Cyanide- het volgende:
Motley Crue headliner
Van de Heineken ja
  woensdag 20 november 2019 @ 21:46:54 #219
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_190044194
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 12:06 schreef Mr-Brightside het volgende:
Balthazar op Pinkpop, hoop die daarnaast ook nog wel op Lowlands te zien :)
Dit jaar stonden die op dauwpop en DTRH.
  woensdag 27 november 2019 @ 23:52:43 #220
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_190161494
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 21:21 schreef ikbenrond het volgende:
Ik hoop enorm op Underworld
Na Ziggo Dome afgelopen weekend: dit. En dan ook gewoon headlinen meteen: ze maken de Alpha met de grond gelijk zo goed zijn ze momenteel. _O_
pi_190163916
Hoop ook zeer op Underworld, passen beter op Lowlands dan op BKS. Heb ze nog nooit gezien, 2 uurtjes knallen in de Alpha zou perfect zijn
pi_190186374
Liam Gallagher lijkt me ook een prima naam voor Lowlands.
pi_190191871
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 09:09 schreef Mr-Brightside het volgende:
Hoop ook zeer op Underworld, passen beter op Lowlands dan op BKS. Heb ze nog nooit gezien, 2 uurtjes knallen in de Alpha zou perfect zijn
Vind ik ook, maar ze stonden dit jaar wel ook al op DTRH, ook Mojo. Weet iemand of dat dan misschien juist gunstig is of juist niet? Of maakt dat geen reet uit

Ze zijn wel in de buurt bij bks dus zal bks wel worden -O-
  zaterdag 30 november 2019 @ 22:22:44 #224
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_190246658
Pukkelpop heeft gisteren "2 more days" geplaatst. en nu hun logo's op hun website aangepast.

Zou me verbazen dat ze nu al met de eerste namen komen. Maar toch, altijd interessant voor Lowlands.
pi_190247056
Pukkelpop is altijd wel wat weken later dan Lowlands met de eerste namen, misschien zit er wel een grote naam aan te komen over 2 dagen? Het speculeren kan wel echt gaan beginnen deze maand in ieder geval :)
pi_190247094
Misschien begint Pukkelpop nu wel al op dinsdag
pi_190247355
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:46 schreef Mr-Brightside het volgende:
Nog even een ergernisje na het terugkijken van LL concerten op Youtube: Kunnen we kappen met die borden en andere onzin in de lucht die het uitzicht op het podium bederven? Tijdens Jon Hopkins (waar visuals een belangrijk aspect is) maar ergens anders gaan staan omdat ik tegen een fucking opblaas minion aan het kijken was ipv de zieke visuals. Nog meer mensen van wie deze onzin niet hoeft?
ok boomer
pi_190250836
Tsja als een band echt iets kwijt wil dan moet je ook mee gaan. Dus misschien komt er wel wat voor Pukkelpop morgen. Was paar jaar geleden met Sígur Rós ook best vroeg voor LL begrippen, en toen werden ze neergezet op klaarlichte dag in de Alpha ;( .
pi_190252263
stiekum nu toch all weer zin in lowlands.
laat de namen en geruchten maar weer komen
  dinsdag 3 december 2019 @ 20:06:23 #231
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_190254497
Misschien dat ik weer een jaartje oversla. Ik laat het deze editie echt afhangen van de namen waar ze mee komen.
pi_190262390
Al die hype was er voor niks, Pukkelpop wishlist.
pi_190262435
_O-
pi_190265142
Michael Kiwanuka verwacht ik nu wel.
pi_190271369
Hm, Lana del Rey niet aangekondigd voor BKS, zou zij dan toch naar lwl komen? Tuurlijk komt er nog een headliner aan, maar zo’n naam als Lana gooi je eruit lijkt me toch als je die hebt? Dat is echt een topnaam
pi_190271446
Als Lowlands Caribou pakt bohh _O_
pi_190272082
Realistisch:

Balthazar
Foals
Lana del Rey
Tom Misch
Underworld
Lana del Rey
Caribou
Tallest man on earth
Sigrid
Bon Iver
Parquet Courts
Michael Kiwanuka

Daar zou ik wel warm van worden. Al zal bks er wel een drietal hebben
pi_190273267
Dubbele set van Lana?
pi_190274319
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 21:55 schreef Cyanide- het volgende:
Dubbele set van Lana?
Eén keer in mijn eigen tentje
pi_190330660
Juice WRLD overleden, stond dit jaar nog op LL.
pi_190339970
Pixies in de Melkweg de maandag na Lowlands. Kan prima nog een dagje ervoor in de Bravo staan
pi_190382598
Woodkid is terug, kom op lowlands. Al zal hij waarschijnlijker een clubtour doen dan een festivaltour, als hij uitpakt met zijn show (waar het wel op lijkt)
  donderdag 12 december 2019 @ 12:56:16 #243
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_190396761
Rapid_Razor_Bob twitterde op donderdag 12-12-2019 om 12:54:36 Just to let you know… De kaartverkoop voor #LL20 gaat zaterdag 8 februari om 11:00u via Ticketmaster van start. Meer info en kaartprijzen: https://t.co/m6fXizHTJi https://t.co/1P57z3NUT6 reageer retweet
quote:
Kaartverkoop LL20 start 8 februari

Just to let you know… De kaartverkoop voor LL20 gaat zaterdag 8 februari om 11:00u via Ticketmaster van start.

Een festivalticket kost ¤220,- (incl. ¤10,- servicekosten) en voor een groepsticket van 10 personen betaal je ¤2.100,- (incl. servicekosten) per ticket waardoor je tien euro korting per ticket hebt.
Het is mogelijk om je ticket in delen te betalen: bij de eerste termijn betaal je ¤97,50,- en voor de twee en derde termijn wordt ¤65,- in rekening gebracht.

Ook niet onbelangrijk: aan het programma wordt hard gewerkt en kort voor de kaartverkoop start, maken we de eerste acts bekend. Stay tuned!
Weer een tientje erbij..
pi_190396865
Hoezo toch elk jaar weer een tientje erbij? Waarschijnlijk merken we toch geen significant verschil in de line-up
pi_190396980
Jammer wel dat we nog anderhalf maand moeten wachten op de eerste namen
pi_190397234
Een beetje vreemd moment om zoiets nu naar buiten te gooien toch?
pi_190397313
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:21 schreef indiaantje89 het volgende:
Een beetje vreemd moment om zoiets nu naar buiten te gooien toch?
Ja dat dus. Alsof ze onzeker zijn :?
Ook omdat we van DTRH nog niets gehoord hebben.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_190397336
quote:
1s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:02 schreef ikbenrond het volgende:
Hoezo toch elk jaar weer een tientje erbij? Waarschijnlijk merken we toch geen significant verschil in de line-up
Omdat die artiesten ook elk jaar duurder worden?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_190397408
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Omdat die artiesten ook elk jaar duurder worden?
En de rest ook.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_190397592
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:30 schreef Niveath het volgende:

[..]

En de rest ook.
Ik zuip ook ieder jaar steeds meer, dat moet de kosten toch wel dekken?
pi_190397610
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:24 schreef Niveath het volgende:

[..]

Ja dat dus. Alsof ze onzeker zijn :?
Ook omdat we van DTRH nog niets gehoord hebben.
Ik heb oprecht geen flauw idee wat ze nu met dit bericht willen bereiken. Had dan nu de VVK al gestart ofzo. Dat wij onze kaarten misschien al langzaam konden gaan kopen.

Nu is het nog even een ver van mijn bed show. gezien het nog 2 maanden duurt.
pi_190397761
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 13:40 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik zuip ook ieder jaar steeds meer, dat moet de kosten toch wel dekken?
Gelukkig stijgt mijn inkomen redelijk mee met de stijgende festival- en zuipkosten ja.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_190400828
Maar misschien dat De Staat een nieuw lampje mee neemt.. Dan snap ik die ¤ 10,00 weer wel.
  donderdag 12 december 2019 @ 19:38:02 #254
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_190403213
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 17:23 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar misschien dat De Staat een nieuw lampje mee neemt.. Dan snap ik die ¤ 10,00 weer wel.
Een speciaal voor Lowlands bij de Action gekocht lampje he. :{w
pi_190492600
Omdat er altijd wel wat gedeelde acts tussen DTRH en LL zijn, mogen Sticky Fingers en The Murder Capital wel beide festivals doen
pi_190493495
Alt-J miste ook op het DTRH affiche. Weer op Lowlands misschien?
pi_190498520
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 12:29 schreef indiaantje89 het volgende:
Alt-J miste ook op het DTRH affiche. Weer op Lowlands misschien?
Could be, maar kan ook gewoon later nog op DTRH toegevoegd worden.

En naast de aangekondigde ticketprijs vorige week kun je er alvast vanuit gaan dat LL ook 3 euro gaat vragen voor een biertje.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_190505136
Dat is op DTRH ook de muntprijs inderdaad (volgens de FAQ). Dus zal ook wel zo op Lowlands zijn.
pi_190510456
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 22:12 schreef theodoor9 het volgende:
Dat is op DTRH ook de muntprijs inderdaad (volgens de FAQ). Dus zal ook wel zo op Lowlands zijn.
Daarom noemde ik het ook. Dat is altijd hetzelfde inderdaad.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_190840706
Nou 2020, wie maakt Rapid Razor Bob even wakker?
pi_190853156
Ik verveelde me, zoiets voor 2020?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door indiaantje89 op 03-01-2020 10:12:39 ]
  vrijdag 3 januari 2020 @ 10:40:01 #262
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_190853565
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 10:02 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik verveelde me, zoiets voor 2020?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOISIA heeft zichzelf opgeheven in 2019 en is nu al bijna begonnen aan de Farewell Tour, dus dat lijkt me haast niet.

The Strokes mogen er wel bij als headliner, komt een nieuw album aan.

Verder: Michael Kiwanuka, ja! Pixies, ja! Vampire Weekend, ja! Wel heel veel mellow muziek er bij verder, mis wel een beetje energie nog. ;)
pi_190853740
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 10:40 schreef Belabor het volgende:

[..]

NOISIA heeft zichzelf opgeheven in 2019 en is nu al bijna begonnen aan de Farewell Tour, dus dat lijkt me haast niet.

The Strokes mogen er wel bij als headliner, komt een nieuw album aan.

Verder: Michael Kiwanuka, ja! Pixies, ja! Vampire Weekend, ja! Wel heel veel mellow muziek er bij verder, mis wel een beetje energie nog. ;)
The Strokes mag van mij ook wel, maar die slaan NL eigenlijk altijd wel over.

Wat betreft Noisia, ik denk wel dat ze het tot die tijd kunnen rekken. Huis dj van Lowlands, denk dat die 2 elkaar zo goed liggen dat ze daar nog wel willen staan een keer.

En Bikini Kill, My Chemical Romance, Pixies, Shame, The Murder Capital en Viagra Boys zijn toch wat hardere namen ;)?

[ Bericht 9% gewijzigd door indiaantje89 op 03-01-2020 11:04:07 ]
pi_190854468
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 10:02 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik verveelde me, zoiets voor 2020?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat je Bon Iver en Frank Ocean wel wat te hoog zet op dat lijstje. Frank Ocean moest ik googlen, naam zegt me vrij weinig :o

Verder lijkt het me wel een mooi lijstje, zit wel wat leuks tussen!
pi_190854542
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 11:37 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Ik denk dat je Bon Iver en Frank Ocean wel wat te hoog zet op dat lijstje. Frank Ocean moest ik googlen, naam zegt me vrij weinig :o

Verder lijkt het me wel een mooi lijstje, zit wel wat leuks tussen!
Bon Iver, is twijfel geval ja. Frank Ocean is een Coachella headliner, niet allerdaags om hier te zien. Dus gewoon headliner.
pi_190868321
Frank Ocean en Bon lijken me allebei headliner eigk 😁
pi_190920221
Ik zie dat Boomtown Fair al wat namen gedropt heeft. Maar die hebben Noisia, kan bijna niet meer missen voor Lowlands en zijn rond die tijd nog aan het touren dus.

https://www.boomtownfair.co.uk/artist/

En Astrix en Vini Vici zouden ook welkom zijn voor in de nacht.

[ Bericht 10% gewijzigd door indiaantje89 op 07-01-2020 15:49:02 ]
pi_190920610
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 15:39 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik zie dat Boomtown Fair al wat namen gedropt heeft. Maar die hebben Noisia, kan bijna niet meer missen voor Lowlands en zijn rond die tijd nog aan het touren dus.

https://www.boomtownfair.co.uk/artist/

En Astrix en Vini Vici zouden ook welkom zijn voor in de nacht.
Over de nacht gesproken, kunnen we in 2020 eindelijk tot 1.00 uur in de Alpha dansen?

En Noisia is een zekerheidje nu ja.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_190920662
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 16:07 schreef Niveath het volgende:

[..]

Over de nacht gesproken, kunnen we in 2020 eindelijk tot 1.00 uur in de Alpha dansen?

En Noisia is een zekerheidje nu ja.
Als het voor een extra slot zorgt dan is het prima. Maar ik vind het niet echt een must :P. Ook komt er mogelijk een nieuwe Lowlandsbrug toch?

Al genoeg om naar uit te kijken. Morgen over een maand mogen we al kaartjes kopen. Ik verwacht die week er voor wel de eerste namen.
pi_190920748
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 16:10 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Als het voor een extra slot zorgt dan is het prima. Maar ik vind het niet echt een must :P. Ook komt er mogelijk een nieuwe Lowlandsbrug toch?

Al genoeg om naar uit te kijken. Morgen over een maand mogen we al kaartjes kopen. Ik verwacht die week er voor wel de eerste namen.
Dat was wel aangevraagd volgens de krant, een soort viaduct met een helling.

En ook al rekken ze het programma in de Alpha dan iets uit en programmeren ze dus niet méér acts, zou ik het toch wel eens willen zien dat je tot 1.00 uur daar door kan. Of voor mijn part gewoon een goede dance act na de headliner. Gewoon wat meer spreiding van de nacht. Voorwaarde is wel gewoon op tijd beginnen in de Alpha ja, niet om 15.00 uur ofzo, dat zou echt lame zijn.

Dus tot nu toe verwachten we vooral Noisia en Foals als zeer waarschijnlijk?
Wie nog meer?
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_190920846
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 16:16 schreef Niveath het volgende:

[..]

Dat was wel aangevraagd volgens de krant, een soort viaduct met een helling.

En ook al rekken ze het programma in de Alpha dan iets uit en programmeren ze dus niet méér acts, zou ik het toch wel eens willen zien dat je tot 1.00 uur daar door kan. Of voor mijn part gewoon een goede dance act na de headliner. Gewoon wat meer spreiding van de nacht. Voorwaarde is wel gewoon op tijd beginnen in de Alpha ja, niet om 15.00 uur ofzo, dat zou echt lame zijn.

Dus tot nu toe verwachten we vooral Noisia en Foals als zeer waarschijnlijk?
Wie nog meer?
Dit was mijn lijstje van de week:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al hoewel ik eigenlijk hoop op The Weeknd. En Liam Gallagher mist ook wel in het lijstje. En Pendulum wil ik ook nog een keer live zien :{

[ Bericht 3% gewijzigd door indiaantje89 op 07-01-2020 16:33:52 ]
pi_190928843
Nu BKS Lana niet heeft hoop ik echt op Lowlands, mocht ze festival doen
pi_190937858
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 16:25 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Dit was mijn lijstje van de week:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al hoewel ik eigenlijk hoop op The Weeknd. En Liam Gallagher mist ook wel in het lijstje. En Pendulum wil ik ook nog een keer live zien :{
Zou ik zo voor tekenen :P
Wel veel kanshebbers, maar eigenlijk weten we nog niets nu er nog amper namen bekend zijn op andere festivals in augustus.

En als Liam Gallagher komt kan ik jullie tijdens het kaartjes kopen mooi even vertellen hoe hij in de Ziggo was een dag eerder :P
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_190937867
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 23:32 schreef ikbenrond het volgende:
Nu BKS Lana niet heeft hoop ik echt op Lowlands, mocht ze festival doen
Ik denk dat je die in de Ziggo moet gaan zien binnenkort en dat ze verder niet in NL te bewonderen gaat zijn.

Als LL al iets groots van het Friendly Fire roster pakt gok ik eerder op Bon Iver. Vind dat ook een betere naam voor op LL.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_190937999
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:55 schreef Niveath het volgende:

[..]

Zou ik zo voor tekenen :P
Wel veel kanshebbers, maar eigenlijk weten we nog niets nu er nog amper namen bekend zijn op andere festivals in augustus.

En als Liam Gallagher komt kan ik jullie tijdens het kaartjes kopen mooi even vertellen hoe hij in de Ziggo was een dag eerder :P
Dat vooral, het is vooral beetje kijken wat er uit komt kwa nieuw materiaal. En misschien bepaalde acts die wel naar Europa komen maar geen Benelux gigs nog hebben (zoals een Vampire Weekend) en hebben nog een gaatje rond die periode.

Zo'n My Chemical Romance is ook een volkomen wilde gok. Vind het een typische Reading/Leeds headliner, maar voor NL duidelijk niet (een beetje zoals Fall Out Boy een paar jaar terug). En zo heb ik wat acts bij elkaar proberen te pakken.

Maar er is idd nog TE weinig bekend om over zekerheidjes te spreken. Nu blijkt Typhoon ook weer met nieuw werk te komen, dus die voeg ik ook maar toe bij de lijst.

Ik denk enkel dat Noisia zo goed als zeker opgeschreven kan worden.
pi_190962323
Placebo zou ook wel een prima Bravo afsluiter zijn.
pi_190963415
Kali Uchis en Clairo zou ik beide ook echt top vinden

Volgens mij zit er gewoon leuks in de planning als je kijkt wat er allemaal mogelijk is rond lwl :)
  zaterdag 11 januari 2020 @ 22:10:13 #278
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_190985840
Nog minder dan een maand en dan begint de kaartverkoop. Ik ben toch wel erg benieuwd of ze met een overtuigende headliner komen.
pi_191006737
Ja ik ben ook wel benieuwd, het blijft vrij stil rond de geruchten van Lowlands. Ook weinig "duidelijke" geruchten zoals dat vorig jaar was met Twenty One Pilots en Tame Impala.
pi_191008381
Chemical Brothers doen ook weer festivals deze zomer en Augustus is nog leeg. Mogen van mij headlinen ;-)
pi_191009031
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 13:09 schreef stevieU2 het volgende:
Chemical Brothers doen ook weer festivals deze zomer en Augustus is nog leeg. Mogen van mij headlinen ;-)
Zou de perfecte act zijn om die verlengde Alpha-tijden eens goed in te luiden als dat zou lukken :P
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
  maandag 13 januari 2020 @ 14:00:38 #282
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_191009057
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 13:58 schreef Niveath het volgende:

[..]

Zou de perfecte act zijn om die verlengde Alpha-tijden eens goed in te luiden als dat zou lukken :P
Is het al bevestigd dat het verlengd wordt? Daar stond toch een beperking op ander gebied tegenover?
pi_191009233
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 14:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Is het al bevestigd dat het verlengd wordt? Daar stond toch een beperking op ander gebied tegenover?
Nee en nee. Was ook fout uitgelegd toen zie;

https://dedrontenaar.nl/algemeen/lowlands-wil-s-nachts-juist-langer-doorgaan-in-plaats-van-eerder-ophouden
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
  maandag 13 januari 2020 @ 14:52:37 #284
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_191009901
quote:
Kijk, dat klinkt al veel beter. Hoop dat het doorgaat want inderdaad de lichtshows zijn een toevoeging. Tame Impala was heel mooi. De Staat idem.
pi_191012521
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 13:09 schreef stevieU2 het volgende:
Chemical Brothers doen ook weer festivals deze zomer en Augustus is nog leeg. Mogen van mij headlinen ;-)
Van mij absoluut ook, ik vond die show van hun vorig jaar op WAE fantastisch, zou top zijn

De visuals/lichtshow waren heel vet
pi_191042458
Green Man Festival komt 29 januari met de eerste namen. Mogelijk interessant voor Lowlands.
  donderdag 16 januari 2020 @ 22:45:17 #287
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_191065219
Foo Fighters vieren dit jaar hun 25-jarig bestaan. Ik wil dit jaar overslaan, maar als zij zouden headlinen dan ga ik absoluut alsnog voor de bijl.
pi_191065223
hebben altijd wel een aantal namen overeenkomen.
  donderdag 16 januari 2020 @ 23:16:34 #289
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_191065762
Mag ondertussen wel een naam komen in loop naar ticketverkoop :P
  vrijdag 17 januari 2020 @ 01:01:24 #290
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_191066646
niks mis met teasen on den aanloop tot idd
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_191068160
Ik gok dat we begin februari de eerste namen krijgen (In de week van de vvk).
pi_191072217
'Les 3: Ticketmaster test secondary ticketing platform met Lowlands
Naast Eventim start ook Ticketmaster in 2020 met een eigen doorverkoop platform. Tot zover geen nieuws, maar nu lijkt er ook een moment van release te zijn. In het panel over Secondary Ticketing werd bekend gemaakt dat Lowlands het eerste evenement zal worden waarbij dit mogelijk wordt. De ticketverkoop van Lowlands start op 2 februari.

De eigen doorverkoopplatforms van de ticketpartijen worden naar eigen zeggen gelanceerd ‘met het oog op de belangen, veiligheid en service van en voor de fans’. Maar natuurlijk vooral omdat er veel geld in omgaat dat op dit moment wordt misgelopen. Ticketswap zal de ontwikkelingen met geknepen billetjes volgen.'

https://festileaks.com/20(...)ens-de-conferenties/

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr-Brightside op 17-01-2020 13:58:49 ]
pi_191072254
Ook niet onbelangrijk: Collega van Lowlands in de augustus maand Sziget heeft moeite met het boeken van headliners. Begreep wel dat dat festival financieel niet zo lekker zou lopen laatste jaren.

'Les 6: We moeten nog even wachten op de Sziget 2020 line-up
Als je de line-up van 2019 bekijkt, lijkt Sziget weinig moeite te hebben met het binnen hengelen van wereldtoppers. Dat bevestigt Sziget-baas Tamás Kádár ook, maar vertelt er ook direct bij: voor 2020 wil het allemaal nog niet zo lukken. Het festival is er nog lang niet uit met het programma, met name aan de bovenkant van de affiche. Volgens Tamás zijn ze bij Sziget daar niet de enige in: augustus 2020 is volgens hem een weinig vruchtbare periode voor grote tourende acts. Opnieuw wordt de verhoogde concurrentie genoemd als belangrijke oorzaak. “We’re competing with all the major festivals in Europe, not just our surroundings.” En, zoals hij zelf al aangeeft, is die concurrentie in ieder weekend van augustus bijna moordend. “If [an artist] has to pick a festival in that time-period, they might pick Sziget.”'
pi_191072607
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 13:54 schreef Mr-Brightside het volgende:
Ook niet onbelangrijk: Collega van Lowlands in de augustus maand Sziget heeft moeite met het boeken van headliners. Begreep wel dat dat festival financieel niet zo lekker zou lopen laatste jaren.

'Les 6: We moeten nog even wachten op de Sziget 2020 line-up
Als je de line-up van 2019 bekijkt, lijkt Sziget weinig moeite te hebben met het binnen hengelen van wereldtoppers. Dat bevestigt Sziget-baas Tamás Kádár ook, maar vertelt er ook direct bij: voor 2020 wil het allemaal nog niet zo lukken. Het festival is er nog lang niet uit met het programma, met name aan de bovenkant van de affiche. Volgens Tamás zijn ze bij Sziget daar niet de enige in: augustus 2020 is volgens hem een weinig vruchtbare periode voor grote tourende acts. Opnieuw wordt de verhoogde concurrentie genoemd als belangrijke oorzaak. “We’re competing with all the major festivals in Europe, not just our surroundings.” En, zoals hij zelf al aangeeft, is die concurrentie in ieder weekend van augustus bijna moordend. “If [an artist] has to pick a festival in that time-period, they might pick Sziget.”'
Ik ben nog nooit op Sziget geweest. maar die teren geloof ik iets meer op grote headliners dan dat Lowlands dat doet.

Om eerlijk te zijn zou het misschien niet eens zo verkeerd zijn dat ze niet makkelijk aan headliners komen. Mogelijk dat festivals dan iets creatiever met hun headliners kunnen omgaan.
pi_191073111
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 14:30 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn zou het misschien niet eens zo verkeerd zijn dat ze niet makkelijk aan headliners komen. Mogelijk dat festivals dan iets creatiever met hun headliners kunnen omgaan.
Zoals vorig jaar door een Nederlandse act naar voren te schuiven als headliner? ;)
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 15:35:03 #296
453514 Mr.Floppy81
Don't trust the bunny
pi_191073412
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 13:54 schreef Mr-Brightside het volgende:
Begreep wel dat dat festival financieel niet zo lekker zou lopen laatste jaren.
De Hongaarse munt doet het ook niet zo goed.
Kreeg je in 2015 nog 1 euro voor 300 Hongaarse forint.
Nu moet je 336 Hongaarse forint hebben voor 1 euro.
Dus een stijging van 12% in 5 jaar.
De tickets voor 7 dagen ook 35% duurder in 5 jaar.
Maar of dat op weegt tegen de stijgende kosten voor headliners. :?
pi_191084662
Ik zie dat Tool in Juni op Bonnaroo festival staat.
Zou leuk zijn als die de oversteekt maakt en weer op LL komt spelen met het laatste album op zak. :9~
Het weer zat niet mee
pi_191116213
Ik kwam deze tegen:

Volgens de website www.leeds-live.co.uk zou dit een gelekte poster zijn. Ik heb nog mijn twijfels, maar is mogelijk toch een indicatie. Als dit waar zou zijn dan snap ik ook wel dat Sziget moeite heeft met de headliners in Augustus. Vrij karig namelijk.
pi_191116224
Liam Gallagher _O_
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_191116305
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 15:20 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik kwam deze tegen:

[ afbeelding ] Volgens de website www.leeds-live.co.uk zou dit een gelekte poster zijn. Ik heb nog mijn twijfels, maar is mogelijk toch een indicatie. Als dit waar zou zijn dan snap ik ook wel dat Sziget moeite heeft met de headliners in Augustus. Vrij karig namelijk.
Als dit klopt kunnen we Travis Scott wel met potlood opschrijven voor een Sub alpha spot zoals ASAP Rocky vorig jaar.
pi_191119904
Lorde zou een fantastische boeking zijn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')