En dan nog.....ze hebben geen cent.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:30 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Bewijs maar dat zij de deur hebben gesloopt. En bewijs dan maar wie van de veertig individuen het heeft gedaan.
Die biggen vinden het ook wel wat. Het lijkt wel een vergadering van de VVD partijtop.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 22:19 schreef kanovinnie het volgende:
Eigenlijk is deze vent zo gek nog niet.
het was die met de bijl.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:30 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Bewijs maar dat zij de deur hebben gesloopt. En bewijs dan maar wie van de veertig individuen het heeft gedaan.
Jup. En belandt dan op gegeven moment als karbonade op je bord.quote:
En het zijn precies die mensen die dat al 20 jaar of langer roepen die zelf te bang zijn om een keer echt iets te doen.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 13:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als ik internet mag geloven zijn mensen het al 20 jaar zat.
Die gasten zijn zo goed op de hoogte vanwege dit soort websites:quote:Op woensdag 21 augustus 2019 15:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Eigenaar gekraakt pand: ‘Ik ben zwaar gedupeerd door We Are Here’
Salih Ozcan, de eigenaar van het pand dat is gekraakt door We Are Here, voelt zich zwaar gedupeerd. De ondernemer hoopt dat hij met behulp van zijn advocaat de groep uitgeprocedeerde asielzoekers snel uit zijn bedrijfsgebouw krijgt.
Ozcan heeft geen goed woord over voor We Are Here. De asielzoekers hebben hem maandag uit het pand gejaagd nadat hij terugkwam van vakantie uit Turkije. “Ik vind ze brutaal en asociaal,” zegt Ozcan, die sinds 2006 de eigenaar is van het bedrijfspand aan de Abberdaan. “Dat mensen zo met andermans eigendom omgaan is niet normaal. Ik ben behoorlijk geschrokken en voel hartpijn als ik erover praat.”
Het pand in Westpoort werd de laatste maanden verbouwd nadat in november een wietplantage was gevonden. Een verhuurder van Ozcan bleek verantwoordelijk. Na de verbouwing wilde Ozcan op de benedenverdieping een autoshowroom beginnen en de twee etages daarboven verhuren.
Zestig matrassen
De gemeente, brandweer en politie kwamen woensdagochtend de veiligheidssituatie bekijken in het pand. Ze werden langs ongeveer zestig matrassen met asielzoekers geleid door vertegenwoordigers van We Are Here.
Ook Ozcan bekeek zijn pand. “De hele vloer ligt bezaaid met matrassen, etensresten en vuile was. Het is echt heel smerig. Mensonterend, zou ik zeggen.”
De ontruimingsprocedure gaat naar alle waarschijnlijk ongeveer acht weken duren. Wat Ozcan betreft is dat veel te lang. “Ik heb onderschat hoe slim ze zijn. De krakers gingen mij uitleggen hoe de procedure precies werkt. Dat is voor hen acht weken feesten. Dat moet niet kunnen.”
https://www.ad.nl/amsterd(...)e-are-here~ababa75f/
Dat zou toch wel een hilarisch trieste gang van zaken zijnquote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:58 schreef Dutchguy het volgende:
Stel dat die demonstratie niet mag van Halsema, mensen toch komen en politie een cordon moet vormen. Ik zie het gewoon gebeuren.
Dat is toch die wet uit 2010 die dat strafbaar stelt en waar dat artikel over gaat? Of ben ik abuis?quote:Op woensdag 21 augustus 2019 15:13 schreef Stoney3K het volgende:
Die kraakhandleiding gaat overigens over een wet die al 3 jaar niet meer van toepassing is.
Kraken is anno 2019 gewoon strafbaar.
Klopt. Maar het heeft wel enige nuance:quote:Op woensdag 21 augustus 2019 15:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is toch die wet uit 2010 die dat strafbaar stelt en waar dat artikel over gaat? Of ben ik abuis?
Dat klinkt alsof het OM gewoon even een ex-parte zaak moet starten en de rechter morgen een uitspraak doet zodat de ME busjes vrijdagmiddag bij dat pand voor de deur kunnen staan.quote:Verder stelden de krakers dat een ontruiming zonder tussenkomst van een rechter in strijd is met het ‘huisrecht’ zoals vastgelegd in artikel 8 van het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens (EVRM).
Maar het zou me niks verbazen....quote:Op woensdag 21 augustus 2019 15:18 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat zou toch wel een hilarisch trieste gang van zaken zijn
Maar dat is wel de crux. Blijkbaar ziet de rechter het zo dat die mensen er nu wonen en ze dus recht hebben op een rechtszaak.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 15:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Klopt. Maar het heeft wel enige nuance:
[..]
Dat klinkt alsof het OM gewoon even een ex-parte zaak moet starten en de rechter morgen een uitspraak doet zodat de ME busjes vrijdagmiddag bij dat pand voor de deur kunnen staan.
Ik kan daar geen uitspraak van een rechter over terugvinden.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 15:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar dat is wel de crux. Blijkbaar ziet de rechter het zo dat die mensen er nu wonen en ze dus recht hebben op een rechtszaak.
Ik verbaas me nergens meer over.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 15:18 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat zou toch wel een hilarisch trieste gang van zaken zijn
10/10. Zou kijken.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 15:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zou wel leuke tv opleveren als een stel Turken op de vuist gaat met een stel Afrikanen. Heeft John de Mol de rechten al?
Waarvoor de Burgemeester dan toestemming voor moet geven of iig aan mee moet werken.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 15:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Klopt. Maar het heeft wel enige nuance:
[..]
Dat klinkt alsof het OM gewoon even een ex-parte zaak moet starten en de rechter morgen een uitspraak doet zodat de ME busjes vrijdagmiddag bij dat pand voor de deur kunnen staan.
https://www.at5.nl/artike(...)huis-nog-niet-beboetquote:Op woensdag 21 augustus 2019 14:10 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Even een simpele vraag. Die negers van WAH hebben de toegangsdeur geforceerd van dat bedrijfspand waarin ze nu zitten. Is deze vernieling (los van het bezetten van het pand) niet strafbaar? Wordt daar aangifte van gedaan? Zit de politie daar achteraan? Wie betaalt de reparatie van deze schade?
Hier wat info om te volgen: https://www.at5.nl/artike(...)e-krakers-vertrekkenquote:Op woensdag 21 augustus 2019 17:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jaaa...We Are Here moet per direct het pand verlaten. Het pand is niet geschikt voor bewoning met 40 man en is daardoor ook brandonveilig. Hopelijk worden ze met harde hand uit het pand gezet en krijgen we daar weer een livestream van, zoals bij de vorige ontruiming
Sneller dan gedacht.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 17:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jaaa...We Are Here moet per direct het pand verlaten. Het pand is niet geschikt voor bewoning met 40 man en is daardoor ook brandonveilig. Hopelijk worden ze met harde hand uit het pand gezet en krijgen we daar weer een livestream van, zoals bij de vorige ontruiming
Ze weigeren zich te identificeren en smeren lijm op hun vingers om vingerafdrukken mogelijk te maken. En wij staan dit allemaal toe.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 16:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
https://www.at5.nl/artike(...)huis-nog-niet-beboet
Het lukt Amsterdam niet eens om illegale bezetters te beboeten, laat staan krakers.
Die gaan echt geen cent betalen.
Maar het Hof stelt juist:quote:Op woensdag 21 augustus 2019 15:30 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik kan daar geen uitspraak van een rechter over terugvinden.
Alleen een uitspraak van de Hoge Raad dat een ontruiming zonder tussenkomst van een rechter niet mag op last van het EHRM, maar dat is natuurlijk op te lossen door er een rechter tussen te zetten.
Dat het dan om een ex-parte zaak gaat en de lui van WAH niet gehoord worden, tja, er is wel een dringende noodzaak.
Livestream zou wel genieten zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 17:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Omdat het gros van de krakers officieel zwakzinnig zijn.quote:Op woensdag 21 augustus 2019 17:34 schreef deedeetee het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)amsterdams-pand.html
Ik begrijp ook niet goed waarom ze er zo'n rotzooi van maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |